Uradni list

Številka 102
Uradni list RS, št. 102/2010 z dne 17. 12. 2010
Uradni list

Uradni list RS, št. 102/2010 z dne 17. 12. 2010

Kazalo

Št. 2111-10-0390 Ob-7326/10 , Stran 3103
1. Ime in sedež sofinancerja: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova ulica 5, Ljubljana, tel. 01/400-33-11, faks 01/433-10-31 (v nadaljevanju: MG). 2. Pravna podlaga za izvedbo razpisa: Proračun Republike Slovenije za leto 2011 (Uradni list RS, št. 99/09), Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2010 in 2011 (Uradni list RS, št. 99/09 s spremembami), Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809 in 61/08), Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 110/02 – ZDT-B, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO), Energetski zakon (Uradni list RS, št. 27/07 – uradno prečiščeno besedilo in 70/08), Pravilnik o spodbujanju učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 89/08 in 25/09), Shema državne pomoči »Spodbujanje učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije – regionalna pomoč (št. X435/2009), Uredba Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah), Uredba Sveta (ES), št. 1083/2006, z dne 11. julija 2006, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES), št. 1260/1999 (UL L, št. 210, z dne 31. 7. 2006, str. 25, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES), Uredba Sveta (ES), št. 1084/2006, z dne 11. julija 2006, o ustanovitvi Kohezijskega sklada in razveljavitvi Uredbe (ES), št. 1164/94 (UL L, št. 210, z dne 31. 7. 2006, str. 79, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1084/2006/ES); Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006, z dne 11. julija 2006, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredba (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (Uradni list RS, št. 371/06, str. 1, z vsemi spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES), Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10 in 31/10), Nacionalni strateški referenčni okvir za obdobje 2007–2013, Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013 (Odločba Evropske Komisije z dne 27. 8. 2007), Odločitev organa upravljanja o potrditvi instrumenta Učinkovita raba električne energije v gospodarstvu za obdobje 2011 do 2013 v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete Trajnostna raba energije, prednostne usmeritve Učinkovita raba električne energije št. KS OP ROPI/6/2/001-0-MG, z dne 14. 12. 2010. 3. Predmet razpisa Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev za sofinanciranje projektov za povečanje učinkovitosti rabe električne energije za obdobje 2011 do 2013 – UREE1 (v nadaljevanju: UREE1). Finančne spodbude so namenjene investitorjem v gospodarstvu za naložbe v vgradnjo novih učinkovitih električnih naprav in regulatorjev ter krmilno regulacijske opreme. Javni razpis za sofinanciranje projektov (v nadaljevanju: operacij), ki ga delno financira Evropska unija, in sicer iz Kohezijskega sklada, se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete Trajnostna raba energije, prednostne usmeritve Učinkovita raba električne energije. Operacije se izvajajo v skladu z veljavno zakonodajo in veljavnimi predpisi ter navodili organa upravljanja v Republiki Sloveniji in EU. V okviru tega razpisa se lahko sofinancira le investicije, ki izpolnjujejo pogoje Pravilnika o spodbujanju učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije (Uradni list 89/08 in 25/09). V skladu z navedenim Pravilnikom se sofinanciranje v okviru javnega razpisa izvaja po pravilih državnih pomoči za prijavitelje, ki izpolnjujejo pogoje od 5. do 9. člena pravilnika. 3.1 Upravičeni nameni Namen sofinanciranja je vgradnja elektromotornih naprav, pogonov in sistemov ter vgradnja energetsko učinkovitih naprav notranje in zunanje razsvetljave v industriji in storitvenem sektorju. Cilj razpisa je povečana električna učinkovitost sistemov in naprav, ki ustrezajo sodobnemu stanju tehnike, in manjšo porabo električne energije v primerjavi s splošno vgrajeno opremo. V investicijski dokumentaciji (v nadaljevanju: ID) operacije mora biti jasno in nedvoumno razvidno, da gre za upravičen namen po tem razpisu in, da operacija izpolnjuje vse pogoje, ki so zahtevani v razpisni dokumentaciji. Med upravičene namene sodijo izbrani ukrepi, s katerimi se doseže povečanje električne učinkovitosti sistemov in naprav oziroma manjša porabe električne energije v primerjavi s splošno vgrajeno opremo.. Za določanje manjše porabe se uporabljajo normativi v skladu s Pravilnikom o metodah za določanje prihrankov energije pri končnih odjemalcih (Uradni list RS, št. 4/10). Program sofinanciranja UREE1 v industriji in storitvenem sektorju je sestavljen iz naslednjih vrst ukrepov: 1. vgradnja elektromotorjev standardnega EU razreda IE3 (Uredba Komisije (ES) št. 640/2009), 2. vgradnja frekvenčnih pretvornikov, regulatorjev ter krmilnikov na obstoječe elektromotorne naprave/pogone, 3. vgradnja črpalk, ki morajo biti opremljene s pogonom standardnega EU razreda IE3 oziroma IE2 s spremenljivo hitrostjo oziroma ki imajo indeks energetske učinkovitosti (EEI), ki se izračuna v skladu s točko 2 Priloge II Uredbe Komisije (ES) št. 641/2009, največ 0,23, 4. vgradnja ventilatorjev, ki morajo biti opremljeni s pogonom standardnega EU razreda IE3 oziroma IE2 s spremenljivo hitrostjo, 5. vgradnja kompresorjev za pripravo komprimiranega zraka, ki morajo biti opremljeni s pogonom standardnega EU razreda IE3 oziroma IE2 s spremenljivo hitrostjo ali mehkim zagonom, 6. vgradnja drugih kompresorjev, vendar ne celotnih hladilnih in klimatskih naprav, ki morajo biti opremljeni s pogonom standardnega EU razreda IE3 oziroma IE2 s spremenljivo hitrostjo ali mehkim zagonom, 7. vgradnja opreme notranje in zunanje razsvetljave, ki lahko vključuje: – vgradnjo varčnih sijalk oziroma svetil in z njimi povezanih odsevnikov ter varčnih svetilk in predstikalnih naprav, – vgradnjo senzorjev, regulatorjev in krmilnih sistemov osvetljevanja, – vgradnjo varčnih in okolju prijaznih svetilk zunanje razsvetljave. Tehnični pogoji: Najmanj za vse aplikacije elektromotornih sistemov in opreme s pogonsko močjo enako ali več od 15 kW mora biti s strani strokovne svetovalne inštitucije izdelana predhodna analiza oziroma energetski pregled z oceno upravičenosti investicije. Navedeni dokument je osnova za projektiranje aplikacije in sestavni del izvedbene dokumentacije oziroma ID, ki je predložena v vlogi na ta razpis. Zagotovi se vgradnja sodobnih varčnih naprav, izdelanih v skladu s sodobnimi standardi in glede minimalne energetske učinkovitosti elektromotorjev ter samostojnih in vgrajenih obtočnih črpalk v skladu z Uredbama Komisije (ES) št. 640/2009 z dne 22. julija 2009 o izvajanju Direktive Evropskega parlamenta in Sveta 2005/32/ES (UL L 191, 22. 7. 2005) v zvezi z zahtevami za okoljsko primerno zasnovo elektromotorjev ter št. 641/2009 z dne 22. julija 2009 o izvajanju Direktive Evropskega parlamenta in Sveta 2005/32/ES v zvezi z zahtevami za okoljsko primerno zasnovo samostojnih obtočnih črpalk in črpalk namenjenih vgradnji v izdelke. Izjemoma v primeru dokazil o tržni nedostopnosti oziroma nedobavljivosti ali v primeru strokovne utemeljitve s strani neodvisne strokovne institucije o aplikativni primernosti tehnično manj zahtevne opreme MG lahko prizna za upravičeni namen tudi tehnično manj zahtevno opremo od navedenih minimalnih zahtev za doseganje upravičenega namena. Pri obnovi in izboljšanju razsvetljave se zagotovi vgradnja sodobnih energetsko varčnih in okolju prijaznih svetilk. Glede minimalne energetske učinkovitosti v skladu zahtevami Uredbe Komisije (ES) št. 245/2009 z dne 18. marca 2009 o izvajanju Direktive Evropskega parlamenta in Sveta 2005/32/ES v zvezi z zahtevami za okoljsko primerno zasnovo fluorescenčnih sijalk brez vdelanih predstikalnih naprav, visokointenzivnostnih sijalk in predstikalnih naprav in svetilk za delovanje teh sijalk ter o razveljavitvi Direktive Evropskega parlamenta in Sveta 2000/55/ES (Uradni list L 076, 24/03/2009 str. 0017–0044). V primeru uporabe gospodinjskih svetil za razsvetljavo se glede energetske učinkovitosti upošteva Uredbo Komisije (ES) št. 244/2009 z dne 18. marca 2009 o izvajanju Direktive Evropskega parlamenta in Sveta 2005/32/ES v zvezi z zahtevami za okoljsko primerno zasnovo neusmerjenih svetil v gospodinjstvu. Pri določanju prihrankov rabe energije oziroma normativnih letnih učinkov UREE1 se uporabljajo metode v skladu s Pravilnikom o metodah za določanje prihrankov energije pri končnih odjemalcih (Uradni list RS, št. 4/2010 s spremembami, v nadaljevanju pravilnik o prihrankih). Uporaba metod se nanaša na pripravo vloge in smiselno pri pripravi poročila o rezultatih obratovanja naprav, kolikor podatki o prihrankih ne temeljijo na spremljanju porabe s standardnimi merilnimi enotami. Izvedba zunanje razsvetljave mora biti v skladu z Uredbo o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja (Uradni list RS, št. 81/07 in 109/07). 3.2. Upravičeni stroški Upravičeni stroški so stroški za dobavo in vgradnjo energetsko učinkovite opreme, ki je določena v specifikaciji ukrepov s popisom opreme in storitev, ustrezno vsebini tehničnih specifikacij za pridobitev ponudb in vsebini predvideno izbrane ene ali več ponudb za naročilo opreme in storitev za izvedbo operacije. Upravičeni stroški (US) za posamezne ukrepe, ki so predloženi v specifikaciji v vlogi, se omejujejo po kriterijih v nadaljevanju, pri čemer je P (kW) ….. nazivna pogonska moč (elektromotorja), in sicer lahko znašajo največ: Pri napravah notranje in zunanje razsvetljave se upošteva: – nabava in vgradnja varčnih svetilk in sijalk notranje razsvetljave ter regulatorjev osvetljevanja 522 €/MWh letnega prihranka, – nabava in vgradnja varčnih svetilk in sijalk zunanje razsvetljave ter regulatorjev osvetljevanja 420 €/MWh letnega prihranka, – stroški nadzora izvedbe operacije v višini predračunske vrednosti upravičenih stroškov za te namene in skupaj ne več od deleža 2% upravičenih stroškov celotne operacije. Upravičeni stroški so lahko upravičeni le v okviru upravičenega namena. Predmet operacije mora biti nabavljen od tretjih oseb pod tržnimi pogoji. Za tretje osebe se ne morejo šteti osebe, ki so več kot 25% lastniško ali kapitalsko povezane s prijaviteljem. Neupravičeni stroški: – dokumentirani upravičeni stroški, ki so višji od podanih omejitev upravičenih stroškov, – izdelava projektne in investicijske dokumentacije (ID), – stroški nadzora izvedbe projekta, ki presegajo delež priznanih upravičenih stroškov, – stroški demontaže opreme in odstranjevanja starih naprav, – postavitev nove ali gradnja nadomestne pomožne opreme (drogovi, konzole, nove instalacije pri razsvetljavi), – izboljšave, ki so predmet rednega vzdrževanja (npr. odprava puščanja zraka sistemov za pripravo komprimiranega zraka), – DDV, davek na promet nepremičnin in drugi davki, – naprave ali deli naprav, ki so financirane na lizing, – stroški najemanja kreditov, zavarovanj in upravnega postopka, priprave vloge itd. Sofinanciranje ali dodelitev nepovratnih sredstev ne bo odobreno za nakup rabljene opreme, pilotnih naprav in prototipnih naprav. 3.3. Upravičenci in prijavitelji Upravičenci za dodelitev državnih pomoči po tem razpisu so podjetja, ki imajo sedež v RS in nameravajo izvesti začetno investicijo v projekte vgradnje in izboljšav elektromotorne pogonske opreme, ki omogočajo učinkovito rabo električne energije. Podjetje je samostojni podjetnik posameznik, pravna oseba ne glede na pravni status, organizacijo ali lastništvo, ki se ukvarja s pridobitno dejavnostjo. Pridobitna dejavnost je dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička ali če z opravljanjem te dejavnosti zavezanec konkurira na trgu z drugimi osebami, zavezanci po Zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb (Uradni list RS, št. 117/06, 90/07, 56/08 in 76/08). Sredstev na tem javnem razpisu ne more pridobiti prijavitelj, kateremu je zaradi kršitve pogodbe o sofinanciranju operacije oziroma projekta, prepovedano sodelovanje na razpisih Ministrstva za gospodarstvo ali njegovih izvajalskih institucij. Vloga, ki bi jo vložil tak prijavitelj, bo zavrnjena. Prijavitelji morajo izpolnjevati pogoje od 5. do 9. člena Pravilnika o spodbujanju učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije. Prijavitelj postane upravičenec, ko izpolnjuje pogoje javnega razpisa in je operacija potrjena ter je z njim podpisana pogodba. V primeru pogodbenega financiranja(*1) operacije je prijavitelj lahko tudi pogodbenik, ob izpolnjevanju naslednjih pogojev: (*1) Partnerja v pogodbenem financiranju sta pogodbenik/contractor, ki je lastnik in obratovalec novo vgrajene opreme - naprav, in uporabnik oziroma uporabniki naprav oziroma njenih storitev (= pogodbena stranka). – sklenjena mora biti dolgoročna pogodba (najmanj za dobo 10 let) o zagotavljanju prihrankov električne energije med partnerjema, – ekonomski izračun, predstavljen v ID, mora biti izdelan v dveh variantah, tj. z in brez upoštevanja sofinanciranja s strani Kohezijskega sklada. ID mora biti na straneh, kjer sta analizirani obe varianti, podpisan s strani pooblaščenega predstavnika lastnika javnega objekta/pogodbene stranke. Prijavitelji ne morejo biti podjetja, ki so upravičenci po javnih razpisih MKGP za ukrepe PRP 2007–2013. Prijavitelj tudi ne more biti podjetje, ki proizvaja naprave ali komponente naprav, ki so del operacije. Državne pomoči se ne dodeli za investicije v naslednje dejavnosti: – primarna kmetijska proizvodnja iz Priloge I Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti in za izdelovanje in trženje proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, – ribištvo in ribogojništvo, – premogovništvo, – jeklarstvo, – promet, – ladjedelništvo, – industrija sintetičnih vlaken, – proizvodnja orožja in streliva. Na razpisu ne morejo sodelovati podjetja, ki: – prijavijo projekt za isti namen, kateri že vsebuje elemente državnih pomoči in je že sofinanciran iz drugih sredstev državnega, lokalnega ali EU proračuna in če skupna višina prejetih sredstev iz tega naslova presega najvišje dovoljene višine sofinanciranja, ki jo določijo pravila s področja državnih pomoči, – so v stanju kapitalske neustreznosti po 11. členu Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP, Uradni list RS, 126/07 s spremembami in dopolnitvami), – ob oddaji vloge za dodelitev spodbude prejemajo ali so v postopku pridobivanja finančne pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah, – so navedena v seznamu podjetij, s katerimi državne institucije ne smejo poslovati v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje korupcije. 4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu: 4.1. Splošni pogoji 1. Predmet operacije mora biti skladen s predmetom javnega razpisa in določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. V primeru, da le del operacije ni skladen s predmetom tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije, morajo biti stroški neskladnega dela operacije opredeljeni kot neupravičeni stroški operacije. 2. Operacija mora imeti vnaprej določeno trajanje, rok za izvedbo znaša največ 6 mesecev, ter določen začetek in konec operacije. Vrednost operacije (brez DDV) po tem razpisu mora znašati najmanj, kot je navedeno v tabeli. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 3. Operacija mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo. Kolikor finančna konstrukcija v vlogi ne bo zaprta se vloga zavrne. 4. Vloga za dodelitev nepovratnih sredstev mora biti predložena v skladu z zahtevami javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Razpisna dokumentacija natančno določa vsebino vloge in izhodišča za pripravo vloge. Vsi obrazci vloge in vse priloge morajo biti vsebinsko usklajeni, izkazovati morajo identične podatke za operacijo, ki je predmet prijave na razpis. 5. Pri izvedbi operacij mora biti dosledno upoštevana vsa veljavna zakonodaja ter pravila izvajanja kohezijske politike v Republiki Sloveniji. 6. Vloga mora biti v celoti izdelana v slovenskem jeziku. Dokumentom, potrdilom, dokazilom in podobno, ki so v tujem jeziku, morajo biti priloženi uradno prevedeni dokumenti. V primeru neskladja med dokumentacijo v slovenskem in tujem jeziku, se kot zavezujoča upošteva uradni prevod v slovenskem jeziku. 7. Veliko podjetje mora v projektu ali drugem dokumentu dodatno izkazati še: a) bistveno razširitev velikosti projekta zaradi pomoči ali b) bistveno razširitev obsega projekta zaradi pomoči ali c) bistveno povečanje skupnega zneska, potrebnega za izvedbo projekta zaradi dodeljene pomoči ali d) da projekt kot tak v zadevni regiji, ki prejema pomoč, ne bi bil izveden, če pomoč ne bi bila dodeljena. 8. Prijavitelj mora predložiti podpisano izjavo: – o seznanitvi in strinjanju z vsebino javnega razpisa za sofinanciranje operacij UREE1 za obdobje 2011 do 2013 v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013, razvojne prioritete Trajnostna raba energije, prednostne usmeritve Učinkovita raba električne energije in o seznanitvi in strinjanju z razpisno dokumentacijo tega javnega razpisa, – o stanju kapitalske (ne)ustreznosti po 11. členu Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP, Uradni list RS, 126/07 s spremembami in dopolnitvami), – o označevanju operacij, informiranju in obveščanju javnosti skladno z 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in navodili organa upravljanja, – o hranjenju dokumentacije o operaciji ter upoštevanju omejitev glede sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES, – o dostopnosti dokumentacije o operaciji posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom, – o seznanitvi s posledicami, ki bi nastale ob ugotovitvi dvojnega financiranja posamezne operacije, neupoštevanja veljavne zakonodaje in navodil v vseh postopkih izvajanja operacije ali če delež sofinanciranja operacije preseže maksimalno dovoljeno stopnjo, – o strinjanju z elektronsko ali drugačno objavo imena operacije, naziva upravičenca in zneska javnih sredstev, ki so bila dodeljena operaciji, – o izpolnjevanju zahtev glede označevanja, obveščanja in informiranja javnosti o projektu v skladu z veljavnim Navodilom organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013, – o morebitnih že pridobljenih pomočeh za iste upravičene stroške, – da operacije pred vložitvijo vloge ali v primeru velikega podjetja pred izdajo potrdila o izpolnjevanju pogojev iz 8. člena uredbe EK 800/2008 ni začel izvajati, – da projekt, ki je predmet tega razpisa ne bo ustvarjal prihodkov od projekta. Za vse navedbe v izjavi, velja, da lahko MG, v primeru kršitve navedbe, odstopi od pogodbe o sofinanciranju ter zahteva vrnitev dodeljenih nepovratnih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do vračila. 4.2. Posebni pogoji 1. Za operacije mora biti izdelana in s strani odgovorne osebe prijavitelja potrjena ID, izdelana ob smiselni uporabi Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06 in 54/10, v nadaljevanju: uredba o ID). ID mora vključevati vse ključne prvine, potrebne za odločanje o investiciji in zagotavljanje spremljanja učinkov. Pri pripravi DIIP oziroma ID se upošteva Navodilo za pripravo in oddajo vloge UREE1, ki je sestavni del razpisne dokumentacije. Minimalna zahtevana vsebina ID je zahtevnosti ukrepov ustrezen pregled in analiza stanja oziroma dokumentacija o opravljenem energetskem pregledu za namen operacije (v smislu dokumenta DIIP – dokumentacija identifikacije investicijskega projekta, upoštevaje Prilogo 3 razpisne dokumentacije in v skladu z uredbo o ID) in tehnično tehnološki opis izvedbe v povezavi s specifikacijo v PRILOGI C vloge, ki mora biti podpisana s strani projektanta ali usposobljenega energetskega upravljavca. Za izvedbe operacije vrednosti nad 500.000 EUR mora biti v ID vključen ekonomski del s konstrukcijo financiranja operacije, ki je lahko sestavni del DIIP, izdelanega v skladu z uredbo o ID ter tehnični elaborat z najmanj osnovnimi elementi investicijskega programa o izvedbi. Obvezna priloga ali sestavni del tehničnega elaborata je dokument o energetskem pregledu v primeru, da tehnični elaborat temelji na predhodni izvedbi podrobnega energetskega pregleda. 2. Iz ID mora biti razvidno, da bodo pri načrtovanju in izvedbi operacije upoštevana naslednja izhodišča varstva okolja: – učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba surovin), – okoljska učinkovitost (uporaba najboljših razpoložljivih tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor tveganj, recikliranje in odlaganje odpadkov), – zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročila o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno). 3. Iz tehničnih specifikacij (oz. razpisne dokumentacije) za naročilo opreme, ki je priloga in sestavni del ID, morajo biti jasno razvidne zahteve za skladnost z upravičenimi nameni tč. 3.1 razpisa. 4. Drugi pogoji Nepovratna sredstva lahko pridobijo prijavitelji, ki: – zoper njih s pravnomočno odločbo sodišča ni začet stečajni postopek, postopek prisilne poravnave ali likvidacije, – nimajo neporavnanih obveznosti do Republike Slovenije. 5. Sofinanciranje operacije predstavlja državno pomoč v skladu s Pravilnikom o spodbujanju učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 89/08 in 25/09). Izvedba projekta, tj. pričetek gradnje oziroma obvezno naročanje opreme, se ne sme pričeti pred oddajo vloge na razpis MG, razen za velika podjetja, kjer se navedene aktivnosti lahko začnejo šele po izdaji potrdila o izpolnjevanju pogojev iz 8. člena uredbe EK 800/2008. Če se delo prične, preden bo izpolnjen pogoj iz tega odstavka, celoten projekt ne bo upravičen do pomoči. Prijavitelj se mora ne glede na to, da je oddal vlogo na razpis, zavedati dejstva, da obstaja možnost, da njegova vloga ne bo odobrena. 6. Podrobneje so ostale zahteve opredeljene v razpisni dokumentaciji. 7. Izpolnjevanje pogojev se bo preverjalo ob vložitvi vloge na razpis ter pred izdajo sklepa in podpisom pogodbe o sofinanciranju. Kolikor se v kateri izmed naštetih faz ugotovi, da vsi pogoji niso izpolnjeni, pogodba o sofinanciranju ne bo podpisana. 8. Oddaja naročil Prijavitelj mora upoštevati načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki ter skrbnega gospodarja. Za naročila blaga in storitev, ki presegajo vrednost 20.000,00 EUR brez DDV oziroma 40.000 EUR brez DDV za naročila gradenj je potrebno pridobiti najmanj 3 ponudbe. Ponudbe predstavljajo del dokumentacije o operaciji. V primeru neupoštevanja tega načela lahko pride do zavrnitve zahtevka. V primeru, da ni mogoče pridobiti več kot eno ponudbo, je upravičenec dolžan priložiti pisno obrazložitev. Upravičenci, ki so zavezanci po zakonu o javnem naročanju naročila oddajo skladno z veljavnim zakonom o javnem naročanju. 5. Merila za izbiro operacij Ocenjujejo se le operacije, ki izpolnjujejo pogoje tega razpisa, in sicer z uporabo dveh meril. Prvo merilo za izbor je učinkovitost investicije oziroma operacije v pogledu letnih prihrankov energije (iz naslova operacije) oziroma letnega zmanjšanja porabe elektrike glede na celotne stroške operacije. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Drugo merilo za izbor je celovitost ukrepov za učinkovito rabo elektrike prijavitelja na osnovi letnih prihrankov iz naslova operacije v primerjavi s celotno letno rabo elektrike, ki se nanaša na porabo pred izvedbo operacije na vseh lokacijah, s katerimi prijavitelj upravlja in so delno ali v celoti upoštevane v operaciji. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Vloga mora z vsoto po obeh merilih doseči najmanj 30 točk, drugače se zavrne. Kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja operacij presega razpoložljiva sredstva, bodo sredstva razdeljena po vrstnem redu glede na seštevek števila točk. Prednost pri dodelitvi bodo imele operacije z večjim številom točk. V primeru, da je število doseženih točk za dve ali več prijavljenih operacij povsem enako, se prednostno obravnava tista prijava, ki ima večjo ugotovljeno učinkovitost investicije. 6. Višina sredstev: 6.1. Razpoložljiva sredstva po tem javnem razpisu: Nepovratna sredstva so namenska sredstva Kohezijskega sklada, opredeljena v Operativnem programu razvoja okoljske in prometne infrastrukture 2007–2013, razvojna prioriteta Trajnostna energija, prednostna usmeritev Učinkovita raba električne energije. Financiranje se izvaja na podlagi sheme državnih pomoči »Spodbujanje učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije – regionalna pomoč (št. X435/2009), Sredstva za finančne spodbude so zagotovljena v državnem proračunu na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za kohezijsko politiko. Višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu znaša 6.500.000 EUR in sicer: – 5.525.000,00 – PP 9622 Trajnostna energija – 07-13 – EU, – 975.000,00 – PP 9624 Trajnostna energija – 07-13 – slovenska udeležba. V proračunu Republike Slovenije so sredstva zagotovljena: – za leto 2011 na: – PP 9622 – Trajnostna energija – 07 – 13 – EU: v višini 1.700.000,00 EUR, – PP 9624 Trajnostna energija – 07 – 13 – slovenska udeležba: v višini 300.000,00 EUR, – za leto 2012 na: – PP 9622 – Trajnostna energija – 07 – 13 – EU: v višini 1.700.000,00 EUR, – PP 9624 Trajnostna energija – 07 – 13 – slovenska udeležba: v višini 300.000,00 EUR, – za leto 2013 na: – PP 9622 – Trajnostna energija – 07 – 13 – EU: v višini 2.125.000,00 EUR, – PP 9624 Trajnostna energija – 07 – 13 – slovenska udeležba: v višini 375.000,00 EUR. Sredstva prispevata Republika Slovenija v 15% deležu in Kohezijski sklad v 85% deležu. 6.2. Višina sofinanciranja Skupna višina finančne spodbude v obliki nepovratnih sredstev za izvedbo posamezne operacije lahko znaša, v odstotkih vrednosti upravičenih stroškov investicije, največ: – 30% za velika podjetja, – 40% za srednja podjetja, – 50% za mikro/mala podjetja. Višina skupne finančne spodbude se določi na podlagi ocene vloge za dodelitev finančne spodbude, upravičenih stroškov ter z upoštevanjem dovoljene intenzivnosti državne pomoči. Pri dodelitvi nepovratnih sredstev bo MG upoštevalo tudi proračunske omejitve. Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.Upravičenec mora prispevati lastna sredstva v višini najmanj 25% upravičenih stroškov, ki ne smejo predstavljati javnih sredstev. Finančna spodbuda se upravičencu izplača na osnovi zahtevka za sofinanciranje, s priloženimi originalnimi računi oziroma drugimi verodostojnimi knjigovodskimi listinami, ki izkazujejo nastanek celotne obveznosti upravičenca. Iz specifikacij računov mora biti jasno razvidna izpolnitev zahtev za skladnost z upravičenimi nameni tč. 3.1 razpisa. Zahtevku morajo biti priložena dokazila o plačilu vseh obveznosti do dobaviteljev ter poročilo o izvedeni operaciji (gl.: Priloga 1 k pogodbi) ki podaja bistvene podatke o operaciji. Višina sofinanciranja je določena z višino v zahtevku izkazanih upravičenih stroškov, ki se povrnejo upravičencu v odobrenem deležu sofinanciranja. Upravičenec mora najkasneje v enem letu ter v naslednjih dveh letih po oddaji zahtevka za sofinanciranje na MG dostaviti letno poročilo z obratovalnimi podatki in o doseženih prihrankih, ki ga je sestavil na osnovi knjigovodstva porabe in obratovalnih stroškov oziroma obratovalnega monitoringa za okvir operacije UREE1. Tri leta po izstavitvi zahtevka za sofinanciranje mora upravičenec po končanju obračunske sezone oziroma po pripravi letne poslovne bilance in najkasneje do 15. marca dodatno dostaviti na MG izpolnjen obrazec Priloge 3 k pogodbi: Poročilo o rezultatih obratovanja energetsko učinkovitih električnih naprav. Kolikor rezultati za primerljiv obseg produkcije brez posebej utemeljenega razloga, niti do višine 80%, ne izkazujejo načrtovanega zmanjšanja rabe ali upravičenec ne dostavi pravočasno obrazca iz Priloge 3 k pogodbi, mora upravičenec vrniti vsa prejeta sredstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva plačila do dneva vračila. MG in upravičenec bosta sklenila pogodbo o sofinanciranju operacije na podlagi sklepa o odobritvi sofinanciranja. Sredstva za vse neupravičene stroške mora v celoti zagotoviti prijavitelj. Slednje velja tudi za eventualno povečane neupravičene stroške, ki bi izhajali iz sklepa MG, ki posameznim stroškom iz vloge ni priznal statusa upravičenosti. 6.2.1. Velikost podjetij Pri določanju velikosti podjetja se upoštevajo določila iz Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 (Priloga 1: Opredelitev mikro, malih in srednjih podjetij; UL L 214, 9. 8. 2008, str. 37; priloga 1 je priložena razpisni dokumentaciji). Osnovna merila za določanja velikosti so število zaposlenih, letni promet in/ali bilančna vsota podjetja. Pod pojmom podjetja se razumejo tako družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah kakor tudi samostojni podjetniki posamezniki. V spodnji tabeli so prikazane osnovne vrednosti posameznega merila. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 7. Obdobje upravičenosti stroškov in obdobje za porabo sredstev 7.1. Obdobje upravičenosti stroškov Stroški, ki so nastali pred oddajo vloge na razpis MG, pri velikih podjetjih pa pred prejetjem potrdila o izpolnjevanju pogojev iz 8. člena uredbe EK 800/2008, niso upravičeni do sofinanciranja po tem javnem razpisu. Izdatki, ki bodo nastali po 30. 9. 2013 niso upravičeni do sofinanciranja po tem javnem razpisu. Operacija se mora fizično in finančno zaključiti najkasneje 30. 9. 2013. 7.2. Obdobje za porabo sredstev S tem javnim razpisom se razpisujejo sredstva v letih 2011, 2012 in 2013. V vlogi na javni razpis je treba časovno opredeliti porabo, ki jo prijavitelji načrtujejo v letu/letih izvajanja investicije, glede na rok 30.9. za izstavitev zahtevka za tekoče leto. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva iz tega javnega razpisa (datum prejema zadnjega zahtevka za izplačilo s strani upravičenca na MG), se zaključi 30. 9. 2013. Izplačila za zahtevke, posredovane po tem datumu, razen v izjemnih primerih in ob soglasju Organa upravljanja, niso več mogoča. 8. Rok, do katerega morajo biti predložene vloge Vloga, izdelana v skladu z določili in navodili iz razpisne dokumentacije, mora biti dostavljena na naslov: Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom MG (kot zgoraj), oznako »Ne odpiraj! – Vloga OP ROPI – Trajnostna raba energije – UREE1« ter polnim naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Razpisni dokumentaciji je priložen obrazec pravilne opreme ovojnice za prijavo na javni razpis (Priloga 4), ki ga prijavitelj lahko (izpolnjenega) nalepi na sprednjo stran ovojnice. V primeru obsežnejše dokumentacije je potrebno mape oziroma fascikle z vlogo oddati v isti ovojnici, lahko pa tudi v več ovojnicah, pri čemer je potrebno vsako enako opremljeno ovojnico dodatno označiti s številko ovojnice in skupnim številom ovojnic. Posamezna vloga lahko obravnava največ eno operacijo. Kadar prijavitelj na razpis prijavlja več delov projekta na več lokacijah, ki so lahko zaključena celota in se nanašajo po tem razpisu na istega upravičenca (npr. smiselna količinska razširitev ukrepov), le te lahko združi v združeno operacijo in pripravi skupno vlogo. V nasprotnem prijavitelj(i) pripravi(jo) posamezne vloge kot posamezne operacije, ki jih vsako predloži v svoji ovojnici. Vloge za prvo odpiranje morajo biti oddane najkasneje do 12. 1. 2011, sicer bodo odprte ob naslednjem odpiranju vlog ali s sklepom zavržene, kolikor naslednjega odpiranja ne bo zaradi porabe sredstev na predhodnem odpiranju. Roki za oddajo vlog na naslednja odpiranja so: 2. 3. 2011, nadalje v trimesečnih razmikih vsako prvo delovno sredo v mesecu. Vloge, ki bodo prispele za naslednja odpiranja, bodo obravnavane le v primeru, če razpisana sredstva ne bodo porabljena na predhodnem odpiranju, o čemer bo MG v Uradnem listu ter na spletu objavil posebno obvestilo o porabi sredstev. Vloge prejete za naslednje odpiranje po objavi obvestila o porabi sredstev bodo s sklepom zavržene kot prepozne ter vrnjene prijavitelju. Razpis je odprt do porabe sredstev oziroma najkasneje do 6. 3. 2013. 9. Datum odpiranja vlog Vse pravilno in pravočasno vložene vloge se bodo odpirale po zaporedju vložitve. Odpiranje vlog, ki ne bo javno, bo izvedla komisija MG v prostorih MG, Kotnikova ulica 5, Ljubljana. Prvo odpiranje vlog se bo začelo izvajati najkasneje 18. 1. 2011. Naslednja odpiranja vlog se bodo pričela najkasneje šesti delovni dan po roku, do katerega so morale biti predložene vloge. Pozivanje k dopolnitvi vlog bo izvedeno v roku 8 dni od odpiranja posamezne vloge. Prijavitelji bodo lahko vlogo dopolnjevali v roku 15 dni od prejema poziva za dopolnitev vloge. Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov in obrazcev, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na razpis. Dopolnitev formalno nepopolne vloge je mogoča le enkrat. Prijavitelj vloge ne more dopolnjevati z dokumenti, ki so bili izdani po poteku roka za oddajo vloge za konkretno odpiranje. Nepopolna vloga, ki jo prijavitelj v zahtevanem roku ne dopolni, se zavrže. 10. Obveščanje o izboru Prijavitelji bodo o rezultatih razpisa obveščeni v roku 60 dni od skrajnega roka za dopolnjevanje vlog. Prosilci, ki bodo prejeli sklep o dodelitvi nepovratnih sredstev, bodo morali v roku 8 dni od prejema sklepa pristopiti k podpisu pogodbe, sicer se bo štelo, da so umaknili vlogo za dodelitev sredstev. 11. Upravni spor Zoper odločitev MG o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku trideset dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno vložena na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je potrebno priložiti upravni akt, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji. V upravnem sporu je na podlagi Zakona o sodnih taksah (Uradni list RS, št. 37/08) ob vložitvi tožbe potrebno plačati sodno takso in sicer po tarifni številki 6111, v znesku 148,00 EUR. Taksa se plača na prehodni pod račun sodišča, določen za plačevanje taks. 12. Razpisna dokumentacija Brezplačno razpisno dokumentacijo lahko prosilci dobijo na spletnih straneh, »http://www.mg.gov.si/« v rubriki Razpisi. Potencialni prijavitelji jo lahko naročijo tudi s pisnim zahtevkom, po faksu 01/400-33-99 ali po elektronski pošti na naslovih: jozef.pogacnik@gov.si in jani.turk@gov.si do objave o porabi sredstev. 13. Dodatne informacije: kontaktni osebi za dodatne informacije v zvezi z razpisno dokumentacijo sta Jožef Pogačnik in mag. Jani Turk. Morebitna vprašanja je mogoče posredovati kontaktnima osebama po elektronski pošti: jozef.pogacnik@gov.si in jani.turk@gov.si oziroma po faksu: 01/400-33-99.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti