Uradni list

Številka 90
Uradni list RS, št. 90/2025 z dne 18. 11. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 90/2025 z dne 18. 11. 2025

Kazalo

3165. Pravilnik o metodologiji za določanje skupnega obsega sredstev za izvajanje programov dvojezične srednje šole, stran 10238.

  
Na podlagi tretjega odstavka 84. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 118/06 – ZUOPP-A, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 2/15 – odl. US, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23, 48/25, 22/25 – ZZZRO-1 in 70/25 – ZUTD-I) in 24. člena Zakona o posebnih pravicah italijanske in madžarske narodne skupnosti na področju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 35/01, 102/07 – ZOsn-F, 11/18 in 102/23), ob soglasju Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti – Muravidéki Magyar Önkormányzati Nemzeti Közösség, minister za vzgojo in izobraževanje izdaja
P R A V I L N I K 
o metodologiji za določanje skupnega obsega sredstev za izvajanje programov dvojezične srednje šole 
I. SPLOŠNI DOLOČBI 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta pravilnik določa metodologijo za določanje obsega sredstev za izvajanje javno-veljavnih izobraževalnih programov za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju (v nadaljnjem besedilu: metodologija).
(2) Metodologija vsebuje določitev cene na udeleženca izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: dijak), letnega obsega sredstev za dvojezično srednjo šolo, ki izvaja te programe (v nadaljnjem besedilu: zavod) na podlagi cene programa srednjega šolstva na dijaka in zneska izravnave za nemoteno izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela.
2. člen 
(pomen izrazov) 
(1) Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo enak pomen, kot so opredeljeni v Pravilniku o normativih in standardih za izvajanje izobraževalnih programov in vzgojnega programa na področju srednjega šolstva (Uradni list RS, št. 62/10, 99/10, 47/17, 30/18, 16/21, 178/21, 74/23, 110/24 in 28/25; v nadaljnjem besedilu: normativi in standardi).
(2) Poleg izrazov, ki niso opredeljeni v pravilniku iz prejšnjega odstavka, se v tem pravilniku uporablja tudi izraz »programi srednjega šolstva«, ki pomeni javno-veljavne izobraževalne programe nižjega poklicnega izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: NPI), srednjega poklicnega izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: SPI), srednjega splošnega (v nadaljnjem besedilu: GIM), srednjega strokovnega izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: SSI), maturitetnega tečaja (v nadaljnjem besedilu: MT), poklicno-tehniškega izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: PTI) za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju.
II. NAČIN DOLOČITVE CENE NA DIJAKA V PROGRAMIH SREDNJEGA ŠOLSTVA 
3. člen 
(podlage za določitev cene programa srednjega šolstva na dijaka) 
Podlage za določitev cene programa srednjega šolstva na dijaka v programih srednjega šolstva iz drugega odstavka prejšnjega člena so:
1. zakonsko opredeljen namen financiranja programov srednjega šolstva,
2. predpisani normativi in standardi za izvajanje programov srednjega šolstva za izvajanje programov v dvojezični srednji šoli,
3. javno veljavni programi srednjega šolstva za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju,
4. predpisana merila za vrednotenje materialnih stroškov za izvajanje programov v dvojezični srednji šoli,
5. predpisi s področja plač v javnem sektorju in področne kolektivne pogodbe,
6. izhodišča in vrednosti posameznih elementov cene, določeni s tem pravilnikom in
7. cenik posameznih elementov cene programov, ki ga določi minister, pristojen za srednje šolstvo (v nadaljnjem besedilu: minister), za proračunsko obdobje.
4. člen 
(sestava in vrednotenje cene programa srednjega šolstva na dijaka) 
(1) Ceno programa srednjega šolstva na dijaka sestavljajo stroški dela, ki se določijo v skladu s 5. členom tega pravilnika in izdatki za blago in storitve, ki se določijo v skladu s 6. členom tega pravilnika, ob upoštevanju obsega dejavnosti posameznega programa srednjega šolstva, določenega v skladu s 7., 8. in 9. členom tega pravilnika.
(2) Cene programov srednjega šolstva na dijaka določi minister za vsako proračunsko leto v skladu s tem pravilnikom. Cene se objavijo na osrednjem spletnem mestu državne uprave.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek lahko minister spremeni vrednost cene programa srednjega šolstva na dijaka zaradi uskladitve s proračunskimi zmožnostmi.
5. člen 
(stroški dela in njihova vrednost) 
(1) Stroške dela sestavljajo plače, prispevki delodajalca, stroški iz dela in drugi prejemki delavcev, potrebni za izvedbo programov srednjega šolstva.
(2) Obseg sredstev za plače se določi tako, da se za obseg dejavnosti iz 7., 8. in 9. člena tega pravilnika upoštevata število in vrsta delovnih mest v skladu z normativi in standardi (v nadaljnjem besedilu: normativno število delavcev), pri čemer se za posamezno delovno mesto upošteva naslednji plačni razred:
1. pomočnik ravnatelja (v srednji šoli) VII/2: 35. plačni razred,
2. učitelj VII/1 – razrednik, učitelj VII/2 – razrednik: 31. plačni razred,
3. učitelj VII/1, učitelj VII/2, učitelj praktičnega pouka VII/1, učitelj praktičnega pouka VII/2: 30. plačni razred,
4. učitelj praktičnega pouka VI: 27. plačni razred,
5. učitelj praktičnega pouka V: 25. plačni razred,
6. svetovalni delavec VII/2, knjižničar VII/2: 30. plačni razred,
7. organizator praktičnega pouka VII/1, organizator praktičnega pouka VII/2, organizator praktičnega izobraževanja v delovnem procesu VII/1, organizator praktičnega izobraževanja v delovnem procesu VII/2: 30. plačni razred,
8. organizator praktičnega pouka VI, organizator praktičnega izobraževanja v delovnem procesu VI: 27. plačni razred,
9. organizator praktičnega pouka V: 25. plačni razred,
10. laborant III: 18. plačni razred,
11. računovodja: 26. plačni razred,
12. tajnik VIZ ali poslovni sekretar: 22. plačni razred,
13. vzdrževalec računalniške opreme VII/2: 25. plačni razred,
14. vzdrževalec računalniške opreme VII/1: 22. plačni razred,
15. tehniški sodelavec VII/1: 22. plačni razred,
16. tehniški sodelavec VI: 18. plačni razred,
17. tehnični delavec-vzdrževalec učne tehnologije V: 14. plačni razred,
18. tehnični delavec-vzdrževalec učne tehnologije IV: 11. plačni razred,
19. hišnik: 12. plačni razred,
20. čistilec: 9. plačni razred.
(3) Za delovna mesta iz 2. do 5. točke prejšnjega odstavka se izračunani obseg sredstev za osnovne plače poveča za 1,5 % zaradi varstva starejših delavcev v skladu s kolektivno pogodbo. Minister lahko določi, da se sredstva za osnovne plače za zaposlene iz 1. do 5. točke prejšnjega odstavka povečajo za največ do 3 %.
(4) Pri določanju obsega sredstev za plače se upošteva višina dodatka za minulo delo za 24 let delovne dobe za vsako delovno mesto iz drugega odstavka tega člena. Pri določanju obsega sredstev za dodatek za specializacijo po končanem univerzitetnem izobraževanju, znanstveni magisterij ali doktorat se upošteva 0,20 % sredstev za osnovne plače na delovnih mestih iz drugega odstavka tega člena. Za delavce iz plačne skupine D2 in D9 se upošteva najvišji dodatek za dvojezičnost, kot je določen z zakonom, ki ureja javne uslužbence.
(5) Za delovno mesto učitelja praktičnega pouka v izobraževalnih programih poklicnega in strokovnega izobraževanja, v katerih je določeno, da se lahko delo opravlja na delovnih mestih v dveh tarifnih razredih, se pri izračunu cene na dijaka upoštevata obe delovni mesti, in sicer vsako v deležu 50 %. Za delo učitelja praktičnega pouka, ki se lahko opravlja na delovnih mestih v treh tarifnih razredih, se pri izračunu cene na dijaka upošteva delovno mesto v najnižjem tarifnem razredu v deležu 30 %, drugi dve delovni mesti pa vsako v deležu po 35 %. Za delo učitelja praktičnega pouka, ki se lahko opravlja na delovnih mestih v štirih tarifnih razredih, se pri izračunu cene na dijaka upoštevata delovni mesti v nižjih dveh tarifnih razredih vsako v deležu po 15 %, drugi dve delovni mesti pa vsako v deležu po 35 %.
(6) V enakih razmerjih, kot je določeno v prejšnjem odstavku za delovno mesto učitelja praktičnega pouka v izobraževalnih programih poklicnega in strokovnega izobraževanja, se pri izračunu cene na dijaka v skladu z normativi in standardi upošteva tudi delovno mesto organizatorja praktičnega pouka v V., VI., VII/1 oziroma VII/2 tarifnem razredu in delovno mesto organizatorja praktičnega izobraževanja v delovnem procesu v VI., VII/1 oziroma VII/2 tarifnem razredu.
(7) Če je v določenem izobraževalnem programu poklicnega in strokovnega izobraževanja za delovno mesto učitelja praktičnega pouka določeno, da se delo opravlja samo v enem tarifnem razredu, se pri izračunu cene tega programa na dijaka upoštevata v skladu z normativi in standardi delovni mesti organizatorja praktičnega pouka in organizatorja praktičnega izobraževanja v delovnem procesu v istem tarifnem razredu, kot je s tem programom določen za učitelja praktičnega pouka, upoštevajoč predpis, ki določa izobrazbo učiteljev in drugih strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
(8) Pri izračunu cene na dijaka se za programe srednjega šolstva upošteva v razmerju:
– 20 % delovna mesta vzdrževalec računalniške opreme VII/2, vzdrževalec računalniške opreme VII/1, tehniški sodelavec VII/1, tehniški sodelavec VI in tehnični delavec-vzdrževalec učne tehnologije V,
– 50 % delovni mesti vzdrževalec učne tehnologije V in vzdrževalec učne tehnologije IV za vzgojni program v dijaških domovih.
(9) Sredstva za prispevke delodajalca za socialno varnost se določijo v skladu z zakonom, ki ureja prispevke za socialno varnost, za vsako delovno mesto iz drugega odstavka tega člena.
(10) Obseg sredstev za povračila stroškov iz dela in drugih prejemkov delavcev za obseg dejavnosti iz 7., 8. in 9. člena tega pravilnika se določi na podlagi naslednjih meril:
1. regres za prehrano je zmnožek normativnega števila delavcev in predpisanega zneska regresa za prehrano na delavca dnevno za 10,5 mesecev, pri čemer se upošteva 22 delovnih dni v mesecu;
2. dodatno prostovoljno pokojninsko zavarovanje je zmnožek vrednosti 10. premijskega razreda in normativnega števila delavcev;
3. nadomestilo za prevoz na in z dela se določi v obsegu 80 % vrednosti, ki velja za regres za prehrano;
4. regres za letni dopust je zmnožek vrednosti predpisanega regresa za letni dopust na delavca in normativnega števila delavcev;
5. jubilejna nagrada je zmnožek povprečja vrednosti jubilejnih nagrad za 10, 20, 30 in 40 let in 10 % normativnega števila delavcev;
6. odpravnina ob upokojitvi je zmnožek vrednosti pripadajočih odpravnin v višini trikratnika povprečne plače v Republiki Sloveniji, objavljene na dan 30. novembra preteklega leta, povečane za 15 % in 2,5 % normativnega števila delavcev.
(11) Sredstva za zagotavljanje drugih dejavnosti v zvezi z izvajanjem izobraževalnih programov se določijo za:
– izvedbo poklicne mature in zaključnega izpita v vrednosti, izračunani glede na število dijakov zaključnega letnika v skladu s pravilnikom, ki ureja poklicno maturo in zaključni izpit;
– interesne dejavnosti in obvezne izbirne vsebine v obsegu v skladu z normativi in standardi;
– dodatek spremljevalcem na športnem dnevu oziroma strokovni ekskurziji dijakov, določeni v programu srednjega šolstva, glede na predpisani obseg ur športnih dni in strokovnih ekskurzij v okviru ur, namenjenih interesnim dejavnostim oziroma obveznim izbirnim vsebinam za posamezno vrsto programa srednjega šolstva in v odvisnosti od števila dijakov.
6. člen 
(izdatki za blago in storitve in njihovo vrednotenje) 
(1) Sredstva izdatkov za blago in storitve za izvajanje izobraževalnih programov sestavljajo:
– sredstva za zagotavljanje materialnih pogojev,
– sredstva za zagotavljanje drugih pogojev,
– sredstva za zagotavljanje drugih dejavnosti.
(2) Sredstva za zagotavljanje materialnih pogojev za izvajanje programov srednjega šolstva kot so določena s pravilnikom, ki ureja merila za vrednotenje materialnih stroškov za izvajanje izobraževalnih programov v srednjem šolstvu (v nadaljnjem besedilu: pravilnik o materialnih stroških) so za:
1. ogrevanje prostorov ob upoštevanju klimatske cone III,
2. električno energijo in vodo,
3. splošne materialne stroške,
4. stroške elektronskih komunikacij,
5. izvedbo vaj,
6. stroške obdelovalnega materiala,
7. pogonsko energijo,
8. drobno orodje,
9. zaščitna sredstva.
(3) Višina sredstev za zagotavljanje materialnih pogojev za izvajanje programov srednjega šolstva se določi za posamezno vrsto programov srednjega šolstva na podlagi cenika za materialne stroške, ki ga določi minister, pri čemer se k sredstvom za splošne materialne stroške prišteje tudi vrednost tarife za plačilo nadomestila za fotokopiranje avtorsko pravno varovanih del, ki se jih uporablja pri pouku, določene s Skupnim sporazumom o reproduciranju avtorskih del prek obsega iz 50. člena Zakona o avtorski in sorodnih pravicah (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 68/08, 110/13, 56/15, 63/16 – ZKUASP, 59/19 in 130/22).
(4) Sredstva za zagotavljanje drugih pogojev za izvajanje programov srednjega šolstva v skladu s pravilnikom o materialnih stroških so za:
1. tekoče vzdrževanje osnovnih sredstev,
2. nabavo knjižničnega gradiva,
3. strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje delavcev,
4. zdravniške preglede zaposlenih,
5. šolske publikacije,
6. šolsko dokumentacijo.
(5) Višina sredstev za zagotavljanje drugih pogojev za izvajanje programov srednjega šolstva se določi za posamezno vrsto programov srednjega šolstva tako, da se število točk, določenih v preglednici, pomnoži z vrednostjo točke za splošne materialne stroške, ki jo določi minister:
Program
Število točk na dijaka
Gimnazija
1,86
Srednje strokovno izobraževanje
1,86
Srednje poklicno izobraževanje
1,65
Poklicno-tehnično izobraževanje
1,86
Nižje poklicno izobraževanje
1,86
Maturitetni tečaj
1,48
(6) Sredstva za zagotavljanje drugih dejavnosti v zvezi z izvajanjem izobraževalnih programov se določijo za:
– zdravstveno zavarovanje dijakov za primer nesreče pri praktičnem izobraževanju, ob upoštevanju veljavne cene zavarovanja in obsega praktičnega usposabljanja pri delodajalcu, določenega s programom srednjega šolstva, s tem, da se za programe srednjega strokovnega izobraževanja in poklicno-tehniškega izobraževanja upošteva en mesečni pavšal na dijaka na letnik, za programe srednjega poklicnega izobraževanja pa se upoštevajo štirje mesečni pavšali na dijaka na letnik;
– invalidsko zavarovanje dijakov za primer nesreče pri praktičnem izobraževanju v vrednosti, izračunani v letnem pavšalnem znesku glede na veljavno ceno zavarovanja;
– zagotavljanje varnega šolskega okolja glede na število dijakov in zneska na dijaka, ki ga določi minister.
7. člen 
(izhodišča za določitev obsega dejavnosti) 
(1) Za izobraževalne programe srednjega šolstva je izhodišče za določitev dela cene programov srednjega šolstva na dijaka obseg dejavnosti, ki je določen v odvisnosti od:
– obsega ur pouka po predmetnikih izobraževalnih programov ter obsega ur za razredništvo, timsko oziroma medpredmetno poučevanje ter druge naloge učiteljev v skladu z normativi in standardi,
– delitve dijakov v skupine pri posameznih predmetih v skladu z izobraževalnim programom, normativi in standardi ter merili iz tega pravilnika,
– števila oddelkov in dijakov.
(2) Za posamezne tipe izobraževalnih programov srednjega šolstva se upošteva naslednje število oddelkov in dijakov za program:
1. nižjega poklicnega izobraževanja: 2 oddelka na letnik (skupaj 4 oddelke), 10 dijakov na oddelek,
2. srednjega poklicnega izobraževanja: 2 oddelka na letnik (skupaj 6 oddelkov), 11 dijakov na oddelek,
3. srednjega strokovnega izobraževanja: 2 oddelka na letnik (skupaj 8 oddelkov), 12 dijakov na oddelek,
4. poklicno-tehniškega izobraževanja: 2 oddelka na letnik (skupaj 4 oddelke), 12 dijakov na oddelek,
5. srednjega splošnega izobraževanja: 2 oddelka na letnik (skupaj 8 oddelkov), 12 dijakov na oddelek,
6. maturitetnega tečaja: 1 oddelek, 16 dijakov na oddelek.
8. člen 
(dodatni obseg ur) 
(1) Pri prvem tujem jeziku se v obsegu, ki je določen s predmetnikom posameznega izobraževalnega programa, doda na program oziroma letnik dodatni obseg ur, ki ustreza obsegu ur za letnik po programu za 1 skupino.
(2) Pri drugem tujem jeziku se v povezavi s številom oddelkov za ustrezno vrsto izobraževalnega programa iz 7. člena tega pravilnika doda v skladu z normativi in standardi na program oziroma letnik ustrezni dodatni obseg ur.
(3) Pri športni vzgoji se v povezavi s skupnim številom oddelkov in dijakov za ustrezno vrsto izobraževalnega programa iz 7. člena tega pravilnika upošteva v skladu z normativi in standardi pri urah športne vzgoje, določene s predmetnikom posameznega programa, ustrezno število skupin, povprečne velikosti, kot izhaja iz normativa.
(4) Pri madžarščini se glede na različno zahtevnostno raven v skladu z ustreznim dvojezičnim izobraževalnim programom doda na program oziroma letnik dodatni obseg ur, ki ustreza obsegu ur za 1 skupino na letnik po programu.
(5) Pri slovenščini se v 3. in 4. letniku programa Dvojezične slovensko madžarske gimnazije doda na program oziroma letnik v skladu z normativi in standardi dodatni obseg ur, ki je enak ustreznemu obsegu ur slovenščine za eno skupino na letnik po predmetniku gimnazijskega izobraževalnega programa.
(6) V programu Dvojezično slovensko madžarske gimnazije se za izbirne predmete in za diferencirano izvedbo pouka v 4. letniku pri matematiki in tujih jezikih upošteva ustrezni dodatni obseg ur, ki je določen z normativi in standardi.
(7) Za program Dvojezično slovensko madžarske gimnazije se v povezavi z ustreznim številom oddelkov in dijakov iz 7. člena tega pravilnika ter normativi o načinu določanja skupin, upoštevajo delitve v skupine ter velikost le-teh pri predmetih v obsegu, ki je določen z veljavnim izobraževalnim programom.
(8) Za delovna mesta laborantov, ki sodelujejo pri pouku posameznih predmetov, se v povezavi z ustreznim številom oddelkov in dijakov iz 7. člena, upošteva dodatni obseg ur in velikost skupin, kot je določeno z veljavnim izobraževalnim programom ter normativi in standardi.
(9) Pri vrednotenju programov poklicnega in strokovnega izobraževanja oziroma pri določanju cene programa srednjega šolstva na dijaka se, v povezavi z ustreznim številom oddelkov in dijakov iz 7. člena tega pravilnika ter normativnimi merili o velikosti in načinu določanja skupin, za delitve dijakov v skupine upoštevajo naslednji kriteriji:
1. pri naravoslovnih predmetih ter pri informatiki v okviru splošno-izobraževalnih predmetov (v predmetnikih oznaka A) se za delitve dijakov v skupine upošteva:
a) NPI programi in PT programi: brez delitev v skupine,
b) SPI programi: pri naravoslovju 36 ur,
c) SSI programi: pri fiziki 14 ur, pri biologiji 12 ur, pri kemiji 9 ur, pri informatiki 52 ur,
č) PTI programi: pri fiziki 5 ur, pri kemiji 5 ur, pri biologiji 7 ur, pri informatiki 45 ur;
2. pri strokovno-teoretičnih vsebinah v okviru strokovnih modulov in odprtega kurikula (v predmetnikih oznaka B (B-C) in E) se za delitve dijakov v skupine:
a) NPI programi: brez delitev v skupine,
b) SPI programi: upošteva 20 % ur strokovnih vsebin (brez praktičnega pouka) po predmetniku,
c) SSI programi: upošteva 20 % ur strokovnih vsebin (brez praktičnega pouka) po predmetniku,
č) PTI programi: upošteva 20 % ur strokovnih vsebin (brez praktičnega pouka) po predmetniku;
3. pri praktičnem pouku se za povezovanje dijakov v skupine upošteva pravilo za določitev števila skupin, kot je določeno z normativi in standardi za izvedbo praktičnega pouka, v tako oblikovani skupini pa se upošteva obseg ur praktičnega pouka, določen v predmetniku posameznega izobraževalnega programa (v predmetnikih oznaka C), zmanjšan za število ur praktičnega pouka, ki se izvedejo po letnikih v razmerju:
a) NPI: prvi letnik 50 %, drugi letnik 50 %,
b) SPI: prvi letnik 40 %, drugi letnik 40 %, tretji letnik 20 %,
c) SSI: prvi letnik 25 %, drugi letnik 25 %, tretji letnik 25 %, četrti letnik 25 %,
č) PTI: prvi letnik 50 %, drugi letnik 50 %.
(10) Odprti del kurikula (v predmetnikih oznaka E) se pri vrednotenju upošteva v:
– nižjem poklicnem izobraževanju 50 % obsega ur za teoretični pouk, preostanek pa za praktični pouk,
– srednjem poklicnem izobraževanju 60 % obsega ur za teoretični pouk, preostanek pa za praktični pouk,
– srednjem strokovnem izobraževanju in poklicno-tehniškem izobraževanju 80 % obsega ur za teoretični pouk, preostanek pa za praktični pouk.
(11) Določbe petega, šestega, sedmega in osmega odstavka se uporabljajo samo za program Dvojezično slovensko madžarske gimnazije.
(12) Določbi devetega in desetega odstavka se uporabljata samo za programe poklicnega in strokovnega izobraževanja.
9. člen 
(ostale naloge) 
(1) Z normativi predpisana učna obveznost pomočnika ravnatelja se upošteva pri določitvi normativnega števila učiteljev iz 7. člena tega pravilnika.
(2) Za druga delovna mesta strokovnih delavcev in računovodsko-administrativnih ter tehničnih delavcev, določena v skladu z normativi in standardi, je izhodišče za določitev letne cene programa srednjega šolstva na dijaka 240 dijakov.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek je za delovno mesto čistilca izhodišče za določitev letne cene programa srednjega šolstva na dijaka v izobraževalnih programih 100 dijakov.
III. DOLOČITEV OBSEGA SREDSTEV ZA ZAVOD 
10. člen 
(obseg sredstev) 
(1) Obseg sredstev (v nadaljnjem besedilu: OS) za izvedbo programov srednjega šolstva se zavodu določi za proračunsko leto.
(2) OS je seštevek obsega sredstev za zavod, določenega na podlagi cene programa srednjega šolstva na dijaka (v nadaljnjem besedilu: CD) in zneska izravnave (v nadaljnjem besedilu: ZI), in sicer:
OS = CD + ZI. 
(3) Pri določitvi sredstev se upošteva število dijakov, vpisanih v programe srednjega šolstva na dan 30. septembra v šolskem letu, ki se začne pred začetkom proračunskega leta. Pri določitvi sredstev se upošteva tudi razporeditev dijakov po oddelkih in vzgojnih skupinah.
11. člen 
(določitev sredstev na podlagi cene programa srednjega šolstva na dijaka – CD) 
CD se določi kot vsota zmnožkov cen izobraževalnih programov na dijaka in števila vpisanih dijakov v te programe.
12. člen 
(določitev zneska izravnave – ZI) 
(1) Za izobraževalne programe srednjega šolstva se ZI določi ob upoštevanju razporeditve dijakov po oddelkih, doseženih plačnih razredih na učiteljskih delovnih mestih, števila vseh vpisanih dijakov v zavodu ter števila tipov programov, in sicer NPI, SPI, SSI, GIM, PTI.
(2) Sredstva ZI se določi glede na namen izravnave, in sicer ga sestavljajo naslednji elementi:
1. ZIA so sredstva izravnave zaradi manjšega števila dijakov v oddelkih;
2. ZIB so sredstva izravnave zaradi odstopanja povprečnega plačnega razreda na učiteljskih delovnih mestih na zavodu glede na povprečni plačni razred, ki je upoštevan pri vrednotenju sredstev CD;
3. ZIC so sredstva izravnave za zavode, ki zaradi manjšega števila dijakov na zavodu v sredstvih CD nimajo ovrednotenega enega delovnega mest hišnika in tajnika VIZ;
4. ZID so sredstva za izvajanje nalog, ki niso neposredno povezane z izvajanjem programov srednjega šolstva in jih zavodi dijakom zagotavljajo v skladu z normativi in standardi;
5. ZIE so dopolnilna sredstva, ki se javnemu zavodu lahko dodelijo na podlagi upravičene vloge;
6. ZIF so sredstva, ki se zavodu odštejejo zaradi vpisanih dijakov, ki ponavljajo letnik z izpiti.
(3) Skupna sredstva ZI se določijo kot seštevek sredstev iz 1. do 5. točke prejšnjega odstavka, ki se zmanjša za sredstva iz 6. točke prejšnjega odstavka:
ZI = ZIA + ZIB + ZIC + ZID + ZIE – ZIF
(4) Seštevek sredstev ZIA in ZIB se zavodu dodeli ob upoštevanju naslednjih kriterijev:
ŠT. DIJAKOV
NAJVIŠJI MOŽNI DELEŽ SREDSTEV ZIA + ZIB V SREDSTVIH CD, ČE JE ŠTEVILO RAZLIČNIH TIPOV PROGRAMOV, KI JIH POSAMEZEN ZAVOD IZVAJA (NPI, SPI, GIM, SSI, PTI) MANJŠE KOT 3
NAJVIŠJI MOŽNI DELEŽ SREDSTEV ZIA + ZIB V SREDSTVIH CD, ČE JE ŠTEVILO RAZLIČNIH TIPOV PROGRAMOV, KI JIH POSAMEZEN ZAVOD IZVAJA (NPI, SPI, GIM, SSI, PTI) ENAKO 3 ALI VEČ
OD
DO
0
200
25 %
50 %
201
400
20 %
40 %
401
600
15 %
30 %
601
1000
10 %
20 %
1001
5 %
10 %
(5) Če je delež seštevka sredstev ZIA in ZIB v CD manjši od 1 %, se sredstva ZIA in ZIB ne dodelijo.
13. člen 
(sredstva izravnave zaradi manjšega števila dijakov v oddelkih – element ZIA)
(1) Sredstva ZIA se določijo na naslednji način:
– dejansko število dijakov v oddelkih se korigira za število dijakov ob upoštevanju omejitev iz spodnje preglednice. Izračunajo se cene programov za tako dobljeno število dijakov. Pri kombiniranih oddelkih se pri izračunu cene za splošni del programa upošteva število dijakov v programih, ki sestavljajo kombinirani oddelek. Pri izračunu cene za strokovni del programa se upošteva število dijakov za vsak program posebej.
Tip programa
Spodnja meja velikosti oddelka
Povečanje velikosti oddelka za število dijakov
Zgornja meja velikosti oddelka
GIM
10
1
24
NPI
5
1
14
PTI
10
1
16
SPI
5
1
16
SSI
10
1
16
– cene iz prejšnje alineje se pomnožijo z dejanskim številom dijakov v oddelku. Za kombinirane oddelke se skupno število dijakov v kombiniranem oddelku pomnoži s splošnim delom cene tistega izobraževalnega programa, ki je višja. Strokovni del cene izobraževalnega programa se pomnoži z dejanskim številom dijakov v oddelku za vsak program posebej.
– od skupnega seštevka sredstev iz prejšnje alineje se odšteje obseg sredstev iz 12. člena tega pravilnika, pri čemer se ne upošteva količnik cene programa na dijaka. Če je tako določena razlika negativna, se sredstva ZIA ne določijo.
(2) Ne glede na določbe tega člena se za programe MT sredstva ZIA ne določijo.
14. člen 
(sredstva izravnave zaradi odstopanja povprečnega plačnega razreda – element ZIB)
(1) Za določitev sredstev ZIB se izračuna razlika med povprečnim plačnim razredom na učiteljskih delovnih mestih, upoštevanih pri vrednotenju sredstev CD in povprečnim plačnim razredom na teh delovnih mestih, ki ga zavod izkazuje v svojem zadnjem kadrovskem načrtu po načrtovanem stanju na prvi dan leta, ki sledi letu za katerega velja kadrovski načrt. Razlika v povprečnih plačnih razredih se za normativno število delavcev, upoštevanih pri izračunu sredstev CD, ovrednoti v skladu s predpisi s področja plač v javnem sektorju. Tako izračunana sredstva se povečajo za 10 % za dodatke k plači ter za stopnjo prispevkov delodajalca za socialno varnost.
(2) Če je izračun sredstev ZIB negativen, se v izračunu sredstev ZI upošteva v polovični vrednosti, sicer pa se upošteva v celoti.
15. člen 
(sredstva izravnave za zavode zaradi manjšega števila dijakov – element ZIC)
(1) Sredstva ZIC se določijo za delovna mesta hišnika in tajnika VIZ.
(2) Zavodu se v skladu s 5. členom tega pravilnika ovrednoti razliko do enega zaposlenega na delovnih mestih iz prejšnjega odstavka, če je število delavcev na teh delovnih mestih, ovrednotenih v sredstvih ZIA, nižje.
16. člen 
(sredstva izravnave za izvajanje nalog, ki niso neposredno povezane z izvajanjem programov – element ZID)
(1) Sredstva ZID vključujejo sredstva za:
1. dodatno število strokovnih delavcev na delovnem mestu svetovalnega delavca za koordinacijo dela z dijaki s posebnimi potrebami in za koordinacijo dela z dijaki priseljenci,
2. organizacijo šolske prehrane,
3. naloge športnega koordinatorja za dijake, ki niso vpisani v športne oddelke programa gimnazije,
4. vodenje šolskega pevskega zbora oziroma šolskega orkestra,
5. delo z nadarjenimi dijaki.
(2) Sredstva za stroške dela iz 1. točke prejšnjega odstavka se določijo tako, da se dodatno število strokovnih delavcev, ki zavodu pripadajo v skladu z normativi in standardi ovrednoti v skladu s 5. členom tega pravilnika.
(3) Sredstva za plače za naloge iz 2. do 5. točke prvega odstavka tega člena se določijo v skladu s 5. členom tega pravilnika za delovno mesto učitelja VII/2, ob upoštevanju normativov in standardov.
17. člen 
(dopolnilna sredstva – element ZIE)
(1) Javnemu zavodu se lahko izjemoma dodelijo dopolnilna sredstva za izvajanje programa srednjega šolstva, če sredstva, določena v skladu s tem pravilnikom, ne zadostujejo za njegovo izvedbo.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka se javnemu zavodu zagotovijo na podlagi obrazložene vloge. O utemeljenosti vloge odloči ministrstvo, pristojno za srednje šolstvo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) v soglasju z organom Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti, pri čemer mora javni zavod zagotoviti ministrstvu vpogled v vse podatke oziroma dokumentacijo, ki jo potrebuje za ugotovitev utemeljenosti vloge.
18. člen 
(sredstva, ki se zavodu odštejejo – element ZIF)
(1) Ne glede na 11. člen tega pravilnika, se zavodu za vsakega dijaka, ki letnik ponavlja z izpiti prizna 30 % vrednosti cene izobraževalnega programa na dijaka, določene s tem pravilnikom.
(2) Zavodu se za vsakega dijaka iz prejšnjega odstavka odšteje od skupne vrednosti sredstev, določene s tem pravilnikom, 70 % vrednosti cene izobraževalnega programa na dijaka.
19. člen 
(določitev obsega sredstev za zavod) 
(1) Letni obseg sredstev iz 10. člena tega pravilnika, razen sredstev ZIE, določi minister do začetka proračunskega leta, ob upoštevanju višine sredstev, zagotovljenih v proračunu Republike Slovenije za področje srednjega šolstva. Sredstva ZIE določi minister med proračunskim letom.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se lahko sredstva iz 10. člena tega pravilnika določijo za obdobje, ki je krajše od proračunskega leta, in sicer zaradi programskih ali statusno-pravnih sprememb zavoda ali iz drugih utemeljenih razlogov.
(3) Letni obseg sredstev iz 10. člena tega pravilnika zavod prejme v mesečnih zneskih.
(4) Če se med proračunskim letom spremenijo vrednosti sestavin cene programa srednjega šolstva na dijaka iz 5. in 6. člena tega pravilnika oziroma spremenijo predpisi, ki vplivajo na obseg sredstev iz 10. člena tega pravilnika, minister na novo določi obseg sredstev za zavod.
IV. SREDSTVA ZA DRUGE NAMENE OZIROMA DEJAVNOSTI ZAVODA 
20. člen 
(sredstva za druge upravičene namene) 
Sredstva za stroške dela in izdatke za blago in storitve, ki niso upoštevani v prejšnjem poglavju, se zavodu zagotavljajo na podlagi predhodno ugotovljene upravičenosti, in sicer za:
1. odpravnine in nadomestila plač za delavce, ki jim je bila odpovedana pogodba o zaposlitvi iz poslovnega razloga,
2. nadomestilo plače za delavca invalida na čakanju na delo,
3. dodatno strokovno pomoč dijakom s posebnimi potrebami,
4. spremljevalce gibalno oviranih dijakov,
5. sindikalnega zaupnika,
6. opravljanje pripravništva in mentorstvo pripravnikom,
7. prispevek za spodbujanje zaposlovanja invalidov,
8. učenje slovenščine za dijake tujce,
9. za ostale druge namene, določene z zakonom, podzakonskimi predpisi oziroma kolektivno pogodbo.
V. POROČANJE, NADZOR IN SPREMLJANJE 
21. člen 
(namenskost porabe sredstev) 
(1) Zavod v svojih poslovnih knjigah evidentira porabo sredstev, prejetih v skladu s tem pravilnikom, ločeno od ostalih stroškov na način, da je vsak trenutek možno ugotoviti namenskost porabe sredstev, gospodarnost in učinkovitost porabe. V breme teh sredstev ni dovoljeno obračunavati amortizacije in oblikovati rezervacije z vnaprejšnjim vračunavanjem stroškov ali vnaprejšnjim razmejevanjem prihodkov.
(2) Sredstva na podlagi tega pravilnika so strogo namenska in jih sme zavod uporabljati izključno za pokrivanje stroškov za izvedbo programov srednjega šolstva, ki mu jih ministrstvo dodeli v izvajanje, in dejavnosti, povezane s temi programi.
(3) Javni zavod, ki mu niso bila dodeljena sredstva ZIE, sme del sredstev iz 10. člena tega pravilnika porabiti za nakup opreme, povezane z izvajanjem programov srednjega šolstva, če je ta nakup načrtoval v finančnem načrtu, ki ga je predhodno uskladil z ministrstvom.
22. člen 
(poročanje o delovanju zavoda) 
Javni zavod ministrstvu najmanj enkrat letno pošlje:
– podatke o številu dijakov, vpisanih v posamezne izobraževalne programe po letnikih in oddelkih oziroma vzgojni program, za tekoče šolsko leto,
– program dela, finančni in kadrovski načrt za tekoče oziroma naslednje proračunsko leto,
– poročilo o realizaciji programa dela in finančnega načrta za tekoče oziroma preteklo proračunsko leto,
– druge podatke v skladu z navodili in roki ministrstva.
23. člen 
(nadzor) 
(1) Ministrstvo izvaja v javnih zavodih nadzor nad namensko porabo sredstev za izvedbo programov srednjega šolstva na podlagi usklajevanja finančnega načrta z obrazložitvami, pregleda letnih poročil po predpisih o računovodstvu in po potrebi s podrobnejšim pregledom poslovanja javnega zavoda.
(2) Zavod mora ministrstvu kadarkoli omogočiti vpogled v evidence, listine in drugo dokumentacijo, povezano z njegovim poslovanjem ter namensko porabo sredstev.
(3) Ministrstvo lahko kadarkoli preveri verodostojnost podatkov, ki mu jih v skladu s tem pravilnikom posreduje zavod.
24. člen 
(ukrepi in odprava napak) 
(1) Če se naknadno ugotovi, da je zavod posredoval napačne ali pomanjkljive podatke, na podlagi katerih mu je bil določen višji obseg sredstev, kot bi jih bil upravičen dobiti oziroma da je sredstva porabil za izvedbo aktivnosti, ki so neobičajne glede kraja izvedbe oziroma visokih stroškov, ki so z njimi povezani, in štejejo kot negospodarna raba javnih sredstev, se zavodu preveč nakazana sredstva odtegnejo praviloma v roku treh mesecev od ugotovitve, izjemoma pa tudi kasneje v istem ali naslednjem proračunskem letu.
(2) Če se naknadno ugotovi, da so sredstva iz 19. člena tega pravilnika za zavod določena v drugačnem obsegu, kot bi jih bil dejansko upravičen dobiti, se sredstva zavodu na novo določijo in ustrezno poračunajo, praviloma v istem proračunskem letu.
VI. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI 
25. člen 
(stroški plač v prehodnem obdobju) 
Pri določanju obsega sredstev za plače na podlagi 5. člena tega pravilnika se upošteva postopna pridobitev pravice do višje plače, kot jo določa 101. člen Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 95/24) oziroma drugi predpisi s področja plač v javnem sektorju.
26. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o metodologiji financiranja izobraževalnih programov dvojezične srednje šole (Uradni list RS, št. 107/12, 56/17, 5/19, 96/24 in 110/24), ki se uporablja do 30. novembra 2025.
27. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. decembra 2025.
Št. 0070-47/2025
Ljubljana, dne 11. novembra 2025
EVA 2025-3350-0042
Dr. Vinko Logaj 
minister 
za vzgojo in izobraževanje 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti