Uradni list

Številka 73
Uradni list RS, št. 73/2012 z dne 28. 9. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 73/2012 z dne 28. 9. 2012

Kazalo

2821. Uredba o izdelavi voznega reda omrežja javne železniške infrastrukture, stran 7372.

Na podlagi sedmega odstavka 21. člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o izdelavi voznega reda omrežja javne železniške infrastrukture
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
Ta uredba določa način in časovni načrt priprave, izdelave, sprejetja in objave voznega reda omrežja, način in pogoje izdelave in usklajevanja vlakovnih poti ter način izvajanja nadzora nad izvajanjem voznega reda omrežja.
2. člen
(pomen izrazov)
(1) Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo naslednji pomen:
– »sestavine vlakovnih poti« so tehnični podatki o vlaku na posamezni vlakovni poti;
– »informativna vlakovna pot« je usklajena, vendar nedodeljena vlakovna pot, ki jo naroči prosilec;
– »izdelava vlakovnih poti« pomeni izdelavo vlakovnih poti, ki jo na podlagi prosilčeve vloge za dodelitev vlakovne poti izdela agencija;
– »katalog razpoložljivih vlakovnih poti« je seznam prostih in informativnih vlakovnih poti, ki so na voljo prosilcem za naročilo vlakovnih poti za veljavno voznoredno obdobje;
– »katalog vlakovnih poti« je seznam vlakovnih poti, ki so na voljo prosilcem v postopku naročanja;
– »odpoved vlakovne poti« je odpoved dodeljene vlakovne poti na določen dan ali določene dni za veljavno voznoredno obdobje;
– »operativni vozni red« je vozni red, ki vsebuje podatke o voznih redih posameznih vlakov za potrebe upravljavca po posameznih progah in voznih redih posameznih vlakov za potrebe prevoznikov na teh progah;
– »prosta vlakovna pot« pomeni vlakovno pot ali vlakovne poti, ki jih ima agencija v voznem redu omrežja na voljo za dodelitev prosilcem;
– »preklic vlakovne poti« je dokončna odpoved dodeljene vlakovne poti za veljavno voznoredno obdobje;
– »usklajevanje« je postopek, po katerem agencija, prosilci in upravljavec poskušajo najti rešitev, kadar obstajajo nasprotujoče si prošnje za izdelavo in dodelitev vlakovnih poti;
– »voznoredno obdobje« je časovno obdobje, za katero je izdelan vozni red omrežja.
(2) Drugi izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo enak pomen kot izrazi, uporabljeni v zakonu, ki ureja železniški promet, zakonu, ki ureja varnost v železniškem prometu, in v predpisih, izdanih na njuni podlagi.
3. člen
(mednarodno sodelovanje agencije)
(1) Zaradi učinkovite in gospodarne izdelave naročenih vlakovnih poti, ki potekajo po železniških omrežjih v več državah, usklajevanja pripravljenih osnutkov voznega reda omrežja in objave voznega reda omrežja Javna agencija za železniški promet Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) sodeluje z upravljavci železniške infrastrukture in organi za dodeljevanje vlakovnih poti v teh državah.
(2) Agencija pri izdelavi voznega reda omrežja zagotavlja optimalno izkoriščenost železniške infrastrukture ter konkurenčno in učinkovito rabo vseevropskega železniškega omrežja. V ta namen se agencija vključuje v mednarodne organizacije in združenja s ciljem kakovostne uskladitve voznega reda omrežja.
(3) Agencija, upravljavec, prosilci in prevozniki si izmenjujejo informacije in podatke s področja usklajevanja mednarodnih vlakovnih poti, zlasti v zvezi z naročanjem, izdelavo in usklajevanjem voznega reda omrežja.
II. ČASOVNI NAČRTI
4. člen
(voznoredno obdobje)
(1) Voznoredno obdobje se spreminja ob polnoči drugo soboto v decembru. Kadar se vozni red omrežja spremeni ali prilagodi po koncu zime, se sprememba izvede ob polnoči drugo soboto v juniju.
(2) Voznoredno obdobje se glede na veljavnost loči na:
– prejšnje voznoredno obdobje, katerega veljavnost je prenehala z začetkom veljavnega voznorednega obdobja;
– veljavno voznoredno obdobje;
– novo voznoredno obdobje, ki se začne po prenehanju veljavnega voznorednega obdobja;
– naslednje voznoredno obdobje, ki se začne po prenehanju novega voznorednega obdobja.
5. člen
(časovni načrt izdelave voznega reda omrežja)
(1) Priprava in izdelava voznega reda omrežja ter sprememb in dopolnitev veljavnega voznega reda omrežja obsegajo:
– načrtovanje infrastrukturnih zmogljivosti, ki traja od 24 do 12 mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja;
– naročanje in izdelavo vlakovnih poti, izdelavo novega voznega reda omrežja ter izdelavo sprememb in dopolnitev veljavnega voznega reda omrežja, ki traja od 12 mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja do 12 mesecev po začetku novega voznorednega obdobja.
(2) Opisi dejavnosti in časovnih načrtov izdelave vlakovnih poti in izdelave voznega reda omrežja so razvidni iz priloge, ki je sestavni del te uredbe.
(3) Načrtovanje infrastrukturnih zmogljivosti obsega obdobje strateškega planiranja infrastrukturnih zmogljivosti in potreb železniške infrastrukture za daljše obdobje.
(4) Če je na podlagi vlog prosilcev treba opraviti spremembe in dopolnitve voznega reda omrežja v času njegove veljavnosti, se te opravijo in uveljavijo v mednarodno dogovorjenih časovnih terminih. Ti termini morajo biti objavljeni na spletni strani agencije in v programu omrežja, ki je objavljen na spletni strani upravljavca.
III. IZDELAVA VLAKOVNIH POTI
6. člen
(katalog vlakovnih poti)
(1) Agencija mora pred začetkom izdelave vlakovnih poti izdelati katalog vlakovnih poti, iz katerega morajo biti razvidne proste vlakovne poti za dodelitev in izdelavo vlakovnih poti.
(2) Katalog vlakovnih poti se pripravi na podlagi sklenjenih okvirnih sporazumov med agencijo in prosilci ter na podlagi vzpostavljenih začasnih mednarodnih vlakovnih poti. Katalog vlakovnih poti je namenjen prosilcem kot podlaga za naročilo vlakovnih poti. Agencija mora izdelani katalog vlakovnih poti objaviti na svoji spletni strani.
7. člen
(izdelava vlakovnih poti)
(1) Izdelavo vlakovne poti na podlagi prosilčeve vloge za dodelitev vlakovne poti opravi agencija tako, da se zagotovi učinkovita raba javne železniške infrastrukture in upoštevajo želje prosilcev.
(2) Pri izdelavi vlakovnih poti agencija v skladu s programom omrežja izpolni zahteve iz naročila za izdelavo vlakovnih poti, ki jih je naročil prosilec.
(3) Za lokomotivske vlake, ki vozijo v vozliščih, se izdelava vlakovnih poti ne opravlja, določijo se hitrosti in vozni časi. Te podatke je treba sporočiti upravljavcu.
(4) Za evidentiranje prejetih naročil vlakovnih poti ter sledenje postopkov pri izdelavi in usklajevanju agencija vodi evidenco. Evidenca vsebuje podatke iz naročila za izdelavo vlakovnih poti, objavljenega v programu omrežja, sestavine pripravljenih izdelav vlakovnih poti ter podatke o kronološkem poteku usklajevanja in potrditvi izdelave vlakovnih poti.
(5) Po končani izdelavi vlakovnih poti agencija proste vlakovne poti objavi v katalogu razpoložljivih vlakovnih poti na svoji spletni strani.
8. člen
(postopki izdelave vlakovnih poti)
Postopki za izdelavo vlakovnih poti glede na čas naročila so:
a) postopki izdelave vlakovnih poti, ki se upoštevajo pri izdelavi novega voznega reda omrežja:
– redni postopek se uporabi za pripravo novega voznega reda omrežja za vloge, ki so oddane 12 do osem mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja;
– zapozneli postopek se uporabi za pripravo novega voznega reda omrežja za vloge, ki so oddane osem do dva meseca pred začetkom novega voznorednega obdobja;
– postopek naročanja novih vlakovnih poti in vlakovnih poti za uveljavitev sprememb že dodeljenih vlakovnih poti v okviru medletnih sprememb voznega reda omrežja od X – 2 do X + 11 (vloge se sprejemajo do 30 dni pred uveljavitvijo sprememb);
b) postopki izdelave vlakovnih poti za določen namen.
9. člen
(dejavniki, ki vplivajo na izdelavo vlakovnih poti)
(1) Pri izdelavi vlakovnih poti je treba upoštevati infrastrukturne zmogljivosti javne železniške infrastrukture (v nadaljnjem besedilu: JŽI), in sicer:
– prepustno zmogljivost prog,
– predelovalno moč ranžirnih postaj in postaj, kjer je treba opraviti premik,
– sprejemno-odpravne zmogljivosti postaj,
– zmogljivosti električnih napajalnih postaj in voznega omrežja,
– omejitve javne železniške infrastrukture, ki so objavljene v programu omrežja.
(2) Pri izdelavi vlakovnih poti se uporabijo že vnaprej izdelane vlakovne poti iz kataloga vlakovnih poti.
(3) Pri izdelavi vlakovnih poti se upoštevajo postajni intervali in intervali sledenja vlakov.
(4) Pri izdelavi se lahko na isti vlakovni poti predvidi več vlakov, vendar se morajo koledarji vožnje teh vlakov med seboj izključevati. Po eni vlakovni poti se v istem dnevu lahko odpravi samo en predvideni vlak.
(5) Na prometnih mestih, postajališčih in nakladališčih, kjer se vozne poti vlakov križajo ali ovirajo vstop in izstop potnikov, je treba vlakovne poti določiti tako, da ni ogrožena varnost prometa in potnikov ter da prihajajočega vlaka ni treba ustaviti pred glavnim signalom.
10. člen
(zaporedje izdelave vlakovnih poti)
(1) Izdelava vlakovnih poti se opravi po naslednjem zaporedju:
– vlakovne poti mednarodnih potniških vlakov,
– vlakovne poti potniških vlakov, ki sodijo v okvir gospodarske javne službe prevoza potnikov v notranjem in čezmejnem regijskem prometu,
– vlakovne poti ostalih potniških vlakov,
– mednarodne vnaprej določene vlakovne poti za tovorne vlake v skladu z Uredbo EU št. 913/2010 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 22. septembra 2010 o evropskem železniškem omrežju za konkurenčen tovorni promet (UL L št. 276 z dne 20. 10. 2010, str. 22),
– vlakovne poti v mednarodnem tovornem prometu,
– vlakovne poti v notranjem tovornem prometu.
(2) Pri upoštevanju zaporedja izdelave vlakovnih poti iz prejšnjega odstavka se kot dodatni kriteriji upoštevajo:
– vlakovne poti glede na čas naročila iz 8. člena te uredbe,
– vlakovne poti iz okvirne pogodbe se upoštevajo pred novo naročenimi,
– vlakovne poti za mednarodni promet se upoštevajo pred notranjim prometom,
– vlakovne poti vlakov, ki vozijo preko priključnih postaj, na katerih imajo predvideno zvezo drugi vlaki,
– vlakovne poti, ki zagotavljajo večjo izkoriščenost javne železniške infrastrukture in večji obseg storitev, se upoštevajo pred vlakovnimi potmi, ki izkoriščajo JŽI v manjšem obsegu,
– vlakovne poti vlakov, ki na delu poti vozijo po enotirni progi.
(3) Ne glede na prvi in drugi odstavek ima intervencijski vlak prednost pred vsemi vlaki, ko se zaradi vzpostavitve prevoznosti proge pošilja na odpravljanje posledic izrednega dogodka.
(4) V primeru določitve pomožnih vlakovnih poti za vožnjo vlakov po pomožni (obvozni) poti zaradi ovir v prometu upravljavec posameznemu vlaku določi prosto, že izdelano vlakovno pot iz kataloga vlakovnih poti in o takšni uporabi obvesti agencijo.
11. člen
(sestavine za izdelavo vlakovnih poti)
(1) Upravljavec mora najpozneje 12 mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja agenciji sporočiti infrastrukturne podatke, potrebne za izdelavo voznega reda omrežja, in sicer:
– kategorijo prog z največjo dovoljeno obremenitvijo vozil na os in tekoči meter,
– največje dovoljene progovne hitrosti,
– omejitve hitrosti,
– vzdolžni profil prog,
– svetli profil,
– kodifikacijo prog,
– zmogljivost stabilnih naprav električne vleke,
– signalno varnostni in telekomunikacijski sistemi na progi,
– načrtovane nadgradnje, obnove prog in večja vzdrževalna dela na progi,
– predvidene proste termine za potrebe vzdrževanja infrastrukture,
– podatke o opremljenosti prog,
– pogoje, ki vplivajo na postajne intervale in intervale sledenja vlakov.
(2) Agencija in upravljavec s pogodbo določita način in rok izmenjave infrastrukturnih podatkov.
12. člen
(izdelava vlakovnih poti za določen namen)
Pri izdelavi vlakovnih poti za vlake za določen namen se upošteva zaporedje iz 10. člena te uredbe s tem, da se uporabi:
– informativna vlakovna pot, ki v tem času ni v uporabi in je izdelana z elementi, ki ustrezajo naročilu,
– prosta vlakovna pot,
– vlakovna pot rednega vlaka, za katerega je vnaprej izdelan vozni red posameznega vlaka s tem, da se vlaku določi novi koledar vožnje ali pa se mu določi številka deljenega vlaka, ali
– nova vlakovna pot, izdelana po elementih iz vloge za dodelitev vlakovne poti.
13. člen
(usklajevanje vlakovnih poti)
(1) Usklajevanje vlakovnih poti se opravlja na mednarodni in lokalni ravni med agencijo, drugimi organi za dodeljevanje vlakovnih poti, upravljavci in prosilci.
(2) V postopku priprave in izdelave vlakovnih poti, ki poteka osem do štiri mesece pred začetkom novega voznorednega obdobja, se opravi usklajevanje med prosilci ali prevozniki, upravljavci in agencijo. Če v postopku izdelave vlakovnih poti pride do nasprotij med zahtevami prosilcev ali prevozniki, upravljavci in agencijo, poskuša agencija v usklajevalnem postopku z udeleženimi strankami nasprotujoče si zahteve uskladiti in poiskati rešitev.
(3) Po doseženi rešitvi usklajeno vlakovno pot potrdijo pooblaščeni predstavniki udeleženih strank v usklajevanju.
(4) Če soglasje o izdelavi vlakovne poti ni doseženo, odloči agencija v skladu s to uredbo.
(5) Postopek usklajevanja agencija objavi na svoji spletni strani in je sestavni del programa omrežja.
14. člen
(rezervacija izdelanih in usklajenih vlakovnih poti)
(1) Vlakovna pot, ki je bila izdelana in usklajena na podlagi naročila, je od prejema pisne prosilčeve potrditve rezervirana za naslednja obdobja:
– naročilo za novo voznoredno obdobje, izvedeno po rednem postopku, do osem mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja, je rezervirano do dodelitve vlakovne poti (najpozneje do dva meseca pred začetkom novega voznorednega obdobja);
– naročilo za novo voznoredno obdobje, izvedeno po zapoznelem postopku, je rezervirano do dodelitve vlakovne poti (najpozneje do dva meseca pred začetkom novega voznorednega obdobja);
– naročilo vlakovne poti za določen namen je rezervirano od dneva potrditve usklajene izdelave do dodelitve vlakovne poti oziroma največ 15 dni.
(2) Pisna potrditev prosilca pomeni njegovo izjavo, da je izdelana vlakovna pot skladna z naročilom, da so podatki točni in pravilni ter da je vlakovno pot prosilec oziroma njegov prevoznik sposoben izvajati v skladu s predpisi.
15. člen
(naročanje informativne vlakovne poti in izdelava ponudbe)
(1) Prosilec lahko v postopku rednega naročanja vlakovnih poti naroči tudi informativno vlakovno pot, za katero agencija izdela ponudbo.
(2) Naročilo informativne vlakovne poti prosilec pošlje agenciji na način, predpisan v programu omrežja.
(3) Na podlagi razpoložljivosti infrastrukture in naročene informativne vlakovne poti agencija izdela ponudbo in jo dostavi kot informacijo naročniku. Ponudba je kot informativna vlakovna pot v zbirki voznorednih podatkov posebej označena.
(4) Za usklajevanje informativne vlakovne poti veljajo enaka pravila kot za usklajevanje vlakovnih poti v rednem postopku.
(5) Informativne vlakovne poti so del redne izdelave vlakovnih poti po zapoznelem postopku iz 8. člena te uredbe.
(6) Če se prosilec po prejemu ponudbe o informativni vlakovni poti odloči za izdelavo te vlakovne poti, jo mora naročiti na način, ki je predpisan v programu omrežja.
16. člen
(osnutek voznega reda omrežja)
(1) Po končanem postopku usklajevanja za novo voznoredno obdobje agencija najpozneje pet mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja izdela osnutek novega voznega reda omrežja.
(2) Osnutek novega voznega reda omrežja obsega v rednem postopku naročene in proste vlakovne poti.
(3) Vozni red omrežja se izdela na podlagi presoje tehnične zmogljivosti infrastrukture in voznih sredstev ob upoštevanju predpisane tehnologije prometa.
(4) Najpozneje pet mesecev pred začetkom novega voznorednega obdobja pošlje agencija upravljavcu osnutek novega voznega reda omrežja, prosilcem in drugim udeleženim strankam pa v mnenje osnutke izdelanih vlakovnih poti.
(5) Upravljavec, prosilci in druge udeležene stranke morajo agenciji sporočiti morebitne pripombe na osnutek novega voznega reda omrežja v roku, ki ga določi agencija in ki ne sme biti krajši od enega meseca ali najpozneje štiri mesece pred začetkom novega voznorednega obdobja.
(6) Agencija v predvidenem roku zbere morebitne pripombe upravljavca, prosilcev in drugih udeleženih strank na osnutek novega voznega reda omrežja ter uskladi nasprotujoče si zahteve.
17. člen
(sprejetje in objava ter spremembe in dopolnitve voznega reda omrežja)
(1) Agencija sprejme in objavi novi vozni red omrežja na svoji spletni strani dva meseca pred uveljavitvijo novega voznorednega obdobja, po predhodnem posvetovanju s prosilci in upravljavcem.
(2) Vozni red omrežja se pošlje upravljavcu v izvajanje. Izdelani vozni redi se pošljejo prevoznikom za izdelavo njihovih tehnoloških procesov dela.
(3) Spremembe voznega reda omrežja se opravijo po vnaprej predvidenih terminih, ki so objavljeni na spletni strani agencije in v programu omrežja.
(4) Nujne spremembe voznega reda omrežja se opravijo in objavijo tudi izven objavljenih terminov iz prejšnjega odstavka, in sicer v skladu s pravilnikom, ki določa pogoje in način organizacije ter opravljanja varnega in rednega železniškega prometa.
(5) Pri nujnih spremembah voznega reda omrežja zaradi resne nesreče, nesreče ali incidenta, ki povzročajo ovire ali prekinitev prometa upravljavec v sporazumu s prevoznikom določi pomožno vlakovno pot iz kataloga prostih že izdelanih vlakovnih poti in o tem obvesti agencijo.
18. člen
(spremembe, dopolnitve, odpovedi in preklici vlakovnih poti)
(1) Če v času veljavnosti voznega reda omrežja nastane potreba po spremembah in dopolnitvah voznih redov ali zmogljivosti javne železniške infrastrukture, se veljavni vozni red omrežja spremeni in dopolni.
(2) Do sprememb in dopolnitev v času veljavnosti voznega reda omrežja lahko pride tudi na podlagi naročil novih vlakovnih poti oziroma na podlagi preklica ali odpovedi že dodeljenih vlakovnih poti. Preklicane vlakovne poti agencija na svoji spletni strani objavi kot proste vlakovne poti.
(3) Vsako spremembo, dopolnitev, odpoved ali preklic vlakovnih poti opravi prosilec kot novo naročilo vlakovne poti na način, predpisan v programu omrežja.
(4) Z odpovedjo dodeljene vlakovne poti na določeni dan ali določene dni prosilec obdrži pravico do nadaljnjega koriščenja vlakovne poti v veljavnem voznorednem obdobju.
(5) S preklicem vlakovne poti prosilec izgubi pravico do nadaljnjega koriščenja vlakovne poti v veljavnem voznorednem obdobju.
(6) Spremembe, dopolnitve ali preklici vlakovnih poti, ki vplivajo na promet vlakov na progah tujih upravljavcev se opravijo po predhodnem usklajevanju med agencijo, prosilcem, upravljavcem in tujimi upravljavci. V notranjem prometu se usklajevanja lahko izvedejo brez drugih prosilcev in tujih upravljavcev, če te spremembe, dopolnitve ali preklic vlakovnih poti ne vplivajo na njihove vozne rede.
(7) Spremembe, dopolnitve, odpovedi ali preklice vlakovnih poti je treba upoštevati v voznem redu omrežja in operativnem voznem redu.
19. člen
(operativni vozni red)
(1) Upravljavec uveljavi operativni vozni red na podlagi voznega reda omrežja v skladu s pravilnikom, ki določa pogoje in način organizacije ter opravljanja varnega in rednega železniškega prometa.
(2) Za nemoteni prehod na novi vozni red omrežja agencija dva meseca pred začetkom novega voznorednega obdobja pošlje upravljavcu podatke o vseh dodeljenih vlakovnih poteh.
(3) Upravljavec in prevozniki izvedejo vse postopke in zagotovijo, da so dokumenti operativnega voznega reda pripravljeni za uporabo najpozneje 15 dni pred začetkom novega voznorednega obdobja.
(4) Upravljavec mora v primeru odstopanj od operativnega voznega reda upoštevati prioritete voženj vlakov vseh prevoznikov, po naslednjem zaporedju:
– intervencijski vlak, kadar se zaradi vzpostavitve prevoznosti proge pošilja na odpravljanje posledic izrednega dogodka;
– potniški vlaki;
– vlaki, ki vozijo preko priključnih postaj, na katerih imajo predvideno zvezo drugi vlaki;
– vlaki, ki imajo do končne postaje daljšo pot;
– vlaki, ki na delu poti vozijo po enotirni progi.
20. člen
(tehnična podpora)
(1) Agencija lahko uporablja tehnično podporo upravljavca ali druge organizacije na področju izdelave voznega reda omrežja, kjer je tako sodelovanje smiselno in potrebno.
(2) Za storitve tehnične podpore agencija z upravljavcem ali drugo organizacijo sklene pogodbo, v kateri se podrobneje določi način in obseg izvajanja takih storitev.
IV. NADZOR NAD IZVAJANJEM VOZNEGA REDA OMREŽJA
21. člen
(nadzor nad izvajanjem voznega reda omrežja)
(1) Nadzor nad izvajanjem voznega reda omrežja izvaja agencija. V okviru nadzora preverja:
– uporabo in izkoriščenost dodeljenih vlakovnih poti,
– izvajanje postopkov s ciljem vzpostaviti normalno prevoznost JŽI,
– izkoriščenost dodeljenih vlakovnih poti v primeru voženj vlakov po pomožni poti,
– upoštevanje prednosti pri uravnavanju voženj vlakov z zamudo.
(2) Nadzor nad izvajanjem voznega reda omrežja izvajajo pooblaščeni delavci agencije. O svojih ugotovitvah agencija obvešča ministra, pristojnega za promet, in regulatorni organ v letnem poročilu.
V. KONČNA DOLOČBA
22. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00729-32/2012
Ljubljana, dne 27. septembra 2012
EVA 2012-2430-0024
Vlada Republike Slovenije
mag. Radovan Žerjav l.r.
Minister

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti