Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA
Obrazložitev tarife
Razlogi za sprejem te tarife so:
1. financiranje agencije preko sistema letnih plačil
prevoznikov v železniškem prometu in plačila upravljavca javne
železniške infrastrukture je urejeno tako, da zbrana letna
plačila pokrijejo stroške delovanja regulatornega organa na
področju železniškega prometa in sorazmerni delež stroškov
delovanja skupnih služb agencije, glede na število zaposlenih na
področju za železniški promet;
2. nadaljnje zagotavljanje neodvisnosti področja za
železniški promet pri izvajanju nalog v okviru njegovih
pristojnosti;
3. predvideti porabo sredstev področja za železniški promet
ter sorazmernega deleža delovanja skupnih služb agencije v skladu
z vnaprej opredeljenimi cilji.
Na podlagi sprejete tarife želi agencija doseči zlasti
naslednje, v programu dela za leto 2013 zastavljene cilje:
1. zagotoviti enakopraven dostop prevoznikom v železniške
prometu do javne železniške infrastrukture;
2. zagotoviti pravičen in enakopraven dostop prevoznikom do
storitev upravljavca javne železniške infrastrukture ali drugih
ponudnikov storitev, ki so povezane z opravljanjem prevoznih
storitev;
3. analiza trga prevoznih storitev v železniškem prometu;
4. zagotoviti stroškovno utemeljene in nediskriminatorne
uporabnine za uporabo javne železniške infrastrukture.
Agencija v finančnem načrtu za leto 2013 načrtuje potrebna
sredstva za pokrivanje stroškov, ki bodo nastali pri izvajanju
vseh dejavnosti v okviru pristojnosti agencije, v skupni višini
7.769.081 EUR.
Načrtovani stroški, ki bodo nastali z izvrševanjem nalog
agencije na področju za železniški promet in sorazmerni delež
stroškov skupnih služb agencije, katerih delo je neposredno
povezano z delom in aktivnostmi področja za železniški promet,
znašajo 171.384 EUR in se pokrijejo s prihodki od plačil na
podlagi te tarife.
Zakon o železniškem prometu v drugem odstavku 18.e člena
določa, da je obveznost posameznega prevoznika 500 točk in je
povečana za znesek, ki ustreza deležu prevozniku zaračunane
uporabnine. Obveznost upravljavca javne železniške infrastrukture
znaša 5500 točk. Iz gradiva predloga zakona, ki daje pravno
podlago za izdajo te tarife, je mogoče razbrati, da je
predlagatelj ocenil, da je primerna razdelitev finančnega bremena
za delovanje regulatornega organa med zavezanci v razmerju
upravljavec – prevozniki 30:70. V zasledovanju tega cilja oziroma
ob upoštevanju obremenitve upravljavca z zneskom vrednosti 5500
točk za delež okoli 30 % predvidenih stroškov regulatornega
organa, je izračunana vrednost točke v znesku 9,39 EUR. Ob
upoštevanju dejstva, da ima v Sloveniji priznan status prevoznika
v železniškem prometu pet gospodarskih družb ter je njihova
fiksna obveznost v vrednosti 500 točk, je izračunan dodatek k tej
obremenitvi glede na zaračunano uporabnino v višini 1,14 %.
+---------------------------------+--------------------------+
| Vrsta tarife | Plačila v EUR |
+---------------------------------+--------------------------+
|Po vrednosti točke | 75.096,64 |
+---------------------------------+--------------------------+
|Po deležu od zaračunane | 96.287,36 |
|uporabnine | |
+---------------------------------+--------------------------+
|Skupaj | 171.384,00 |
+---------------------------------+--------------------------+