Uradni list

Številka 43
Uradni list RS, št. 43/2010 z dne 31. 5. 2010
Uradni list

Uradni list RS, št. 43/2010 z dne 31. 5. 2010

Kazalo

2192. Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa za izbiro kulturnih programov in kulturnih projektov, stran 6139.

Na podlagi 106. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08 in 4/10) izdaja ministrica za kulturo
P R A V I L N I K
o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa za izbiro kulturnih programov in kulturnih projektov
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik podrobneje ureja:
– način dela ministrstva, pristojnega za kulturo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), v postopkih izbire kulturnih programov in kulturnih projektov (nadaljnjem besedilu: program ali projekt), ki se financirajo na podlagi javnega poziva ali javnega razpisa (v nadaljnjem besedilu: poziv ali razpis),
– postopek sklepanja pogodb o sofinanciranju programov in projektov (v nadaljnjem besedilu: pogodba) in
– način izvajanja nadzora nad pogodbami iz prejšnje alinee.
2. člen
(razpisno področje)
(1) Vrsta programov ali projektov, ki so predmet poziva ali razpisa, se določi z opredelitvijo področja kulture, v katerega sodijo ti programi ali projekti (v nadaljnjem besedilu: razpisno področje).
(2) V tekočem letu lahko ministrstvo na posameznem razpisnem področju objavi več pozivov oziroma razpisov ali en razpis oziroma poziv za več razpisnih področij.
3. člen
V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
II. IZVEDBA POZIVA ALI RAZPISA
1. Potek postopka razpisa ali poziva
4. člen
Pozivi in razpisi se izvajajo po naslednjih fazah:
1. uvedba postopka:
– priprava podlag za sprejem sklepa o začetku postopka,
– sprejem sklepa o začetku postopka,
– objava poziva ali razpisa;
2. priprava vlog za obravnavo ter zavržbe:
– evidentiranje prispelih vlog,
– odpiranje vlog,
– pozivanje na dopolnitev nepopolnih vlog in njihovo dopolnjevanje,
– izdaja posamičnih sklepov o zavržbi nepopolnih in nepravočasnih vlog ter vlog, ki jih niso vložile upravičene osebe;
3. ocenjevanje in vrednotenje vlog:
– ocenjevanje in vrednotenje ustreznih vlog,
– posredovanje obvestila strankam o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe,
– oblikovanje končnega predloga strokovne komisije;
4. izbor projektov oziroma programov: izdaja posamičnih odločb o odobritvi ali zavrnitvi sofinanciranja programa oziroma projekta.
2. Uvedba postopka
5. člen
(sklep)
(1) Minister, pristojen za kulturo (v nadaljnjem besedilu: minister), sprejme sklep o začetku postopka poziva ali razpisa.
(2) S sklepom o začetku postopka za izbiro programov ali projektov se poleg vrste postopka, datuma objave in besedila razpisa ali poziva določijo tudi:
– razpisno področje in cilji razpisa ali poziva,
– vrsta programov ali projektov, ki so predmet poziva ali razpisa,
– pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci programa ali projekta,
– kriteriji, ki jih mora izpolnjevati program ali projekt za financiranje,
– okvirna vrednost razpisanih sredstev,
– delež sredstev, ki ga lahko strokovne komisije predlagajo v razdelitev v fazi posredovanja obvestil strankam, pri čemer ta delež ne sme biti manjši od devetdesetih odstotkov celotne vrednosti razpisane vsote,
– eden ali več pristojnih javnih uslužbencev za izvedbo poziva ali razpisa,
– ena ali več pristojnih strokovnih komisij za ocenjevanje in vrednotenje vlog prispelih na poziv ali razpis in
– službe ministrstva ter strokovne komisije, ki so se dolžne v posameznem postopku medsebojno usklajevati.
6. člen
(objava poziva ali razpisa)
(1) Poziv in razpis se objavita v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletnih straneh ministrstva. Obvestilo o pozivu in razpisu se lahko objavi tudi v drugih medijih.
(2) Besedilo objave poziva in razpisa vsebuje podatke, določene z zakonom, ki ureja uresničevanje javnega interesa za kulturo.
(3) Pozivi oziroma razpisi za več posameznih razpisnih področij, ki sodijo v širše področje kulture, se lahko objavijo skupaj v enem pozivu oziroma razpisu.
(4) V času poziva ali razpisa mora biti dokumentacija poziva oziroma razpisa dosegljiva vsem zainteresiranim strankam na spletni strani in sedežu ministrstva.
3. Vloge
7. člen
(sprejem vlog)
(1) Vloge se sprejemajo v vložišču ministrstva.
(2) Vsaka vloga in njene dopolnitve se evidentirajo kot ena zadeva.
(3) Uradna oseba, ki sprejema vloge, prispele na javni poziv, na vsaki vlogi jasno označi datum in uro vložitve vloge oziroma datum in uro oddaje na pošti. Na enak način evidentira tudi vsako dopolnitev oziroma spremembo vloge.
8. člen
(odpiranje vlog, prispelih na poziv)
(1) Vloge, prispele na poziv, odpira uslužbenec, pristojen za razpisno področje, po vrstnem redu prispetja vlog. Če pristojni uslužbenec ugotovi, da je vloga formalno nepopolna, mora stranko pisno pozvati, da jo dopolni v petih dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Poziv k dopolnitvi se lahko sporoči tudi v elektronski obliki na naslov, ki ga je v skladu z besedilom poziva stranka navedla v vlogi. V pozivu k dopolnitvi je treba stranko opozoriti, da se bo vrstni red prispetja posamezne vloge, ki se upošteva pri določitvi vrstnega reda za uvrstitev vloge v nadaljnjo obravnavo ocenjevanja in vrednotenja vlog, določil, ko bo vloga popolna, ter da bo vloga s sklepom zavržena kot nepopolna, če v zahtevanem roku ne bo v celoti dopolnjena.
(2) Pristojni uslužbenec predloži vloge, za katere je ugotovil, da so pravočasne, popolne in da so jih podale upravičene osebe, pristojni strokovni komisiji v nadaljnjo obravnavo.
(3) O pravočasnih in popolnih vlogah, ki so jih poslale upravičene osebe, pristojni uslužbenec za strokovno komisijo pripravi poročilo, ki vsebuje:
– seznam prispelih vlog po vrstnem redu prispetja z navedbo šifre vloge,
– nazive oziroma imena prijaviteljev,
– naslov programov oziroma projektov in
– kratek povzetek za vsako vlogo z opisom vsebine programa oziroma projekta, ki je predmet vloge.
9. člen
(odpiranje vlog, prispelih na razpis)
(1) Vloge, prispele na razpis, odpre komisija za odpiranje vlog, ki jo imenuje minister izmed uradnikov, zaposlenih na ministrstvu. Komisijo sestavljajo najmanj trije člani.
(2) O odpiranju vlog se piše zapisnik, ki vsebuje najmanj naslednje podatke:
– naziv in sedež organa,
– datum in čas začetka ter konca odpiranja vlog,
– imena navzočih ter odsotnih članov komisije,
– imena navzočih oseb, ki kandidirajo na razpisu, oziroma njihovih predstavnikov,
– seznam prispelih vlog z navedbo šifre vloge, nazivom oziroma imenom prijavitelja ter naslovom projekta oziroma programa in
– ugotovitve o pravočasnosti in popolnosti prispelih vlog ter o upravičenosti oseb, ki so vloge podale.
(3) Komisija za odpiranje vlog pripravi za vse popolne in pravočasne vloge upravičenih oseb (v nadaljnjem besedilu: ustrezne vloge) skupno poročilo in ga preda skupaj z vlogami pristojnemu uslužbencu. Skupno poročilo mora vsebovati šifro vloge, podatke o prijavitelju in naslov programa oziroma projekta.
(4) Na podlagi ugotovitve iz zapisnika iz drugega odstavka tega člena, da je pravočasna vloga upravičene osebe formalno nepopolna, pristojni uslužbenec pozove stranko, da jo dopolni v petih dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Po izteku roka za dopolnitev, komisija za odpiranje vlog sestavi zapisnik, ki vsebuje seznam formalno nepopolnih vlog z navedbo šifre vloge, nazivom oziroma imenom prijavitelja ter naslovom projekta oziroma programa in ugotovitve, ali so formalno nepopolne vloge pravočasno in v celoti dopolnjene. Komisija za odpiranje vlog pripravi poročilo o vlogah, ki so bile pravočasno in v celoti dopolnjene. Poročilo mora vsebovati podatke, določene v prejšnjem odstavku.
10. člen
(zavrženje vlog)
(1) Na podlagi ugotovitev pristojnega uslužbenca iz 8. člena oziroma zapisnika o odpiranju oziroma dopolnjevanju vlog iz prejšnjega člena minister s posamičnim sklepom zavrže vlogo, ki ni pravočasna ali popolna ali ki je ni vložila upravičena oseba.
(2) Vloga, prispela na poziv ali razpis, je pravočasna, če je prispela v roku, določenem v besedilu poziva ali razpisa.
(3) Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, ki jih določa besedilo poziva ali razpisa. Za popolno se šteje tudi nepopolna vloga, ki jo je stranka v celoti dopolnila v petih dneh od prejema poziva k dopolnitvi.
(4) Upravičena oseba je tista oseba, katere vloga izpolnjuje pogoje, določene v besedilu poziva ali razpisa. Izpolnjevanje pogojev se ugotavlja na podlagi obveznih dokazil in vloge stranke.
4. Ocenjevanje in vrednotenje vlog
11. člen
(ocenjevanje in vrednotenje)
(1) Ocenjevanje in vrednotenje ustreznih vlog izvede strokovna komisija, ki je pristojna za določeno razpisno področje. Strokovna komisija lahko za program ali projekt, ki sodi na več področij, pridobi mnenje druge strokovne komisije s področja, ki ga zajema program ali projekt.
(2) Vloge, prispele na poziv, se obravnavajo po vrstnem redu njihovega prispetja. Vrstni red prispetja posamezne vloge se določi, ko je vloga popolna.
(3) Strokovna komisija oceni in ovrednoti programe in projekte glede na v pozivu ali razpisu določen namen in cilje, cilje kulturne politike ter strokovne in druge kriterije za ocenjevanje in vrednotenje programa oziroma projekta, kot so bili določeni v objavi poziva ali razpisa.
12. člen
(poročilo strokovne komisije)
Strokovna komisija sestavi poročilo o ocenjevanju in vrednotenju vlog, ki mora vsebovati tudi obrazložitev vsebinskih razlogov za predlagano odobritev ali zavrnitev posameznega programa ali projekta.
13. člen
(obvestilo strankam)
Ministrstvo najpozneje v dveh mesecih od zaključka odpiranja vlog, prispelih na razpis, in praviloma enkrat mesečno za vloge, prispele na poziv, pisno obvesti stranko o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe ter predlogu strokovne komisije, obvestilo pa lahko vsebuje tudi mnenje strokovne službe. V obvestilu se določi rok, do katerega ima stranka možnost, da se izjavi o navedbah v obvestilu. Obvestilo se lahko sporoči tudi v elektronski obliki na elektronski naslov, ki je naveden v vlogi.
5. Izbor
14. člen
(končni predlog strokovne komisije)
(1) Strokovna komisija obravnava v roku prispele odzive strank na obvestilo iz prejšnjega člena in oblikuje končni predlog sofinanciranja programov oziroma projektov.
(2) Končni predlog strokovne komisije vključuje:
– šifro vloge,
– podatke o stranki,
– naslov programa oziroma projekta, navedenega v vlogi,
– strokovno oceno (število doseženih točk z vsebinsko utemeljitvijo ocene glede na v pozivu ali razpisu določen namen in cilje, cilje kulturne politike ter strokovne in druge kriterije za ocenjevanje in vrednotenje programa oziroma projekta, kot so bili določeni v objavi poziva ali razpisa),
– povzetek odziva stranke na obvestilo iz prejšnjega člena in stališče strokovne komisije do odziva stranke,
– predlog, kateri projekti oziroma programi naj se financirajo in kateri naj se zavrnejo ter
– končni predlog o višini oziroma deležu sofinanciranja programa ali projekta.
(3) Končni predlog lahko v primeru razpisa vsebuje tudi po prednostnem redu razvrščeno rezervno listo programov ali projektov ustreznih vlog, ki lahko postanejo predmet sofinanciranja v primeru sprostitve ali povečanja proračunskih sredstev ali rezervno listo, na podlagi katere se lahko povečuje obseg sofinanciranja že odobrenih programov ali projektov.
15. člen
(odločba)
(1) Na podlagi predloga strokovne komisije minister izda o vsaki ustrezni vlogi, prispeli na razpis ali poziv, posamično odločbo, s katero odloči o odobritvi ter deležu sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega projekta oziroma programa.
(2) V primeru sprostitve ali povečanja proračunskih sredstev lahko minister v postopku razpisa izda novo odločbo, s katero se na podlagi rezervne liste iz prejšnjega člena odobri financiranje že zavrnjenega projekta oziroma programa ali poveča obseg sofinanciranja že odobrenega programa oziroma projekta. Z novo odločbo se odpravi in nadomesti prejšnja odločba o odobritvi ali o zavrnitvi sofinanciranja.
16. člen
(objava rezultatov)
Rezultati razpisa in poziva se objavijo na spletnih straneh ministrstva.
17. člen
(državna pomoč podjetjem v težavah)
Če se sredstva dodelijo predlagatelju, ki izvaja program prestrukturiranja na podlagi »Smernic Skupnosti za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah« (2004/C 244/02), se taka pomoč pred dodelitvijo priglasi Evropski komisiji.
III. SKLEPANJE POGODB
18. člen
Na podlagi dokončne odločbe iz 15. člena tega pravilnika, se sklene pogodba, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti ministrstva in stranke, katere program ali projekt je bil izbran na podlagi poziva ali razpisa (v nadaljnjem besedilu: izvajalec). Pogodba se glede na določbe razpisa ali poziva sklene za določen čas in je lahko tudi večletna.
19. člen
(usklajevanje programa ali projekta)
(1) Na podlagi izdane odločbe o financiranju se lahko, skladno z besedilom razpisa ali poziva, pred podpisom pogodbe, izvajalca pozove, da v določenem roku uskladi prijavljeni program ali projekt v okviru odobrenih sredstev.
(2) O usklajevanju se sestavi zapisnik, ki ga podpišeta pristojni uslužbenec in izvajalec.
(3) Če se izvajalec v roku, določenem v pozivu iz prvega odstavka tega člena, ne odzove, se ga pozove k podpisu pogodbe.
20. člen
(sklenitev pogodbe)
(1) Ministrstvo pošlje izvajalcu pogodbo in ga pozove k podpisu.
(2) Ministrstvo sklene z izvajalcem pogodbo, s katero se uredijo vsa medsebojna razmerja v zvezi z zagotavljanjem državnih sredstev za financiranje predmeta pogodbe in njegovo izvedbo.
(3) Izvajalec mora podpisano pogodbo vrniti v 15 dneh od prejema, sicer se šteje, da je izvajalec odstopil od sofinanciranja programa oziroma projekta z javnimi sredstvi, da pogodba ni sklenjena in da je ministrstvo prosto obveznosti, ki bi zanj izhajale iz odločbe o sofinanciranju. Rok za podpis pogodbe se lahko podaljša, če izvajalec ministrstvu pisno sporoči objektivne razloge za podaljšanje roka ali se lahko skrajša v skladu z roki, ki jih urejajo predpisi o zaključku proračunskega leta.
21. člen
(vsebina pogodbe)
(1) Pogodba mora vsebovati naslednje sestavine:
1. pogodbene stranke (naziv oziroma ime, naslov, davčna številka, številka transakcijskega računa in zastopnika izvajalca),
2. predmet pogodbe,
3. kateri namen in cilji pogodbe sestavljajo javni interes, kot je splošno opredeljen v predpisu oziroma nacionalnem programu za kulturo,
4. cilje, ki bodo realizirani v obdobju sklenitve pogodbe zaradi uresničitve namena pogodbe, roke, v katerih morajo biti cilji doseženi, in kriterije za spremljanje njihovega uresničevanja,
5. trajanje pogodbe,
6. obseg, roke in način zagotavljanja sredstev države,
7. vrednost projekta ali programa in višino dodeljenih sredstev,
8. terminski plan porabe sredstev,
9. rok, do katerega lahko izvajalec črpa proračunska sredstva,
10. navedbo dokazil in elementov zahtevka za izplačilo dodeljenih sredstev,
11. skrbnike pogodb vseh pogodbenih strank,
12. določbo o obveznosti poročanja o izvedbi programa ali projekta, obveznosti poročila o poteku in rezultatih porabe dodeljenih sredstev oziroma najmanj zaključnega poročila,
13. določbo, da mora izvajalec sproti obveščati ministrstvo o spremembah, ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti,
14. določbo o sodelovalni dolžnosti izvajalca (izvajalec se je dolžan odzivati na poziv ministrstva po posredovanju dokumentacije in pojasnilih, vezanih na izvedbo projekta ali programa),
15. pravico ministrstva, da spremlja in nadzira izvajanje pogodbe ter namensko porabo proračunskih sredstev,
16. določbo, da mora izvajalec ob nenamenski porabi dodeljenih sredstev ali ob neizpolnitvi predmeta pogodbe že izplačana sredstva vrniti ministrstvu, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi,
17. določbe o sankcijah zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti,
18. določbo o obveščanju javnosti, da je predmet pogodbe sofinanciran s strani ministrstva in
19. podpis in datum podpisa pogodbenih strank.
(2) Glede na posebnosti predmeta pogodbe lahko pogodba vsebuje tudi druge sestavine.
22. člen
(večletne pogodbe)
(1) Z večletno pogodbo se za vsako leto posebej natančno določi vsebina in obseg programa ali projekta, vrednost projekta ali programa in višina dodeljenih sredstev za vsako leto sofinanciranja posebej.
(2) Če se v pogodbi o sofinanciranju natančno opredeli le vsebina in obseg programa ali projekta za tekoče leto, za naslednje ali naslednja leta pa le okvirno, se vsebina in obseg programa ali projekta ter višina sofinanciranja natančno opredeli v dodatku k osnovni pogodbi.
(3) V pogodbah o večletnem sofinanciranju programa ali projekta se, v skladu z določbami zakona, ki ureja uresničevanje javnega interesa za kulturo, določi možnost spremembe večletnih pogodb ali razveze pogodbe o javnem interesu.
IV. IZVAJANJE NADZORA NAD POGODBAMI
23. člen
(spremljanje pogodb)
Skrbniki pogodb so odgovorni za spremljanje izpolnjevanja pogodbenih obveznosti izvajalcev programov ali projektov, ki so prejeli javna sredstva, in namensko porabo sredstev.
24. člen
(spremenjene okoliščine)
(1) Izvajalec je dolžan obvestiti skrbnika pogodbe o spremembah, ki utegnejo vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi, v osmih dneh, ko je zanje izvedel. Na podlagi obvestila lahko ministrstvo, ob upoštevanju vseh okoliščin posameznega primera, sklene z izvajalcem dodatek k pogodbi ali odstopi od pogodbe in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi.
(2) Če ministrstvo odstopi od pogodbe, mora prijavitelj vrniti že izplačana sredstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila.
25. člen
(poročanje)
(1) Izvajalec je dolžan ministrstvu predložiti zaključno poročilo o poteku in rezultatih izvedbe predmeta pogodbe, skladno z roki, določenimi v pogodbi.
(2) S pogodbo je lahko določena tudi obveznost delnega poročanja. Skrbnik pogodbe lahko od izvajalca kadarkoli zahteva tudi pojasnila oziroma dokazila, ki so povezana z izvajanjem pogodbe.
(3) Strokovna služba ministrstva v svojem letnem poročilu vključi tudi poročilo o izvedenih programih in projektih ter oceno doseganja ciljev pozivov in razpisov.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
26. člen
(1) Za razpise, objavljene pred uveljavitvijo Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 4/10), se uporablja Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa (Uradni list RS, št. 93/05).
(2) Za pozive, objavljene pred uveljavitvijo tega pravilnika, se uporablja Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa (Uradni list RS, št. 93/05).
27. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa (Uradni list RS, št. 93/05).
28. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-5/2010/7
Ljubljana, dne 17. maja 2010
EVA 2010-3511-0013
Majda Širca l.r.
Ministrica
za kulturo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti