Uradni list

Številka 13
Uradni list RS, št. 13/2019 z dne 1. 3. 2019
Uradni list

Uradni list RS, št. 13/2019 z dne 1. 3. 2019

Kazalo

454. Odlok o postopku in merilih za sofinanciranje letnega programa športa v Občini Dobrna, stran 973.

  
Na podlagi 16. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17) in 15. člena Statuta Občine Dobrna (Uradni list RS, št. 55/17) je Občinski svet Občine Dobrna na 3. redni seji dne 12. 2. 2019 sprejel
O D L O K 
o postopku in merilih za sofinanciranje letnega programa športa v Občini Dobrna 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
Predmet tega odloka podrobneje določi izvajalce posameznih programov in področij letnega programa športa, podrobnejše pogoje in merila za izbiro in sofinanciranje izvajanja letnega programa športa v Občini Dobrna za uresničevanje javnega interesa na področju športa, ki jih Občina Dobrna sofinancira na osnovi določil zakona o športu v vsakoletnem proračunu v okviru letnega programa športa.
Opredeljuje način določitve višine sofinanciranja, postopek izbire in sofinanciranja izvajanja letnega programa športa, način sklepanja in vsebino pogodb o sofinanciranju ter način izvajanja nadzora nad pogodbami o sofinanciranju.
Merila za izbor in vrednotenje programov športa so sestavni del odloka in se jih v času od dneva objave javnega razpisa za sofinanciranje programov športa do končne odločitve o višini sofinanciranja programov športa ne sme spreminjati.
Za programe in področja športa, ki niso navedena v merilih, se merila za izbor in vrednotenje opredeli z letnim programom športa in objavi v javnem razpisu.
2. člen 
(opredelitev javnega interesa v športu) 
Javni interes na področju športa v Občini Dobrna obsega dejavnosti na vseh področjih športa v skladu s prednostnimi nalogami, ki so opredeljene v Nacionalnem programu športa v Republiki Sloveniji in Izvedbenem načrtu Resolucije o nacionalnem programu športa v Republiki Sloveniji in se uresničujejo tako, da se:
– zagotavlja finančna sredstva za sofinanciranje letnega programa športa na ravni Občine Dobrna,
– spodbuja in zagotavlja pogoje za opravljanje in razvoj dejavnosti na vseh področjih športa in
– načrtuje, gradi, posodablja in vzdržuje lokalno pomembne športne objekte in površine za šport v naravi.
II. UPRAVIČENCI IN POGOJI ZA PRIDOBITEV SREDSTEV, ZA PODROČJA IN PROGRAME ŠPORTA, OPREDELJENI V LPŠ 
3. člen 
(področja športa) 
Namenska proračunska sredstva za šport se v Občini Dobrna namenjajo za programe skladno z Zakonom o športu, v okviru Nacionalnega programa športa in Letnega programa športa v Občini Dobrna in ob upoštevanju načela, da so proračunska sredstva dostopna vsem izvajalcem pod enakimi pogoji, na naslednjih področjih:
1. Športni programi
1.1 Prostočasna športna vzgoja otrok in mladine
1.2 Športna vzgoja otrok in mladine s posebnimi potrebami
1.3 Športna vzgoja otrok in mladine, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport
1.4 Kakovostni šport
1.5 Vrhunski šport
1.6 Šport invalidov
1.7 Športna rekreacija
1.8 Šport starejših
2. Športni objekti in površine za šport v naravi
3. Razvojne, strokovne in raziskovalne dejavnosti v športu
3.1 Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev v športu
3.2 Založništvo v športu
3.3 Znanstvenoraziskovalna dejavnost
4. Organiziranost v športu
4.1 Delovanje športnih organizacij, društev in športnih zvez na ravni lokalne skupnosti
5. Športne prireditve in promocija športa
5.1 Športne prireditve
Podrobnejša opredelitev vseh področij športa je podana v merilih, ki so priloga tega odloka.
Merila za izbor in vrednotenje posameznih področij športa vsebujejo:
– Športna področja, ki so v javnem interesu in se v skladu z IN NPŠ sofinancirajo na ravni lokalne skupnosti.
– Kriterije vrednotenja posameznih področij.
– Obseg in elemente vrednotenja športnih programov.
Merila za izbor in vrednotenje programov, ki niso zajeta v merilih, se opredeli z javnim razpisom.
4. člen 
(upravičenci za pridobitev sredstev) 
Za sofinanciranje programov iz občinskega proračuna lahko kandidirajo na javnem razpisu naslednji izvajalci športnih programov:
1. športna društva in klubi, ki so registrirana in delujejo v občini in izvajajo javne športne programe s sedežem v Občini Dobrna,
2. zveza športnih društev Občine Dobrna,
3. ustanove, ki so ustanovljene za splošno koristen namen opravljanja dejavnosti v športu s sedežem v Občini Dobrna,
4. pravne osebe, registrirane za opravljanje dejavnosti v športu s sedežem v občini,
5. zavodi za šport in ustanove, ki so ustanovljene za splošno koristen namen na področju športa s sedežem v Občini Dobrna,
6. samostojni podjetniki, posamezniki, zasebni športni delavci, registrirani za opravljanje dejavnosti v športu s sedežem v Občini Dobrna.
5. člen 
(pogoji za pridobitev sredstev) 
Izvajalci programov iz prejšnjega člena morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da so registrirani in organizirani v skladu z veljavnimi predpisi,
– da je njihova dejavnost izvajanje športnih dejavnosti,
– da so najmanj eno leto registrirani s sedežem v Občini Dobrna na dan roka poteka za prijavo na javni razpis,
– imeti morajo najmanj 10 članov s plačano članarino (velja za društva),
– imeti morajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za izvedbo načrtovanih športnih dejavnosti,
– urejeno evidenco članov s plačano članarino,
– zagotovljeno izvajanje športnih programov najmanj v obsegu določenim v merilih in kriterijih za izbor in vrednotenje letnega programa športa v Občini Dobrna,
– razen, če za posamezne programe v merilih ni drugače opredeljeno (velja za izvajalce, ki kandidirajo s športnimi programi),
– izdelano finančno konstrukcijo, iz katere je razviden predviden vir prihodkov in stroškov za izvedbo programov,
– na drugih razpisih občine oziroma iz drugih proračunskih postavk občine niso pridobili sredstev za iste programe,
– imajo poravnane vse obveznosti nastale na podlagi izvajanja športne dejavnosti do občine,
– dovoljujejo objavo podatkov o prijavitelju in o prijavljenem programu z namenom objave rezultatov razpisa na spletni strani občine, skladno s predpisi o dostopu informacij javnega značaja in o varstvu osebnih podatkov,
– izpolnjevati morajo ostale pogoje v skladu s kriteriji za sofinanciranje programov,
– da so izvajalci LPŠ v letu pred letom, na katerega se nanaša javni razpis, izpolnili pogodbene obveznosti.
Občinska proračunska sredstva, namenjena športnim programom, lahko izvajalci pridobijo le na osnovi kandidature na javnem razpisu.
Izvajalci športnih programov lahko s svojimi programi za sofinanciranje iz proračunskih sredstev Občine Dobrna, za posamezne vsebine, opredeljenih v 3. členu tega odloka, kandidirajo na razpisu, ki je objavljen enkrat na leto.
Pod pogoji iz tega člena imajo pri izvajanju programov prostočasne športne vzgoje otrok in mladine prednost športna društva in športne zveze, registrirane v Republiki Sloveniji, in zavodi s področja vzgoje in izobraževanja, ki izvajajo javnoveljavne programe.
III. POSTOPEK IZBORA IN SOFINANCIRANJE LETNEGA PROGRAMA ŠPORTA 
6. člen 
(Letni program športa Občine Dobrna) 
Letni program športa je dokument, ki opredeljuje področja športa in programe, ki se sofinancirajo v posameznem koledarskem letu in obseg javnih sredstev, ki se zagotavljajo v proračunu Občine Dobrna, ob upoštevanju strukture in prednostnih nalog, kot je opredeljeno v Nacionalnem programu športa. Za koledarsko leto ga sprejme občinski svet, po predhodnem mnenju športne zveze, če ta obstaja in v katero so vključena športna društva, ki imajo sedež v Občini Dobrna, praviloma po sprejemu občinskega proračuna.
Ne glede na prejšnji odstavek občinski svet sprejme Letni program športa brez predhodnega mnenja športne zveze, če ga le-ta ne poda v roku enega meseca od prejema poziva.
Letni program športa se objavi na spletni strani Občine Dobrna.
7. člen 
(javni razpis) 
Sredstva proračuna Občine Dobrna za izvajanje programov športa lahko izvajalci pridobijo na podlagi vsakoletnega javnega razpisa. Javni razpis se izvede po sprejemu vsakoletnega proračuna Občine Dobrna na osnovi določil letnega programa športa Občine Dobrna. Javni razpis se objavi v glasilu Občine Dobrna in na spletni strani Občine Dobrna.
Razpisna dokumentacija mora biti na razpolago potencialnim kandidatom na uradni spletni strani Občine Dobrna in na sedežu Občine Dobrna. Pri razdelitvi razpoložljivih sredstev se upoštevajo le programi izvajalcev, ki so v celoti izpolnili pogoje, določene z razpisno dokumentacijo. Izvajalec razpisa lahko posameznega izvajalca pozove k dopolnitvi vloge v osmih dneh po odpiranju vlog.
8. člen 
(komisija) 
Postopek javnega razpisa vodi komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Komisijo sestavljajo najmanj trije člani, od katerih je en predsednik. Komisija je sklepčna, če je prisotna najmanj polovica članov komisije.
Predsednik in člani komisije ne smejo biti z vlagatelji, ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi, v zunajzakonski skupnosti, v svaštvu do vštetega drugega kolena tudi, če so te zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehale. Prav tako ne smejo sodelovati pri delu komisije, če obstajajo druge okoliščine, ki bi vplivale na njihovo neobjektivnost in nepristranskost.
9. člen 
(naloge komisije) 
Naloge komisije so:
– ugotavljanje pravočasnosti in popolnosti prispelih vlog,
– pregled popolnih vlog ter njihovo vrednotenje na podlagi zahtev in meril iz javnega razpisa,
– priprava predloga izbire in sofinanciranja programov in področij letnega programa športa.
Komisija o svojem delu vodi zapisnik. Zapisniki sej komisije niso javni.
10. člen 
(besedilo javnega razpisa) 
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– navedbo naročnika (naziv, sedež),
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa z višino razpisanih sredstev,
– osnovne pogoje, ki jih morajo izvajalci izpolnjevati,
– merila za vrednotenje športnih programov,
– določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena javna sredstva,
– rok za predložitev vlog in način oddaje vloge,
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– navedbo oseb, pooblaščenih za podajanje informacij o javnem razpisu,
– način dostave vlog ter dan in uro, do katere naročnik sprejema vloge,
– informacijo o razpisni dokumentaciji.
Rok za podajo vlog na javni razpis določi izvajalec v javnem razpisu in ne sme biti krajši od 14 dni od objave javnega razpisa in na spletni strani Občine Dobrna.
11. člen 
(predložitev vlog) 
Predlagatelji morajo predložiti vloge v zaprti ovojnici, ki je označena z »Ne odpiraj – vloga«, in navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša.
Ovojnica, ki ni označena v skladu s prejšnjim odstavkom, se vrne vlagatelju.
Za pravočasno vloženo se šteje vloga, ki je predložena v roku, določenem v javnem razpisu. Vloga, ki prispe po poteku roka, je prepozna. Vloge morajo biti oddane na predpisanih obrazcih.
12. člen 
(odpiranje vlog) 
Komisija odpre vse, pravočasno prispele in pravilno označene vloge in ugotovi njihovo popolnost.
Vloge, ki so prispele po izteku roka in niso pravočasne ali so bile nepravilno označene, izvajalec razpisa zavrže s sklepom. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
Odpiranje prejetih vlog ni javno. Za vsako vlogo komisija ugotovi, ali je pravočasna ali jo je podala oseba, ki se lahko prijavi, in ali je popolna.
Komisija o odpiranju vlog vodi zapisnik, ki vsebuje najmanj:
– datum dospelih vlog,
– predmet razpisa oziroma poziva,
– imena in nazivi vlagateljev, navedenih po vrstnem redu prispelosti,
– ugotovitve o popolnosti vloge z navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili popolne prijave.
Vlogo, ki ni pravočasna ali je ni vložila upravičena oseba, izvajalec razpisa zavrže s sklepom. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
Komisija v roku osmih dni od odpiranja vlog pozove tiste predlagatelje, katerih vloge ne vsebujejo vseh, z razpisno dokumentacijo, zahtevanih dokumentov, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti krajši od 8 dni in ne daljši od 15 dni.
Če vlagatelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku, izvajalec razpisa vlogo zavrže s sklepom. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
13. člen 
(ocenjevanje in ovrednotenje vlog) 
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog, tako da preveri izpolnjevanje razpisnih pogojev in jih oceni na podlagi meril, določenih z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo.
Komisija pripravi predlog za izbor in sofinanciranje programov in področij letnega programa športa.
Komisija o opravljenem strokovnem pregledu iz prejšnjega odstavka vodi zapisnik, iz katerega so razvidni razlogi za razvrstitev in predlog, kateri programi ali področja letnega programa športa se sofinancirajo v določenem obsegu, oziroma navedeni razlogi, da se program ali področje letnega programa športa ne uvrsti v sofinanciranje.
Ocenjevanje in vrednotenje vlog ter zapisnik komisije niso javni.
Razpisane programe in področja letnega programa športa se vrednoti s točkami. Vrednost točke se določi v sorazmernem deležu glede na skupno število točk za posamezne vsebine in glede na obseg proračunskih sredstev za izvajanje letnega programa športa.
14. člen 
(odločba) 
Na podlagi predloga komisije izvajalec razpisa izda odločbo o izbiri ter obsegu sofinanciranja ali zavrnitvi sofinanciranja programa ali področja letnega programa športa.
Odločba o izbiri je podlaga za sklenitev pogodbe o sofinanciranju izvajanja letnega programa športa. Izbranega izvajalca se pozove k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvajanja letnega programa športa.
Če se vlagatelj v osmih dneh ne odzove, se šteje, da je odstopil od vloge za sofinanciranje.
15. člen 
(pritožbeni postopek) 
Vlagatelj, ki meni, da izpolnjuje pogoje in merila iz javnega razpisa in da prijavljen program ni bil pravilno vrednoten oziroma neupravičeno ni bil izbran, lahko v osmih dneh od prejema odločbe vloži ugovor. V ugovoru mora natančno opredeliti razloge za pritožbo. Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi izvajalci.
Predmet ugovora ne morejo biti merila za ocenjevanje vlog.
Izvajalec razpisa o ugovoru odloči v roku 30 dni od njegovega prejema. Odločitev o izbiri je s tem dokončna.
16. člen 
(objava rezultatov javnega razpisa in obveznost izvajalcev letnega programa športa) 
Izvajalec športnega programa, ki je izbran za izvajanje letnega programa športa, je dolžan javno objaviti izračun cene športnega programa, za katerega izvajanje prejema javna sredstva.
Cene programov morajo biti oblikovane v skladu s pravilnikom, ki ga izda minister. Športni programi, ki so v celoti financirani iz javnih sredstev, morajo biti za udeležence brezplačni. V primeru delnega sofinanciranja programov mora izvajalec letnega programa športa stroške, ki jih krijejo vadeči, sorazmerno zmanjšati.
17. člen 
(vsebina pogodbe) 
Občina sklene z izbranimi izvajalci letnega programa športa pogodbo o sofinanciranju, v kateri se opredeli naziv izvajalca in izbrani program, višino in namen sofinanciranja, nadzor nad izvedbo programa in namensko porabo proračunskih sredstev ter druge medsebojne pravice in obveznosti.
IV. NAČIN FINANCIRANJA IN POROČANJA IZVAJALCEV LETNEGA PROGRAMA ŠPORTA 
18. člen 
(dodelitev odobrenih sredstev in njihova poraba) 
Dodelitev sredstev, namenjenih izvajanju občinskega programa športa, se zagotavlja v okviru letnega programa športa in so zagotovljena v proračunu Občine Dobrna. Podlaga za dodelitev odobrenih sredstev je uspešna kandidatura na javnem razpisu, ki ga opredeljuje 11. člen tega odloka, in na osnovi sklenjenih pogodb z izvajalci programov, ki jih po končanem postopku javnega razpisa pripravi izvajalec javnega razpisa. Pogodbe opredeljujejo višino sredstev, obseg in izvedbo programov in nalog ter način nadzora nad porabo sredstev.
Izvajalcu letnega programa športa se dodeljena sredstva nakažejo v skladu z veljavnim zakonom o izvrševanju proračunov.
Izvajalec letnega programa športa lahko dodeljena sredstva nameni za upravičene stroške izključno v programu, za katerega so bila dodeljena.
19. člen 
(upravičeni stroški programa) 
Upravičeni stroški so tisti, ki nastanejo pri izvajanju programov na posameznih področjih športa in niso sofinancirani iz drugih delov sredstev občinskega proračuna.
Upravičeni stroški pri športnih programih so:
– Strokovni delavci: strošek dela po pogodbi o delu, podjemne pogodbe, študentsko delo, stroški nadomestil v zvezi z delom (npr. potni stroški, dnevnice ipd.). Kot strošek kadra pri izvajanju programov se lahko upošteva tudi prostovoljno delo, ki pa mora biti ustrezno dokumentirano in obračunano v skladu z Zakonom o prostovoljstvu. V primeru, da se strokovni delavec odpove plačilu za opravljeno delo, mora podati izjavo, da se plačilu odpoveduje (ta sredstva morajo biti porabljanja z nameni, določenimi v tem členu).
– Športni objekti: strošek uporabe oziroma najema objekta ali strošek tekočega vzdrževanja, če izvajalec izvaja program v lastnem ali najetem objektu. Če stroški uporabe objekta ne nastanejo, mora izvajalec programa podati izjavo (ta sredstva morajo biti porabljanja z nameni, določenimi v tem členu).
– Tekmovalni stroški: strošek prijavnine za vstop v tekmovalni sistem oziroma prijavnina za udeležbo na tekmovanju, stroški prevoza, potni stroški in stroški prehrane.
– Drugi upravičeni stroški programov: športni rekviziti, športna oprema (žoge, dresi idr.), oglaševanje, nezgodno zavarovanje udeležencev ipd.
Upravičeni stroški pri programu izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev je prijavnina na seminar, potni stroški (javni prevoz, kilometrina, dnevnica), stroški bivanja in strokovna literatura.
Upravičeni stroški pri programu delovanje športnih organizacij so: članarina športnim zvezam, registracija športnikov, strošek najema oziroma uporabe pisarniškega prostora in tekoči stroški društva (poštni stroški, stroški telefona, pisarniški material, računovodski stroški, stroški objav idr.).
Upravičeni stroški pri programu športne prireditve so: najemnina prireditvenega prostora in opreme za izvedbo prireditve, nagrade (pokali, medalje, diplome), oglaševanje (plakati, vabila ipd.), strošek sodnikov, zavarovanje prireditve.
Stroški programa, ki so sofinancirani iz drugih proračunskih postavk, niso upravičeni stroški programa.
Upravičeni stroški za ostale programe iz 3. člena, ki niso predhodno navedeni, se opredeli v javnem razpisu.
V. SPREMLJANJE IZVAJANJA LETNEGA PROGRAMA ŠPORTA IN POROČANJE 
20. člen 
(poročila izvajalcev) 
Izvajalci programov morajo komisiji najkasneje do 31. marca naslednjega leta posredovati letno vsebinsko in finančno poročilo o izvedbi programov z dokazili o izpolnitvi prevzetih obveznosti (preslikave računov in drugih listin, ki se nanašajo na izvedene programe).
Če izvajalec do rokov, navedenih v prejšnjem odstavku, ne odda letnega poročila, se šteje, da programov ni izvajal in je dolžan vsa izvedena proračunska sredstva, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi, vrniti v občinski proračun.
Enako kot v prejšnjem odstavku komisija ravna tudi v primeru, kadar ugotovi, da je izvajalec prejel oziroma so mu odobrena proračunska sredstva za namen znotraj vsebine, za katerega stroški dejansko ne nastajajo.
Izvajalec, ki krši pogodbena določila, ne more kandidirati na prvem naslednjem javnem razpisu za sofinanciranje programov športa.
Izvajalci morajo dajati pristojnemu organu morebitna dodatna pojasnila zlasti o vsebinah iz tega pravilnika in o uresničevanju na razpisu odobrenega programa ter organom, ki jih ti potrebujejo za oblikovanje ocen, mnenj in stališč.
V primeru, da izvajalec ne izvaja odobrenih programov v skladu z določili tega odloka in pogodbe, se pogodba prekine in sofinanciranje takoj ukine, izvajalec pa je dolžan povrniti prejeta sredstva. O nepravilnostih se obvesti komisijo.
Če je izvajalec v kateri koli fazi razpisa navajal neresnične podatke z namenom pridobitve sredstev, občina prekine pogodbo in zahteva vrnitev nenamensko porabljenih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
21. člen 
(spremljanje izvajanja LPŠ) 
Izvajalci LPŠ so dolžni izvajati izbrana področja najmanj v obsegu, opredeljenem v pogodbi, sredstva pa nameniti za izbrano področje v skladu z javnim razpisom.
Nadzor nad izvajanjem pogodbe in porabo proračunskih sredstev lahko kadar koli izvaja skrbnik pogodbe in nadzorni odbor Občine Dobrna.
VI. JAVNI ŠPORTNI OBJEKTI IN POVRŠINE ZA ŠPORT V NARAVI 
22. člen 
Programi športa, ki se izvajajo v okviru obveznega ali razširjenega dela vzgojno-izobraževalnega programa na javnih športnih objektih in površinah za šport v naravi, imajo prednost pred izvajalci letnega programa športa in drugimi uporabniki.
Športna društva, ki izvajajo letni program športa, imajo za izvajanje nacionalnega programa pod enakimi pogoji prednost pri uporabi javnih športnih objektov in površin za šport v naravi pred drugimi uporabniki in izvajalci.
Športna društva, ki ne izvajajo letnega programa športa, imajo pa status društva v javnem interesu s področja športa, imajo pod enakimi pogoji prednost pri uporabi javnih športnih objektov in površin za šport v naravi, ki so v lasti Občine Dobrna, pred drugimi uporabniki, ki niso izvajalci letnega programa športa.
Sredstva za investicije v športne objekte in površine za šport v naravi v Občini Dobrna se zagotavljajo v vsakoletnem proračunu na posebni proračunski postavki.
VII. KONČNI DOLOČBI 
23. člen 
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Pravilnik za vrednotenje športnih programov v Občini Dobrna (Uradni list RS, št. 32/05, 96/09, 22/10, 105/10).
24. člen 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0001/2019-1(1)
Dobrna, dne 12. februarja 2019
Župan 
Občine Dobrna 
Martin Brecl l.r.
 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti