Ob-2062/25, Stran 1760
Na podlagi četrtega odstavka 211. člena in prvega odstavka 217. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in nasl., v nadaljnjem besedilu: ZVO-2), 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09 in nasl., v nadaljnjem besedilu: Akt o ustanovitvi), v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-8/2023-11, objavljenimi dne 13. 9. 2023 (objavljeni na spletni strani https://ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/splosni-pogoji-poslovanja; v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja Eko sklada), na podlagi programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, za leto 2025, potrjenega s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom številka 47602-3/2025/3 z dne 20. 3. 2025, na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023−2026 (Uradni list RS, št. 106/23 in 26/25, v nadaljnjem besedilu: Odlok o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe) in Pogodbe št. 2570-23-311038 o izvajanju ukrepov na podlagi Programa porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023−2026 z dne 18. 12. 2023 z aneksi ter v skladu s Shemo »de minimis pomoči« Spodbude za okoljske naložbe gospodarskih družb in drugih pravnih oseb ter samostojnih podjetnikov posameznikov oziroma zasebnikov (št. priglasitve M001-5854067-2024), št. 442-7/2024/2 z dne 3. 5. 2024 ter Pravili o dodeljevanju pomoči po pravilu »de minimis« št. 0141-5/2024-2 z dne 1. 7. 2024 (objavljeni na spletni strani: https://www.ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/pravila-o-dodeljevanju-pomoci-po-pravilu-de-minimis-cistopis-julij-2024), Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad), objavlja
Nepovratne finančne spodbude za nove naložbe v učinkovito rabo energije in obnovljive vire energije za prenovo planinskih koč
1. Predmet in namen javnega poziva
Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude v obliki nepovratnih sredstev, dodeljenih planinskim društvom po pravilu »de minimis« pomoči, za ukrepe učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije na celotnem območju Republike Slovenije za prenovo stavb z namembnostjo planinske koče.
Namen javnega poziva je spodbuditi izvedbo novih naložb v ukrepe učinkovite rabe energije ter ukrepe za povečanje rabe obnovljivih virov energije pri prenovi planinskih koč (v nadaljnjem besedilu: stavba).
Nova naložba je naložba za izvedbo enega ali več v nadaljevanju navedenih ukrepov, ki še ni bila zaključena ob oddaji vloge za pridobitev nepovratne finančne spodbude (v nadaljnjem besedilu: vloga) na ta javni poziv:
Nepovratna sredstva za ukrepe od A do I so lahko dodeljena le za stavbe oziroma dele stavb, za katere je bilo gradbeno dovoljenje za gradnjo ali spremembo namembnosti v stavbo z namembnostjo planinska koča izdano pred 1. 7. 2010, oziroma so bile zgrajene pred 1. 7. 2010, pa je bila za njih morebitna odločba o legalizaciji oziroma dovoljenje za objekt daljšega obstoja oziroma akt o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja izdan pred vložitvijo vloge na ta javni poziv.
Nepovratne finančne spodbude ni mogoče dodeliti za naložbe v stavbe, namenjene nadaljnji prodaji na trgu.
2. Vir in višina sredstev
Sredstva za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud se zagotavljajo na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe.
Višina nepovratnih sredstev znaša 1.500.000 EUR.
3. Upravičene osebe
Do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu je upravičeno planinsko društvo, ki ima v lasti/solasti stavbo, na kateri se izvaja naložba in je hkrati tudi investitor te naložbe. Planinsko društvo je prostovoljno združenje posameznikov, ustanovljeno v skladu z zakonom, ki ureja društva, in je član Planinske zveze Slovenije.
Do nepovratne finančne spodbude niso upravičeni vlagatelji:
– ki imajo na dan vložitve vloge zapadle in neplačane finančne obveznosti do Eko sklada ali ne izpolnjujejo drugih pogodbenih zavez po pogodbah, sklenjenih z Eko skladom;
– katerih zapadle neplačane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije, na dan vložitve vloge za pridobitev sredstev znašajo 50 EUR ali več;
– ki na dan vložitve vloge za pridobitev sredstev niso imele predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dne vložitve vloge za pridobitev sredstev;
– ki na dan vložitve vloge nimajo poravnanih obveznosti iz plač ali socialnih prispevkov;
– ki so v postopku zaradi insolventnosti, stečajnem postopku ali postopku prisilnega prenehanja;
– ki imajo blokiran transakcijski račun.
Če v prejšnjem odstavku te določbe ni drugače določeno, se razlogi iz prejšnjega odstavka ugotavljajo ob izdaji odločbe o pravici do spodbude.
4. Višina nepovratne finančne spodbude
Višina nepovratne finančne spodbude znaša do 70 % upravičenih stroškov naložbe z vključenim davkom na dodano vrednost, razen v primeru, ko ima vlagatelj pravico do odbitka vstopnega davka na dodano vrednost.
Če ima vlagatelj sedež v stavbi, ki je predmet naložbe, in ta stavba leži na območju, določenem v 9. členu Zakona o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10 in nasl., v nadaljnjem besedilu: ZTNP-1), se v skladu s prvim odstavkom 11. člena ZTNP-1 končna višina nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu poviša za 25 %.
5. Tehnični pogoji in upravičeni stroški
Tehnični pogoji in upravičeni stroški naložbe so določeni v prilogi Tehnični pogoji, ki je sestavni del tega javnega poziva (v nadaljnjem besedilu: Tehnični pogoji).
Predračun in račun se morata glasiti na ime vlagatelja.
6. Dodatne zahteve in pogoji
a) pravočasna in popolna vloga
Osnovni pogoj za dodelitev nepovratne finančne spodbude je pravočasna in popolna vloga.
Vloga je pravočasna, če jo Eko sklad prejme pred oziroma na dan objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Če se vloga pošlje priporočeno, se za dan in uro, ko je Eko sklad prejel vlogo, šteje dan in ura oddaje vloge na pošto. Za vloge, poslane po navadni pošti se šteje, da so prejete ob 8. uri tistega dne, ko jih Eko sklad dejansko prejme.
Če se vloga odda osebno ali elektronsko, se za dan in uro prejema šteje dan in ura, ko jo Eko sklad dejansko prejme.
Če pride do spora, ali je bila vloga oddana in kdaj je bila oddana, je dokazno breme dokazovanja zatrjevanega dejstva na vlagatelju.
Vloga je popolna, ko vlagatelj predloži v celoti izpolnjen obrazec Vloga 121SUB-PD25 s podpisano izjavo o strinjanju in sprejemanju pogojev in zahtev javnega poziva in vse obvezne priloge:
– kopijo gradbenega dovoljenja oziroma uporabnega dovoljenja za gradnjo ali spremembo namembnosti stavbe, na kateri bo izvedena naložba, morebitne odločbe o legalizaciji stavbe oziroma izdanega dovoljenja za objekt daljšega obstoja oziroma odločbe o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja, če je bila stavba zgrajena pred 31. 12. 1967 in vlagatelj z gradbenim dovoljenjem ne razpolaga,
– če obstaja razhajanje med parcelo/-ami na gradbenem/uporabnem dovoljenju in današnjim dejansko evidentiranim stanjem na prostorskem portalu Geodetske uprave Republike Slovenije, je vlogi potrebno priložiti tudi dokazilo o parcelaciji, iz katerega bo razvidna povezava med parcelo/-ami na gradbenem/uporabnem dovoljenju in današnjim stanjem,
– izjavo o že prejetih »de minimis« pomočeh, s strani poslovnih subjektov, ki nastopajo kot upravičene osebe, na predpisanem obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije,
– obvezne priloge, navedene v Tehničnih pogojih javnega poziva za posamezne ukrepe.
Priložena dokumentacija mora biti čitljiva. Eko sklad lahko zahteva, da vlagatelj za vsa dokazila in listine, sestavljene v tujem jeziku, predloži overjen prevod v slovenskem jeziku.
Če je sicer pravočasno vložena vloga nepopolna ali nerazumljiva, pa vlagatelj pomanjkljivosti odpravi v roku, ki ga je določila uradna oseba, se šteje, da je vloga pravočasna.
b) izpolnjevanje tehničnih pogojev javnega poziva in dokazovanje ustreznosti gradbenih proizvodov, naprav in opreme, ki so predmet naložbe
Izpolnjevanje tehničnih pogojev javnega poziva za posamezne ukrepe se dokazuje s tehničnim opisom načrtovanih ukrepov in dokumentacijo, kot je določeno v prilogi Tehnični pogoji.
V primeru dvoma o ustreznosti proizvodov s pogoji javnega poziva, lahko Eko sklad od vlagatelja zahteva dodatno dokumentacijo, na osnovi katere se izkazuje skladnost proizvoda s predpisi. Če vlagatelj dodatne dokumentacije, tudi dokumentacije iz tehnične mape, na zahtevo Eko sklada ne predloži, se šteje, da proizvod ne izpolnjuje pogojev javnega poziva.
c) informativni seznami
Podatki o proizvodih na informativnih seznamih, ki so objavljeni na spletni strani Eko sklada v okviru tega javnega poziva, so informativne narave in omogočajo vlagatelju, da preveri, ali Eko sklad že razpolaga z dokumentacijo, ki jo je potrebno priložiti k vlogi na javni poziv (v nadaljnjem besedilu: podatkovna dokumentacija). Če je proizvod na seznamu, podatkovne dokumentacije ni potrebno posebej prilagati, pri čemer se predpostavlja, da seznam ni popoln. Eko sklad ne zagotavlja, da podatkovna dokumentacija izkazuje resnično stanje proizvoda in da posledično vsi proizvodi, ki so uvrščeni na seznam Eko sklada, izpolnjujejo pogoje iz javnega poziva. Izbira proizvajalca in naprave je v izključni odgovornosti vlagatelja, ki bo proizvajalca in proizvod izbral in se prijavil na ta javni poziv, prav tako je na strani vlagatelja dokazno breme, da izkaže, da proizvod izpolnjuje pogoje javnega poziva.
d) registracija proizvodov v bazi EPREL
Vsi proizvodi, ki so predmet nepovratne finančne spodbude, in ki nosijo energijsko nalepko (kurilne naprave, toplotne črpalke, prezračevalne naprave), morajo biti registrirani s strani proizvajalca v zbirki podatkov EPREL Evropski register izdelkov za označevanje z energijskimi nalepkami (https://eprel.ec.europa.eu/screen/home).
e) legalnost stavbe in izvedba naložbe v skladu z veljavno zakonodajo
Stavba, v/na kateri bo izvedena naložba, ki je predmet vloge, mora biti zgrajena skladno z vsemi veljavnimi predpisi.
Legalnost stavbe izhaja iz gradbenega ali uporabnega dovoljenja ali odločbe o legalizaciji objekta ali dovoljenja za objekt daljšega obstoja ali akta, ki dokazuje, da ima stavba uporabno in gradbeno dovoljenje na podlagi zakona. Navedeni dokument, s katerim vlagatelj dokazuje legalnost stavbe, mora obstajati v času vložitve vloge na ta javni poziv.
Izpolnjevanje pogojev legalnosti stavbe bo preverjeno z vpogledom v upravno odločbo, s katero se je dovolila gradnja stavbe (gradbeno ali uporabno dovoljenje za predmetno stavbo in njene dele) ali legalizacija izvedenih gradenj oziroma dovoljenja za objekt daljšega obstoja oziroma v odločbo o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja, ki jo mora vlagatelj priložiti k vlogi. V primeru kakršnih koli dvomov lahko Eko sklad, z namenom ugotavljanja dejanskega stanja, vlagatelja pozove na predložitev drugih dokumentov ter pripadajoče projektne dokumentacije za stavbo.
Naložba, za katero bo dodeljena nepovratna finančna spodbuda, mora biti izvedena skladno z vsemi veljavnimi predpisi s področja graditve objektov, energijske učinkovitosti stavb, predpisi, ki urejajo področje proizvodov, povezanih z energijo, ter drugimi veljavnimi predpisi.
Če je stavba, kjer se je naložba izvedla, kulturnovarstveno zaščitena, ali pa se stavba nahaja na kulturnovarstveno zaščitenem območju, mora vlagatelj pri izvedbi naložbe upoštevati pogoje zaščite, ki veljajo za ta kulturnovarstveni režim. V primeru dvoma mora vlagatelj na poziv Eko sklada predložiti dokazilo, iz katerega izhaja, da je naložba izvedena skladno s kulturnovarstvenimi pogoji, ki veljajo na zaščitenem območju. Če vlagatelj na poziv Eko sklada navedenega dokazila ne predloži, se šteje, da ne gre za naložbo, skladno s kulturnovarstvenimi pogoji, ki veljajo na zaščitenem območju.
Zaradi posebne obravnave kulturne dediščine v zakonodaji lahko izvedba posameznega ukrepa, ki bo izveden pri obnovi kulturnovarstveno zaščitenih stavb, odstopa od pogojev za energetsko učinkovitost, ki so navedeni v javnem pozivu. Nepovratna finančna spodbuda je v tem primeru lahko dodeljena le, če so bile pri izvedbi ukrepa upoštevane Smernice za energetsko prenovo stavb kulturne dediščine, ki so javno objavljene (https://www.gov.si/assets/ministrstva/MK/DEDISCINA/NEPREMICNA/smernice_kd-final.pdf) in uporabljeno zadnje stanje gradbene tehnike ob hkratnem upoštevanju razumnih stroškov. Vlagatelj mora v tem primeru k vlogi priložiti tudi kulturnovarstvene pogoje in kulturnovarstveno soglasje pristojnega Zavoda za varstvo kulturne dediščine.
f) omejitve glede dodeljevanja nepovratne finančne spodbude po pravilu »de minimis« pomoči
Za pridobitev spodbude po tem javnem pozivu veljajo pravila o dodeljevanju pomoči po pravilu »de minimis« za:
– pravne osebe, samostojne podjetnike posameznike in druge fizične osebe, ki opravljajo registrirane dejavnosti ali s predpisom ali aktom o ustanovitvi določene dejavnosti, ki so vsi vpisani v poslovni register Republike Slovenije, razen njihovih podružnic v tujini;
– pravne osebe javnega prava v delu, ko opravljajo pridobitne dejavnosti na trgu.
Pravica do spodbude se ne dodeli za naložbe upravičenim osebam, ki so dejavna v naslednjih sektorjih:
– primarna proizvodnja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/20131,
1 Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) št. 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 (UL L 354 z dne 28.12.2013), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2020/560 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. aprila 2020 o spremembi uredb (EU) št. 508/2014 in (EU) št. 1379/2013 glede posebnih ukrepov za ublažitev vpliva izbruha COVID-19 na sektor ribištva in akvakulture (UL L 130 z dne 24.4.2020), Uredba (EU) št. 1379/2013.
– predelava in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
– predelava in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Pravica do spodbude se ne dodeli, če:
– je pomoč namenjena izvozu oziroma z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali na drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
– je pomoč pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi.
Skupni znesek pomoči »de minimis«, dodeljen enotnemu podjetju2, ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let.
2 Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
– podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
– podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
– podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
– podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli navedenem razmerju iz zgornjih alinej preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
Podatke o že prejetih pomočeh »de minimis« bo Eko sklad preveril pri pristojnem ministrstvu, od upravičene osebe pa pridobil pisno izjavo:
– o vseh drugih pomočeh »de minimis«, ki jih je prejela na podlagi Uredbe 2023/2831/EU ali drugih uredb »de minimis« v zadnjih treh letih, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidirala za pomoč »de minimis«,
– o drugih že prejetih ali zaprošenih pomočeh za iste upravičene stroške,
– o tem ali je bilo njeno podjetje v zadnjih treh letih združeno ali pripojeno k drugemu podjetju in ali je prišlo do delitve podjetja,
– o tem da ni povezana z nobenim podjetjem v enotno podjetje oziroma izjavo s seznamom vseh podjetij, ki z njo tvorijo enotno podjetje.
Če obstaja za iste upravičene stroške drug vir državne ali »de minimis« pomoči (javno financiranje), kumulacija teh pomoči ne sme presegati največje dovoljene intenzivnosti ali zneska pomoči.
Pravica do spodbude, dodeljene v obliki pomoči »de minimis« po tem javnem pozivu, se pripiše pravni osebi zasebnega prava, samostojnemu podjetniku posamezniku ali drugi fizični osebi, ki opravlja registrirane dejavnosti, ali s predpisom ali z aktom o ustanovitvi določene dejavnosti in pravni osebi javnega prava, ki opravlja (tudi) pridobitno dejavnost na trgu in ki je etažni lastnik/solastnik stavbe/leasingojemalec/najemojemalec dela stavbe, na kateri se bo naložba izvedla.
g) prepoved dodelitve nepovratne finančne spodbude za vgradnjo prototipne in rabljene opreme/naprav ali gradbenih proizvodov
Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena za naložbe, ki vključujejo dobavo in vgradnjo prototipne in rabljene opreme, naprav in gradbenih proizvodov.
h) izvedba naložbe s strani usposobljenega izvajalca z registrirano dejavnostjo
Vgradnjo in zagon posameznih naprav, opreme in gradbenih proizvodov, ki so predmet naložbe, lahko opravi le za to usposobljen izvajalec z registrirano dejavnostjo, kar posledično pomeni, da stroški materiala (brez računa za montažo, izvedeno s strani usposobljenega strokovnjaka) niso predmet dodelitve nepovratne finančne spodbude.
i) izvedba naložbe pod tržnimi pogoji
Material za izvedbo naložbe mora biti kupljen oziroma storitev mora biti naročena pod tržnimi pogoji. V primeru, ko višina stroška nakupa oziroma naročila znatno presega tržno ceno, Eko sklad kot strošek upošteva tržno ceno.
j) prepoved odtujitve stavbe in naložbe, ki je predmet nepovratne finančne spodbude
Stavbe in vgrajenih gradbenih proizvodov, strojnih naprav in opreme, za katere je bila dodeljena nepovratna finančna spodbuda, ni dovoljeno odstraniti oziroma odtujiti najmanj 5 (pet) let po izplačilu spodbude.
k) prepoved dvojnega financiranja
Če je za posamezen ukrep ali več ukrepov, ki so predmet spodbude po tem javnem pozivu, že bila dodeljena nepovratna finančna spodbuda Eko sklada po tem ali katerem koli drugem javnem pozivu ali razpisu, za izvedbo tega ukrepa ni več mogoče pridobiti pravice do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu. Za iste stroške vlagatelj ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov financiranja (prepoved dvojnega financiranja). Če se ugotovi dvojno financiranje, bo izdana zavrnilna odločba oziroma Eko sklad odstopi od pogodbe o izplačilu nepovratne finančne spodbude, če je bila le-ta že sklenjena, vlagatelj pa je dolžan vrniti neupravičeno izplačana sredstva, in sicer skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun do dneva vračila Eko skladu.
l) datum izvedbe naložbe
Do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu je vlagatelj upravičen za naložbo, ki izpolnjuje pogoje tega javnega poziva in še ni bila zaključena ob oddaji vloge za pridobitev spodbude.
Kot datum zaključka naložbe se po tem javnem pozivu šteje datum opravljene storitve, ki je naveden na računu, iz katerega nedvoumno izhaja, da je naložba v celoti izvedena. Če datum opravljene storitve na računu ni naveden, se kot datum izvedbe naložbe šteje datum izdaje računa.
7. Pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude
a) sklenitev pogodbe
Nepovratna finančna spodbuda bo izplačana na podlagi sklenjene pogodbe o izplačilu nepovratnih sredstev, skladno z izdano dokončno odločbo, s katero je bila vlagatelju dodeljena pravica do spodbude.
b) predložitev dokumentacije o zaključku naložbe
Dokumentacijo o zaključku naložbe mora vlagatelj predložiti najkasneje v 2 (dveh) mesecih po izteku roka za zaključek naložbe.
Dokumentacija o zaključku naložbe mora obvezno vsebovati:
– pogodbo o izplačilu nepovratnih sredstev, podpisano s strani vlagatelja,
– račun/-e izvajalca/-ev naložbe s popisom izvedenih del, gradbenih proizvodov ali naprav in opreme za celoten obseg naložbe, ki se glasi/jo na vlagatelja,
– dokazilo o plačilu celotnega/-ih računa/-ov iz prejšnje alineje,
– dodatne obvezne vsebine dokumentacije o zaključku naložbe glede na posamezni ukrep, kot so določene v prilogi Tehnični pogoji.
Kot dokazilo o plačilu računov se lahko šteje tudi kopija sklenjene pogodbe o financiranju med vlagateljem in izvajalcem naložbe v primeru plačila naložbe na obroke.
c) izplačilo nepovratne finančne spodbude
Nepovratna finančna spodbuda se izplača ob razpoložljivih sredstvih predvidoma v 60 (šestdesetih) dneh po prejemu in preveritvi vseh zahtevanih dokazil o zaključku naložbe na bančni račun vlagatelja. Znesek izplačila se uskladi s predloženimi računi ob upoštevanju pogojev javnega poziva.
V primeru, da ima vlagatelj neplačane zapadle obveznosti do Eko sklada, se z nepovratno finančno spodbudo poplačajo zapadle obveznosti, preostanek pa se nakaže na račun vlagatelja.
8. Rok za zaključek naložbe
Rok za zaključek naložbe je 2 (dve) leti od dokončnosti odločbe o dodelitvi pravice do spodbude. Odločba postane dokončna z njeno vročitvijo vlagatelju.
V primeru objektivnih razlogov, ki jih je potrebno verodostojno izkazati pred iztekom roka za zaključek naložbe, se rok za zaključek naložbe lahko podaljša. Objektivni razlogi so praviloma samo takšne okoliščine oziroma ovire, ki jih vlagatelj ni mogel predvideti niti odkloniti in se tudi ne morejo pripisati njegovi krivdi. V primeru zamude roka za zaključek naložbe pogoji za izplačilo niso izpolnjeni.
9. Pridobitev obrazcev in informacije o javnem pozivu
Javni poziv in dokumentacija za prijavo z obrazci sta na voljo na spletni strani www.ekosklad.si. Elektronska oblika dokumentacije za prijavo, ki si jo vlagatelj natisne sam, je enakovredna tiskanim obrazcem.
Javni poziv, dokumentacijo za prijavo ter odgovore na morebitna dodatna vprašanja v zvezi z javnim pozivom lahko vlagatelj brezplačno pridobi:
– osebno na naslovu Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (od ponedeljka do petka med 9. in 14. uro) ali
– na podlagi podanega zaprosila po tel. 01/241-48-78 ali poslanega zaprosila na e-naslov: ekosklad@ekosklad.si (dokumentacijo vlagatelj prejme po pošti ali e-pošti).
10. Rok in način prijave
Vlagatelj lahko vloži vlogo na ta javni poziv od dneva objave javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije dalje do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Vlagatelj lahko vloži vlogo z vsemi dokazili in prilogami na predpisanih obrazcih osebno ali po pošti na naslov Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, ali na elektronski naslov vloge@ekosklad.si.
Vloga se po elektronski poti lahko vloži brez varnega elektronskega podpisa, če je identiteto vložnika mogoče ugotoviti na drug zanesljiv način.
Eko sklad bo obravnaval samo vloge, ki bodo pravočasno vložene. Vloge, ki ne bodo pravočasno vložene, oziroma ki kljub pozivu na dopolnitev ne bodo dopolnjene, bodo s sklepom zavržene.
11. Postopek obravnave vlog in dokazno breme
a) Postopek
Pri odločanju o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude se smiselno uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek, kolikor ZVO-2 ne določa drugače.
Vloge se obravnavajo po vrstnem redu prispetja. V primeru, da bo do zaključka javnega poziva prispelo več vlog, kot je na voljo skupne višine sredstev po tem javnem pozivu, bo Eko sklad vloge, ki bodo prišle na vrsto za obravnavo po dodelitvi pravice do teh sredstev, zavrnil, ne glede na to, da bodo pravočasne in popolne.
Vlagatelj lahko pridobi pravico do nepovratne finančne spodbude za novo naložbo, s katero je izveden eden ali več z javnim pozivom opredeljenih ukrepov. Vlagatelj pridobi pravico do nepovratne finančne spodbude po javnem pozivu ob upoštevanju višine razpisanih sredstev, omejitev in višine nepovratne finančne spodbude po javnem pozivu ter vrstnega reda prispetja vloge na Eko sklad.
V primeru, da vlogi ne bodo priložene vse obvezne priloge, ki so navedene v javnem pozivu, bo vlagatelj prejel poziv na dopolnitev vloge z rokom dopolnitve največ do 15 dni. Podaljšanje tega roka ni mogoče. Vloge, ki ne bodo pravočasno dopolnjene, bodo zavržene.
Za vlogo in odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in nasl., ZUT), ne plačuje.
Splošni pogoji poslovanja Eko sklada so sestavni del tega javnega poziva.
Odločbe, sklepi, pozivi in drugi dokumenti, od katerih vročitve začne teči rok, razen v primeru odvzema pravice do nepovratnih sredstev, ki jih Eko sklad izda v fizični obliki, se vročajo z navadno vročitvijo. Ne glede na določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek, vročitev velja za opravljeno 15. dan od dneva odpreme s strani Eko sklada. Dan odpreme se označi na kuverti odpremljenega dokumenta. Elektronsko vročanje navedenih dokumentov Eko sklad opravi na način, da jih pošlje v elektronski predal, ki ga je vlagatelj navedel v vlogi, če pred vročitvijo ne bo sporočil, da želi, da se vroča v drug elektronski predal ali v fizični obliki. Takšna vročitev velja kot opravljeno 15. dan od dneva odpreme dokumenta v elektronski predal.
b) Obrnjeno dokazno breme
Vlagatelj nosi dokazno breme, da je upravičen do spodbud Eko sklada.
Eko sklad lahko od vlagatelja zahteva dodatna dokazila, če meni, da je to potrebno za razjasnitev upravičenosti do nepovratne finančne spodbude, ki jih mora vlagatelj predložiti v roku, ki ga določi Eko sklad s pozivom na dopolnitev, ne glede na možnost Eko sklada, da jih pridobi po uradni dolžnosti. Če vlagatelj ne predloži zahtevanih dodatnih dokazil v določenem roku, Eko sklad odloči na podlagi dokazil, ki jih je vlagatelj že predložil.
12. Nadzor
Eko sklad ima pravico kadarkoli v obdobju od izdaje odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude do 6 (šestih) let po izplačilu nepovratne finančne spodbude z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti namensko porabo prejetih sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbe naložbe z določili javnega poziva, odločbe, Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada in veljavnimi predpisi ter spoštovanje prepovedi odtujitve predmeta nepovratne finančne spodbude.
Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, kršitev predpisov ali določb tega javnega poziva, odločbe, pogodbe ali drugih Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada glede na namen dodeljenih sredstev ali pa vlagatelj onemogoči ali ovira nadzor Eko sklada, kakor tudi v primeru, da so bile s strani vlagatelja dane neresnične oziroma zavajajoče izjave ali so bili dostavljeni neresnični ali zavajajoči dokumenti, Eko sklad v primeru, da so bila sredstva že izplačana, pravico do nepovratne finančne spodbude z odločbo odvzame, vlagatelj pa jih je dolžan vrniti Eko skladu skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od prejema do vračila neupravičeno pridobljene nepovratne finančne spodbude, v primeru, da mu sredstva še niso bila izplačana, pa pravica iz izdane odločbe ugasne na podlagi zakona. Eko sklad o tem izda vlagatelju obvestilo, na njegovo zahtevo pa tudi ugotovitveno odločbo.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov vlagatelj v obdobju 1 (enega) leta od dokončnosti odločbe, s katero je bila njegova vloga zavrnjena oziroma mu je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude, oziroma od vročitve obvestila, da je njegova pravica ugasnila na podlagi zakona, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o ugasnitvi pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja Eko sklad. Eko sklad ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad