Uradni list

Številka 19
Uradni list RS, št. 19/2024 z dne 8. 3. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 19/2024 z dne 8. 3. 2024

Kazalo

Št. 140-4/2023-2711-11 Ob-1660/24, Stran 495
Na podlagi Uredbe Sveta (EU) 2020/2094 z dne 14. 12. 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi COVID-19 (UL L št. 433I, z dne 22. 12. 2020, str. 23), Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost, s spremembami, Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. 9. 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429, z dne 1. 12. 2021), Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. 9. 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih (UL L št. 429, z dne 1. 12. 2021, str. 79), Uredbe (EU) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. 12. 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I, z dne 22. 12. 2020, str. 6), Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 2988/95 z dne 18. 12. 1995 o zaščiti finančnih interesov Evropskih skupnosti (UL L 312, z dne 23. 12. 1995, str. 1), Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega Parlamenta in Sveta z dne 18. 7. 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198, z dne 22. 6. 2020, str. 13), Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. 4. 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami, Uredbe (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. 10. 2018 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v institucijah, organih, uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES (UL L št. 295, z dne 21. 11. 2018, str. 39, s spremembami), Uredbe (EU) 2023/435 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. februarja 2023 o spremembi Uredbe (EU) 2021/241 glede poglavij REPowerEU v načrtih za okrevanje in odpornost ter spremembi uredb (EU) št. 1303/2013, (EU) 2021/1060 in (EU) 2021/1755 ter Direktive 2003/87/ES (2023/435), Obvestila Komisije, Tehničnih smernic Evropske komisije za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58, z dne 18. 2. 2021, str. 1), Načrta za okrevanje in odpornost, dostopno na: https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-vsestavi/urad-zaokrevanje-in-odpornost/zakonodaja (v nadaljnjem besedilu: načrt), ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo dostopen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-inprogrami/nacrt-za-okrevanje-inodpornost/dokumenti/, potrjen dne 28. 7. 2021 (CM 4171/21), s spremembo 17. 10. 2023 (v nadaljnjem besedilu: izvedbeni sklep), Operativne ureditve za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med Evropsko komisijo in Slovenijo, podpisane dne 31. 3. 2022 (Operational arrangements between the European Commission and Slovenia), dostopne na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-inodpornost/dokumenti/, Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024 (Uradni list RS, št. 150/22, 65/23, 76/23 – ZJF-I, 95/23 ZIUOPZP, 97/23, 117/23 − ZIUOPZP-A, 123/23 − ZIPRS2425), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23), Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22); Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – Zdeb in 16/23 – ZZPri), Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št.48/22 in 145/22), Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 16. in 40. člena Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 65/14 – ZVRS-H, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22, 18/23), Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 20182028 (Uradni list RS, št. 24/18) in Sklepa C2711-24-150504 o začetku postopka izvedbe Javnega razpisa »Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih«, št. 140-4/2023-2711-9, z dne 15. 2. 2024, Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
»Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih« 
1. Naziv in sedež nosilnega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa
Javni razpis sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje in Evropska unija – NextGeneration EU. Javni razpis se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru 4. točke razvojnega področja »Zdravstvo in socialna varnost«, komponenta 14: Zdravstvo (C4 K14), investicije B. Krepitev kompetenc kadrov v zdravstvu za zagotavljanje kakovosti oskrbe, ki med drugimi vključuje tudi projekt na področju krepitve duševnega zdravja: Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih.
2.1 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov za izobraževanje izobraževalcev (na področjih zdravstva, vzgoje in izobraževanja, socialnega varstva ter nevladnega sektorja), diseminacija preverjenih in učinkovitih programov promocije duševnega zdravja in preventive duševnih motenj ter destigmatizacije pri otrocih, mladostnikih in mladih odraslih, zlasti v post-covidnem obdobju.
Glavne aktivnosti projekta so:
1. izvajanje strokovnih izobraževanj in usposabljanj za izvajanje programov,
2. izvajanje programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih,
3. strokovna podpora izvajalcem (kontinuirana, sistematična podpora, interaktivnost izvajalcev, supervizija),
4. vrednotenje programov (sprotno, končno, kvalitativno in kvantitativno vrednotenje na ravni udeležencev in uporabnikov),
5. objava in diseminacija rezultatov.
2.2 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je vzpostavitev podpornih okolij za krepitev duševnega zdravja v družini, vrtcih, šolah in programov, ki preprečujejo razvoj duševnih motenj. S tem se bo izboljšala dostopnost, razpoložljivost, celovitost, medsebojna povezanost in kakovost storitev za duševno zdravje. Izvedba projekta bo presegla zgolj področje zdravstva in bo prispevala k celovitejšemu medresornemu izvajanju ukrepov na področju duševnega zdravja.
2.3 Cilji javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je uspešno razviti in diseminirati programe promocije duševnega zdravja in preventive duševnih motenj ter destigmatizacija pri otrocih in mladostnikih, nadgraditi kompetence strokovnih delavcev v zdravstvu, vzgoji in izobraževanju, socialnem varstvu in nevladnem sektorju, razširiti storitve za duševno zdravje v okviru rednega dela ter nadgraditi kompetence za obravnavo nekemičnih zasvojenosti.
Cilj javnega razpisa je tudi implementacija ukrepov za zajezitev posledic epidemije Covid-19, ki močno načenjajo duševno zdravje posameznikov in družbe v celoti, še zlasti pa duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih. Aktivnosti projekta bodo prispevale h krepitvi duševnega zdravja, preventivi duševnih motenj ter destigmatizaciji.
Ciljna skupina javnega razpisa so strokovni delavci v zdravstvenih zavodih in socialno-varstvenih ustanovah, vzgojno-izobraževalnih ustanovah, nevladnih organizacijah (psihologi, klinični psihologi, socialni delavci, pedagogi, diplomirane medicinske sestre in drugi).
3. Strateške usmeritve in področja javnega razpisa
Projekti, ki se bodo sofinancirali po posameznih področjih morajo biti v celoti skladni z Resolucijo o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2028 (Uradni list RS, št. 24/18) in pripadajočim akcijskim načrtom, dostopno na: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/staro/Preventiva-in-skrb-za-zdravje/Varovanjein-krepitev-zdravja/dusevno-zdravje/dusevno-zdravje/Akcijski-nacrt-za-dusevno-zdravje-2022-2023310322.pdf.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2028 (Uradni list RS, št. 24/18);
– Evropski načrt Svetovne zdravstvene organizacije za duševno zdravje 2021-2025, dostopno na https://health.ec.europa.eu/non-communicable-diseases/mental-health_sl;
– Sporočilo Evropske Komisije o celovitem pristopu k duševnemu zdravju (EU portal), dostopno na: https://health.ec.europa.eu/system/files/2023-06/com_2023_298_1_act_en.pdf;
– Sklepi Sveta Evropske unije o duševnem zdravju, dostopno na: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-15971-2023-INIT/sl/pdf.
Glede na predmet javnega razpisa, se bodo izbrali projekti po posameznih področjih A, B, C in D v okviru sredstev, ki so na razpolago za posamezno področje.
Področje A: Krepitev starševskih veščin
Specifični cilji so:
– sistemsko izvajanje zgodnjih, dokazano učinkovitih intervencij; projektov starševstva, vključno za posebej ranljive skupine otrok in mladostnikov ter njihove starše,
– nadgradnja kompetenc strokovnih delavcev na področju zdravstva, vzgoje in izobraževanja in socialnega varstva, ki pri svojem delu prihajajo v stik z otroki in njihovimi družinami,
– izvajanje programa za izboljšanje starševskih veščin, pomoč družinam za zaščito otrok, vključno otrok s težavami v duševnem zdravju,
– spodbuda otrokovemu kognitivnemu, socialnemu in čustvenemu razvoju, boljšim učnim dosežkom ter bolj varnemu in zdravemu odraščanju.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– izvajanje strokovnih izobraževanj in usposabljanj za izvajanje delavnic,
– priprava strokovnih gradiv,
– strokovna podpora izvajalcem,
– vrednotenje programov (sprotno, končno, kvalitativno in kvantitativno vrednotenje na ravni udeležencev in uporabnikov),
– objava in diseminacija rezultatov.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– strokovni delavci v zdravstvu, vzgoji in izobraževanju, socialnem varstvu in svetovalnih centrih za otroke, mladostnike in starše, ki pri svojem delu prihajajo v stik otroki in njihovimi družinami (psihologi, klinični psihologi, socialni delavci, pedagogi, diplomirane medicinske sestre/diplomirani zdravstveniki, srednje medicinske sestre/srednji zdravstveniki) in drugi strokovni delavci.
Področje B: Premagovanje anksioznosti
Specifični cilji so:
– sistemsko izvajanje zgodnjih, dokazano učinkovitih intervencij; projektov za premagovanje anksioznosti vključno za posebej ranljive skupine otrok in mladostnikov ter njihove starše,
– nadgradnja kompetenc o premagovanju anksioznosti različnih strokovnjakov v sektorjih zdravstva, vzgoje in izobraževanja ter socialnega varstva, ki pri svojem delu prihajajo v stik z otroki, mladostniki in njihovimi družinami,
– nadgraditi znanje strokovnjakov za boljšo zgodnjo identifikacijo povišane anksioznosti oziroma anksiozno motnjo pri populaciji otrok in mladostnikov,
– razumevanje in prepoznava anksioznosti,
– razvoj kompetenc za obvladovanje anksioznosti.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– izvajanje strokovnih izobraževanj in usposabljanj za izvajanje programov,
– priprava strokovnih gradiv,
– strokovna podpora izvajalcem,
– vrednotenje programov (sprotno, končno, kvalitativno in kvantitativno vrednotenje na ravni udeležencev in uporabnikov),
– objava in diseminacija rezultatov.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– strokovni delavci v zdravstvu, vzgoji in izobraževanju, socialnem varstvu in svetovalnih centrih za otroke, mladostnike in starše, ki pri svojem delu prihajajo v stik otroki in njihovimi družinami (psihologi, klinični psihologi, socialni delavci, pedagogi) in drugi strokovni delavci.
Področje C: Obravnava nekemičnih zasvojenosti
Specifični cilji so:
– dopolnitev obstoječih in razvoj novih psihoedukativnih vsebin s področja nekemičnih zasvojenosti,
– vzpostavitev svetovanja na področju nekemičnih zasvojenosti,
– nadgraditi znanje strokovnih delavcev na področju krepitve duševnega zdravja oziroma strokovnih delavcev v zdravstvu, vzgoji in izobraževanju, socialnem varstvu in nevladnem sektorju za boljšo zgodnjo identifikacijo in obravnavo nekemičnih zasvojenosti pri populaciji otrok, mladostnikov in mlajših odraslih.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– izvajanje strokovnih izobraževanj in usposabljanj,
– priprava strokovnih gradiv,
– strokovna podpora izvajalcem,
– izvajanje triaže in svetovanja na področju nekemičnih zasvojenosti,
– vrednotenje programov (sprotno, končno, kvalitativno in kvantitativno vrednotenje na ravni udeležencev in uporabnikov),
– objava in diseminacija rezultatov.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– strokovni delavci v zdravstvu, vzgoji in izobraževanju, socialnem varstvu in nevladnem sektorju.
Področje D: Preventiva samomorilnega vedenja
Specifični cilji so:
– krepitev in razvoj pismenosti na področju duševnega zdravja in preventiva samomorilnega vedenja za mlade v sistemu vzgoje in izobraževanja, visokega šolstva in vzpostavitev sodelovanja z organizacijami za mlade in študentskimi organizacijami,
– nadgradnja kompetenc strokovnih delavcev na področju krepitve duševnega zdravja in preventive samomorilnega vedenja med otroki in mladostniki,
– razvoj kompetenc in usposabljanje strokovnjakov za boljše soočanje in ukrepanje v primeru stiske pri otrocih in mladostnikih ter prepoznavo in usmerjanje ogroženega mladostnika,
– vzpostavitev široke mreže pomoči in postvencijskih aktivnosti v primeru samomora sošolca.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– izvajanje programov krepitve duševnega zdravja in preventive samomorilnega vedenja v sistemu vzgoje in izobraževanja,
– izvajanje postvencijskih dejavnosti po samomoru ali poskusu samomora,
– izvajanje strokovnih izobraževanj in usposabljanj,
– priprava strokovnih gradiv vključno s protokolom za povezovanje deležnikov v skupnosti za nudenje podpore ob postvencijskih aktivnostih,
– strokovna podpora izvajalcem,
– vrednotenje programov (sprotno, končno, kvalitativno in kvantitativno vrednotenje na ravni udeležencev in uporabnikov),
– objava in diseminacija rezultatov.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– svetovalni delavci na osnovnih šolah, srednjih šolah, vzgojitelji v dijaških domovih ter delavci v mladinskih centrih, nevladnih organizacijah in študentskih organizacijah.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo je imenovala ministrica za zdravje (v nadaljevanju: komisija), bo preverila, če prijavitelj izpolnjuje pogoje za kandidiranje na javnem razpisu.
4.1 Formalna popolnost vloge
Vloga na javni razpis mora vsebovati v celoti izpolnjeno prijavnico za projekt (Obrazec 1) s prilogami iz razpisne dokumentacije: izjavo prijavitelja in konzorcijskih partnerjev o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa (Obrazec 4), v primeru konzorcija izjavo o partnerskem sodelovanju (Obrazec 5), izjavo o regijski razpršenosti projekta oziroma lokacijah izvajanja (Obrazec 6) in izjavo o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov (Obrazec 7).
Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozove prijavitelja, katerega vloga ni popolna, da jo dopolni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji v skladu s pozivom ne bodo dopolnili v roku oziroma bo dopolnitev nepravilna ali neustrezna, bodo s sklepom zavržene.
4.2 Pogoji za konzorcij
Prijavitelj lahko na javnem razpisu sodeluje s konzorcijskimi partnerji, ki izpolnjujejo pogoje za kandidiranje in so podpisali izjavo o partnerskem sodelovanju (Obrazec 5), s katero pod kazensko in materialnopravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje pogojev.
Konzorcij vodi prijavitelj, ki je poslovodeči konzorcijski partner. V primeru uspešne kandidature na javnem razpisu prijavitelj zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva in z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju (Obrazec 2). Prijavitelj z vsakim konzorcijskim partnerjem podpiše konzorcijsko pogodbo (Obrazec 3), v kateri podrobneje opredeli pravice, obveznosti in odgovornosti partnerstva pri izvedbi projekta. Iz konzorcijske pogodbe, mora biti razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o izvedbi skupnega projekta ter določili prijavitelja in ga pooblastili, da v imenu konzorcija predloži skupno vlogo na javni razpis. V prijavnem obrazcu in nadalje pogodbi mora biti enoznačno določeno, kdo in kdaj izvaja posamezno projektno aktivnost. V primeru, da bosta poleg prijavitelja v konzorciju dva ali več projektna(ih) partnerja(ev), mora prijavitelj skleniti konzorcijsko pogodbo z vsakim od njih.
Prijavitelj in vsi konzorcijski partnerji morajo izpolnjevati splošne pogoje za kandidiranje na tem javnem razpisu.
4.3 Splošni pogoji za kandidiranje
Splošni pogoji, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj in konzorcijski partner upravičen, do udeležbe na javnem razpisu, za pridobitev sredstev, so naslednji:
1. So neprofitne organizacije (na podlagi zakona ali svojih temeljnih aktov: statut, ustanovitveni akt, drugih pravil delovanja), kar pomeni, da presežka prihodkov nad odhodki ali dobička ne delijo med člane ali ustanovitelje oziroma lastnike, ampak ga v celoti namenjajo za uresničevanje svojega namena in ciljev.
2. Imajo sedež v Republiki Sloveniji in imajo na dan objave tega javnega razpisa status javnega zavoda (področja A, B in D), razen za področje C, kjer ima prijavitelj, konzorcijski partner lahko tudi status pravne osebe javnega ali zasebnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji, ki delujejo kot društvo, zveza društev, javni ali zasebni zavod, skupnost javnih ali zasebnih zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova, nevladna organizacija. Konzorcijski partner ima lahko za vsa področja kandidiranja status pravne osebe javnega ali zasebnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji, ki delujejo kot društvo, zveza društev, javni ali zasebni zavod, skupnost javnih ali zasebnih zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova, nevladna organizacija. Na dan oddaje vloge je registriran za dejavnost zdravstvo in/ali socialno varstvo in/ali izobraževanje.1
1 Za dokazovanje se uporabijo uradne evidence izpisek iz poslovnega/sodnega registra ali izpisek iz AJPES-a, iz katerega je razvidno, da ima prijavitelj opredeljeno dejavnost zdravstvo in socialno varstvo in/ali izobraževanje. Če prijavitelj ne bo predložil izpisa iz AJPESa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
3. Prijavitelju, vsakemu konzorcijskemu partnerju ter vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23). Dokazilo2 ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge.
2 Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev o nekaznovanosti preverjalo na dan oddaje vloge.
4. Imajo v obdobju zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo3 pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 EUR ali več.
3 Če prijavitelj ne bo predložil potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
5. Projekti, ki so že v celoti ali delno financirani iz proračunskih sredstev in drugih javnih virov, vključno s sredstvi Evropske unije, ne morejo biti predmet tega javnega razpisa.
6. Vodja projekta mora biti zaposlen v organizaciji prijavitelja ves čas trajanja projekta in mora imeti izobrazbo 7/24 (7. raven izobrazbe, 2. bolonjska stopnja). Dokazilo je pogodba o zaposlitvi ali drugi pravni akt o zaposlitvi, ki se priloži ob prvi vlogi za izplačilo.
4 Upošteva se evropsko ogrodje kvalifikacij (EOK raven).
Med upravičene prijavitelje pri vseh področjih iz javnega razpisa ne sodijo naslednje organizacije:
– ki v svojih temeljnih aktih (statut, ustanovitveni akt, pravila itd.) nimajo izrecno navedeno, da so neprofitne, v kolikor jim tega ne predpisuje že zakon;
– v katerih več kot polovico članov organa upravljanja ali nadzora predstavljajo predstavniki gospodarstva ali političnih strank;
– verske skupnosti, politične stranke, socialni partnerji in zbornice.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja splošnih pogojev iz uradnih evidenc, za kar ga prijavitelj in vsak konzorcijski partner pooblašča s podpisom (Obrazec 4).
Ministrstvo bo za namen preverjanja izpolnjevanja pogojev, od prijavitelja in posameznega konzorcijskega partnerja lahko, poleg dokazil navedenih v razpisni dokumentaciji, zahtevalo tudi dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo pogoje za kandidiranje preverjalo še na druge načine, v kolikor ti ne bodo nedvoumno preverljivi v javnih evidencah ali vlogi. V kolikor dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen.
Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev za pridobitev sredstev tega poglavja (poglavje 4.1), in prijavitelji ter konzorcijski partnerji, ki niso upravičenci do udeležbe na javnem razpisu (poglavje 4.2 in 4.3), ne bodo vključeni v postopek ocenjevanja in vloga se s sklepom zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, ministrstvo odstopi od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo prejemnik sredstev dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun prejemnika do dneva vračila v Sklad za okrevanje in odpornost oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Kot potrditev izpolnjevanja pogojev za kandidiranje prijavitelj in konzorcijski partnerji podpišejo izjavo (Obrazec 4), s katero pod kazensko in materialnopravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje pogojev.
4.4 Izločitveni pogoji
Izločitveni pogoji oziroma merila, kjer lahko komisija za vodenje postopka javnega razpisa prijavo izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje prijav, so naslednji:
1. Predlog projekta mora biti skladen s predmetom, namenom in cilji javnega razpisa ter zagotavljanja doseganja vseh kazalnikov.
2. Predlog projekta mora biti izvedljiv, upošteva aktivnosti v časovnem in finančnem okviru, določenim s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo.
3. Predlog projekta je nacionalno relevanten in upošteva regijsko razpršenost (obalno-kraška, goriška, gorenjska, primorsko-notranjska, osrednjeslovenska, zasavska, jugovzhodna Slovenija, savinjska, koroška, posavska, podravska, pomurska) izvajanja aktivnosti – vsaj 6 statističnih regij in vključevanje udeležencev s področja zdravstva, vzgoje in izobraževanja, socialnega varstva ter nevladnega sektorja.
Izpolnjevanje pogojev poglavja 4.4 se bo preverilo pri vsebinskem ocenjevanju vloge. V primeru neizpolnjevanja pogojev, se bo postopek nadaljnjega ocenjevanja zaključil.
Vse aktivnosti, ki se sofinancirajo v okviru tega javnega razpisa, morajo biti za končnega uporabnika brezplačne.
5. Merila za izbor vlog prijaviteljev, ki izpolnjujejo pogoje
Pravočasno prispele in formalno popolne vloge bo ocenila komisija na podlagi izpolnjevanja meril v tabeli 1.
Tabela 1: Merila ocenjevanja
MERILA OCENJEVANJA
MOŽNO Št. TOČK
A
KAKOVOST VLOGE PROJEKTA
100
1.
Strokovna utemeljenost in skladnost z nacionalnimi in mednarodnimi strateškimi dokumenti 
10
2.
Reference projekta 
20
3.
Vsebinska celovitost predloga projekta
10
4.
Sistematičnost in preglednost predloga projekta
10
5.
Diseminacija in nacionalna ter medresorska raven izvajanja
20
6.
Zagotavljanje trajnosti načrtovanih rezultatov 
10
7.
Načrt strokovne podpore udeležencem usposabljanja
10
8.
Spremljanje in evalvacija
10
B
REFERENCE IN USPOSOBLJENOST PRIJAVITELJA
60
1.
Strokovne reference in izkušnje prijavitelja
20
2.
Vključevanje ter povezovanje ključnih partnerjev oziroma deležnikov
20
3.
Zagotavljanje medresorskega sodelovanja, izmenjave izkušenj, rezultatov in dobrih praks
20
C
FINANCIRANJE IN UPRAVLJANJE PROJEKTA
40
1.
Jasnost in konkretnost finančnega načrta
20
2.
Stroški in upravljanje
20
 
NAJVEČJE ŠTEVILO MOŽNIH TOČK (A + B+ C)
200
Za izvajanje predmeta tega javnega razpisa bodo v skladu s pogoji in merili izbrani skupno največ štirje prijavitelji. Vsak prijavitelj se lahko prijavi največ na dve področji. V primeru, da na posameznem področju ne bo izbran noben prijavitelj, se samo za to področje javni razpis ponovi.
Merila za ocenjevanje prijav
Vsota točk po vseh merilih iz zgornje tabele pomeni skupno število točk posamezne prijave. Najvišje možno skupno število točk je 200. Za posamezno področje bo izbran prijavitelj oziroma konzorcij, ki bo prejel najvišje število točk.
V skladu z modelom dodeljevanja sredstev in postopkom izbora, morajo projekti za dodelitev sredstev dosegati minimalno število točk, in sicer pri merilih A. »Kakovost vloge projekta« vsaj 55 točk, merilih B. »Reference in usposobljenost prijavitelja« vsaj 40 točk in pri merilih C. »Financiranje in upravljanje projekta« vsaj 30 točk, v nasprotnem primeru bodo s sklepom zavrnjeni.
V primeru, da bi imelo več prijaviteljev enako najvišje skupno število točk, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk pri merilih A. »Kakovost vloge projekta«, nadalje pa glede na število točk doseženih pri merilih B. »Reference in usposobljenost prijavitelja«. V primeru, da je število točk še vedno enako, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk pri merilu C. »Financiranje in upravljanje projekta«, v primeru, da je število točk še vedno enako, bo izbran prijavitelj, ki je prej oddal formalno popolno vlogo na ministrstvo.
6. Razpoložljiva sredstva po javnem razpisu in časovna porazdelitev sredstev po področjih
Skupna višina sredstev za sofinanciranje izvedbe investicijskega projekta Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih znaša z vključenim DDV največ do 2.033.740,00 EUR, od tega je višina sredstev iz Sklada za okrevanje in odpornost največ do 1.667.000,00 EUR brez DDV. DDV, ki se uveljavlja kot upravičen strošek, se bo financiral v višini največ do 366.740,00 EUR. Ministrstvo ima sredstva za izvedbo investicijskega projekta planirana v okviru Načrta razvojnih programov (NRP) št. 2711-23-0019 – Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih na proračunskih postavkah: PP 221505 C4K14IB Krepitev kompetenc kadrov v zdravstvu-NOO-MZ in PP 231111 Plačilo DDV za NOO Krepitev kompetenc kadrov.
Tabela 2: Dinamika financiranja po letih
2024
2025
2026
SKUPAJ
PP 23111 (DDV)
88.000,00 EUR
140.140,00 EUR
138.600,00 EUR
366.740,00 EUR
SKUPAJ PP 221505 (NOO)
400.000,00 EUR
637.000,00 EUR
630.000,00 EUR
1.667.000,00 EUR
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljivost pravic porabe in proračunskih sredstev, izvajalcu predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja po posameznih letih. Če se izvajalec ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Področje A: Krepitev starševskih veščin
Sredstva:
Sredstva za sofinanciranje projekta Področja A za leta 2024, 2025 in 2026 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ do 467.000,00 EUR brez DDV.DDV, ki se uveljavlja kot upravičen strošek, se bo financiral v višini do 102.740,00 EUR.
Tabela 3: Dinamika financiranja projekta Področja A
LETO
PP 221505 (NOO)
PP 23111 (DDV)
2024
100.000,00 EUR
22.000,00 EUR
2025
187.000,00 EUR
41.140,00 EUR
2026
180.000,00 EUR
39.600,00 EUR
SKUPAJ PODROČJE A
467.000,00 EUR
102.740,00 EUR
Področje B: Premagovanje anksioznosti
Sredstva:
Sredstva za sofinanciranje projekta Področja B za leta 2024, 2025 in 2026 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ do 400.000,00 EUR brez DDV. DDV, ki se uveljavlja kot upravičen strošek, se bo financiral v višini do 88.000,00 EUR.
Tabela 4: Dinamika financiranja projekta Področja B
LETO
PP 221505 (NOO)
PP 23111 (DDV)
2024
100.000,00 EUR
22.000,00 EUR
2025
150.000,00 EUR
33.000,00 EUR
2026
150.000,00 EUR
33.000,00 EUR
SKUPAJ PRODROČJE B
400.000,00 EUR
88.000,00 EUR
Področje C: Obravnava nekemičnih zasvojenosti
Sredstva:
Sredstva za sofinanciranje projekta Področja C za leta 2024, 2025 in 2026 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ do 400.000,00 EUR brez DDV. DDV, ki se uveljavlja kot upravičen strošek, se bo financiral v višini do 88.000,00 EUR.
Tabela 5: Dinamika financiranja projekta Področja C
LETO
PP 221505 (NOO)
PP 23111 (DDV)
2024
100.000,00 EUR
22.000,00 EUR
2025
150.000,00 EUR
33.000,00 EUR
2026
150.000,00 EUR
33.000,00 EUR
SKUPAJ PODROČJE C
400.000,00 EUR
88.000,00 EUR
Področje D: Preventiva samomorilnega vedenja
Sredstva:
Sredstva za sofinanciranje projekta Področja D za leta 2024, 2025 in 2026 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ do 400.000,00 EUR brez DDV. DDV, ki se uveljavlja kot upravičen strošek, se bo financiral v višini do 88.000,00 EUR.
Tabela 6: Dinamika financiranja projekta Področja D
LETO
PP 221505 (NOO)
PP 23111 (DDV)
2024
100.000,00 EUR
22.000,00 EUR
2025
150.000,00 EUR
33.000,00 EUR
2026
150.000,00 EUR
33.000,00 EUR
SKUPAJ PODROČJE D
400.000,00 EUR
88.000,00 EUR
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Aktivnosti projekta se začnejo s pravnomočnim sklepom o izboru, rok za zaključek izvedenih aktivnosti projekta je do 30. 6. 2026. Terminski načrt izvedbe aktivnosti projekta je opredeljen v vlogi prijavitelja, ki je sestavni del te pogodbe kot Priloga 2. Vsako spremembo terminskega načrta izvedbe aktivnosti projekta mora potrditi ministrstvo.
Obdobje upravičenosti stroškov (datum izdaje računa oziroma verodostojne listine) je od pravnomočnosti sklepa o izboru do 30. 6. 2026.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od pravnomočnosti sklepa o izboru do 31. 7. 2026.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov (izplačil iz proračuna) upravičenca je od pravnomočnosti sklepa o izboru do 31. 8. 2026.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov, povezanih z doseganjem mejnikov, ciljev in kazalnikov ali drugih posebej utemeljenih, objektivnih razlogov.
8. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisna dokumentacija obsega naslednje dokumente:
– besedilo javnega razpisa »Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih«,
– Priloga 1: Ocenjevalni list,
– Priloga 2: Vloga za izplačilo,
– Priloga 3: Označba ovojnice,
– Priloga 4: Seznam primerov dokazil za upravičene stroške,
– Priloga 5: Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa,
– Obrazec 1: Prijavnica za projekt,
– Obrazec 2: Vzorec pogodbe o sofinanciranju z vlogo za izplačilo,
– Obrazec 3: Vzorec konzorcijske pogodbe,
– Obrazec 4: Izjava prijavitelja in konzorcijskih partnerjev o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa,
– Obrazec 5: Izjava o partnerskem sodelovanju,
– Obrazec 6: Izjava o regijski razpršenosti projekta oziroma lokacijah izvajanja,
– Obrazec 7: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje:
– podpisan, izpolnjen in žigosan Obrazec 1: Prijavnica za projekt,
– podpisan, izpolnjen in žigosan Obrazec 4: Izjava prijavitelja in konzorcijskih partnerjev o sprejemanju in izpolnjevanju pogojev javnega razpisa,
– podpisan, izpolnjen in žigosan Obrazec 5: Izjava o partnerskem sodelovanju,
– podpisan, izpolnjen in žigosan Obrazec 6: Izjava o regijski razpršenosti projekta oziroma lokacijah izvajanja,
– podpisan, izpolnjen in žigosan Obrazec 7: Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov,
– parafiran vzorec pogodbe o sofinanciranju Obrazec 2: Vzorec pogodbe o sofinanciranju z vlogo za izplačilo,
– parafiran vzorec konzorcijske pogodbe Obrazec 3: Vzorec konzorcijske pogodbe.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
9. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
Izplačila se izvajajo na način in v rokih v skladu s pravilnikom, ki ureja postopke izvrševanja proračuna in z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. V skladu s predpisi s področja javnih financ se financiranje projektov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške.
Pogoji in pravila glede izplačil navedenih izjem so podrobneje navedena v vzorcu pogodbe o sofinanciranju z vlogo za izplačilo.
Pogoji upravičenosti:
Da bi bili upravičeni, morajo stroški zadostiti naslednjim splošnim načelom:
– se nanašajo na dejavnost, definirano v posameznem delovnem sklopu, navedeno v pogodbi, in so predvideni v finančnem načrtu projekta;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene v okviru prijavljenega projekta;
– so sorazmerni in potrebni za izvedbo projekta;
– uporabljeni morajo biti izključno za doseganje ciljev in učinkov projekta skladno z načeli gospodarnosti, smotrnosti in učinkovitosti;
– so nastali in so plačani v obdobju upravičenosti projekta;
– so opredeljivi in preverljivi predvsem tako, da so vneseni v računovodsko evidenco nosilca projekta ter določeni v skladu s splošno veljavnimi računovodskimi standardi Republike Slovenije in v skladu s splošno priznanimi računovodskimi načeli;
– so skladni z zahtevami veljavne davčne in socialne zakonodaje.
Če so dejanski upravičeni stroški nižji od odobrenih oziroma prijavljenih, je izvajalec upravičen do izplačila sredstev v višini dejansko porabljenih stroškov.
Če je izvajalec zavezanec v skladu z veljavnim zakonom o javnem naročanju mora vsa naročila blaga ali storitev izvajati v skladu z veljavnim zakonom o javnem naročanju.
Za uveljavljanje upravičenih stroškov predmetnega javnega razpisa se skladno s smernicami Evropske komisije za pripravo načrtov za okrevanje in odpornost upoštevajo Priročniki, smernice, strategije in navodila Urada Republike Slovenije za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: URSOO), dostopni na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/.
Upravičeni stroški in izdatki:
1. stroški plač in povračil v zvezi z delom
2. stroški za službena potovanja
3. stroški materiala in storitev
4. stroški informiranja in komuniciranja
5. stroški storitev zunanjih izvajalcev
6. strošek DDV – DDV je upravičen strošek, zato ga je potrebno načrtovati in uveljavljati ločeno.
DDV se lahko vključi v finančni načrt kot upravičen strošek le v delu, za katerega izvajalec in konzorcijski partner nimata pravice do odbitka. Odbitni DDV tudi ni upravičen strošek, če izvajalec ali konzorcijski partner ne uveljavi pravice do odbitka DDV.
Za opravljene aktivnosti bo izvajalec posredoval ministrstvu vlogo za izplačilo (Priloga 2) z vsemi ustreznimi dokazili, ki dokazujejo izvedene aktivnosti in opravljeno usposabljanje udeleženca (npr. liste prisotnosti) in druge dovoljene oblike beleženja prisotnosti udeleženca, iz katerih je razviden podatek o dnevu usposabljanja in o vsebini usposabljanja (npr. seznam posameznih potrdil, ki dokazujejo opravljene programe usposabljanja, število opravljenih ur usposabljanja itd.). Originale teh dokazil izvajalec ne prilaga k računu, vendar jih priloži na zahtevo skrbnika pogodbe na strani ministrstva, revizijskega ali drugega organa, ki je pristojen za preverjanje pravilnosti in učinkovitosti porabljenih sredstev. Dokazovanje upravičenosti stroškov oziroma izdatkov je dolžnost izvajalca.
Ministrstvo in izvajalec bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko financiranja projekta na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju projekta, s sprotnim zapiranjem vsakega posameznega predplačila v celoti v okviru istega proračunskega leta. Izvajalec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti vloge za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. V primeru konzorcija mora biti morebitno izplačilo predplačila končnega prejemnika preostalim konzorcijskim partnerjem urejeno s konzorcijsko pogodbo.
10. Kazalniki javnega razpisa in dodatne zahteve spremljanja in poročanja
Kazalniki učinka
Kazalnik učinka se meri v številu vključenih strokovnih delavcev s področja zdravstva, vzgoje in izobraževanja, socialnega varstva in nevladnega sektorja z regijsko pokritostjo (obalno-kraška, goriška, gorenjska, primorsko-notranjska, osrednjeslovenska, zasavska, jugovzhodna Slovenija, savinjska, koroška, posavska, podravska, pomurska). Poročanje o kazalnikih učinka je polletno, pri čemer se poroča prirast in ne kumulativna vrednost. Izvajalci poročajo o doseženih vrednostih projektno specifičnih kazalnikov na presečna datuma 31. december in 30. junij vsako leto in sicer do 15. februarja in 15. avgusta oziroma prvi delovni dan za tem datumom, tako da posredujejo informacije o doseženih vrednostih in podlage za dokazovanje doseženih vrednosti skrbniku pogodbe.
Tabela 1: Število vključenih oziroma odstotek usposobljenih strokovnih delavcev po posameznih področjih
Naziv kazalnika
CILJNA VREDNOST 
PO PODROČJIH
SKUPAJ 
CILJNA 
VREDNOST
A
B
C
D
Kazalnik učinka
Število vključenih strokovnih delavcev v usposabljanje (minimalno)
230
200
400
400
1230
Kazalnik rezultata
Odstotek usposobljenih strokovnih delavcev po posameznih resorjih in statističnih regijah
80 %
80 %
80 %
80 %
80 %
Kazalnik rezultata
Pričakovani kazalnik rezultata javnega razpisa je usposobljenost najmanj 80 % vključenih strokovnih delavcev za opravljanje dela na področju duševnega zdravja otrok, mladostnikov in mlajših odraslih in razvoj ter diseminacija programov promocije duševnega zdravja in preventive duševnih motenj ter destigmatizacije pri otrocih, mladostnikih in mladih odraslih. Usposobljenost strokovnega delavca pomeni zaključen program usposabljanja vključno z aktivno udeležbo v strokovni podpori in ima pridobljena strokovna znanja, spretnosti in kompetence za delo z uporabniki na posameznem področju.
V okviru poročanja bodo prijavitelji pripravili končno poročilo do 31. 7. 2026, ki bo obsegalo tudi poročanje o realizaciji doseganja kazalnikov in povzetek rezultatov po zaključku projekta. V poročilu je potrebno specificirati tudi število usposobljenih strokovnih delavcev po posameznih resorjih (zdravstvo, vzgoja in izobraževanje, socialno varstvo in nevladni sektor) in po statističnih regijah (obalno-kraška, goriška, gorenjska, primorsko-notranjska, osrednjeslovenska, zasavska, jugovzhodna Slovenija, savinjska, koroška, posavska, podravska, pomurska).
11. Zahteve glede upoštevanja Zakona o javnem naročanju: izvajalec bo moral pri porabi sredstev predmetnega javnega razpisa upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, dostopen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-inprogrami/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/.
12. Zahteve glede informiranja, komuniciranja in obveščanja javnosti
Izvajalec bo moral pri informiranju, komuniciranju in obveščanju javnosti upoštevati 34. člen Uredbe (EU) 2021/241 in veljavne Priročnike, smernice, strategije in navodila URSOO, dostopne na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/.
Minimalne zahteve za projekt:
– ob potrditvi in zaključku projekta, objava sporočila za javnost o vsebini, časovnem načrtu, financiranju projekta in ostalih pomembnih aktivnostih, na spletni strani in družbenih omrežjih izvajalca projekta, konzorcijskih partnerjev;
– izvajalec projekta organizira dogodek za medije in splošno javnost ali novinarsko konferenco (opcijsko: ob sodelovanju koordinacijskega organa in predstavništva Evropske komisije v Sloveniji).
Sprejetje sofinanciranja s strani izvajalca pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam projektov, ki bo javno objavljen.
13. Zahteve glede naslavljanja načel enakosti spolov in enakih možnosti za vse
Izvajalec bo pri izvajanju projekta po tem javnem razpisu zagotavljal spoštovanje načel enakosti spolov in enakih možnostih za vse v skladu z Zakonom o enakih možnostih žensk in moških (Uradni list RS, št. 59/02, 61/07 – ZUNEO-A, 33/16 – ZVarD in 59/19), Zakonom o varstvu pred diskriminacijo (Uradni list RS, št. 33/16, 21/18 – ZNOrg), Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10, 50/14 in 32/17), pravnim redom EU, zlasti s Pogodbo o delovanju EU, Listino EU o temeljnih pravicah, načeli Evropskega stebra socialnih pravic in relevantnimi mednarodnimi dokumenti za varstvo človekovih pravic, zlasti s Konvencijo ZN o pravicah invalidov in Konvencijo ZN o otrokovih pravicah.
Vsi ukrepi komponente na področju krepitve duševnega zdravja prispevajo k enakosti spolov in enakim možnostim za vse ter vključujejo te cilje v skladu z 2. in 3. načelom Evropskega stebra socialnih pravic.
14. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu in spremljanja ter evidentiranja projekta
Izvajalci so odgovorni za zagotavljanje zadostne in ustrezne revizijske sledi. V skladu s 132. členom finančne uredbe EU5 morajo biti vsi dokumenti v zvezi z izvajanjem načrta, potrebni za zagotavljanje ustrezne revizijske sledi, ustrezno dokumentirani. Računovodsko in podporno dokumentacijo je treba hraniti v prostorih izvajalcev/konzorcijskih partnerjev. Dokumenti se lahko hranijo kot izvirniki ali kot drugi dokumenti enakovredne dokazne vrednosti. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo izvajalec projekta po končanem projektu pisno obveščen s strani ministrstva.
5 Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (v besedilu: finančna uredba EU).
Preverjanja izvajanja načrta morajo biti ustrezno dokumentirana. Za vsako preverjanje je treba vzdrževati evidenco, v kateri so navedeni opravljeno delo, datum, osebe, ki so izvedle preverjanje in rezultati preverjanja ter ukrepi, sprejeti v zvezi z ugotovljenimi nepravilnostmi. V primeru odkritih nepravilnosti se je treba jasno sklicevati na nacionalna pravila in pravila EU, ki so bila kršena in določiti nadaljnje ukrepe ter spremljati njihovo izvedbo.
Izvajalec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za izbran projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Izvajalec projekta, ki ne vodi knjig za projekt na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezni projekt. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za projekt, voditi druge pomožne knjige.
15. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu nadzornim organom
Izvajalec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot nosilnega organa, koordinacijskega organa, stroškovnega organa, revizijskega organa, Evropske komisije ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Izvajalec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo izvajalec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter rezultate projekta. Izvajalec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Izvajalec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili Iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju projekta, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi Priročniki, smernicami, strategijami in navodila URSOO, dostopni na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-inprogrami/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/.
16. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in prijavitelj sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19), Uredbo (EU) 2021/241 in Uredbo o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21).
Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa je podrobneje opredeljeno v Prilogi 5 tega javnega razpisa, podpisana Izjava o seznanitvi in pridobitvi privolitev za obdelavo osebnih podatkov (Obrazec 7) je del prijavnega obrazca na javni razpis.
17. Posledice v primeru resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da izvajalec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo izvajalec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila v Proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
18. Posledice v primeru dvojnega financiranja projekta: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz Proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 5. 4. 2024 do 12. ure. Vloge6 z zahtevano vsebino (v enem pisnem in enem elektronskem7 izvodu) morajo prispeti v zaprti ovojnici opremljene z vidno oznako »Ne odpiraj – vloga na javni razpis »Razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih« področje_____, na naslov Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana. Na hrbtni strani mora biti napisan naslov prijavitelja.
6 V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki vloge ali ob odsotnosti elektronske oblike vloge se šteje, da je za presojo pomembna tiskana oblika.
7 Elektronski izvod oddati na USB ključku.
Za pravilno odpremo ovojnice se lahko uporabi Priloga 3, ki je del razpisne dokumentacije ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz prejšnjega odstavka.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, temveč bodo s sklepom zavržene in vrnjene prijavitelju.
20. Odpiranje vlog javnega razpisa
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (ki jo imenuje minister, pristojen za zdravje, v nadaljevanju: komisija), ki o tem vodi zapisnik.
Zaradi pričakovanega večjega števila vlog v skladu s tretjim odstavkom 222. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23) odpiranje prispelih vlog ne bo javno. Izvedeno bo v prostorih ministrstva v roku osmih dni od izteka roka za oddajo vlog.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije, predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek izbora bo temeljil na merilih za ocenjevanje, ki so opredeljena v ocenjevalnem listu, ki je sestavni del razpisne dokumentacije kot Priloga 1 tega javnega razpisa.
Vse popolne vloge bo ocenila komisija, ki je sestavljena iz osmih članov. Ocenjevanje vlog bo izvedla na podlagi vseh meril in za posamezno vlogo podala skupno oceno, obrazloženo po merilih iz 5. poglavja javnega razpisa, ki so podrobneje opredeljena v ocenjevalnem listu, ki je del razpisne dokumentacije kot Priloga 1 tega javnega razpisa.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa ali razpisne dokumentacije.
Z izbranim prijaviteljem bo sklenjena pogodba o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju, ki jo je izvajalec dolžan spoštovati pri izvajanju projekta, je sestavni del razpisne dokumentacije kot Obrazec 2 javnega razpisa.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče z objavo v Uradnem listu RS.
Izvajalec ali konzorcijski partner, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju oziroma konzorcijske pogodbe, nadaljnja tri leta od dneva odstopa ne more kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova mehanizma za okrevanje in odpornost.
21.Obveščanje o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izboru projektov obveščeni najkasneje 30 dni od zaključka ocenjevanja vlog.
Na podlagi predloga komisije o sofinanciranih projektih o izboru projektov odloči ministrica, pristojna za zdravje, s sklepom.
Zoper sklep lahko prijavitelj v osmih dneh vloži pritožbo na ministrstvo.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
22. Dvig razpisne dokumentacije: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavniorgani/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno, po predhodni najavi Marjeti Ramovš ali Martinu Krašovec, v glavni pisarni na naslovu Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan v času od 9. do 12. ure.
23. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vloge in pojasnila k javnemu razpisu so prijaviteljem dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: gp.mz@gov.si ali noo.dusevno-zdravje.mz@gov.si, s sklicem na št. 140-4/2023-2711 JR razvoj programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih za področje ___(potrebno navesti področje A, B, C ali D). Vprašanja morajo prispeti na e-poštni naslov: noo.dusevno-zdravje.mz@gov.si najkasneje do 27. 3. 2024 do 12. ure. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vsa prejeta vprašanja v pisni obliki dostopno na: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Za predstavitev javnega razpisa bo organiziran informativni dan. Datum in informacije v zvezi z informativnim dnevom bodo objavljene na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavniorgani/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/.
Ministrstvo za zdravje 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti