Uradni list

Številka 44
Uradni list RS, št. 44/2023 z dne 14. 4. 2023
Uradni list

Uradni list RS, št. 44/2023 z dne 14. 4. 2023

Kazalo

Št. 4300-5/2023/15 Ob-2016/23, Stran 803
Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
za spodbujanje razvoja projektov zadružništva in socialne ekonomije 2023–2024 
Na podlagi naslednjih pravnih podlag:
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O),
– Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2023 (Uradni list RS, št. 187/21 in 150/22),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024 (Uradni list RS, št. 150/22),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP in 149/22),
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17 in 13/18 – ZSInv),
– Zakon o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18),
– Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 130/22),
– Sporočilo komisije Evropskemu parlamentu, Svetu, Evropskemu ekonomsko-socialnemu odboru in odboru regij: Ustvarjanje gospodarstva po meri ljudi: akcijski načrt za socialno gospodarstvo (9. 12. 2021, COM(2021) 778 final),
– Strategija razvoja Slovenije 2030 (sprejeta s strani Vlade Republike Slovenije 2. 12. 2017),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L št. 215 z dne 7. 7. 2020, str. 1),
– Shema de minimis pomoči »Program izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis« (št. priglasitve: M001-2399245-2015, 14. 5. 2015, čistopis 9. 5. 2016 (I), sprememba 10. 11. 2020 (II) in sprememba 9. 1. 2023 (III); trajanje sheme: do 31. 12. 2023) (v nadaljevanju: shema de minimis),
– Program izvajanja finančnih spodbud Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo 2015-2020, št. 3030-14/2015/8 z dne 22. 4. 2015 z vsemi spremembami.
1. Naziv in sedež organa, ki razpisuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
2. Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbujanje razvoja projektov zadružništva in socialne ekonomije ter izboljšanje oziroma oblikovanje ponudbe blaga in storitev z družbenim učinkom.
Podprti bodo projekti, ki bodo razvijali gospodarske1 dejavnosti v skladu z načeli socialne ekonomije ter bodo kot rezultat projekta na trgu ponudili nove, izboljšane storitve oziroma blago na področjih, ki jih opredeljuje Strategija razvoja Slovenije 20302. Projekte lahko izvajajo prijavitelji samostojno ali v partnerstvu z največ enim projektnim partnerjem.
1 Gospodarska dejavnost je vsaka dejavnost, ki se opravlja proti plačilu na trgu (Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 130/22)).
2 https://www.gov.si/assets/vladne-sluzbe/SVRK/Strategija-razvoja-Slovenije-2030/Strategija_razvoja_Slovenije_2030.pdf
Načela socialne ekonomije3 so za potrebe tega javnega razpisa povzeta po Akcijskem načrtu za socialno gospodarstvo4 Evropske komisije, in sicer so opredeljena kot:
3 Izpolnjevanje prvega načela bo zagotovljeno z izbiro enega od predlaganih vsebinskih področji javnega razpisa, izpolnjevanje drug dveh načel pa bo preverjeno v sklopu izpolnjevanja pogojev prijaviteljev (in partnerjev) javnega razpisa.
4 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX%3A52021DC0778&qid=1644937802979
– dajanje prednosti ljudem in socialnemu in/ali okoljskemu namenu pred dobičkom,
– ponovno vlaganje dobička in presežkov v izvajanje dejavnosti v interesu članov/uporabnikov (»skupni interes«) ali širše družbe (»splošni interes«) ter
– demokratično in/ali participativno upravljanje.
Družbeni učinki so za potrebe tega javnega razpisa opredeljeni kot kratkoročne ali dolgoročne spremembe, ki so (oziroma bodo) posledica izvedenih aktivnosti prijavitelja ter ustvarjajo pozitivno družbeno spremembo na izbranem področju delovanja oziroma širše. Pri oceni družbenih učinkov aktivnosti projekta se upoštevajo tako pozitivni kot negativni dosežki.
3. Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je podpreti predvidoma 10 pilotnih projektov, ki bodo z razvojem ali širitvijo gospodarske dejavnosti, skladno z načeli socialne ekonomije in zadružništva prispevali k ustvarjanju pozitivnih družbenih učinkov, širitvi ponudbe na trgu ter oblikovali poslovne modele, ki bodo zagotavljali trajno izvajanje v projektu razvite storitve oziroma zagotovili trajno ponudbo v projektu razvitega blaga na trgu.
Družbene učinke v sklopu projekta bodo do konca posameznega koledarskega leta izvajanja projekta lahko prijavitelji dokazovali s posredovanjem izpolnjenega modela za merjenje družbenih učinkov oziroma poročila, ki ga generira predmetni model ali z drugim mednarodno uveljavljenim ter javno dostopnim modelom za merjenje družbenih učinkov (npr. SRIO – Social Return on Investment), ki ga uporabljajo pri svojem delovanju.
Z javnim razpisom bodo finančno podprti subjekti socialne ekonomije, kot jih opredeljuje Zakon o socialnem podjetništvu (v nadaljevanju: ZSocP), ki bodo s projektnimi aktivnostmi sledili poslovnemu modelu usmerjenemu v reševanje družbenih, okoljskih, gospodarskih in drugih problemov oziroma razvoju družbenih inovacij ter bodo posledično prispevali k razvoju zadružništva in socialne ekonomije v Sloveniji. Za doseganje cilja razpisa mora prijavitelj, ki ni registrirano socialno podjetje ali/in zadruga skupaj s projektnim partnerjem5 in tretjim deležnikom oblikovati nov poslovni subjekt, tj. zadrugo ali zadrugo s statusom socialnega podjetja. Če prijavitelj kandidira na javnem razpisu samostojno, mora z dvema neodvisnima deležnikoma oblikovati nov poslovni subjekt, tj. zadrugo ali zadrugo s statusom socialnega podjetja.
5 Zadrugo lahko ustanovijo najmanj trije ustanovitelji. Ustanovitelji so lahko fizične oziroma pravne osebe. V kolikor projekt izvaja prijavitelj, ki ni registrirano socialno podjetje in/ali zadruga, sam, mora z dvema tretjima deležnikoma oblikovati zadrugo.
Nov poslovni subjekt mora biti oblikovan najkasneje do dne oddaje zadnjega zahtevka za izplačilo v sklopu projektnih aktivnosti, predvidoma oktobra 2024. Ustanovitev novega poslovnega subjekta mora biti razvidna iz Poslovnega registra Slovenije ali dokazana s predložitvijo veljavnega Akta o ustanovitvi. Ponudbo tj. blago ali storitev razvito v sklopu projekta na trgu tako zagotavlja novoustanovljeni subjekt, na katerega se lahko prenese tudi v projektu kupljena oprema skladno z veljavno zakonodajo in računovodskimi standardi.
3.1 Splošni in specifični cilji javnega razpisa
V skladu z ZSocP, so splošni cilji javnega razpisa naslednji:
– krepitev sposobnosti subjektov socialne ekonomije za reševanje družbenih, okoljskih, gospodarskih in drugih problemov,
– spodbujanje razvoja družbenih inovacij,
– zagotavljanje dodatne ponudbe blaga in storitev v javnem interesu,
– razvoj novih možnosti zaposlovanja oziroma socialne vključenosti in reintegracije ranljivih ciljnih skupin.
Specifični cilji javnega razpisa so naslednji:
– predvidoma 10 podprtih projektov;
– predvidoma 10 novih ali nadgrajenih poslovnih modelov, ki sledijo načelom socialne ekonomije in/ali zadružništva,
– predvidoma 10 novo razvitih/nadgrajenih storitev oziroma produktov aktivnih na trgu,
– predvidoma 10 ali več preverljivih in dokazljivih pozitivnih družbenih učnikov, ki jih generira socialne ekonomija.
4. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov zadružništva in socialne ekonomije, ki bodo usmerjeni v razvoj novih storitev in blaga na trgu oziroma njihovo bistveno nadgradnjo, in sicer bo sofinanciran največ en projekt na posameznem področju, ki ga določa Strategija razvoja Slovenije 2030. Prijavitelj lahko tako odda največ eno vlogo na javni razpis oziroma vsebinski sklop. Področja izvajanja projektov so opredeljena v nadaljevanju:
1. Zdravo in aktivno življenje.
2. Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo.
3. Dostojno življenje za vse.
4. Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete.
5. Gospodarska stabilnost.
6. Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor.
7. Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta.
8. Nizko-ogljično krožno gospodarstvo.
9. Trajnostno upravljanje naravnih virov.
10. Zaupanja vreden pravni sistem.
11. Varna in globalno odgovorna Slovenija.
12. Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve.
5. Kazalniki javnega razpisa
Kazalnike projekta prijavitelj ter, v primeru konzorcijskega partnerstva, projektni partner izbereta sama. Pri tem mora prijavitelj ter projektni partner izbrati kazalnike, ki neposredno prispevajo k doseganju cilja projekta, so smiselno opredeljeni in realno dosegljivi v predvidenem času. Jasno morata določiti tudi načine za preverjanje doseganja kazalnikov.
Prijavitelj mora tako v vlogi popolnoma jasno numerično ter vsebinsko opredeliti kazalnik ali kazalnike ter določiti jasne mejnike za doseganje le-tega ter načine za njegovo merjenje.
Kazalniki se določijo na nivoju projekta in ne za posamezno pravno osebo, ki projekt izvaja. Izbrane kazalnike, ki so z izborom projekta potrjeni, v teku izvajanja projekta ni mogoče vsebinsko spreminjati. Le v primeru višje sile in utemeljenih razlogov ter ob predhodni potrditvi ministrstva, je mogoče zmanjšati njihov obseg (npr. št. uporabnikov izdelka).
6. Prijavitelji oziroma končni prejemniki javnega razpisa
Na javni razpis se skladno s pogoji le-tega lahko prijavijo subjekti socialne ekonomije, opredeljeni v ZSocP, tj. registrirana socialna podjetja, zadruge, invalidska podjetja, zaposlitveni centri in nevladne organizacije (društva, zavodi, ustanove), ki niso ustanovljeni izključno z namenom pridobivanja dobička, s sedežem ali poslovno enoto ali podružnico v Republiki Sloveniji, ki so kot pravna oseba registrirani tudi za opravljanje gospodarske dejavnosti. Pri tem javni razpis, kot pogoj za prijavitelje s pravnoorganizacijskimi oblikami društva, zavodi, ustanove določa, da imajo status nevladne organizacije v javnem interesu, pridobljen skladno z določili Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18).
Prijavitelji morajo biti registrirani za opravljanje dejavnosti iz prejšnjega odstavka najkasneje na dan oddaje vloge (upošteva se datum registracije na sodišču oziroma pri pristojnem organu).
Na javni razpis se ne morejo prijaviti podjetja v javni lasti. Za podjetje v javni lasti se štejejo podjetja, kjer ima država ali lokalna skupnost 25 % ali več kot 25 % kapitala ali glasovalnih pravic.
7. Preverjanje in dokazovanje splošnih in posebnih pogojev za kandidiranje
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali pa po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. V kolikor dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj (in v primeru konzorcija, projektni partner) v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo zavrne.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se pogodba o sofinanciranju ne bo podpisala, sklep o izboru vloge pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev, skladno s pozivom ministrstva.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, priprava sklepov itd.) je imenovana strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: strokovna komisija). Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljevanju: formalna popolnost vloge) strokovna komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih strokovna komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
7.1.1 Pogoji javnega razpisa
Vse spodaj navedene pogoje morata v primeru konzorcijskega partnerstva izpolnjevati tako prijavitelj kot projektni partner, razen pogoja št. 5, ki velja le za prijavitelja. V primeru, da se na javni razpis prijavlja zgolj prijavitelj mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje.
Ne glede na to ali se na javni razpis prijavlja prijavitelj sam ali s partnerjem, pa velja, da mora(ta) izpolnjevati pogoje na dan oddaje na javni razpis, z izjemo pogoja št. 5, ki ga mora prijavitelj izpolnjevati na dan 1. 3. 2023.
Št.
SPLOŠNI POGOJI ZA PRIJAVITELJE IN PROJEKTNE PARTNERJE 
1.
Prijavitelj/projektni partner je: 
– socialno podjetje, registrirano skladno z določili Zakona o socialnem podjetništvu ali 
– nevladna organizacija, ki ima podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu, skladno z določili Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) ali 
– invalidsko podjetje ali zaposlitveni center registriran skladno z Zakonom o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 87/11, 96/12 – ZPIZ-2, 98/14 in 18/21) ali 
– zadruga, registrirana skladno z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21). 
2.
Prijavitelj/projektni partner je nepridobitna pravna oseba in ima v ustanovitvenem aktu določen neprofitni značaj, tj. ni ustanovljen izključno z namenom pridobivanja dobička ali premoženja in presežke prihodkov nad odhodki vlaga v izvajanje (lastne) dejavnost. 
3.
Prijavitelj/projektni partner ni v javni lasti. Za podjetje v javni lasti se štejejo podjetja, kjer ima država ali lokalna skupnost neposredno 25 % ali več kot 25 % kapitala ali glasovalnih pravic. 
4.
Prijavitelj/projektni partner ima v ustanovitvenem aktu določeno demokratično in/ali participativno upravljanje, tj. 
– v primeru članskih organizacij, ne glede na določbe posebnih zakonov, ki urejajo pravni položaj posamezne vrste nepridobitne pravne osebe, člani odločajo po načelu enakopravnosti, torej ima vsak član le po en glas, tudi če je pravna oblika, ki jo je prevzelo podjetje gospodarska družba, pooblastilo članov za odločanje ne temelj samo ali predvsem na njihovem morebitnem kapitalskem deležu in/ali 
– v primeru ne-članskih organizacij zaposlene, stranke in deležnike, na katere vpliva njihova dejavnost, vključujejo v odločanje (npr. predstavnik zaposlenih v svetu zavoda ali organu upravljanja).
5.
Prijavitelj je imel na dan 1. 3. 2023 zaposleno vsaj eno osebo za polni delovni čas. 
6.
Prijavitelj/i projektni partner mora imeti na dan oddaje vloge v Poslovnem registru Slovenije vpisan sedež ali poslovno enoto ali podružnico.
7.
Prijavitelj/projektni partner na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50,00 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije in Slovenskega regionalno razvojnega sklada, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane z izvršilnim naslovom.
8.
V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne oddaje vloge, prijavitelj/projektni partner nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
9.
Prijavitelj/projektni partner ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. in 196/21 – odl. US, 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US in 35/23 – odl. US) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21 in 18/23 – ZDU-1O).
10.
Prijavitelj/projektni partner ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
11.
Glede prijavitelja/projektnega partnerja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – Zdeb in 16/23 – ZZPri).
12.
Prijavitelj/projektni partner ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga
13.
Prijavitelj/projektni partner za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna – prepoved dvojnega sofinanciranja).
14.
Dejanski lastnik(i) podjetja v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma. Prijavitelj ali projektni partner je skladno z navedenim zakonom zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve.
15.
Prijavitelj/projektni partner nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
16.
Prijavitelj/projektni partner mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot jih določajo sheme državnih pomoči, po katerih se izvaja predmetni javni razpis.
17.
Pomoč, prejeta po pravilu de minimis, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi Komisije 651/2014/EU ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je navedenim stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi Uredbe Komisije 651/2014/EU ali sklepa Komisije.
18.
Prijavitelj/projektni partner ne sme imeti registrirane glavne dejavnosti na sledečih sektorjih: 
a) ribištvo in akvakultura, kakor jih zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000, 
b) primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov, 
c) sektor premogovništva za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 (UL L št. 336 z dne 21. 12. 2010, str. 24). 
19.
Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 200.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju zadnjih treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu). Omenjeni znesek se zniža na vrednost 100.000,00 EUR za enotna podjetja, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prometu, ne sme pa se uporabljati za nabavo vozil za cestni prevoz tovora.
Ministrstvo bo za namen preverjanja izpolnjevanja pogojev od prijavitelja lahko poleg dokazil navedenih v razpisni dokumentaciji za dokazovanje izpolnjevanja pogojev zahtevalo tudi dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo pogoje za kandidiranje preverjalo še na druge načine v kolikor ti ne bodo nedvoumno preverljivi v javnih evidencah ali vlogi.
Za hitrejšo obravnavo vloge vsak prijavitelj/partner navedena dokazila iz uradnih evidenc priloži sam (npr. dokazilo FURS o poravnanih obveznostih ipd.) ter označi relevantne dele akta o ustanovitvi (npr. določbo o participativnemu/demokratičnemu odločanju).
8. Specifični pogoji, ki se nanašajo na izvedbo posameznega sofinanciranega projekta: ponudba oziroma blago ali storitev, ki bo razvita v okviru potrjenega projekta, mora biti nova ali bistveno nadgrajena, kot izhaja iz razpisne dokumentacije. Pri tem mora biti storitev ali blago dostopna na trgu do oddaje zadnjega zahtevka za izplačilo ter na voljo uporabnikom oziroma kupcem. Projekti ne smejo vključevati ponudbe, ki bi neupravičeno podvajala že obstoječe rešitve prijavitelja, partnerja ali drugih subjektov na trgu, kar mora biti razvidno iz vloge na javni razpis. Inovativnost ponudbe bo upoštevana v sklopu ocenjevanja vlog prijaviteljev.
9. Sodelovanje z drugimi deležniki
V projektu je zaželeno sodelovanje z različnimi deležniki na lokalni, regionalni ali nacionalni ravni. To pomeni sodelovanje prijavitelja/konzorcija z drugimi pravnimi osebami ne glede na njihov status in pravno obliko (npr. fakultete oziroma raziskovalne institucije, občine, podjetja, javni zavodi, regionalne razvojne agencije, humanitarne organizacije ipd.) in za katere prijavitelj ne more uveljavljati stroškov v okviru prijavljenega projekta.
Sodelovanje različnih deležnikov je zaželeno in bo pri ocenjevanju vlog upoštevano, če bo v vlogi jasno izkazano, da lahko ti s svojo vlogo v projektu pripomorejo k uspešnejšemu doseganju ciljev projekta. Ustreznost vloge deležnikov v projektu bo presojana v sklopu ocenjevanja vloge.
V okviru posameznega projekta lahko sodeluje več pridruženih partnerjev.
10. Financiranje
10.1.1 Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Predvidena skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo tega javnega razpisa, je 1.500.000 EUR, pri čemer je predvidena razporeditev med leti naslednja:
SREDSTVA JR
leto 2023
leto 2024
SKUPAJ
PP221057
500.000 EUR
1.000.000 EUR
1.500.000 EUR
SKUPAJ
500.000 EUR
1.000.000 EUR
1.500.000 EUR
Ministrstvo si pridržuje pravico, da ne sklene pogodb o sofinanciranju v primeru, da za javni razpis nima zagotovljenih sredstev v proračunu ali da, glede na razpoložljiva proračunska sredstva v posameznem letu, predlaga prilagoditev dinamike izplačil ali spremembo višine sofinanciranja.
Pravice porabe so na razpolago na proračunski postavki PP221057 – socialno podjetništvo, EP 2130-18-0001 v obdobju od leta 2023 do leta 2024.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali pa spremeni pogodbeno vrednost oziroma dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe.
Dinamika sofinanciranja posamezne podprte investicije bo določena s pogodbo o sofinanciranju v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja investicije in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev. Način morebitnega spreminjanja pogodbene dinamike sofinanciranja se določi s pogodbo o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru razveljavi, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
10.1.2 Višina zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo v okviru javnega razpisa posamezno vlogo oziroma projekt sofinanciralo v skupni višini do največ 150.000,00 EUR (brez DDV), najnižja skupna vrednost projekta, ki ga bo ministrstvo sofinanciralo pa je 75.000,00 EUR (brez DDV).
10.1.3 Način dodeljevanja sredstev
V okviru predmetnega javnega razpisa bodo izbrani projekti sofinancirani za obdobje od najmanj 12 do največ 16 mesecev.
V skladu s pravili zakonodaje s področja javnih financ se bo sofinanciranje projektov izvajalo po principu povračil za že nastale in plačane stroške.
11. Določila o upravičenih stroških in zahtevah shem državne pomoči: izvajanje sofinanciranih projektov po tem javnem razpisu bo v celoti potekala na osnovi priglašene sheme de minimis pomoči »Program izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis« (št. priglasitve: M001-2399245-2015, 14. 5. 2015, čistopis 9. 5. 2016 (I), sprememba 10. 11. 2020 (II) in sprememba 9. 1. 2023 (III); trajanje sheme: do 31. 12. 2023) (v nadaljevanju: shema de minimis).
12. Upravičeni stroški javnega razpisa
V okviru tega javnega razpisa so upravičeni naslednji stroški:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SSE A – 16,70 EUR/uro),
– stroški storitev zunanjih izvajalcev,
– stroški informiranja in komuniciranja,
– nakup opreme,
– posredni stroški v pavšalnem znesku do 15 % stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom.
Prijavitelji lahko zaprosijo za sofinanciranje do 100 % upravičenih stroškov projekta. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. Znesek upravičenih stroškov brez DDV je osnova za izračun zneska sofinanciranja.
Potrditev sofinanciranja projekta in vloge na javni razpis s sklepom o izboru ne pomeni tudi predhodne odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, opredeljenih v vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru vsakokratne presoje zahtevka za izplačilo, na način in z dinamiko, kot bo opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju projekta, in sicer predvsem ob upoštevanju pravnih podlag, navodil, smernic in drugih relevantnih dokumentov (račun, potrdilo o plačilu, slikovno gradivo, druga dokazila o nakupu opreme/izvedbi aktivnosti …).
Izbrani prijavitelj stroške uveljavlja tako, da do v pogodbi določenega roka odda zahtevek za izplačilo, ki vsebuje:
– zahtevek za izplačilo,
– vmesno oziroma končno poročilo o delu na izvedbenem projektu,
– stroškovnik in celotno finančno konstrukcijo izvedbenega projekta,
– dokazila po posameznih vrstah upravičenih stroškov,
– po potrebi dodatna dokazila (dokazila o doseženih kazalnikih, ciljih in rezultatih ipd.).
Poleg dokazil v točki 13 razpisne dokumentacije mora upravičenec ministrstvu posredovati izpolnjen model o merjenju družbenih učinkov in poročilo o doseženih družbenih učinkih, ki ga generira predmetni model ali drugo primerljivo dokazilo ob oddaji prvega zahtevka za izplačilo v novem koledarskem letu oziroma do najkasneje 15. 3. koledarskega leta, ki sledi letu izplačila predhodnega zahtevka za izplačilo.
V primeru, da upravičenec v določenih rokih ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov izvedbenega projekta, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe in zahteva vračilo že prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
Za vsak strošek, pri katerem ministrstvo ob pregledu zahtevka za izplačilo ne najde neposredne povezave med nastankom stroška in izvedbo izvedbenega projekta, ne glede na to, ali ta dejansko obstaja, ali v primerih nejasnosti/dvoma/negotovosti/suma, lahko ministrstvo od upravičenca zahteva dodatna pojasnila, dodatna dokazila ali izjave (npr. fotografije, izpise, izjave, certifikate ipd.), ki dokazujejo nastanek in obstoj stroška za izvedbo izvedbenega projekta. V primeru, da ministrstvo meni, da dodatna dokazila ne nakazujejo v zadostni meri povezave med nastankom stroška in izvedbo izvedbenega projekta kot tudi v primeru neupravičenih stroškov, lahko ministrstvo od upravičenca zahteva zmanjšanje vrednosti zahtevka za izplačilo.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani izbranega prijavitelja.
Izbrani prijavitelji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo projekta za preverjanje izvajanja in upravljanja in revizijske postopke. Izbrani prijavitelji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti ministrstvu. V primeru, da ministrstvo ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v navedenih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
12.1.1 Obvezna uporaba pravil javnega naročanja
Končni prejemniki, ki bodo izvajali projekte v okviru predmetnega javnega razpisa so v skladu z nacionalno zakonodajo zavezani pri svojih aktivnosti spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer v primeru, ko so k temu zavezani skladno z 9. členom Zakona o javnem naročanju (ZJN-3) oziroma v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
V kolikor je zgoraj navedeni prag vrednosti nakupa blaga ali storitev presežen, se vsakega končanega prejemnika, ki je registriran kot društvo, ustanova ali zavod obravnava, kot da je naročnik v skladu z ZJN-3, zato ga mora v celoti upoštevati.
V kolikor je končni prejemnik naročnik po ZJN-3:
– mora ob uveljavljanju stroška zahtevku za izplačilo predložiti dokumentacijo o izvedbi postopka oddaje javnega naročila v skladu s citiranim zakonom, če vrednost naročila presega zakonsko določene pragove;
– v primeru, da ima določena interna pravila, ki se nanašajo na izvedbo postopka, mora predložiti tudi dokumentacijo o izvedbi postopkov v skladu s svojimi morebitnimi veljavnimi internimi akti, če vrednost naročila ne dosega zakonsko določenih pragov.
Končni prejemnik mora pri načinu določitve vrednosti naročila blaga ali storitev izbrati tisti način določitve vrednosti, ki ne vključuje t. i. drobljenja naročil oziroma načina določanja vrednosti, ki bi mu zaradi nižje ocenjene vrednosti naročila omogočila izogib uporabe določil ZJN-3.
V kolikor upravičenec ni naročnik po ZJN-3 mora ob zahtevku za izplačilo predložiti dokumentacijo, iz katere izhaja, da je upošteval temeljna načela ZJN-3 in določila pogodbe o sofinanciranju operacije.
Temeljna načela javnega naročanja so: načelo gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki, načelo transparentnosti, načelo enakopravne obravnave ponudnikov ter načelo sorazmernosti. Spoštovanje temeljnih načel zakona o javnem naročanju pomeni, da se predmet naročila dobi s čim manj sredstvi, ob ustrezni kvaliteti in zadostitvi potreb naročnika.
To se lahko izkaže le na način, da se celoten postopek izbire dokumentira in obrazloži (dokazila o postopku izbire se priloži k zahtevku za izplačilo k dokumentaciji dotičnega računa. V kolikor jih je več, k prvemu priloženemu računu tega izvajalca). Postopek se dokumentira na način, da se zapiše, kako se je preveril trg in/ali so se pridobile primerljive ponudbe. Če se ponudbe niso pridobile, se utemelji razlog, zakaj se niso. Načelo gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti ne pomeni nujno izbiro najcenejšega ponudnika. Bistveno je, da se upošteva realna/tržna vrednost predmeta naročila. Da se doseže preboj na trgu so pomembni tudi kriteriji kot so kakovost, usposobljenost, doseganje rezultatov ipd.
13. Obdobje porabe dodeljenih sredstev
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične z dnem podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta, izbranega na predmetnem javnem razpisu. Z istim dnem se prične tudi rok za izvajanje projekta. Zadnji rok za začetek izvajanja projekta je 3 mesece po podpisu pogodbe. Obdobje upravičenosti stroškov se konča v roku 16 mesecev od začetka izvajanja projekta, oziroma najkasneje do 4. 10. 2024.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta izbranega na predmetnem javnem razpisu do 4. 12. 2024.
Vsi projekti, izbrani v okviru predmetnega javnega razpisa, morajo biti zaključeni najkasneje do 30. 9. 2024, tj. do omenjenega datuma morajo biti zaključene vse aktivnosti projekta predvidene v vlogi prijavitelja.
Izplačila odobrenih sredstev bo ministrstvo vršilo na osnovi zahtevkov za izplačilo v skladu z dinamiko določeno v pogodbi o sofinanciranju. V posameznem proračunskem letu lahko končni prejemnik izstavi največ do tri zahtevke za sofinanciranje. Rok za zadnji zahtevek v posameznem proračunskem letu se določi v pogodbi o sofinanciranju, pri čemer pa mora biti zadnji zahtevek za financiranje predložen najkasneje do 4. 10. 2024.
Ministrstvo lahko dopusti možnost podaljšanja navedenih obdobji v primeru višje sile ali izrednih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov, po preučitvi oddaje vloge za podaljšanje projekta s strani prijavitelja. Pogoji in postopki podaljševanja nevednih obdobji bodo podrobneje določena v navodilih izbranim prijaviteljem za izvajanje projektov.
14. Postopek izbora prijaviteljev
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj sam ali skupaj s partnerjem, ki bosta skupaj tvorila konzorcij oziroma konzorcijsko partnerstvo. V primeru konzorcija lahko tega sestavljata največ 2 pravni osebi (prijavitelj ter 1 partner). Pri tem mora biti v prijavi jasno razvidna vloga in doprinos prijavitelja in partnerja k izvedbi projekta. Če se na javni razpis prijavi konzorcij, prijavo odda samo prijavitelj, ki je tudi odgovorni nosilec vloge.
Če bo na javnem razpisu izbran konzorcij, pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). Prijavitelj je dolžan najpozneje do podpisa pogodbe o sofinanciranju ministrstvu predložiti podpisano konzorcijsko pogodbo, ki je priloga razpisne dokumentacije (Priloga št. 2: Vzorec konzorcijske pogodbe). V konzorcijski pogodbi, ki ga prijavitelj podpiše s partnerjem, so opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti konzorcija za izvedbo aktivnosti, navedenih v potrjeni vlogi.
14.1.1 Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek. Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja. Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščene osebe, ki priloži neustrezno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Rok za oddajo vlog na predmetni javni je do vključno 17. 5. 2023.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, ki so določeni v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (npr. USB ključku) v wordovi oziroma excelovi obliki, posredovati tudi izpolnjene spodaj navedene obrazce:
– Obrazec št. 1: Osnovni podatki o projektu, prijavitelju in partnerju in prijavnica (vloga),
– Obrazec št. 2: Finančni načrt.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskanih in elektronskih obrazcih oziroma prilogah, se upoštevajo tisti v tiskani obliki.
Prijavitelji lahko vlogo na javni razpis oddajo izključno po pošti, s priporočeno poštno pošiljko, na naslov: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana, in sicer na način, da bo iz pošiljke jasno razviden točen datum in ura oddaje vloge. V nasprotnem primeru strokovna komisija take vloge ne bo obravnavala in jo bo s sklepom predstojnika ministrstva zavrgla ter neodprto vrnila pošiljatelju.
Vlogo je treba poslati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na Javni razpis za spodbujanje razvoja projektov in zadružništva in socialne ekonomije 2023-2024«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 3: Označba vloge), ki je del razpisne dokumentacije. Če prijavitelj ne bo uporabil obrazca za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepopolno in nepravilno označene, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge na javni razpis pomeni, da se prijavitelj strinja z vsemi pogoji in določili javnega razpisa, merili za ocenjevanje ter osnutkom pogodbe o sofinanciranju, ki je sestavni del razpisne dokumentacije, zato parafiranega osnutka pogodbe o sofinanciranju ni treba priložiti pri oddaji vloge na javni razpis.
Kot pravočasne se bodo upoštevale le vloge, ki bodo oddane izključno po pošti, na prej navedeni naslov, do vključno 17. 5. 2023 do 23.59.
Za prepozno oddano vlogo se šteje vloga, ki ne bo oddana do navedenega roka. Prepozne, oziroma napačno naslovljene vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju.
14.1.2 Število predloženih vlog
V okviru tega javnega razpisa lahko prijavitelj odda le eno vlogo. Če bo v okviru istega javnega razpisa predložil več vlog za sofinanciranje bo upoštevana tista vloga, ki bo oddana prej (datum in ura oddaje), vse nadaljnje vloge pa se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene prijavitelju.
Posamezna pravna oseba lahko kandidira v okviru javnega razpisa bodisi kot prijavitelj bodisi kot partner zgolj v eni vlogi. Če bo posamezna pravna oseba na javnem razpisu kandidirala v več vlogah se bo upoštevana tista vloga, ki bo oddana prej (datum in ura oddaje), vse nadaljnje vloge pa se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene prijavitelju.
14.1.3 Odpiranje vlog
Odpiranje vlog bo izvedeno v roku osmih dni od izteka roka za oddajo vlog v prostorih Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana in praviloma ne bo javno.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, izpolnjene in pravilno označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer po vrstnem redu oddaje vloge na pošto. Prepozno oddane, nepravilno izpolnjene ter označene ovojnice bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva ter zaprte vrnjene pošiljatelju.
15. Popolnost vlog in dopolnjevanje
Na odpiranju bo strokovna komisija ugotavljala popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani obrazci in priloge.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki na e-nosilcu (USB ključku ipd.) ne vsebuje vseh predpisanih obrazcev.
Prijavitelj mora vlogi priložiti v celoti izpolnjene obrazce in obvezne priloge, ki so podrobneje navedene v točki 26. razpisne dokumentacije.
V primeru, da prijavitelj vlogi na javni razpis ne bo priložil v celoti izpolnjenega: Obrazca št. 1 Osnovni podatki o projektu, prijavitelju in partnerju in prijavnica (vloga) in Obrazca št. 2: Finančni načrt, strokovna komisija prijavitelja ne bo pozvala k dopolnitvi vlog, temveč bo tako vlogo zavrgla.
Če prijavitelj posluje z žigom, mora originalno žigosati obrazce in priloge. Če z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom«. Prav tako je obvezen originalni podpis odgovorne osebe povsod, kjer je to predvideno. Če obrazci in priloge ne bodo originalno podpisani in žigosani, se bo vloga štela za formalno nepopolno.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku osmih dni od zaključka odpiranja vlog prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Poziv za dopolnitev prijave bo posredovan s priporočeno pošto na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Od prijavitelja se pričakuje, da bo v tem času dostopen za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati oziroma povečati, lahko pa se zaradi očitne računske napake zniža.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
16. Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled popolnosti vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis ter v postopek ocenjevanja uvrstila le tiste vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev javnega razpisa, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije na podlagi meril, določenih v poglavju 18 razpisne dokumentacije. Končno oceno vloge bo predstavljalo povprečje posameznih podeljenih ocen obeh ocenjevalcev, končno oceno vloge oziroma utemeljive ocen po merilih pripravita ocenjevalca skupaj. Povprečje se bo oblikovalno na podlagi posameznih ocen ocenjevalcev. V primeru, da se bo ocena celotne vloge bistveno razlikovala od ocene drugega ocenjevalca, tj. za več kot 5 točk, bo vlogo ocenil tretji ocenjevalec. V primeru tretjega ocenjevalca se ocena posameznega merila določi kot povprečje najbližjih dveh ocen treh ocenjevalcev istega merila.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o vsebini vloge. Če pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vloge oceni, da posamezne predlagane aktivnosti v projektu niso upravičene do sofinanciranja in od prijavitelja zahteva prilagoditev izvedbenega načrta ter finančnega načrta projekta.
Strokovna komisija ima pravico do znižanja posameznih postavk v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene nerealno in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja. V takem primeru bo poziv za prilagoditev finančnega načrta prijavitelju posredovan po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja navedenem v Obrazcu št. 1 (tj. Osnovni podatki o projektu, prijavitelju in partnerju in prijavnica (vloga)). Če prilagoditev finančnega načrta ne bo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, ali če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge.
Če bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene. Če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge.
Ocenjevanje formalno popolnih vlog bo potekalo po vrstnem redu oddaje vlog na pošto.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev, ki jih bo predlagala za sofinanciranje.
Za sofinanciranje bo na posameznem vsebinskem področju, ki ga opredeljuje Strategija razvoja Slovenije 2030 sofinanciran en projekt, in sicer tisti, ki bo na posameznem področju dosegel najvišje število točk oziroma odstotkov ob upoštevanju določila, da je dosegel tudi minimalni kakovostni kriterij. V primeru, da bosta isto najvišje število točk v posameznem vsebinskem sklopu dosegla dva ali več prijaviteljev, bo za sofinanciranje izbran tisti, ki bo višje število točk dosegel v sklopu 1 – ustreznost projekta. V primeru, da bo število točk še vedno enako, bo za sofinanciranje izbran tisti, ki bo višje število točk dosegel v sklopu 2 – zasnova projekta. Če bo število točk še vedno enako, bo izbrana tista vloga, ki bo oddana prej.
Za sofinanciranje bodo najprej predlagane vloge, ki bodo v sklopu posameznega cilja dosegle najvišje število točk oziroma najvišji odstotek ter v primeru ostanka finančnih sredstev še vloge z drugim najvišjim skupnim številom točk oziroma odstotkom doseženim v vsebinskemu sklopu 1, 5, 6, 7 in 8 – po tem vrstnem redu.
Če se na določeno področje ne bo prijavil noben prijavitelj ali če na določenem področju zaradi nedoseganja minimalnega kakovostnega kriterija ne bo izbran noben prijavitelj, se bodo sredstva dodelila naslednjim najvišje ocenjenim prijaviteljem, v vsebinskemu sklopu 1, 5, 6, 7 in 8 – po tem vrstnem redu.
Na javnem razpisu bodo za sofinanciranje predlagane le tiste vloge, ki bodo pri merilih 1, 2, 3 in 5 oziroma 1, 2, 3, 4 in 5 v primeru projektnega partnerstva skupaj dosegle minimalni kakovostni kriterij točk, ki je 60 % oziroma zaokroženo:
– vloge za projekte, ki jih bo izvajal prijavitelj samostojno: 15 točk,
– vloge za projekte, ki jih bo izvajal prijavitelj s projektnim partnerjem: 18 točk.
Za dodelitev sredstev se bo izračunal odstotek doseženih točk na nivoju celotne vloge, tako da bo zagotovljena enaka možnost sofinanciranja za prijavitelje, ki bodo kandidirali s partnerjem ali samostojno.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija za izvajanje javnega razpisa oblikovala predlog prejemnikov sredstev, ki jih bo predlagala za sofinanciranje.
Strokovna komisija lahko preostanek sredstev znotraj posameznega vsebinskega področja podeli naslednjemu na lestvici, tudi če sredstva ne zadostujejo za celotno zaprošeno višino sredstev ob pogoju, da se prijavitelj strinja z znižanim zneskom sofinanciranja.
V primeru, da prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk (na istem vsebinskem področju).
17. Merila, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo navedene pogoje, izberejo prejemniki sredstev
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge strokovna komisija najprej ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne. Vse ostale vloge pa strokovna komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Št.
Merilo
Največje št. točk
1
USTREZNOST PROJEKTA
8
2
ZASNOVA PROJEKTA
8
3
FINANČNI NAČRT
6
4
KONZORCIJ – ocenjuje se le v primeru prijavljenega partnerstva
6
5
SODELOVANJE Z DELEŽNIKI
2
6
SKUPAJ MERILA 1, 2, 3 in 5 – v primeru samostojne prijave
24
7
SKUPAJ MERILA 1, 2, 3, 4 in 5 – v primeru prijavljenega partnerstva
30
Največje skupno možno število doseženih točk za prijavitelje, ki bodo kandidirali s partnerjem je 30 točk.
Največje skupno možno število doseženih točk za prijavitelje, ki bodo kandidirali samostojno je 24 točk.
18. Obveščanje prijaviteljev o rezultatih javnega razpisa in varovanje osebnih podatkov ter poslovnih skrivnosti
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu javnega razpisa obvestilo predvidoma v 90 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa predstavljajo informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju (Priloga št.1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). V primeru, da se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo.
19. Zahteve glede informiranja in obveščanja
Prijavitelji so pri izvedbi projektov dolžni informirati in obveščati ciljne javnosti. Pri tem so ob odobritvi in zaključku projekta dolžni objaviti informacijo o tem na svoji spletni strani in/ali družbenih omrežjih.
Izbrani prijavitelj mora najkasneje 14 dni po podpisu pogodbe na svoji spletni strani objaviti informacijo o projektu, ki je predmet sofinanciranja (naziv projekta, celotna vrednost projekta ter znesek sofinanciranja, datum pričetka in zaključka projekta). Navesti mora tudi kratko predstavitev projekta, ki mora vsebovati namen in cilje oziroma kazalnike, ki bodo s projektom doseženi. Ob zaključku projekta se objavijo tudi doseženi rezultati. Na vidnem mestu na objavi mora biti prikazan logotip ministrstva.
20. Zahteve glede spremljanja kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta
Izbrani prejemnik bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta.
Doseganje kazalnikov, ciljev in rezultatov bo potrebno spremljati od zaključka projekta oziroma od leta 2024 do leta 2027, pri tem se bodo spremljali cilji in rezultati opredeljeni v vlogi prijavitelja torej njihovi družbeni učinki in konkretni kazalniki.
Podatki iz vloge za prijavo bodo osnova za spremljanje pričakovanih kazalnikov, ciljev in rezultatov ter bodo kot takšni tudi del pogodbe o dodelitvi sredstev.
V primeru, da med izvajanjem projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih projektov, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun.
V primeru, da končni prejemnik ob zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanih kazalnikov, ciljev in rezultatov v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun.
21. Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
22. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah ministrstva je navedeno v Prilogi št. 10 kot delu razpisne dokumentacije.
23. Pogoji za spremembo javnega razpisa: pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
24. Razpisna dokumentacija in dodatne informacije
Razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
Dodatne informacije o javnem razpisu lahko zainteresirani prijavitelji dobijo izključno po elektronski pošti na naslovu: gp.mgts@gov.si s pripisom: »Javni razpis za spodbujanje razvoja projektov zadružništva in socialne ekonomije 2023-2024«.
Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom bodo objavljeni na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
Vprašanja bo možno posredovati najpozneje do vključno 15. 5. 2023, zadnji odgovori s strani ministrstva pa bodo objavljeni najpozneje do 16. 5. 2023. Če bodo vprašanja posredovana po tem datumu, odgovori nanje ne bodo posredovani.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti