Uradni list

Številka 13
Uradni list RS, št. 13/2019 z dne 1. 3. 2019
Uradni list

Uradni list RS, št. 13/2019 z dne 1. 3. 2019

Kazalo

458. Akt o javno-zasebnem partnerstvu, stran 999.

  
Na podlagi 16. člena Statuta Občine Dravograd ter v skladu z 11. členom Zakona o javno zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), 29. členom Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09 in 51/10) in 73. členom Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) je Občinski svet Občine Dravograd na 3. redni seji dne 7. 2. 2019 sprejel
A K T 
o javno-zasebnem partnerstvu 
1. člen 
Izrazi, opredeljeni v tem aktu, pomenijo:
a) »javni partner« je Občina Dravograd;
b) »zasebni partner« je fizična ali pravna oseba, ki je izbrana kot izvajalec javno-zasebnega partnerstva.
Drugi izrazi, pomenijo enako, kot je določeno v Zakonu o javno-zasebnem partnerstvu.
2. člen 
S tem aktom se ugotavlja javni interes za sklenitev javno-zasebnega partnerstva in izvedbo projekta »PROJEKTIRANJE, GRADNJA, UPRAVLJANJE IN VZDRŽEVANJE ZDRAVSTVENEGA CENTRA DRAVOGRAD«.
S tem aktom se določajo predmet, pravice in obveznosti javnega in zasebnega partnerja, postopek izbire zasebnega partnerja, način financiranja izvedbe projekta in druge sestavine razmerja javno-zasebnega partnerstva. Ta akt vsebuje tudi akt o javno-zasebnem partnerstvu v skladu z 41. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu.
3. člen 
Občina Dravograd na podlagi določb Zakona o javno-zasebnem partnerstvu, sprejema odločitev, da obstaja javni interes za izvedbo projekta »PROJEKTIRANJE, GRADNJA, UPRAVLJANJE IN VZDRŽEVANJE ZDRAVSTVENEGA CENTRA DRAVOGRAD« ter da je najučinkovitejši in najgospodarnejši način za zadovoljitev javnega interesa sklenitev javno-zasebnega partnerstva. Kot najprimernejša oblika javno-zasebnega partnerstva je statusno javno-zasebno partnerstvo.
4. člen 
Javno-zasebno partnerstvo se izvaja v obliki podjetja, ki ima sedež na območju Občine Dravograd, in ki ga bosta ustanovila skupaj javni in zasebni partner.
5. člen 
Predmet javno-zasebnega partnerstva je:
– projektiranje objekta Zdravstveni center Dravograd s pripadajočo infrastrukturo in parkirišči,
– gradnja objekta Zdravstveni center Dravograd s pripadajočo infrastrukturo in parkirišči,
– upravljanje z objektom Zdravstveni center Dravograd in parkirišči,
– vzdrževanje objekta Zdravstveni center Dravograd in parkirišč.
Javno-zasebno partnerstvo se izvede v obliki statusnega javno-zasebnega partnerstva z ustanovitvijo pravne osebe – družbe z omejeno odgovornostjo za določen čas, ki bo trajalo najmanj 10 let in največ 20 let pod pogoji, ki jih določa Zakon o javno-zasebnem partnerstvu.
Večino poslovnega tveganja za izvajanje javno-zasebnega partnerstva prevzema zasebni partner, zato se javno-zasebno partnerstvo skladno s 27. členom in 29. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu izvede v obliki statusnega partnerstva, in sicer v po modelu model lastninske pravice BOT (projektiraj-zgradi-upravljaj-prenesi v last javnemu partnerju).
6. člen 
Postopek izbire zasebnega parterja se izvede na podlagi javnega razpisa upoštevaje določila Zakona o javno-zasebnem partnerstvu.
V postopku mora biti zagotovljeno transparentno in enakopravno obravnavanje kandidatov.
Postopek izbire zasebnega partnerja v obliki statusnega javno-zasebnega partnerstva bo potekal po naslednjih fazah:
– v prvi fazi bo Občina Dravograd v skladu s pogoji iz javnega razpisa in razpisno dokumentacijo izmed zainteresiranih kandidatov za zasebne partnerje, ki bodo oddali vloge za sklenitev javno-zasebnega partnerstva, izbrala kandidate, ki bodo izpolnjevali vse pogoje iz razpisne dokumentacije ter njenih prilog, javni parter bo v tej fazi preveril, da je kandidat ekonomsko in finančno ter tehnično in kadrovsko ustrezno sposoben prevzeti naloge zasebnega partnerja v izvajalcu javno-zasebnega partnerstva,
– v drugi fazi bo Občina Dravograd s kandidati vodila konkurenčni dialog. Cilj konkurenčnega dialoga je ugotoviti in opredeliti sredstva ter najti najprimernejše rešitve za zadovoljitev ciljev in potreb občine. Potrebe, cilji in zahteve občine glede projekta so opredeljeni v investicijski dokumentaciji (DIIP), razpisni dokumentaciji in v NRP občine, dodatno pa bodo opredeljeni tekom konkurenčnega dialoga.
Kandidati bodo morali v postopku izbire izkazati, da imajo zagotovljen dostop do finančnih sredstev potrebnih za realizacijo celotnega projekta javno-zasebnega partnerstva.
Občina Dravograd mora oblikovati jasna in transparentna merila za izbor zasebnega partnerja, ki bodo omogočila izbor ekonomsko najugodnejšega kandidata, pri čemer se mora vključiti tudi naslednja podmerila:
– Cena izvedbe celotnega projekta v EUR brez DDV
– Višina nadomestila ki ga javni partner plača zasebnemu partnerju
– Trajanje javno-zasebnega partnerstva v mesecih
– Strokovna usposobljenost vodstvenega kadra.
Občina Dravograd bo ponder za posamična merila za izbor zasebnega partnerja določila v objavi javnega razpisa oziroma v razpisni dokumentaciji.
Izbran bo kandidat, ki bo v okviru konkurenčnega dialoga ponudil najboljše razmerje med ceno in kakovostjo.
7. člen 
Obveznosti javnega partnerja so zlasti:
– izbrati zasebnega partnerja pod pogoji iz razpisne dokumentacije;
– skleniti pogodbo o statusnem partnerstvu in družbeno pogodbo z zasebnim partnerjem, s katero se ustanovi nova družba;
– na novoustanovljeno družbo kot stvarni vložek prenesti lastninsko pravico na zemljiščih, s parcelnimi številkami 1329/2, 1365/10, 1365/8, 1365/11, 1337/6, 1365/11 k.o. Dravograd na naslovu TPC Meža 10, 2370 Dravograd na katerih se zgradi objekt, ki predstavljalo vložek javnega partnerja v projekt;
– izvajati korporativne pravice v novoustanovljeni družbi skladno z družbeno pogodbo.
Pravice javnega partnerja so pravice, ki izvirajo iz korporativnih pravic v novoustanovljeni družbi.
Obveznosti zasebnega partnerja so zlasti:
– skleniti pogodbo o statusnem partnerstvu in družbeno pogodbo z javnim partnerjem, s katero se ustanovi nova družba,
– kot kapitalski vložek v novoustanovljeno družbo ali na drug primeren način novoustanovljeni družbi zagotoviti sredstva za financiranje projektiranja, gradnje, upravljanja in vzdrževanja objekta,
– izvajati korporativne pravice v novoustanovljeni družbi skladno z družbeno pogodbo.
Zasebni partner krije celotno izgubo, nastalo v zvezi s projektiranjem, gradnjo, upravljanjem in vzdrževanjem objekta, ki je predmet projekta javno-zasebnega partnerstva iz tega akta, v obdobju (najmanj 10 let in največ 20 let) za katerega bo ustanovljena nova družba.
Pravice zasebnega partnerja so pravice, ki izvirajo iz korporativnih pravic v novoustanovljeni družbi.
V postopku izbire zasebnega partnerja se lahko določijo tudi druge obveznosti zasebnega partnerja.
Pogodba o statusnem partnerstvu mora opredeljevati, da se kumulativni znesek vseh nadomestil, ki jih plača javni partner v zameno za uporabo objekta, kompenzira z višino preostanka povečane vrednosti nepremičnine zaradi vlaganj v obdobju javno-zasebnega partnerstva, ki bi jo ob prenehanju partnerstva moral plačati javni partner. Po prenehanju razmerja partnerja medsebojno nimata nobenih dodatnih obveznosti ali pravic do odškodnin ali nadomestil, ki bi izvirale bodisi iz naslova nadomestila za uporabo objekta oziroma iz naslova povečane vrednosti nepremičnine.
8. člen 
Sredstva za projektiranje, gradnjo, upravljanje in vzdrževanje objekta je v celoti dolžan zagotoviti zasebni partner.
Delovanje novoustanovljene družbe se financira iz prihodkov dejavnosti, ki jo družba opravlja.
9. člen 
Za izvedbo postopka izbire zasebnega partnerja, izbiro izvajalca javno-zasebnega partnerstva in podpis pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu, sklenitev družbene pogodbe za ustanovitev nove družbe ter ostala dejanja v postopku sklenitve in izvajanja javno zasebnega partnerstva, ki niso v skladu z zakonom in statutom v pristojnosti občinskega sveta, se pooblasti županjo.
10. člen 
Komisijo za izbiro zasebnega partnerja za izvedbo projekta »PROJEKTIRANJE, GRADNJA, UPRAVLJANJE IN VZDRŽEVANJE ZDRAVSTVENEGA CENTRA DRAVOGRAD« imenuje županja. Vsi člani komisije morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo in delovne izkušnje z delovnega področja, da omogočajo strokovno presojo vlog.
Predsednik in člani komisije morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da ni kakorkoli povezan s katerimkoli kandidatom, njegovim zastopnikom, članom uprave, nadzornega sveta, ustanoviteljem, družbenikom ali delničarjem s kontrolnim deležem ali pooblaščencem v poslovnem razmerju,
– da s katerimkoli kandidatom, njegovim zastopnikom, članom uprave, nadzornega sveta, ustanoviteljem, družbenikom ali delničarjem s kontrolnim deležem ali pooblaščencem v poslovnem razmerju ni v sorodstvenem razmerju v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena, v zakonski zvezi ali svaštvu do vštetega drugega kolena, četudi je zakonska zveza že prenehala, z njim ne živi v zunajzakonski skupnosti ali pa v registrirani istospolni partnerski skupnosti,
– da ni bil zaposlen pri kateremkoli kandidatu ali je kako drugače delal za kandidata.
Predsednik in člani komisije potrdijo izpolnjevanje pogojev iz tretjega odstavka tega člena s podpisom izjave o izpolnjevanju pogojev.
Naloge strokovne komisije iz prvega odstavka tega člena so:
– priprava in potrditev razpisne dokumentacije,
– objava javnega razpisa,
– omogočanje vpogleda v razpisno dokumentacijo in predaja razpisne dokumentacije zainteresiranim osebam, ki imajo pravni interes,
– izvedba odpiranja vlog za izbor izvajalca javno-zasebnega partnerstva,
– pregled in vrednotenje vlog za izbor izvajalca javno-zasebnega partnerstva,
– izvedba konkurenčnega dialoga,
– priprava poročila o opravljenem pregledu in vrednotenju vlog,
– ostale naloge pri izvedbi postopka izbire zasebnega partnerja.
Strokovna komisija iz prvega odstavka tega člena lahko za strokovno-tehnično pomoč in svetovanje pri izvedbi posameznih nalog v postopku priprave in izvedbe javnega razpisa, ki izključuje naloge, ki jih lahko opravlja zgolj Občina Dravograd, uporablja zunanje strokovnjake.
11. člen 
Obdobje javno-zasebnega partnerstva začne teči z dnem sklenitve pogodbe o statusnem partnerstvu. Obveznosti, ki izhajajo iz sklenjene pogodbe o statusnem partnerstvu se izvedejo skladno s terminskim planom, ki bo opredeljen v pogodbi o statusnem partnerstvu.
Trajanje javno-zasebnega partnerstva je opredeljeno s pogodbo o statusnem partnerstvu. Javno-zasebno partnerstvo preneha iz razlogov navedenih v pogodbi o statusnem partnerstvu.
Trajanje javno zasebnega partnerstva se v fazi izvajanja lahko podaljša največ za polovico s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu dogovorjenega obdobja, če je to potrebno zaradi dodatnih vlaganj zasebnega partnerja, ki so posledica zahtev javnega partnerja ali njegovih ukrepov v javnem interesu. Obseg dodatnih vlaganj in obdobje podaljšanja se opredeli v aneksu k sklenjeni pogodbi o statusnem partnerstvu.
Pravice in obveznosti, ki izhajajo iz statusnega partnerstva, nastanejo s trenutkom sklenitve pogodbe o statusnem partnerstvu.
12. člen 
Javni ali zasebni partner lahko zahtevata spremembo pogodbe o statusnem partnerstvu v primerih:
– spremembe zakonov in predpisov, ki vplivajo na spremembo določb pogodbe o statusnem partnerstvu;
– v primeru dodatnih investicij in storitev, ki niso bile vključene v prvotno pogodbo o statusnem partnerstvu;
– spremenjenih okoliščin, ki jih ni bilo možno predvideti ob podpisu pogodbe o statusnem partnerstvu.
Javni partner lahko zahteva spremembo pogodbe o statusnem partnerstvu v primeru:
– če je to potrebno, da se zavaruje javni interes.
Nedopustne so spremembe pogodbe pri katerih:
– bi se spremenila splošna narava pogodbe o statusnem partnerstvu;
– bi sprememba uvajala pogoje, ki bi, če bi bili del prvotnega postopka, omogočili udeležbo drugih ponudnikov kot tistih, ki so bili prvotno izbrani, ali sprejem druge ponudbe kot tiste, ki je bila prvotno izbrana, ali pa bi k sodelovanju pritegnili še druge udeležence;
– bi se zaradi spremembe ekonomsko ravnotežje spremenilo v korist zasebnega partnerja na način, ki ni bil predviden v prvotni pogodbi o statusnem partnerstvu;
– bi bil zaradi spremembe znatno razširjen obseg pogodbe o statusnem partnerstvu;
– bi se zamenjalo zasebnega partnerja, razen v primeru ko nov gospodarski subjekt, ki izpolnjuje prvotno določene pogoje za ugotavljanje sposobnosti, v celoti ali delno nasledi prvotnega po prestrukturiranju podjetja, vključno s prevzemom, združitvijo, pripojitvijo ali insolventnostjo, če to ne vključuje drugih bistvenih sprememb pogodbe.
13. člen 
V primeru, ko je to neobhodno potrebno, da se zavaruje javni interes in doseže namen javno-zasebnega partnerstva, ima javni partner pravico, da z enostranskim ukrepom poseže v vzpostavljeno razmerje javno-zasebnega partnerstva in zavaruje javni interes.
Kot enostranski ukrep v javnem interesu lahko:
– začasno prevzeme zgrajen objekt v upravljanje in/ali izvede investicijske ali vzdrževalne ukrepe za zavarovanje vrednosti objekta;
– uvede izredni nadzor nad izvajanjem pogodbe;
– izda obvezna navodila zasebnemu partnerju;
– enostransko odpove pogodbo.
Ukrep javnega partnerja mora biti skladen z načelom sorazmernosti in ne sme prekomerno obremenjevati zasebnega partnerja.
Način in pogoji uveljavitve enostranskih ukrepov v javnem interesu se podrobneje opredelijo s pogodbo o statusnem partnerstvu.
14. člen 
Zasebni partner prevzame celotno tveganje za zagotovitev financiranja projektiranja, gradnje, upravljanja in vzdrževanja objekta, ki ga s pogodbo o statusnem partnerstvu ni prevzel javni partner.
15. člen 
Nadzor nad izvajanjem javno-zasebnega partnerstva vršita županja in Občinski svet Občine Dravograd.
Na zahtevo občinskega sveta je župan dolžan poročati občinskemu svetu o aktivnostih povezanih s sklenitvijo in izvajanjem javno-zasebnega partnerstva.
Zasebni partner je dolžan javnemu partnerju omogočiti izvajanje sprotnega nadzora nad izvedbo projekta.
16. člen 
Zasebni partner mora najmanj enkrat letno izdelati poročilo o izvajanju prevzetih obveznosti.
Zasebni partner mora na zahtevo javnega partnerja pripraviti tudi izredno pisno poročilo o stanju, opravljenih in potrebnih delih, potrebnih investicijah in organizacijskih ukrepih in kvaliteti izvajanja prevzetih obveznosti.
Po preteku obdobja javno-zasebnega partnerstva bo izvedena evaluacija izvedbe javno-zasebnega partnerstva.
Za izvedbo evaluacije mora zasebni partner pripraviti pisno poročilo, ki mora vključevati poročilo o poteku izvajanja javno-zasebnega partnerstva, poročilo o stanju objekta ter morebitne druge podatke, ki jih bo zahteval javni partner.
17. člen 
Skladno s 14. členom Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 45/10) je pogodba, pri kateri kdo v imenu ali na račun druge pogodbene stranke, predstavniku ali posredniku organa ali organizacije iz javnega sektorja obljubi, ponudi ali da kakšno nedovoljeno korist za:
– pridobitev posla ali
– za sklenitev posla pod ugodnejšimi pogoji ali
– za opustitev dolžnega nadzora nad izvajanjem pogodbenih obveznosti ali
– za drugo ravnanje ali opustitev, s katerim je organu ali organizaciji iz javnega sektorja povzročena škoda ali je omogočena pridobitev nedovoljene koristi predstavniku organa, posredniku organa ali organizacije iz javnega sektorja, drugi pogodbeni stranki ali njenemu predstavniku, zastopniku, posredniku, nična.
18. člen 
Ne glede na določbo prvega odstavka 5. člena tega akta javni partner tudi po objavi javnega razpisa ni zavezan, da izbere izvajalca javno-zasebnega partnerstva. Kolikor javni partner v postopku izbire ne izbere izvajalca javno-zasebnega partnerstva, o tem izda akt, s katerim se konča postopek izbire, v katerem se navedejo vse stranke, katerih vloge so bile zavrnjene in utemeljitev razlogov za njihovo zavrnitev.
19. člen 
Za vsa razmerja in spore, ki izhajajo iz sklenjenega razmerja, se uporabi izključno pravo Republike Slovenije.
20. člen 
Ta akt začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 411-0001/2017
Dravograd, dne 7. februarja 2019
Županja 
Občine Dravograd 
Marijana Cigala l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti