Uradni list

Številka 68
Uradni list RS, št. 68/2012 z dne 7. 9. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 68/2012 z dne 7. 9. 2012

Kazalo

2660. Pravilnik o pogojih za uvrščanje na seznam aktivnih računovodij, stran 6964.

Na podlagi točke 3.1.1. Kodeksa poklicne etike računovodje ter 7. točke drugega odstavka 4. člena Statuta Slovenskega inštituta za revizijo (Uradni list RS, št. 14/09) je Strokovni svet na seji 29. avgusta 2012 sprejel
P R A V I L N I K
o pogojih za uvrščanje na seznam aktivnih računovodij
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
Ta pravilnik ureja pogoje za uvrstitev na seznam aktivnih računovodij in opredeljuje razloge za izbris iz navedenega seznama.
II. UVRSTITEV NA SEZNAM AKTIVNIH RAČUNOVODIJ
2. člen
Na seznam aktivnih računovodij se lahko uvrsti oseba, ki
a) ji je Slovenski inštitut za revizijo (odslej Inštitut) izdal potrdilo o pridobitvi strokovnega naziva računovodja,
b) se s pisno izjavo iz priloge k temu pravilniku Inštitutu zaveže, da bo pri svojem delu spoštovala Kodeks poklicne etike računovodje (odslej Kodeks) in delovala v skladu s pravili stroke,
c) se stalno strokovno izobražuje v skladu s tem pravilnikom,
č) na Inštitut vloži pisno zahtevo za uvrstitev na seznam aktivnih računovodij in ji priloži izjavo iz točke b) tega člena.
3. člen
Inštitut podatke na seznamu objavlja dve leti. Po preteku tega obdobja ima računovodja pravico zaprositi za ponovno objavo za naslednje dveletno obdobje, če opravi program izobraževanja v skladu s tem pravilnikom.
4. člen
Na seznam se vnesejo tile podatki:
a) ime in priimek,
b) elektronski naslov,
c) datum vpisa na seznam in datum izteka objave.
Seznam in spremembe seznama Inštitut objavlja na svoji spletni strani in v reviji Revizor.
III. DODATNO IZOBRAŽEVANJE
5. člen
Računovodja mora Inštitutu predložiti dokaze, da je opravil program dodatnega izobraževanja, s katerim je pridobil najmanj 80 ur tega izobraževanja v dveh letih.
Iz dokazil, ki jih računovodja predloži, mora izhajati, da je najmanj 60 % ur potrebnega dodatnega izobraževanja pridobil z udeležbo ali predavanjem na raznih oblikah izobraževanja, ki jih organizira Inštitut, preostanek ur potrebnega dodatnega izobraževanja pa z drugimi oblikami izobraževanja na strokovnih področjih, ki jih s svojo dejavnostjo pokriva Inštitut.
Če se računovodja zaradi dalj časa trajajoče odsotnosti z dela (na primer zaradi porodniškega dopusta, odsotnosti z dela zaradi bolezni ali iz drugih razlogov), ki traja neprekinjeno najmanj šest mesecev, ne more udeleževati dodatnega izobraževanja, mu Inštitut na njegovo prošnjo zahtevano število ur zmanjša sorazmerno s časom trajanja njegove nezmožnosti udeleževati se izobraževanja. Prošnji mora predložiti dokazila o razlogu svoje nezmožnosti.
6. člen
Kot merska enota se za uro dodatnega izobraževanja šteje šolska ura (45 minut); za strokovni prispevek, objavljen v publikaciji, se šteje obračunska stran ((število znakov brez presledkov + število besed): 1.900); za udeležbo na formalnih oblikah podiplomskega izobraževanja, ki jih organizirajo visokošolske organizacije, se šteje opravljeni izpit; za udeležbo na izobraževanjih, ki jih organizira Inštitut za pridobitev strokovnih nazivov, se šteje prisotnost na vsaj 75 % predavanj.
7. člen
Računovodja lahko opravi drugo dodatno izobraževanje s področja revidiranja in revidiranju sorodnih storitev, ki ga uveljavlja za ponovni vpis na seznam aktivnih računovodij,
– z udeležbo ali predavanjem na delavnicah, seminarjih ali konferencah, ki jih organizirajo druge pravne osebe, oziroma na strokovnih srečanjih posameznih sekcij Inštituta;
– s podiplomskim doktorskim študijem na visokošolskih organizacijah ali z vpisom v izobraževanje za pridobitev naziva, ki ga organizira Inštitut;
– z objavljanjem strokovnih ali znanstvenih prispevkov v domačih ali tujih publikacijah; kot publikacije se za potrebe tega pravilnika ne štejejo tiste, ki izhajajo pogosteje kot enkrat mesečno;
– s prebiranjem strokovnih ali znanstvenih prispevkov v domačih ali tujih publikacijah;
– s sodelovanjem v delovnih skupinah, ki jih ustanovi Strokovni svet Inštituta za izvajanje nalog iz svojih pristojnosti.
Inštitut prizna dodatno izobraževanje
– iz prve alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da računovodja predloži originalno potrdilo o udeležbi na izobraževanju, ki se glasi nanj, ter dokazilo o trajanju izobraževanja oziroma dokazilo, da je na izobraževanju sodeloval kot predavatelj, in o trajanju predavanja, pri čemer predloži na vpogled gradivo o izobraževanju in program izobraževanja;
– iz druge alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da računovodja predloži uradno potrdilo o izpitih, opravljenih v obdobju vpisa na seznam, ki ga je izdala visokošolska organizacija, oziroma uradno potrdilo, da je bil v obdobju vpisa na seznam na izobraževanju, ki ga organizira Inštitut za pridobitev nazivov, prisoten vsaj 75 % predvidenih ur izobraževanja;
– iz tretje alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da računovodja predloži izvod publikacije, v kateri je bil strokovni ali znanstveni prispevek objavljen, ter predloži besedilo v elektronski obliki, napisano z urejevalnikom MS Word, s čimer omogoči izračun obračunskih strani; če je računovodja soavtor prispevka, se število obračunskih strani prizna sorazmerno z njegovim deležem;
– iz četrte alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da računovodja predloži seznam strokovnih ali znanstvenih prispevkov, ki jih je prebral v obravnavanem obdobju, pri čemer mora v seznamu navesti naslov prispevka, avtorja ter podatke o izvodu publikacije, kjer je prispevek dostopen, da se lahko nedvoumno preveri obstoj posameznega prispevka iz seznama; računovodja lahko na ta način pridobi največ polovico potrebnih ur dodatnega izobraževanja, priznanih v okviru drugega dodatnega izobraževanja, ki ga prizna Inštitut.
Inštitut lahko po lastni presoji v posameznih primerih zahteva tudi dodatna dokazila.
Strokovni svet ustanovi posebno komisijo, ki lahko odloči o skladnosti posameznih oblik dodatnega izobraževanja, ki jih želi računovodja uveljaviti za podaljšanje objave podatkov, s tem pravilnikom ter jih ovrednoti z ustreznim številom ur. Odločitve komisija ni dolžna obrazložiti in je dokončna.
8. člen
Inštitut priznava dodatne ure izobraževanja takole:
+-----------------------------------------------+---------------+
|Oblika dodatnega izobraževanja                 |   Priznano    |
|                                               |  število ur   |
+-----------------------------------------------+---------------+
|ura predavanja na mednarodnem simpoziju ali    |      3,5      |
|konferenci                                     |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|ura samostojne izvedbe novega predavanja, za   |      3,5      |
|katero je pripravljeno tudi gradivo            |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|ura samostojne izvedbe ponovljenega            |      3,0      |
|predavanja, za katero že obstaja gradivo, ali  |               |
|ura samostojne izvedbe novega predavanja brez  |               |
|gradiva                                        |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|ura sodelovanja pri novem predavanju, za       |      3,0      |
|katero je pripravljeno tudi gradivo            |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|ura sodelovanja pri ponovljenem predavanju, za |      2,5      |
|katero že obstaja gradivo, ali ura sodelovanja |               |
|pri novem predavanju brez gradiva              |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|ura udeležbe na simpoziju, konferenci,         |      1,0      |
|seminarju, delavnici                           |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|opravljen izpit podiplomskega študija          |      6,0      |
+-----------------------------------------------+---------------+
|udeležba na izobraževanju za pridobitev        |     10,0      |
|naziva, ki ga podeljuje Inštitut (več kot 75-  |               |
|odstotna prisotnost na predavanjih)            |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|obračunska stran avtorja strokovnega ali       |      1,0      |
|znanstvenega prispevka, objavljenega v tuji    |               |
|ali domači strokovni ali znanstveni            |               |
|publikaciji                                    |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
|prebran prispevek v domači ali tuji strokovni  |      2,0      |
|publikaciji                                    |               |
+-----------------------------------------------+---------------+
IV. IZBRIS RAČUNOVODJE S SEZNAMA
9. člen
Inštitut izbriše računovodjo s seznama aktivnih računovodij:
a) če po poteku dveletnega obdobja ne vloži zahteve za ponovno objavo na seznamu,
b) po poteku dveletnega obdobja, če ne izpolni programa dodatnega izobraževanja v skladu s pravilnikom,
c) v primeru smrti,
č) če krši Kodeks in pravila stroke, ki se jih je zavezal spoštovati.
Inštitut izbriše računovodjo iz seznama aktivnih računovodij v primeru iz točke c) najkasneje v 15 dneh od dne, ko izve za navedeni razlog za izbris, in v primeru iz točke č) najkasneje v 15 dneh od dne, ko Inštitut z pravnomočnim sklepom ugotovi, da je računovodja kršil Kodeks in/ali pravila stroke, ki se jih je zavezal spoštovati.
10. člen
V primeru zanemarljive kršitve pravil Kodeksa in/ali pravil stroke, ki nima škodljivih posledic niti za stranko niti za ugled strokovnega naziva, lahko Inštitut izjemoma odloči, da se računovodja ne izbriše s seznama, temveč se mu izreče opomin.
Povzetek opomina se, ne da bi se razkrila identiteta kršitelja, objavi na spletni strani Sekcije preizkušenih računovodij in računovodij.
V. IZBRIS ZARADI KRŠITVE KODEKSA IN/ALI PRAVIL STROKE
11. člen
Postopek zaradi izbrisa s seznama zaradi kršitve Kodeksa in/ali pravil stroke se začne na podlagi pisne zahteve za presojo, ali je računovodja kršil Kodeks in/ali pravila stroke.
12. člen
Zahteva mora obsegati
– ime imetnika strokovnega naziva,
– določen opis kršitve ter listinske in druge dokaze ter
– ime, priimek in naslov osebe, ki zahteva uvedbo postopka.
Zahteva se naslovi na Odbor Sekcije preizkušenih računovodij in računovodij (odslej Odbor).
Inštitut postopka ne začne, če je zahtevo podala anonimna oseba.
13. člen
Odbor zahtevo prouči in ugotovi svojo pristojnost. Odbor izvede dokaze, za katere meni, da so potrebni zaradi ugotovitve, ali je zatrjevana kršitev podana. Po potrebi Odbor pridobi dodatne podatke in izvede dodatne dokaze. Po izvedbi dokazov sprejme sklep o uvedbi postopka.
Pomanjkljiva zahteva se lahko vrne prijavitelju, da jo dopolni v roku, ki ga določi Odbor.
Odbor utemeljeno zahtevo pošlje računovodji, da se o njej pisno izjavi. Pri tem določi rok za izjavo, ki ne sme biti krajši od 15 dni.
14. člen
Odbor obravnava zahtevo skupaj z izjavo računovodje. Če je potrebno, izvede dodatne dokaze, ki jih je predlagal računovodja v izjavi. V primeru, da Odbor ugotovi, da je računovodja kršil Kodeks in/ali pravila stroke, sprejme sklep o izbrisu s seznama računovodij in ga pošlje računovodji.
Sklep o izbrisu s seznama mora biti obrazložen in mora obsegati določno navedbo dejstev in okoliščin, iz katerih izhaja kršitev Kodeksa in/ali pravil stroke, sklic na del Kodeksa in/ali pravil stroke, ki naj bi jih računovodja kršil, in dokaze, ki jih je Odbor izvedel.
Računovodja ima pravico v 30 dneh vložiti pritožbo. V primeru, da se v pritožbi sklicuje na listinske dokaze, mora te v pritožbi priložiti.
Pritožba se naslovi na Strokovni svet Inštituta.
15. člen
O pritožbi odloča Strokovni svet Inštituta.
Če Strokovni svet Inštituta ugotovi, da iz predložene dokumentacije izhaja, da računovodja ni kršil Kodeksa in/ali pravil stroke, izrečen pa je bil izbris s seznama, s sklepom odpravi sklep Odbora. V primeru zanemarljive kršitve pravil Kodeksa in/ali pravil stroke, ki nima škodljivih posledic niti za stranko niti za ugled strokovnega naziva, Strokovni svet Inštituta izjemoma spremeni sklep tako, da izreče opomin. Sklep pošlje v vednost računovodji in prijavitelju.
Sklep Odbora in sklep Strokovnega sveta Inštituta se vročita računovodji in prijavitelju.
VI. KONČNE DOLOČBE
16. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati Pravilnik o pridobitvi potrdila o strokovnem nazivu računovodja, vpisu v register računovodij in načinu objavljanja podatkov z dne 18. aprila 2000.
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po sprejetju.
Št. 7/2012
Ljubljana, dne 29. avgusta 2012
Podpredsednik Strokovnega sveta
Slovenskega inštituta za revizijo
dr. Samo Javornik l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti