Uradni list

Številka 41
Uradni list RS, št. 41/2025 z dne 6. 6. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 41/2025 z dne 6. 6. 2025

Kazalo

Št. 303-214/2023-3350/15 Ob-2086/25, Stran 1711
Na podlagi določb Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024), Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami), Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11, s spremembami), Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU), Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21, s spremembami), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU, Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 2/21), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022, s spremembami, Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, s spremembami, Zakona o državni upravi (Uradni list RS št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22, 18/23), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb, 16/23 – ZZPri), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24), Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23, 104/24), Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24), Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23, 13/25), Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12, ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23), Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 58/11, 40/12 – ZUJF, 90/12, 41/17 – ZOPOPP, 200/20 – ZOOMTVI), Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06, 68/17, 46/19, 53/24), Zakona o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter motnjami v vzgoji in izobraževanju (Uradni list RS, št. 200/20), Pravilnika o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 88/13, 108/21, 46/23) in odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja, št. 3032-57/2025-1630-5, z dne 26. 5. 2025, Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
»Izboljšanje pedagoškega procesa za delo z dijaki iz ranljivih skupin v programih nižjega poklicnega izobraževanja« (krajši naslov javnega razpisa: NPI DRS) 
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa ter regija izvajanja
2.1 Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: Program 2021–2027), cilja politike 4: Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic, prednostne naloge 7: Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost, in specifičnega cilja 4.12.: Spodbujanje socialnega vključevanja oseb, izpostavljenih tveganju revščine ali socialni izključenosti, vključno z najbolj ogroženimi osebami in otroki.
Namen javnega razpisa je spodbujanje socialnega vključevanja dijakov iz ranljivih skupin z razvojem in uvajanjem novih pedagoških metod, prilagojenih načinov poučevanja ter sodelovanja strokovnih delavcev z dijaki iz ranljivih skupin, vključenih v programe nižjega poklicnega izobraževanja (v nadaljevanju: NPI).
Dijaki iz ranljivih skupin (v nadaljevanju: dijaki) v programih NPI so dijaki s posebnimi potrebami, ki so zaradi posebnih potreb končali prilagojeni izobraževalni program osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom, dijaki, ki zaradi različnih socialnih okoliščin niso zaključili osnovne šole, dijaki migranti in begunci (priseljenci), dijaki s čustvenimi, vedenjskimi težavami in motnjami ter tvegajo socialno izključenost. Vsi ti dijaki prihajajo iz socialno-ekonomsko šibkejših okolij.
Cilj javnega razpisa je oblikovati predloge normativnih sprememb v programih NPI.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje aktivnosti, namenjenih razvoju novih, specifičnih oblik in metod dela, razvoju usposabljanj in izobraževanj strokovnih delavcev za delo z dijaki v programih NPI.
Sofinancirale se bodo naslednje aktivnosti:
Aktivnost 1: Preučitev in identifikacija obstoječih dobrih praks in izkušenj
Podaktivnost 1.1: Preučitev in identifikacija domačih obstoječih dobrih praks in izkušenj
V okviru te aktivnosti se predvideva pregled domače strokovne literature in virov, kje in na kakšen način so se vzpostavile dobre prakse dela z dijaki v programih NPI.
Podaktivnost 1.2: Preučitev in identifikacija tujih obstoječih dobrih praks in izkušenj
V okviru te aktivnosti se predvideva pregled tuje strokovne literature, virov in analiza obstoječih dobrih praks ter izkušenj iz tujine na področju prakse dela z dijaki, vsebinsko primerljivih s slovenskim programom NPI.
Aktivnost 2: Priprava programov usposabljanj in izvajanje usposabljanj za krepitev kompetenc strokovnih delavcev pri poslovodečem partnerju
Podaktivnost 2.1: Priprava programov usposabljanj
Pričakuje se razvoj naslednjih vrst usposabljanj za strokovne delavce pri poslovodečem partnerju (pripravijo jih strokovni delavci, zaposleni pri poslovodečem in pri konzorcijskih partnerjih):
– krepitev strokovne integritete strokovnih delavcev za delo z dijaki v programih NPI,
– strokovna podpora strokovnim delavcem v obliki znanja in izkustvenega učenja,
– opolnomočenje strokovnih delavcev z izvajanjem supervizije kot oblike nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja,
– in druga usposabljanja za strokovne delavce za delo z dijaki v programih NPI.
Podaktivnost 2.2: Izvajanje usposabljanj za strokovne delavce pri poslovodečem partnerju, ki delajo z dijaki v programih NPI
V okviru te podaktivnosti se pričakuje izvajanje usposabljanj za strokovne delavce pri poslovodečem partnerju konzorcija.
Aktivnost 3: Priprava in izvajanje aktivnosti za delo z dijaki v programih NPI
Pričakuje se delo z dijaki v programih NPI, aktivnost poteka ves čas operacije.
Podaktivnost 3.1: Priprava aktivnosti za delo z dijaki v programih NPI
V okviru operacije se pripravi aktivnosti za dijake v programih NPI, ki morajo vključevati vsebine s področja krepitve socialnih veščin in duševnega zdravja. Aktivnosti pripravi posamezni konzorcij. Pri pripravi aktivnosti naj se, skladno s svojimi zmožnostmi, vključujejo tudi dijaki v programih NPI.
Podaktivnost 3.2: Delo z dijaki v programih NPI, razvijanje specifičnih oblik in metod dela ter oblikovanje predlogov za izboljšanje dela z dijaki
Delo z dijaki v programih NPI vsebuje različne oblike individualne pomoči glede na učno-vzgojne potrebe, zmožnosti in interese dijakov (didaktični pristopi k različnim skupinam, primerne prilagoditve pri pouku, posebne metode dela, pomoč pri socialnem vključevanju, krepitev samopodobe, podpora dijaku zaradi vedenjskih, čustvenih in drugih težav, kontinuirano sodelovanje z ustanovami, specializiranimi za dijake s posebnimi potrebami itd.), ki so podpora dijaku glede na njegove vzgojno-izobraževalne potrebe. Pričakuje se, da bo poleg individualne pomoči delo z dijaki potekalo tudi v oddelkih ali manjših skupinah.
Aktivnost 4: Oblikovani predlogi normativnih sprememb v programih NPI
Ob zaključku operacije bo vsak konzorcij moral pripraviti predlog normativnih sprememb v programih NPI. Posamezen predlog naj vsebuje tudi lokalne posebnosti in upošteva velikosti šol oziroma število oddelkov, s čimer bo lahko ministrstvo pripravilo sistemsko rešitev oziroma ustrezne normative in standarde.
Predlog mora vsebovati naslednje elemente:
– predlog zakonskih in podzakonskih sprememb,
– predloge za oblikovanje novih ali spremembe obstoječih programskih dokumentov,
– oblikovanje potrebnih normativov za oddelke in strokovne delavce,
– oblikovanje predloga potrebnih vsebin za usposabljanje strokovnih delavcev.
Aktivnost 5: Vodenje in koordinacija konzorcija
V okviru te aktivnosti poslovodeči partner konzorcija izvaja naslednje naloge:
– vodenje in koordinacija konzorcija,
– priprava vsebinskih in finančnih poročil,
– zagotavljanje podpore strokovnim delavcem pri izvedbi načrtovanih aktivnostih operacije v vzgojno-izobraževalnih zavodih,
– priprava in izvedba dogodkov v okviru konzorcija, na katerih bo predstavljena vsebina operacije in spoznanja,
– priprava in izvedba zaključne konference s predstavitvijo rezultatov in evalvacije operacije,
– evalvacija operacije zunanjega strokovnjaka, ki mora biti objavljena v znanstveni publikaciji (znanstveni članek) ali monografiji,
– druge naloge, povezane z vodenjem in koordinacijo operacije.
Ciljne skupine so dijaki v programih NPI in strokovni delavci v programih NPI.
Vsi dijaki v programih NPI spadajo v ranljive skupine dijakov. Mednje se uvrščajo dijaki s posebnimi potrebami, ki so zaradi posebnih potreb končali prilagojeni izobraževalni program osnovnošolskega izobraževanja, dijaki, ki zaradi različnih socialnih okoliščin niso zaključili osnovne šole, dijaki migranti in begunci (priseljenci), dijaki s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami ter tvegajo socialno izključenost. Vsi ti dijaki prihajajo iz socialno-ekonomsko šibkejših okolij.
Kazalniki
Upravičenec bo za namen spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Pri tem se prispeva k ciljni vrednosti programsko specifičnega kazalnika učinka, določeni v Programu 2021–2027 in prispeva k projektno specifičnemu kazalniku rezultata.
Kazalniki, ki jih bo treba zbirati za spremljanje, poročanje in vrednotenje operacije, skupaj z natančno metodologijo štetja kazalnikov ter ustreznimi dokazili, so določeni v dokumentu Zahteve glede spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov – NPI DRS, ki je sestavni del razpisne dokumentacije.
Pričakuje se, da bo v aktivnosti v okviru tega javnega razpisa vključenih 150 dijakov (Preglednica 1). Vsak dijak se na ravni operacije upošteva le enkrat.
Preglednica 1: Programsko specifični kazalnik učinka z določeno ciljno vrednostjo
Zap. št.
Kazalnik učinka
Merska enota
Kohezijska regija
Ciljna vrednost (skupaj)
12
Število posameznikov, vključenih v projekte spodbujanja socialnega vključevanja
Število
KRZS
150
Projektno specifični kazalnik rezultata predstavlja število predlogov normativnih sprememb v programih NPI pri vsakem prijavitelju. Pričakuje se, da posamezen prijavitelj pripravi predlog normativnih sprememb v programu NPI ob zaključku operacije (Preglednica 2).
Preglednica 2: Projektno specifični kazalnik rezultata z določeno ciljno vrednostjo
Kazalnik rezultata
Merska enota
Kohezijska regija
Ciljna vrednost (skupaj)
Število predlogov normativnih sprememb v programih NPI
Število
KRZS
3
2.2 Regija izvajanja
Operacije se bodo izvajale na območju celotne Slovenije.
Način delitve sredstev po regijah:
V primeru operacij, ki se financirajo iz ESS+, se izdatki v zvezi z operacijami v skladu s 63. členom Uredbe 2021/1060/EU lahko dodelijo poljubni kategoriji regije, vključenih v Program 2021–2027, če operacija prispeva k doseganju specifičnih ciljev Programa 2021–2027. Izdatki se bodo v skladu s to opredelitvijo dodelili iz Zahodne kohezijske regije.
Operacije se bodo izvajale v obliki konzorcijev. Konzorcij vodi prijavitelj, ki je poslovodeči partner v konzorciju.
Za izvajanje predmeta javnega razpisa bodo v skladu s pogoji in merili izbrani trije (3) konzorciji.
V konzorciju sta poleg poslovodečega partnerja vključena najmanj dva (2) konzorcijska partnerja.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za prijavo na javni razpis je treba izpolnjevati vse pogoje ter predložiti dokazila, s katerimi se izkazuje njihovo izpolnjevanje.
3.1 Splošni pogoji za prijavitelja in konzorcijske partnerje
Pogoj
Opis
Dokazilo
Prijavitelj in konzorcijski partnerji so vključeni samo v en (1) konzorcij.
Iz priložene konzorcijske pogodbe je razvidno, da: 
– so prijavitelj in konzorcijski partnerji vključeni v samo en (1) konzorcij.
– Pogoj se preveri v konzorcijski pogodbi med prispelimi vlogami.
Če je prijavitelj ali konzorcijski partner vključen v več kot en (1) konzorcij, komisija upošteva prvo prejeto vlogo, vsako naslednjo vlogo, v kateri sodeluje prijavitelj ali konzorcijski partner, ki je že vključen v predhodni konzorcij, izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje, vloga se s sklepom zavrne.
3.2 Splošni pogoji za prijavitelja
Na javnem razpisu lahko kot prijavitelj kandidira vzgojno-izobraževalni zavod (srednja šola ali šolski center), ki izvaja programe NPI.
Pogoj
Opis
Dokazilo
Ustreznost in sposobnost prijavitelja
Prijavitelj je vzgojno-izobraževalni zavod (srednja šola ali šolski center), ki izvaja program NPI in je vpisan v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja.
– Pogoji se bodo preverili v razvidu izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja pri ministrstvu.
Prijavitelj za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna.
– Izjava prijavitelja: točka 13 Prijavnice.
Prijavitelj ima v okviru zadnjih trideset (30) dni pred datumom oddaje vloge oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več.
– Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih*, 
– Izjava prijavitelja: točka 13 Prijavnice.
Prijavitelju, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23, 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23, 107/24 – odl. US).
– Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti**, 
– Izjava prijavitelja: točka 13 Prijavnice.
*Če prijavitelj ne bo predložil potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
** Dokazilo ne sme biti starejše od štirih (4) mesecev pred oddajo vloge. Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od štirih (4) mesecev pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
3.3 Splošni pogoji za konzorcijskega partnerja, brez prijavitelja
V konzorcij se morata poleg prijavitelja vključiti dva (2) konzorcijska partnerja, ki sta obvezna (skladno s tabelo v nadaljevanju), lahko pa se vključijo dodatni konzorcijski partnerji – vzgojno-izobraževalni zavodi.
Pogoj
Opis
Dokazilo
Ustreznost in sposobnost 
konzorcijskega 
partnerja
Konzorcijska partnerja sta najmanj dva (2), od tega sta obvezna: 
– ena (1) osnovna šola, ki izvaja prilagojeni izobraževalni program osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom in posebni program vzgoje in izobraževanja ali osnovna šola s prilagojenim programom ali zavod za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, ki je vpisan v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja 
in 
– en (1) strokovni center za otroke s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter motnjami, ki je vpisan v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja. 
Konzorcijski partnerji, poleg obvezno vključenih, so lahko tudi: 
– vzgojno-izobraževalni zavodi (srednje šole ali šolski centri), ki izvajajo programe NPI.
– Pogoji se bodo preverili v razvidu izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja pri ministrstvu.
Konzorcijski partner za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna.
– Izjave konzorcijskih partnerjev – Priloga 4.
Konzorcijski partner ima v okviru zadnjih trideset (30) dni pred datumom oddaje vloge oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več.
– Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih*, 
– Izjave konzorcijskih partnerjev – Priloga 4.
Konzorcijskemu partnerju, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23, 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23 in 107/24 – odl. US).
– Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti**, 
– Izjave konzorcijskih partnerjev – Priloga 4.
*Če konzorcijski partner ne bo predložil potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
** Dokazilo ne sme biti starejše od štirih (4) mesecev pred oddajo vloge. Če konzorcijski partner ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od štirih (4) mesecev pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
3.4 Splošni pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Pogoj
Opis
Dokazilo
Prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021–2027
Iz predlaganih aktivnosti operacije je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021-2027.
– Pogoj se preveri v točki 4 Prijavnice.
Realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora ter zagotovljenost stroškovne učinkovitosti
Iz predlagane operacije je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (operacija upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo) ter razvidna je zagotovljenost stroškovne učinkovitosti.
– Pogoj se preveri v točki 5 Prijavnice.
Ustreznost ciljnih skupin, predlaganih v operaciji
Iz predlagane operacije je razvidna ustreznost ciljnih skupin.
– Pogoj se preveri v točki 6 Prijavnice.
Upoštevanje načela nediskriminatornosti, enakih možnosti, vključno z dostopnostjo za invalide, enakosti spolov 
(zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU)
Iz predlagane operacije je razvidno zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu s predpisi s področja zagotavljanja enakosti in nediskriminacije.
– Pogoj se preveri v točki 7 Prijavnice.
Prijavitelj k prijavi priloži s strani vseh partnerjev konzorcija podpisano konzorcijsko pogodbo, s katero se partnerji konzorcija dogovorijo o načinu delitve sredstev ustanovljenega konzorcija, ki jih v primeru uspešne izbire na javnem razpisu dodeli ministrstvo za sofinanciranje operacije, uredijo medsebojne pravice in obveznosti, vključno s solidarno odgovornostjo, in določijo pogoji, pravice in obveznosti tudi v zvezi z morebitnim odstopom posameznega partnerja konzorcija in vstopom novega partnerja konzorcija. Konzorcijska pogodba je sestavni del razpisne dokumentacije kot Priloga 2 Prijavnice – Konzorcijska pogodba.
V primeru, da prijavitelj, konzorcijski partnerji ali vloga ne bodo izpolnjevali kateregakoli od pogojev iz točke 3 »Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu«, komisija vlogo izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se s sklepom zavrne.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj pomembnemu)
Prijave, za katere bo ugotovljeno, da so formalno popolne v skladu z določbami razpisa in razpisne dokumentacije ter izpolnjujejo zahteve iz 3. točke tega razpisa, bo ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa po merilih za ocenjevanje prijav.
Zap. št.
Merilo
Št. točk
1.
Ustreznost in kakovost operacije (točka 8 Prijavnice) 
Skupaj 60
1.1
Celovitost analize stanja z dijaki NPI (točka 8.1. Prijavnice) 
– v analizi stanja je vseh pet (5) elementov opredeljenih; 
– v analizi stanja so štirje (4) elementi opredeljeni; 
– v analizi stanja so trije (3) elementi opredeljeni; 
– v analizi stanja sta dva (2) ali manj elementov opredeljenih.
 
20 
10 
0
1.2
Kakovost predlagane operacije z načrtom za izvedbo (točka 8.2 Prijavnice) 
– predlog operacije ima podrobno in razumljivo razdelanih vseh pet (5) zahtevanih aktivnosti operacije s podaktivnostmi ter vsebuje navedbo datuma začetka in zaključka aktivnosti, naziv konzorcijskega partnerja, ki izvaja aktivnost, vrsto stroškov in ocenjeno vrednost:posameznih vrst stroškov v okviru aktivnosti; 
– predlog operacije ima podrobno in razumljivo razdelane štiri (4) aktivnosti operacije s podaktivnostmi ter vsebuje navedbo datuma začetka in zaključka aktivnosti, naziv konzorcijskega partnerja, ki izvaja aktivnost, vrsto stroška ter ocenjeno vrednost; 
– predlog operacije ima podrobno in razumljivo razdelane tri (3) ali manj aktivnosti operacije s podaktivnostmi ter vsebuje navedbo datuma začetka in zaključka aktivnosti, naziv konzorcijskega partnerja, ki izvaja aktivnost, vrsto stroška ter ocenjeno vrednost.
 
40 
 
 
 
20 
 
 
0
2.
Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks (točka 10 Prijavnice) 
Skupaj 10
Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks 
– operacija vključuje vsaj dva (2) dogodka in zaključno konferenco, na katerih bodo predstavljeni evalvacija operacije, spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti; 
– operacija vključuje en (1) dogodek in zaključno konferenco, na katerih bodo predstavljeni evalvacija operacije, spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti.
 
10 
 
 
0
3.
Prispevanje h kakovostni pripravi programov in izvedbi usposabljanj za krepitev kompetenc strokovnih delavcev (točka 11 Prijavnice)
Skupaj 10
Prispevanje h kakovostni izvedbi izobraževalnih programov za strokovne delavce 
– prijavitelj je poleg ključnih elementov navedel in obrazložil dva (2) ali več dodatnih elementov; 
– prijavitelj je poleg ključnih elementov navedel in obrazložil en (1) dodaten element; 
– prijavitelj je navedel in obrazložil samo ključne elemente.
 
10 
 
0
SKUPAJ MOŽNIH TOČK
80
Vsota točk po vseh merilih iz zgornje razpredelnice pomeni skupno število točk posamezne vloge Najvišje možno skupno število točk iz vseh meril, s katerimi se lahko oceni posamezno vlogo, je osemdeset (80) točk. Vloge, ki bodo dosegle najmanj petdeset (50) točk, bodo obravnavane, medtem ko bodo vloge, ki ne bodo dosegle tega praga, zavrnjene.
Izbrani bodo trije (3) prijavitelji, ki bodo prejeli najvišje skupno število točk.
Če bo imelo več prijaviteljev enako najvišje skupno število točk, bo izbran tisti, ki bo dosegel višje skupno število točk pri sklopu meril 1 »Ustreznost in kakovost operacije«, nadalje glede na število točk doseženih pri merilu 2 »Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks«. V primeru, če bo število še vedno enako, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk pri merilu 3 »Prispevanje h kakovostni pripravi programov in izvedbi usposabljanj za krepitev kompetenc strokovnih delavcev«. Če bo še vedno več prijaviteljev z enakim številom točk, bo o izboru odločil žreb.
5. Dodatna zahteva, če bo posamezni prijavitelj izbran na javnem razpisu: izbrani konzorcij bo v aktivnosti operacije vključil najmanj 50 dijakov iz ranljivih skupin.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ do 1.500.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih proračunskih letih naslednja:
– za proračunsko leto 2025: 300.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 300.000,00 EUR, od tega: 
– 120.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in 
– 180.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %), 
– za proračunsko leto 2026: 555.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 555.000,00 EUR, od tega: 
– 222.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in 
– 333.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %), 
– za proračunsko leto 2027: 555.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 555.000,00 EUR, od tega: 
– 222.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in 
– 333.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %), 
– za proračunsko leto 2028: 90.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 90.000,00 EUR, od tega: 
– 36.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 54.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %). 
Skupna okvirna vrednost za posamezen konzorcij znaša največ do 500.000 EUR, od tega po posameznih proračunskih letih:
– za proračunsko leto 2025: 100.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 100.000,00 EUR, od tega: 
– 40.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in 
– 60.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %), 
– za proračunsko leto 2026: 185.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 185.000,00 EUR, od tega: 
– 74.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in 
– 111.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %), 
– za proračunsko leto 2027: 185.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 185.000,00 EUR, od tega: 
– 74.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 111.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %), 
– za proračunsko leto 2028: 30.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 30.000,00 EUR, od tega: 
– 12.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 18.000,00 EUR – ESO4.12-Socialno vključevanje najbolj ogroženih oseb ESS 21-27-Z-SI (60,00 %). 
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
7. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške (datum opravljene storitve oziroma dobavljenega blaga), nastale od dne objave javnega razpisa do dne 31. 1. 2028. Aktivnosti operacije se začnejo izvajati z dnem objave javnega razpisa, rok za zaključek aktivnosti operacije je do dne 31. 1. 2028.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne objave javnega razpisa do dne 29. 2. 2028.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
9. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis obsega naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa
– Navodila za pripravo vloge
– Zahteve glede spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov – NPI DRS
– Prijavnica
Priloge k prijavnici:
– Priloga 1 – Finančni načrt
– Priloga 2 – Konzorcijska pogodba
– Priloga 3 – Izračun stroška na enoto (SE)
– Priloga 4 – Izjava konzorcijskega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev
– Priloga 5 – Izjava DNSH
Priloge k javnemu razpisu:
a. Vzorec pogodbe o sofinanciranju
b. Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa
c. Označba ovojnice
d. Ocenjevalni list
e. Navodila Ministrstva za vzgojo in izobraževanje za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, verzija 1.0, dostopna na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/o-ministrstvu/sluzba-za-izvajanje-kohezijske-politike/ (v nadaljnjem besedilu: navodila ministrstva)
f. Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, s spremembami, dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/
Navodila za uporabo informacijskega sistema e-MA2, dostopna na spletni strani: IS e-MA2 – Uporabniška dokumentacija – Uporabniška dokumentacija (atlassian.net).
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila:
– Prijavnica
– Priloga 1 – Finančni načrt
– Priloga 2 – Fotokopija podpisane in žigosane konzorcijske pogodbe
– Priloga 3 – Izračun SE
– Priloga 4 – Izjave konzorcijskih partnerjev o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev
– Priloga 5 – Izjava DNSH
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
10. Razmerje med sredstvi, delež prispevka EU
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 600.000,00 EUR.
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 900.000,00 EUR.
Delež prispevka EU je 40,00 %.
11. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacij izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju. Izjema so predplačila in izjeme, določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa za poslovodečega partnerja in konzorcijske partnerje so:
I. stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom za povračilo neposrednih stroškov zaposlenega osebja v obliki stroškov na enoto (v nadaljevanju: SE) skladno s 55. (2) (a) členom Uredbe 2021/1060/EU in s točko 4 Navodil Organa upravljanja o upravičenih stroških;
II. stroški storitev zunanjih izvajalcev, ki se povrnejo v obliki dejanskih izdatkov skladno s 53. (1) (a) členom Uredbe 2021/1060/EU:
a) delo po podjemni pogodbi,
b) delo po avtorski pogodbi;
III. financiranje po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja skladno s prvim odstavkom 56. člena Uredbe 2021/1060/EU za kritje vseh preostalih stroškov operacije, ki niso neposredni stroški osebja, in sicer za naslednje vrste stroškov:
a) oprema in druga opredmetena osnovna sredstva (nakup didaktičnih pripomočkov, strokovne literature, podpornih materialov ipd.), V skladu s prvim odstavkom 16. člena Uredbe 2021/1057/EU v primeru podpore ESS+ nakup opreme ni upravičen strošek, razen kadar je tak nakup potreben za doseganje cilja operacije, in ob dodatnem izpolnjevanju vsaj enega izmed pogojev, da so ti predmeti ali v celoti amortizirani med operacijo ali da je nakup teh predmetov najbolj gospodarna možnost,
b) stroški za službena potovanja,
c) posredni stroški dela (stroški osebja, ki je posredno vključeno v operacijo npr. računovodja, tajnica …) in drugi posredni stroški skladno z opredelitvijo posrednih stroškov v tč. 3.4 Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških (npr.: stroški električne energije, stroški ogrevanja, vode in komunalnih storitev, odvoza smeti, stroški telefona in elektronske pošte, stroški poštnin in kurirskih storitev, stroški potrošnega materiala in drobnega inventarja …),
d) stroški informiranja in komuniciranja (npr. izdelava ali nadgradnja spletne strani, stroški organizacije in izvedbe dogodkov, namenjenih informiranju in komuniciranju, stroški oglaševalskih storitev, stroški oblikovanja, priprave na tisk ter drugi stroški informiranja in komuniciranja),
e) davek na dodano vrednost ter
f) drugi stroški storitev zunanjih izvajalcev, namenjeni drugim stroškom iz naslova avtorskih in podjemnih pogodb, ki ne predstavljajo stroškov dela (npr. potni stroški in stroški prenočevanja podjemnika ali avtorja).
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (točka 5 Navodil za pripravo vloge, točka 3 Navodil ministrstva ter točki 3 in 4 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, s spremembami, dostopnih na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice.
I. SE
V skladu s točko (a) drugega odstavka 55. člena Uredbe (EU) 2021/1060 mora prijavitelj in konzorcijski partner, ki kandidira na javni razpis, izračunati urne postavke stroškov za osebje. Prijavitelj in konzorcijski partnerji morajo ob prijavi priložiti plačne liste posameznega zaposlenega pri prijavitelju ali konzorcijskem partnerju, za katerega se načrtuje zaposlitev v okviru operacije, za vseh zadnjih zaporednih 12 mesecev, iz katerih so razvidne vrednosti, ki jih je vnesel v izračun. Če gre za novo zaposlitev, se uveljavljajo podatki primerljivega delovnega mesta, upoštevajoč zahtevnost dela (osebne podatke iz plačnih list se lahko v tem primeru zakrije). Urna postavka, ki se uporablja, se izračuna tako, da se zadnji evidentirani letni bruto stroški za zaposlene delijo s 1.720 urami. Podrobneje so navodila za izračun SE opredeljena v Izračunu SE, ki je Priloga 3 Prijavnice in v točki 5 Navodil za pripravo vloge.
SE, ki sta upravičena za poslovodečega partnerja v okviru vodenja in koordinacije:
– SE A – strošek na enoto za vodenje in koordinacijo operacije,
– SE B – strošek na enoto za pomoč pri vodenju, koordinaciji in strokovnem delu v okviru operacije.
SE, ki je upravičen za konzorcijske partnerje, brez prijavitelja, in sicer za aktivnosti, ki jih bodo izvajali strokovni delavci znotraj posameznega konzorcijskega partnerja:
– SE C – strošek na enoto strokovnih delavcev.
Aktivnosti in naloge za vse tri SE izhajajo iz aktivnosti, opredeljenih v točki 2.1 tega javnega razpisa in v točki 5.1 Navodil za pripravo vloge.
Za upravičenost SE so potrebna naslednja dokazila:
– pogodba o zaposlitvi ali drugi pravni akt, iz katerega je razvidno, da je oseba zaposlena pri enem izmed konzorcijskih partnerjev in razporejena na delo na operaciji. Dokazila se priloži ob prvem zahtevku za izplačilo, v okviru katerega se uveljavlja strošek, ter morebitne naknadne spremembe, ki se priložijo pri prvem naslednjem zahtevku za izplačilo;
– mesečno poročilo (časovnica) o opravljenih nalogah po urah na zadevni operaciji, ki se priloži posameznemu zahtevku za sofinanciranje, iz katerega je razvidno, da so bile aktivnosti opravljene (Priloga 3a navodil ministrstva);
– obračun stroška SE.
Skupno število uveljavljenih ur na leto ne sme presegati št. ur, uporabljenih za izračun urne postavke (to je 1.720 ali sorazmerno manj v primeru zaposlitev za polovičen ali delni delovni čas). Pri uveljavljanju obsega ur so upravičene le dejansko opravljene delovne (efektivne) ure zaposlenega na operaciji v določenem mesecu. Iz navedenega izhaja, da se za posamezni mesec morebitnih odsotnosti (dopusti, prazniki, boleznine, ki so povrnjene iz drugih virov (npr. ZZZS), itd.) ne upošteva v obsegu ur, ki jih upravičenec uveljavlja na operaciji.
Mejnika za revidiranje SE:
Zaradi pričakovanih rasti cen (inflacije), morebitnih sprememb nacionalnih predpisov s področja plač javnih uslužbencev ter iz razloga, da gre za operacijo, ki se bo izvajala daljše časovno obdobje in v primeru, če bo sprememba v višini urne postavke za zaposlene na operaciji višja od 5 %, se bo višina posameznih SE revidirala 2-krat v času trajanja operacije, to je meseca januarja v letu 2026 ter januarja v letu 2027, in sicer na način, da se bodo SE za urne postavke prilagodile glede na zadnje letne bruto stroške zaposlenih. Z revidiranjem SE bo posledično določena in uporabljena nova višina urnih postavk za stroške osebja. Navedeni spremembi bosta stopili v veljavo z dnem 1. 2. 2026 in 1. 2. 2027.
II. Financiranje po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja skladno s prvim odstavkom 56. člena Uredbe 2021/1060/EU za kritje vseh preostalih stroškov operacije, ki niso neposredni stroški osebja
Financiranje po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja se uporablja za kritje preostalih upravičenih stroškov operacije. Izračuna se od neposrednih upravičenih stroškov osebja: stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE) in stroškov storitev zunanjih izvajalcev – delo po podjemni in avtorski pogodbi. Drugi stroški storitev zunanjih izvajalcev (namenjeni drugim stroškom iz naslova avtorskih in podjemnih pogodb, ki ne predstavljajo stroškov dela (npr. potni stroški in stroški prenočevanja podjemnika ali avtorja) ne sodijo v osnovo za izračun stroška. Za uveljavljanje financiranja po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja se ne prilaga dokazil.
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev, na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem s pogodbo o sofinanciranju določenem obdobju dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je treba pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil.
V primeru konzorcija mora biti morebitno izplačilo predplačila upravičenca preostalim konzorcijskim partnerjem urejeno s konzorcijsko pogodbo.
12. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz navodil ministrstva.
13. Zahteve glede informiranja, komuniciranja, prepoznavnosti in preglednosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju, komuniciranju, prepoznavnosti in preglednosti upoštevati 47. in 50. člen Uredbe 2021/1060/EU ter veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v objavo podatkov o operaciji, ki so javnega značaja, če je objava določena s predpisi evropske kohezijske politike in nacionalnimi predpisi.
14. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi.
Upravičenec bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju najmanj pet (5) let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. Navedeno časovno obdobje se prekine v primeru sodnih postopkov ali na zahtevo Evropske komisije oziroma drugih nadzornih organov. O morebitni spremembi obdobja za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
15. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi navodili organa upravljanja, ki urejajo izvajanje upravljalnih preverjanj v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravili o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenimi na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/) oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
16. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in prijavitelj oziroma upravičenec sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami), Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15,15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23, 102/24), Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in 4. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Uredba 2021/1060/EU v 69. členu določa, da je treba zagotoviti zakonitost in pravilnost izdatkov in sprejeti vse potrebne ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, kar vključuje zbiranje podatkov o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU. V ta namen bo moral upravičenec pri izvajanju operacije zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih upravičenca ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke kot je podrobneje opredeljeno v točki 5.3 navodil ministrstva.
Več o varovanju osebnih podatkov je opredeljeno v Prilogi (b) javnega razpisa – Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa.
17. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: ni relevantno.
18. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
20. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 3. 7. 2025 do 10. ure.
Vloga se mora vložiti v fizični obliki, biti mora natisnjena in lastnoročno podpisana.
Vloga, vložena v fizični obliki, mora biti predložena tako, da je v ovojnici poleg fizičnega izvoda (tiskani izvirnik vloge) priložena tudi vloga na elektronskem mediju (USB ključku), na katerem je odklenjena elektronska verzija vloge dokumentov (word oziroma excel):
– pod zaporedno št. 1 Prijavnica,
– pod zaporedno št. 2 Finančni načrt, ki je Priloga 1 Prijavnice.
Vsi obrazci, dokumenti in dokazila, ki so oddani kot sestavni del vloge, morajo biti natisnjeni, podpisani (in žigosani, če se uporablja žig) ter v originalni obliki (izvirniki). Izjema je konzorcijska pogodba, za katero se odda fotokopija sklenjene pogodbe.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in odklenjeni elektronski verziji se šteje, da je za presojo pomembna tiskana verzija.
Vloga z zahtevano vsebino mora biti predložena v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis »Izboljšanje pedagoškega procesa za delo z dijaki v programih nižjega poklicnega izobraževanja« ter polnim nazivom in naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice.
Za pravilno opremo ovojnice se lahko uporabi Priloga (c) k javnemu razpisu – Označba ovojnice ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz prejšnjega odstavka.
Vloga se lahko pošlje po pošti ali odda osebno (v vložišču ministrstva).
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
21. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje minister za vzgojo in izobraževanje ali od njega pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 3. 7. 2025 ob 13. uri, v prostorih Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, Ljubljana in bo javno.
Komisija bo v roku osmih (8) dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, ki ne bodo predložili popolne vloge. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tehničnih specifikacij predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v točki 7 Navodil za pripravo vloge.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa ali razpisne dokumentacije.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju in navodila ministrstva, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, sta sestavni del razpisne dokumentacije.
Če se je operacija začela izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred izplačilom prvega rednega zahtevka za izplačilo iz proračuna, ministrstvo izvedlo preverjanje, da se prepriča, ali je bila upoštevana veljavna zakonodaja, pomembna za operacijo, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
Upravičenec ali konzorcijski partner, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju oziroma konzorcijske pogodbe, ne more nadaljnja tri leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova evropske kohezijske politike.
22. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku šestdeset (60) dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih (30) dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
23. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva, https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/javne-objave/. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, 2. nadstropje, Sektor za razvoj izobraževanja, vsak delovni dan med 9. in 11. ure. Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov gp.mvi@gov.si s sklicem na številko zadeve 303-214/2023-3350.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti