Uradni list

Številka 103
Uradni list RS, št. 103/2011 z dne 16. 12. 2011
Uradni list

Uradni list RS, št. 103/2011 z dne 16. 12. 2011

Kazalo

Št. 093-114/2011/10 Ob-5748/11 , Stran 2868
Št. 093-114/2011/10 Ob-5748/11
Na podlagi Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leto 2011 in 2012 (Uradni list RS, št. 96/10 in 4/11) in Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011) Urad Vlade RS za komuniciranje objavlja
javni razpis
za sofinanciranje informativno-komunikacijskih in izobraževalnih projektov nevladnih in humanitarnih organizacij v letu 2012
1. Ime in sedež organa, ki dodeljuje sredstva: Urad Vlade RS za komuniciranje, Gregorčičeva 25, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: Urad). 2. Predmet razpisa Urad s tem razpisom vabi nevladne in humanitarne organizacije v Sloveniji, da aktivno sodelujejo pri ozaveščanju, informiranju, izobraževanju in vključevanju prebivalcev Slovenije v javno razpravo o nekaterih aktualnih tematikah. Predmet tega razpisa je sofinanciranje informativno-komunikacijskih in izobraževalnih projektov nevladnih in humanitarnih organizacij v Sloveniji, ki bodo obravnavali naslednja vsebinska področja: ♦ Prihodnost Evropske unije in Slovenije Sklop A Evropska unija in s tem tudi Slovenija se v času globalizacije soočata s številnimi razvojnimi izzivi. Institucionalne spremembe, finančna in gospodarska kriza, spopadanje z brezposelnostjo, podnebne spremembe in drugi okoljski problemi, zagotavljanje zanesljivejših in okolju prijaznejših virov energije, nadaljnja širitev, varstvo človekovih pravic, demografski izziv in migracije itd. terjajo nove napore pri iskanju rešitev in so priložnost za razmislek o temeljih za pripravo novih razvojnih dokumentov. Evropska komisija je marca 2010 objavila dokument Evropa 2020, kjer je v ospredje postavila tri prednostne prvine, ki se medsebojno krepijo: pametna rast, trajnostna rast in vključujoča rast. Dokument Evropa 2020 predlaga sedem vodilnih pobud, s katerimi želi spodbuditi napredek na vsakem od prednostnih področij, določila pa je tudi krovne cilje, ki bodo hkrati usmerjali dejavnosti držav članic in Komisije. V Sloveniji poteka proces priprave nove Strategije razvoja Slovenije. Eno od izhodišč za njeno pripravo predstavlja dokument Evropa 2020. Med okvirom, ki ga določajo sprejete usmeritve EU in med različnimi pogledi, kako zasnovati nacionalno strategijo, je treba poiskati skupne točke za doseganje širšega družbenega konsenza. Z razpisom želi Urad podpreti projekte, ki bodo na različnih ravneh spodbujali demokratično izmenjavo mnenj in predlogov o dilemah nadaljnjega razvoja Slovenije v kontekstu Evropske unije, o prioritetah slovenske razvojne usmeritve in potrebnih strukturnih reformah ter omogočili kritičen razmislek o odločitvah in politikah, ki vplivajo na vsakdanje življenje prebivalcev Slovenije. Prednost bodo imeli projekti, ki bodo omogočili široko javno razpravo med civilno družbo, strokovnjaki, gospodarstveniki, predstavniki Vlade RS, lokalnih oblasti in evropskih institucij ter se bodo vsebinsko nanašali na: – sedem vodilnih pobud, opredeljenih v dokumentu Evropa 2020 in možnost njihovega smiselnega vključevanja v novo Strategijo razvoja Slovenije ter – iskanje skupnih točk in širšega družbenega konsenza med različnimi pobudami za pripravo Strategije razvoja Slovenije. Glej 2. točko razpisne dokumentacije (Povezave na nekatere relevantne dokumente in spletne strani za sklop A) ♦ Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti Sklop B Slovenija se, tako kot večji del Evrope, sooča z negativnimi demografskimi trendi, za katere je značilno podaljševanje življenjske dobe in nizka rodnost. Posledica tega so vse številčnejše starejše generacije in maloštevilne mlade generacije, kar vodi v demografsko staranje družbe. Dosedanja razmerja med generacijami se tako vse bolj spreminjajo. Tovrstne spremembe imajo velik vpliv na družbeno in gospodarsko življenje, nedvomno pa bodo posledice demografskih sprememb v prihodnje še izrazitejše. Z namenom večje ozaveščenosti o soočanju s temi izzivi, je Evropska unija leto 2012 razglasila za Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti. Cilj obeležitve leta 2012 je ustvarjanje vizije družbe vseh starosti, starosti prijazne družbe, oblikovanje kulture aktivnega staranja ter spodbujanje solidarnost in sodelovanja med generacijami. Urad želi podpreti projekte, ki bodo javnost ozaveščali o medgeneracijski soodvisnosti, spodbujali medgeneracijsko solidarnost, promovirali prostovoljstvo med starejšimi in usposabljali prostovoljce za delo na področju medgeneracijskega sodelovanja. Prednost bodo imeli projekti, ki bodo povezovali pripadnike različnih generacij, pri njihovi izvedbi pa bodo aktivno sodelovali tudi pripadniki starejše generacije. Glej 2. točko razpisne dokumentacije (Povezave na nekatere relevantne dokumente in spletne strani za sklop B) ♦ Migracijska politika – odnos do tujih delavcev Sklop C Posledica spremenjene demografske situacije v mnogih državah EU in tudi v Sloveniji je tudi spreminjanje strukture trga dela, saj se delež delovno aktivnega oziroma zaposljivega prebivalstva znižuje. Kljub temu, da se danes Slovenija ukvarja s problemi brezposelnosti, se v prihodnjih letih zaradi staranja prebivalstva na tem področju napoveduje »demografski šok«. Eden od mehanizmov za zapolnjevanje manjka na trgu delovne sile bo priseljevanje. Aktivna migracijska politika obsega tako sprejem migrantov kot tudi zagotavljanje pogojev za vključitev v kulturno gospodarsko in družbeno življenje. Slovenija je leta 2008 začela z izvajanjem ukrepov vključevanja za širšo ciljno skupino tujcev, to je za državljane tretjih držav, ki v RS zakonito prebivajo. Zavezala se je k uveljavitvi integracijske politike, katere cilji so zasnovani na temeljnih načelih in vrednotah enakopravnosti, svobode in vzajemnega sodelovanja, ki pomenijo tudi svobodo pravice do izražanja kulturne identitete ob zagotovitvi spoštovanja integritete in dostojanstva vsakega posameznika. V skladu s skupnimi načeli v EU je integracija dinamičen dvosmerni proces vzajemnega prilagajanja priseljencev in državljanov držav članic. V socialnem okolju je integracija priseljencev mogoča le, ko jo v vsakdanjih stikih sprejme tudi širša okolica. Raziskave kažejo, da je odnos javnosti do priseljencev oziroma tujih delavcev v Sloveniji razmeroma odklonilen, predvidevati pa je mogoče, da se stopnja nestrpnosti in ksenofobije v času gospodarske krize lahko okrepi. Predsodki se v zadnjem času kažejo predvsem skozi izolacijo teh skupin, kar vodi k njihovi marginalizaciji. Urad želi podpreti projekte, ki bodo: informirali o vzrokih in posledicah migracij, spodbujali strpnost večinskega prebivalstva, prispevali k zmanjševanju družbene marginalizacije migrantov in h kulturi dialoga ter k oblikovanju dvosmerne komunikacije med večinskim prebivalstvom in priseljenci v javnem prostoru, spodbujali pozitivno naravnanost in sprejemanje različnosti, promovirali odprto, pluralistično družbo, prispevali k razumevanju pomena socialne solidarnosti in družbene kohezivnosti, Prednost bodo imeli projekti, v katerih bodo migranti sodelovali tako pri njihovem oblikovanju, kot tudi pri njihovem izvajanju, projekti, ki bodo medijsko podprti in bodo potekali v okoljih z večjim deležem migrantov. Glej 2. točko razpisne dokumentacije (Povezave na nekatere relevantne dokumente in spletne strani za sklop C) ♦ Boj proti trgovini z ljudmi Sklopa D1 in D2 Projekti namenjeni mladostnikom Evropska komisija ocenjuje, da tokovi trgovine z ljudmi na območju Evropske unije zajemajo več sto tisoč ljudi letno, med njimi je veliko otrok. Vsako leto se v mreže trgovcev z ljudmi ujamejo nove žrtve, med katerimi so tudi državljani in državljanke Slovenije. V skupino posebno ranljivih kategorij oseb, potencialnih žrtev trgovine z ljudmi spadajo otroci in mladostniki. Urad želi podpreti projekte, ki bodo namenjeni ozaveščanju mladostnikov (učencev tretje triade osnovne šole in srednješolcev) o nevarnostih trgovine z ljudmi in o načinih novačenja ter jih usposobil za prepoznavanje tveganja, ustrezne načine ukrepanja in samozaščitnega obnašanja. Urad bo sredstva namenil za: Sklop D1 – izvedbo delavnic za učence tretje triade osnovnih šol Sklop D2 – izvedbo delavnic za srednješolce. Prednost bodo imel projekti, ki bodo zajeli mladostnike v šolah v različnih geografskih področjih Slovenije in bodo mlade ozaveščali tudi preko spletnih socialnih skupnosti. Sklop D3 Projekt(i) namenjen(i) tujim delavcem V času gospodarske krize se povečuje delovno izkoriščanje, povečujejo se težave s pravičnim plačilom za opravljeno delo, zamude oziroma neizplačila plač, kršitve na področju zaposlovanja in dela tujcev, grožnje z izgubo delovnih dovoljenj, pojavljajo se fiktivni posredniki dela, povečujejo se nezakonite migracije. Kriza je tudi generator kriminalnih aktivnosti za potrebe grobega izkoriščanja delovne sile, zlasti tujih delavcev v različnih gospodarskih panogah (npr.: gradbeništvu, gostinstvu, kmetijstvu, prehrambeni in tekstilni industriji), ob tem pa se zastavlja tudi vprašanje prisilnega dela in morebitne prepletenosti s trgovino z ljudmi. Urad želi podpreti projekt(e), ki bo(do): – delavcem, predvsem migrantom, nudil(i) informacije za učinkovito uveljavljanje in varstvo njihovih pravic, – delavce ozaveščal(i) s ciljem zaščite pred izkoriščanjem, – opozarjal(i) na morebitno prepletenost izkoriščanja s prisilnim delom in trgovino z ljudmi, – delavce informiral(i) o obnašanju, ki zmanjšuje tveganja, – identificiral(i) morebitne žrtve, ki potrebujejo dodatno podporo in zaščito. Prednost bo(do) imel(i) projekt(i), ki bo zagotavljal(i) neposredno komunikacijo s tujimi delavci v različnih krajih Slovenije in vključeval tudi druge deležnike, ki si prizadevajo za učinkovito podporo in varstvo pravic tujih delavcev. Glej 2. točko razpisne dokumentacije (Povezave na nekatere relevantne dokumente in spletne strani za sklop D) 3. Pogoji za prijavo Upravičeni prijavitelji na vse sklope tega javnega razpisa so tiste nevladne in humanitarne organizacije s sedežem v Republiki Sloveniji, ki izpolnjujejo enega izmed naslednjih pogojev: – so pravne osebe, registrirane v skladu z Zakonom o društvih, Zakonom o ustanovah in Zakonom o zavodih (samo zasebni zavodi) ali – imajo pridobljen status humanitarne organizacije v skladu z Zakonom o humanitarnih organizacijah. Vloge drugih subjektov, bodisi pravnih bodisi fizičnih oseb, bodo zavrnjene. Prijavitelji lahko na razpis prijavijo projekte, ki jih bodo izvajali v Sloveniji v letu 2012 in bodo zaključeni do 31. oktobra 2012. Prijavitelj lahko na razpis prijavi največ dva projekta. Posamezen projekt se lahko nanaša samo na en vsebinski sklop. Osebni podatki v vlogah bodo varovani v skladu z veljavno zakonodajo. 4. Merila za ocenjevanje Postopek ocenjevanja posamezne vloge bo izveden po naslednjih merilih: 1. Izobraževalni, informativni oziroma komunikacijski pomen projekta: ustreznost projekta glede na cilje razpisa, ustreznost delovnega načrta, ustreznost informiranja ciljnih skupin in splošne javnosti (do 70 točk); 2. Vključenost prostovoljcev v izvedbo projekta (do 6 točk); 3. Stroškovnik projekta: preglednost stroškov, utemeljenost in racionalnost porabe finančnih sredstev (do 15 točk); 4. Reference organizacije, nosilca in sodelavcev projekta (do 9 točk). Podrobnejša razčlenitev meril je v 3. točki razpisne dokumentacije. 5. Okvirna višina sredstev Urad bo za sofinanciranje projektov nevladnih in humanitarnih organizacij na podlagi tega razpisa v letu 2012 namenil 96.000 EUR, od tega za: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Če ostane del sredstev pri posameznem sklopu razpisa nerazdeljen, se lahko komisija odloči prerazporediti nerazdeljena sredstva na druge sklope razpisa. 6. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva Upravičeni bodo izdatki, ki bodo nastali od 18. januarja 2012 do 31. oktobra 2012. Podrobnejša razčlenitev upravičenih stroškov in prispevkov je v 4. in 5. točki razpisne dokumentacije. 7. Rok za oddajo vlog, način predložitve in opremljenost vlog Vloge morajo prispeti na naslov: Urad Vlade RS za komuniciranje, Gregorčičeva 25, 1000 Ljubljana. Vloge, ki bodo oddane osebno, morajo biti oddane na naslov Urada najkasneje do srede, 18. januarja 2012 do 14. ure. Prav tako pa bodo kot pravočasne upoštevane tudi vse vloge, ki bodo imele na ovojnici poštni žig z dne 18. januarja 2012. Vlogo natisnite obojestransko in je ne spenjajte s spiralo. Vlogo pošljite v zaprtem ovitku, ki mora biti označen »Ne odpiraj – vloga – razpis NVO 2012 – sklop (navedite A, B, C, D1, D2 ali D3)«. Prijavitelj mora na ovojnici in v razpisnem obrazcu jasno označiti, na kateri sklop se prijavlja. Na hrbtni strani mora biti napisan naslov prijavitelja. 8. Odpiranje vlog: odpiranje vlog se bo pričelo v petek, 20. januarja 2012, v prostorih Urada in ne bo javno. Pri odpiranju bo strokovna komisija ugotavljala popolnost vlog glede na to, ali so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti. V primeru vlog s pomanjkljivo dokumentacijo bo komisija prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. 9. Postopek izbora projektov za sofinanciranje Pregled popolnosti in vrednotenje vlog bo na podlagi pogojev in meril, objavljenih v javnem razpisu, opravila strokovna komisija, ki jo imenuje direktor Urada. Vsak član komisije oceni posamezno vlogo, nato pa se izračuna skupna ocena kot povprečje ocen posameznih članov komisije. Komisija bo popolne vloge ocenjevala v dveh fazah. V prvi fazi bo komisija ocenila vloge glede na merilo Izobraževalni, informativni oziroma komunikacijski pomen projekta (merilo pod zaporedno številko 1). V nadaljnje ocenjevanje se bodo uvrstile samo vloge, ki bodo pri tem merilu dosegle najmanj 42 točk (t.j. 60% odstotkov možnih točk pri tem merilu), ostale vloge bodo zavrnjene. V drugi fazi bo komisija vloge, ki bodo pri merilu Izobraževalni, informativni oziroma komunikacijski pomen projekta dosegle najmanj 42 točk, ocenila še po preostalih treh merilih. Po končanem ocenjevanju se vloge za posamezen sklop razvrsti glede na povprečno število doseženih točk. Projekti, ki ne bodo dosegli vsaj 70 točk, ne morejo biti sofinancirani. Sredstva se dodelijo v višini zaprošenega zneska najbolje ocenjenim projektom za posamezen sklop (najprej projektom, ki dosežejo najvišje število točk) do porabe razpoložljivih sredstev. Če je več vlog ocenjenih z enakim številom točk, se sredstva dodelijo projektom, ki dosežejo višje število točk pri merilu Izobraževalni, informativni oziroma komunikacijski pomen projekta (merilo pod zaporedno številko 1). Če so vloge tudi pri tem merilu ocenjene z enakim številom točk, se projekt, ki se mu dodelijo sredstva, določi z žrebom. Direktor Urada na predlog strokovne komisije izda sklepe o izboru prejemnikov sredstev. Posamezen projekt je lahko sofinanciran v višini največ 70% upravičenih stroškov projekta, pri čemer je najvišji znesek sofinanciranja: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Če ostane del sredstev pri posameznem sklopu razpisa nerazdeljen, se lahko komisija odloči prerazporediti nerazdeljena sredstva na druge sklope razpisa. Izvajalec mora odobreni projekt izvesti v celoti. 10. Odločitve o vlogah Zavržene bodo vloge: – ki ne bodo poslane v roku in na način, ki je določen v 7. točki razpisa; – ki ne bodo vsebovale sestavin in prilog, ki so zahtevane v razpisu oziroma razpisni dokumentaciji in ne bodo dopolnjene v roku za dopolnitev vloge. Zavrnjene bodo vloge: – ki ne bodo v skladu s predmetom iz 2. točke javnega razpisa, – tistih prijaviteljev, ki ne bodo izpolnjevali osnovnih pogojev za prijavo in – ki ne bodo dosegle zadostnega števila točk strokovne komisije (gl. 9. točko tega razpisa). O izbranih, zavrnjenih in zavrženih vlogah odloči direktor Urada, na podlagi predloga strokovne komisije. 11. Rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa Organizacije, ki se bodo odzvale na razpis, bodo o izidu javnega razpisa obveščene najpozneje v roku 60 dni od začetka odpiranja vlog. 12. Sklenitev pogodb Z izbranimi izvajalci bo Urad sklenil pogodbe o sofinanciranju. Izbrani izvajalci se morajo na poziv Urada k sklenitvi pogodbe odzvati v roku 8 dni od dneva prejema sklepa o sofinanciranju, ki ga izda direktor Urada. V nasprotnem primeru se šteje, da je prijavitelj odstopil od svoje zahteve za dodelitev sredstev. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh, na katerih se nahaja razpisna dokumentacija. Po zaključku sofinanciranih projektov bo na podlagi predloženih končnih poročil izvajalcev pripravljena informacija o izvedenih aktivnostih in vsebinah, ki bo objavljena na spletnih straneh, na katerih se nahaja razpisna dokumentacija. 13. Pravna sredstva O pritožbi zoper sklep o izboru prejemnika sredstev oziroma obvestilu o odločitvi glede dodelitev sredstev odloča direktor Urada. Vlagatelj pritožbo vloži na Urad v roku 8 dni od prejema sklepa oziroma obvestila. Pritožnik mora v pritožbi natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi vlagatelji. O pritožbi bo odločeno s sklepom v roku 15 dni. Zoper sklep o pritožbi se lahko sproži upravni spor. 14. Razpisna dokumentacija Razpisna dokumentacija je objavljena na spletnih straneh http://www.evropa.gov.si/si/vsebina/za-nevladne/javni-razpis-2012/ in http://www.ukom.gov.si v katalogu informacij javnega značaja – točka 2f. Naročite jo lahko na tel. 01/478-26-21, vsak delavnik, med 9. in 15.30, ali na e-naslov: lidija.herek@gov.si. Dodatne informacije v zvezi z razpisom lahko dobite na Uradu, kontaktna oseba: Lidija Herek, tel. 01/478-26-21, e-naslov: lidija.herek@gov.si Potencialni vlagatelji so dolžni spremljati spletno stran Urada Vlade RS za komuniciranje, kjer bodo objavljane morebitne dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom. V besedilu javnega razpisa uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
Urad Vlade RS za komuniciranje

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti