Na podlagi 84. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22 in 158/22 – ZDoh-2AA in 71/23) in šestega odstavka 20. člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23 in 16/24) minister za vzgojo in izobraževanje izdaja
o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole
V Pravilniku o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole (Uradni list RS, št. 50/24 in 55/24 – popr.) se v 2. členu za 1. točko doda nova 2. točka, ki se glasi:
»2. nižja poklicna izobrazba je tretja raven po KLASIUS-SRV;«.
Dosedanje 2., 3., 4., 5. in 6. točka postanejo 3., 4., 5., 6. in 7. točka.
V 4. členu se v prvem odstavku za prvo alinejo doda nova druga alineja, ki se glasi:
»− učitelj, član predmetne komisije za tretji razred, za tri ure,«.
Dosedanja druga alineja postane tretja alineja.
V 6. členu se za besedilom člena, ki se označi kot prvi odstavek, doda nov, drugi odstavek, ki se glasi:
»(2) Mentorju se za obdobje, določeno za izvajanje mentorskega dela z dijakom ali študentom, ki opravlja obvezno prakso v skladu z izobraževalnim oziroma študijskim programom, določi naslednji obseg mentorskih ur na teden:
– dve mentorski uri za dijaka 1. in 2. letnika izobraževalnih in prilagojenih izobraževalnih programov srednjega poklicnega in srednjega strokovnega izobraževanja in začetnega letnika izobraževalnih in prilagojenih izobraževalnih programov poklicno-tehniškega izobraževanja ter za študenta 1. letnika višješolskega študijskega programa višjega strokovnega izobraževanja, 1. in 2. letnika visokošolskih strokovnih oziroma univerzitetnih študijskih programov za pridobitev izobrazbe prve stopnje;
– tri mentorske ure za dijaka 3. letnika izobraževalnih in prilagojenih izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja, 3. in 4. letnika izobraževalnih in prilagojenih izobraževalnih programov srednjega strokovnega izobraževanja, zaključnega letnika izobraževalnih in prilagojenih izobraževalnih programov poklicno-tehniškega izobraževanja in izobraževalnih programov poklicnega tečaja ter za študenta 2. letnika višješolskega študijskega programa višjega strokovnega izobraževanja, 3. in 4. letnika visokošolskih strokovnih oziroma univerzitetnih študijskih programov za pridobitev izobrazbe prve stopnje, 1. in 2. letnika magistrskih študijskih programov za pridobitev izobrazbe druge stopnje in 3., 4. in 5. letnika enovitih magistrskih študijskih programov za pridobitev izobrazbe druge stopnje.«.
V 11. členu se drugi odstavek črta.
Besedilo 19. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) V osnovni šoli s 14 in več oddelki se za opravljanje računovodskih del sistemizira eno delovno mesto izmed naslednjih delovnih mest:
1. računovodja VI
2. glavni računovodja VI
3. računovodja VII/1
4. glavni računovodja VII/1
5. računovodja VII/2 (III)
6. računovodja VII/2 (II)
7. računovodja VII/2 (I)
8. glavni računovodja VII/2
(2) V osnovni šoli z manj kot 14 oddelki se delovno mesto iz prejšnjega odstavka sistemizira v ustreznem deležu zaokroženo navzgor na 0,05 deleža delovnega mesta, vendar ne manj kot 0,50 delovnega mesta.
(3) Osnovna šola z 18 in več oddelki sistemizira delovno mesto računovodje VI, glavnega računovodje VI, računovodje VII/1, glavnega računovodje VII/1, računovodje VII/2 (III), računovodje VII/2 (II), računovodje VII/2 (I) ali glavnega računovodje VII/2 in delovno mesto knjigovodje V ali knjigovodje VI v skladu z naslednjimi merili:
Število oddelkov | Delež delovnega mesta računovodje | Delež delovnega mesta knjigovodje |
Od | do |
18 | 22 | 1,00 | 0,25 |
23 | 30 | 1,00 | 0,50 |
31 | 36 | 1,00 | 0,75 |
37 | 42 | 1,00 | 1,00 |
43 | 47 | 2,00 | 0,25 |
48 in več | | 2,00 | 0,50 |
(4) Knjigovodja V ima srednjo izobrazbo ali srednjo strokovno izobrazbo, knjigovodja VI pa ima višjo strokovno izobrazbo.
(5) Računovodja VI in glavni računovodja VI imata višjo strokovno izobrazbo. Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodja VI na delovno mesto glavnega računovodje VI sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(6) Računovodja VII/1 in glavni računovodja VII/1 imata višješolsko izobrazbo (prejšnja), visokošolsko izobrazbo prve stopnje ali visokošolsko strokovno izobrazbo (prejšnja). Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodje VII/1 na delovno mesto glavnega računovodje VII/1 sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(7) Računovodja VII/2 ima visokošolsko izobrazbo druge stopnje, specializacijo po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja).
(8) Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodja VII/2 (III) na delovno mesto računovodja VII/2 (II) sta:
− pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(9) Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodja VII/2 (II) na delovno mesto računovodja VII/2 (I) sta:
− sedem let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanja na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 32 ur v petih letih.
(10) Glavni računovodja VII/2 ima visokošolsko izobrazbo druge stopnje, specializacijo po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja), dvanajst let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami ter izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 56 ur v zadnjih petih letih.«.
Besedilo 20. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) V osnovni šoli s 14 in več oddelki se za opravljanje administrativnih del sistemizira eno delovno mesto izmed naslednjih delovnih mest:
1. tajnik VIZ VI (II)
2. tajnik VIZ VI (I)
3. tajnik VIZ VII/1 (II)
4. tajnik VIZ VII/1 (I)
5. poslovni sekretar VII/1
6. poslovni sekretar VII/2
(2) V osnovni šoli z manj kot 14 oddelki se delovno mesto iz prejšnjega odstavka sistemizira v ustreznem deležu, vendar ne manj kot 0,50 delovnega mesta.
(3) Osnovna šola s 23 in več oddelki lahko sistemizira delovno mesto tajnika VIZ VI (II), tajnika VIZ VI (I), tajnika VIZ VII/1 (II), tajnika VIZ VII/1 (I), poslovnega sekretarja VII/1 ali poslovnega sekretarja VII/2 in delovno mesto administratorja V ali administratorja VI v skladu z naslednjimi merili:
Število oddelkov | Delež delovnega mesta tajnika VIZ oziroma poslovnega sekretarja | Delež delovnega mesta administratorja |
Od | do |
23 | 29 | 1,00 | 0,25 |
30 | 37 | 1,00 | 0,50 |
38 | 45 | 1,50 | 0,25 |
46 in več | | 1,50 | 0,50 |
(4) Administrator V ima srednjo izobrazbo ali srednjo strokovno izobrazbo. Administrator VI pa višjo strokovno izobrazbo.
(5) Tajnik VIZ VI ima višjo strokovno izobrazbo. Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta tajnik VIZ VI (II) na delovno mesto tajnik VIZ VI (I) sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(6) Tajnik VIZ VII/1 ima višješolsko izobrazbo (prejšnja), visokošolsko izobrazbo prve stopnje ali visokošolsko strokovno izobrazbo (prejšnja). Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta tajnik VIZ VII/1 (II) na delovno mesto tajnik VIZ VII/1 (I) sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(7) Poslovni sekretar VII/1 ima višješolsko izobrazbo (prejšnja), visokošolsko izobrazbo prve stopnje ali visokošolsko strokovno izobrazbo (prejšnja).
(8) Poslovni sekretar VII/2 ima visokošolsko izobrazbo druge stopnje, specializacijo po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja).«.
21. člen se spremeni tako, da se glasi:
(hišnik in tehniški sodelavec)
(1) V osnovni šoli se za opravljanje tehničnih in vzdrževalnih del sistemizira delovno mesto hišnika ali tehniškega sodelavca v skladu z naslednjimi merili:
Število oddelkov | Delež delovnega mesta |
od | do |
| 5 | 0,50 |
6 | 8 | 0,60 |
9 | 10 | 0,70 |
11 | 12 | 0,80 |
13 | 23 | 1,00 |
24 | 34 | 1,50 |
35 | | 2,00 |
(2) V osnovnih šolah s podružnicami se za vsako podružnico sistemizira dodatnih 0,10 delovnega mesta hišnika ali tehniškega sodelavca.
(3) Hišnik IV ima srednjo poklicno izobrazbo, hišnik V srednjo izobrazbo ali srednjo strokovno izobrazbo, tehniški sodelavec VI pa višjo strokovno izobrazbo.«.
V 23. členu se sedmi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(7) Čistilec II ima končano osnovnošolsko izobrazbo, čistilec III pa nižjo poklicno izobrazbo.«.
26. člen se spremeni tako, da se glasi:
(pravica do položajnega dodatka)
(1) Če se na podlagi normativov za administrativna, računovodska ali tehnična delovna mesta sistemizirajo najmanj tri enakovrstna delovna mesta in se na teh delovnih mestih tudi zaposlijo delavci, se lahko ravnatelj z delavcem na podlagi pisnega sporazuma o prenosu pooblastil z delavcem, ki je razporejen na delovno mesto, ki je uvrščeno v najvišjo tarifno skupino oziroma, ki ima najvišji izhodiščni plačni razred delovnega mesta, v pogodbi o zaposlitvi dogovori o izvajanju nalog vodenja, koordiniranja in organiziranja ostalih delavcev na teh delovnih mestih ter pravico do položajnega dodatka v skladu s predpisi, ki urejajo položajni dodatek v javnem sektorju. V takšnem primeru se v aktu o organizaciji in sistemizaciji oblikuje notranja organizacijska enota.
(2) Za enakovrstno delovno mesto se za potrebe tega pravilnika štejejo administrativna, računovodska ali tehnična delovna mesta v isti plačni podskupini, naloge na teh delovnih mestih pa so enake ali podobne (npr. naloge na delovnih mestih hišnik, tehniški sodelavec ali delovnih mestih kuhar, dietni kuhar, kuharski pomočnik, gospodinjec).
(3) Če se na podlagi normativov sistemizira manjše število enakovrstnih delovnih mest oziroma zaposli manjše število delavcev, kot je to določeno v prvem odstavku tega člena, osnovna šola pa v aktu o organizaciji in sistemizaciji sistemizira dodatna enakovrstna delovna mesta oziroma sklene pogodbo o zaposlitvi za takšna delovna mesta in ima za njih zagotovljena finančna sredstva, osnovna šola iz istega vira zagotoviti tudi sredstva za položajni dodatek za delavca, kateremu je s pogodbo o zaposlitvi določena dolžnost vodenja, koordiniranja in organiziranja ostalih delavcev.«.
Besedilo 52. člena se nadomesti z besedilom:
»Za osnovne šole, ki v šolskih letih 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 in 2027/2028 ne bodo vključene v izvajanje razširjenega programa v skladu s 47. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 16/24), se glede izvedbe razširjenega programa in sistemizacije delovnega mesta pomočnika ravnatelja uporabljajo 2., 6., 7. in 11. člen, drugi odstavek 14. člena, 23., 24. in 28. člen, drugi odstavek 30. člena, 33.a, 34. in 39. člen ter tretji odstavek 40. člena Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole (Uradni list RS, št. 57/07, 65/08, 99/10, 51/14, 64/15, 47/17, 54/19, 180/20, 54/21, 161/22 in 74/23).«.
PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
(računovodska dela do začetka izvajanja razširjenega programa)
(1) V osnovnih šolah, ki v šolskih letih 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 in 2027/2028 niso vključene v izvajanje razširjenega programa v skladu s 47. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 16/24), se računovodska delovna mesta do začetka izvajanja razširjenega programa sistemizirajo v skladu s tem členom.
(2) V osnovni šoli z 18 in več oddelki se za opravljanje računovodskih del sistemizira eno delovno mesto izmed naslednjih delovnih mest:
1. računovodja VI
2. glavni računovodja VI
3. računovodja VII/1
4. glavni računovodja VII/1
5. računovodja VII/2 (III)
6. računovodja VII/2 (II)
7. računovodja VII/2 (I)
8. glavni računovodja VII/2
(3) V osnovni šoli z manj kot 18 oddelki se delovno mesto iz prejšnjega odstavka sistemizira v ustreznem deležu, vendar ne manj kot 0,50 delovnega mesta.
(4) Osnovna šola s 23 in več oddelki sistemizira delovno mesto računovodje VI, glavnega računovodje VI, računovodje VII/1, glavnega računovodje VII/1, računovodje VII/2 (III), računovodje VII/2 (II), računovodje VII/2 (I) ali glavnega računovodje VII/2 in delovno mesto knjigovodje V ali knjigovodje VI v skladu z naslednjimi merili:
Število oddelkov | Delež delovnega mesta računovodje | Delež delovnega mesta knjigovodje |
Od | do |
23 | 30 | 1,00 | 0,25 |
31 | 38 | 1,00 | 0,50 |
39 | 46 | 1,00 | 0,75 |
47 | 54 | 1,00 | 1,00 |
55 | 62 | 2,00 | 0,25 |
63 in več | | 2,00 | 0,50 |
(5) Knjigovodja V ima srednjo izobrazbo ali srednjo strokovno izobrazbo, knjigovodja VI pa ima višjo strokovno izobrazbo.
(6) Računovodja VI in glavni računovodja VI imata višjo strokovno izobrazbo. Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodja VI na delovno mesto glavnega računovodje VI sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(7) Računovodja VII/1 in glavni računovodja VII/1 imata višješolsko izobrazbo (prejšnja), visokošolsko izobrazbo prve stopnje ali visokošolsko strokovno izobrazbo (prejšnja). Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodje VII/1 na delovno mesto glavnega računovodje VII/1 sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(8) Računovodja VII/2 ima visokošolsko izobrazbo druge stopnje, specializacijo po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja).
(9) Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodja VII/2 (III) na delovno mesto računovodja VII/2 (II) sta:
− pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(10) Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta računovodja VII/2 (II) na delovno mesto računovodja VII/2 (I) sta:
− sedem let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanja na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 32 ur v petih letih.
(11) Glavni računovodja VII/2 ima visokošolsko izobrazbo druge stopnje, specializacijo po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja), dvanajst let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami ter izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 56 ur v zadnjih petih letih.
(administrativna dela do začetka izvajanja razširjenega programa)
(1) V osnovnih šolah, ki v šolskih letih 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 in 2027/2028 niso vključene v izvajanje razširjenega programa v skladu s 47. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 16/24), se delovna mesta za opravljanje administrativnih del do začetka izvajanja razširjenega programa sistemizirajo v skladu s tem členom.
(2) V osnovni šoli z 18 in več oddelki se za opravljanje administrativnih del sistemizira eno delovno mesto izmed naslednjih delovnih mest:
1. tajnik VIZ VI (II)
2. tajnik VIZ VI (I)
3. tajnik VIZ VII/1 (II)
4. tajnik VIZ VII/1 (I)
5. poslovni sekretar VII/1
6. poslovni sekretar VII/2
(3) V osnovni šoli z manj kot 18 oddelki se delovno mesto iz prejšnjega odstavka sistemizira v ustreznem deležu, vendar ne manj kot 0,50 delovnega mesta.
(4) Osnovna šola s 30 in več oddelki lahko sistemizira delovno mesto tajnika VIZ VI (II), tajnika VIZ VI (I), tajnika VIZ VII/1 (II), tajnika VIZ VII/1 (I), poslovnega sekretarja VII/1 ali poslovnega sekretarja VII/2 in delovno mesto administratorja V ali administratorja VI v skladu z naslednjimi merili:
Število oddelkov | Delež delovnega mesta tajnika VIZ oziroma poslovnega sekretarja | Delež delovnega mesta administratorja |
Od | do |
30 | 38 | 1,00 | 0,25 |
39 | 48 | 1,00 | 0,50 |
49 | 60 | 1,50 | 0,25 |
61 in več | | 1,50 | 0,50 |
(5) Administrator V ima srednjo izobrazbo ali srednjo strokovno izobrazbo. Administrator VI pa višjo strokovno izobrazbo.
(6) Tajnik VIZ VI ima višjo strokovno izobrazbo. Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta tajnik VIZ VI (II) na delovno mesto tajnik VIZ VI (I) sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(7) Tajnik VIZ VII/1 ima višješolsko izobrazbo (prejšnja), visokošolsko izobrazbo prve stopnje ali visokošolsko strokovno izobrazbo (prejšnja). Kriterija za prehod javnega uslužbenca z delovnega mesta tajnik VIZ VII/1 (II) na delovno mesto tajnik VIZ VII/1 (I) sta:
– pet let delovnih izkušenj na delovnih mestih s sorodnimi oziroma primerljivimi nalogami,
− izobraževanje oziroma usposabljanje na strokovnem področju delovnega mesta v obsegu najmanj 24 ur v petih letih.
(8) Poslovni sekretar VII/1 ima višješolsko izobrazbo (prejšnja), visokošolsko izobrazbo prve stopnje ali visokošolsko strokovno izobrazbo (prejšnja).
(9) Poslovni sekretar VII/2 ima visokošolsko izobrazbo druge stopnje, specializacijo po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja).
(delovna mesta za opravljanje tehničnih in vzdrževalnih del do začetka izvajanja razširjenega programa)
(1) V osnovnih šolah, ki v šolskih letih 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 in 2027/2028 niso vključene v izvajanje razširjenega programa v skladu s 47. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 16/24), se delovna mesta za opravljanje tehničnih in vzdrževalnih del do začetka izvajanja razširjenega programa sistemizirajo v skladu s tem členom.
(2) V osnovni šoli se za opravljanje tehničnih in vzdrževalnih del sistemizira delovno mesto hišnika ali tehniškega sodelavca v skladu z naslednjimi merili:
Število oddelkov | Delež delovnega mesta hišnika oziroma tehniškega sodelavca |
od | do |
| 7 | 0,50 |
8 | 11 | 0,60 |
12 | 15 | 0,80 |
16 | 29 | 1,00 |
30 | 44 | 1,50 |
45 | | 2,00 |
(3) V osnovnih šolah s podružnicami se za vsako podružnico sistemizira dodatnih 0,10 delovnega mesta hišnika ali tehniškega sodelavca.
(4) Hišnik IV ima srednjo poklicno izobrazbo, hišnik V srednjo izobrazbo ali srednjo strokovno izobrazbo, tehniški sodelavec VI pa višjo strokovno izobrazbo.
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-24/2025
Ljubljana, dne 22. aprila 2025
EVA 2025-3350-0019
za vzgojo in izobraževanje