Uradni list

Številka 121
Uradni list RS, št. 121/2023 z dne 1. 12. 2023
Uradni list

Uradni list RS, št. 121/2023 z dne 1. 12. 2023

Kazalo

Ob-3511/23, Stran 2221
Na podlagi četrtega odstavka 211. člena in prvega odstavka 217. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in nasl., v nadaljnjem besedilu: ZVO-2), Uredbe o merilih za opredelitev in ocenjevanje števila energetsko revnih gospodinjstev (Uradni list RS, št. 132/22), 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09 in nasl., v nadaljnjem besedilu: Akt o ustanovitvi), v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-8/2023-11, objavljenih dne 13. 9. 2023 (objavljeni na spletni strani https://ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/splosni-pogoji-poslovanja; v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja Eko sklada), na podlagi programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, za leto 2023, potrjenega s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom številka 47602-5/2023/3 z dne 6. 6. 2023, na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23, v nadaljnjem besedilu: Odlok o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe) ter Pogodbe št. 2550-20-311010 o izvajanju ukrepov na podlagi Programa porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2022−2023 in aneksov k tej pogodbi, Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad), objavlja
javni poziv ZER 
Nepovratne finančne spodbude za zmanjševanje energetske revščine 
1. Predmet in cilji javnega poziva
Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude energetsko revnim gospodinjstvom za investicije v ukrepe večje energetske učinkovitosti stavb ter rabe obnovljivih virov energije na območju Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: investicije). Investicije bodo lahko izvedene na eno ali dvostanovanjskih stavbah oziroma na večstanovanjskih stavbah, skladno z določili tega javnega poziva. Predmet javnega poziva so tudi stroški koordinatorjev tistim energetsko revnim gospodinjstvom, ki potrebujejo pomoč pri prijavi na ta javni poziv in pri izvedbi investicije.
Izvedba ukrepa ali kombinacije navedenih ukrepov v 2. točki tega javnega poziva predstavlja projekt (v nadaljnjem besedilu: projekt).
Cilji javnega poziva so:
– zmanjšati energetsko revščino v energetsko revnih gospodinjstvih,
– povečati energijsko učinkovitost stavb,
– povečati rabo obnovljivih virov energije,
– izboljšati življenjske pogoje, zdravstveno stanje ter socialni status vseh članov gospodinjstva,
– prispevati k zmanjševanju onesnaženosti zraka in s tem izboljšati kakovost zunanjega zraka in
– ozaveščanje občanov o pomenu učinkovite rabe energije.
2. Upravičeni ukrepi
Nepovratna finančna spodbuda (v nadaljnjem besedilu: spodbuda) je lahko dodeljena za izvedbo enega ali kombinacije navedenih ukrepov od A. do G., ali samo za ukrep G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E., ki se bodo začeli izvajati po datumu veljavnosti tripartitne pogodbe za izvedbo ukrepa (tj. ko jo podpiše zadnja stranka). Tripartitno pogodbo na podlagi ter skladno z izdano Odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude s strani Eko sklada (v nadaljnjem besedilu: odločba) sklenejo vlagatelj, izvajalec posameznega ukrepa/kombinacije ukrepov ter Eko sklad (v nadaljnjem besedilu: tripartitna pogodba).
Spodbuda za ukrep H. je lahko dodeljena tistim energetsko revnim gospodinjstvom, ki potrebujejo pomoč pri prijavi na ta javni poziv in pri izvedbi investicije.
Spodbuda je lahko dodeljena za izvedbo enega ali kombinacijo naslednjih ukrepov od A. do G. ali samostojno, samo za izvedbo ukrepa G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E.:
A. toplotna izolacija strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru na eno ali dvostanovanjski stavbi,
B. toplotna izolacija zunanjih sten na eno ali dvostanovanjski stavbi,
C. toplotna izolacija tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in zunanje stene ogrevanih prostorov proti terenu na eno ali dvostanovanjski stavbi,
D. vgradnja energijsko učinkovitih oken in/ali zunanjih vhodnih vrat na eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi,
E. vgradnja sistema za pripravo tople – sanitarne vode na eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi,
F. vgradnja lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi,
G. zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
ter za izvedbo ukrepa H.:
H. vključitev koordinatorja za zagotavljanje podpore pri prijavi na ta javni poziv in izvedbi projekta.
3. Upravičene osebe in pogoji ter zahteve za kandidiranje
a) Upravičene osebe
Na javnem pozivu lahko sodeluje vsaka fizična oseba1 (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj), ki izpolnjuje naslednje pogoje:
1 Kot fizična oseba po tem javnem pozivu ne šteje samostojni podjetnik posameznik ali fizična oseba, ki samostojno opravlja dejavnost kot poklic (npr. sobodajalec), oziroma je registrirana za opravljanje dejavnosti na podlagi posebnega zakona.
1. ima prijavljeno stalno prebivališče v Republiki Sloveniji, na njem dejansko živi in bo na tem naslovu izvedla projekt;
2. je na dan vložitve vloge ter vse do izdaje odločbe sama ali skupaj z enim oziroma več člani, ki predstavljajo gospodinjstvo, kot določa ta javni poziv, lastnica ali solastnica vsaj do 1/2 stanovanjske stavbe ali posameznega stanovanja, kjer bo izveden projekt. Lastništvo mora biti zemljiškoknjižno urejeno pred vložitvijo vloge;
3. katere gospodinjstvo je materialno ogroženo;
4. katere gospodinjstvo živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih ali v neustreznih bivanjskih razmerah;
5. katere stanovanje ali stanovanjska stavba je po oceni energetskega svetovalca primerna za izvedbo projekta ter je izvedba projekta skladna s cilji in namenom javnega poziva.
V primeru, da vlagatelj kandidira izključno za izvedbo ukrepa G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E., kar označi v Vlogi (to pomeni, da kandidira izključno za zamenjavo stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso oziroma le-te v kombinaciji z ukrepom vgradnje sistema za pripravo tople – sanitarne vode), izpolnjevanje pogoja iz 4. točke prejšnjega odstavka ni potrebno. Tudi v takem primeru lahko vlagatelj uveljavlja pravico do spodbude za vključitev koordinatorja, kar označi v Vlogi.
Gospodinjstvo je vsaka družinska ali druga skupnost oseb, ki skupaj stanujejo2 in skupaj porabljajo dohodke za osnovne življenjske potrebe (stanovanje, hrano in drugo). V družinsko skupnost oseb po tem javnem pozivu se poleg vlagatelja štejejo osebe, ki se po predpisu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev, upoštevajo pri ugotavljanju materialnega položaja upravičenca3. Če gre za drugo skupnost oseb, se po tem javnem pozivu šteje, da skupaj stanujejo, če imajo prijavljeno stalno prebivališče na istem naslovu vsaj eno leto pred dnevom oddaje vloge na ta javni poziv.
2 Ne glede na to, ali vsi člani stalno živijo v kraju, v katerem prebiva gospodinjstvo, ali pa nekateri izmed njih zaradi dela, šolanja ali iz drugih vzrokov dlje časa – do 12 mesecev živijo drugje v Sloveniji ali v tujini.
3 Skladno z 10. členom Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev.
Šteje se, da je gospodinjstvo vlagatelja materialno ogroženo:
a) če je član gospodinjstva na dan vložitve vloge prejemnik ali upravičenec do denarne socialne pomoči in/ali varstvenega dodatka, ali če je bil v zadnjih 2 letih pred vložitvijo vloge vsaj dvakrat upravičen do izredne denarne socialne pomoči po določbah zakona, ki ureja socialno varstvene prejemke ali
b) če je bil član gospodinjstva prejemnik energetskega dodatka po predpisu, ki ureja začasne ukrepe za odpravo posledic draginje za najbolj ranljive skupine prebivalstva ali
c) če iz zadnje odločbe o otroškem dodatku, ki se nanaša na obdobje vložitve vloge, izdane na podlagi predpisa, ki ureja starševsko varstvo in družinske prejemke, izhaja, da družinska skupnost vlagatelja sodi do vključno 3. dohodkovnega razreda,
in če v primerih iz točk b) in c) premoženje vlagatelja in premoženje polnoletnih članov gospodinjstva skupaj ne presega 48 osnovnih zneskov minimalnega dohodka, kamor se štejejo nepremičnine (razen nepremičnine, v kateri gospodinjstvo živi) in premično premoženje (osebna in druga vozila ter vodna plovila, lastniški delež v gospodarskih družbah, vrednostni papirji, prihranki in druge premičnine).
Vlagatelj dokazuje materialno ogroženost:
– z odločbo o denarni socialni pomoči ali odločbo o varstvenem dodatku ali odločbo o izredni denarni socialni pomoči (točka a)), ali
– z dokazilom o izplačanem energetskem dodatku (točka b)) (npr. bančni izpisek in drugo), ali
– z odločbo o otroškem dodatku (točka c)) in
– z izjavo o premoženju, dano pod kazensko in materialno odgovornostjo, ki je priloga tega javnega poziva (v primerih iz točk b) in c)).
Šteje se, da gospodinjstvo vlagatelja živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih, če toplota, potrebna za ogrevanje znaša več kot 150 kWh/m2 na leto, kar vlagatelj dokazuje:
– z energetsko izkaznico ali
– z izračunom energijskih lastnosti stavbe ali
– s pisno izjavo energetskega svetovalca, ki jo poda na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj.
Energetska izkaznica ali izračun energijskih lastnosti stavbe morata izkazovati dejansko stanje na dan oddaje vloge.
Šteje se, da gospodinjstvo vlagatelja živi v neustreznih bivanjskih razmerah, če izpolnjuje enega izmed naslednjih kriterijev:
– na zunanjih stenah stavbe, ali na strehi, ali na stropu proti neogrevanemu prostoru, ali na tleh na terenu, ali na tleh nad neogrevanim prostorom/kletjo, ali na zunanjih stenah ogrevanih prostorov proti terenu ni vgrajene toplotne izolacije oziroma je ta izvedena do 6 cm oziroma vgrajena toplotna izolacija ne služi več namenu uporabe in so posledično vidne težave s prekomerno vlažnostjo v bivalnih prostorih, vlažnimi stenami, pojavom plesni na stenah, neprijetnimi vonjavami, česar z običajnimi ukrepi, kot je na primer čiščenje in prezračevanje, ni mogoče odpraviti in ogroža zdravje;
– če so vgrajena zunanja okna z enojno zasteklitvijo, škatlasta, vezana okna ter okna z dvojno zasteklitvijo, ki nimajo nizko emisijskega nanosa in plinskega polnjena in ta vplivajo na toplotno ugodje v prostoru zaradi prekomerne izmenjave zraka, prepiha, občutka hladu v bivalnem prostoru;
– če pušča streha, kar povzroča vlažne stene ali vlažen strop proti bivalnim prostorom, kar ni mogoče odpraviti z običajnim popravilom;
kar vlagatelj dokazuje:
– z izjavo in s fotografijami zunanjosti stavbe, zunanjih oken, ki izkazujejo, da so ta z enojno zasteklitvijo, škatlasta, vezana okna ter okna z dvojno zasteklitvijo, ki nimajo nizko emisijskega nanosa in plinskega polnjena, vlažnih sten bivalnih prostorov, vlažnega stropa in sten v bivalnih prostorih zaradi puščanja strehe, pojava plesni na stenah in stropu v bivalnih prostorih, kar s pisno izjavo potrdi energetski svetovalec.
V primeru, da vlagatelj izkazuje, da njegovo gospodinjstvo živi v neustreznih bivanjskih razmerah, so ne glede na tretji odstavek 2. točke tega javnega poziva predmet spodbude lahko zgolj ukrepi, s katerim se ustrezno sanirajo neustrezne bivanjske razmere.
b) Pogoji, ki jih mora izpolnjevati stavba in njeni deli, kjer bo izveden projekt
Spodbuda po tem javnem pozivu je lahko dodeljena za investicije v legalno zgrajene stavbe ali dele stavb, ki so po svojem namenu stanovanjski.
Vsi postopki pridobivanja upravne odločbe, ki izkazuje legalnost predmetne nepremičnine, morajo biti ob vložitvi vloge zaključeni.
Če v večstanovanjski stavbi etažna lastnina ni vzpostavljena in je iz priloženih dokazil (npr. prodajne pogodbe) razvidno, da je stavba dejansko sestavljena iz več samostojno ločenih stanovanjskih enot, se za potrebe tega javnega poziva šteje, da gre za večstanovanjsko stavbo. V nasprotnem primeru se šteje, da gre za enostanovanjsko stavbo.
Predmetna stavba/del stavbe mora biti v izključni lasti fizične/ih osebe/oseb.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev ali razhajanj med podatki iz vloge/izjave ter podatki, razvidnimi iz uradnih evidenc ali izjave/ugotovitve energetskega svetovalca, si Eko sklad pridržuje pravico, da zahteva dodatna dokazila.
Vlagatelj mora za dodelitev spodbude po tem javnem pozivu izpolnjevati tudi vsa merila in pogoje za določitev upravičencev do spodbud, ki so navedena v Splošnih pogojih poslovanja Eko sklada.
4. Upravičeni stroški
Financiranje upravičenih stroškov za izvedbo ukrepov od A. do G. bo potekalo skladno s Smernicami za pripravo predračuna (v nadaljnjem besedilu: Smernice) ter pogoji, določenimi v tem javnem pozivu. Financiranje upravičenih stroškov za izvedbo ukrepa H. bo potekalo skladno s pogoji, določenimi v tem javnem pozivu, pri čemer so stroški izvedenih svetovalnih ur koordinatorja upravičeni tudi, če so nastali pred izdajo odločbe.
Stroški spadajo med upravičene le, če se nanašajo na izvedbo projekta po tem javnem pozivu, o čemer odloča Eko sklad.
Investicija se mora začeti izvajati po začetku veljavnosti tripartitne pogodbe in mora biti izvedena do datuma, ki izhaja iz pogodbe. Stroški za investicije, ki so bile izvedene pred ali po tem obdobju, niso upravičeni stroški po tem javnem pozivu.
Upravičeni stroški so:
– neposredno povezani z izvajanjem gradbenih, obrtniških in inštalacijskih del ter inštalacijo opreme (GOI dela), ki so potrebni za izvedbo posameznega ukrepa od A. do G., kot na primer:
– nakup in vgradnja toplotne izolacije za izvedbo toplotne izolacije zunanjih sten, strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru, tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo, 
– nakup in vgradnja oken in/ali zunanjih vhodnih vrat, 
– nakup in vgradnja sistemov za pripravo tople (sanitarne) vode, 
– nakup in vgradnja lokalnih stanovanjskih prezračevalnih naprav z vračanjem toplote odpadnega zraka, 
– nakup in vgradnja ene nove kurilne naprave na lesno biomaso, 
– stroški, ki so drugače smiselno povezani z izvedbo posameznega ukrepa, 
– pripadajoči DDV. 
– svetovalna ura koordinatorja pri izvedbi ukrepa H. skladno z aktivnostmi, navedenimi v 9. točki tega javnega poziva.
Tehnični pogoji izvedbe posameznega ukrepa od A. do G. in upravičeni stroški so podrobneje določeni v 6. točki tega javnega poziva ter v Smernicah za pripravo predračuna, ki so objavljene na spletni strani www.ekosklad.si in so del tega javnega poziva (Priloga 1).
Neupravičeni stroški so zlasti, če gre za stroške za nakup in vgradnjo prototipnih in rabljenih naprav ali opreme in gradbenih proizvodov ter ostale stroške, ki niso posebej navedeni v Smernicah za pripravo predračuna oziroma jih ni možno smiselno umestiti pod upravičene stroške.
Nepredvidena in dodatna dela, ki niso zajeta v predloženem predračunu, so upravičen strošek izključno v izrednih primerih, ko gre za okoliščine ali dogodke, ki jih izvajalec v svoji ponudbi ni mogel ali moral predvideti kljub temu, da je ravnal z vso dolžno skrbnostjo. V takih primerih velja, da so stroški upravičeni, če:
– se ukrep izvede le delno, do višine spodbude, določene s tripartitno pogodbo,
– se ukrep ne izvede, temveč se vzpostavi prvotno stanje, v tem primeru se dopušča, da se povrnejo stroški, ki nastanejo z vzpostavitvijo prvotnega stanja,
– se ukrep izvede, vendar se izvede še nepredvideno in dodatno delo, ki se je za nujno pokazalo šele med izvedbo ukrepa, brez katerega izvedba osnovnega ukrepa ne bi bila mogoča ali ne bi bila učinkovita.
Stroški iz prejšnjega odstavka se štejejo za upravičene, če je bil o nastalem izrednem primeru Eko sklad predhodno obveščen s strani izvajalca in je delno izvedbo ukrepa ali vzpostavitev prvotnega stanja ali izvedbo nepredvidenega in dodatnega dela pred izvedbo odobril.
V predhodno navedenih primerih se znesek upravičenih stroškov za posamezni ukrep prilagodi dejansko nastalim stroškom, ki pa ne smejo za več kot 10 % presegati pogodbeno dogovorjene višine spodbude za posamezni ukrep.
Morebitna neporabljena sredstva, predvidena za posamezni ukrep, se razporedijo k naslednjim ukrepom po prednostnem vrstnem redu, določenem v odločbi.
5. Vir in razpoložljiva sredstva, višina nepovratne finančne spodbude
a) Vir in razpoložljiva sredstva
Sredstva za dodeljevanje spodbud se zagotavljajo na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe. Skupna višina sredstev po tem javnem pozivu znaša 5 milijonov EUR.
Vrednost razpoložljivih sredstev se lahko spremeni, zlasti v skladu s spremembami proračuna Republike Slovenije ter proračunskih zmogljivosti pristojnega ministrstva.
b) Višina nepovratne finančne spodbude za izvedbo ukrepa ali kombinacijo ukrepov od A. do G. oziroma za izvedbo ukrepa G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E.
Višina spodbude za izvedbo ukrepa ali kombinacijo ukrepov od A. do G. znaša do 100 % upravičenih stroškov investicije, vendar ne več kot 18.000,00 EUR z DDV oziroma za izvedbo ukrepa G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E. ne več kot:
– 12.000 EUR z DDV za kotel na polena, sekance ali na kombinirano gorivo na lesno biomaso;
– 7.500 EUR z DDV za kotel na pelete;
– 5.500 EUR z DDV za enosobno kurilno napravo na lesno biomaso z vodnim toplotnim prenosnikom, ki bo priklopljena na centralno ogrevanje;
– 3.000 EUR z DDV za vse ostale enosobne kurilne naprave na lesno biomaso.
Višina spodbude se določi s tripartitnimi pogodbami, in sicer na podlagi predračuna/ov za posamezni ukrep ali kombinacijo ukrepov iz odločbe, ki ga/jih vlagatelj skladno s tem javnim pozivom predloži Eko skladu.
c) Višina nepovratne finančne spodbude za izvedbo ukrepa H.
Višina spodbude za vključitev koordinatorja znaša do 100 % upravičenih stroškov opravljenih svetovalnih ur koordinatorja, vendar ne več kot:
– 90 EUR za opravljene svetovalne ure koordinatorja v zvezi s pomočjo pri prijavi. Upravičene so največ 3 svetovalne ure koordinatorja v višini 30 EUR/uro;
– 480 EUR za opravljene svetovalne ure koordinatorja v zvezi s pomočjo pri izvedbi projekta. Upravičenih je največ 16 svetovalnih ur koordinatorja v višini 30 EUR/uro. V primeru, da se bo pri posameznem vlagatelju izvedel samo en ukrep, se kot pomoč pri izvedbi ukrepa koordinatorju prizna opravljeno delo v obsegu največ do 10 svetovalnih ur. Za vsak nadaljnji izveden ukrep, skladno s postopkom določenim v tem javnem pozivu, se koordinatorju priznajo dodatni 2 svetovalni uri, vendar največ do 16 svetovalnih ur.
Strošek svetovalne ure koordinatorja v višini 30 EUR je izražen kot bruto urna postavka, ki zajema vse stroške dela ter materialne stroške kot npr. prevozni stroški, stroški interneta, telefona, poštne storitve, vse dajatve ipd.
d) Način dodelitve višine nepovratne finančne spodbude
Upravičena oseba lahko pridobi pravico do spodbude za izvedbo projekta ob upoštevanju višine razpisanih sredstev ter določenih omejitev po tem javnem pozivu.
6. Tehnični in ostali pogoji ukrepov od A. do G.
A. Toplotna izolacija strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru na eno ali dvostanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za izvedbo toplotne izolacije strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru, na eno ali dvostanovanjski stavbi, če je izkazano razmerje med toplotno prevodnostjo (λ) in debelino (d) toplotne izolacije λ/d ≤ 0,15 W/(m2K).
V delu, kjer je na stavbi že vgrajena toplotna izolacija in ta ne bo odstranjena, je lahko toplotna izolacija izvedena z dodatno toplotno izolacijo ob izpolnjevanju enačbe, s katero se zagotovi zahtevano razmerje λ/d ≤ 0,15 W/(m2K):Slika 1
Pri izračunu potrebne dodatne nove toplotne izolacije se upošteva toplotna prevodnost obstoječe toplotne izolacije λ = 0,045 W/(mK) in debelina obstoječe toplotne izolacije (dobst), ki je razvidna z merilnega traku na fotografiji obstoječega stanja.
V primeru, da energetski svetovalec na predhodnem ogledu oziroma izvajalec pri pripravi predračuna na podlagi dejanskih izmer ugotovi, da so potrebna tudi manjša dela na konstrukcijskih elementih stavbe ter zamenjava strešne kritine, Eko sklad pa to potrdi, je slednje upravičen strošek, vendar le v okviru vzdrževalnih del, za izvedbo katerih ni potrebno pridobiti gradbenega dovoljenja skladno z veljavno zakonodajo.
Toplotna izolacija poševne strehe je upravičen strošek samo v primeru, ko je podstrešni prostor bivalen in ogrevan, kar na predhodnem ogledu ugotovi energetski svetovalec, Eko sklad pa to potrdi.
B. Toplotna izolacija zunanjih sten v eno ali dvostanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za izvedbo toplotne izolacije zunanjih sten (tudi sten proti neogrevanim prostorom) v eno ali dvostanovanjski stavbi, če je izkazano razmerje med toplotno prevodnostjo (λ) in debelino (d) nove toplotne izolacije λ/d ≤ 0,20 W/(m2K). Če je predmet ukrepa izvedba toplotne izolacije fasade, mora biti ta izvedena s preizkušenim fasadnim sistemom.
V delu, kjer je na stavbi že vgrajena toplotna izolacija in ta ne bo odstranjena, je lahko toplotna izolacija izvedena z dodatno toplotno izolacijo ob izpolnjevanju enačbe, s katero se zagotovi zahtevano razmerje λ/d ≤ 0,20 W/(m2K) in skladno s Smernicami:Slika 2
Pri izračunu potrebne dodatne nove toplotne izolacije se upošteva toplotna prevodnost obstoječe toplotne izolacije λ = 0,045 W/(mK) in debelina obstoječe toplotne izolacije (dobst), ki je razvidna z merilnega traku na fotografiji obstoječega stanja. Med obstoječo toplotno izolacijo ne štejejo zidaki, ometi, toplotno izolacijski ometi, toplotno izolacijske opeke, silikatne opeke, porobeton in podobni gradbeni materiali.
C. Toplotna izolacija tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in zunanje stene ogrevanih prostorov proti terenu v eno ali dvostanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za izvedbo toplotne izolacije tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo v eno ali dvostanovanjski stavbi, če je izkazano razmerje med toplotno prevodnostjo (λ) in debelino (d) novo vgrajene toplotne izolacije λ/d ≤ 0,35  W/(m2K).
D. Vgradnja energijsko učinkovitih oken in/ali zunanjih vhodnih vrat v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za zamenjavo obstoječih vertikalnih in strešnih oken, balkonskih vrat in fiksnih zasteklitev (v nadaljnjem besedilu: okna) z novimi energijsko učinkovitimi okni, balkonskimi vrati in fiksnimi zasteklitvami s toplotno prehodnostjo U ≤ 1,0 W/(m2K), strešnimi okni U ≤ 1,4 W/(m2K) ter zunanjih vhodnih vrat z novimi zunanjimi vhodnimi vrati s toplotno prehodnostjo U ≤ 1,6 W/(m2K) v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju na večstanovanjski stavbi.
Okna in zunanja vhodna vrata morajo biti vgrajena v ustrezno pripravljeno okensko odprtino, ustrezno mehansko pritrjena skladno z navodili proizvajalca in ustrezno tesnjena okenska rega po navodilih izbranega proizvajalca tesnilnega sistema, ki mora biti po izvedbi del zaključena (ustrezno zaščitena).
E. Vgradnja sistema za pripravo tople – sanitarne vode v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za vgradnjo sistema za pripravo tople sanitarne vode v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi, in sicer:
– solarnega sistema priprave tople sanitarne vode s ploščatimi ali vakuumskimi sprejemniki sončne energije ali
– fotonapetostnega sistema, ki ne bo priključen na električno omrežje in se bo uporabljal samo za direktno ogrevanje vode preko uporovnih električnih grelnikov. Fotonapetostni sistem ne sme biti priključen na notranjo nizkonapetostno inštalacijo stavbe in mora izpolnjevati varnostne zahteve skladno s predpisi o nizkonapetostnih električnih inštalacijah, kot tudi zahteve ostalih predpisov, ki urejajo to področje ali
– grelnika vode s toplotno črpalko (sanitarna toplotna črpalka) razred energijske učinkovitosti A ali več.
F. Vgradnja lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za vgradnjo prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka (rekuperacijo) v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi, in sicer za stanovanjske prezračevalne naprave za lokalno prezračevanje razreda energijske učinkovitosti A ali več.
Prezračevalne naprave za lokalno prezračevanje, ki izmenjujoče dovajajo zrak v prostor in odvajajo zrak iz prostora, morajo biti vgrajene v paru in med seboj sinhronizirane.
G. Zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do spodbude se dodeli za zamenjavo stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi v primeru, da energetski svetovalec na predhodnem ogledu ugotovi, Eko sklad pa nato potrdi, da je stara kurilna naprava dotrajana in potrebna zamenjave.
Stara kurilna naprava je naprava s kuriščem, v katerem zgoreva gorivo in pri čemer nastajajo emisije v zrak in je priklopljena na dimovodno napravo. Predmet zamenjave niso električni grelnik, toplotna črpalka, peči na petrolej in podobno.
Pravica do spodbude se dodeli za vgradnjo ene:
– nove kurilne naprave, ki zagotavlja toploto centralnemu sistemu ogrevanja (kotel na lesno biomaso), in sicer za kotel na polena, sekance, pelete in kombinirano gorivo na lesno biomaso ali
– nove enosobne kurilne naprave na lesno biomaso, namenjeno zlasti ogrevanju prostora, v katerega je postavljena, vključno s štedilniki s posredno ogrevano pečico ali brez nje.
Novi kotel na lesno biomaso mora biti skladen z Uredbo Komisije (EU) 2015/1189 z dne 28. aprila 2015 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede zahtev za okoljsko primerno zasnovo kotlov na trdno gorivo (UL L št. 193 z dne 21. 7. 2015, str. 100, v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) 2015/1189) in mora izpolnjevati naslednje zahteve, in sicer:
– sezonska energijska učinkovitost pri ogrevanju prostorov ni manjša od 78 %;
– sezonske emisije trdnih delcev pri ogrevanju prostorov ne presegajo 30 mg/m3 za kotle s samodejnim polnjenjem in 45 mg/m3 za kotle z ročnim polnjenjem;
– sezonske emisije ogljikovega monoksida pri ogrevanju prostorov ne presegajo 380 mg/m3 za kotle s samodejnim polnjenjem in 530 mg/m3 za kotle z ročnim polnjenjem;
– sezonske emisije organskih plinskih mešanic pri ogrevanju prostorov ne presegajo 20 mg/m3 za kotle s samodejnim polnjenjem in 30 mg/m3 za kotle z ročnim polnjenjem;
– sezonske emisije dušikovih oksidov pri ogrevanju prostorov, izražene v dušikovem dioksidu, ne presegajo 200 mg/m3 za vse kotle na lesno biomaso pri računski vsebnosti kisika 10 % v suhih dimnih plinih.
Zahteve veljajo za osnovno gorivo in vsako drugo primerno gorivo. Kotel na lesno biomaso z ročnim polnjenjem goriva mora imeti za optimalno zgorevanje prigrajen hranilnik vsaj s prostornino zahtevano z Uredbo Komisije (EU) 2015/1189.
Nova enosobna kurilna naprava na lesno biomaso mora biti skladna z Uredbo Komisije (EU) 2015/1185 z dne 24. aprila 2015 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede zahtev za okoljsko primerno zasnovo lokalnih grelnikov prostorov na trdno gorivo, peletna peč z vodnim toplotnim prenosnikom (kamin) pa mora izpolnjevati tudi naslednje zahteve, in sicer:
– toplotni izkoristek ne sme biti manjši od 91,0 %,
– vrednost emisije prahu ne sme presegati 18,0 mg/m3 ter
– vrednost emisij ogljikovega monoksida ne sme presegati 250,0 mg/m3.
Pravica do spodbude se ne dodeli za zamenjavo starih kurilnih naprav v skupnih kotlovnicah večstanovanjskih stavb.
H. Vključitev koordinatorja za zagotavljanje podpore pri prijavi na ta javni poziv in izvedbi projekta
Pravica do spodbude za vključitev koordinatorja za zagotavljanje podpore pri prijavi na ta javni poziv in izvedbi projekta se dodeli potencialnim vlagateljem, ki potrebujejo pomoč:
– pri prijavi na ta javni poziv (v Vlogi vlagatelj uveljavlja vključitev koordinatorja, ki ga izbere iz Seznama koordinatorjev, ki je objavljen na spletni strani www.ekosklad.si),
– pri izvedbi projekta (v primeru, da vlagatelj izpolnjuje pogoje javnega poziva).
7. Dodatni pogoji
a) Pravočasna in popolna vloga
Osnovni pogoj za dodelitev spodbude je pravočasno vložena in popolna vloga.
Vloga je vložena pravočasno, če jo Eko sklad prejme pred zaključkom tega javnega poziva. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko je Eko sklad prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto.
Vloga je popolna, ko vlagatelj predloži v celoti izpolnjen obrazec Vloga in naslednje obvezne priloge:
– izjavo vlagatelja, ki je sestavni del obrazca Vloga, podpisano pod kazensko in materialno odgovornostjo vlagatelja, s katero le-ta izjavlja, da izpolnjuje pogoje in zahteve tega javnega poziva kot upravičena oseba;
– priloge v zvezi z dokazovanjem materialne ogroženosti:
– kopijo zadnje odločbe Centra za socialno delo o priznanju pravice do denarne socialne pomoči in/ali varstvenega dodatka in/ali 
– kopije odločb Centra za socialno delo o priznanju pravice do izredne denarne socialne pomoči (predložiti je potrebno več kopij odločb, iz katerih mora biti razvidno, da je bil vlagatelj v zadnjih 2 letih pred vložitvijo vloge vsaj dvakrat upravičen do izredne denarne socialne pomoči) in/ali 
– kopijo dokazila o prejetem energetskem dodatku po predpisu, ki ureja začasne ukrepe za odpravo posledic draginje za najbolj ranljive skupine prebivalstva in/ali 
– kopijo zadnje odločbe o otroškem dodatku in 
– v primeru, če vlagatelj izkazuje materialno ogroženost z razlogi iz točk b) in c) 3. točke tega javnega poziva, v celoti izpolnjen in podpisan obrazec Izjava o premoženjskem stanju; 
– priloge v zvezi z dokazovanjem pravice izvedbe projekta:
– soglasje so/lastnika stavbe ali stanovanja, iz katerega je razvidno podano soglasje solastnika/solastnikov predmetne nepremičnine k izvedbi projekta; 
– pooblastilo v primeru, če bo vlagatelja zastopal pooblaščenec ali koordinator;
– priloge v zvezi z izvedbo ukrepa od A. do G.:
– kopijo gradbenega dovoljenja oziroma uporabnega dovoljenja za gradnjo ali spremembo namembnosti stavbe, na kateri bo izveden projekt, morebitne odločbe o legalizaciji stavbe oziroma dovoljenje za objekt daljšega obstoja oziroma odločba o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja, ter v primeru, da ima predmetna nepremičnina izvedene prizidave oziroma nadzidave, upravno odločbo, ki izkazuje legalnost prizidav ali nadzidav in ki je bila izdana pred oddajo vloge na ta javni poziv ali izjavo, ki izkazuje legalnost in namembnost stavbe;
– kopijo energetske izkaznice, če vlagatelj z njo razpolaga ali izračun o energijskih lastnostih stavbe (razen v primeru kandidature samo na ukrep G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E.); 
– v primeru, da vlagatelj uveljavlja, da živi v neustreznih bivanjskih razmerah,izjavo in fotografije, iz katerih to izhaja (razen v primeru kandidature samo na ukrep G oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E.).
b) Izvedba projekta skladno z veljavno zakonodajo, vključno z upoštevanjem obravnave kulturne dediščine
Projekt, za katerega bo dodeljena spodbuda, mora biti izveden skladno z vsemi veljavnimi predpisi.
Če je predmetna nepremičnina, kjer se bo posamezen ukrep izvajal, kulturnovarstveno zaščitena ali pa se nahaja na kulturnovarstveno zaščitenem območju, se morajo pri izvedbi ukrepa upoštevati pogoji zaščite, ki veljajo za ta kulturnovarstveni režim.
Zaradi posebne obravnave kulturne dediščine v zakonodaji lahko izvedba posameznega ukrepa, ki bo izveden pri obnovi kulturno-varstveno zaščitenih stavb, odstopa od tehničnih pogojev za energetsko učinkovitost, ki so navedeni v javnem pozivu. Spodbuda je v tem primeru lahko dodeljena le, če bodo pri načrtovanju in izvedbi ukrepa upoštevane Smernice za energetsko prenovo stavb kulturne dediščine (http://www.energetika-portal.si/fileadmin/dokumenti/podrocja/energetika/javne_stavbe/smernice_kd_23.2.2017.pdf) in uporabljeno zadnje stanje gradbene tehnike ob hkratnem upoštevanju razumnih stroškov.
Pred posegi v kulturno dediščino oziroma v zemljišče za gradnjo znotraj registriranega arheološkega najdišča je potrebno pri pristojni območni enoti Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije pridobiti kulturnovarstveno soglasje, pred tem pa še kulturnovarstvene pogoje. Kot posegi se štejejo vse gradnje, vzdrževalna dela ter druga dela, dejavnosti in ravnanja, ki spreminjajo videz, strukturo, notranja razmerja in uporabo kulturne dediščine.
c) Omejitve pri kandidiranju na javnem pozivu
Na predmetni nepremičnini je lahko posameznemu gospodinjstvu dodeljena le ena spodbuda, razen če gre za večstanovanjsko stavbo, v katerih živijo v ločenih gospodinjstvih upravičene osebe po tem javnem pozivu. V tem primeru lahko posamezna upravičena oseba oziroma vlagatelj pridobi pravico do ene spodbude za izvedbo projekta na svojem etažnem delu stavbe (posameznem stanovanju).
Pravica do spodbude za izvedbo projekta se lahko po tem javnem pozivu dodeli le enkrat in le enemu gospodinjstvu, zato se morebitne vloge na tem javnem pozivu za isto predmetno nepremičnino, ki ni etažirana, dodeli upravičencu, ki je prvi vložil popolno vlogo.
Če je za posamezen ukrep ali kombinacijo ukrepov, ki so predmet spodbude po tem javnem pozivu, posameznemu gospodinjstvu že bila dodeljena spodbuda Eko sklada po tem ali katerem koli drugem javnem pozivu in je bila spodbuda delno že izplačana za posamezen ukrep zadnjih 10 let pred oddajo vloge, za izvedbo istega ukrepa ni več mogoče pridobiti pravice do spodbude po tem javnem pozivu, razen v primeru naravne nesreče ali uničenja brez krivde vlagatelja ali člana gospodinjstva, kar potrdi energetski svetovalec.
d) Zahteva, da ukrepe izvajajo izključno izvajalci z registrirano dejavnostjo
Kot pomoč vlagatelju pri izbiri izvajalcev bo na spletni strani www.ekosklad.si objavljen Informativni referenčni seznam izvajalcev za izvajanje ukrepov (Seznam izvajalcev), iz katerega lahko, ni pa obvezno, vlagatelj izbere izvajalca za pridobitev predračuna za izvedbo posameznega ukrepa. Na Seznam izvajalcev bodo uvrščeni izvajalci, ki se bodo udeležili informativnih delavnic, na katerih jih bo Eko sklad seznanil s pogoji in zahtevami javnega poziva ter z načinom priprave predračuna skladno s Smernicami za pripravo predračuna.
Vlagatelj lahko izbere tudi izvajalce, ki niso navedeni na tem seznamu.
Odgovornost za izbiro izvajalca, ne glede na to, ali je vključen na seznam, ali ne, je na strani vlagatelja. Eko sklad ne odgovarja za pravočasno in kakovostno delo izbranega izvajalca.
e) Prepoved dvojnega financiranja
Za iste upravičene stroške izvedenega ukrepa vlagatelj ali član gospodinjstva ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov financiranja (prepoved dvojnega financiranja). V kolikor se ugotovi dvojno financiranje, bo vlagatelj dolžan vrniti neupravičeno izplačana sredstva, in sicer skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izvajalcu, do dneva vračila Eko skladu.
Vlagatelji, ki bodo po tem pozivu pridobili pravico do spodbude, lahko kandidirajo tudi na ostalih javnih pozivih Eko sklada, vendar le za tiste stroške, ki pri izvedbi projekta po tem javnem pozivu niso bili že povrnjeni.
f) Prepoved odtujitve ali odstranitve predmeta nepovratne finančne spodbude
Lastnik/solastnik predmetne nepremičnine/deleža nepremičnine ne sme odtujiti najmanj 5 let po izplačilu spodbude. Prav tako ni dovoljeno odstraniti vgrajenih gradbenih proizvodov, naprav in opreme, za katere je bila dodeljena spodbuda, najmanj 5 let po izplačilu spodbude.
8. Pridobitev obrazcev in informacije o javnem pozivu
Javni poziv in dokumentacija za prijavo z obrazci sta na voljo na spletni strani www.ekosklad.si. Elektronska oblika dokumentacije za prijavo, ki si jo vlagatelj natisne sam, je enakovredna tiskanim obrazcem.
Javni poziv in dokumentacijo za prijavo lahko vlagatelj brezplačno pridobi:
– osebno na naslovu Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (od ponedeljka do petka med 9. in 14. uro) ali
– na podlagi podanega zaprosila po tel. 01/241-48-44 ali poslanega zaprosila na e-naslov: zer@ekosklad.si (dokumentacijo vlagatelj prejme po pošti ali e-pošti).
Vprašanja v zvezi s pripravo vlog in pojasnila o javnem pozivu se lahko pošljejo na e-naslov: zer@ekosklad.si, ali jih pridobijo po tel. 01/241-48-44. Odgovori na pogosta vprašanja bodo objavljeni na spletni strani www.ekosklad.si.
9. Vključitev koordinatorjev za zagotavljanje podpore pri izvajanju projekta
Potencialnim vlagateljem, ki potrebujejo pomoč pri izvedbi projekta in to uveljavljajo v Vlogi, se dodeli pravica do spodbude za vključitev koordinatorja iz Seznama koordinatorjev, ki je objavljen na spletni strani www.ekosklad.si.
Eko sklad na Seznam koordinatorjev uvrsti tiste koordinatorje, ki se prijavijo na Javno povabilo k vpisu na seznam koordinatorjev za zagotavljanje podpore pri izvajanju projektov in izpolnjujejo pogoje, določene v javnem povabilu. Eko sklad ne jamči, da je vsakemu potencialnemu vlagatelju v vsakem trenutku dostopen koordinator.
Namen vključitve koordinatorja je zagotavljanje podpore energetsko revnim gospodinjstvom skozi celoten postopek koordinacije izvedbe projekta, kar predvsem obsega informiranje ter pomoč pri upravnih in administrativno-tehničnih nalogah.
Obseg aktivnosti koordinatorjev se razlikuje glede na uspešnost kandidature potencialnega vlagatelja na tem javnem pozivu in obsega:
a) Pomoč potencialnim vlagateljem pri prijavi (v obsegu največ do 3 svetovalnih ur), kar vključuje:
– pomoč pri razumevanju pogojev in zahtev javnega poziva;
– izpolnitev obrazca »Vloga na javni poziv«, pomoč pri pridobivanju vseh zahtevanih prilog in, v primeru danega pooblastila, oddaja vloge;
– pomoč pri dopolnjevanju vloge v postopku obravnave oziroma, v primeru danega pooblastila, dopolnjevanje vloge;
– vzpostavitev sodelovanja z različnimi deležniki (npr. Center za socialno delo), ki glede na naravo njihovega poslanstva pomagajo pri zmanjševanju revščine oziroma razreševanja specifike prikrajšanosti posameznega vlagatelja (iskanje ustreznih rešitev);
– ostale nepredvidene aktivnosti, namenjene vložitvi popolne vloge;
– po potrebi sodelovanje z Eko skladom.
b) Pomoč vlagateljem pri izvajanju projekta (v obsegu največ do 16 svetovalnih ur), kar vključuje:
– pomoč pri razumevanju pogojev in zahtev javnega poziva v zvezi z izvedbo projekta ter predstavitev postopka izvedbe projekta;
– pomoč pri upravnih postopkih ter drugih postopkih obravnave vloge (npr. pridobitev kulturnovarstvenega soglasja; vložitev vloge za druge oblike pomoči itd.) oziroma, v primeru danega pooblastila, sodelovanje v upravnih postopkih ter drugih postopkih obravnave;
– pomoč pri pridobivanju predračunov izvajalcev za izvedbo posameznega ukrepa/ov oziroma v primeru danega pooblastila pridobivanje predračunov izvajalcev za izvedbo posameznega ukrepa/ov;
– tolmačenje in spremljanje izvajanja posamezne tristranske pogodbe (npr. skrb za pričetek del v predpisanem roku, zagotavljanje pravočasnosti informiranja energetskega svetovalca za izvedbo vmesnega ali končnega ogleda posameznega izvedenega ukrepa ipd.);
– sodelovanje z dodeljenim energetskim svetovalcem, izvajalcem/i ter Eko skladom (npr. v primeru potrebe po zagotavljanju strokovne podpore pri pridobivanju predračunov glede na tehnične pogoje in zahteve posameznega ukrepa, ki si določeni v javnem pozivu);
– pomoč pri pridobitvi zaključne dokumentacije izvedenega posameznega ukrepa oziroma, v primeru danega pooblastila, pridobitev zaključne dokumentacije izvedenega posameznega ukrepa;
– opravljanje drugih, s projektom povezanih aktivnosti.
Načini vključevanja koordinatorja so lahko:
– terenska svetovanja oziroma zagotavljanje podpornih aktivnosti osebno na domu vlagatelja;
– telefonsko svetovanje oziroma zagotavljanje podpornih aktivnosti;
– svetovanje preko e-pošte, navadne pošte, preko drugih komunikacijskih orodji (npr. aplikacije Viber, Zoom ipd.).
Naloga koordinatorja je, da se hitro in vsestransko odziva na potrebe vlagateljev ter zagotavlja pomoč oziroma podporne aktivnosti z namenom izvedbe projekta.
Izbira koordinatorja je izključno na strani vlagatelja in Eko sklad ne odgovarja za škodo, ki bi jo s svojim nestrokovnim delom vlagatelju povzročil izbrani koordinator.
10. Energetski svetovalci mreže ensvet
V izvajanje javnega poziva bodo vključeni tudi neodvisni energetski svetovalci, ki delujejo v okviru energetske svetovalne mreže ENSVET (energetski svetovalci).
Vključenost energetskih svetovalcev je predvidena zlasti preko naslednjih aktivnosti:
– osnovno informiranje, energetsko svetovanje in strokovna pomoč potencialnim vlagateljem v primeru prijave na javni poziv;
– izvedba predhodnega ogleda stavbe z namenom:
– preverjanja, ali je stavba primerna za izvedbo projekta, 
– izvedbe pregleda energetskega stanja stavbe, 
– ugotovitve prednostnega vrstnega reda upravičenih ukrepov glede na stanje predmetne nepremičnine, 
– ugotavljanja izpolnjevanja pogojev, 
– pomoč vlagatelju pri pridobivanju predračunov za izvedbo posameznega ukrepa, koordinacija z izvajalci ter koordinatorji ipd.;
– v času izvajanja projekta izvedba vmesnih, končnih in po potrebi kontrolnih ogledov, z namenom zagotovitve namenske rabe sredstev oziroma preveritve, da se ukrep izvaja skladno z zahtevami in pogoji, ki so določeni v javnem pozivu.
11. Rok in način prijave
Vlagatelj lahko vloži vlogo na ta javni poziv od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Vlagatelj vloži vlogo v fizični obliki na predpisanih obrazcih z vsemi dokazili in prilogami osebno ali po pošti na naslov: Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, ali na elektronski naslov: vloge@ekosklad.si.
Vloga se po elektronski poti lahko vloži brez varnega elektronskega podpisa, če je identiteto vložnika mogoče ugotoviti na drug zanesljiv način.
Eko sklad bo obravnaval samo vloge, ki bodo pravočasno vložene. Vloge, ki ne bodo pravočasno vložene, bodo s sklepom zavržene.
12. Postopek obravnave vlog
Pri odločanju o dodelitvi pravice do spodbud se smiselno uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek, kolikor ZVO-2 ne določa drugače.
Vloge se obravnavajo po vrstnem redu prispetja popolnih vlog. Če je bila vložena nepopolna vloga, se šteje, da je bila vloga vložena takrat, ko je bila vložena vloga, s katero so bile odpravljene morebitne pomanjkljivosti.
V primeru, da bo do zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije prispelo več vlog, na podlagi katerih bi vsota spodbud presegla razpoložljiva sredstva, bo Eko sklad vloge, ki bodo vložene po porabi teh sredstev zavrnil, ne glede na to, da bodo pravočasne in popolne.
1. Prva faza
V prvi fazi Eko sklad preveri pravočasnost in popolnost prispelih vlog. Če je vloga nepopolna ali nerazumljiva, Eko sklad vlagatelja pozove na odpravo pomanjkljivosti ter mu določi rok za dopolnitev. Nepravočasne vloge ter vloge, ki ne bodo dopolnjene v skladu s pozivom k dopolnitvi, bodo s sklepom zavržene.
2. Druga faza
Eko sklad v drugi fazi vsebinsko obravnava le pravočasne in popolne vloge.
Eko sklad najprej na podlagi prejete dokumentacije preveri:
– ali je vlagatelj fizična oseba;
– ali ima vlagatelj prijavljeno stalno prebivališče v Republiki Sloveniji in na njem dejansko živi in bo na tem naslovu izvedel projekt;
– ali je vlagatelj sam ali skupaj z enim oziroma več člani, ki predstavljajo gospodinjstvo, kot določa ta javni poziv, lastnik ali solastnik vsaj do ½ stanovanja ali stanovanjske stavbe, kjer bo izveden projekt;
– ali se bo projekt izvedel v legalno zgrajeni stavbi ali delu stavbe;
– ali je gospodinjstvo vlagatelja materialno ogroženo po pogojih iz tega javnega poziva.
Če vlagatelj izpolnjuje navedene pogoje, Eko sklad napoti energetskega svetovalca na predhodni ogled predmetne nepremičnine.
Če vlagatelj v vlogi navaja, da njegovo gospodinjstvo živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih in k vlogi ne predloži energetske izkaznice ali izračuna energijskih lastnosti stavbe, energetski svetovalec na predhodnem pregledu na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj oceni, ali gospodinjstvo vlagatelja živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih in o tem poda pisno izjavo. Energetski svetovalec lahko na predhodnem ogledu kljub predloženi energetski izkaznici ali izračunu o energijskih lastnostih stavbe na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj tudi sam oceni, ali gospodinjstvo vlagatelja živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih, če podvomi v dejstva, ki izhajajo iz predložene energetske izkaznice ali izračuna o energijskih lastnostih stavbe in o tem poda pisno izjavo.
Če vlagatelj v vlogi navaja, da njegovo gospodinjstvo živi v neustreznih bivanjskih razmerah, energetski svetovalec na predhodnem pregledu na podlagi kriterijev, določenih v tem javnem pozivu, izpolnjevanje tega pogoja preveri, in o tem poda pisno izjavo.
Če gospodinjstvo vlagatelja po oceni energetskega svetovalca izpolnjuje pogoj, da:
– živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih ali
– živi v neustreznih bivanjskih razmerah,
nadaljuje s predhodnim energetskim pregledom, v katerem:
– preveri ali je predmetna nepremičnina primerna za izvedbo ukrepov ter ali je izvedba projekta skladna s cilji in namenom tega javnega poziva ter
– določi prednostni vrstni red upravičenih ukrepov glede na stanje predmetne nepremičnine. Če gospodinjstvo vlagatelja uveljavlja in izkaže, da živi v neustreznih bivanjskih razmerah, energetski svetovalec določi zgolj ukrepe, s katerim se neustrezne bivanjske razmere sanirajo.
Če energetski svetovalec z izjavo ne potrdi izpolnjevanja predhodno navedenih pogojev, ker meni, da ti niso izkazani, lahko vlagatelj zahteva mnenje drugega energetskega svetovalca, če pa tudi ta navedenih dejstev ne potrdi, pa lahko vlagatelj navedeno dejstvo dokazuje tudi z izvedencem ustrezne stroke. Vlagatelj mora Eko sklad v roku 15 dni po zadnjem pregledu energetskega svetovalca obvestiti, da bo navedeno dejstvo dokazoval z izvedencem, sicer se šteje, da tega pogoja ni izkazal. Izvedensko mnenje mora vlagatelj predložiti Eko skladu v roku 3 mesecev od zadnjega pregleda energetskega svetovalca, sicer se šteje, da tega pogoja ni izkazal. Navedenega roka ni mogoče podaljšati.
Če je predmetna nepremičnina primerna za izvedbo kateregakoli od ukrepov od A. do G., ter bo izvedba projekta skladna s cilji in namenom javnega poziva, Eko sklad vlagatelja pozove, naj v roku 60 dni predloži po en predračun izbranih izvajalcev za ukrep ali kombinacijo ukrepov skladno s prednostnim vrstnim redom, navedenim v Poročilu o ugotovitvah po predhodnem ogledu stavbe (v nadaljnjem besedilu: Poročilo) ter Smernicami za pripravo predračuna tega javnega poziva. Če vlagatelj v navedenem roku predračuna ne predloži, Eko sklad vlogo zavrne. Iz utemeljenih razlogov lahko Eko sklad na prošnjo vlagatelja, podano pred iztekom tega roka, navedeni rok podaljša.
Če je ponudbena cena za posamezni ukrep v predračunu neobičajno nizka ali neobičajno visoka glede na cene na trgu ali v zvezi z njo obstaja dvom o možnosti izvedbe ukrepa, ali če predračuni ne ustrezajo zahtevam tega poziva oziroma niso v skladu s Smernicami za pripravo predračuna, si Eko sklad pridržuje pravico, da tak predračun zavrne in pozove vlagatelja k pridobitvi novega predračuna v roku 60 dni. Če vlagatelj v navedenem roku novega predračuna ne predloži, Eko sklad vlogo zavrne oziroma pravico odvzame. Iz utemeljenih razlogov lahko Eko sklad na prošnjo vlagatelja, podano pred iztekom tega roka, navedeni rok podaljša.
Vlagatelju je pravica do spodbude dodeljena z odločbo.
Za vlogo in odločbo se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in nasl.) ne plačuje.
Splošni pogoji poslovanja Eko sklada so sestavni del tega javnega poziva.
13. Pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude
a) Sklenitev tripartitne pogodbe za ukrepe od A. do G.
Z izdano odločbo pridobi vlagatelj pravico do sklenitve tripartitnih pogodb za posamezni ukrep/kombinacijo ukrepov od A. do G. ali samo za ukrep G. oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E., s katerimi se podrobneje določijo pravice in obveznosti, ki so pogoj za izplačilo spodbude po tem javnem pozivu.
b) Rok za zaključek posameznega ukrepa od A. do G.
Rok za zaključek posameznega ukrepa je do devet mesecev od datuma veljavnosti tripartitne pogodbe. Kot datum zaključka izvedbe projekta se po tem javnem pozivu šteje datum opravljene storitve, ki je naveden na računu, če ta na računu ni naveden, se kot datum izvedbe ukrepa upošteva datum računa.
V primeru objektivnih in utemeljenih razlogov, ki jih je potrebno verodostojno izkazati pred iztekom roka za zaključek izvedbe ukrepa, se rok za zaključek posameznega ukrepa lahko podaljša, vendar največ za tri mesece. Ponovno podaljšanje tega roka ni mogoče. Objektivni razlogi so praviloma samo takšne okoliščine oziroma ovire, ki jih vlagatelj in izvajalec nista mogla predvideti niti odkloniti in se tudi ne morejo pripisati njuni krivdi. V primeru zamude roka za zaključek posameznega ukrepa, pogoji za izplačilo spodbude za predmetni ukrep niso izpolnjeni.
c) Predložitev dokumentacije o zaključku izvedbe ukrepa od A. do G.
Dokumentacijo o zaključku izvedbe posameznega ukrepa od A. do G. z obveznimi prilogami, določenimi v tripartitni pogodbi (v nadaljnjem besedilu: zaključna dokumentacija), mora vlagatelj ali koordinator ali izvajalec ukrepa predložiti Eko skladu v roku 15 dni od zaključka izvedbe ukrepa.
Podlaga za predložitev zaključne dokumentacije je Končno poročilo o izvedbi ukrepa s strani energetskega svetovalca.
Dokumentacija o zaključku izvedbe posameznega ukrepa mora vsebovati zlasti:
– izjavo o zaključku izvedbe posameznega ukrepa, podpisano s strani vlagatelja in izvajalca ukrepa;
– dodatne obvezne priloge glede na posamezni ukrep:
A. Toplotna izolacija strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru v eno ali dvostanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izvedbo toplotne izolacije strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami za pripravo predračuna z navedbo vrste, debeline, toplotne prevodnosti (λ) in površine vgrajene toplotne izolacije;
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– izjava o lastnostih toplotne izolacije, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 za trženje gradbenih proizvodov ali po ZGPro-1, če podatek o toplotni prevodnosti (λ) toplotne izolacije ni naveden na računu;
– fotografija, posneta v času izvajanja projekta, tako da je vidna vrsta in debelina novo vgrajene toplotne izolacije (posnetek merilnega traku ob vgrajeni toplotni izolaciji);
– fotografije izvedenega ukrepa, in sicer fotografije izolirane površine ter zamenjave strešne kritine.
B. Toplotna izolacija zunanjih sten v eno ali dvostanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izvedbo toplotne izolacije zunanjih sten oziroma za fasadni sistem, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami za pripravo predračuna z navedbo vrste, debeline, toplotne prevodnosti (λ), ime fasadnega sistema, v primeru fasade in površine vgrajene toplotne izolacije oziroma fasadnega sistema;
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– izjava o lastnostih toplotne izolacije skladno z Uredbo (EU) št. 305/2011 za trženje gradbenih proizvodov ali po ZGPro-1, če podatek o toplotni prevodnosti (λ) toplotne izolacije ni naveden na računu;
– izjava o lastnostih za fasadni sistem, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 za trženje gradbenih proizvodov ali po ZGPro-1, če podatek fasadni sistem ni naveden na računu;
– fotografija, posneta v času izvajanja ukrepa, tako da je vidna vrsta in debelina novo vgrajene toplotne izolacije (posnetek merilnega traku ob vgrajeni toplotni izolaciji);
– fotografije izvedenega ukrepa, in sicer fotografije izolirane površine;
– v primeru izvedbe fasade fotografije vseh strani stavbe po izvedbi toplotne izolacije.
C. Toplotna izolacija tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in zunanje stene ogrevanih prostorov proti terenu v eno ali dvostanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izvedbo toplotne izolacije strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami za pripravo predračuna z navedbo vrste, debeline, toplotne prevodnosti (λ) in površine vgrajene toplotne izolacije;
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– izjava o lastnostih toplotne izolacije, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 za trženje gradbenih proizvodov ali po ZGPro-1, če podatek o toplotni prevodnosti (λ) toplotne izolacije ni naveden na računu;
– fotografija, posneta v času izvajanja projekta, tako da je vidna vrsta in debelina novo vgrajene toplotne izolacije (posnetek merilnega traku ob vgrajeni toplotni izolaciji);
– fotografije izvedenega ukrepa, in sicer fotografije izolirane površine.
D. Vgradnja energijsko učinkovitih oken in/ali zunanjih vhodnih vrat v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za nakup in vgradnjo energijsko učinkovitih oken in/ali vhodnih vrat, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami za pripravo predračuna z navedbo števila, površine, tipa okna in profila, vrste zasteklitve, tipa distančnika, toplotne prehodnosti zasteklitve (U)g in toplotne prehodnosti celotnega okna Uw in/ali vhodnih vrat Ud;
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– izjava o lastnostih oken in/ali vhodnih vrat, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 za trženje gradbenih proizvodov ali po ZGPro-1, ki mora med drugim vsebovati vrednost toplotne prehodnosti novega okna (Uw) in/ali toplotne prehodnosti vhodnih vrat (Ud), če podatek o toplotni prehodnosti novega okna (Uw) in/ali toplotni prehodnosti vhodnih vrat (Ud) ni naveden na računu;
– fotografije vseh zamenjanih oken in/ali vhodnih vrat, tako da so vsa v celoti vidna, s pripisom postavk, navedenih na računu.
E. Vgradnja sistema za pripravo tople – sanitarne vode v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izbran sistem za pripravo tople sanitarne vode, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami za pripravo predračuna z navedbo vrste sistema in točne oznake (naziv) ter proizvajalca sprejemnikov sončne energije oziroma fotonapetostnega modula oziroma grelnika vode s toplotno črpalko (sanitarna toplotna črpalka);
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– podatkovni list izdelka, skladen z Delegirano uredbo Komisije (EU) št. 811/2013, spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) št. 518/2014 sprejemnike sončne energije oziroma energijska nalepka ali podatkovni list skladen z Delegirano uredbo Komisije (EU) št. 812/2013 za grelnik vode s toplotno črpalko (sanitarna toplotna črpalka), če podatek o razredu energijske učinkovitosti ni naveden na račun oziroma podatki proizvajalca o fotonapetostnem sistemu, iz katerih so jasno razvidni podatki o fotonapetostnem sistemu (znamka, komercialna oznaka, tip, nazivna električna moč fotonapetostnih panelov), ki so lahko vključeni v račun ali podani ločeno v specifikaciji naprave oziroma druga ustrezna dokazila;
– fotografija izvedenega ukrepa, in sicer celotnega izbranega sistema nameščenih naprav v stavbi oziroma zunaj stavbe.
F. Vgradnja lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za nakup in vgradnjo lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami za pripravo predračuna z navedbo števila, vrste in točne oznake (naziv) ter proizvajalca lokalne prezračevalne naprave;
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– energijska nalepka ali podatkovni list lokalne prezračevalne naprave, skladen z Delegirano uredbo Komisije (EU) št. 1254/2014 oziroma drugo ustrezno dokazilo, če podatek o razredu energijske učinkovitosti ni naveden na račun;
– fotografije vgrajenih lokalnih prezračevalnih naprav.
G. Zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi:
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za nakup in vgradnjo kotla oziroma enosobne kurilne naprave na lesno biomaso, ki vključuje popis del, vrsto, točen tip in proizvajalca kurilne naprave na lesno biomaso ter točen tip in proizvajalca vodnega toplotnega zbiralnika, z navedenim volumnom le-tega;
– pozitivni zapisnik dimnikarske družbe o opravljenem prvem pregledu nove kurilne naprave;
– izjava o garanciji, če ne izhaja iz drugega dokumenta;
– fotografije vgrajenega novega kotla oziroma enosobne kurilne naprave na lesno biomaso in hranilnika;
– fotografija napisne tablice z znakom CE v skladu z Direktivo 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. oktobra 2009 o vzpostavitvi okvira za določanje zahtev za okoljsko primerno zasnovo izdelkov, povezanih z energijo (UL L št. 285 z dne 31. 10. 2009, str. 10, v nadaljnjem besedilu Direktiva 2009/125), pritrjene na kotlu skladnem z Uredbo Komisije (EU) 2015/1189 oziroma za vse ostale kurilne naprave fotografija napisne tablice proizvajalca, ki je pritrjena na kurilni napravi;
– fotografija fizično odstranjene stare kurilne naprave, posneta po njeni odstranitvi in/ali fotografija prostora, posneta po odstranitvi stare kurilne naprave in pred prenovo prostora, tako da bo nedvoumno razvidno, da je bila stara kurilna naprava fizično odstranjena.
d) Izplačilo nepovratne finančne spodbude za izvedene ukrepe od A. do G.
Spodbuda se izplača ob razpoložljivih sredstvih predvidoma v 60 dneh po prejemu popolne zaključne dokumentacije ter v roku 3 dni po prejemu sredstev s strani pristojnega ministrstva na bančni račun izvajalca, ki je naveden v pogodbi.
Znesek končnega izplačila se uskladi s predloženimi računi za posamezni izvedeni ukrep ob upoštevanju pogojev javnega poziva. V primeru, da ima izvajalec neplačane zapadle obveznosti do Eko sklada, se z nepovratnimi sredstvi poplačajo zapadle obveznosti, preostanek pa se nakaže na račun izvajalca.
e) Izplačilo nepovratne finančne spodbude za opravljene podporne aktivnosti v okviru ukrepa H.
Plačilo stroškov podpornih aktivnosti koordinatorja, po priznani pravici v Odločbi, je pogojeno z vložitvijo zahtevka za plačilo, kopije računa, izdanega na ime vlagatelja oziroma druge ustrezne listine in poročila o opravljenih podpornih aktivnostih. Izplača se za število opravljenih svetovalnih ur, ki jih koordinator porabi neposredno za pomoč vlagatelju.
V primeru, ko vlagatelj ne bo uspešen pri kandidiranju na javnem pozivu, bo Eko sklad koordinatorju za opravljene svetovalne ure izvedel enkratno izplačilo.
Pogoj za izplačilo spodbude za vključitev koordinatorja za zagotavljanje pomoči pri prijavi je, da:
– vlagatelj s pomočjo koordinatorja sam ali v primeru pooblastila preko koordinatorja v primeru izpolnjevanja formalnih pogojev odda popolno Vlogo in/ali
– koordinator predloži popoln zahtevek za plačilo stroškov ter pripadajoča dokumentacija.
V primeru, ko bo vlagatelj uspešen pri kandidiranju na javnem pozivu, bo Eko sklad koordinatorju za opravljene svetovalne ure izvedel izplačilo predvidoma na mesečni ravni.
Pogoj za izplačilo spodbude za vključitev koordinatorja za zagotavljanje pomoči pri izvedbi projekta skladno z zgoraj navedenim obsegom ur sta predložena:
– popolna zaključna dokumentacija posameznega izvedenega ukrepa (bodisi s strani izvajalca ali vlagatelja oziroma v primeru pooblastila koordinatorja) in
– popoln zahtevek za plačilo stroškov ter pripadajoča dokumentacija.
Pogoji za izplačilo so izpolnjeni tudi v primeru nepredvidenih okoliščin kot npr., ko vlagatelj predčasno odstopi od izvedbe projekta ipd. V tem primeru koordinator pripravi poročilo o opravljenih podpornih aktivnostih in se mu na podlagi tega poročila izplačajo upravičene svetovalne ure za opravljeno delo ukrepa H.
Spodbuda za ukrep H. se izplača ob razpoložljivih sredstvih v roku 3 dni po prejemu sredstev s strani pristojnega ministrstva.
14. Nadzor
Eko sklad ima pravico kadarkoli v obdobju od izdaje odločbe o dodelitvi pravice do spodbude do 5 let po izplačilu spodbude, z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti namensko porabo prejetih sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbo projekta z določili javnega poziva, odločbo, pogodbo, Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada in veljavnimi predpisi ter spoštovanje prepovedi odtujitve predmeta spodbude.
Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, kršitev predpisov ali določb tega javnega poziva, odločbe, pogodbe ali drugih Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada glede na namen dodeljenih sredstev, ali pa lastnik onemogoči ali ovira nadzor Eko sklada, kakor tudi v primeru, da so bile s strani vlagatelja dane neresnične oziroma zavajajoče izjave, ali so bili dostavljeni neresnični ali zavajajoči dokumenti, Eko sklad v primeru, da so bila vlagatelju sredstva že izplačana, pravico do spodbude z odločbo odvzame, vlagatelj pa jih je dolžan vrniti Eko skladu skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izvajalcu do vračila neupravičeno pridobljene spodbude, v primeru, da sredstva še niso bila izplačana, pa pravica iz izdane odločbe ugasne na podlagi zakona. Eko sklad o tem izda vlagatelju obvestilo.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov vlagatelj v obdobju 3 let od dokončnosti odločbe, s katero je bila njegova vloga zavrnjena oziroma mu je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba, oziroma od vročitve obvestila, da je njegova pravica ugasnila na podlagi zakona, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o ugasnitvi pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja Eko sklad. Eko sklad ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti