Uradni list

Številka 30
Uradni list RS, št. 30/2025 z dne 30. 4. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 30/2025 z dne 30. 4. 2025

Kazalo

Št. 303-54/2024-3350-21 Ob-1849/25, Stran 1347
Na podlagi določb Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024), Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami), Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11, s spremembami), Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU), Uredbe (EU) 2021/1056 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Sklada za pravični prehod (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 1, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1056/EU), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU, Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 2/21), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022, s spremembami, Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, s spremembami, Območnega načrta za pravični prehod savinjsko šaleške premogovne regije št. CCI 2021SI16FFPR001 z dne 12. 12. 2022, s spremembami (v nadaljnjem besedilu: ONPP SAŠA), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22, 18/23), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb, 16/23 – ZZPri), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E), Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23, 104/24), Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24), Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23, 13/25), Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23; v nadaljevanju: ZOFVI), Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23, 16/24), Zakona o gimnazijah (Uradni list RS, št. 1/07 – uradno prečiščeno besedilo, 68/17, 6/18 – ZIO-1, 46/19, 53/24), Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06, 68/17, 46/19, 53/24), Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 58/11, 40/12 – ZUJF, 90/12, 41/17 – ZOPOPP, 200/20 – ZOOMTVI), in odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja, št. 3032-21/2025-1630-8, z dne 23. 4. 2025, Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
»Obogateno izvajanje kakovostnega in dostopnega učenja ter uvajanja krožnih vsebin v VIZ SAŠA regije« 
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2. Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa ter regija izvajanja
2.1 Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Sklada za pravični prehod. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: Program 2021–2027), cilja politike 6: Evropa za pravični prehod, prednostni nalogi 10: Prestrukturiranje premogovnih regij, specifičnega cilja JSO8.1: Sklad za pravični prehod.
Namen javnega razpisa je prispevati k izboljšanju kakovosti, vključenosti, učinkovitosti vzgoje in izobraževanja za zmanjšanje neskladij med znanji in spretnostmi, ki jih mladi pridobijo med izobraževanjem ter potrebami na trgu dela z razvijanjem, obogatitvijo in krepitvijo digitalnih, podjetnostih in trajnostnih (zelenih) kompetenc v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah, osnovnih šolah s prilagojenim programom ter zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, s poudarkom na karierni orientaciji in krožnih vsebinah v Savinjsko-Šaleški regiji.
Za dosego namena je bistveno, da se s kompetencami podjetnosti, digitalnimi in trajnostnimi (zelenimi) kompetencami najprej opremi strokovne in vodstvene delavce z inovativnim načinom usposabljanja, didaktičnimi metodami in pripomočki. Kompetence je potrebno umestiti transverzalno v šolski prostor, saj bo prenos kompetenc lahko učinkovit na dolgoročnem nivoju celostno in ne samo parcialno. Z novimi modeli in pristopi želimo namreč otroke, učence in dijake opremiti z novimi znanji in veščinami ter jim ob tem zagotoviti čim več praktičnih izkušenj. Hkrati pa jih naučiti, kako pridobljeno znanje uporabiti in kako delovati proaktivno ter samoiniciativno v vsakdanjem življenju. Tako bodo učeči se po končanem šolanju bolje opremljeni z znanjem, veščinami in spretnostmi, s katerimi bodo učinkoviteje vstopali na trg delovne sile kot samostojni posamezniki. Zagotovljen jim bo tudi prožnejši prehod med izobraževanjem in okoljem, hkrati pa se bo pospešilo prestrukturiranje regije.
Cilj javnega razpisa je razvoj in nadgradnja obstoječih didaktičnih pristopov in strategij poučevanja in učenja z integracijo dobrih praks s področja razvoja in krepitve digitalnih, podjetnostih in trajnostnih (zelenih) kompetenc s poudarkom na karierni orientaciji in krožnih vsebinah z zagotavljanjem vsešolskega pristopa na najmanj 23 (triindvajsetih) vzgojno izobraževalnih zavodih (v nadaljnjem besedilu: VIZ) Savinjsko-Šaleške regije, s čimer se bo obogatil učni proces. Pri tem je pomembno aktivno vključevanje strokovnih in vodstvenih delavcev ter vzpostavitev strokovne učeče se skupnosti.
Ciljna skupina javnega razpisa so: otroci, učenci, dijaki (v nadaljevanju: učeči se), VIZ v Savinjsko-Šaleški regiji (v nadaljnjem besedilu: SAŠA regija), ki obsega 10 (deset) občin iz Zgornje Savinjske in Šaleške doline: občine Gornji Grad, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Rečica ob Savinji, Solčava, Šmartno ob Paki, Šoštanj in Mestna občina Velenje.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja aktivnosti razvoja, obogatitve in krepitve digitalnih, podjetnostnih in trajnostnih (zelenih) kompetenc s poudarkom na karierni orientaciji in uvajanju krožnih vsebin (v skladu s cilji področja vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj – VITR) v vzgojno izobraževalni sistem (v nadaljnjem besedilu: kompetence).
Aktivnosti javnega razpisa so:
1. Celovito načrtovanje, razvijanje in implementacija vzgojno-izobraževalnega procesa skladno z namenom, ciljem, predmetom in rezultati javnega razpisa
2. Vzpostavitev strokovne učeče se skupnosti na ravni projekta in na ravni VIZ
3. Organizacija letnih dogodkov, regionalnih festivalov učečih se in zaključne konference
4. Evalvacija napredka in evalvacija projekta
5. Promocija in diseminacija projekta
6. Vodenje in koordinacija projekta.
Rezultati:
1.A) izveden vsešolski pristop na VIZ;
1.B) izdelani in objavljeni učni scenariji za vsa tri področja kompetenc na prosto dostopnem spletišču (praviloma Slovensko izobraževalno omrežje, SIO.si) z vključenimi didaktičnimi pristopi in strategijami poučevanja in učenja za razvoj kompetenc in karierne orientacije učečih se na VIZ (vsaj 12 na posamezni VIZ);
2. vzpostavljene strokovne učeče se skupnosti na ravni operacije in na ravni VIZ;
3. izvedeni letni dogodki na ravni regije, regionalni festivali učečih se (vsaj trije) in zaključna konferenca;
4. izvedena evalvacija napredka in evalvacija operacije;
5. izvedena promocija in diseminacija operacije;
6. izvedeno vodenje in koordinacija.
O poteku aktivnosti in doseganju rezultatov v fazi izvajanja operacije bo upravičenec dolžan poročati skladno s pogodbo o sofinanciranju.
Ključno je, da je vsak oddelek na posameznem VIZ (v času trajanja operacije) vključen v različne aktivnosti in so posledično vsi oddelki na posameznem VIZ deležni novih znanj in veščin.
Z izvedbo predvidenih aktivnosti javnega razpisa se bo prispevalo h ključnemu strateškemu cilju Zeleni prehod oziroma inovativna, nizkoogljična, digitalna in na znanju temelječa preobrazba gospodarstva in družbe, predvsem k dvigu znanj in kompetenc za pametno specializacijo. Uvajanje aktivnosti krepitve digitalnih, podjetnostnih in trajnostnih (zelenih) kompetenc v VIZ pomembno vpliva na vsa prednostna področja S5, še posebej pa bo dan poudarek prednostnemu področju S5 Mreže za prehod v krožno gospodarstvo.
Kazalniki
Upravičenec bo za namen spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Pri tem se prispeva k ciljni vrednosti programsko specifičnih kazalnikov učinka »Število organizacij, ki so vključene v razvojne projekte za izboljšanje znanja spretnosti in kompetenc« in rezultata »Delež podprtih organizacij, ki so uspešno vključile rezultate projektov za izboljšanje znanj, spretnosti in kompetenc v svoje razvojne načrte« določeni v Programu 2021–2027.
Kazalniki, ki jih bo treba zbirati za namene spremljanja, poročanja in vrednotenja operacije, natančna metodologija štetja kazalnikov in dokazila zanje so določeni v Prilogi 4 Zahteve glede spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov, ki je sestavni del razpisne dokumentacije.
2.2Regija izvajanja
Programsko območje izvajanja je Celotna Slovenija. Izbrana operacija se bo izvajala v širšem območju SAŠA regije.
Izdatki v zvezi z operacijo prispevajo k izvajanju ONPP SAŠA. Tudi načrtovani kazalniki se spremljajo in se o njih poroča v skladu z območnim načrtom, kateremu prispevajo.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Prijavitelj mora za namen kandidiranja na tem javnem razpisu izoblikovati konzorcij. Prijavitelj je poslovodeči partner v konzorciju, ki je v imenu konzorcija (konzorcijskih partnerjev) pooblaščen za predložitev skupne vloge na javni razpis. V primeru uspešne kandidature na javnem razpisu prijavitelj z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju in zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva ter prejema izplačila upravičenih stroškov na osnovi pogodbe o sofinanciranju.
Prijavitelj k prijavi priloži s strani vseh partnerjev konzorcija podpisano konzorcijsko pogodbo, s katero se partnerji konzorcija dogovorijo o načinu delitve sredstev ustanovljenega konzorcija, ki jih v primeru uspešne izbire na javnem razpisu dodeli ministrstvo za sofinanciranje operacije, uredijo medsebojne pravice in obveznosti, vključno s solidarno odgovornostjo, in določijo pogoji, pravice in obveznosti tudi v zvezi z morebitnim odstopom posameznega partnerja konzorcija in vstopom novega partnerja konzorcija. Vzorec konzorcijske pogodbe je sestavni del razpisne dokumentacije.
Za prijavo na javni razpis je treba izpolnjevati tako splošne kot specifične pogoje ter predložiti dokazila, s katerimi se izkazuje njihovo izpolnjevanje.
3.1 Splošni pogoji za prijavitelja in konzorcijske partnerje:
Pogoj
Opis
Dokazilo
Ustreznost in sposobnost prijavitelja in konzorcijskih partnerjev
Prijavitelj in konzorcijski partner je pravna oseba javnega ali zasebnega prava s sedežem v SAŠA regiji, ki je na dan oddaje vloge vpisana v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja. 
Razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja, iz katerega je razvidno, da so prijavitelj in konzorcijski partnerji vpisani v razvid in imajo sedež v SAŠA regiji* 
Prijavitelj in konzorcijski partner za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna.
Obrazec 1.4: Izjava o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa (prijavitelja in konzorcijskih partnerjev)
Prijavitelj in konzorcijski partner ima v okviru zadnjih 30 (trideset) dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več.
Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih** 
Obrazec 1.4: Izjava o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa (prijavitelja in konzorcijskih partnerjev)
Prijavitelju in konzorcijskemu partnerju vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23, 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23, 107/24 – odl. US).
Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti*** 
Obrazec 1.4: Izjava o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa (prijavitelja in konzorcijskih partnerjev)
* Dokazila prijavitelju in konzorcijskemu partnerju ni potrebno prilagati, pogoj preveri ministrstvo po uradni dolžnosti iz svojih uradnih evidenc.
**Če prijavitelj ali konzorcijski partnerji ne bodo predložili potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
***Dokazilo ne sme biti starejše od 4 (štirih) mesecev pred oddajo vloge. Če prijavitelj ali konzorcijski partnerji ne bodo predložili dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od štirih mesecev pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
3.2 Splošni pogoji, vezani na vlogo (horizontalna načela)
Posamezna vloga mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Pogoj
Opis
Dokazilo
Prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021-2027
Iz predlaganih aktivnosti operacije je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov ONPP SAŠA oziroma Programa 2021-2027.
Pogoj se preveri v točki 2.1 prijavnice
Realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora ter 
zagotovljenost stroškovne učinkovitosti
Iz predlagane operacije je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (operacija upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo) ter razvidna je zagotovljenost stroškovne učinkovitosti.
Pogoj se preveri glede na celotno prijavo, predvsem pa točki 4.1 in 4.2 prijavnice
Ustreznost ciljnih skupin
Iz predlagane operacije je razvidna ustreznost ciljnih skupin.
Pogoj se preveri v točki 2.1.3 prijavnice
Upoštevanje načela nediskriminatornosti, enakih možnosti, vključno z dostopnostjo za invalide, enakosti spolov (zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU)
Iz predlagane operacije je razvidno spoštovanje temeljnih pravic in skladnost z Listino EU o temeljnih pravicah, še zlasti zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu s predpisi s področja zagotavljanja enakosti in nediskriminacije.
Pogoj se preveri v točki 2.1.4 prijavnice
3.3 Specifični pogoji
Ob upoštevanju horizontalnih načel se zagotovi upoštevanje naslednjih pogojev za ugotavljanje upravičenosti
Pogoj
Opis
Dokazilo
Izkazovanje vsešolskega pristopa (vključevanje oddelkov na VIZ) 
Iz predlagane operacije je razvidno izkazovanje vsešolskega pristopa, v katerem bodo vsi oddelki na VIZ deležni novih izkušenj razvoja kompetenc.
Pogoj se preveri v točki 2.2.4 prijavnice
V konzorcij je vključenih minimalno 23 VIZ*. 
Iz predlagane operacije je razvidno vključevanje minimalno 23 VIZ, vključeni so lahko zgolj vrtci, osnovne in srednje šole, osnovne šole s prilagojenim programom ter zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami v SAŠA regiji. 
Pogoj se preveri s Konzorcijsko pogodbo
Vodja projekta izkazuje kompetence projektnega vodenja
Vodja projekta izkazuje vsaj dve kompetenci projektnega vodenja (vodstvenein organizacijske).
Življenjepis vodje projekta; 
pogoj se preveri tudi v točki 1.2. prijavnice
Izkazovanje skladnosti in prispevek k doseganju ciljev Območnega razvojnega programa Savinjsko-Šaleške regije
Iz predlagane operacije je razvidno na kakšen način bo operacija izkazovala skladnost in prispevek k doseganju ciljev Območnega razvojnega programa Savinjsko-Šaleške regije
Pogoj se preveri v točki 2.1.5 prijavnice 
Izkazovanje lokacije znotraj širšega vplivnega območja in izkazovanje neposrednega pozitivnega vpliva na ožje vplivno območje ONPP SAŠA
Iz predlagane operacije je razvidno na katerem območju se bo izvajala (lokacija izvajanja, ki izhaja iz lokacije VIZ) in bo izkazovala neposredni pozitivni vpliv na ožje vplivno območje ONPP SAŠA 
Pogoj se preveri v točki 2.1.6 prijavnice in iz konzorcijske pogodbe.
Izkazovanje skladnosti z določbami 8. in 9. člena Uredbe (EU) 2021/1056
Iz predlagane operacije je razvidna skladnost z določbami 8. in 9. člena Uredbe (EU) 2021/1056.
Pogoj se preveri v točki 2.2 prijavnice 
Izkazovanje razmejitev z operacijami/projekti iz programa EKP 21-27 in NOO, kot opredeljeno v ONPP
Iz predlagane operacije je razvidno upoštevanje razmejitev z operacijami/projekti iz programa EKP 21-27 in NOO, kot opredeljeno v ONPP.
Pogoj se preveri v točki 2.1.8 prijavnice
*Zavodi, ki so organizirani kot šolski centri, oddajo vlogo na ravni zavoda, in ne na ravni šole kot organizacijske enote. Posamezna šola lahko sama pripravi in podpiše prijavne obrazce, ki se predložijo k skupni vlogi zavoda, če k vlogi priloži pooblastilo, iz katerega je razvidno, da direktor zavoda oziroma šolskega centra pooblašča odgovorno osebo šole za pripravo le-teh. Tudi v primeru izpolnjevanja prijavnega obrazca s pooblastilom se kot vlagatelja navede zavod, in ne šole na nivoju organizacijske enote. Vlogo se v vsakem primeru opremi z žigom zavoda, in ne z žigom šole kot organizacijske enote. Enako velja za osnovne šole, ki imajo v sestavi tudi organizacijsko enoto vrtca, in druge pravne osebe v skladu s 7. členom ZOFVI.
Za namen tega javnega razpisa se organizacijske enote iz predhodnega odstavka štejejo kot posamezni VIZ.
Posamezni VIZ lahko sodeluje tudi v več vlogah, oddanih na ta javni razpis.
V primeru, da prijavitelj, konzorcijski partnerji ali vloga ne bodo izpolnjevali katerega od pogojev iz te točke 3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu, komisija vlogo izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se s sklepom zavrne.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril)
Merilo 
Možno. št. točk
I.
KAKOVOST VLOGE 
1
Izkazovanje širšega družbenega vpliva, učinkovito naslavljanje identificiranih (družbenih) izzivov in nadgrajevanje obstoječih ukrepov 
25
2
Ustreznost in kakovost projekta
120
3
Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks ali vpetost v mednarodno okolje in mednarodno primerljivost 
25
4
Vključevanje ključnih deležnikov
10
5
Neposreden prispevek k skladnemu regionalnemu razvoju oziroma k formalnemu in neformalnemu izobraževanju
10
6
Trajnost načrtovanih rezultatov 
15
7
Organizacijska struktura vodenja projekta 
35
8
Predvidena tveganja in ukrepi za njihovo obvladovanje
20
SKUPAJ
260
Dokazila in način ocenjevanja posameznih meril so podrobneje opredeljeni v ocenjevalnem listu, ki je sestavni del razpisne dokumentacije kot Priloga 2 tega javnega razpisa.
Podroben opis postopka dodeljevanja sredstev in načina izbora je opredeljen v 21. točki tega javnega razpisa.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ do 6.182.353,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja in po posameznih proračunskih letih naslednja:
– za proračunsko leto 2025: 1.175.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Celotna Slovenija 1.175.000,00 EUR, od tega: 
– 998.750,00 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-EU (85,00 %) in 
– 176.250,00 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-SLO (15,00 %), 
– za proračunsko leto 2026: 1.950.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Celotna Slovenija 1.950.000,00 EUR, od tega: 
– 1.657.500,00 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-EU (85,00 %) in 
– 292.500,00 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-SLO (15,00 %), 
– za proračunsko leto 2027: 1.950.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Celotna Slovenija 1.950.000,00 EUR, od tega: 
– 1.657.500,00.EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-EU (85,00 %) in 
– 292.500,00 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-SLO (15,00 %), 
– za proračunsko leto 2028: 1.107.353,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Celotna Slovenija 1.107.353,00 EUR, od tega: 
– 941.250,05 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-EU (85,00 %) in 
– 166.102,95 EUR – JSO8.1.-Sklad za pravični prehod Saša SPP 21-27-SLO (15,00 %). 
Načrtovana dinamika sofinanciranja po proračunskih letih je vezana na potrditev organa upravljanja z odločitvijo o podpori javnemu razpisu.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
6. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Aktivnosti projekta se lahko začnejo izvajati od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije, rok za zaključek aktivnosti projekta pa je do dne 31. 10. 2028.
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške (datum opravljene storitve oziroma dobavljenega blaga), nastale od dneva objave do dne 31. 10. 2028.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne objave javnega razpisa do dne 10. 11. 2028.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih in objektivnih razlogov, na podlagi spremenjene odločitve o podpori OU.
8. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis obsega naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa »Obogateno izvajanje kakovostnega in dostopnega učenja ter krožnih vsebin v VIZ v SAŠA regiji«
– Priloga 1: Specifikacije javnega razpisa
– Priloga 1.1: Dodatek specifikacijam javnega razpisa
– Priloga 2: Ocenjevalni list
– Priloga 3: Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa
– Priloga 4: Zahteve glede spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov
– Obrazec 1: Prijavnica za projekt
– Obrazec 1.1: Finančni načrt
– Obrazec 1.2: Načrt aktivnosti in rezultatov projekta
– Obrazec 1.2.1: Načrt aktivnosti in rezultatov projekta posameznega VIZ
– Obrazec 1.3: Osnutek Konzorcijske pogodbe
– Obrazec 1.4: Izjava o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa (prijavitelja in konzorcijskih partnerjev)
– Obrazec 1.5: Vzorec pogodbe o sofinanciranju
– Obrazec 1.6.: Izjava DNSH
– Obrazec 2: Označba ovojnice javnega razpisa
– Navodila Ministrstva za vzgojo in izobraževanje za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, objavljena na spletni strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/o-ministrstvu/sluzba-za-izvajanje-kohezijske-politike/ (v nadaljnjem besedilu: navodila ministrstva)
– Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/
– Navodila za uporabo informacijskega sistema e-MA2, dostopna na spletni strani: https://podpora-ema.atlassian.net/wiki/spaces/IEN/overview?homepageId=9076801.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila:
– Obrazec 1: Prijavnica za projekt (z življenjepisom vodje projekta)
– Obrazec 1.1: Finančni načrt
– Obrazec 1.2: Načrt aktivnosti in rezultatov projekta
– Obrazec 1.2.1: Načrt aktivnosti in rezultatov projekta posameznega VIZ
– Obrazec 1.3: Konzorcijska pogodba (fotokopija sklenjene pogodbe)
– Obrazec 1.4: Izjava o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa (prijavitelja in konzorcijskih partnerjev)
– Obrazec 1.5: Vzorec pogodbe o sofinanciranju (se le parafira)
– Obrazec 1.6: Izjava DNSH.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
9. Razmerje med sredstvi, delež prispevka EU
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 5.255.000,05 EUR.
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 927.352,95 EUR.
Delež prispevka EU je 85,00 %.
10. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacij izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju. Izjema so predplačila in izjeme, določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
Upravičeni stroški v okviru javnega razpisa so:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom za povračilo neposrednih stroškov zaposlenega osebja, v obliki stroškov na enoto (v nadaljevanju: SE) skladno s 53. (1) (b) členom Uredbe 2021/1060/EU in s točko 4 Navodil Organa upravljanja o upravičenih stroških;
– stroški storitev zunanjih izvajalcev (delo po podjemni pogodbi, delo po avtorski pogodbi), ki se povrnejo v obliki dejanskih izdatkov skladno s 53. (1) (a) členom Uredbe 2021/1060/EU;
– financiranje po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja skladno s prvim odstavkom 56. člena Uredbe 2021/1060/EU za kritje vseh preostalih stroškov operacije, ki niso neposredni stroški osebja, in sicer za naslednje vrste stroškov:
a) oprema in druga opredmetena osnovna sredstva,
b) stroški za službena potovanja,
c) posredni stroški dela (stroški osebja, ki je posredno vključeno v operacijo npr. računovodja, tajnica …) in drugi posredni stroški skladno z opredelitvijo posrednih stroškov v tč. 3.4 Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških (npr.: stroški električne energije, stroški ogrevanja, vode in komunalnih storitev, odvoza smeti, stroški telefona in elektronske pošte, stroški poštnin in kurirskih storitev, stroški potrošnega materiala in drobnega inventarja …),
d) investicije v neopredmetena sredstva,
e) stroški informiranja in komuniciranja (npr. izdelava ali nadgradnja spletne strani, stroški organizacije in izvedbe dogodkov, namenjenih informiranju in komuniciranju, stroški oglaševalskih storitev, stroški oblikovanja, priprave na tisk ter drugi stroški informiranja in komuniciranja),
f) davek na dodano vrednost,
g) delo po pogodbi o opravljanju storitev ter
h) drugi stroški storitev zunanjih izvajalcev (namenjeni drugim stroškom iz naslova avtorskih in podjemnih pogodb, ki ne predstavljajo stroškov dela (npr. potni stroški in stroški prenočevanja podjemnika ali avtorja) ipd.).
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (tč. 3 navodil ministrstva in tč. 3 in 4 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, dostopnih na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE)
Za kritje stroškov zaposlenih (neposredni stroški osebja za stroške plač in prispevkov ter drugih stroškov povezanih z delom) pri poslovodečem partnerju in za ostale partnerje v konzorciju se v okviru pogodbe o zaposlitvi, pri čemer je oseba lahko razporejena oziroma zaposlena na operaciji tudi v deležu, uporabi SE.
Skladno z Metodologijo za določitev višine stroška na enoto za izvedbo javnega razpisa »Obogateno izvajanje kakovostnega in dostopnega učenja ter uvajanje krožnih vsebin v VIZ SAŠA regije« št. 303-54/2024-3350-17, ki jo je sprejel minister za vzgojo in izobraževanje dne 17. 4. 2025, se v okviru izvajanja določijo naslednji SE:
– SE A – strošek na enoto strokovnih delavcev (v nadaljnjem besedilu: SE A),
– SE B – strošek na enoto za vodenje in koordinacijo projekta (v nadaljnjem besedilu: SE B).
Aktivnosti in naloge za oba tipa SE izhajajo iz aktivnosti, opredeljenih v točki 2.1 tega javnega razpisa in v prilogi 1: Specifikacije javnega razpisa.
SE A je namenjen za zaposlene pri vseh partnerjih v konzorciju, za aktivnosti, ki jih bodo izvajali strokovni delavci. znotraj posameznega VIZ in v okviru razvojnih aktivnosti na ravni projekta ter so podrobno navedene v prilogi 1: Specifikacije javnega razpisa v točkah 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.2, 2.3 in 2.5.
SE B je namenjen vodji projekta pri poslovodečemu partnerju v konzorciju za aktivnosti, ki so podrobno navedene v prilogi 1: Specifikacije javnega razpisa v točki 2.6.
Za potrebe izvajanja operacije se določi vrednosti:
– SE A v višini 24,78 EUR na uro;
– SE B v višini 36,73 EUR na uro.
Skladno s tretjim odstavkom člena 55 Uredbe 2021/1060/EU skupno število prijavljenih ur na posameznega zaposlenega v okviru SE na leto ne sme presegati 1.720 dejansko opravljenih delovnih ur oziroma ne sme presegati sorazmernega deleža od 1.720 ur v skladu s pogodbo o zaposlitvi na operaciji. SE je določen na podlagi poštene, pravične in preverljive metode izračuna skladno s členom 53. (3) (a) (i) Uredbe 2021/1060/EU.
Pri uveljavljanju obsega ur v okviru SE so upravičene le dejansko opravljene delovne (efektivne) ure zaposlenega na operaciji v določenem mesecu. Iz navedenega izhaja, da se za posamezni mesec morebitnih odsotnosti (dopusti, prazniki, bolniške, ki so povrnjene iz drugih virov (npr. ZZZS) itd.) ne upošteva v obseg ur, ki jih upravičenec uveljavlja v okviru upravičene višine stroška za zaposlenega, ker so morebitne odsotnosti že upoštevane v sami višini urne postavke. Bolniško odsotnost se lahko prijavi kot upravičen strošek le, če predstavlja dejanski strošek za upravičenca (tj. če ta strošek nosi upravičenec).
Za upravičenost SE se priloži naslednja dokazila:
– pogodbo o zaposlitvi ali drugi pravni akt, iz katerega je razvidno, da je oseba zaposlena pri enem izmed konzorcijskih partnerjev in prerazporejena na operacijo, pri čemer morajo biti razvidne tudi naloge na operaciji. Dokazilo se priloži ob prvem zahtevku za izplačilo, v okviru katerega se uveljavlja strošek, ter morebitne spremembe se priložijo pri prvem naslednjem zahtevku za izplačilo;
– mesečno poročilo (časovnica) o opravljenih nalogah na operaciji, ki se priloži posameznemu zahtevku za izplačilo, iz katerega je razvidno, da so bile aktivnosti opravljene (Priloga 3 navodil ministrstva, zavihek Priloga 3A ure) in iz katerega izhaja tudi število opravljenih ur na operaciji;
– obračun stroška SE na efektivno uro.
Zaradi pričakovanih rasti plač (inflacije), morebitnih sprememb nacionalnih predpisov s področja plač javnih uslužbencev ter iz razloga, da gre za projekt, ki se bo izvajal daljše časovno obdobje, se bo metodologija revidirala na naslednji način:
Vsako leto, 3. januarja, se preveri stopnjo rasti povprečnih mesečnih bruto plač za obdobje od januarja 2020 do zadnjih razpoložljivih podatkov Statističnega urada Republike Slovenije. Prilagoditev temelji na podatkih iz zbirke »Povprečne mesečne plače in indeksi povprečnih mesečnih plač pri pravnih osebah po dejavnostih (SKD 2008), Slovenija, mesečno«, pri čemer se upoštevajo naslednje dejavnosti iz področja izobraževanja: P85.1 Predšolska vzgoja, P85.2 Osnovnošolsko izobraževanje in P85.3 Srednješolsko izobraževanje. Izračun temelji na indeksu nominalne rasti povprečne mesečne bruto plače za izbrane dejavnosti, kjer se upošteva povprečna vrednost bruto plače v izhodiščnem mesecu (januar 2020) in v zadnjem razpoložljivem mesecu. Stopnja spremembe se izračuna po naslednji formuli:Slika 1
Prilagoditev se izvaja letno. Z revidiranjem metodologije se določena nova višina SE uporabi za obračun od 1. februarja tekočega leta.
Stroški storitev zunanjih izvajalcev (delo po podjemni pogodbi, delo po avtorski pogodbi)
Stroški storitev zunanjih izvajalcev (delo po podjemni pogodbi, delo po avtorski pogodbi) so namenjeni za izvajanje aktivnosti, ki zahtevajo specifična znanja, veščine ali podporo, ki jih partnerji v konzorciju nimajo v lastni kadrovski sestavi in so potrebni za izvedbo operacije. Nanašajo se predvsem na aktivnosti priprave in izvedbe različnih oblik izobraževanj in usposabljanj, organizacije in izvedbe letnih dogodkov, regionalnih festivalov učečih se ter zaključne konference, evalvacija napredka in evalvacija operacije ter promocije in diseminacije operacije. Pogoji upravičenosti in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v tč. 3.3.6 navodil ministrstva in točki 3.7 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških.
Financiranje po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja
Financiranje po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja se uporablja za kritje vseh preostalih upravičenih stroškov operacije. Izračuna se od neposrednih upravičenih stroškov osebja: stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE) in stroškov storitev zunanjih izvajalcev (delo po podjemni in avtorski pogodbi). Za uveljavljanje financiranja po pavšalni stopnji v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja se ne prilaga dokazil.
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 oziroma v skladu z vsakokrat veljavnim zakonom lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev, na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem s pogodbo o sofinanciranju določenem obdobju dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je treba pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil.
V primeru konzorcija mora biti morebitno izplačilo predplačila upravičenca preostalim konzorcijskim partnerjem urejeno s konzorcijsko pogodbo.
Razčlenitev zbirnih finančnih podatkov glede na vrsto razsežnosti.
Sredstva se na vrsti razsežnosti R1 – Področje ukrepanja razčlenijo na:
– 149 – Podpora za osnovnošolsko in srednješolsko izobraževanje (razen infrastrukture)
– 145 – Podpora za razvoj digitalnih znanj in spretnosti v razmerju 71 % za R1 – 149 in 21 % za R1-145.
11. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz navodil ministrstva.
12. Zahteve glede informiranja, komuniciranja, prepoznavnosti in preglednosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju, komuniciranju, prepoznavnosti in preglednosti upoštevati 47. in 50. člen Uredbe 2021/1060/EU ter veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v objavo podatkov o operaciji, ki so javnega značaja, če je objava določena s predpisi evropske kohezijske politike in nacionalnimi predpisi.
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi.
Upravičenec bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju najmanj pet (5) let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. Navedeno časovno obdobje se prekine v primeru sodnih postopkov ali na zahtevo Evropske komisije oziroma drugih nadzornih organov. O morebitni spremembi obdobja za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi navodili organa upravljanja, ki urejajo izvajanje upravljalnih preverjanj v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravili o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenimi na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/) oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
15. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in prijavitelj oziroma upravičenec sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami), Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15,15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23, 102/24), Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in 4. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Uredba 2021/1060/EU v 69. členu določa, da je treba zagotoviti zakonitost in pravilnost izdatkov in sprejeti vse potrebne ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, kar vključuje zbiranje podatkov o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU. V ta namen bo moral upravičenec pri izvajanju operacije zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih upravičenca oziroma konzorcijskega partnerja ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke kot je podrobneje opredeljeno v točki 5.3 navodil ministrstva.
Več o varovanju osebnih podatkov je opredeljeno v Prilogi 3 Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa.
15.1 Podatki o dejanskih lastnikih
Ministrstvo ima v skladu z drugim odstavkom 69. člena in Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU za namene revizije in nadzora oziroma za preprečevanje, odkrivanje in odpravljanje nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, na operacijah evropske kohezijske politike dolžnost zbiranja in zagotavljanja dostopa naslednjih standardiziranih kategorij podatkov, in sicer:
– imena, priimki, datumi rojstva in davčne številke dejanskih lastnikov upravičenca ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta; kjer ni dejanskega lastnika gospodarskega subjekta, se šteje ena ali več oseb, ki zasedajo položaj poslovodstva tega gospodarskega subjekta.
Izbrani prijavitelj in konzorcijski partner bo zato dolžan pred podpisom pogodbe o sofinanciranju zagotoviti podatke o svojih dejanskih lastnikih.
Izbrani prijavitelj in konzorcijski partner, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljnjem besedilu: RDL), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu: AJPES), bo po izdaji sklepa o izboru, vendar pred podpisom pogodbe o sofinanciranju, s strani ministrstva pozvan k podpisu izjave, s katero zagotavlja, da so v RDL vpisani podatki o njegovih dejanskih lastnikih.
Izbrani prijavitelj in konzorcijski partner, ki skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, ni zavezan k vpisu podatkov v RDL, bo po izdaji sklepa o izboru, vendar pred podpisom pogodbe o sofinanciranju, s strani ministrstva pozvan, da posreduje podatke o njegovih dejanskih lastnikih.
Ne glede na navedeno, se k predložitvi izjave in podatkov o dejanskih lastnikih ne poziva izbranega prijavitelja/konzorcijskega partnerja, če le-ta sodi med določene pravne osebe javnega prava (javni zavodi, katerih soustanovitelji niso fizične osebe ali pravne osebe zasebnega prava, javne agencije, javni skladi, samoupravne lokalne skupnosti in njihovi ožji deli).
Če izbrani prijavitelj in konzorcijski partner pred podpisom pogodbe na poziv ministrstva ne bo predložil podpisane izjave oziroma zahtevanih podatkov, ministrstvo z izbranim prijaviteljem pogodbe o sofinanciranju ne bo sklenilo in izbrani prijavitelj ne bo upravičen do sredstev sofinanciranja.
Upravičenec oziroma konzorcijski partner, ki je javni naročnik, bo moral svoje izvajalce seznaniti z obveznostjo zagotavljanja podatkov o njihovih dejanskih lastnikih, prav tako bo moral vse z njim povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri izvajanju operacije in katerih osebni podatki se bodo obdelovali, obvestiti, da bo obdeloval njihove osebne podatke, ter jih seznaniti s pravno podlago za obdelavo.
Upravičenec bo moral tekom izvajanja operacije posredovati točne, popolne in posodobljene podatke o dejanskih lastnikih kot je podrobneje opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju in navodilih ministrstva.
16. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: ni relevantno.
17. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
18. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 17. 6. 2025 do 15. ure.
Vloga se mora vložiti v pisni obliki. Pisna vloga je vloga, ki je natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki).
Vloga mora z zahtevano vsebino biti predložena tako da je v zaprti ovojnici poleg fizičnega izvoda (tiskani izvirnik vloge) priložena tudi vloga na elektronskem mediju (USB ključku), na katerem je odklenjena elektronska verzija vloge dokumentov (word oziroma excel), ki je na sprednji strani opremljena z naslovom Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis »Obogateno izvajanje kakovostnega in dostopnega učenja ter uvajanja krožnih vsebin v VIZ SAŠA regije«« ter polnim nazivom in naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Za pravilno opremo ovojnice se lahko uporabi obrazec 2 »Označba ovojnice javnega razpisa«, ki je del razpisne dokumentacije ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz prejšnjega odstavka. Vsi obrazci, dokumenti in dokazila v fizičnem izvodu, ki so oddani kot sestavni del vloge, morajo biti natisnjeni, podpisani (in žigosani – če se uporablja žig) ter originali (izvirniki). Izjema je konzorcijska pogodba, za katero se odda fotokopija sklenjene pogodbe. V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in odklenjeni elektronski verziji se šteje, da je za presojo pomembna tiskana verzija. Vloga se lahko pošlje po pošti ali odda osebno (v vložišču ministrstva).
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
20. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje minister za vzgojo in izobraževanje ali od njega pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 18. 6. 2025 ob 9. uri, v prostorih Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, Ljubljana (sejna soba P21) in bo javno.
Komisija bo v roku 8 (osmih) dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Popolne vloge gredo v nadaljnji postopek preverjanja pogojev.
Preverjanje pogojev
Komisija bo preverila izpolnjevanje pogojev javnega razpisa. Vloge, za katere bo komisija ugotovila, da ne izpolnjujejo vseh pogojev razpisa, bodo s sklepom zavrnjene.
Vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa, gredo v nadaljnji postopek ocenjevanja.
Ocenjevanje
Vse popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje v skladu z določbami razpisa in razpisne dokumentacije, bodo ocenili vsi člani komisije soglasno. Ocenjevanje vlog bodo izvedli na podlagi vseh meril in za posamezno vlogo podali skupno oceno, obrazloženo po merilih iz 4. točke javnega razpisa, ki so podrobneje opredeljena v ocenjevalnem listu, ki je del razpisne dokumentacije kot Priloga 2 tega javnega razpisa.
Največje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezen projekt, je 260 točk, pri čemer mora vloga prijavitelja zbrati vsaj 175 točk.
Izbrana bo vloga, ki bo prejela najvišje skupno število točk.
Če dve ali več vlog na javnem razpisu doseže enako število točk, bo izbrana vloga, ki je dosegla večje število točk pod merilom št. 2 »Ustreznost in kakovost projekta«. Če dosegajo vloge enako število točk tudi pod tem merilom, se izbere tisto, ki ima večje število točk pod merilom št. 7 »Organizacijska struktura vodenja projekta«. V primeru, da na ta način izbira še vedno ni možna, se o izbiri odloči glede na datum in uro prejema popolne vloge (prednost ima vloga, ki je prispela prej, pri čemer se za čas vložitve šteje datum in čas, ko je prijava prispela v vložišče ministrstva).
O izboru odloči na predlog komisije minister za vzgojo in izobraževanje ali oseba, ki jo je ta pooblastil za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev, v skladu s to točko javnega razpisa.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa ali razpisne dokumentacije, ki opredeljujejo višino razpisanih sredstev.
Z izbranim prijaviteljem bo sklenjena pogodba o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju in navodila ministrstva, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, sta sestavni del razpisne dokumentacije.
Če se je operacija začela izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred izplačilom prvega rednega zahtevka za izplačilo iz proračuna, ministrstvo izvedlo preverjanje, da se prepriča, ali je bila upoštevana veljavna zakonodaja, pomembna za operacijo, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
Upravičenec ali konzorcijski partner, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju oziroma konzorcijske pogodbe, ne more nadaljnja tri leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova evropske kohezijske politike.
21. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih (30) dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
22. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva, https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/javne-objave/. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, 2. nadstropje, Sektor za razvoj izobraževanja, vsak delovni dan med 9. in 11. uro. Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov gp.mvi@gov.si s sklicem na številko zadeve 303-54/2024-3350.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti