Uradni list

Številka 21
Uradni list RS, št. 21/2024 z dne 12. 3. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 21/2024 z dne 12. 3. 2024

Kazalo

625. Pravilnik o načrtih upravljanja mestne logistike, načrtih izvajanja parkirne politike in mobilnostnih načrtih, stran 1593.

  
Na podlagi sedmega odstavka 23. člena, petega odstavka 24. člena in četrtega odstavka 26. člena Zakona o celostnem prometnem načrtovanju (Uradni list RS, št. 130/22) minister za okolje, podnebje in energijo izdaja
P R A V I L N I K 
o načrtih upravljanja mestne logistike, načrtih izvajanja parkirne politike in mobilnostnih načrtih 
1. člen 
(vsebina) 
Ta pravilnik podrobneje določa vsebino, obliko, način priprave ter odstotek in višino sofinanciranja načrtov upravljanja mestne logistike (v nadaljnjem besedilu: NUML), vsebino načrtov izvajanja parkirne politike (v nadaljnjem besedilu: NIPP) ter vsebino, postopek priprave, odstotek in višino sofinanciranja mobilnostnih načrtov (v nadaljnjem besedilu: MN).
2. člen 
(pomen izrazov) 
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, pomenijo:
1. kataster parkirnih površin je popis parkirnih mest v občini s podatki o lokaciji, velikosti, številu, vrsti, namembnosti, dostopnosti, režimu in drugih značilnostih parkirnih mest;
2. lokacija je ustanova, objekt oziroma predvidena novogradnja, ki se s prostorskim aktom umešča v prostor, javna prireditev ali izredni dogodek;
3. mobilnostni koordinator je imenovana oseba v ustanovi, ki skrbi za uvajanje ukrepov in koordiniranje vseh postopkov za izvajanje MN na ravni celotne ustanove ali prostorsko povezanih ustanov. Ta oseba spremlja in poroča o napredku in ovirah pri izvajanju MN ter skrbi za ustrezno obveščanje o rezultatih;
4. parkirni utrip je metoda za ugotavljanje zasedenosti parkirnih mest na določenem območju, oziroma njihovi izkoriščenosti, ki temelji na periodičnem štetju parkiranih vozil na izbranih lokacijah preko dneva. S parkirnim utripom se ugotavlja, katera skupina uporabnikov parkira na parkirnih mestih, kdaj in za koliko časa;
5. parkirni režim je opredelitev pogojev, kdo lahko kdaj parkira na določenem parkirišču, za koliko časa in za kakšno ceno;
6. P + R je vozlišče, kjer uporabniki parkirajo lastno vozilo, kolo ali električni skiro ter prestopijo na sistem javnega potniškega prometa, praviloma avtobus ali vlak;
7. ustanova je javna ali zasebna institucija ali več povezanih institucij, kot npr. vrtec, šola, zdravstveni dom, bolnišnica, podjetje, nakupovalno središče, poslovna cona.
3. člen 
(namen NUML, NIPP in MN) 
(1) Namen NUML je optimizacija logističnih procesov in s tem zmanjšanje negativnih vplivov tovornega prometa v mestih na okolje in prometno varnost, s ciljem zagotoviti gospodarsko in okoljsko učinkovitost.
(2) Namen NIPP je sistemsko usklajevanje ukrepov na področju parkiranja. Je sestavni del prometnega in prostorskega načrtovanja na lokalni ravni z namenom upravljanja ponudbe parkirnih mest v občinah in s tem upravljanja prometnega povpraševanja.
(3) Namen MN je trajnostno upravljanje mobilnosti na ravni lokacije tako, da se prednostno upravlja prometno povpraševanje in ne gradnja infrastrukture ter se s tem prispeva k zmanjševanju motornega prometa v lokalnem okolju in boljši dostopnosti do lokacije na trajnosten način.
4. člen 
(vsebina NUML) 
(1) NUML je strateški dokument ene občine ali več sosednjih občin s področja upravljanja tovornega prometa v določenem delu mesta, na celotnem območju mesta ali na širšem geografsko zaključenem območju, ki lahko obsega več občin.
(2) Občine, ki pripravljajo NUML za ožje območje obravnave, določijo najmanj območje, za katerega velja omejitev dostopa za motoriziran promet ali vozila za prevoz tovora, za širše pa najmanj območje znotraj meje naselja.
(3) NUML vsebuje analizo stanja, izzive, vizijo, cilje, kazalnike, ciljne vrednosti in nabor možnih ukrepov za dosego ciljev z akcijskim načrtom. Vizijo in izbrani scenarij razvoja občina uskladi v postopku vključevanja strokovne javnosti, ustanov ter izvajalcev in končnih uporabnikov logistike na območju obravnave NUML.
(4) Analiza stanja vsebuje:
– proučitev prometnih tovornih tokov na širšem območju obravnave;
– proučitev predpisov o dostopnosti za tovorni promet v posameznih delih mesta;
– značilnosti izvajanja dostav;
– analizo vstopov in zasedenosti tovornih vozil v cono z omejenim dostopom;
– analizo potreb poslovnih subjektov.
(5) Akcijski načrt v okviru NUML ali kot dodaten steber celostne prometne strategije vključuje ukrepe z ovrednotenimi stroški, odgovornostjo za izvedbo in rokom izvedbe. Akcijski načrt združuje ukrepe po področjih: upravljalski, infrastrukturni, spodbujevalni, podporni, storitveni in tehnološki ukrepi. Za vsak posamezen ukrep v izvedbenem načrtu se opredeli prispevek k ciljem NUML. Izvedbeni načrt lahko predvideva ukrepe tudi za širše območje, kot je območje obravnave NUML.
5. člen 
(vsebina NIPP) 
(1) NIPP vsebuje analizo, vizijo, cilje in nabor ukrepov z akcijskim načrtom.
(2) Analiza vsebuje:
– opredelitev območja analize;
– analizo parkirne ponudbe;
– analizo povpraševanja po parkiranju;
– analizo parkirnega utripa;
– analizo pogojev za uporabo trajnostnih oblik mobilnosti;
– analizo zaznanih problemov pri parkiranju.
(3) Analiza parkirne ponudbe se pripravi na podlagi katastra parkirnih površin.
(4) Analiza parkirnega utripa se izvede s terensko raziskavo, video nadzorom, uporabo senzorjev ali z nadzornim vozilom.
(5) Nabor ukrepov vsebuje opis izbranih ukrepov ter akcijski načrt s cilji, kazalniki za spremljanje izvajanja, odgovornostjo in pristojnostmi za ukrepe, finančni ter terminski načrt izvedbe. Med ukrepi parkirne politike, ki jih občina vključi v NIPP so:
– parkirni režimi, s katerimi se opredeli, kdo, kdaj in koliko časa lahko parkira na določenem parkirnem mestu ter cena parkiranja, način omejitve dostopa ali plačevanja parkiranja in nadzora;
– načrt parkirnih con oziroma območij z določenim parkirnim režimom in časovni načrt njihovega uvajanja za obdobje veljavnosti celostne prometne strategije;
– predlog parkirnih normativov, ki so pripravljeni na podlagi analiz in jih občina upošteva pri pripravi občinskih prostorskih aktov;
– usmeritve za umeščanje parkirnih mest na javne površine in na gradbena zemljišča stavb ali druga zemljišča in njihovo ukinjanje na teh površinah. Usmeritve so podane v zvezi z njihovo kapaciteto, razporeditvijo, dostopom in priključevanjem na javno cesto, opremo, lego na parceli ter končno izvedbo. Usmeritve občina upošteva tudi pri pripravi prostorskih aktov;
– cenovna politika parkiranja, ki vsebuje izhodišča za oblikovanje cen parkiranja, način izvedbe plačljivosti in nadzora ter morebitno namenskost virov, oziroma politiko vračanja sredstev v prometni sistem in lokalno okolje;
– potreba po sistemu P + R in izhodišča za morebitno zasnovo sistema, vključno s predvideno kapaciteto, lokacijami, načinom delovanja in časovnim načrtom izvedbe;
– pogoje, pod katerimi lahko zasebniki na določenem območju oddajajo parkirna mesta v najem ali v upravljanje oziroma pogoje, pod katerimi lahko zasebna parkirišča upravlja občina ali pooblaščeni izvajalec gospodarske javne službe in na njih izvaja nadzor.
(6) NIPP opredeli način izvajanja in spremljanja izvajanja parkirne politike.
(7) NIPP občina objavi na spletni strani občine in posreduje v objavo na spletnem portalu o trajnostni mobilnosti.
6. člen 
(vsebina MN) 
(1) MN je dokument, ki celovito obravnava dostopnost določene lokacije z vidika izboljšanja razmer za trajnostne potovalne načine in vsebuje:
– kratek povzetek dokumenta: vsebino MN, postopek priprave MN in časovni okvir za njegovo izvedbo;
– ključne ugotovitve analize stanja: dostopnost lokacije, potovalne navade, ključni izzivi in potenciali;
– vizija in cilji;
– obravnavani scenariji;
– ukrepi;
– akcijski načrt.
(2) Ukrepi so razdeljeni na integralne ukrepe, ukrepe na področju spodbujanja hoje, kolesarjenja in javnega prevoza ter racionalne rabe osebnih avtomobilov.
(3) Akcijski načrt iz šeste alineje prvega odstavka tega člena je tabelarični prikaz nabora ukrepov MN, ki za vsak ukrep določi oceno stroška, odgovornost za izvedbo ukrepa, vir financiranja, rok izvedbe in morebitne opombe.
(4) Kjer je predvideno v občinskem prostorskem načrtu, lahko MN za določeno lokacijo določi odstop od splošnega parkirnega normativa, ki je določen v občinskem prostorskem aktu.
7. člen 
(oblika NUML in MN) 
(1) NUML se izdela v digitalni obliki in se objavi na spletni strani občine in na spletnem portalu o trajnostni mobilnosti. NUML vključuje besedilo s fotografijami z območja obravnave NUML ter grafično predstavitev ključnih podatkov.
(2) MN se izdela v digitalni obliki in se objavi na način, da je dostopen vsem ciljnim skupinam, ki jih določi posamezen MN. MN vključuje besedilo, fotografije z območja obravnavane lokacije ter grafično predstavitev ključnih podatkov.
8. člen 
(način priprave NUML) 
(1) Občina pripravi NUML tako, da izvede naslednje aktivnosti: ureditev pogojev za delo, vzpostavitev procesa, oris želenega stanja, analizo obstoječega stanja, opredelitev smeri ukrepanja ter pripravo NUML z njegovo potrditvijo.
(2) Če se NUML pripravlja za širše geografsko zaključeno območje, ki vključuje več občin, ga morajo sprejeti občinski sveti vseh občin.
9. člen 
(postopek priprave MN) 
(1) MN pripravi ustanova tako, da izvede naslednje aktivnosti: zagon priprave, določitev vizije in ciljev, analizo stanja, določitev ključnih izzivov in potencialov, določitev posebnih ciljev, ki se kvalificirajo z določitvijo izhodiščnih in ciljnih vrednosti ter pričakovanim rokom za dosego cilja, obravnava scenarijev, pripravo nabora ukrepov, izdelavo in potrditev MN ter načrt uresničevanja MN in podporo pri njegovem izvajanju.
(2) V pripravo MN se vključijo vse ciljne skupine v določeni ustanovi ali podjetju vsaj v fazi analize stanja, določitvi vizije in ciljev ter pri pripravi nabora ukrepov.
(3) MN sprejme vodstvo posamezne ustanove. Izvajanje MN vodi s strani vodstva imenovana oseba ali mobilnostni koordinator.
(4) MN za lokacijo, ki ni ustanova, se pripravi tako, da se izvede naslednje aktivnosti: zagon priprave, določitev vizije in ciljev, analizo stanja, določitev ključnih izzivov in potencialov, določitev posebnih ciljev, ki se kvalificirajo z določitvijo izhodiščnih in ciljnih vrednosti ter pričakovanim rokom za dosego cilja, obravnavo scenarijev, pripravo nabora ukrepov, izdelavo in potrditev MN ter načrt uresničevanja MN in podporo pri njegovem izvajanju. Za sprejetje in njegovo izvajanje je odgovorna pravna oseba, kot npr. občina, investitor, organizator prireditve.
10. člen 
(odstotek sofinanciranja NUML, NIPP in MN) 
(1) Strošek priprave NUML v skladu s 4. in 8. členom tega pravilnika se iz državnega proračuna sofinancira v višini 80 %.
(2) Strošek priprave NIPP v skladu s 5. členom tega pravilnika se iz državnega proračuna sofinancira v višini 80 %.
(3) Strošek priprave MN za javne ustanove in neprofitne organizacije v skladu s 6. in 9. členom tega pravilnika se iz državnega proračuna lahko sofinancira v višini 80 %, če je priprava predvidena v občinski ali regionalni celostni prometni strategiji. Podjetjem se sofinanciranje priprave MN in izvajanje ukrepov na njihovi podlagi dodeli kot »de minimis« pomoč, na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, 15. 12. 2023).
11. člen 
(višina sofinanciranja NUML in MN) 
(1) Za občine, za katere je izdelava NUML obvezna, je najvišja višina sofinanciranja priprave NUML 70.000 eurov, za vse ostale pa 1 euro na prebivalca s stalnim prebivališčem na območju obravnave, glede na zadnji uradno objavljen podatek o številu prebivalcev pred začetkom postopka priprave NUML.
(2) Višina sofinanciranja priprave MN glede na število zaposlenih in vrsto dejavnosti je naslednja:
– industrijsko, izobraževalno ali poslovno območje nad 1.000 zaposlenih: 10.400 do 20.800 eurov;
– večje podjetje ali druga ustanova nad 500 zaposlenih: 10.400 do 20.800 eurov;
– srednje podjetje ali druga ustanova od 50 do 500 zaposlenih: 5.200 do 10.400 eurov;
– majhno podjetje ali druga ustanova, ki ima do 50 zaposlenih: 5.200 eurov.
KONČNA DOLOČBA 
12. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-296/2023/21
Ljubljana, dne 27. februarja 2024
EVA 2023-2570-0099
Mag. Bojan Kumer 
minister 
za okolje, podnebje in energijo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti