Uradni list

Številka 51
Uradni list RS, št. 51/2012 z dne 6. 7. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 51/2012 z dne 6. 7. 2012

Kazalo

2170. Pravilnik o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert, stran 5363.

Na podlagi 64. člena Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert (Uradni list RS, št. 62/09), Pravilnika o metodologiji oblikovanja cen obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 63/09) in 19. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/07) je Občinski svet Občine Šentrupert na 15. redni seji dne 21. 6. 2012 sprejel
P R A V I L N I K
o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert
I. PREDMET PRAVILNIKA
1. člen
S Pravilnikom o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert (v nadaljevanju: Pravilnik) se določi način obračunavanja storitve ravnanja z odpadki v Občini Šentrupert. V tem pravilniku imajo uporabljeni izrazi enak pomen kot v Odloku o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert (v nadaljevanju: Odlok).
2. člen
Pravilnik o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert določa način oblikovanja postavk tarifnega sistema in način obračunavanja storitev za:
1. zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov,
2. predelavo komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov komunalnih odpadkov po predelavi ali odstranjevanju,
ob uporabi posod prostornine od 120 l do 1.100 l in izjemoma tudi posod večjega volumna.
3. člen
Pravilnik velja skladno z določili Odloka za uporabnike storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki, to so gospodinjstva oziroma občani in javne ustanove.
4. člen
(1) Cene storitev zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter predelave komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov komunalnih odpadkov po predelavi ali odstranjevanju se oblikujejo za:
1. zbiranje in prevoz odpadkov, ki obsega:
– zbiranje in prevoz komunalnih (mešanih in ločeno zbranih frakcij) odpadkov iz gospodinjstev,
– zbiranje in prevoz bioloških odpadkov,
– obdelavo komunalnih odpadkov v zbirnem centru in v mali kompostarni.
2. odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, ki obsega:
– obdelavo mešanih komunalnih odpadkov (mehansko-biološka stabilizacija),
– transport odpadkov,
– odlaganje obdelanih komunalnih odpadkov,
– okoljsko dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov,
– finančno jamstvo za zaprtje odlagališča in izvajanje ukrepov po zaprtju odlagališča,
– stroške upravičenih bonitet ali odškodnin do 10 % cene odlaganja, če to določa zakon ali drug predpis.
(2) Cena storitev mora pokrivati vse stroške ravnanja z odpadki. Lastna cena predstavlja pokrivanje stroškov, nastalih z izvajanjem dejavnosti, vključno z amortizacijo. Vsi navedeni elementi cene se v kalkulacije cene in na računu prikazujejo ločeno.
(3) Višina cene storitev se oblikuje v skladu z veljavnimi predpisi na področju oblikovanja cen.
II. OBSEG RAVNANJA S KOMUNALNIMI ODPADKI
5. člen
(1) Zbiranje in prevoz odpadkov (v nadaljevanju: prevoz) obsega:
– zbiranje in prevoz mešanih komunalnih odpadkov iz gospodinjstev,
– zbiranje in prevoz ločeno zbranih frakcij iz gospodinjstev in z ekoloških otokov,
– zbiranje in prevoz bioloških odpadkov,
– zbiranje in prevoz kosovnih odpadkov,
– zbiranje in prevoz nevarnih odpadkov,
– delovanje zbirnega centra,
– obdelavo mešanih komunalnih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja naloge, ki se izvajajo v okviru obveznih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov,
– obdelavo bioloških odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z biološkimi odpadki,
– obdelavo drugih frakcij komunalnih odpadkov, če obdelava posamezne frakcije ni določena z drugimi predpisi,
– prevoz preostankov po obdelavi komunalnih odpadkov na regijsko odlagališče,
– prevoz ločenih frakcij v predelavo,
– razstavljanje kosovnih odpadkov in njihova obdelava,
– začasno skladiščenje ločenih frakcij ter kosovnih in nevarnih odpadkov pred oddajo v predelavo ali odstranjevanje,
– pretovarjanje vseh frakcij odpadkov,
– sledljivost volumna preostanka odpadkov s sodobnim računalniškim sistemom,
– analitično obdelavo podatkov,
– nabavo in vzdrževanje opreme za zbiranje,
– obveščanje in osveščanje uporabnikov.
(2) V obseg ravnanja z odpadki sodi tudi strošek odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov z vključeno okoljsko dajatvijo.
III. OBRAČUN STORITEV RAVNANJA S KOMUNALNIMI ODPADKI ZA GOSPODINJSTVA
6. člen
(1) Ravnanje z odpadki se gospodinjstvom obračunava mesečno na osebo. Enota količine storitev je masa (kg) komunalnih odpadkov, ki jih uporabniki storitev prepustijo izvajalcu javne službe. Sodilo za razdelitev količine storitev na posameznega uporabnika je velikost zabojnika in število odvozov, pri čemer se kot najmanjša količina prepuščenih komunalnih odpadkov obračuna za 40 litrov na osebo mesečno, kot določa Odlok o ravnanju z odpadki in glede na sestavo preostanka komunalnih odpadkov, ustreza 20 kg.
(2) Izvajalec ima pravico vpogleda v razpoložljive evidence o številu prebivalcev na posameznem naslovu kot je centralni register prebivalstva. Izvajalec po potrebi obnavlja podatke o številu prebivalcev na posameznem naslovu.
(3) Izvajalec javne službe do 15. 4. tekočega leta pripravi letno poročilo o zbranih komunalnih odpadkov z izračunom mase preostanka in bioloških odpadkov na osebo.
(4) V primeru večjih količin preostankov odpadkov se storitev zaračuna po dejanski masi oziroma dejanskem volumnu. Pooblaščeni delavec izvajalca lahko kontrolira dejanski volumen odloženega preostanka komunalnih odpadkov in v primeru ponavljajočih se povečanih količin odredi povečanje razpoložljivega volumna zabojnika za preostanek odpadkov.
(5) Cena ravnanja z odpadki za posamezno osebo (Cos) na mesec je produkt povzročene količine odpadkov ene osebe Q = kg/(os/m) in cene (C) ravnanja z odpadki:
Cos = Q x C
Mesečni obračun storitev ravnanja s komunalnimi odpadki za gospodinjstva se izvede po naslednji formuli:
Zo = Cos x Šos
Zo      – znesek za ravnanje z odpadki, ki ga gospodinjstvo
        plača v EUR na mesec
Cos     – mesečna cena na osebo, izražena v EUR na kg ali m3
        v Občini Šentrupert
Šos     – število oseb v gospodinjstvu.
(6) Cena ravnanja z odpadki je na računu razčlenjena v skladu s 4. členom tega pravilnika oziroma z veljavnimi republiškimi predpisi.
7. člen
Za posamezno počitniško hišo, vikend oziroma drug objekt, kjer ni stalno prijavljenih prebivalcev in za katero ni podatka o velikosti zabojnika, se za zaračunavanje stroškov, ki nastajajo ne glede na količino prepuščenih odpadkov, upošteva ena tretjina najmanjše velikosti zabojnika in najmanjša frekvenca odvoza, ki je določena v občinskem predpisu, kar je 20 kg komunalnih odpadkov mesečno.
8. člen
(1) V primeru občasnih povečanih količin ostanka komunalnih odpadkov, mora uporabnik pri izvajalcu nabaviti dodatne namenske vreče z logotipom izvajalca, ki jo odda na odjemno mesto za preostanek odpadkov.
(2) Cena vreče za ostanek komunalnih odpadkov vsebuje stroške prevoza, obdelave in odlaganja preostanka odpadkov.
9. člen
Finančno jamstvo za zaprtje odlagališča in izvajanje ukrepov po zaprtju odlagališča bo vključeno v ceno storitve po prejeti odločbi o IPPC odlagališča in se bo naknadno dodalo ceni, o čemer se bo pristojno ministrstvo obvestilo najkasneje v 15 dneh.
IV. OBRAČUN STORITEV RAVNANJA Z BIOLOŠKIH ODPADKOV
10. člen
(1) Obračun storitve zbiranja in prevoza bioloških odpadkov za gospodinjstva, izražen v EUR/ m³, se opravi na podlagi naslednjih postavk:
– minimalne količine komunalnih odpadkov na osebo na mesec, ki znaša na podlagi tega pravilnika 20 kg/osebo/mesec, kar je ekvivalentno volumnu 40 l,
– minimalne količine biorazgradljivih odpadkov na osebo na mesec, ki znaša na podlagi tega pravilnika povprečno 5 kg/osebo/mesec, kar je ekvivalentno volumnu 10 l, ko uporabnik nima možnosti kompostiranja na lastnem vrtu.
(2) Naveden način obračuna vključuje dva odvoza preostanka mešanih komunalnih odpadkov na mesec, dva odvoza rumenih zabojnikov na mesec, dva odvoza ekoloških otokov na mesec, en odvoz kosovnih odpadkov na leto, en odvoz nevarnih odpadkov na leto in štiri odvoze bioloških odpadkov na mesec.
V. OBRAČUN STORITEV RAVNANJA S KOMUNALNIMI ODPADKI ZA PRAVNE OSEBE
11. člen
(1) Storitev ravnanja s komunalnimi odpadki, ki ne nastajajo v gospodinjstvih, se izvaja na podlagi medsebojne pogodbe med izvajalcem in povzročiteljem.
(2) Obračun storitve zbiranja in prevoza odpadkov za pravne osebe, izražen v EUR/ kg, se opravi na podlagi naslednjih postavk:
– glede na dejansko maso zabojnika oziroma najmanj za 100 kg preostanka odpadkov,
– v primeru, da nastaja pri pravni osebi večja količina komunalnih odpadkov, se storitev obračuna po dejanski masi odpadkov.
(3) Cena za posodo se določi na podlagi volumna posode in cene za storitev ravnanja z odpadki, izražene v EUR/kg.
(4) Cena odvoza odpadkov na mesec (Cod) je produkt cene odvoza za posodo (Cp), števila posod (Šp) in števila odvozov (K):
Cod = Cp x Šp x K
Cod      – cena za odvoz odpadkov na mesec
Cp       – cena odvoza za posodo
Šp       – število posod
K        – število odvozov.
12. člen
(1) Če več povzročiteljev odlaga odpadke v skupno posodo, se sorazmerno oziroma po dogovoru volumen razdeli med posamezne povzročitelje, vendar je v tem primeru najmanjša velikost posode, ki se povzročitelju obračuna 100 kg.
(2) Za počitniške kapacitete, ki se oddajajo v najem, se obračunava storitev ravnanja z odpadki za 50 kg oziroma ustrezno maso mesečno na posamezno počitniško enoto (stanovanje, počitniška hiša, apartma ipd.) oziroma po dejanskem volumnu.
13. člen
Odvoz komunalne embalaže (papirna, votla steklena in ostala) in papirja se ne obračunava posebej, če se zagotavlja odvoz v enakem standardu, kot je določen za gospodinjstva za individualno gradnjo. V nasprotnem primeru se lahko zagotovi odvoz ob dodatnem plačilu storitve, ki lahko znaša četrtino vrednosti, ki bi veljala za odvoz ostanka komunalnih odpadkov.
VI. NADZOR
14. člen
Nadzor nad izvajanjem določil tega Pravilnika opravljajo pristojni nadzorni organi.
Sankcije za kršitelje pravilnika so navedene v Odloku o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Šentrupert.
VII. PREHODNE DOLOČBE
15. člen
(1) Obračun po tem pravilniku se mora pričeti izvajati najkasneje v 3 mesecih po uveljavitvi pravilnika.
(2) Za storitve, ki se na dan uveljavitve tega pravilnika še ne izvajajo, se prične izvajati obračun z izvajanjem storitve.
16. člen
Do pričetka uporabe cen, oblikovanih na podlagi tega Pravilnika, se za obračun storitve ravnanja z odpadki kot obračunska osnova uporablja volumen odpadka na osebo, pri čemer je določena najmanjša količina za obračun brez odvoza bioloških odpadkov 0,25 m3/osebo/mesec. Povzročiteljem, ki biološke odpadke prepuščajo izvajalcu v rjavih zabojnikih, se dodatno obračuna odvoz in zbiranje bioloških odpadkov v višini 0,125 m3/osebo/mesec.
VIII. KONČNE DOLOČBE
17. člen
(1) Ta Pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, cene oblikovane na podlagi tega Pravilnika se pričnejo uporabljati po pridobitvi predhodnega soglasja občinskega sveta in pristojnega organa, v skladu z republiškim predpisom oblikovanja cen komunalnih storitev.
(2) Z dnem uveljavitve tega Pravilnika preneha veljati Pravilnik o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (Uradni list RS, št. 30/01) in Sklep o tarifnih postavkah ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (Uradni list RS, št. 30/01).
Št. 354-0028/2012-3
Šentrupert, dne 21. junija 2012
Župan
Občine Šentrupert
Rupert Gole l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti