Uradni list

Številka 20
Uradni list RS, št. 20/2014 z dne 21. 3. 2014
Uradni list

Uradni list RS, št. 20/2014 z dne 21. 3. 2014

Kazalo

758. Odlok o podelitvi koncesije za izvajanje gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč, stran 2438.

Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 z vsemi spremembami in dopolnitvami), 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 17. člena Statuta Občine Žužemberk (Uradni list RS, št. 34/99, 63/00 in 93/00), 3. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Žužemberk (Uradni list RS, št. 27/02) in 10. člena Odloka o načinu izvajanja gospodarske javne službe na področju pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč v Občini Žužemberk je Občinski svet Občine Žužemberk na 26. redni seji dne 6. 3. 2014 sprejel
O D L O K
o podelitvi koncesije za izvajanje gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa dejavnost, območje, pogoje, javna pooblastila, pričetek in čas trajanja koncesije, način financiranja, nadzor in druge pomembne elemente za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč (v nadaljevanju: pokopališke dejavnosti).
II. PREDMET GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
2. člen
Predmet koncesije je opravljanje vseh storitev lokalne javne službe opravljanja pokopališke dejavnosti na podlagi odloka o pokopališkem redu na območju Občine Žužemberk (na krajevno običajen način, z dostojanstvom in spoštovanjem do umrlih) in Odloka o načinu izvajanja gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč.
III. OBMOČJE IZVAJANJA KONCESIJE
3. člen
Koncesija se podeli za celotno območje Občine Žužemberk, na katerem je osem pokopališč, in sicer Žužemberk, Dvor, Sela pri Ajdovcu, Vrhovo, Šmihel, Veliko Lipje, Hinje in Žvirče.
IV. POGOJI ZA PODELITEV KONCESIJE
4. člen
(pogoji za koncesionarja)
(1) Kandidat mora izpolnjevati naslednje pogoje:
a) Pogoji glede osnovne sposobnosti:
– da izpolnjuje obvezne pogoje glede osnovne sposobnosti, kot so določeni v zakonu, ki ureja javno naročanje;
– da je pravna ali fizična oseba, registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije, ki bo zaradi narave koncesijskega razmerja dejavnost izvajala osebno in brez podizvajalcev;
– da ima za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije, potrebna soglasja in dovoljenja pristojnih organov, če so ta zahtevana;
b) Tehnični pogoji:
– da ima v lasti ustrezna tehnična sredstva, potrebna za izvajanje razpisane službe, oziroma, da predloži ustrezna jamstva, da bodo ta sredstva na voljo pred podpisom koncesijske pogodbe, če bo izbran,
– da razpolaga s splošno in specialno opremo najmanj v obsegu, kot je to potrebno za izvajanje storitev, ki so predmet koncesije,
– da predloži program izvajanja lokalne javne službe in poslovni načrt,
– da zagotovi strokovno vodenje evidenc.
Sredstva in opremo iz prve in druge alineje te točke koncedent določi v razpisni dokumentaciji.
c) Kadrovski pogoji:
– kandidat mora imeti v delovnem razmerju s polnim delovnim časom ustrezno število strokovnih delavcev z delovnimi izkušnjami s področja dejavnosti, ki je predmet koncesije.
Minimalno število delavcev iz te točke ter njihova potrebna izobrazba in delovne izkušnje, ter druge zahtevane strokovne delavce koncedent določi v razpisni dokumentaciji.
d) Reference:
– kandidat za koncesijo je v zadnjih petih letih pred objavo podelitve koncesije kakovostno opravljal dejavnost, ki je predmet podelitve koncesije neprekinjeno vsaj tri leta.
e) Ekonomski pogoji:
– kandidat v zadnjih šestih mesecih pred izdajo dokazila ni imel blokiranega nobenega od svojih transakcijskih računov (dokazilo ne sme biti starejše od 30 dni od roka za oddajo vlog);
– kandidat ima plačane vse zapadle obveznosti do podizvajalcev v predhodnih postopkih javnega naročanja;
– kandidat je v obdobju zadnjih dveh let pred začetkom postopka podelitve koncesije pravočasno izpolnil vse zapadle nesporne obveznosti do koncedenta iz koncesijskega razmerja za izvajanje javne službe;
– kandidat je imel v zadnjih petih zaključenih poslovnih letih pred objavo podelitve koncesije po tej uredbi letni prihodek vsaj v višini, ki je določena v razpisni dokumentaciji;
– kandidat mora koncedentu najkasneje v roku 10 dni od podpisa pogodbe predložiti ustrezno zavarovalno polico za zavarovanje dejavnosti in morebitne škode, ki bi lahko nastala kot posledica izvajanja dejavnosti, ki je predmet te koncesije, v višini kot jo določi koncedent in za tveganja, ki jih določi koncedent.
(2) Način dokazovanja izpolnjevanja pogojev iz prvega odstavka se določi v razpisni dokumentaciji
V. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU
5. člen
Koncesionar ima izključno (monopolno) pravico opravljati pokopališko dejavnost na celotnem območju Občine Žužemberk in na vseh v tem odloku navedenih pokopališčih, po veljavnih vzdrževalnih in drugih standardih.
6. člen
Za opravljanje pokopališke dejavnosti in določanje razmerja med koncesionarjem in uporabniki veljajo določbe Zakona o pokopališki in pogrebni dejavnosti ter o urejanju pokopališč, Odloka o pokopališkem redu na območju Občine Žužemberk, Odloka o načinu izvajanja gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč in določbe tega odloka.
Javna pooblastila, ki jih ima koncesionar v zvezi z izvajanjem javne službe, določa Odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe na področju pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč.
Izvajalec pokopališke dejavnosti zaračunava uporabnikom storitev pokopališke in pogrebne storitve po vsakokratnem ceniku, ki ga sprejme Občinski svet Občine Žužemberk.
VI. SPLOŠNI POGOJI ZA IZVAJANJE JAVNE GOSPODARSKE SLUŽBE
7. člen
Kot izključni izvajalec pokopališke dejavnosti na vseh pokopališčih v Občini Žužemberk, opravlja koncesionar storitve, na podlagi določil državnih predpisov in predpisov lokalnih skupnosti, vse pod naslednjimi pogoji:
– da opravlja pokopališko dejavnost v svojem imenu in za svoj račun,
– da zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in za izvajanje storitev zadosten obseg tehničnih sredstev za čas trajanja koncesije,
– da na zahtevo koncedenta ali pristojnih inšpekcijskih služb omogoči strokovni in finančni nadzor ter nadzor nad zakonitostjo dela,
– da dosledno upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske, vzdrževalne in druge standarde ter normative za opravljanje pokopališke dejavnosti,
– da zagotavlja uporabnikom kontinuirano in kvalitetno opravljanje koncesionirane službe,
– da opravlja storitve v skladu s cenami, ki jih potrjuje občinski svet,
– da zagotovi pogoje za vodenje evidenc,
– da zagotovi pravočasno pripravo in predložitev letnih poročil,
– da za koncesionirano dejavnost vodi ločeno poslovne knjige in druge knjigovodske listine ter obračune,
– da spoštuje zahteve, definirane s tem odlokom, z odlokom o načinu izvajanja gospodarske javne službe na področju pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč, z odlokom o pokopališkem redu na območju Občine Žužemberk in s koncesijsko pogodbo.
VII. VIŠJA SILA
8. člen
Koncesionar je dolžan opravljati pokopališko dejavnost v okviru objektivnih možnosti tudi ob nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile. Kot višja sila se ne šteje stavka pri koncesionarju zaposlenih delavcev. Koncesionar mora ob stavki svojih delavcev zagotoviti opravljanje koncesije tako, da v najvišji možni meri zagotovi nemoteno izvajanje koncesije.
Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, lahko koncesijsko razmerje preneha samo na podlagi sporazuma med koncendentom in koncesionarjem.
V primeru iz prvega odstavka ima koncesionar pravico zahtevati od koncedenta povračilo tistih stroškov, ki so nastali zaradi opravljanja pokopališke dejavnosti.
VIII. ZAVAROVANJE
9. člen
Koncesionar mora biti zavarovan proti odgovornosti za škodo, ki jo povzroči tretji osebi, državi oziroma občini, zaradi nevestnega izvajanja storitev javne službe.
Pogodba zavarovanja za namen iz prejšnjega odstavka mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist občine, kolikor pride do prenehanja koncesije po krivdi izvajalca storitev.
Zavarovanje lahko koristi tudi Republika Slovenija, če mora, v primeru iz prejšnjega odstavka, zagotoviti izvajanje javne službe namesto občine.
IX. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA KONCESIJE
10. člen
Koncesijsko razmerje nastane z dnem sklenitve koncesijske pogodbe in traja največ 10 let od začetka izvajanja koncesionirane dejavnosti. Koncesijska pogodba se lahko po njenem preteku podaljša pod pogoji veljavne zakonodaje.
Koncesionar mora pričeti opravljati koncesionirano dejavnost v roku, določenem v koncesijski pogodbi.
X. VIRI FINANCIRANJA
11. člen
Opravljanje pokopališke in pogrebne službe se financira iz naslednjih virov:
– prihodkov iz naslova zaračunanih najemnin za grobove,
– prihodkov od plačanih storitev uporabnikov,
– dotacij in donacij in
– drugih virov.
Cene storitev pokopališke dejavnosti, skupaj z višino najemnin za grobove in mrliške vežice, določa občinski svet na predlog izvajalca. Občinski svet mora pri potrjevanju cen storitev upoštevati prikazane stroške, cene primerljivih storitev drugod ter morebitne specifike na območju koncesije.
Cene storitev, ki niso predmet gospodarske javne službe, določa koncesionar sam.
Cene morajo biti tržno primerljive.
XI. PLAČILO ZA KONCESIJO
12. člen
Koncesionar plačuje koncedentu nadomestilo za koncesijo. Nadomestilo se obračuna v višini 3 % od fakturiranih prihodkov iz naslova najemnin za grobove.
Nadomestilo se plačuje vsako koledarsko leto trajanja koncesije, do konca marca za preteklo koledarsko leto.
Prihodke iz naslova najemnin za grobove koncesionar nameni za pokritje stroškov rednega vzdrževanja pokopališč in spremljajočih objektov.
XII. POSTOPEK JAVNEGA RAZPISA
13. člen
(1) Koncesijo za izvajanje javne službe občina podeli na podlagi javnega razpisa po postopku, določenem s tem odlokom in s predpisi, ki urejajo postopek podelitve koncesije gospodarske javne službe.
(2) V občini se javna služba izvaja s podelitvijo koncesije eni fizični ali pravni osebi.
(3) Koncesionarja za izvajanje dejavnosti se izbere z javnim razpisom. Sklep o javnem razpisu sprejme župan.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in vsebuje zlasti naslednje:
1. navedbo in sedež koncedenta,
2. podatke o objavi koncesijskega akta,
3. predmet, naravo ter obseg in območje koncesije, ki se podeli na javnem razpisu,
4. začetek in predviden čas trajanja koncesije,
5. postopek izbire koncesionarja,
6. merila za izbor koncesionarja,
7. način dokazovanja izpolnjenosti pogojev iz tega odloka za opravljanje javne službe,
8. druge obvezne sestavine prijave ter jezik, v katerem morajo biti prijave napisane, ter drugo potrebno dokumentacijo (pogoje za predložitev skupne vloge …),
9. način zavarovanja resnosti prijave,
10. kraj, čas in plačilne pogoje za dvig razpisne dokumentacije,
11. kraj in rok za predložitev prijav, pogoje za njihovo predložitev,
12. naslov, prostor, datum in uro javnega odpiranja prijav,
13. rok za izbiro koncesionarja,
14. rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa,
15. odgovorne osebe za dajanje pisnih in ustnih informacij med razpisom,
16. druge podatke, potrebne za izvedbo javnega razpisa.
Župan lahko v javnem razpisu poleg podatkov iz prvega odstavka tega člena, objavi tudi druge podatke. Druge podatke pa mora objaviti, če to zahteva zakon ali na njegovi podlagi izdani predpis.
Župan pripravi razpisno dokumentacijo, katere sestavni deli morajo biti enaki vsebini razpisa, skupaj z oblikovanjem meril, ki so osnova za izbiro koncesionarja.
Koncedent mora v času objave javnega razpisa omogočiti ponudnikom vpogled v razpisno dokumentacijo in na zahtevo predati razpisno dokumentacijo.
V razpisni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi podatki, ki bodo omogočili kandidatu izdelati popolno prijavo.
Javni razpis se lahko objavi tudi v drugih medijih, vendar ne pred objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
(4) Župan določi način dokazovanja izpolnjevanja pogojev iz 4. člena tega odloka (vsebino listin, organ, ki listino izda …). Z razpisnimi pogoji župan ne sme določati novih pogojev, niti dopolnjevati pogojev za opravljanje dejavnosti (pogojev za koncesionarja), ki so določeni s tem odlokom.
13.a člen
(merila za izbiro)
(1) Merilo za izbiro koncesionarja je cena ostalih storitev, pri čemer se vrste in uteži navedenih elementov določi v razpisni dokumentaciji.
(2) Najugodnejša je vloga z najvišjim številom točk, kot so določeni v razpisni dokumentaciji.
14. člen
Javni razpis je veljaven tudi, če se nanj prijavi samo en ponudnik.
Razpis je neuspešen, če do poteka razpisnega roka ni predložena nobena prijava.
Prijava je neveljavna, če ne vsebuje vseh v razpisu določenih sestavin in če ni prispela v razpisnem roku.
Če javni razpis ni uspel, se lahko ponovi takoj po izteku razpisnega roka neuspelega razpisa.
15. člen
Za pripravo in izvedbo javnega razpisa, pregled in oceno prispelih ponudb oziroma prijav ter za pripravo strokovnega poročila župan imenuje strokovno komisijo.
Strokovna komisija ima predsednika in dva člana. Predsednik in ostala člana strokovne komisije morajo imeti najmanj višješolsko izobrazbo in ustrezne delovne izkušnje z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo vlog oziroma prijav.
Predsednik in vsi člani strokovne komisije morajo izpolnjevati pogoj iz drugega odstavka 52. člena Zakona o javno-­zasebnem partnerstvu, kar potrdijo s podpisom izjave o izpolnjevanju tega pogoja. Člana strokovne komisije, za katerega se ugotovi, da ne izpolnjuje postavljenega pogoja iz prejšnjega stavka, se nemudoma izloči iz strokovne komisije in se imenuje nadomestnega člana.
Za izvedbo posameznih dejanj v postopku izvedbe javnega razpisa morajo biti navzoči vsi trije člani strokovne komisije (npr. javno odpiranje ponudb). Poročilo o ocenjevanju prispelih ponudb pripravijo in podpišejo vsi člani strokovne komisije.
Za strokovno-tehnično pomoč in svetovanje v postopku priprave in izvedbe javnega razpisa lahko strokovna komisija uporabi strokovne službe koncedenta ali zunanje strokovnjake. Člani strokovne komisije so lahko tudi neodvisni zunanji strokovnjaki, ki razpolagajo s specifičnim znanjem, potrebnim za uspešno izbiro koncesionarja.
Na podlagi poročila strokovne komisije in v imenu koncedenta o izboru koncesionarja z upravno odločbo odloči občinska uprava. Poročilo se posreduje v vednost občinskemu svetu po pravnomočnosti akta izbire.
16. člen
Koncedent in koncesionar skleneta koncesijsko pogodbo, v kateri podrobneje uredita medsebojna razmerja, vse skladno z zakonom.
XIII. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE TER ODGOVORNOST KONCEDENTA IN KONCESIONARJA
17. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije opravlja občinska uprava. Koncedent lahko vsak čas zahteva od koncesionarja informacije o poslovanju v zvezi z izvajanjem gospodarske javne službe.
Koncesionar mora kadarkoli med delovnim časom posredovati informacije o poslovanju in omogočiti občinski upravi vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem pokopališke dejavnosti.
Občinska uprava ima tudi pravico izvajati nadzor nad celotno poslovno dokumentacijo koncesionarja, ki se nanaša na izvajanje javne službe in nadzor nad roki in kvaliteto izvajanja del.
Nadzor se mora izvajati tako, da ne ovira izvajanja storitve, o nadzoru pa se opravi zapisnik, ki ga podpišeta koncesionar in koncedent.
Župan lahko za pomoč pri izvajanju strokovnega nadzora imenuje tudi strokovno komisijo.
XIV. RAZLOGI IN NAČIN PRENEHANJA KONCESIJE
18. člen
Koncesijsko razmerje preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z odvzemom koncesije,
– z odkupom koncesije,
– s prevzemom koncesionirane javne službe v režijo.
19. člen
Koncesijska pogodba preneha po preteku časa za katerega je bila sklenjena, če jo pogodbeni stranki, pod pogoji navedenimi v pogodbi, ne podaljšata.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni roki in druge medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju pogodbe, se določijo v koncesijski pogodbi.
20. člen
Koncedent lahko odvzame koncesionarju koncesijo, ne glede na določila pogodbe:
– če ne prične z opravljanjem koncesije v za to določenem roku,
– zaradi opravljenih in dokumentiranih primerov neučinkovitih uslug po izključni krivdi koncesionarja,
– zaradi bistvenih kršitev pogodbe,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot koncesija,
– v primeru stečaja koncesionarja.
V teh primerih lahko koncedent odvzame koncesijo, koncesionarju pa mora povrniti vložena sredstva.
V primeru odvzema koncesije, zaradi bistvenih kršitev pogodbe, se pri odmeri odškodnine upošteva tudi škoda, ki nastane koncedentu zaradi predčasnega prenehanja.
21. člen
Z odkupom preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati javno službo, ki je predmet koncesije, koncedent pa prevzame vse naprave, ki jih je koncesionar pridobil.
Koncedent je upravičen do odkupa koncesije pod pogoji, ki se določijo s koncesijsko pogodbo.
22. člen
Ob prenehanju koncesijskega razmerja preidejo koncesionarjeve obveznosti, ki izhajajo iz pogodb, z uporabniki na koncedenta. Koncesionar je dolžan koncedentu izročiti vse evidence in vso dokumentacijo, potrebno za nadaljnje izvajanje službe.
XV. ODGOVORNOST ZA ŠKODO
23. člen
Odgovornost za škodo, ki jo povzroči koncesionar pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem pokopališke dejavnosti, uporabnikom ali drugim pravnim in fizičnim osebam, se uporabljajo veljavni zakonski predpisi.
Koncesionar je odgovoren tudi za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposleni delavci uporabnikom ali drugim osebam.
XVI. KONČNE DOLOČBE
24. člen
(uporaba prava)
Za vse spore, ki izhajajo iz sklenjenega koncesijskega razmerja, se uporabi izključno pravo Republike Slovenije.
25. člen
(arbitražna klavzula)
S koncesijsko pogodbo se lahko dogovori, da je za odločanje o sporih med koncedentom in koncesionarjem pristojna arbitraža.
26. člen
Z dnem uveljavite tega odloka preneha veljati Odlok o podelitvi koncesije za izvajanje gospodarske javne službe opravljanja pokopališke in pogrebne službe ter urejanja pokopališč (Uradni list RS, št. 55/04 z dne 21. 5. 2004).
27. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-30/2014-1
Žužemberk, dne 7. marca 2014
Župan
Občine Žužemberk
Franc Škufca l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti