Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/2023 z dne 9. 6. 2023
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/2023 z dne 9. 6. 2023

Kazalo

1932. Odlok o javnem zavodu Zavod za šport Brežice, stran 5476.

  
Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, – stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 – ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC, 127/06 – ZJZP) ter 19. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 100/21) je Občinski svet Občine Brežice na 3.redni seji dne 31. 5. 2023 sprejel
O D L O K 
o javnem zavodu Zavod za šport Brežice 
I. SPLOŠNE IN STATUSNE DOLOČBE 
1. člen 
S tem odlokom Občina Brežice ureja delovanje javnega zavoda, njegov status ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
2. člen 
(1) Ustanovitelj zavoda je Občina Brežice.
(2) Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja župan, razen tistih, za katere je s tem odlokom določeno drugače.
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
3. člen 
(1) Ime: Zavod za šport Brežice.
(2) Sedež: Černelčeva cesta 10, 8250 Brežice.
(3) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostjo v pravnem prometu, kot to določa ta odlok.
(4) Zavod je pravna oseba s polno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
(5) Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Krškem pod registrsko številko SRG 96/00155, z dne 10. 7. 1996.
2. Žig zavoda
4. člen 
(1) Zavod ima enobarvni žig okrogle oblike s premerom 35 mm. V sredini žiga sta dve stranici enakokrakega trikotnika, namesto spodnje stranice pa sta dve črti, ki se ne stikata s stranicama trikotnika, nad njima pa stilizirana kroga, ki se delno križata. V zgornjem delu žiga je napisano: Občina Brežice, v spodnjem delu pa napis: Zavod za šport.
(2) Žig iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja ali izdaja organom, organizacijam in občanom, ter vseh internih dokumentov.
5. člen 
Zavod ima lahko zaradi potreb poslovanja večje število žigov, ki so oblikovani po enakem načelu kot žig iz prejšnjega člena tega odloka in se razlikujejo le po velikosti. Število posameznih žigov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
6. člen 
(1) Zavod je ustanovljen za namene:
– upravljanja, urejanja, vzdrževanja in gradnje športnih objektov v Občini Brežice,
– izvajanje drugih nalog s področja športnih dejavnosti na območju Občine Brežice, v javnem interesu Občine Brežice,
– izvajanje prevozov osnovnošolskih otrok s posebnimi potrebami.
(2) Javni interes Občine Brežice obsega predvsem:
a) na področju športa:
– zagotavljanje pogojev za izvajanje in razvoj programov športa v občini v skladu z Nacionalnim programom športa,
– zagotavljanje pogojev za izvajanje in razvoj programov športne vzgoje v vzgojno-izobraževalnih inštitucijah,
b) ter na področju osnovnošolskega izobraževanja:
– zagotavljanje prevozov osnovnošolskih otrok s posebnimi potrebami v in iz vzgojno-izobraževalnih inštitucij.
3. Zastopanje in predstavljanje zavoda
7. člen 
(1) Zavod zastopa in predstavlja direktor.
(2) Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec zavoda, ki ga pooblasti direktor.
4. Naloge zavoda
8. člen 
Naloge zavoda so:
– upravljanje in vzdrževanje športnih objektov ter opreme,
– pripravljanje objektov za programe redne vadbe, tekmovanja in druge prireditve,
– oddaja športnih objektov in opreme v najem,
– obnavljanje in gradnja športnih objektov, ki so v javnem interesu,
– svetovanje pri načrtovanju, obnovi, vzdrževanju, izgradnji in upravljanju javnih športnih objektov v občini,
– organiziranje in izvajanje športnih programov in drugih programov za sprostitev in izboljševanje zdravja,
– izvajanje prevozov otrok in športnikov,
– načrtovanje, organiziranje ter izvajanje promocijskih dejavnosti s področij delovanja zavoda,
– spremljanje in analiziranje nalog v športu ter izvajanje letnih programov,
– dajanje pobud in predlogov ustanovitelju za izboljšanje stanja v športu,
– priprava strokovnih gradiv za ustanovitelja,
– opravljanje strokovnih, administrativnih in tehničnih nalog za potrebe športnih društev in njihovih zvez, kolikor le-ta izkažejo interes,
– oblikovanje in izvajanje rednih programov, aktivnosti in projektov za zadovoljevanje identificiranih potreb in interesov na področju športa,
– sodelovanje pri izvajanju programov športne vzgoje otrok in mladine,
– dajanje strokovne in organizacijske pomoči izvajalcem letnega programa,
– sodelovanje z upravnimi organi, strokovnimi institucijami in skupinami,
– načrtovanje izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev za delo v športu,
– svetovanje pri načrtovanju, obnovi, izgradnji in upravljanju javnih športnih objektov,
– povezovanje z organizacijami, ki delujejo na področju podjetništva, turizma in dela z mladimi oziroma za mlade – lokalno in širše,
– zbiranje podatkov za potrebe informatike v športu,
– druge naloge.
II. ORGANIZACIJA IN DEJAVNOST ZAVODA 
9. člen 
Organizacija dela v zavodu se uredi s pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest zavoda, ki ga potrdi svet zavoda.
10. člen 
Zavod lahko, za potrebe izvajanja svoje dejavnosti, oblikuje notranje organizacijske enote.
11. člen 
(1) Zavod sodeluje z zavodi in drugimi organizacijami s področja športa, turizma, izobraževanja, mladine, kulture ipd. v Občini Brežice z namenom povezovanja, krepitve in razvoja svoje osnovne dejavnosti.
(2) Zavod sme izvajati tudi druge aktivnosti, s katerimi dopolnjuje ter izboljšuje svojo osnovno programsko ponudbo ali z njimi prispeva k popolnemu izkoriščanju svojih prostorskih in kadrovskih zmogljivosti.
(3) Zavod dejavnosti izvaja v skladu z letnim programom dela, ki ga potrdi svet zavoda. S soglasjem ustanovitelja se dejavnost zavoda lahko razširi tudi na območja drugih občin, za kar se sklene posebna pogodba.
12. člen 
(1) Naloge iz prejšnjih členov, ki jih opravlja zavod, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) razvrščene:
42.990 Gradnja drugih objektov nizke gradnje
46.190 Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov
46.420 Trgovina na debelo z oblačili in obutvijo
47.190 Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah
47.250 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s pijačami
47.640 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s športno opremo
47.790 Trgovina na drobno v prodajalnah z rabljenim blagom
47.810 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
47.820 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah s tekstilijami in obutvijo
47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom
47.910 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu
47.990 Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic
49.310 Mestni in primestni kopenski potniški promet
49.391 Medkrajevni in drug cestni potniški promet
49.410 Cestni tovorni promet
49.420 Selitvena dejavnost
52.210 Spremljajoče storitvene dejavnosti v kopenskem prometu
56.102 Okrepčevalnice in podobni obrati
56.210 Priložnostna priprava in dostava jedi
56.290 Druga oskrba z jedmi
56.300 Strežba pijač
58.110 Izdajanje knjig
58.130 Izdajanje časopisov
58.190 Drugo založništvo
63.120 Obratovanje spletnih portalov
63.990 Drugo informiranje
68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje
72.200 Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike
73.110 Dejavnost oglaševalskih agencij
73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora
73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
74.900 Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti
77.110 Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup
77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup
77.290 Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup
77.330 Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup
77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup
81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
81.210 Splošno čiščenje stavb
81.220 Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme
81.300 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice
82.110 Nudenje celovitih pisarniških storitev
82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
82.990 Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje
84.240 Dejavnosti za javni red in varnost
85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
93.110 Obratovanje športnih objektov
93.130 Obratovanje fitnes objektov
93.190 Druge športne dejavnosti
93.299 Drugje nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
96.010 Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic
96.090 Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene.
(2) Zavod lahko v soglasju z ustanoviteljem dejavnosti razširi ali spremeni.
13. člen 
Zavod se lahko zaradi usklajevanja strokovnih, poslovnih in razvojnih interesov povezuje v zvezo in druga strokovna združenja.
III. ORGANI ZAVODA 
14. člen 
(1) Organa zavoda sta:
– direktor,
– svet zavoda.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, katerih delovno področje, sestavo in način volitev oziroma imenovanja določi s pravili zavoda.
1. Direktor
15. člen 
(1) Direktor organizira delo zavoda, ga zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
(2) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
16. člen 
(1) Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda na podlagi javnega razpisa po predhodnem soglasju Občinskega sveta Občine Brežice.
(2) Občinski svet Občine Brežice se o predlogu kandidata za direktorja praviloma izreče v roku 45 dni od prejema predloga sveta zavoda.
(3) Mandat direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan.
(4) Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
17. člen 
(1) Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima najmanj univerzitetno izobrazbo ali specializacijo po visokošolskem strokovnem programu oziroma magisterij stroke (2. bolonjska stopnja),
– ima najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega najmanj 1 leto delovnih izkušenj na vodilnem oziroma vodstvenem delovnem mestu,
– ima organizacijske in vodstvene sposobnosti,
– izkazuje aktivno znanje slovenskega jezika in vsaj enega od dveh mednarodnih uveljavljenih jezikov, in sicer angleščino ali nemščino.
(2) Kandidat mora predložiti program dela zavoda za mandatno obdobje.
18. člen 
(1) Naloge direktorja so:
1. organizira delo zavoda,
2. pripravi dolgoročni razvojni načrt,
3. pripravi letni program dela in letni finančni načrt,
4. pripravi akt o organizaciji dela in pravilnik o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, če ga ima,
5. pripravi kadrovski načrt,
6. pripravi načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
7. pripravi druge akte, ki urejajo pomembnejša vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
8. pripravlja cenik objektov, rekvizitov, naprav ter drugih storitev in programov zavoda,
9. poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
10. pripravi letno poročilo in zaključni račun,
11. sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
12. organizira in vodi strokovno delo,
13. odgovarja za strokovno vodenje zavoda,
14. organizira mentorstvo za pripravnike,
15. skrbi za sodelovanje zavoda z okoljem,
16. spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
17. izvršuje odločitve in sklepe, ki jih sprejema svet zavoda,
18. skrbi za produktivnost in ekonomičnost poslovanja zavoda,
19. sprejema sklepe o hrambi in uporabi žigov zavoda ter določi delavce, ki so odgovorni zanje,
20. seznanja zaposlene o sprejetih odločitvah, sklepih in drugih zadevah, ki so povezani z delovanjem zavoda,
21. pripravi triletni razvojni načrt zavoda,
22. skrbi za polno zasedenost objektov iz 25. člena tega odloka,
23. opravlja druge naloge v skladu s tem odlokom in veljavnimi predpisi.
(2) Akte iz 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 10., 11. in 21. točke prejšnjega odstavka sprejema svet zavoda.
(3) K aktu iz 21. točke prvega odstavka tega člena daje soglasje ustanovitelj. Soglasje se izda v roku 60 dni od prejema predloga. Če v tem času soglasje ni izdano, se šteje, da je bilo izdano.
19. člen 
(1) V pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta (letnega izvedbenega načrta), razen pri pogodbah vezanih na tekoče in investicijsko vzdrževanje (vlaganja v objekte in opremo), in sicer:
– pri pogodbah med 10.000,00 EUR brez DDV in 20.000,00 EUR brez DDV za storitve in blago oziroma do 40.000,00 EUR brez DDV za gradnje, za katere je potrebno soglasje sveta zavoda,
– pri pogodbah nad 20.000,00 EUR brez DDV za storitve in blago oziroma nad 40.000,00 EUR brez DDV za gradnje, za katere je potrebno soglasje ustanovitelja.
(2) Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu s pravilnikom o notranji organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
20. člen 
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata, če:
– direktor sam zahteva razrešitev,
– nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov sveta zavoda in ustanovitelja ali ravna v nasprotju z njimi,
– direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– se bistveno spremeni dejavnost, zaradi katere je zavod ustanovljen ali prenosa ustanoviteljstva, v skladu z zakonom.
(2) Direktorja razrešuje svet zavoda v soglasju z Občinskim svetom Občine Brežice. Občinski svet Občine Brežice se o predlogu razrešitve direktorja praviloma izreče v roku 45 dni od prejema predloga. Če Občinski svet v danem roku ne izda soglasja, se šteje, da je soglasje izdano.
(3) Pred sprejemom sklepa o razrešitvi direktorja je potrebno direktorja seznaniti o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi v roku 30 dni.
2. Vršilec dolžnosti
21. člen 
(1) Vršilca dolžnosti se imenuje v primeru, če:
– direktorju predčasno preneha mandat in ni izpeljan redni postopek imenovanja direktorja,
– je bil izpeljan javni razpis za imenovanje direktorja, pa se ni nihče prijavil oziroma nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran.
(2) Vršilca dolžnosti do imenovanja direktorja imenuje svet zavoda, vendar največ za eno leto, pri čemer ista oseba ne more biti imenovana dvakrat zaporedoma.
3. Svet zavoda
22. člen 
(1) Svet zavoda sestavlja sedem (7) članov, in sicer:
– štirje (4) predstavniki ustanovitelja,
– en (1) predstavnik Krajevne skupnosti Dobova,
– en (1) predstavnik delavcev zavoda,
– en (1) uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
(2) Predstavnike ustanovitelja imenuje Občinski svet Občine Brežice.
(3) Predstavnika Krajevne skupnosti Dobova imenuje Svet KS Dobova.
(4) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah, ki jih podrobneje ureja akt, ki ga sprejme zbor delavcev zavoda v skladu s predpisi o sodelovanju delavcev pri upravljanju.
(5) Predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti na podlagi javnega poziva imenuje župan. Poziv pripravi in izvede strokovna služba ustanovitelja.
23. člen 
(1) Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika.
(2) Mandat članov sveta zavoda traja pet let. Po preteku mandata so lahko člani ponovno imenovani, vendar ne več kot dvakrat zaporedoma. Mandat začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda.
(3) Direktor je dolžan obvestiti ustanovitelja in zaposlene o poteku mandatov članov sveta 90 dni pred potekom mandata članov sveta zavoda.
(4) Prvo, konstitutivno, sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi članov v svet zavoda. Svet zavoda se lahko skliče, kolikor je v roku imenovana večina vseh članov sveta zavoda.
(5) Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
(6) Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov sveta.
(7) Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom sveta zavoda.
(8) Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– ne upošteva navodil organa, ki ga je imenoval,
– se neupravičeno ne udeleži sej trikrat zapored,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi oziroma predstavniki ustanovitelja tudi ne ravnajo v skladu z navodili ustanovitelja,
– ne opravlja svojih nalog, oziroma jih ne opravlja strokovno,
– s svojim ravnanjem škoduje delu in ugledu zavoda,
– mandat predstavnikov ustanovitelja lahko preneha tudi z iztekom mandata občinskega sveta oziroma s konstituiranjem novega občinskega sveta ali v drugih primerih, če občinski svet tako odloči.
(9) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član. Mandat članu sveta zavoda, ki je bil naknadno imenovan, poteče takrat, ko poteče mandat celotnemu svetu zavoda.
(10) Člana sveta zavoda razreši organ, ki je člana sveta zavoda imenoval oziroma izvolil, in sicer na pobudo organa ali na predlog sveta.
(11) Oseba, ki opravlja funkcijo direktorja oziroma pomočnika direktorja v zavodu, ne more voliti in biti izvoljena oziroma imenovana v svet.
24. člen 
Naloge sveta zavoda so:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– sprejema cenik uporabe objektov, rekvizitov, naprav ter drugih storitev in programov zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– sprejema dolgoročni razvojni načrt, letni program dela in finančni načrt, sistemizacijo delovnih mest, akt o organizaciji dela, kadrovski načrt, načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja, zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima, in druge akte, ki urejajo pomembnejša vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– nadzira izvajanje predpisov iz prejšnje alineje,
– imenuje direktorja zavoda v soglasju z Občinskim svetom Občine Brežice,
– imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem in vršilcem dolžnosti direktorja,
– spremlja in ocenjuje delovanje zavoda in politiko njenega ustanovitelja,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– sprejema pravila zavoda,
– sprejema druge splošne akte, za katere je tako določeno v pravilih,
– sprejema letno poročilo in zaključni račun zavoda,
– sprejema triletni razvojni načrt zavoda,
– opravlja nadzor nad upravljanjem in poslovanjem zavoda,
– odloča o ugovorih in pritožbah delavcev zavoda kot drugostopenjski organ,
– opravlja druge naloge, ki zadevajo poslovanje in delovanje zavoda.
IV. SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA 
1. Premoženje v upravljanju
25. člen 
(1) Zavod upravlja z naslednjim nepremičnim premoženjem:
– Atletski stadion, parcela št. 196 k.o. Zakot;
– Nogometni stadion z upravno stavbo, parcela št. 144/21 k.o. Brežice ter parcele št. 650, 651/3 in 651/7, vse k.o. Črnc;
– Nadkrito rokometno igrišče »Balon«, parcele št. 280/2, 281/4 in 293/1, vse k.o. Brežice;
– Športna dvorana Brežice, parcele št. 270/1 (del), 294/6, 294/10 (del), vse k.o. Brežice;
– Športna dvorana Dobova, parcela št. 223/2 (del) k.o. Gaberje;
– zunanja športna igrišča Dobova, parcele št. 229/1, 229/4, 230/1, 231, 234/1, 237/1, 237/5, 238/1 (del), vse k.o. Gaberje;
– asfaltni kolesarski poligon, parceli št. 252/1 in 252/3, obe k.o. Zakot.
(2) Objekti v prejšnjem odstavku tega člena so opredeljeni kot javna infrastruktura na področju športa.
26. člen 
Ustanovitelj lahko s posebno pogodbo preda zavodu v upravljanje tudi druga nepremična in premična osnovna sredstva, med katere šteje tudi vozilo za izvajanje prevozov otrok iz tretje alineje prvega odstavka 3. člena tega odloka.
27. člen 
(1) Zavod samostojno upravlja z nepremičninami iz 25. člena tega odloka in vso opremo, ki se nahaja na oziroma v posameznih objektih, ne more pa brez predhodnega pisnega soglasja ustanovitelja razpolagati s premoženjem iz 25. in 26. člena tega odloka, le-tega obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni ali kako drugače zmanjšati njegovo vrednost.
(2) Zavod je dolžan upravljati in uporabljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika.
2. Javni interes
28. člen 
(1) Javni interes, izražen v tem členu, pomeni prednost pri uporabi športnih objektov, ki so v upravljanju zavoda. Določen je tudi način financiranja oziroma zaračunavanja uporabe objektov za programe, ki so v javnem interesu.
(2) Prednost pri uporabi vseh objektov iz 25. in 26. člena odloka imajo pod enakimi pogoji kot ostali uporabniki objektov v upravljanju zavoda, izvajalci programov športa, ki so izbrani na javnem razpisu Občine Brežice, razen omejitev v četrtem in petem odstavku tega člena.
(3) Občina Brežice za programe, ki so izbrani na javnem razpisu, vsako leto posebej opredeli obseg ur, ki jih zakupi za izvajanje navedenih programov, način razdelitve ur med upravičence ter s tem takoj po končanem postopku seznani zavod.
(4) Objekt Športne dvorane Brežice v okvirnem času med 7.00 in 14.00 prioritetno uporablja Osnovna šola Brežice za izvajanje obveznega in razširjenega programa osnovnošolskega izobraževanja.
(5) Objekt Športne dvorane Dobova v okvirnem času med 7.00 in 14.00 prioritetno uporablja Osnovna šola Dobova za izvajanje obveznega in razširjenega programa osnovnošolskega izobraževanja.
3. Financiranje zavoda
29. člen 
(1) Zavod pridobiva sredstva za izvajanje svoje dejavnosti opredeljene v letnem programu dela:
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– iz sredstev proračuna ustanovitelja,
– iz drugih javnih sredstev in evropskih skladov,
– z darili, donacijami, volili in prejemki iz drugih zakonitih virov.
(2) Zavod pridobiva sredstva iz proračuna Občine Brežice na podlagi dogovorjenega in finančno ovrednotenega letnega programa dela in poslovnega poročila za preteklo leto. Višina sredstev se opredeli v proračunu ustanovitelja. Osnova za izračun sredstev za izvajanje javne službe so:
– splošni materialni stroški delovanja,
– stroški dela,
– programski materialni stroški,
– stroški tekočega in investicijskega vzdrževanja ter nakup opreme.
(3) Pri splošnih materialnih stroških delovanja se upoštevajo:
– fiksni materialni stroški (električna energija, ogrevanje, komunalne storitve in voda ter stroški rednih pregledov protipožarnega in drugih podobnih sistemov), ki nastanejo z opravljanjem dejavnosti, opredeljenih v tretjem, četrtem in petem odstavku 28. člena tega odloka,
– splošni stroški poslovanja izvajanja dejavnosti javne službe,
– stroški zavarovanja objektov,
– materialni stroški za izvajanje prevozov iz tretje alineje prvega odstavka 6. člena tega odloka in vzdrževanja vozila danega v upravljanje zavodu,
– materialni stroški za izvajanje šolskih športnih tekmovanj na občinski ravni.
(4) Pri stroških dela se zavodu za izvajanje javne službe v osnovnem obsegu priznajo sredstva za vsa delovna mesta, ki so za posamezno leto predvidena v kadrovskem načrtu, ki je usklajen z ustanoviteljem.
(5) Delovna mesta, iz prejšnjega odstavka, se uskladijo skladno z veljavno področno zakonodajo in katalogom delovnih mest. Zavod mora k sistemizaciji delovnih mest, sofinanciranih s strani ustanovitelja pridobiti predhodno soglasje. Iz občinskega proračuna se lahko sofinancirajo tudi drugi stroški dela, glede na dogovorjen projekt in veljaven letni program dela za posamezno proračunsko leto.
(6) Ustanovitelj in zavod določita vsa medsebojna razmerja s posebno pogodbo, s katero uredita predvsem:
– financiranje dejavnosti zavoda s strani ustanovitelja za tekoče proračunsko obdobje,
– izvajanje letnega programa dela zavoda,
– način izvrševanja drugih medsebojnih pravic in obveznosti, ki so določena s tem odlokom, pravili zavoda in drugimi predpisi.
30. člen 
(1) Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti.
(2) Zavod ločeno izkazuje prihodke in odhodke iz sredstev tržne dejavnosti in ostalih virov. Proračunske dotacije, članarina in druga nadomestila ter donacije in darila se ne štejejo med prihodke iz tržne dejavnosti.
(3) Zavod lahko izvaja prodajo blaga in storitev na trgu le, če bo z izvajanjem te zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
4. Oblikovanje cene
31. člen 
(1) Za programe v javnem interesu ustanovitelj skladno z določenim rednim financiranjem oblikuje informativni cenik s katerim ovrednoti vrednost odobrenih programov v javnem interesu.
(2) S prostimi kapacitetami športne infrastrukture zavod upravlja samostojno, skladno s tržnim cenikom, ki ga na predlog direktorja sprejme svet zavoda.
5. Ustvarjanje presežkov
32. člen 
(1) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga doseže zavod pri opravljanju netržne dejavnosti, zavod uporablja za izvajanje in razvoj te dejavnosti po predhodnem soglasju sveta zavoda.
(2) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga zavod ustvari z opravljanjem tržne dejavnosti, mora zavod v deležu 50 % presežka vplačati v proračun Občine Brežice, s 50 % presežka pa zavod razpolaga samostojno po predhodnem soglasju sveta zavoda, pri čemer se lahko delež delitve presežka za posamezno koledarsko leto spremeni v primeru, da zavod načrtuje izvedbo večje investicije ali investicijsko vzdrževalnih del. V primeru sprememb deleža delitve presežka v skladu s tem odstavkom, mora zavod predhodno pridobiti soglasje ustanovitelja.
Presežek iz prejšnjega odstavka, ki se nakaže v proračun, se namensko porabi za programe, ki so v javnem interesu Občine Brežice iz področja športa.
(3) Del presežkov prihodkov nad odhodki, ki jih zavod ustvari na trgu, se lahko po predhodnem soglasju sveta zavoda uporabi za nagrajevanje delovne uspešnosti zaposlenih, v skladu z veljavnim predpisi, ki urejajo delovno uspešnost zaposlenih v javnih zavodih.
(4) O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja, h kateremu direktor predhodno pridobi soglasje sveta zavoda.
(5) Če je primanjkljaj nastal zaradi preveč izplačanih plač, krije zavod primanjkljaj iz prihodkov bodočega obdobja z znižanjem plač.
(6) Če ustanovitelj ne krije primanjkljaja, se ta likvidira v breme virov sredstev, s katerimi upravlja zavod.
V. POSLOVNA TAJNOST 
33. člen 
(1) Direktor in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju dejavnosti zavoda in so določeni za poslovno tajnost.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
(3) Za poslovno tajnost se štejejo podatki in dokumenti:
– ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne,
– ki jih svet zavoda določi za poslovno tajnost,
– ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost,
– ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ ali druga organizacija.
(4) Poleg listin so lahko poslovna tajnost tudi predmeti (npr. nosilci zvoka in slike), CD-romi, USB ključki, zunanji trdi diski, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci ipd. Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost sme posredovati le direktor zavoda oziroma delavec, ki ga zato posebej pooblasti direktor.
VI. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 
34. člen 
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
35. člen 
Zavod prevzema odgovornost za dobro gospodarjenje s sredstvi, namenjenimi za izvajanje lastne dejavnosti, ter odgovornost dobrega gospodarja za upravljanje s sredstvi, ki so last ustanovitelja.
36. člen 
Premoženje, s katerim upravlja zavod, je last ustanovitelja.
VII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA 
37. člen 
(1) Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
(2) Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova dejavnosti, ki jih opravlja za morebitne druge naročnike.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
38. člen 
Organi zavoda nadaljujejo z opravljanjem nalog do poteka mandata.
39. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o preoblikovanju javnega zavoda Zavod za šport Brežice (Uradni list RS, št. 12/12, 47/13, 32/15 in 159/21).
40. člen 
Direktor poskrbi za vpis sprememb po tem odloku v uradne evidence, kolikor je to potrebno, v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka.
41. člen 
Ta odlok začne veljati petnajsti po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-6/2023
Brežice, dne 31. maja 2023
Župan 
Občine Brežice 
Ivan Molan 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti