Uradni list

Številka 109
Uradni list RS, št. 109/2025 z dne 22. 12. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 109/2025 z dne 22. 12. 2025

Kazalo

3848. Pravilnik o sofinanciranju programov in projektov na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti v Občini Zagorje ob Savi, stran 13252.

  
Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), 25., 100. in 101. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb, 105/22 – ZZNŠPP, 8/25 in 77/25), 17. člena Statuta Občine Zagorje ob Savi (Uradni list RS, 30/15 in 30/25) je Občinski svet Občine Zagorje ob Savi na 20. redni seji dne 18. 12. 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o sofinanciranju programov in projektov na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti v Občini Zagorje ob Savi 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(1) Ta pravilnik določa predmet, upravičence, pogoje, postopke, merila in kriterije za vrednotenje in razdelitev sredstev, namenjenih za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov, na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti v Občini Zagorje ob Savi (v nadaljevanju: občina).
(2) Sredstva za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino pa določi občinski svet občine z odlokom o proračunu za posamezno leto.
(3) V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in za ženske.
2. člen 
(1) Javni kulturni programi (redna dejavnost) so vse oblike ustvarjanja, poustvarjanja, posredovanja in varovanja kulturnih dobrin na področju glasbene, plesne, folklorne, gledališke, lutkovne, literarne, likovne, fotografske, filmske, video, spletne ter multimedijske dejavnosti. Javni kulturni program je kulturna dejavnost, ki je po vsebini in obsegu zaključena celota, poteka redno in organizirano, in jo izvaja kulturni izvajalec in je njegovo delovanje v javnem interesu.
(2) Javni kulturni projekti so posamične kulturne aktivnosti kulturnih izvajalcev, ki sodijo v okvir širšega javnega interesa, vsebinsko učinkoviti in promocijsko naravnani, so po vsebini, zasnovi in obsegu zaključena samostojna celota (prireditve in projekti na področju ljubiteljske kulture, festivali s kulturno vsebino, nastopi kulturnih izvajalcev v tujini, posamični primeri mednarodnega kulturnega sodelovanja, pomembna kulturna srečanja, obnove nepremične kulturne dediščine, nakup in vzdrževanje opreme, ki jih za svoje kulturno delovanje potrebujejo izvajalci ipd.).
3. člen 
Predmet sofinanciranja po tem pravilniku so naslednje vsebine:
– kulturni program (v nadaljevanju: programi) oziroma redna dejavnost
– kulturni projekti (v nadaljevanju: projekti)
– nakup opreme v zvezi z dejavnostjo.
4. člen 
Organizator prireditve ali dogodka je tista organizacija/društvo, ki dogodek samostojno izvede in izpolnjuje vse pogoje za izvedbo prireditve. Organizator je dolžan prireditev v skladu s predpisi prijaviti pristojnim institucijam in poskrbeti sam ali preko drugih društev ali organizacij za varnost na prireditvi in vzdrževanje reda.
Soorganizator prireditve ali dogodka je organizacija/društvo, ki izvede le del prireditve v sodelovanju z organizatorjem prireditve. Soorganizator mora izpolnjevati vse pogoje za izvedbo prireditve.
Udeleženec (sodelovanje) prireditve ali dogodka je organizacija/društvo, ki se dogodka ali prireditve na povabilo organizatorja ali soorganizatorja udeleži.
5. člen 
Upravičenci, ki kandidirajo za sofinanciranje programov morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da imajo sedež v Občini Zagorje ob Savi in aktivno delujejo na območju te občine;
– da so registrirani za opravljanje kulturne dejavnosti in je kulturna dejavnost njihova osnovna oziroma prevladujoča dejavnost;
– da delujejo na področju kulture najmanj eno leto;
– da imajo urejeno evidenco o članstvu in plačani članarini ter ostalo dokumentacijo, ki jo določa Zakon o društvih;
– so v celoti in pravočasno izpolnili pogodbene obveznosti do občine na podlagi razpisa predhodnega leta;
– da imajo zagotovljene osnovne materialne, prostorske in kadrovske pogoje ter organizacijske možnosti za izvedbo programov in projektov;
– da izpolnjujejo ostale pogoje, določene z javnim razpisom;
– da občinski upravi vsako leto redno dostavljajo vsebinska in finančna poročila o realizaciji programov ter plan dela skupaj s finančnim načrtom za prihodnje leto.
6. člen 
Upravičenci, ki kandidirajo za sofinanciranje projektov morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– so nevladne kulturne organizacije s statusom kulturnega društva, zasebnega zavoda, ustanove ali druge nevladne organizacije registrirane za opravljanje kulturno-umetniške dejavnosti ali
– so gospodarske organizacije registrirane za opravljanje kulturno-umetniške dejavnosti ter druge pravne osebe v skladu z Zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo ali
– so kot samostojni delavci v kulturi vpisani v razvid samostojnih delavcev v kulturi (obvezno dokazilo: Odločba Ministrstva za kulturo) s stalnim prebivališčem v Občini Zagorje ob Savi (obvezno dokazilo: izjava);
– imajo zagotovljene osnovne materialne, prostorske in kadrovske pogoje ter organizacijske možnosti za izvedbo projektov;
– so v celoti in pravočasno izpolnili pogodbene obveznosti do občine na podlagi razpisa preteklega leta;
– izpolnjujejo ostale pogoje, določene z javnim razpisom;
– so upravičenci na podlagi 5. člena tega pravilnika.
7. člen 
Sofinanciranje je namenjeno za naslednje vsebine:
1. Sofinanciranje programov
– za redno glasbeno (pevsko, orkestralno, instrumentalno), plesno, folklorno, gledališko, lutkovno, literarno, recitatorsko, likovno, fotografsko, filmsko, video in drugo vizualno umetnost, ki se izvaja v okviru programov kulturnih društev,
– za materialne stroške prostorov, v katerih se odvija dejavnost.
2. Sofinanciranje projektov
– za udeležbo kulturnih društev, posameznikov in skupin na mednarodnih, državnih, regijskih in občinskih srečanjih, revijah, festivalih in tekmovanjih,
– za kulturne projekte, dogodke in prireditve,
– za založništvo.
3. Sofinanciranje nakupa opreme
– za nakup opreme in osnovnih sredstev izvajalcev na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti za izvajanje rednih programov in kulturnih dejavnosti.
4. Sofinanciranje kakovosti
– za dosežene rezultate na tekmovanjih v preteklem letu
8. člen 
Predmet tega pravilnika ni dodelitev sredstev za:
– programe in projekte, za katere so bila v proračunskem letu sredstva že dodeljena za isti namen iz drugih proračunskih postavk ali javnih razpisov občine,
– za investicije.
POSTOPEK 
9. člen 
Sredstva za sofinanciranje programov in projektov na področju kulturne dejavnosti se upravičencem dodelijo na podlagi vsakoletnega javnega razpisa, ki se časovno prilagodi postopku priprave in sprejemanja občinskega proračuna.
Postopek javnega razpisa in dodeljevanje finančnih sredstev poteka po naslednjem zaporedju:
– pooblaščena oseba pripravi besedilo javnega razpisa,
– župan izda sklep o začetku postopka in sklep o imenovanju strokovne komisije (v nadaljevanju: komisija),
– pooblaščena oseba občinske uprave strokovni komisiji v pregled predloži sklep o začetku postopka, besedilo javnega razpisa in spremljajočo razpisno dokumentacijo,
– pooblaščena oseba občinske uprave javni razpis in razpisno dokumentacijo objavi na spletni strani občine in v Uradnem listu Republike Slovenije,
– zbiranje vlog do roka, navedenega v besedilu javnega razpisa,
– komisija izvede odpiranje vlog in preveri formalno popolnost vlog,
– pooblaščena oseba občinske uprave pozove vlagatelje, ki so v roku oddali nepopolne vloge, k dopolnitvi v roku, navedenem v javnem razpisu,
– pooblaščena oseba občinske uprave s sklepom zavrže prepozne in nepopolne vloge vlagateljev, ki v pozivnem roku niso bile dopolnjene,
– komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril, ki so bila navedena v javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji in pripravi o tem zapisnik in predlog prejemnikov sredstev,
– pooblaščena oseba občinske uprave na podlagi predloga komisije izda odločbe o izboru programov in projektov,
– župan z izbranimi izvajalci, ki so se odzvali na poziv k podpisu pogodbe, sklene pogodbe o sofinanciranju,
– pooblaščena oseba občinske uprave spremlja izvajanje in realizacijo programov in projektov, dogovorjenih s pogodbami.
10. člen 
Župan sprejme sklep o imenovanju tričlanske strokovne komisije za odpiranje, pregled, ocenjevanje in vrednotenje vlog, prispelih na razpis (v nadaljevanju: komisija) in sklep o začetku postopka za izbiro upravičencev do finančnih sredstev, zagotovljenih v proračunu občine.
Komisija iz prvega odstavka tega člena se imenuje za čas izvedbe nalog, določenih s sklepom o imenovanju komisije.
Kot član komisije ne more biti imenovana oseba, ki sama ali njen družinski član, kot ga definira zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije, kandidira na razpisu.
Član komisije ne more biti odgovorna oseba ali član društva, ki kandidira na razpisu.
Člani komisije podpišejo izjavo o prepovedi interesne povezanosti.
Komisija se sestaja na rednih in izrednih sejah. Seje lahko potekajo tudi dopisno. Komisija o poteku sej in o svojem delu vodi zapisnik.
Komisija je sklepčna, če je na seji prisotnih več kot polovica njenih članov. Komisija sprejema sklepe z večino glasov vseh članov.
11. člen 
Besedilo javnega razpisa mora vsebovati:
– jasno navedbo, da gre za javni razpis za izbiro programov in projektov, pri katerem bodo financirani v okviru sredstev, ki so na razpolago za javni razpis,
– področje oziroma področja programov in projektov, ki so predmet javnega razpisa,
– merila in kriterije, po katerih se bo posamezen prijavljeni program ali projekt ocenjeval oziroma vrednotil,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji,
– okvirno vrednost razpoložljivih sredstev, namenjenih za predmet javnega razpisa,
– obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– razpisni rok,
– način pošiljanja in vsebina vlog,
– navedbo uslužbenca pristojnega za dajanje informacij v zvezi z javnim razpisom,
– informacijo o morebitni razpisni dokumentaciji, ki je vlagateljem na razpolago.
Poleg navedenih podatkov iz prejšnjega odstavka se lahko objavijo tudi drugi podatki, če so potrebni glede na vrsto predmeta javnega razpisa.
Vsebino razpisne dokumentacije posebej določa besedilo javnega razpisa.
Javni razpis se objavi na spletni strani občine in v Uradnem listu Republike Slovenije in mora trajati najmanj 30 dni.
12. člen 
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga« in navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša. Vloga je lahko tudi elektronska, če je tako določeno v besedilu javnega razpisa. Način elektronske predložitve vloge se določi v razpisni dokumentaciji.
13. člen 
Vlagatelj lahko vlogo dopolnjuje oziroma spreminja do preteka razpisnega roka.
Vlagatelj do poteka roka iz prejšnjega odstavka nima pravice vpogleda v vloge drugih vlagateljev na istem razpisu.
Vloga, ki jo je vlagatelj poslal po preteku razpisnega roka, je prepozna.
Do poteka roka iz prvega odstavka tega člena lahko vlagatelj sodeluje v postopku le s tem, da na način, določen v razpisu in razpisni dokumentaciji da vlogo za financiranje programa oziroma projekta, kakršen je razpisan.
14. člen 
Po poteku razpisnega roka komisija odpre vse vloge, ki so do tedaj prispele.
Odpiranju vlog sme prisostvovati vsaka oseba, ki kandidira na razpisu.
Za vsako vlogo komisija ugotovi, ali je pravočasna, ali jo je podala oseba, ki izpolnjuje v javnem razpisu določene pogoje (upravičena oseba) in ali je popolna glede na besedilo javnega razpisa.
Vlogo, ki ni pravočasna ali je ni vložila upravičena oseba, pooblaščena oseba občinske uprave zavrže s sklepom.
Če je vloga formalno nepopolna, se vlagatelja pozove, da jo dopolni. Vlagatelj mora vlogo dopolniti v petih dneh. Če vlagatelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku, pooblaščena oseba občinske uprave vlogo zavrže s sklepom.
15. člen 
Komisija razvrsti vse programe oziroma kulturne projekte, ki so vsebovani v ustreznih vlogah, glede na merila in kriterije za sofinanciranje programov in projektov na področju kulturnih dejavnosti v Občini Zagorje ob Savi, kot so bili določeni v objavi razpisa.
O razvrstitvi iz prejšnjega odstavka pripravi komisija zapisnik, v katerem morajo biti navedeni razlogi za razvrstitev programov oziroma projektov in predlog, kateri programi oziroma projekti, ki so predmet ocenjevanih ustreznih vlog, se financirajo v določenem obsegu, kateri pa se glede na višino sredstev in razvrstitev ne financirajo.
16. člen 
Na podlagi predloga komisije pooblaščena oseba občinske uprave izda o vsaki ustrezni vlogi, prispeli na javni razpis, posamično odločbo, s katero odloči o odobritvi ter deležu sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega programa oziroma projekta. Obrazložitev točkovanja vloge po posameznih merilih je izpolnjen ocenjevalni obrazec, ki je sestavni del posamične odločbe.
Zoper odločbo je dopustno vložiti pritožbo v roku 15 dni od vročitve. O pritožbi odloča župan občine. Odločba, ki jo na podlagi pritožbe izda župan, je dokončna.
Predmet pritožbe ne morejo biti merila in kriteriji za ocenjevanje vlog.
17. člen 
Z izbranimi izvajalci programov oziroma projektov se sklenejo pogodbe o sofinanciranju izbranih programov oziroma projektov. Župan z izbranimi izvajalci programov oziroma projektov po tem pravilniku sklene pogodbo o sofinanciranju, ki vsebuje:
– naziv in naslov neposrednega uporabnika in prejemnika sredstev,
– namen, za katerega so sredstva dodeljena,
– višino dodeljenih sredstev,
– način sofinanciranja, in sicer z zahtevki za nakazilo in dokazili o namenski porabi sredstev, pridobljenih na podlagi javnega razpisa,
– rok in način predložitve poročil ter dokazil o izvajanju programov oziroma projektov in namenski porabi sredstev,
– način nadzora namenske porabe sredstev in določilo o vračilu sredstev v primeru nenamenske porabe sredstev,
– obveznosti upravičenca k sprotnemu obveščanju občine o statusnih in drugih spremembah, ki bi lahko vplivale na izpolnitev pogodbenih obveznosti,
– navedbo skrbnikov pogodbe,
– druge medsebojne pravice in obveznosti, pomembne za izvedbo sofinanciranja programa oziroma projekta.
18. člen 
Upravičenec, ki je bil kot izvajalec izbran na javnem razpisu, je dolžan občinski upravi v roku, ki je določen v pogodbi, predložiti letno poročilo o svojem delovanju za leto, za katerega je pridobil sredstva iz občinskega proračuna.
Letno poročilo mora vsebovati podatke o vsebini, poteku in rezultatih izvedenih programov oziroma projektov ter obrazložitve o porabi finančnih sredstev, pridobljenih iz občinskega proračuna.
Kot dokazilo se šteje tudi poročilo o delu upravičenca in finančno poročilo za preteklo leto.
V primeru dvoma lahko pooblaščen uslužbenec občinske uprave, zahteva dodatna pojasnila in dokazila, ki so povezana s predmetom sklenjene pogodbe.
19. člen 
Namensko porabo sredstev po tem pravilniku spremlja in preverja pooblaščena oseba občinske uprave.
V primeru ugotovitve, da upravičenec prejetih sredstev ni porabil v skladu z določbami tega pravilnika in pogodbe o sofinanciranju, občinska uprava zadrži izplačevanje še ne izplačanih sredstev ali zahteva vrnitev nenamensko porabljenih sredstev, skupaj z zakonsko zamudnimi obrestmi, ki tečejo od poteka roka za njihovo porabo do dneva vračila sredstev.
Vrnitev nenamensko porabljenih sredstev se zahteva, ko se ugotovi:
– da so bila sredstva ali del le-teh nenamensko porabljena,
– da je upravičenec v vlogi navajal neresnične podatke,
– druga nepravilnost pri uporabi sredstev iz občinskega proračuna.
V primeru, da posamezni upravičenec zaradi prenehanja delovanja ali zmanjšanja obsega dela oziroma iz drugih razlogov ne porabi vseh odobrenih sredstev, lahko župan preostanek sredstev s sklepom razporedi drugim upravičencem oziroma za druge namene, ki so kulturne narave.
Upravičenec, ki krši določila tega člena, ne more kandidirati za ta sredstva na naslednjem javnem razpisu občine.
20. člen 
Kriteriji in merila za vrednotenje programov in projektov so priloga tega pravilnika.
Kulturni programi in/ali kulturni projekti se točkujejo na podlagi meril in kriterijev, ki so priloga tega pravilnika. Od dneva objave javnega razpisa do določitve sofinanciranja programov in projektov s področja kulture se merila in kriteriji ne smejo spreminjati.
Vrednost točke se določi za vsako leto posebej in se določi v skladu s proračunskimi sredstvi za razpisano leto. Višina sofinanciranja posameznega kulturnega programa in kulturnega projekta je odvisna od skupnega števila zbranih točk in vrednosti točke.
21. člen 
Vrednotenje se opravi tako, da se točkuje naslednje elemente:
1. kulturni program oziroma redna dejavnost,
2. kulturni projekt,
3. nakup in vzdrževanje opreme,
4. založništvo,
5. materialni stroški prostorov, v katerih se odvija redna dejavnost.
Upravičenci morajo letno poročilo posredovati občinski upravi najkasneje do 31. 3. za preteklo leto ali pa ga priložijo k vlogi za javni razpis.
Za program ali projekt, ki ga ni možno ocenjevati po merilih in kriterijih določenih v pravilniku, se merila določijo v razpisni dokumentaciji ali pa program oziroma projekt oceni strokovna komisija s smiselno uporabo točkovnika.
II. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
22. člen 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sofinanciranju programov v ljubiteljski kulturi v Občini Zagorje ob Savi (Uradni list RS, št. 41/04).
23. člen 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-8/2025
Zagorje ob Savi, dne 11. novembra 2025
Župan 
Občine Zagorje ob Savi 
Matjaž Švagan 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti