Uradni list

Številka 164
Uradni list RS, št. 164/2020 z dne 13. 11. 2020
Uradni list

Uradni list RS, št. 164/2020 z dne 13. 11. 2020

Kazalo

2902. Pravilnik o sofinanciranju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v Občini Tržič, stran 7427.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 25. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17 in 21/18 – ZNOrg) in 18. člena Statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 19/13 in 74/15) je Občinski svet Občine Tržič na 15. redni seji dne 22. 10. 2020 sprejel
P R A V I L N I K 
o sofinanciranju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v Občini Tržič 
1. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
Pravilnik o sofinanciranju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v Občini Tržič (v nadaljnjem besedilu: pravilnik) določa dejavnosti, upravičence, pogoje, postopek izvedbe javnega razpisa in postopek za izbiro in vrednotenje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti.
2. člen 
(pomen izrazov) 
(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo pomen, kot ga določa 2. člen Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17 in 21/18 – ZNOrg; v nadaljnjem besedilu: ZUJIK).
(2) Javne kulturne dejavnosti po tem pravilniku so vse oblike dejavnosti s področja kulture: vokalno glasbena dejavnost, inštrumentalna dejavnost, gledališka in lutkovna dejavnost, folklorna dejavnost, likovna in foto dejavnost, literarna dejavnost, ohranjanje kulturne dediščine in druge dejavnosti, ki se izvajajo kot ljubiteljska dejavnost in so pomembne za lokalno območje.
(3) Javni kulturni program je kulturna dejavnost, ki je po vsebini in obsegu zaključena celota in jo izvaja kulturni izvajalec, katerega ustanovitelj ni država ali lokalna skupnost, je pa njegovo delovanje v javnem interesu do te mere, da ga lokalna skupnost financira (v nadaljnjem besedilu: kulturni izvajalec).
(4) Kulturne dejavnosti po tem pravilniku so vse oblike delovanja, namenjene ustvarjanju, posredovanju in varovanju kulturnih dobrin na področju besednih, uprizoritvenih, glasbenih, vizualnih, filmskih, avdiovizualnih, intermedijskih in drugih dejavnosti, na področju založništva in knjižničarstva, kinematografije in na drugih področjih kulture, ljubiteljske kulture, literarne ali recitacijske ter plesne dejavnosti, medijev, arhitekture in arhivske dejavnosti ter ohranjanja kulturne dediščine.
(5) Kulturni projekt je posamična aktivnost kulturnih izvajalcev (izdaja knjige, gledališka predstava, koncert ipd.), ki jo financira ali sofinancira lokalna skupnost.
3. člen 
(dejavnosti, ki se sofinancirajo) 
(1) Iz proračuna Občine Tržič se izvajalcem s področja kulture, ki so izbrani na osnovi javnega razpisa za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti (v nadaljevanju: javni razpis), sofinancira:
– javne kulturne programe,
– kulturne projekte.
(2) Predmet javnega razpisa niso sredstva za investicije v prostore, kjer društvo deluje.
(3) Občinska proračunska sredstva, ki so namenjena sofinanciranju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti, lahko izvajalci pridobijo le na osnovi kandidature na javnem razpisu.
4. člen 
(upravičenci) 
(1) Kulturni izvajalci, upravičenci za sofinanciranje projektov iz proračuna Občine Tržič po tem pravilniku, so kulturna društva in zveze kulturnih društev.
(2) Kulturni izvajalci, katerih program in/ali projekt je že sofinanciran ali je prijavljen za sofinanciranje iz drugih javnih sredstev (občinski in državni proračun, EU sredstva), so dolžni v vlogi na javni razpis to navesti. Kulturni programi in kulturni projekti, ki se financirajo iz kateregakoli drugega vira proračuna Občine Tržič, ne morejo biti predmet sofinanciranja po merilih in kriterijih tega pravilnika.
(3) Noben izdatek, ki je nastal upravičencem prijavljenega kulturnega programa in/ali projekta, ne sme biti dvojno financiran iz kakršnih koli drugih javnih sredstev (državna sredstva, sredstva EU). To pomeni, da se za iste izdatke ne sme dvakrat zahtevati povračilo, niti jih vključiti v več projektov.
5. člen 
(pogoji) 
Kulturni izvajalci, upravičenci iz prejšnjega člena tega pravilnika, morajo izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
– imajo sedež v Občini Tržič in aktivno delujejo na območju občine,
– so v skladu z veljavno zakonodajo ustanovljeni ali registrirani za izvajanje kulturnih dejavnosti,
– prijavljeno dejavnost opravljajo na neprofitni osnovi,
– imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničitev načrtovanih dejavnosti,
– imajo urejeno evidenco o članstvu,
– se prijavijo na javni razpis na predpisanih obrazcih in v določenih rokih,
– imajo potrjen program s strani najvišjega organa društva in delujejo na področju ljubiteljske kulture najmanj eno leto,
– redno sodelujejo na strokovno spremljanih preglednih prireditvah Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti,
– in morebitne druge pogoje, določene z vsakoletnim javnim razpisom.
2. POSTOPEK IZBIRE PROGRAMOV IN PROJEKTOV 
6. člen 
(vrsta postopka) 
Postopek za izbiranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov, ki se financirajo iz javnih sredstev, se izvede kot javni razpis.
7. člen 
(višina sredstev) 
Z javnim razpisom se opredeli višina sredstev za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti. Obseg sofinanciranja določi Občinski svet Občine Tržič z vsakoletnim proračunom in se lahko sofinancirajo le do višine razpoložljivih sredstev v proračunu Občine Tržič.
8. člen 
(uvedba postopka) 
(1) Postopek javnega razpisa se začne s sklepom o začetku postopka, ki ga sprejme župan.
(2) S sklepom iz prejšnjega odstavka se:
– naroči priprava in objava javnega razpisa,
– določi okvirna vrednost razpisanih sredstev,
– določi obdobje porabe sredstev.
9. člen 
(komisija za odpiranje vlog) 
Župan Občine Tržič s sklepom imenuje komisijo za odpiranje vlog, ki je sestavljena iz treh zaposlenih na Občini Tržič. Predsednik komisije in oseba pooblaščena za vodenje postopka morata zaradi odločanja po določbah zakona, ki ureja splošni upravni postopek, imeti opravljen izpit iz upravnega postopka. Župan s sklepom pooblasti osebo za odločanje in osebo za vodenje postopka ter določi naloge komisije.
10. člen 
(strokovna komisija za vrednotenje vlog) 
(1) Župan Občine Tržič s sklepom imenuje strokovno komisijo za vrednotenje vlog (v nadaljevanju: strokovna komisija), ki je sestavljena iz 5 članov. S sklepom določi naloge komisije.
(2) Predsednik in člani strokovne komisije podpišejo izjavo o prepovedi interesne povezanosti. Če je predsednik ali kateri koli član komisije s kulturnim izvajalcem poslovno, sorodstveno ali osebno povezan, se izloči iz vrednotenja v konkretni zadevi, kar se evidentira v zapisniku. Prav tako se mora član komisije, ki je hkrati tudi predstavnik vlagatelja, ki je podal vlogo za pridobitev sredstev, v delu, ki se nanaša na odločanje o dodelitvi sredstev, iz postopka izločiti. Navedeno se posebej zabeleži v zapisniku komisije.
(3) Strokovna komisija ovrednoti vse vloge glede na merila in kriterije za ocenjevanje in vrednotenje, kot so bili določeni v objavi razpisa, vodi zapisnik in oblikuje poročilo o vrednotenju, ki ga posreduje osebi, pooblaščeni za vodenje postopka in osebi pooblaščeni za odločanje. Strokovna komisija se o morebitnih nejasnostih iz vloge lahko posvetuje z vlagateljem, kar pisno zabeleži na vlogi. Poročilo mora vsebovati vse potrebne podatke, ki so osnova za izdajo odločbe.
11. člen 
(javni razpis) 
(1) Javni razpis se objavi na spletni strani Občine Tržič z vso razpisno dokumentacijo. Za datum objave razpisa se šteje datum objave javnega razpisa na spletni strani Občine Tržič.
(2) Predlog besedila javnega razpisa pripravi komisija za odpiranje. Morebitne druge pogoje ter kriterije in merila pripravi strokovna komisija. Besedilo javnega razpisa potrdi in sprejme župan.
(3) Besedilo objave razpisa mora vsebovati:
– navedbo izvajalca razpisa (naziv in sedež),
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– kriterije in merila,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati kulturni izvajalci,
– okvirno vrednost razpoložljivih sredstev, namenjenih za predmet javnega razpisa,
– obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– način pošiljanja in vsebina vlog,
– azpisni rok, do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev,
– predviden termin odpiranja vlog za dodelitev sredstev,
– navedbo javnega uslužbenca oziroma oseb, pristojnih za dajanje informacij v zvezi z javnim razpisom.
(4) Poleg navedenih podatkov iz prejšnjega odstavka se lahko objavijo tudi drugi podatki, če so potrebni.
(5) Če vprašanja postopkov razpisa niso urejena z besedilom razpisa, se za vodenje razpisa smiselno uporablja določila zakona, ki ureja uresničevanje javnega interesa za kulturo ter na njegovi podlagi sprejete podzakonske akte. Smiselno se uporabljajo tudi določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
(6) Z razpisom se lahko določi tudi druge elemente, ki jih morajo vsebovati vloge, če so potrebni za ustrezno izvedbo postopkov in sprejemanje odločitev v zvezi s predmetom razpisa.
(7) Vsebino podrobnejše dokumentacije posebej določa besedilo javnega razpisa.
(8) Razpisna dokumentacija mora biti z dnem objave javnega razpisa na razpolago vlagateljem in za izročitev.
12. člen 
(razpisni rok) 
Rok za oddajo vlog ne sme biti krajši od trideset dni od objave javnega razpisa.
13. člen 
(vloge) 
(1) Vloge se označijo po času prejema. Vlagatelji morajo svojo vlogo podati na razpisnih obrazcih in ji priložiti dokazila oziroma priloge, ki jih zahtevajo obrazci.
(2) Vlagatelj lahko vlogo dopolnjuje oziroma spreminja do zaključka razpisnega roka.
(3) Vloga, ki prispe po preteku razpisnega roka, se s sklepom zavrže.
(4) Če vlagatelj pošlje več vlog, se obravnava prva vloga, ostale pa se zavržejo, razen če jih je mogoče obravnavati kot dopolnitve ali spremembe prve vloge.
14. člen 
(prispetje vlog) 
Vloge na javni razpis sprejema Občina Tržič in na vsaki vlogi se jasno označi datum in uro vložitve vloge. Če je vloga oddana po pošti, se zahteva, da je oddana priporočeno, da je razviden datum in ura oddaje.
15. člen 
(odpiranje vlog in poziv na dopolnitev) 
(1) Komisija za odpiranje vlog odpre vse pravočasno dostavljene in pravilno označene vloge po vrstnem redu, kot so bile predložene, najkasneje v petnajstih dneh po razpisnem roku. Javnost na odpiranju vlog ni navzoča.
(2) Komisija za odpiranje vlog za vsako vlogo posebej ugotovi ali je popolna glede na razpisne pogoje. Svoje ugotovitve komisija zabeleži v zapisniku o odpiranju vlog.
(3) O odpiranju vlog komisija za odpiranje vlog vodi zapisnik, ki mora vsebovati:
– kraj in čas odpiranja vlog;
– imena navzočih ter odsotnih članov komisije;
– ugotovitve o nepravočasnih, neustrezno označenih in nepopolnih vlogah;
– seznam vlog, ki ustrezajo pogojem javnega razpisa;
– seznam vlog, ki naj se dopolnijo;
– podpise vseh prisotnih članov komisije.
(4) Če je posamezna vloga formalno nepopolna ali nejasna, komisija za odpiranje vlog pisno pozove vlagatelja, da jo dopolni v petih dneh. Če vlagatelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku ali če dopolnitev ni ustrezna in vloga tudi po dopolnitvi ni popolna, pooblaščena oseba za odločanje izda sklep, s katerim jo zavrže.
(5) Po izteku roka za dopolnitev, komisija za odpiranje vlog pripravi skupno poročilo za vse popolne vloge, ki vsebuje številko vloge, vlagatelja in predmet ocenjevanja. Komisija za odpiranje vlog predloži ustrezne vloge skupaj s skupnim poročilom strokovni komisiji za vrednotenje vlog.
16. člen 
(odločba) 
(1) Na podlagi poročila strokovne komisije pooblaščena oseba izda posamično odločbo, s katero na podlagi sprejetih kriterijev in meril odloči o višini sofinanciranja.
(2) Dokončna odločba je podlaga za sklenitev pogodbe o sofinanciranju, pri čemer odločb o sofinanciranju ni mogoče izdati pred sprejemom proračuna za leto za katero se izdaja.
17. člen 
(pogodba) 
(1) Na osnovi dokončne odločbe Občina Tržič in kulturni izvajalec skleneta pogodbo o sofinanciranju, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti.
(2) Kulturni izvajalec sredstev oziroma pravic in obveznosti iz pogodbe ne sme prenesti na tretjo osebo.
18. člen 
(objava višine odobrenih sredstev) 
Višina pogodbeno odobrenih sredstev po posameznem kulturnem izvajalcu se po sklenitvi pogodb objavi na spletni strani Občine Tržič.
19. člen 
(vsebina pogodbe) 
S pogodbo se uredijo vsa medsebojna razmerja v zvezi z zagotavljanjem proračunskih sredstev za financiranje predmeta pogodbe, zlasti pa mora pogodba med Občino Tržič in vlagateljem vsebovati podatke o:
– pogodbenih strankah (ime, naslov, zastopnik, matična številka, davčna številka, številka računa in banke, kjer ima odprt račun),
– vsebinah in obsegu javnih kulturnih programov oziroma kulturnih projektov, ki so predmet sofinanciranja,
– višini dodeljenih sredstev,
– trajanju pogodbe,
– obsegu, dinamiki izplačil in načinu zagotavljanja sredstev Občine Tržič,
– roku, do katerega lahko izvajalec črpa proračunska sredstva,
– obliki in vsebini zahtevka za izplačilo dodeljenih sredstev,
– obveznosti vmesnega poročanja o izvedbi programa ali projekta,
– medsebojnem obveščanju in sodelovanju med pogodbenimi strankami,
– nadzoru in sankcijah v primeru neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti,
– protikorupcijsko klavzulo,
– obveznosti navajanja Občine Tržič kot sofinancerja,
– skrbnikih pogodb na strani Občine Tržič in vlagatelja,
– drugih medsebojnih pravicah in obveznostih, izhajajoč iz tega pravilnika.
20. člen 
(izplačila po pogodbi) 
Obseg, dinamika izplačil in način zagotavljanja sredstev Občine Tržič se opredeli s pogodbo. Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, jih mora kulturni izvajalec vrniti skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila sredstev iz občinskega proračuna do dneva vračila le-teh v občinski proračun. Če prejemnik sredstev ne vrne v določenem roku, se izvede postopek izterjave. Namenskost porabe proračunskih sredstev preverja Občina Tržič na podlagi poročil o realizaciji kulturnih programov oziroma projektov kot tudi z drugimi instrumenti nadzora iz tega pravilnika.
21. člen 
(obveznost seznanitve) 
(1) Kulturni izvajalci so dolžni izvajati dogovorjene projekte in programe v skladu z veljavnimi predpisi in tem pravilnikom ter le za namene, kot so opredeljeni v pogodbi.
(2) Kulturni izvajalec je dolžan pisno obvestiti Občino Tržič o spremembi okoliščin, ki utegnejo kakor koli vplivati na izpolnitev njegovih pogodbenih obveznosti. O spremembah odloči pooblaščena oseba za odločanje na podlagi pisnega mnenja strokovne komisije.
22. člen 
(navedba financerja – informiranje in obveščanje javnosti) 
Kulturni izvajalci, ki prejmejo sredstva iz občinskega proračuna, so dolžni v svojih promocijskih gradivih na ustrezen način navajati in predstavljati Občino Tržič.
3. KRITERIJI IN MERILA ZA VREDNOTENJE PROGRAMOV IN PROJEKTOV 
23. člen 
(kriteriji in merila) 
(1) Merila in kriteriji za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti obsegajo naslednje sklope:
A. javni kulturni programi,
B. kulturni projekti.
(2) Strokovna komisija pripravi predlog kriterijev in meril, ki se podrobneje določijo v javnem razpisu za posamezno leto.
4. NADZOR NAD IZVAJANJEM PROJEKTOV IN PORABO SREDSTEV 
24. člen 
(spremljanje izvajanja) 
(1) Kulturni izvajalci so dolžni izvajati javne kulturne programe in kulturne projekte najmanj v obsegu, opredeljenem v pogodbi.
(2) Skrbniki pogodb so odgovorni za spremljanje izpolnjevanja pogodbenih obveznosti izvajalcev projektov, ki so prejeli javna sredstva in namensko porabo sredstev.
(3) Župan lahko pooblasti posamezno fizično ali pravno osebo za strokovni pregled zahtevkov.
25. člen 
(poročanje in nadzor) 
(1) V okviru nadzora pooblaščene osebe Občine Tržič spremljajo in ocenjujejo delovanje prejemnikov javnih sredstev in smejo pri tem:
– zahtevati pisno poročilo o izvajanju aktov in pogodb,
– pregledovati dokumentacijo prejemnikov sredstev,
– ugotavljati skladnost izvedenega programa prejemnikov javnih sredstev,
– ugotavljati smotrnost uporabe sredstev za doseganje namena in ciljev pogodbe prejemnikov javnih sredstev.
(2) Kulturni izvajalec je dolžan Občini Tržič oziroma od nje pooblaščeni osebi predložiti poročila o izvedbi predmeta pogodbe, skladno z roki in dokazili, določenimi v pogodbi.
(3) Občina Tržič oziroma od nje pooblaščena oseba ima pravico kadar koli zahtevati pojasnila oziroma dokazila ter izvesti nadzor izvajanja programov, ki so predmet sofinanciranja, in nadzor namenskosti porabe sredstev po sklenjeni pogodbi. Pri tem je kulturni izvajalec programa dolžan izvajalcu nadzora nuditi vse potrebne informacije in mu predložiti potrebna dokazila oziroma dokumentacijo.
(4) Župan ima pravico določiti notranji revizijski nadzor nad pregledom dokumentacije in poslovanja izvajalcev, ki so kandidirali na javni razpis za sofinanciranje z namenom ugotavljanja namenske porabe sredstev ter preverjanje verodostojnosti in resničnosti predloženih dokumentov na javni razpis.
5. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
26. člen 
(objava in veljavnost pravilnika) 
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sofinanciranju programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v Občini Tržič (Uradni list RS, št. 56/17).
(2) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0007/2020
Tržič, dne 23. oktobra 2020
Župan 
Občine Tržič 
mag. Borut Sajovic 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti