Uradni list

Številka 109
Uradni list RS, št. 109/2025 z dne 22. 12. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 109/2025 z dne 22. 12. 2025

Kazalo

3846. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Trebnje, stran 13246.

  
Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP) in 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 196/21 – ZDOsk, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ, 14/23 – odl. US, 84/23 – ZDOsk-1, 102/24 – ZZKZ in 32/25) so Občinski svet Občine Trebnje na podlagi 17. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 29/14, 65/14 – popr., 161/22 in 44/25) na 22. redni seji dne 19. 11. 2025, Občinski svet Občine Šentrupert na podlagi 14. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/18 in Uradno glasilo e-občina, št. 28/20 in 26/25) na 23. redni seji dne 20. 11. 2025, Občinski svet Občine Mokronog - Trebelno na podlagi 15. člena Statuta Občine Mokronog - Trebelno (Uradni list RS, št. 43/18 in Uradno glasilo e-občina, št. 19/21, 22/25 in 29/25) na 17. redni seji dne 10. 12. 2025 in Občinski svet Občine Mirna na podlagi 17. člena Statuta Občine Mirna (Uradno glasilo slovenskih občin št. 27/22, Uradno glasilo e-občina št. 28/22, 41/23) na 8. dopisni seji dne 10. 12. 2025 sprejeli
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Trebnje 
1. člen 
V Odloku o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Trebnje (Uradni list RS, št. 107/13; v nadaljevanju: odlok) se v 1. členu tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) S tem odlokom ustanoviteljice določajo osnovne podatke zavoda, opredeljujejo vlogo ustanoviteljic in njihove pristojnosti v zavodu ter urejajo dejavnosti zavoda, organe zavoda, sredstva za delo zavoda, pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu, medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda, statusne spremembe zavoda in način izvajanja nadzora.«.
2. člen 
Besedilo 3. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Zavod je ustanovljen za opravljanje javne službe na področju osnovne zdravstvene dejavnosti za potrebe Občin Trebnje, Mokronog - Trebelno, Mirna in Šentrupert. S soglasjem ustanoviteljic se dejavnost zavoda lahko razširi tudi na območje drugih občin skladno z določbami zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost, in zakonom o zavodih.
(2) Zavod opravlja osnovno zdravstveno dejavnost v obsegu in skladno z določili zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost, skupaj s koncesionarji in mrežo zdravstvene službe na primarni ravni na območjih občin ustanoviteljic. Zavod izvaja svojo dejavnost skladno z vsakokratnim Splošnim dogovorom za posamezno pogodbeno leto, sklenjenim z Zavodom za zdravstveno zavarovanje.«.
3. člen 
V 7. členu se prvi odstavek črta.
Dosedanji drugi, tretji, četrti in peti odstavek postanejo prvi, drugi, tretji in četrti odstavek.
4. člen 
8. in 9. člen se črtata.
5. člen 
Besedilo 10. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Glavna dejavnost zavoda je v skladu s Standardno klasifikacijo dejavnosti SKD 2025 86.210 Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost.
(2) Naloge zavoda se v skladu s Standardno klasifikacijo dejavnosti SKD 2025 razvrščajo tudi v naslednje podrazrede:
– 86.220 Specializirana zdravstvena dejavnost,
– 86.230 Zobozdravstvena dejavnost,
– 86.910 Storitve diagnostičnega slikanja in dejavnosti medicinskih laboratorijev,
– 86.920 Prevoz bolnikov z reševalnim vozilom,
– 86.930 Dejavnost psihologov in psihoterapevtov, razen zdravnikov,
– 86.940 Zdravstvena in babiška nega,
– 86.950 Fizioterapija,
– 86.970 Posredništvo pri zdravstvenih in zobozdravstvenih storitvah ter drugih storitvah za zdravje,
– 86.990 Druge dejavnosti za zdravje, d. n.,
– 68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin,
– 68.320 Drugo poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi.
(3) Zavod lahko poleg dejavnosti javne službe opravlja tudi tržno dejavnost (dejavnost prodaje blaga in storitev na trgu), povezano z javno službo, pri čemer ta ne sme posegati v obseg in kakovost zagotavljanja javne službe.
(4) Tržne dejavnosti se določijo tako, da svet zavoda, sprejme pravilnik, v katerem se določijo vse storitve, ki se bodo izvajale kot tržne dejavnosti zavoda, pri čemer se pravilnik uveljavi po pridobitvi soglasja sveta ustanoviteljic. Če svet ustanoviteljic ne da soglasja v roku 60 dni od prejema vloge za izdajo soglasja, se šteje, da je soglasje podano.
(5) Zavod prodajo blaga in storitev na trgu lahko izvaja le, če z izvajanjem te dejavnosti zagotovi najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih stroškov.
(6) Zavod opravlja tržno dejavnosti na način in pod pogoji kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost, ter v obsegu, določenim z letnim programom dela in finančnim načrtom.
(7) Ko zavod opravlja tržno dejavnost, mora biti cena na trgu oblikovana tako, da upošteva polno lastno ceno tržne dejavnosti, ki mora vključevati vse neposredne in posredne stroške zagotavljanja te tržne storitve. V kalkulacijo cene morajo biti všteti vsi stroški, ki so povezani s prodajo blaga in storitev na trgu in se nanašajo na izdatke za blago in storitve, investicije in investicijsko vzdrževanje ter stroške dela.
(8) Dejavnosti zavoda iz četrtega odstavka tega člena se v skladu s Standardno klasifikacijo dejavnosti SKD 2025 lahko razvrščajo v naslednje podrazrede:
– 69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje,
– 47.740 Trgovina na drobno z medicinskimi in ortopedskimi izdelki,
– 47.120 Druga nespecializirana trgovina na drobno,
– 55.201 Počitniški domovi in letovišča,
– 56.111 Gostilne in restavracije,
– 56.112 Okrepčevalnice in podobni obrati,
– 56.113 Slaščičarne in kavarne,
– 56.210 Priložnostna priprava in dostava hrane,
– 56.220 Pogodbena priprava in dostava hrane ter druga oskrba s hrano,
– 56.300 Strežba pijač,
– 62.200 Svetovanje o računalniških napravah in programih ter upravljanje računalniških naprav in sistemov,
– 62.900 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti,
– 63.100 Dejavnosti v zvezi z računalniško infrastrukturo, obdelavo podatkov in gostovanjem ter povezane dejavnosti,
– 63.920 Druge informacijske dejavnosti,
– 70.200 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje,
– 73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja,
– 81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost,
– 81.210 Splošno čiščenje stavb,
– 82.100 Pisarniške dejavnosti,
– 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj,
– 82.990 Druge spremljajoče poslovne storitvene dejavnosti, d. n.,
– 85.590 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n.,
– 85.690 Pomožne dejavnosti za izobraževanje, d. n.,
– 96.100 Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic,
– 96.999 Druge drugje nerazvrščene osebne storitve.
(9) Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le na podlagi odločitve občinskih svetov ustanoviteljic ter predhodnega mnenja Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, podanega v okviru njegovih pristojnosti.«.
6. člen 
V 11. členu v drugem odstavku se besedilo sedme alineje spremeni tako, da se glasi:
»odločanja o načinu pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih virov,«.
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Skupne odločitve občinskih svetov se sprejemajo:
– soglasno pri prvih treh alinejah drugega odstavka tega člena,
– s 3/4 večino glasov za odločitve od četrte do sedme alineje drugega odstavka tega člena,
– z 2/3 večino glasov za odločitve iz osme alineje drugega odstavka tega člena.«.
7. člen 
V 12. členu v sedmem odstavku se beseda »aktih« nadomesti z besedo »odločitvah«.
8. člen 
V 13. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Svet ustanoviteljic ima predsednika, ki se menja vsako koledarsko leto po načelu rotacije, po naslednjem zaporedju: Trebnje, Mokronog - Trebelno, Šentrupert, Mirna, tako da se nadaljuje že vzpostavljeno zaporedje. Predsednik Sveta ustanoviteljic predstavlja Svet ustanoviteljic, sklicuje in vodi njegove seje, podpisuje njegove odločitve ter skrbi za izvrševanje in koordiniranje njihovega izvajanja.«.
V tretjem odstavku besedilo »na ustanovni seji« nadomesti z besedilom »v vabilu na sejo«.
Za dosedanjim tretjim odstavkom se doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Svet ustanoviteljic svoje delo podrobneje uredi s poslovnikom.«.
9. člen 
Besedilo 14. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Svet ustanoviteljic ima naslednje pristojnosti:
– daje soglasje k statutu zavoda,
– sklicuje konstitutivno sejo Sveta zavoda po imenovanju in izvolitvi vseh članov Sveta zavoda,
– poda soglasje k pravilniku, v katerem se določijo vse storitve, ki se bodo izvajale kot tržne dejavnosti zavoda,
– daje soglasje k petletnemu programa razvoja zavoda,
– daje soglasje k letnemu poročilu za preteklo leto ter programu in finančnemu načrtu za tekoče leto na podlagi predhodnega mnenja občinskih uprav ustanoviteljic,
– podaja mnenja k predlogom za imenovanje in razrešitev direktorja zavoda,
– na predlog direktorja odloča o razpolaganju s presežkom prihodkov nad odhodki,
– odloča o odtujitvi in obremenjevanju premoženja zavoda, v vrednosti nad 5.000 EUR,
– od zavoda zahteva podatke, potrebne za izvajanje nadzora nad njegovim poslovanjem,
– odloča o izredni notranji reviziji poslovanja zavoda,
– podaja predloge za občinske svete ustanoviteljic glede dajanja poroštev in garancij,
– občinskim svetom ustanoviteljic poda pobudo za izvedbo statusne spremembe zavoda,
– na podlagi predloga sveta zavoda, občinskim svetom ustanoviteljic poda pobudo za spremembo, ukinitev ali razširitev dejavnost zavoda,
– izvršuje druge pravice, ki mu jih daje zakon ali ta odlok.«.
10. člen 
V 15. členu se drugi in tretji odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(2) Odločitev oziroma sklep sveta ustanoviteljic je veljavno sprejet, če zanj glasuje najmanj tri četrtine županov, pod pogojem, da za odločitev glasuje Občina Trebnje, razen v primeru nalog iz prve, druge in pete alineje prejšnjega člena, za kar je potrebno soglasje vseh članov sveta ustanoviteljic.
(3) Svet ustanoviteljic najmanj enkrat letno poroča občinskim svetom ustanoviteljic o svojem delu.«.
Za dosedanjim tretjim odstavkom se doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Svet ustanoviteljic o svojih odločitvah sproti obvešča organe zavoda in organe ustanoviteljic.«.
11. člen 
Besedilo 17. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Sredstva za delo sveta ustanoviteljic zagotovijo ustanoviteljice v svojih proračunih, pri čemer se finančna obveznost med ustanoviteljice razdeli premo sorazmerno glede na število glasov iz 11. člena tega odloka.«.
12. člen 
Besedilo 18. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Organi zavoda so:
– direktor,
– strokovni direktor,
– svet zavoda in
– strokovni svet.
(2) Poslovodna funkcija in funkcija strokovnega vodenja v zavodu sta ločeni.
(3) Za izvajanje nalog vodenja področja ima lahko zavod pomočnika direktorja, kar se določi s statutom zavoda in aktom o sistemizaciji delovnih mest.
(4) Za izvajanje nalog vodenja organizacijske enote, neposredno podrejene direktorju ali strokovnemu direktorju, direktor lahko imenuje vodje oddelkov ali služb, kar se določi s statutom zavoda in aktom o sistemizaciji delovnih mest.«.
13. člen 
V 19. členu se tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) Svet zavoda šteje devet članov, in sicer:
– šest predstavnikov ustanoviteljic,
– dva predstavnika delavcev in
– en predstavnik uporabnikov.«.
Na koncu sedmega odstavka se doda nov peti stavek, ki se glasi: »Predsednik mora biti izvoljen izmed predstavnikov ustanoviteljic.«.
Za spremenjenim sedmim odstavkom se dodata nov osmi in deveti odstavek, ki se glasita:
»(8) V svet zavoda ne sme biti imenovana oseba, pri kateri obstaja nasprotje interesov, kot ga opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije, pri čemer ob imenovanju podpiše izjavo o odsotnosti obstoja nasprotja interesov.
(9) Član sveta zavoda mora izpolnjevati vse pogoje kot jih določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost.«.
14. člen 
V 21. členu v drugem odstavku se drugi stavek črta.
Za spremenjenim drugim odstavkom se dodajo nov tretji, četrti in peti odstavek, ki se glasijo:
»(3) O predčasni razrešitvi predstavnika ustanoviteljice odloča občinski svet ustanoviteljice, ki je tega člana imenovala.
(4) Če predstavniku zaposlenih v svetu zavoda preneha mandat pred iztekom mandata sveta zavoda, se nov predstavnik zaposlenih izbere na način kot ga določa pravilnik zavoda, ki ureja volitve in odpoklic predstavnikov delavcev v svetu zavoda.
(5) Član sveta zavoda v postopku razrešitve opravlja to funkcijo do imenovanja oziroma izvolitve nadomestnega člana.«.
15. člen 
V 22. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Svet zavoda opravlja naslednje naloge:
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda s soglasjem ustanoviteljic,
– imenuje in razrešuje strokovnega direktorja zavoda na predlog direktorja zavoda in po predhodnem mnenju strokovnega sveta,
– sprejema statut s soglasjem sveta ustanoviteljic,
– sprejema druge splošne akte zavoda, če ni s tem odlokom ali s statutom določeno, da jih sprejema direktor zavoda,
– sprejema petletni program razvoja zavoda s soglasjem sveta ustanoviteljic ter najmanj letno spremlja njegovo izvajanje,
– določa način opravljanja tržne dejavnosti v zavodu, vključno z določitvijo in objavo cenika, v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– preverja in zagotavlja, da opravljanje tržne dejavnosti poteka v skladu s pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– sprejema finančni načrt in program dela zavoda s soglasjem sveta ustanoviteljic ter najmanj kvartalno spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema letno poročilo in zaključni račun zavoda s soglasjem sveta ustanoviteljic,
– predlaga ustanoviteljicam spremembo, ukinitev ali širitev dejavnosti zavoda,
– obravnava revizijska poročila o poslovanju zavoda in na tej podlagi oblikuje predloge za ustanoviteljice, direktorja zavoda in strokovnega direktorja zavoda za odpravo ugotovljenih neskladij,
– se seznanja z akcijskimi načrti za obvladovanje čakalnih dob in poročilom o optimizaciji delovnih procesov v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– uresničuje usmeritve zdravstvene politike in nacionalnih strategij na področju zdravstva,
– daje ustanoviteljicam in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– potrdi program ukrepov za stabilizacijo poslovanja v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost in spremlja njegovo izvajanje,
– obravnava ugotovitve in priporočila pristojnih državnih organov glede dela zavoda ter spremlja odziv zavoda nanje,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi, tem odlokom in statutom zavoda.«.
16. člen 
V 23. členu v drugem odstavku se besedilo »vestnega gospodarja« nadomesti z besedilom »dobrega strokovnjaka«.
Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(3) Naloge direktorja obsegajo:
– zagotovi izvajanje sklepov sveta zavoda,
– zagotavlja, da zavod posluje v skladu z zakonom, drugimi predpisi, tem odlokom in splošnimi akti,
– sprejema splošne akte, ki urejajo poslovanje in delo zavoda, za katere ni pristojen drug organ v skladu z zakonom, tem odlokom ali statutom zavoda,
– najpozneje tri mesece pred iztekom programa razvoja zavoda pripravi nov petletni program razvoja zavoda ter ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– pripravi predlog finančnega načrta (s kadrovskim načrtom) in programa dela zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– pripravi letno poročilo in zaključni račun zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– za svet zavoda pripravi predlog za imenovanje in razrešitev strokovnega direktorja,
– skrbi za materialno in finančno poslovanje zavoda,
– odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
– sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– predlaga in izvaja ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (na primer opravlja analize in izvaja akcijske načrte za obvladovanje čakalnih dob v zavodu),
– uresničuje cilje in aktivnosti iz nacionalnih strategij, programa razvoja zavoda, finančnega načrta in programa dela zavoda,
– uresničuje cilje ustanoviteljic,
– zagotovi optimizacijo procesov dela, vključno s spremljanjem in zagotavljanjem njihove učinkovitosti (najmanj merjenje dnevnih delovnih obremenitev v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost),
– v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki sprejme program ukrepov za stabilizacijo poslovanja, ki vključuje akcijski načrt sanacijskih ukrepov s časovnico in načinom poročanja o njihovem izvajanju, in ga posreduje v potrditev svetu zavoda,
– izdaja posamične pravne akte,
– na poziv Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije poroča o stroških zdravstvenih storitev, vključno s stroški za zdravila in medicinske pripomočke, po posameznem pacientu,
– izvaja vse pristojnosti s področja delovnih razmerij in drugih pogodbenih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, in tem odlokom.«.
17. člen 
Besedilo 24. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Direktorja imenuje svet zavoda s soglasjem občinskih svetov ustanoviteljic in po predhodnem mnenju sveta ustanoviteljic na podlagi javnega razpisa. Svet zavoda je vezan na soglasje ustanoviteljic. Če ustanoviteljice ne podajo soglasja v roku 90 dni od prejema vloge za izdajo soglasja, se šteje, da je soglasje podano.
(2) Soglasje iz prejšnjega odstavka se nanaša na kandidata za direktorja, ki ga predlaga svet zavoda izmed tistih prijavljenih, ki izpolnjujejo pogoje.«.
18. člen 
V 25. členu se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(1) Direktor je imenovan za štiri leta in je lahko po poteku mandatne dobe ponovno imenovan.
(2) Direktor zavoda mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– imeti mora najmanj specializacijo po visokošolski izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) ali magistrsko izobrazbo,
– ima najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– ima znanje slovenskega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira,
– ima znanje angleškega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira,
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda,
– ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava za kaznivo dejanje zoper gospodarstvo, kaznivo dejanje zoper pravni promet oziroma kaznivo dejanje zoper uradno dolžnost,
– ni izvajalec zdravstvene dejavnosti in nima soglasja za opravljanje zdravstvenih storitev iz zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost, ali soglasja za sklenitev pogodbe o zaposlitvi s krajšim delovnim časom (vključno z dopolnilnim delom) pri koncesionarju,
– nima poslovnega deleža v pravni osebi, s katero zavod poslovno sodeluje ali ki bi predstavljala konkurenco zavodu, v katerem opravlja funkcijo,
– ni član organa vodenja ali upravljanja oziroma nadzora drugega javnega zavoda ali gospodarske družbe,
– nima ali v zadnjih šestih mesecih ni imel funkcije v ministrstvu, pristojnem za zdravje, Vladi Republike Slovenije, Državnem zboru Republike Slovenije ali politični stranki, na katero je bil voljen, in v času trajanja mandata ni predstavnik sindikata s področja zdravstva,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.«.
Za spremenjenim drugim odstavkom se doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»(3) Kandidat za direktorja mora ob prijavi na javni razpis priložiti program dela, vizijo in strategijo razvoja zavoda za mandatno obdobje ter druga dokazila, določena z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, in javnim razpisom.«.
Dosedanji tretji, četrti in peti odstavek postanejo četrti, peti in šesti odstavek.
19. člen 
26. člen se črta.
20. člen 
V 27. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– ne izpolnjuje pogojev za imenovanje,
– trajno izgubi delovno zmožnost za opravljanje svoje funkcije,
– ne opravlja nalog, določenih z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, tem odlokom in zakonom, ki ureja zdravstveno varstvo in zdravstveno zavarovanje, drugimi zakoni s področja poslovanja zavoda ter pogodbo o zaposlitvi,
– opravlja naloge iz prejšnje alineje nevestno ali nestrokovno,
– se imenuje sanacijska uprava v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– se ugotovi, da pred imenovanjem ni razkril nekaterih okoliščin kot jih opredeljuje zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost, ki bi lahko povzročile nasprotje interesov, ali je navedel lažne podatke,
– pri svojem ravnanju na kakršen koli način krši integriteto, kar Komisija za preprečevanje korupcije ugotovi s pravnomočnim aktom.«.
Četrti odstavek se črta.
21. člen 
Za 27. členom se doda nov 27.a člen, ki se glasi:
»27.a člen 
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti, vendar največ za eno leto.
(2) Pogoji, z izjemo četrte in pete alineje drugega odstavka 25. člena tega odloka, veljajo tudi za vršilca dolžnosti direktorja javnega zdravstvenega zavoda.«.
22. člen 
Za novim 27.a členom se doda novo podpoglavje z naslovom »Strokovni direktor« in novi členi 27.b, 27.c in 27.č, ki se glasijo:
»27.b člen 
(1) Strokovni direktor vodi in usmerja strokovno delo zavoda.
(2) Strokovni direktor za strokovnost dela odgovarja strokovnemu svetu in svetu zavoda.
(3) Strokovni direktor pri svojem delu ravna s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
(4) Naloge strokovnega direktorja obsegajo:
– usklajuje in organizira strokovno delo zavoda,
– pripravi predlog letnega programa dela za strokovno področje, ki ga posreduje v potrditev strokovnemu svetu zavoda,
– skupaj z direktorjem zavoda spremlja, ugotavlja in zagotavlja realizacijo programa po pogodbi, sklenjeni z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– spremlja, ugotavlja in zagotavlja strokovnost, kakovost in varnost zdravstvene obravnave v zavodu,
– najmanj enkrat letno pripravi poročilo o strokovnem delu zavoda, ki vsebuje tudi presojo ustreznosti vzpostavitve in vzdrževanja sistema nadzora in izboljševanja kakovosti in varnosti strokovnega dela v zavodu, in ga posreduje svetu zavoda,
– direktorju zavoda predlaga ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev za paciente, če povpraševanje po zdravstvenih storitvah presega zmogljivosti tega zavoda,
– skupaj z direktorjem zavoda skrbi za optimizacijo delovnih procesov v zavodu,
– skupaj z direktorjem zavoda pripravi program ukrepov za stabilizacijo poslovanja v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, in tem odlokom.
27.c člen 
(1) Strokovni direktor mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– imeti mora najmanj specializacijo po visokošolski izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) ali magistrsko izobrazbo medicinske smeri,
– mora imeti zdravniško specializacijo, ki ustreza zdravstveni dejavnosti, katero opravlja zavod,
– najmanj pet let delovnih izkušenj v zdravstveni dejavnosti, od tega najmanj dve leti na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– ima znanje slovenskega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira,
– ima znanje angleškega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira,
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju zavoda,
– ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava za kaznivo dejanje zoper gospodarstvo, kaznivo dejanje zoper pravni promet oziroma kaznivo dejanje zoper uradno dolžnost,
– ni izvajalec zdravstvene dejavnosti in nima soglasja za opravljanje zdravstvenih storitev iz zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost, ali soglasja za sklenitev pogodbe o zaposlitvi s krajšim delovnim časom (vključno z dopolnilnim delom) pri koncesionarju,
– nima poslovnega deleža v pravni osebi, s katero zavod poslovno sodeluje ali ki bi predstavljala konkurenco zavodu, v katerem opravlja funkcijo,
– ni član organa vodenja ali upravljanja oziroma nadzora drugega javnega zavoda ali gospodarske družbe,
– nima ali v zadnjih šestih mesecih ni imel funkcije v ministrstvu, pristojnem za zdravje, Vladi Republike Slovenije, Državnem zboru Republike Slovenije ali politični stranki, na katero je bil voljen, in v času trajanja mandata ni predstavnik sindikata s področja zdravstva,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(2) Mandat strokovnega direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
27.č člen 
(1) Strokovnega direktorja na predlog direktorja in po predhodnem mnenju strokovnega sveta imenuje in razrešuje svet zavoda.
(2) Strokovni direktor je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– ne izpolnjuje pogojev za imenovanje,
– trajno izgubi delovno zmožnost za opravljanje svoje funkcije,
– ne opravlja nalog, določenih z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, tem odlokom in zakonom, ki ureja zdravstveno varstvo in zdravstveno zavarovanje, drugimi zakoni s področja poslovanja zavoda ter pogodbo o zaposlitvi,
– opravlja naloge iz prejšnje alineje nevestno ali nestrokovno,
– se imenuje sanacijska uprava v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– se ugotovi, da pred imenovanjem ni razkril nekaterih okoliščin kot jih opredeljuje zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost, ki bi lahko povzročile nasprotje interesov, ali je navedel lažne podatke,
– pri svojem ravnanju na kakršen koli način krši integriteto, kar Komisija za preprečevanje korupcije ugotovi s pravnomočnim aktom.
(3) Mnenje strokovnega sveta iz prvega odstavka tega člena ni potrebno kadar direktor zavoda v enem letu od nastopa svojega mandata oziroma v enem letu od nastopa mandata strokovnega direktorja svetu zavoda predlaga razrešitev strokovnega direktorja.
(4) Če strokovnemu direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče izmed prijavljenih kandidatov za strokovnega direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti, vendar največ za eno leto.
(5) Pogoji, z izjemo pete in šeste alineje prvega odstavka prejšnjega člena, veljajo tudi za vršilca dolžnosti strokovnega direktorja javnega zdravstvenega zavoda.«.
23. člen 
V 28. členu v prvem odstavku se besedilo »je kolegijski posvetovalni organ direktorja zavoda« nadomesti z besedilom »je kolegijski strokovni organ zavoda«..
24. člen 
V 30. členu se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(1) Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti iz naslednjih virov:
– na podlagi pogodbe z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– iz proračunov ustanoviteljic,
– na podlagi pogodbe z ministrstvom, pristojnim za zdravje, ali drugim pristojnim ministrstvom za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz proračuna Republike Slovenije,
– iz sredstev, pridobljenih na podlagi kandidiranja za projekte preko javnih razpisov,
– z donacijami in darili,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– iz drugih zakonitih virov.
(2) Zavod zagotavlja ločeno spremljanje in prikaz izida poslovanja s sredstvi javnih financ in drugih sredstev za opravljanje javne službe od spremljanja poslovanja s sredstvi, pridobljenimi iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu.«.
Tretji odstavek se črta.
25. člen 
V 31. členu se šesti in sedmi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(6) Vse pravice in obveznosti, povezane s premoženjem, ki ga ima zavod v upravljanju, zavod izvršuje v imenu in za račun lastnika premoženja.
(7) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga zavod ustvari pri opravljanju dejavnosti, ob upoštevanju zakona, ki ureja fiskalno pravilo, ter zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost, sme zavod nameniti za opravljanje in razvoj zdravstvene dejavnosti, in sicer za investicije v prostore in opremo (z namenom nenehnega izboljševanja kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave), za stroške usposabljanja in stalnega izpopolnjevanja ter plač zaposlenih ali za tekoče stroške poslovanja. O razporeditvi odloča svet ustanoviteljic na predlog direktorja in po predhodnem soglasju sveta zavoda.«.
Za spremenjenim sedmim odstavkom se doda nov osmi odstavek, ki se glasi:
»(8) Del presežka prihodkov nad odhodki, ki jih zavod ustvari s prihodki, pridobljenimi s prodajo blaga in storitev na trgu, se lahko razdeli za dodatno delovno uspešnost, na način določen v zakonu, ki ureja sistem plač v javnem sektorju.«.
26. člen 
V 33. členu se za dosedanjim tretjim odstavkom doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Primanjkljaj (presežek odhodkov nad prihodki) se na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda krije v skladu z odločitvijo ustanoviteljic, ki jo sprejmejo njihovi občinski sveti.«.
27. člen 
V 34. členu se sedmi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(7) Vrsta in obseg nepremičnega premoženja, ki ga posamezna ustanoviteljica da zavodu v upravljanje, se določi s sklepom župana te ustanoviteljice. Premoženje, ki je javnemu zavodu dano v upravljanje, se določi v pogodbi o upravljanju.«.
Osmi odstavek se črta.
28. člen 
V 36. členu se doda nov prvi odstavek, ki se glasi:
»(1) Ustanoviteljice so dolžne svoje ustanoviteljske pravice in obveznosti izvajati tako, da omogočajo zavodu nemoteno delovanje. Ustanoviteljice morajo sredstva zagotavljati v okviru sprejetega programa dela in finančnega načrta zavoda h kateremu je svet ustanoviteljic podal soglasje.«.
Dosedanji prvi in drugi odstavek postaneta drugi in tretji odstavek.
29. člen 
V 38. členu se v prvem odstavku za besedilo »in aktu o ustanovitvi ali po sklepu ustanoviteljic.« črta.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
30. člen 
(1) Do imenovanja direktorja zavoda v skladu z določili tega odloka, naloge te funkcije opravlja imenovani vršilec dolžnosti direktorja zavoda.
(2) Mandati članov sveta zavoda se nadaljujejo do njihovega izteka. Nov svet zavoda se konstituira v skladu z določili tega odloka po poteku mandatov sedanjim članom sveta zavoda.
(3) Sedanji strokovni svet zavoda nadaljuje z delom do konstituiranja novega strokovnega sveta skladno z določili tega odloka.
31. člen 
Zavod imenuje strokovnega direktorja v roku enega meseca od imenovanja novega direktorja, pod pogojem, da izbrani kandidat za direktorja ne bo imel ustrezne ravni izobrazbe medicinske smeri.
32. člen 
(1) Vršilec dolžnosti direktorja zavoda je dolžan poskrbeti za vpis sprememb dejavnosti zavoda v sodni register.
(2) Svet zavoda je dolžan v roku petih mesecev od uveljavitve tega odloka uskladiti statut z določbami tega odloka.
(3) Pristojni organ zavoda je dolžan v roku osmih mesecev od uveljavitve tega odloka uskladiti druge splošne akte z določbami tega odloka. Do sprejetja novih aktov veljajo obstoječi akti zavoda v vseh določbah, ki niso v nasprotju s tem odlokom.
33. člen 
(1) Ta odlok je sprejet, ko ga v enakem besedilu sprejmejo občinski sveti vseh občin ustanoviteljic.
(2) Vsaka občina ustanoviteljica ta odlok objavi v svojem uradnem glasilu.
(3) Ta odlok začne veljati osmi dan po zadnji izvedeni objavi tega odloka, ki je objava Občine Trebnje.
Št. 007-0015/2025
Trebnje, dne 12. decembra 2025
Županja
Občine Trebnje
Mateja Povhe
Št. 014-0006/2025
Mokronog, dne 12. decembra 2025
Župan
Občine Mokronog - Trebelno
Franc Glušič
Št. 007-0009/2013
Mirna, dne 12. decembra 2025
Župan
Občine Mirna
Dušan Skerbiš
Št. 014-0008/2025
Šentrupert, dne 12. decembra 2025
Župan
Občine Šentrupert 
Tomaž Ramovš 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti