Uradni list

Številka 85
Uradni list RS, št. 85/2016 z dne 28. 12. 2016
Uradni list

Uradni list RS, št. 85/2016 z dne 28. 12. 2016

Kazalo

3718. Tarife 2017 o vrednosti točke za letno plačilo na podlagi obvestila, za letno plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za letno plačilo za uporabo elementov oštevilčenja, stran 12852.

  
Na podlagi petega odstavka 6. člena, tretjega odstavka 60. člena in tretjega odstavka 74. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US in 81/15), 4. člena Splošnega akta o načinu izračuna plačil za uporabo radijskih frekvenc (Uradni list RS, št. 30/13, 33/13 – popr. in 40/13 – popr.) in 4. člena Splošnega akta o načinu izračuna višine plačil za uporabo elementov oštevilčenja (Uradni list RS, št. 31/13) izdaja direktor Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
T A R I F E 
2017 o vrednosti točke za letno plačilo na podlagi obvestila, za letno plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za letno plačilo za uporabo elementov oštevilčenja 
1. člen 
(vsebina) 
Ta tarifa določa vrednost točke za izračun plačil na podlagi obvestila, za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc in za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjemu besedilu: agencija) za leto 2017.
2. člen 
(plačilo na podlagi obvestila) 
Vrednost točke za izračun plačila na podlagi obvestila za zagotavljanje javnih komunikacijskih omrežij oziroma izvajanje javnih komunikacijskih storitev je 1,06 EUR.
3. člen 
(plačilo za uporabo radijskih frekvenc) 
Vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je 0,51 EUR.
4. člen 
(plačilo za uporabo elementov oštevilčenja) 
Vrednost točke za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja je 0,76 EUR.
5. člen 
(priloga k tarifi) 
Obrazložitev tarife v Prilogi, ki je sestavni del te tarife, določa razloge za sprejem tarife ter cilje, ki jih agencija zasleduje.
6. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta tarifa začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2017.
Št. 0100-5/2016/60
Ljubljana, dne 14. decembra 2016
EVA 2016-3130-0044
mag. Tanja Muha l.r.
v.d. direktorja 
K tej tarifi je dala soglasje Vlada Republike Slovenije s sklepom št. 47601-18/2016/3, z dne 22. decembra 2016.
Priloga k Tarifi 2017 o vrednosti točke za letno plačilo na podlagi obvestila, za letno plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za letno plačilo za uporabo elementov oštevilčenja za delovanje regulatornega organa na področju elektronskih komunikacij:
PRILOGA 
Posebna obrazložitev tarife 
Tarifa 2017 o vrednosti točke za letno plačilo na podlagi obvestila, za letno plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za letno plačilo za uporabo elementov oštevilčenja predvideva neposredno plačevanje plačil agenciji za opravljanje nalog v okviru njenih pooblastil in pristojnosti.
Pravna podlaga in razlogi za sprejem tarife so:
1. Agencija se financira z letnimi plačili zavezancev v višini sredstev, ki so potrebna za pokrije stroškov, ki jih ima agencija z izvrševanjem nalog opredeljenih v Zakonu o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US in 81/15; v nadaljnjem besedilu: ZEKom-1) in za sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije.
2. Vire financiranja agencije na področju elektronskih komunikacij določa ZEKom-1, in sicer predvideva tri vrste plačil:
– plačila na podlagi obvestila iz 5. člena ZEKom-1 (6. člen ZEKom-1),
– plačila za uporabo radijskih frekvenc (60. člen ZEKom-1),
– plačila za uporabo elementov oštevilčenja (74. člen ZEKom-1).
3. Za vsakega od zgoraj navedenih virov financiranja mora agencija določiti vrednost točke za letno plačilo zavezancev. Vrednost točke se pomnoži s številom točk, ki odpadejo na posameznega zavezanca in je določeno z zakonom (drugi odstavek 6. člena ZEKom-1) oziroma s splošnim aktom, ki ga sprejme agencija (drugi odstavek 60. člena in drugi odstavek 74. člena ZEKom-1). Pri določitvi vrednosti točke mora agencija upoštevati naslednja pravila:
– vrednost točke za izračun plačila na podlagi obvestila je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb ZEKom-1, razen določb V. in VI. poglavja,
– vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z upravljanjem in nadzorom radiofrekvenčnega spektra (V. poglavje ZEKom-1),
– vrednost točke za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z upravljanjem in nadzorom elementov oštevilčenja (VI. poglavje ZEKom-1).
4. Zbrana sredstva omogočajo agenciji neodvisno izvajanje nalog v okviru njenih pristojnosti. Naloge agencije so zakonsko določene, podrobneje pa so opredeljene v programu dela in finančnem načrtu za leto 2017. Integralni element programa dela in finančnega načrta so tudi tarife.
5. V letu 2017 bo agencija na področju elektronskih komunikacij, ki ga pokriva ta tarifa, s pobranimi sredstvi zasledovala spodaj navedene cilje, ločeno za vsako vrsto plačila:
1. OBVESTILA ZA ZAGOTAVLJANJE JAVNIH KOMUNIKACIJSKIH OMREŽIJ OZIROMA IZVAJANJE JAVNIH KOMUNIKACIJSKIHSTORITEV: Agencija bo v letu 2017 zasledovala 5 ključnih ciljev, predstavljenih v nadaljevanju, skupaj s predvidenimi aktivnostmi za doseganje teh ciljev.
– S ciljem spodbujanja storitvene konkurence in spodbujanja (nad)gradnje širokopasovnih omrežij v smeri NGA bo agencija skozi regulativne ukrepe (na podlagi v letu 2016 že opravljenih poglobljenih analiz) izdala ustrezne regulatorne odločbe. Poleg tega bo agencija izvajala regulatorne aktivnosti tudi na drugih področjih elektronskih komunikacij (navedeno bo terjalo zbiranje podatkov o trgu z analitičnim pregledom stanja, mapiranje, izdelavo analiz trgov pred samo izvedbo regulacije, izvedbo upravnih postopkov ipd.), poleg tega bo z nadzornimi postopki, opravljenimi revizijami OPTM ter vzdrževanjem evidence obvestil spremljala učinke obstoječe regulacije. Prav tako bo agencija izvajala nadzor nad zakonitostjo izvajanja regulativnih ukrepov, skrbela za preprečevanje izkrivljanja ali omejevanja konkurence, z objavo nameravanih gradenj, nadzorom investicij in vzpostavitvijo registra prihodkov pa bo agencija spodbujala gradnjo in razvoj omrežij. Z namenom zasledovanja tega cilja bo agencija tudi posodobila sistem za zbiranje in obdelavo podatkov ter poročil in obvestil operaterjev. V primeru, da bi med subjekti na trgu elektronskih komunikacij prihajalo do sporov glede uporabe določb ZEKom-1 oziroma podzakonskih predpisov v njihovih medsebojnih razmerjih, bo Agencija o tem odločala v postopkih reševanja medoperaterskih sporov.
– Za doseganje cilja spodbujanje razvoja notranjega trga bo agencija prek spremljanja QoSBB ter omrežne nevtralnosti v letu 2017 skušala odpraviti ovire pri zagotavljanju elektronskih komunikacijskih omrežij, pripadajočih zmogljivosti in storitev. Pri tem bo za doseganje ciljev digitalne agende spodbujala gradnjo razvoj vseevropskih storitev in povezljivosti ter sodelovala z drugimi pristojnimi organi tako na nivoju EU kot tudi na nacionalnem nivoju.
– Z namenom podpiranja interesov državljanov bo agencija še naprej zagotavljala dostop do univerzalne storitve vsem državljanom Republike Slovenije po dostopnih cenah, poleg tega bo skrbela za visoko raven varstva potrošnikov, za visoko raven varstva osebnih podatkov in zasebnosti ter za zagotavljanje jasnih informacij za končne uporabnike. Poleg tega bo agencija tudi v letu 2017 posebno skrb namenjala potrebam posebnih družbenih skupin končnih uporabnikov (invalidi, starejši, osebe s posebnimi socialnimi potrebami). Pomembna naloga agencije v letu 2017 bo tudi ohranjanje celovitosti in varnosti omrežij in storitev, vseskozi pa bo agencija zagotavljala tudi nadzor nad zagotavljanjem odprtega in nevtralnega interneta.
– Agencija bo tudi v letu 2017 skrb namenila zaščiti končnih uporabnikov. Slednje bo zagotovljeno predvsem z reševanjem sporov na trgu elektronskih komunikacij. Z informiranjem končnih uporabnikov ter izvajanjem nadzornih postopkov pa bo agencija spodbujala ponudnike storitev za odgovorno držo do uporabnikov.
– Pri optimizaciji investicijskih vlaganj v infrastrukturo bo agencija nadgradila sistem za nadzor gradnje, prenove, evidentiranja in souporabe javne komunikacijske infrastrukture ter vzpostavila registre baz podatkov, oblikovala grafično-informacijski sistem druge javne infrastrukture, primerne za souporabo pri gradnji hitrih elektronskih komunikacijskih omrežij, vodila koordinacijo in nadzor nad investicijskimi projekti ter izdelala analizo možnosti (so)uporabe pametnih omrežij elektro distribucije (Smart Grid) z namenom pocenitve in optimizacije izgradnje omrežij.
2. RADIOFREKVENČNI SPEKTER: na podlagi V. poglavja ZEKom-1 agencija zagotavlja optimalno rabo omejenih dobrin. Navedeno bo agencija v letu 2017 zagotovila prek priprave analize podeljevanja radijskih frekvenc in predloga optimizacije ter z razpisi radijskih frekvenc za mobilne komunikacije in za zvokovno radiodifuzijo (pri katerih je pomembno mednarodno usklajevanje radijskih frekvenc). Prav tako bo agencija izvajala aktivnosti za obrambo spektra Republike Slovenije pred motnjami iz drugih držav, z nadzorom zagotavljanja javnih komunikacijskih storitev bo tudi v letu 2017 spremljala ODRF za javne mobilne sisteme in pokritost ter spremljala kakovost storitev fiksnih in mobilnih širokopasovnih omrežij. Pri tem bo agencija z nadzornimi in upravnimi postopki spodbujala tudi učinkovito uporabo radijskih frekvenc. Za leto 2017 agencija načrtuje tudi redno posodobitev nadzorno-merilnega sistema za spremljanje rabe radijskega spektra.
3. OŠTEVILČENJE: z namenom zasledovanja določb VI. poglavja ZEKom-1bo agencija v letu 2017 skrbela za poenoteno regulacijo in uporabo številskih virov pri uvajanju novih storitev, še naprej bo dodeljevala elemente oštevilčenja ter skrbela za enotno evidenco številskega prostora. Z namenom zagotavljanja zakonite rabe številskega prostora bodo izvedeni nadzorni postopki. Del svojih nalog pa bo agencija namenila tudi spremljanju in nadziranju izvajanja prenosljivosti številk ter upravljanju z domeno »enum« za končne uporabnike.
6. Glede na navedene cilje in naloge agencija v nadaljevanju pojasnjuje predlagane vrednosti točk. Upoštevaje dejstvo, da mora agencija pri pripravi tarife upoštevati tudi saldo finančnih sredstev za te vrste plačil iz preteklih let, je agencija pri tem upoštevala zadnji potrjen presežek, tj. še neporabljen presežek leta 2014, ki je bil podlaga za znižanje te tarife za leto 2016. V kolikor pa agencija tega ne bi upoštevala, bi bile tarife za leto 2017 stroškovno naravnane tako, da ne bi vključevale potrjenega presežka predpreteklega leta in bi bilo zvišanje še večje.
Na podlagi navedenega je agencija – ob upoštevanju načrtovane strukture in obsega stroškov ter ob dodatno upoštevani ocenjeni porabi še neporabljenega potrjenega presežka leta 2014 – v primerjavi z letom 2016 načrtovala manjše, a nujno potrebno, zvišanje tarif, in sicer:
– pri plačilih za uporabo elementov oštevilčenja zvišanje za 0,05 EUR oziroma 7,0 % na vrednost 0,76 EUR;
– pri plačilih na podlagi obvestila skupno zvišanje za 0,10 EUR oziroma 10,4 %, pri čemer bo plačilo za obveznosti na podlagi obvestila iz ZEKom-1 znašalo 0,88 EUR (zvišanje za 0,08 EUR) in plačilo za obveznosti iz ZEKom-1 s področja gradnje, vzdrževanja, evidentiranja in souporabe javne infrastrukture, ki jih agencija krije z zaračunavanjem dodatka na tarifo na podlagi obvestila, pa v višini 0,18 EUR (zvišanje za 0,02 EUR);
– pri plačilih za uporabo radijskih frekvenc zvišanje za 0,02 EUR oziroma 4,1 % na vrednost 0,51 EUR.
Navedeno pomeni, da je, v primerjavi z letom 2015, tarifa še vedno ohranjena na nizki ravni, in gre v letu 2017 za minimalen dvig njene vrednosti. Poleg tega so tudi načrtovana finančna sredstva za leto 2017 v primerjavi z letom 2016 nižja, kar bo vplivalo na višino tarife v naslednjih letih.
Agencija je predlog tarif, ki je vezan na Program dela in finančni načrt agencije za leto 2017 oblikovala na podlagi načrtovane strukture stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti ter sorazmernega dela stroškov skupnih služb za plačila na podlagi ZEKom-1. Predlog tarife je tako stroškovno naravnan.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti