Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2024 z dne 1. 3. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2024 z dne 1. 3. 2024

Kazalo

512. Pravilnik o brezplačni oddaji azbestnih odpadkov na območju Občine Žalec, stran 1443.

  
Na podlagi 2. in 7. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), Uredbe o ravnanju z odpadki, ki vsebujejo azbest (Uradni list RS, št. 34/08 in 44/22 – ZVO-2) ter 20. člena Statuta Občine Žalec (Uradni list RS, št. 29/13 in 23/17) je Občinski svet Občine Žalec na 11. redni seji dne 21. februarja 2024 sprejel
P R A V I L N I K 
o brezplačni oddaji azbestnih odpadkov na območju Občine Žalec 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
S tem pravilnikom Občina Žalec določa pogoje in postopek, s katerim fizične osebe pridobijo pravico do brezplačne oddaje določenih azbestnih odpadkov z objektov in zemljišč na območju Občine Žalec.
2. člen 
Azbestni odpadki po tem pravilniku so odpadki, ki se uvrščajo med odpadke s klasifikacijsko številko 17 06 05 Gradbeni materiali, ki vsebujejo azbest (odpadni gradbeni materiali iz azbestnega cementa: strešne plošče velikega formata, ravne ali valovite; fasadne in strešne plošče malega formata).
3. člen 
Storitev brezplačne oddaje azbestnih odpadkov vključuje nalaganje, odvoz in odlaganje azbestnih odpadkov, ki jo izvaja podjetje SIMBIO, d.o.o., Teharska 49, 3000 Celje (v nadaljnjem besedilu: zbiratelj). Odstranjevanje kritine, razni gradbeni posegi in drugi stroški niso predmet tega pravilnika.
Strošek zbiratelja za ravnanje s prevzetimi azbestnimi odpadki krije proračun Občine Žalec do višine, določene v odloku o proračunu Občine Žalec za posamezno leto.
4. člen 
V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženske in moške.
II. UPRAVIČENCI DO BREZPLAČNE ODDAJE AZBESTNIH ODPADKOV IN POGOJI ZA UVELJAVLJANJE TE PRAVICE 
5. člen 
Do kritja stroškov prevzema azbestnih odpadkov po tem pravilniku so upravičene fizične osebe (v nadaljnjem besedilu: upravičenci), ki so:
– lastniki oziroma solastniki stanovanjskih stavb ali stanovanjskih enot ali določenih nestanovanjskih stavb na območju Občine Žalec (garažne stavbe, sanitarije, zaklonišča, stavbe za funkcionalno dopolnitev – ute, letne kuhinje, drvarnice, nadstrešnice in druge, nestanovanjske kmetijske stavbe – stavbe za rastlinsko pridelavo, stavbe za rejo živali, stavbe za skladiščenje pridelka, druge nestanovanjske kmetijske stavbe). V primeru solastniškega deleža je upravičenec do kritja stroškov samo en vlagatelj oziroma en solastnik pod pogojem, da le-ta pridobi soglasje še ostalih solastnikov;
– najemniki stanovanjskih stavb ali stanovanjskih enot ali določenih nestanovanjskih stavb iz prejšnjega odstavka, ki imajo z lastnikom objekta ali stanovanjske enote sklenjeno dolgoročno najemno pogodbo (najmanj za pet let), v kateri je opredeljena tudi pravica oziroma dolžnost najemnika do vlaganj v objekt ali imajo ustrezno soglasje lastnika za odstranitev azbestnih odpadkov.
Za vsak objekt ali zemljišče se pravica do brezplačne oddaje azbestnih odpadkov lahko uveljavlja samo enkrat.
Upravičenci si morajo za dela, ki jih izvajajo, pridobiti vsa ustrezna dovoljenja ali druge upravne akte, če jih za izvedbo del predvideva veljavna zakonodaja.
Azbestni odpadki morajo biti pred oddajo ustrezno zaščiteni in pakirani v skladu s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki, ki vsebujejo azbest ter dostopni za prevzem s strani zbiratelja.
III. POSTOPEK UVELJAVITVE PRAVICE DO BREZPLAČNE ODDAJE AZBESTNIH ODPADKOV ZBIRATELJU 
6. člen 
Upravičenci, ki izpolnjujejo pogoje iz 5. člena tega pravilnika, lahko pridobijo potrdilo Občine Žalec o upravičenosti do brezplačne oddaje azbestnih odpadkov.
Za pridobitev potrdila mora upravičenec oddati vlogo na Občino Žalec na obrazcu »Vloga za brezplačno oddajo azbestnih odpadkov« (v nadaljevanju: obrazec), ki je sestavni del tega pravilnika (priloga 1).
V obrazcu morajo biti izpolnjeni najmanj naslednji podatki:
– ime, priimek, naslov, e-naslov in telefonska številka upravičenca,
– lokacija nastanka azbestnih odpadkov (naslov in parcelna številka oziroma št. stavbe),
– vrsta in ocenjena količina oziroma teža azbestnih odpadkov.
V primeru solastništva ali najema morajo biti priloženi:
– soglasje solastnikov, če je lastnikov več (priloga 2);
– kopija najemne pogodbe ali soglasje lastnika stavbe k izvedenemu posegu, če je prosilec najemnik (priloga 3).
Obrazec mora biti izpolnjen tako, da je na podlagi vpisanih podatkov jasno razvidna lokacija, s katere se odstranjuje azbestni odpadek. Če je na posamezni parceli upravičenca več objektov, je potrebno napisati še namembnost objekta oziroma številko objekta iz Katastra nepremičnin.
Občina Žalec preveri podatke in če so izpolnjeni pogoji do kritja stroškov prevzema azbestnih odpadkov, obrazec potrdi in vrne upravičencu.
Ob oddaji azbestnih odpadkov mora upravičenec potrjen obrazec predati zbiratelju.
7. člen 
Potrjen obrazec ter ustrezno zaščiteni in dostopni azbestni odpadki sta nujna pogoja za oddajo azbestnih odpadkov zbiratelju.
V primeru ugotovitve neizpolnjevanja pogojev iz 5. člena tega pravilnika mora upravičenec ali zanj oseba, ki azbestne odpadke oddaja, poravnati stroške za prevzem azbestnih odpadkov na podlagi računa, ki ga izstavi zbiratelj.
8. člen 
Razmerja za izvajanje storitve prevzema azbestnih odpadkov so urejena s pogodbo med zbirateljem in Občino Žalec.
Zbiratelj mora prevzete azbestne odpadke stehtati in izpolniti tehtalni list. Za prevzete azbestne odpadke zbiratelj Občini Žalec izstavlja račune, h katerim priloži kopije obrazcev in tehtalnih listov.
IV. NADZOR 
9. člen 
Nadzor nad izvajanjem določb tega pravilnika izvaja Medobčinski inšpektorat in redarstvo Mestne občine Celje, Občine Braslovče, Občine Laško, Občine Polzela, Občine Štore, Občine Tabor, Občine Vransko in Občine Žalec.
V. KONČNA DOLOČBA 
10. člen 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0012/2023
Žalec, dne 21. februarja 2024
Župan 
Občine Žalec 
Janko Kos 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti