Uradni list

Številka 69
Uradni list RS, št. 69/2012 z dne 14. 9. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 69/2012 z dne 14. 9. 2012

Kazalo

Ob-4141/12 , Stran 2067
Ob-4141/12
Javni razpis
za spodbujanje raziskovalno-razvojnih projektov razvoja e-storitev 2012–2014
1 Pravne podlage Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa so naslednje: – Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 uradno prečiščeno besedilo UPB1, 61/06 – ZDru-1, 112/07 in 9/11); – Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo UPB3, 83/09 Odl. US: U-I-165/08-10, Up-1772/08-14, Up-379/09-8, 33/11, 91/11, 100/11 Skl. US: U-I-311/11-5 in 32/12, v nadaljevanju: ZGD-1); – Proračun Republike Slovenije za leto 2012 (Uradni list RS, št. 96/10 in 37/12); – Rebalans proračuna Republike Slovenije za leto 2012 (Uradni list RS, št. 37/12); – Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 (Uradni list RS, št. 96/10, 4/11, 45/11 Odl.US: U-I-1/11-15 in 22/12 – ZUKN-C); – Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo – UPB4 in 110/11 – ZDIU12); – Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 114/07 in 99/09 – ZIPRS1011, v nadaljevanju: PPIPRS); – Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (Uradni list L, št. 210/06, str. 25 z vsemi spremembami; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES); – Uredba (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (Uradni list L, št. 210/06, str. 1 z vsemi spremembami; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1080/2006/ES); – Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (Uradni list L, št. 371/06, str. 1, z vsemi spremembami; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES); – Uredba Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL EU L št. 800/2008 z dne 9. 8. 2008, str. 3); – Priporočilo Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003 o definiciji mikro, malih in srednje velikih podjetij (Uradni list L 124/36, 20. 5. 2003); – Nacionalni strateški referenčni okvir za obdobje 2007–2013; – Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, razvojna prioriteta Gospodarsko-razvojna infrastruktura, prednostna usmeritev Informacijska družba; – Shema državnih pomoči: Program za spodbujanje tehnološkega razvoja ter informacijske družbe za obdobje 2007–2012 (št. 440-3/2006-48, z dne 30. 3. 2009) na podlagi Okvira skupnosti za državno pomoč za raziskave in razvoj ter inovacije c323 in na podlagi potrjene sheme državnih pomoči (št. N 472/2006 – Slovenija št. K (2006) 5658 z dne 17. 11. 2006); – Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10, 31/10 in 79/10); – Evropska digitalna agenda (COM (2010) 245 konč./2 z dne 26. 8. 2010); – Nacionalni reformni program 2012–2013 (12. 4. 2012); – Zakon o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS., št 51/06 – uradno prečiščeno besedilo – UPB1 in 117/06 – ZDavP-2); – Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – UPB2 – uradno prečiščeno besedilo); – Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske politike za programsko obdobje 2007–2013 (verzija 1.20); – Sklep Organa upravljanja o začetku postopka št.___ z dne ___. 2 Naročnik in izvajalec javnega razpisa Naročnik in izvajalec javnega razpisa je Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, Masarykova cesta 16, Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo). Ministrstvo nastopa na področju kohezijske politike v tem predmetnem javnem razpisu v vlogi posredniškega telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa. 3 Predmet javnega razpisa 3.1 Cilj in namen javnega razpisa Razvita informacijska družba dokazano vpliva na dvig inovativnosti in konkurenčnosti gospodarstva in družbe, na povečanje števila delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, na dvig kakovosti življenja, enakomeren regionalni razvoj in boljšo mednarodno vključenost. Vpliv izhaja iz vsesplošne uporabe sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki prispevajo h gospodarski rasti in splošnim koristim za celotno družbo. Pri tem je eden ključnih razvojnih izzivov zagotavljanje širokega nabora enostavno povezljivih integriranih elektronskih storitev in zagotovitev njihove čim širše dostopnosti za vse skupine uporabnikov. Z javnim razpisom želimo spodbuditi oblikovanje učinkovitih razvojnih skupin in sodelovanje med gospodarstvom, inštitucijami znanja in uporabniki. Nova razvojna okolja bodo omogočila višja vlaganja v raziskave in eksperimentalni razvoj na področju IKT, kar bo pričakovano pospešilo razvoj globalno konkurenčnih, inovativnih e-storitev in vključujoče informacijske družbe v Sloveniji. Javni razpis sodi med ukrepe za spodbujanje gospodarskega razvoja in izhod iz krize, hkrati pa bomo z novo podprtimi projekti in posledično povečanim številom uporabnikov interneta prispevali k doseganju ciljev regionalne razvojne politike EU, Evropske digitalne agende, Nacionalnega reformnega programa 2012–2013 in ciljev Resolucije o raziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2011–2020. S tem javnim razpisom želi ministrstvo spodbuditi vlaganja v raziskave in eksperimentalni razvoj na področju e-storitev, do faze prototipa (predkonkurenčne raziskave in razvoj). Namen sofinanciranja raziskovalno-razvojnih projektov je hkrati spodbuditi gospodarstvo za uveljavitev novih organizacijsko razvojnih in poslovnih konceptov, kar bo poleg inovativnega tehnološkega razvoja pripomoglo k hitrejšemu izhodu iz gospodarske krize. 3.2 Predmet javnega razpisa Predmet javnega razpisa je sofinanciranje razvoja novih in inovativnih e-storitev predkonkurenčnih raziskovalno-razvojnih projektov e-storitev na naslednjih tematskih področjih: – e-storitve na področju kulture, – znanstvene in izobraževalne e-storitve, – e-storitve za potrošnike, – e-storitve na področju zdravja, – e-poslovanje, – e-storitve s področja lokalne samouprave, – e-storitve s področja energetske učinkovitosti in varovanja okolja. Horizontalne prioritete, ki jih želimo prednostno podpreti so trajnostni razvoj, varčna raba energije, pametne stavbe – pametna mesta, varovanje okolja in prehod v nizkoogljično družbo. S tehničnega vidika bomo prednostno podprli projekte, ki vsebujejo rešitve temelječe na računalništvu v oblaku, komunikacijski tehnologiji kratkega dosega (NFC – Near Field Communication), radiofrekvenčni identifikaciji (RFID – Radio Frequency IDentification) in sodijo v internet stvari oziroma internet prihodnosti. Poleg spletnega dostopa do e-storitev je poseben poudarek na uporabi mobilnih tehnologij in mobilnih odjemalcev (različne platforme, HTML5). Projekti, ki uporabljajo internet morajo temeljiti na komunikacijskem protokolu IPv6. Javni razpis ni namenjen razvoju strojnih rešitev. Sofinancirani bodo le projekti raziskovalno-razvojne narave, katerih raziskave in razvoj so razumljene na sledeč način. Dokler usposobljen strokovnjak, ki deluje na obravnavanem področju in dobro pozna razpoložljivo znanje na njem, z uporabo tega znanja in izkušnjami, znanstvene ali tehnološke nejasnosti ne more preprosto rešiti, sodi njegovo delo, v obsegu reševanja tehnološke nejasnosti nad tedaj dosegljivim splošnim znanjem in njegovimi osebnimi dotedanjimi izkušnjami, med RR dejavnost. Rutinske ali redne spremembe e-storitev, ki jih izvaja podjetje, niso predmet javnega razpisa, tudi, če bi take spremembe lahko predstavljale izboljšave. Prijavitelji lahko prijavijo le projekte, ki so po raziskovalno razvojni vsebini novost in jih nihče od članov konzorcija do oddaje prijave še ni izvedel. 4 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu so naslednji: 1. pravočasnost prispetja vloge in pravilno označena ovojnica (podrobneje opredeljeno v 10. točki tega javnega razpisa), 2. formalna popolnost vloge (podrobneje opredeljeno v 4.1 tega javnega razpisa), 3. vsebinska ustreznost vloge, 4. zaprta finančna konstrukcija celotnega projekta, 5. skladnost finančnega načrta s pravili državnih pomoči. Vloga, ki ne bo izpolnjevala pogojev za kandidiranje na javnem razpisu iz 1. točke prejšnjega odstavka, bo s sklepom zavržena in vrnjena prijaviteljem (kot navedeno v 11. točki tega javnega razpisa). Vloga, ki ne bo formalno popolna v skladu s 4.1. točko tega javnega razpisa, bo prijavitelj pozvan na dopolnitev (kot navedeno v 11. točki tega javnega razpisa). Vloga, ki ne bo izpolnjevala pogojev za kandidiranje na javnem razpisu iz 3., 4. in 5. točke prejšnjega odstavka, bo s sklepom zavrnjena in ne bo ocenjevana. 4.1 Formalna popolnost in priprava vloge Vloga se šteje za formalno popolno, če vsebuje naslednje izpolnjene obrazce: 1. Izpis vloge na javni razpis iz sistema ISARR; 2. (Razpisni obrazec 1) – Povzetek projekta; 3. (Razpisni obrazec 2) – Opis partnerja – za vsakega partnerja v konzorciju s prilogami (CV-ji članov projektne skupine posameznega konzorcijskega partnerja). Spodbujevalni učinek (opredelitev indikatorjev za dokazovanje spodbujevalnega učinka za konzorcijske partnerje opredeljene kot velika podjetja). Konzorcijski partnerji opredeljeni kot velika podjetja, morajo v vlogi na javni razpis s podatki dokazati, da jih bo načrtovana državna pomoč spodbudila, da izvajajo raziskave, ki jih sicer ne bi. Spodbujevalni učinek podjetja dokazujejo z merljivimi dejavniki, kot so povečanje vlaganj v raziskovalno-razvojne aktivnosti ali povečanje deleža vlaganj v raziskovalno-razvojno aktivnosti v celotnem prometu podjetja; 4. (Razpisni obrazec 3) Podatki o raziskovalno-razvojnem projektu; 5. (Razpisni obrazec 4) Izjava o sprejemanju razpisnih pogojev; 6. (Razpisni obrazec 5) Izjava o odprtju posebnega ločenega stroškovnega mesta za vodenje stroškov projekta ter dostopu do sodnega registra – za vsakega partnerja v konzorciju; 7. (Razpisni obrazec 6) izjava o uporabi osebnih podatkov – za vse člane projektne skupine vsakega posameznega konzorcijskega partnerja; 8. Konzorcijska pogodba, podpisana in žigosana s strani vseh partnerjev konzorcija (ko gre za konzorcij prijaviteljev); Dodatne priloge k vlogi: 1. Dva relevantna že objavljena znanstvena članka, ki obravnavata vsebino projekta; 2. S.BON-1 oziroma BON1/Z in BON-2, ki ni starejši od 90 dni od objave javnega razpisa); 3. Pogodbe ali osnutke pogodb z zunanjimi izvajalci (v primeru zunanjih storitev); 4. Pogodba o zaposlitvi vodje projekta; 5. Izpis števila zaposlenih iz ZZZS na dan 1. 7. 2012. Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije. 4.2 Vsebinska ustreznost vloge 4.2.1 Prijavitelji in sestava konzorcija Na javni razpis se lahko prijavi podjetje ali konzorcij partnerjev. Konzorcij je lahko sestavljen iz: – podjetij; – gospodarska družba, ki je registrirana po ZGD ali – enega ali več podjetij in ene ali več raziskovalnih organizacij, ki so: – javni raziskovalni zavod, ki ga ustanovi RS ali druga z zakonom pooblaščena oseba javnega prava za izvajanje javne službe v skladu z ZRRD; – univerze in samostojni visokošolski zavodi, vpisani v Razvid visokošolskih zavodov; – zavodi za opravljanje raziskovalno-razvojne dejavnosti v skladu z Zakonom o zavodih in ZRRD. V primeru, ko se na javni razpis prijavi konzorcij, mora svojo namero za pripravo, prijavo in izvedbo projekta opredeliti s podpisom konzorcijske pogodbe, v imenu konzorcija se na javni razpis prijavi podjetje (prijavitelj), ki je v imenu konzorcija podpisnik pogodbe o sofinanciranju in je odgovoren za izvedbo projekta ter poročanje o izvajanju projekta v skladu s pogodbo o sofinanciranju. Isti konzorcij partnerjev se lahko prijavi na javni razpis samo z eno vlogo oziroma enim projektom. Vzorec konzorcijske pogodbe je v razpisni dokumentaciji. Partnerji v konzorciju bodo v primeru izbora prejemniki sredstev državnih pomoči za izvajanje raziskovalno razvojnega projekta. Podjetje je lahko gospodarska družba, ki je registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo UPB3, 83/09 Odl. US: U-I-165/08-10, Up-1772/08-14, Up-379/09-8, 33/11, 91/11, 100/11 Skl. US: U-I-311/11-5 in 32/12, v nadaljevanju: ZGD-1). Raziskovalna organizacija je pravna oseba javnega ali zasebnega prava, ki izpolnjuje pogoje za izvajanje raziskovalne in razvojne dejavnosti na podlagi Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti, ki je vpisana v evidenco raziskovalnih organizacij na Javni agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS). Lastniška povezanost podjetij se presoja v skladu s Priporočili komisije 2003/361/ES z dne 6. 5. 2003, o opredelitvi mikro, malih in srednje velikih podjetij. 4.2.2 Pogoji za konzorcijske partnerje V konzorciju, ki se prijavi na javni razpis, ne morejo sodelovati partnerji, ki: – so v postopku prisilne poravnave, stečaju ali likvidaciji; – imajo neporavnane obveznosti do Republike Slovenije; – so za iste namene pridobili oziroma so v postopku pridobivanja sofinanciranja iz drugih sredstev lokalnega, nacionalnega ali EU proračuna; – so navedeni na seznamu poslovnih subjektov, ki jih je prijavilo Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport oziroma njegovi predhodni pravni subjekti, za katere veljajo omejitve po 35. členu Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), – so kapitalsko ali kakorkoli drugače lastniško ali upravljavsko povezani med seboj; – so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči; – so z dejanskim poslovanjem začeli v obdobju krajšem od dve leti pred objavo javnega razpisa; – so podjetja v težavah po Smernicah Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (2004/C244/02) in Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2) (Uradni list RS. št. 44/07 in 55/11); – so bili na dan 31. 12. v letu pred objavo tega javnega razpisa v stanju insolventnosti po 14. členu Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju – ZFPPIPP (Uradni list RS, št. 126/07, 40/09, 59/09, 52/10, 106/10, 26/11, 47/11, 87/11, 23/12 in 48/12 – Odl.US). Konzorcijski partnerji morajo biti izbrani na način, da vsak nosi del raziskovalno-razvojnih aktivnosti. Konzorcijski partnerji, ki bi sodelovali samo z namenom vodenja projekta niso dovoljeni. Partnerji, ki sodelujejo na projektu morajo pred obdobjem daljšim od dve leti ustvarjati promet iz osnovne dejavnosti. Raziskovalno-razvojni projekt mora izvajati projektna skupina, ki jo sestavljajo vodja projekta, strokovni ter tehnični sodelavci. Vodja projekta mora biti redno zaposlen v podjetju, ki prijavi projekt. (Dokazilo: kopija pogodbe o zaposlitvi). Delež raziskovalno-razvojnih organizacij v celotni vrednosti projekta ne sme presegati 40%. 4.2.3 Ustreznost vsebine Vloga mora biti skladna s predmetom in namenom javnega razpisa. Vsebovati mora utemeljeno obrazložitev, da gre za raziskave in razvoj nove in inovativne e-storitve. Prijavitelji lahko prijavijo le projekte, ki so po raziskovalno razvojni vsebini novost in jih nihče od članov konzorcija do oddaje prijave še ni izvedel. Projekt ima pregledno in jasno predstavljeno vsebino, cilje, rezultate, učinke projekta ter indikatorje doseganja ciljev in učinkov projekta. E-storitve, ki temeljijo na uporabi interneta, morajo delovati vsaj na komunikacijskem protokolu IPv6. (Dokazilo: razpisni obrazec 3) 4.3 Zaprta finančna konstrukcija Zaprta finančna konstrukcija projekta pomeni, da mora prijavitelj predložiti izjavo, da ima konzorcij v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije celotnega projekta upoštevaje tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa. (Dokazilo: izjava – Razpisni obrazec 4). Stroški se gibajo v mejah dovoljenih okvirov in limitov (Razpisni obrazec 1, Razpisni obrazec 2) v skladu z določbami tega javnega razpisa. 4.4 Skladnost finančnega načrta s pravili državnih pomoči Finančni načrt in višina sofinanciranja morata biti skladna s pravili državnih pomoči, ki so povzeta v točki 6.3 tega razpisa. V shemi državnih pomoči Program za spodbujanje tehnološkega razvoja in informacijske družbe se upošteva sklop Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij, ukrep Raziskovalno razvojne dejavnosti v podjetjih. Velikosti podjetij in raziskovalnih organizacij morajo biti pravilno opredeljene. Pravilno morajo biti določeni deleži sofinanciranja konzorcijskih partnerjev, kar izhaja iz velikosti podjetij in sestave konzorcija. Do državne pomoči so upravičeni samo predlagani projekti, katerih raziskovalno-razvojne aktivnosti se niso začele že pred oddajo vloge prijavitelja za državno pomoč, naslovljeno na ministrstvo. (Dokazilo: izjava – Razpisni obrazec 4). Način preverjanja vstopnih pogojev je podrobneje predstavljen v Navodilih prijaviteljem, ki so sestavni del razpisne dokumentacije. 5 Skupna okvirna višina razpisanih sredstev in obdobje za porabo sredstev Javni razpis delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Skupna okvirna višina nepovratnih sredstev, ki jo bo ministrstvo za obdobje od 2012 do 2014 namenilo za izvedbo javnega razpisa, je največ do 3.000.000,00 EUR, kar predstavlja celotne upravičene javne izdatke. Delež prispevka Skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih je 85,00%. Delež sredstev slovenske udeležbe v celotnih upravičenih javnih izdatkih je 15,00%. Sredstva bremenijo proračunski postavki ministrstva; za proračunsko leto 2012 predvidoma: 850.000,00 EUR, od tega: – 722.500,00 EUR PP 689310 – Informacijska družba ESRR 07-13 EU (85%) in – 127.500,00 EUR s PP 697210 – Informacijska družba ESRR 07-13 SLO (15%), za proračunsko leto 2013 predvidoma: 150.000,00 EUR, od tega: – 127.500,00 EUR s PP 689310 – Informacijska družba ESRR 07-13 EU (85%) in – 22.500,00 EUR s PP 697210 – Informacijska družba ESRR 07-13 SLO (15%). za proračunsko leto 2014 predvidoma: 2.000.000,00 EUR, od tega: – 1.700.000,00 EUR s PP 689310 – Informacijska družba ESRR 07-13 EU (85%) in – 300.000,00 EUR s PP 697210 – Informacijska družba ESRR 07-13 SLO (15%). Ministrstvo bo sofinanciralo projekte v velikosti od 200.000,00 EUR do največ 800.000,00 EUR. 6 Upravičeni stroški in izdatki Upravičeni so stroški, ki so povezani z izvedbo projekta in so nastali in bili plačani od datuma prispetja vloge na ministrstvo do najkasneje 20. 6. 2014 (obdobje upravičenosti). Obdobje upravičenosti izdatkov je od dneva prispetja vloge na ministrstvo do 20. 6. 2014. Stroški in izdatki so upravičeni, če so: – dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene, – s projektom neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji projekta; – obračunani stroški amortizacije osnovnih sredstev, ki niso bila kupljena iz javnih virov; – nastali in bili plačani v okviru obdobja upravičenosti in bili pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja; – temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah; – so izkazani v skladu z veljavnimi pravili Skupnosti in nacionalnimi predpisi. 6.1 Vrste upravičenih stroškov Upravičeni stroški so skladni s shemo državnih pomoči Programa za spodbujanje tehnološkega razvoja in informacijske družbe za obdobje 2007–2012, sklop Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij, ukrep Raziskovalno razvojne dejavnosti v podjetjih (N 472/2006 z dne 17. 11. 2006) in Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013 (verzija 1.20). Vrste upravičenih stroškov: – Neposredni stroški: – plače in drugi stroški dela, – stroški zunanjih storitev, – amortizacija osnovnih sredstev, ki niso bila kupljena iz javnih virov, – stroški službenih poti, ki so neposredno povezane z izvajanjem operacije. – Posredni stroški. Posredni stroški so upravičeni v višini 20% neposrednih stroškov v obliki pavšala, v skladu z veljavnimi predpisi organa upravljanja. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. 6.2 Dokazila za uveljavljanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov Za dokazovanje upravičenih stroškov in izdatkov mora prejemnik voditi ločeno knjigovodstvo (Navodila organa upravljanja za izvajanje upravljalnih preverjanj po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES), imeti ločeno stroškovno mesto. Način dokazovanja upravičenih stroškov je opredeljen in obrazložen v prilogi k pogodbi »Vrste upravičenih stroškov«. Izkazovanje in metode za izračun upravičenih stroškov in izdatkov ter obdobje upravičenosti podrobneje določa vsakokratno veljavna verzija Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, ki jo izda pristojno ministrstvo, ki na področju kohezijske politike nastopa v vlogi organa upravljanja. Izbrani prejemniki bodo uveljavljali sofinanciranje upravičenih stroškov in izdatkov preko informacijskega sistema ISARR, modula za vnos podatkov (MVP), za katerega potrebujejo digitalno potrdilo. Vloga za izdajo digitalnega potrdila je dosegljiva na spletnem naslovu http://www.eu-skladi.si/. 6.3 Delež sofinanciranja in intenzivnost pomoči Delež sofinanciranja podjetij, ki so registrirana po ZGD-1 se presoja v skladu s Priporočilom Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003 o definiciji mikro, malih in srednje velikih podjetij (Uradni list L 124/36, 20. 5. 2003) in se izračuna po naslednjih pravilih iz Programa za spodbujanje tehnološkega razvoja in informacijske družbe za obdobje 2007–2012, sklop Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij, ukrep Raziskovalno razvojne dejavnosti v podjetjih (N 472/2006 z dne 17. 11. 2006): Za eksperimentalni razvoj se lahko dodeli pomoč do višine 25% upravičenih stroškov projekta. Zgornja meja, določena za eksperimentalni razvoj, se lahko poviša: [a] kadar je pomoč namenjena majhnemu ali srednje velikemu podjetju (MSP), se lahko intenzivnost pomoči poveča za 10% za srednja podjetja in za 20% za mala podjetja; [b] do največje intenzivnost pomoči v višini 60% se lahko doda bonus v višini 15%, če je izpolnjen vsaj eden od naslednjih pogojev: (i) projekt vključuje učinkovito sodelovanje med vsaj dvema medsebojno neodvisnima podjetjema in so izpolnjeni naslednji pogoji: a) nobeno posamezno podjetje ne sme nositi več kot 70% upravičenih stroškov sodelovalnega projekta, b) projekt mora vključevati sodelovanje z vsaj enim MSP ali mora biti čezmejen, to pomeni, da se raziskovalne in razvojne dejavnosti izvajajo v vsaj dveh različnih državah članicah EU; (ii) projekt vključuje učinkovito sodelovanje med podjetjem in raziskovalno organizacijo, zlasti v smislu usklajevanja nacionalnih raziskovalno-razvojnih politik in so izpolnjeni naslednji pogoji: a) nosi raziskovalna organizacija vsaj 10% upravičenih stroškov, b) raziskovalna organizacija ima pravico objaviti rezultate raziskovalnih projektov, če izhajajo iz raziskave, ki jo izvaja ta organizacija; Za namene točk (i) in (ii) se pogodbe s podizvajalci ne štejejo za učinkovito sodelovanje. Tabela, ki ponazarja intenzivnost pomoči: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Navedene omejitve stopenj državnih pomoči veljajo tudi v primeru kombinacije državnih pomoči iz različnih virov (različni programi oziroma projekti na lokalni, državni ali EU ravni). Vse podrobnosti v zvezi z določanjem velikosti podjetij so pojasnjene v Navodilih za prijavitelje. Pri čezmejnem sodelovanju v projektu, partner iz druge države, ki ni registriran v Republiki Sloveniji, ne more pridobiti sofinanciranja svojega deleža v projektu. Za potrebe tega javnega razpisa je učinkovito sodelovanje med partnerji doseženo, ko vsi partnerji sodelujejo pri oblikovanju projekta, prispevajo k njegovemu izvajanju ter si delijo tveganje in rezultate projekta. Sodelujoča podjetja v konzorciju določijo pravice intelektualne lastnine posameznih podjetij v konzorciju s konzorcijsko pogodbo. Delež sofinanciranja se obračuna za vsakega od konzorcijskih partnerjev posebej. V primeru povečanja deleža v skladu z [b] točko prvega odstavka tega podpoglavja, se delež poveča vsem konzorcijskim partnerjem. Deleži sofinanciranja so enaki za mala in mikro podjetja. 6.3.1 Delež sofinanciranja raziskovalnih organizacij Glede na namen oziroma rezultate eksperimentalnih raziskav, ki dajejo selektivne prednosti pred konkurenco na trgu, se skladno s pravili državne pomoči raziskovalne organizacije obravnavajo kot podjetja. Velikost raziskovalne organizacije, od katere je odvisna stopnja sofinanciranja oziroma dopustna intenzivnost državne pomoči, se določi z merili iz 2. člena Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL EU L št. 800/2008 z dne 9. 8. 2008) oziroma v skladu s Priporočilom Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003 o definiciji mikro, malih in srednje velikih podjetij (Uradni list L 124/36, 20. 5. 2003). Kot letni promet štejejo prihodki iz gospodarskih dejavnosti oziroma iz prodaje storitev in blaga na trgu. Preostali predvideni del sredstev na projektu, ki ni sofinanciran s strani ministrstva morajo prijavitelj in konzorcijski partnerji zagotoviti iz lastnih sredstev. 6.4 Predplačila Za izvajanje projektov so za prijavitelja in konzorcijske partnerje v skladu z drugim odstavkom 22.a člena Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju od 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10, 31/10 in 79/10) možna tudi predplačila do višine 30% pogodbene vrednosti sofinanciranja projekta. 7 Merila in način izbire vlog 7.1 Merila za ocenjevanje vlog Pravočasno prispele in formalno popolne vloge bo ocenila ocenjevalna komisija na podlagi izpolnjevanja naslednjih skupin meril: – Relevantnost projekta – 33 točk – Ustreznost projekta – 16 točk – Kakovost in usposobljenost konzorcija – 22 točk – Izvedljivost projekta – 29 točk Skupno število vseh možnih točk je 100. Način ocenjevanja posameznih meril je podrobneje opredeljen na ocenjevalnem listu, ki je del razpisne dokumentacije. 7.2 Postopek izbora Ocenjevalna komisija bo pred ocenjevanjem vlog preverila ustreznost vloge v skladu s 4.2, 4.3 in 4.4 točko tega javnega razpisa. V postopek ocenjevanja bodo sprejete samo vloge, ki bodo po postopku dopolnjevanja, določenem v 11. točki izpolnjevale pogoje, določene v 4.1 točki in skladne s 4.2, 4.3 in 4.4 točkami vsebinsko ustrezne. Postopek javnega razpisa bo vodila strokovna komisija za vodenje postopka javnega razpisa, ki jo je s sklepom imenoval minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport (v nadaljevanju: strokovna komisija). Ocenjevanje bo izvedla komisija za ocenjevanje vlog, ki jo bo s sklepom imenoval minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport in bo sestavljena iz domačih strokovnjakov (v nadaljevanju: ocenjevalna komisija) Ocenjevalni postopek in postopek izbora bo temeljil na merilih za ocenjevanje, ki so opredeljena v točki 7.1. in so kot priloga (ocenjevalni list) sestavni del razpisne dokumentacije. Vsako prispelo popolno vlogo oceni na podlagi ocenjevalnega lista ocenjevalna komisija. Ocenjevalna komisija bo najprej ocenila relevantnost projekta glede na namen javnega razpisa. Vloge, ki bodo pri tem merilu dosegle najmanj sedemnajst točk, bodo uvrščene v nadaljnje ocenjevanje. Vloga je pozitivno ocenjena, če doseže vsaj petinpetdeset možnih točk. Vloge, ki ne bodo ocenjene pozitivno in vloge, ki bodo, v primeru prijave istovrstnih projektov, dobile manjše število točk med istovrstnimi projekti, niso upravičene do sredstev javnega razpisa. Kolikor bo zaprošena višina sofinanciranja pozitivno ocenjenih vlog višja, kot je na javnem razpisu razpoložljivih sredstev, bodo projekti izbrani glede na višino doseženih točk pri ocenjevanju (prednost bodo imeli projekti z višjim številom točk) do porabe sredstev. V primeru, da bo ocenjevalna komisija ugotovila, da sta na navedeni javni razpis prijavljena dva (ali več) istovrstna projekta oziroma projekta s pričakovanimi podobnimi rezultati (podobne e-storitve), bo ministrstvo sofinanciralo in dodelilo sredstva le projektu, ki bo med njimi dosegel večje število točk. V primeru, da si mesto na seznamu za sofinanciranje delita dva ali več projektov bodo razvrščeni glede na število točk pri kriteriju »Relavantnost projekta«. Kolikor bo kljub temu še vedno obstajal enako točkovani projekt, se izbere tistega, ki je vlogo na javni razpis dostavil prvi v vrstnem redu, v katerem so bile vloge predložene, v skladu z drugim odstavkom 10. točke javnega razpisa. 8 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, vključno s 37. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006. Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna in ocenjevalna komisija odpreta, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani obeh komisij, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, so zavezani k varovanju poslovnih skrivnosti oziroma zaupnih podatkov, do katerih dostopajo v postopkih ocenjevanja, spremljanja ali nadzora, skladno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. 9 Ostale zahteve Prijavitelji morajo: – jamčiti in zagotoviti enakost med spoloma in preprečiti vsakršno diskriminacijo med osebami, ki kandidirajo na javni razpis, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 ter s prijavljenimi projekti prispevati k ustvarjanju okolja, ki bo omogočalo enake možnosti dostopa in družbene ter socialne vključenosti za vse, kar bo posledično povečalo blaginjo ljudi; – upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, kakor to narekujeta 8. in 9. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006 (Uradni list EU L št. 371, 27. 12. 2006, z vsemi spremembami) in Navodila organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013, ki so dosegljiva na spletni strani UO (www.eu-skladi.si). Sprejem financiranja pomeni sprejem dejstva, da bo izbrani prijavitelj vključen v seznam prejemnikov, ki bo obsegal navedbo izbranih prijaviteljev, ime operacije in znesek javnih virov financiranja operacije; – hraniti vso dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj do 31. 12. 2019 oziroma še 5 let po zaključku projekta, za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša ministrstvo; – zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi s projektom vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa v celotnem obdobju hranjenja dokumentacije; – jamčiti, da v roku 5 let po zaključku projekta ne bo prišlo do bistvenih sprememb projekta v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006 ES; – zagotoviti, da za stroške, ki so predmet sofinanciranja, ne bodo dobili drugih sredstev iz državnega proračuna, proračuna lokalnih skupnosti ali EU. Če se ugotovi, da je prejemnik že dobil tudi druga sredstva ali pa so mu bila odobrena, ne da bi o tem do sklenitve pogodbe o sofinanciranju pisno obvestil ministrstvo, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe ter zahteva vračilo neupravičeno prejetih sredstev, skupaj s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije. Prejemnik mora sredstva vrniti v roku 5 dni po prejemu poziva s strani ministrstva. V primeru, da se kadarkoli izkaže, da je prejemnik posredoval napačne podatke v zvezi z namenom projekta ali izpolnjevanjem pogojev, ali pa se ugotovi, da je zamolčal take podatke, ki bi kakorkoli vplivali na oceno in potek projekta, je ministrstvo upravičeno odstopiti od pogodbe, prejemnik pa bo dolžan vrniti vsa prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije; – morebitno dopolnilno financiranje ni relevantno; – zahteva glede spremljanja prihodkov projekta ni relevantna; – pri izvajanju projektov bo potrebno spoštovati zakonodajo s področja varovanja okolja ter smiselno zadostiti naslednjim pogojem: – učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin), – okoljska učinkovitost (uporaba najboljših tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov), – trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza), – zmanjšanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno). 10 Način prijave in razpisni rok Prijavitelji oddajo svojo vlogo na javni razpis na zahtevanih razpisnih obrazcih v treh pisnih izvodih (original in dve kopiji) ter eni elektronski na CD ali drugem elektronskem nosilcu (samo Razpisni obrazci 1, 2 in 3; Opis projekta), v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga na Javni razpis za spodbujanje raziskovalno-razvojnih projektov razvoja e-storitev 2012–2014« ter z navedbo polnega naziva in naslova prijavitelja na zadnji strani. Vloga, ki nima tako pisnega kot elektronskega izvoda, se šteje za nepopolno. Rok za oddajo vlog je ne glede na vrsto prenosa pošiljke dan v tednu, 23. 10. 2012, do 14. ure v Glavno pisarno Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, Masarykova 16, Ljubljana Kot pravočasne se štejejo vloge, ki so – ne glede na način dostave – v originalu in na CD (ali drugem elektronskem nosilcu podatkov) dostavljene na Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport do izteka roka iz prejšnjega odstavka. Za uspešno sodelovanje na javnem razpisu je potrebna registracija v sistemu ISARR. Registracija se opravi na spletnem naslovu https://e-prijava.svlr.gov.si/default.aspx. Po uspešno opravljeni prijavi v sistem izberete gumb Nova vloga, poiščete Javni razpis za spodbujanje raziskovalno razvojnih projektov razvoja e-storitev 2012–2014. Izpolnite vsa poglavja (Prijavitelji, Partnerji, Podatki o projektu) kot prijavitelj in poglavja, ki se nanašajo na konzorcijske partnerje. V poglavju »Podatki o projektu«, navedite v rubriki Planirana vrednost projekta enak znesek kot v rubriki Planiran obseg upravičenih stroškov. Zaprošeno vrednost prepišite iz izračuna, dobljenega v razpisni dokumentaciji. Po vnosu zahtevanih podatkov in potrditvi se na vpisano elektronsko pošto prijavitelja avtomatsko pošlje potrditev vnosa podatkov. Potrditev si lahko ogledate tudi v poglavju »Obrazci« – povezava Podatki o vlogi. Elektronska prijava še ne pomeni prijave na javni razpis, ampak prvo fazo prijave le te. 11 Odpiranje vlog Zaradi pričakovanega večjega števila vlog odpiranje vlog, ne bo javno in bo potekalo v prostorih ministrstva v roku treh delovnih dni od navedenega roka za predložitev vlog. Vloge, ki ne bodo prispele pravočasno ali bodo oddane v nepravilno izpolnjenih in označenih ovojnicah, strokovna komisija ne bo obravnavala in bodo zavržene ter vrnjene prijaviteljem. Pregled prispelih vlog in poziv k dopolnitvi vlog bosta izvedena najkasneje v roku 8 dni od odpiranja vlog. Prijavitelji bodo lahko vlogo dopolnili v roku 5 dni od prejema poziva za dopolnitev vloge. Vloga, ki je prijavitelj ne bo dopolnil v skladu s pozivom na dopolnitev vloge, se bo s sklepom zavrgla. 12 Obveščanje o izboru O izboru izbranih projektov in dodelitvi sredstev odloči s sklepom minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Prijavitelji bodo o izbiri obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog. Hkrati bodo obveščeni tudi prijavitelji, ki ne bodo izbrani. Izbrani prijavitelji bodo pozvani k podpisu pogodb. Če se slednji v roku 8 dni od prejema poziva ne odzovejo, se šteje, da so umaknili vlogo za pridobitev sredstev. Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministra o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Vložena tožba ne bo ovira za izvršitev sklepa o (ne)izboru, zoper katerega bo vložena, oziroma ne bo zadržala podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji. 13 Razpisna dokumentacija: razpisna dokumentacija bo z dnem objave javnega razpisa v Uradnem listu RS dostopna na spletnih straneh Ministrstva za izobraževanje, znanost kulturo in šport, http://www.mziks.gov.si, pod razdelkom Javni razpisi, možno pa jo je tudi dvigniti na sedežu ministrstva, Masarykova cesta 16, Ljubljana, v sprejemni pisarni, v času uradnih ur. 14 Dodatne informacije in obveščanje Informacije in celotna razpisna dokumentacija so na voljo na spletnem naslovu Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport (www.mizks.gov.si), pod razdelkom Javni razpisi. Dodatne informacije oziroma vprašanja se posredujejo izključno po elektronski pošti Jurij Dolžan oziroma Marjan Kavčič (esrr-did.mvzt@gov.si). Vprašanja in odgovore bo ministrstvo objavilo na omenjenih spletnih straneh. Ministrstvo bo po potrebi organiziralo informativne dneve. Datumi informativnih dni in druge informacije bodo objavljene na omenjenih spletnih straneh. Ostale zahteve so podrobneje opredeljene v razpisni dokumentaciji.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti