Uradni list

Številka 19
Uradni list RS, št. 19/2009 z dne 13. 3. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 19/2009 z dne 13. 3. 2009

Kazalo

Ob-2318/09 , Stran 491
1. Naročnik in izvajalec javnega razpisa Naročnik javnega razpisa je Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju ministrstvo). Ministrstvo nastopa na področju kohezijske politike v vlogi posredniškega telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa. Izvajalec javnega razpisa je Javna agencija za tehnološki razvoj Republike Slovenije, Dunajska cesta 22, 1511 Ljubljana (v nadaljevanju agencija). Agencija nastopa na področju kohezijske politike v vlogi agenta. 2. Pravne podlage za izvedbo javnega razpisa Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 UPB-1, 61/06 – ZDru-1, 112/07), Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06, 60/06 – popr., 26/07 – ZSDZ-B, 33/07 – ZSReg-B in 67/07 – ZTFI, (100/07 popr.), 10/08, 68/08) – v nadaljevanju ZGD-1, Zakon o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02, 51/04 – EZ-A), Sklep o ustanovitvi Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 12/04, 75/06), Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO, 109/08), Proračun RS za leto 2009 (Uradni list RS, št. 114/07), Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2008 in 2009 (Uradni list RS, št. 114/07, 58/08 – ZZdrS-E, 109/08 – ZJF-D), Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Uradni list RS, št. 50/07 in 61/08), Dopolnjeni program ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007-2013 (sklep Vlade RS št. 31001-1/2007/17, z dne 3. 7. 2008) – ukrepa 3.2.1. in 3.2.2, Mnenje Ministrstva za finance o skladnosti sheme državne pomoči »Program ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007-2013, regionalna pomoč« (št. priglasitve. BE05-5715334-2007 BE05-5715334-2007/I), Sklep Evropske Komisije za nadzor nad državnimi pomočmi za Program tehnološkega razvoja, št. N 472/2006 – Slovenija, Uredba Komisije (ES) št. 1628/2006 z dne 24. oktobra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni regionalni pomoči za naložbe (Uradni list Evropske unije L 302/29, 1. 11. 2006), Navodila organa upravljanja za izvajanje kohezijske politike 2007-2013, Program dela in finančni načrt Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije za leto 2009 (sklep Vlade RS št. 47601-2/2009/4, z dne 12. 3. 2009), Pogodba št. TIA-09-6980,6958-DMM o prenosu nalog za izvajanje javnega razpisa za izbor operacij, z naslovom »Neposredne spodbude za skupne razvojno-investicijske projekte – RIP 09«, Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006, z dne 11. julija 2006, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L 210, 31. 7. 2006; v nadaljevanju Uredba (ES) št. 1083/2006), Uredba (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta, z dne 5. julija 2006, o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (UL L 210, 31. 7. 2006; v nadaljevanju Uredba (ES) št. 1080/2006), Uredba Komisije (ES) št. 1828/2006, z dne 8. december 2006, o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (UL L 371, 27. 12. 2006; v nadaljevanju Uredba (ES) 1828/2006), Uredba Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. avgusta 2008, o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) v nadaljevanju: Uredba 800/2008, Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007-2013, (Uradni list RS, št. 17/09) v nadaljevanju: Uredba 17/09, Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007 – 2013, v okviru izvajanja 1. razvojne prioritete: Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost – prednostne usmeritve 1.1: Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in raziskovalna odličnost, Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007-2013 (Uradni list RS, št. 41/07), Predhodno soglasje Ministrstva za gospodarstvo št. 475-17/2008/7 z dne 12. 3. 2009 in Sklep Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko št. 4300-14/2009-10 z dne 12. 3. 2009. 3. Predmet razpisa: ministrstvo bo sofinanciralo skupne razvojno-investicijske projekte podjetij in sicer projekte, ki predstavljajo razvoj novega proizvoda in/ali storitve ali razvoj bistveno izboljšanega proizvoda in/ali storitve z višjo dodano vrednostjo. Rezultat projekta mora predstavljati inovacijo za vsa sodelujoča podjetja, ki jo podjetja v skladu s svojim poslovnim interesom po potrebi tudi zaščitijo s pravicami intelektualne lastnine. V okviru skupnih razvojno-investicijskih projektov bodo podprte razvojno-raziskovalne aktivnosti podjetij in z njimi povezane investicije v razvojno-raziskovalno opremo ter v visoko zahtevne tehnološke stroje in opremo, ki so nujni za uspešen razvoj novega proizvoda in/ali storitve. 4. Namen in cilji razpisa Namen javnega razpisa je graditev skupnega razvojnega potenciala podjetij za razvoj novih produktov, s katerimi bodo podjetja konkurenčneje nastopala na trgu EU in tujih trgih. Podprti bodo projekti skupine podjetij, ki se za namen izvedbe projekta povezujejo na podlagi skupne razvojne strategije. Cilj razpisa je sofinancirati vsaj 16 razvojno-investicijskih projektov oziroma nastanek vsaj 1 novega produkta in / ali inovacije na posamezen podprt razvojno-investicijskih projekt. Podprti bodo projekti na katerih bo v okviru razvoja opravljenih vsaj 78.900 raziskovalnih ur (tj. vsaj 46 FTE) v ekvivalentu polnega delovnega časa (1 FTE=1700h), kar je v skladu s cilji, določenimi v Operativnem programu krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007-2013. 5. Okvirna višina sredstev Javni razpis delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Javni razpis se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, 1. razvojne prioritete: Konkurenčnost podjetij in raziskovalna odličnost; prednostne usmeritve 1.1: Izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in raziskovalna odličnost. Okvirna višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje upravičenih stroškov v okviru razvojno-investicijskih projektov, znaša 50.000.000,00 EUR, in sicer: – 42.500.000,00 EUR – namenska sredstva EU – Evropski sklad za regionalni razvoj, – 7.500.000,00 EUR – slovenska udeležba. Koriščenje nepovratnih sredstev bo možno v obdobju 24 mesecev od dneva sklenitve pogodbe o sofinanciranju in sicer v proračunskih letih 2009, 2010 in 2011. Sredstva so zagotovljena v finančnem načrtu Ministrstva za gospodarstvo na proračunskih postavkah: – 6890 spodbujanje razvojno investicijskih aktivnosti gospodarstva – 07-13-EU (85%); – 6958 spodbujanje razvojno investicijskih aktivnosti gospodarstva – 07-13-slovenska udeležba (15%). 6. Upravičeni stroški Javni razpis se izvaja po pravilih državnih pomoči in določilih Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje se lahko izvede le za aktivnosti in upravičene stroške, ki niso delno ali v celoti financirani iz sredstev državnega ali lokalnega proračuna ali virov EU. Isti upravičeni stroški ne morejo biti hkrati sofinancirani pod aktivnostjo 1 in aktivnostjo 2. Upravičeni za sofinanciranje so samo tisti upravičeni stroški, ki so nastali na osnovi izvedenih aktivnosti 1 in 2 v okviru odobrenega razvojno-investicijskega projekta od dne oddaje vloge na razpis. V finančni konstrukciji razvojno-investicijskega projekta mora biti upoštevano sofinanciranje upravičenih stroškov skupnega razvojno-investicijskega projekta s strani agencije v višini minimalno 1.000.000,00 EUR in maksimalno 3.125.000,00 EUR, ob upoštevanju intenzivnosti sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov. DDV ni upravičen strošek. Računi, ki si jih upravičenci – prejemniki sredstev izstavijo med seboj niso upravičeni. V primeru, da bo med izvajanjem razpisa prišlo do uveljavitve zakonodaje, ki bo omogočala izplačila pavšalnih zneskov za določene upravičene stroške, se bodo le-ti izplačevali v skladu z veljavno zakonodajo. Prav tako bo možna uporaba avansov, v kolikor bo veljavna zakonodaja to omogočala. 6.1 Aktivnost 1 – Razvojno-raziskovalne aktivnosti: Upravičeni stroški, raziskovalne stopnje in intenzivnost sofinanciranja Upravičeni stroški: – stroški osebja (raziskovalci, tehniki in drugo podporno osebje) do obsega, kot so le ti zaposleni na razvojno-raziskovalnih aktivnostih projekta, – stroški uporabe inštrumentov, opreme in zgradb (npr. merilni instrumenti, preizkuševalni stroji in naprave, informacijsko telekomunikacijska oprema, programska oprema, prostori), do obsega uporabe pri izvajanju razvojno-raziskovalnih aktivnostih projekta in za obdobje izvajanja projekta. Če se ti instrumenti in oprema ne uporabljajo samo za raziskovalni projekt skozi njihovo celotno življenjsko dobo, se štejejo za upravičene samo stroški amortizacije v deležu vezanem na raziskovalni projekt, izračunani na podlagi dobre računovodske prakse, ki ustrezajo trajanju raziskovalnega projekta, – stroški pogodbenih raziskav, tehnično znanje in patenti, ki so bili kupljeni ali je bilo za njih pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po tržni ceni, kadar je bila transakcija opravljena med nepovezanimi strankami in ni temeljila na tajnem dogovoru, kot tudi stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, uporabljenih izključno za raziskovalne dejavnosti in so neposredno povezane z razvojno-raziskovalnimi aktivnostmi projekta, – dodatni režijski stroški, nastali neposredno kot posledica raziskovalnega projekta, – drugi operativni stroški, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so nastali neposredno kot rezultat raziskovalne dejavnosti oziroma pri razvojno-raziskovalnih aktivnostih projekta. Raziskovalne stopnje: V okviru razvojno-raziskovalnih aktivnostih se mora v skupnem projektu izvajati eksperimentalni razvoj, lahko pa se izvajajo industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj. Raziskovalne stopnje so podrobneje razložene v Prilogi 1: Navodila za pripravo vloge: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 1 Natančnejša pojasnila glede intenzivnosti sofinanciranja upravičenih stroškov se nahajajo v Prilogi 1: Navodila za pripravo vloge. 2 Raziskovalno razvojna organizacija je javni zavod (Javni raziskovalni zavod, univerza, fakultete in druge visokošolske organizacije), zavod, registriran za opravljanje raziskovalno razvojne dejavnosti ali razvojna enota podjetja, registriranega za opravljanje raziskovalno razvojne dejavnosti. 6.2 Aktivnost 2 – Investicije: Upravičeni stroški in intenzivnost sofinanciranja Upravičeni stroški: so naložbe v razvoj, izdelavo in testiranje proizvoda/storitve v okviru tega projekta (investicije po tem razpisu so namenjene izključno za razvoj in izdelavo novega ali izboljšanega proizvoda/storitve, kasneje pa se lahko ta oprema uporablja tudi za redno proizvodnjo): – nakup novih strojev in opreme za potrebe razvojno-raziskovalne dejavnosti v okviru projekta (npr. merilni instrumenti, preizkuševalni stroji in naprave, računalniška strojna oprema); – nakup novih strojev in opreme vezanih na razvoj novega ali izboljšanega proizvoda/storitve; – nematerialne investicije, ki predstavljajo smiselno zaokroženo celoto z razvojno-raziskovalnimi aktivnostmi projekta in rezultati teh aktivnosti. Za majhna in srednje velika podjetja se lahko upoštevajo celotni stroški naložb v nematerialna sredstva s prenosom tehnologije za pridobitev patentnih pravic, licenc, znanja ali nepatentiranega tehničnega znanja. – stroški, ki so neposredno povezani z aktiviranjem strojev in opreme. To so stroški transporta in montaže strojev in opreme, ki so predmet sofinanciranja v primeru, da so del računa dobavitelja opreme. Za nove stroje se upoštevajo vsi stroji izdelani vsaj v letu 2008 oziroma v letu 2009, – odvisno od datuma prijave na razpis (razvidno iz tovarniških tablic proizvajalcev). Rabljeni stroji, razstavni stroji, stroji namenjeni testiranju, sejemskim in drugim prireditvam ne spadajo med upravičene stroške investicije. Pri velikih podjetjih lahko upravičeni stroški nematerialnih investicij znašajo največ do 50% upravičenih stroškov celotne investicije. Uveljavljajo se lahko le tisti računi, na katerih skupna vrednost upravičenih stroškov investicij presega 2.000 EUR. Podjetje mora biti sposobno izkazati ekonomsko in pravno lastništvo predmeta investicije. Predmet investicije mora biti vključen v aktivo podjetja in se obravnavati kot sredstvo, ki se amortizira. Investicijo mora podjetje realizirati v RS. Po zaključku vseh aktivnosti predvidenih v okviru tega projekta mora investicija po tem razpisu ostati v regiji vsaj 5 let za velika podjetja, v primeru mikro, malih in srednje velikih podjetij pa mora investicija ostati v regiji vsaj 3 leta zaključku. Nakup nove programske opreme predstavlja strošek nematerialne investicije. Za nematerialne investicije veljajo naslednji pogoji: – uporabljati se morajo izključno v ustanovi, ki je prejemnica regionalne pomoči, – obravnavati jih je treba kot sredstva, ki se amortizirajo, – kupljena morajo biti od tretje osebe po tržnih pogojih in – biti morajo vključena v sredstva podjetja in ostati vsaj pet let, oziroma tri leta za mala in srednje velika podjetja, v ustanovi, ki je prejela regionalno pomoč. V podjetjih, ki poslujejo v sektorju transporta, stroški nakupa transportne opreme (premično premoženje) ne spadajo v upravičene stroške. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Dokazila za izkazovanje upravičenih stroškov in metode za izračun upravičenih stroškov in obdobje upravičenosti podrobneje določa vsakokratno veljavna verzija Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007-2013 (http://www.euskladi.si/publikacije/navodila/2007-2013/), ki ga izda Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ki na področju kohezijske politike nastopa v vlogi organa upravljanja. Velikost podjetja se določi v skladu z definicijo mikro, malih (majhnih) in srednje velikih podjetij iz Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. 8. 2008 in je podrobneje opredeljena v razpisni dokumentaciji (Priloga 5 RIP 09: Navodila za določitev velikosti podjetja in števila zaposlenih). Nakup materiala, svetovalnih in drugih storitev, strojev in opreme mora temeljiti na načelih gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, skladno z določili 5. do 9. člena ZJN (Uradni list RS, 128/06, 16/08). 7. Pogoji in omejitve sodelovanja Z javnim razpisom se bodo podprli projekti skupine dveh ali več podjetij, ki so organizirane tako, da je eno podjetje nosilno podjetje, ostala podjetja pa so sodelujoča podjetja. Skupina podjetij mora v okviru razvojno-raziskovalnega dela projekta sodelovati z vsaj eno raziskovalno skupino, pri čemer morajo biti rezultati projektov doseženi pretežno na podlagi lastnih RR aktivnosti podjetij v skupini (vsaj 60% upravičenih stroškov aktivnosti 1 na nivoju projekta). 7.1 Pogoji za skupine Na javnem razpisu lahko kandidira skupina najmanj dveh podjetij, ki niso povezane gospodarske družbe po 527. členu ZGD-1 in pri razvojnem-raziskovalnem delu sodelujejo z vsaj eno raziskovalno skupino, kar skupine podjetij izkažejo v finančnem načrtu, ter izpolnjujejo še naslednje pogoje: – imajo sklenjen dogovor o sodelovanju v skupini, iz katerega je razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o skupnem projektu in dosegli soglasje o razvojno-raziskovalnih aktivnostih in z njimi povezanimi investicijami, ter določili nosilno podjetje in ga pooblastili; – da nosilno podjetje v imenu skupine predloži skupno vlogo na razpis (v nadaljevanju tudi vlagatelj) in da v primeru uspešne kandidature na razpisu zastopa skupino in z agencijo sklene pogodbo; – vsa sodelujoča podjetja se morajo v dogovoru zavezati, da bodo v primeru uspešne kandidature na razpisu na osnovi dogovora o sodelovanju sklenila pogodbo o sodelovanju, v njej formalizirala dogovor o skupnem projektu in jo predložila agenciji v roku, predpisanem s strani agencije. 7.2 Pogoji za podjetja Splošni pogoji za podjetja Vsako podjetje v skupini mora izpolnjevati naslednje pogoje, ki so del izjave ob vlogi na razpis: – je gospodarska družba, registrirana v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06, 60/06 – popr., 26/07 – ZSDU-B, 33/07 – ZSReg-B, 67/07 – ZTFI (100/07 popr.), 10/08 (ZGD-1A), 68/08 (ZGD-1B) v nadaljevanju ZGD-1); – opravlja dejavnost v Republiki Sloveniji; – nima neporavnanih obveznosti do Republike Slovenije; – ni v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije; – ni v težavah v skladu s Smernicami Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2) in Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2) (Uradni list RS, št. 44/07). Mala in srednja podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od registracije, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo pogoje iz Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2). Dodatna obrazložitev je v Prilogi 1: Navodila za pripravo vloge; – ni na seznamu poslovnih subjektov v Sklepu o objavi seznama poslovnih subjektov, s katerimi na podlagi določb Zakona o preprečevanju korupcije ne smejo poslovati naročniki iz prvega, drugega in tretjega odstavka 28. člena Zakona o preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 43/07, 68/07, 29/08, 55/08 in 91/08); – nastopa na posameznem odpiranju javnega razpisa RIP 09 samo v eni prijavljeni vlogi (projektu); – ni nosilno ali sodelujoče podjetje na izbranih vlogah (projektih) zaključenih odpiranj razpisa RIP 09; Posebni pogoji za nosilno podjetje Nosilno podjetje nosi odgovornost proti agenciji za izvedbo celotnega projekta. Poleg zgoraj navedenih splošnih pogojev za podjetja mora nosilno podjetje izpolnjevati še naslednje posebne pogoje: – nosilno podjetje mora biti podjetje, ki ima nosilno vlogo v skupini in ima hkrati vsaj 20% delež upravičenih stroškov predloženega projekta; – kontinuirano opravlja svojo dejavnost na dan odpiranja vlog več kot 1 koledarsko leto (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen register) in ustvarja promet iz osnovne dejavnosti. 7.3 Pogoji za raziskovalne skupine Raziskovalna skupina, ki bo sodelovala pri izvajanju projekta je skupina, ki je vpisana v evidenco izvajalcev raziskovalne in razvojne dejavnosti pri Javni agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije. 7.4 Dodatni pogoji Izpolnjeni morajo biti še naslednji pogoji: – prijavljeni razvojno-investicijski projekt mora obvezno vključevati vsaj 10% raziskovalno razvojne aktivnosti in vsaj 10% investicij; – iz predloženega finančnega načrta razvojno-investicijskega projekta mora biti razvidno, da so zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega razpisa, ter premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega razpisa do povrnitve stroškov. 7.5 Omejitve sodelovanja: Do sredstev iz tega javnega razpisa niso upravičena podjetja, ki so bila na dan oddaje vloge glede na osnovno dejavnost razvrščena v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede, ki so podrobneje obrazložena v Prilogi 1: Navodila za pripravo vloge: – področje A – SKD – kmetijstvo in lov, gozdarstvo, – predelava in trženje kmetijskih proizvodov v posebnih primerih – ribištvo in ribogojništvo, – premogovništvo, – jeklarska industrija, – ladjedelništvo, – industrija sintetičnih vlaken. Do sredstev iz tega javnega razpisa niso upravičeni skupni raziskovalno-razvojni projekti podjetij katerih cilj je razvoj e-vsebin in e-storitev. Podrobnejša obrazložitev omejitve se nahaja v Prilogi 1: Navodila za pripravo vloge. V primeru, da podatki, na osnovi katerih se preverja izpolnjevanje posameznega pogoja v vlogi niso navedeni se šteje, kot da vloga ne izpolnjuje tega pogoja. 8. Ostale zahteve Vlagatelji, katerih vloge bodo v postopku ocenjevanja ocenjene pozitivno, bodo morali: – upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, kakor to narekuje 8. in 9. člen Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006 (Uradni list EU L št. 371, 27. 12. 2006), ter veljavna Navodila Organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007-2013; – hraniti vso dokumentacijo v zvezi z investicijo, v skladu z veljavnimi predpisi, najmanj do 31. 12. 2020, za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša Agencija; – zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi z investicijo vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa; – podjetje mora upoštevati omejitve glede sprememb projekta v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006 ES in ohraniti predmet investicije v območju regije in v podjetju vsaj pet let, v primeru malih in srednje velikih podjetij pa mora investicija ostati v regiji vsaj 3 leta po njenem zaključku po zaključku investicijskega projekta za isti namen; – sprejem financiranja pomeni, da se upravičenec strinja¸ da bodo podatki o dodelitvi sredstev upravičenca objavljeni v sredstvih obveščanja z navedbo upravičenca, imena operacije in zneska javnih virov financiranja operacije. – pri izvajanju projektov smiselno slediti naslednjim smernicam, pogojem za izbiro: – učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin); – okoljska učinkovitost (uporaba najboljših tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov); – trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza); – zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, pri katerih je to potrebno). – v primeru, da se ugotovi, da je višina sofinanciranja presegla maksimalne dovoljene stopnje, mora upravičeni prejemnik vrniti prejeta sredstva, ki presegajo maksimalne dovoljene stopnje. Nosilno podjetje in sodelujoča podjetja iz skupine, nastopajo na področju kohezijske politike v vlogi upravičencev. 9. Spodbujevalni učinek in nujnost pomoči V vlogi za pridobitev pomoči je potrebno dokazati, da je pomoč bistvenega pomena za uspeh predloženega projekta in da projekta ne bi bilo mogoče izvajati brez pomoči ali bi ga brez pomoči izvajali v mnogo daljšem časovnem obdobju, v manjšem obsegu ali na bistveno nižji kakovostni ravni. V skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 800/2008, z 6. 8. 2008 se pomoč velikemu podjetju lahko dodeliti samo, če je podjetje analiziralo možnost izvedbe projekta s prejeto regionalno državno pomočjo in brez nje. Veliko podjetje mora izkazati, da bo zaradi prejete državne pomoči izpolnilo enega ali več naslednjih meril: – dejansko povečalo stvarno velikost projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajalo, – dejansko povečalo obseg projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajalo, v stvarni ali finančni obliki, – zaradi prejete državne pomoči, skrajšalo dejanski čas, ki ga bo prosilec porabil za dokončanje projekta, – dejansko povečalo finančno vrednost projekta ali aktivnosti, ki jih bo izvajalo, – da projekta brez prejete regionalne državne pomoči, ne bi bilo možno izpeljati v zadevni regiji. Spodbujevalni učinek velika podjetja dokažejo z merljivimi kazalniki, kot so povečanje vlaganj v raziskovalno-razvojne dejavnosti, povečanje števila zaposlenih za raziskovalno-razvojne dejavnosti ali povečanje deleža vlaganj v raziskovalno-razvojno dejavnost v skupnih prihodkih podjetja. 10. Metodologija in merila za ocenjevanje vlog V postopek ocenjevanja vlog se bodo uvrstile le pravočasne in formalno popolne vloge v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije (Navodila za pripravo in oddajo vloge RIP), ki bodo v skladu s predmetom in namenom razpisa, ki bodo izpolnjevale pogoje za sodelovanje, ki so navedeni v razpisu. Postopek ocenjevanja vlog bo vodila komisija. Vloge bodo ocenjene na osnovi naslednjih meril: – I. sklop: Tehnološka merila (60%), – II. sklop: Poslovna merila (40%); Najmanjše potrebno število točk posameznega sklopa za uvrstitev v izračun končne ocene vloge, je 50 točk. V primeru, da pri oceni kateregakoli od zgornjih sklopov meril projekt ne doseže potrebnega najmanjšega števila točk, bo vloga zavrnjena, ne glede na to, če skupno število točk doseže/preseže prag za sofinanciranje. Metodologija in merila v posameznih sklopih, skupaj z maksimalnim številom točk, ki jih lahko vloga doseže znotraj posameznega merila, so podana natančneje opisana v razpisni dokumentaciji. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Končna ocena vloge bo izračunana po enačbi: OK = OT • 60%+OP • 40% kjer so: OK – končna ocena vloge OT – dosežena ocena (število točk) pri I. sklopu meril: Tehnološka merila OP – dosežena ocena (število točk) pri II. sklopu meril: Poslovna merila Prag končne ocene vloge, nad katerim bo vloga razvrščena na prednostno listo odobrenih projektov je 60 točk. Kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranje projektov, ki so dosegli prag števila točk, presega razpoložljiva sredstva, bodo sredstva razdeljena glede na prednostno listo ter dodatne kriterije, ki so podrobneje razloženi v razpisni dokumentaciji. V primeru, da vlagatelj odstopi od podpisa ali če se pogodba ne sklene v predpisanem roku, se sofinanciranje odobri naslednji vlogi glede na doseženo oceno. Del sredstev na razpisu lahko ostane nerazporejen v kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotne načrtovane vrednosti sofinanciranja, ki je opredeljena v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja. V primeru, da po končanem postopku izbora vlog in po roku za podpis pogodb z vlagatelji izbranih projektov v okviru posameznega odpiranja ostane na razpolago za naslednje odpiranje manj kot 3.125.000 EUR, se razpis zapre. Agencija bo objavila zaprtje razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije. 11. Dopolnilno financiranje: dopolnilno financiranje, skladno z drugim odstavkom 34. člena Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006, ni predvideno. 12. Dvojno financiranje upravičenih stroškov Sofinanciranje se lahko izvede le za upravičene stroške, ki niso oziroma se ne bodo financirali z drugimi javnimi sredstvi (iz državnega, lokalnega proračuna, virov EU in drugih virov) in v okviru namenov tega javnega razpisa ter za katere ni oziroma ne bo uveljavljalo znižanja davčne osnove v skladu z Uredbo o davčni regijski olajšavi za raziskave in razvoj (Uradni list RS, št. 136/06, 110/07). V primeru naknadne ugotovitve dvojnega financiranja posameznega upravičenega stroška znotraj posameznega razvojno-investicijskega projekta po tem razpisu iz različnih javnih virov, se prekine obveznost agencije po sklenjeni pogodbi za takšen projekt, zahteva pa se tudi vrnitev vseh izplačanih sredstev z zakonitimi zamudnimi obrestmi; takšnemu podjetju in odgovornim v podjetju se tudi lahko onemogoči sodelovanje na razpisih agencije za obdobje 5 let; 13. Zagotavljanje enakih možnosti: v javnem razpisu je zagotovljena enakost med spoloma in preprečena vsakršna diskriminacija med osebami, vključenimi v izvajanje razvojno-investicijskih projektov, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006. 14. Izvedba sofinanciranja Odobrena finančna sredstva bo agencija nakazovala neposredno na račun nosilnega podjetja in na račun sodelujočih podjetij. Osnova za izplačilo sredstev je s strani agencije pregledan in potrjen zbirni zahtevek za izplačilo, ki ga v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije pripravi in izstavi agenciji nosilno podjetje. Javni razpis upošteva pravilo kumulacije državnih pomoči, kar pomeni, da skupna višina vseh prejetih razvojnih spodbud posameznega podjetja iz vseh javnih virov, vključno s pomočjo po de minimis pravilu za iste upravičene stroške, ne sme preseči dovoljene skupne višine pomoči po namenih, za kar so vzpostavljeni instrumenti nadzora in spremljanja izpolnjevanja pravila kumulacije. 15. Obdobje za porabo sredstev: posamezni razvojno investicijski projekt iz naslova tega razpisa mora biti zaključen najkasneje v 24 mesecih od dneva podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma najkasneje do 31. 12. 2011 ob upoštevanju dodatnega pogoja, da morajo biti zadnji zahtevki za izplačilo s strani prejemnikov nepovratnih sredstev – podpisnikov pogodbe – poslani agenciji najkasneje do 31. 10. 2011. 16. Način oddaje vloge in razpisni rok Javni razpis bo odprt do porabe sredstev. V postopku za izbor projektov bodo obravnavane pravilne vloge. Vloga je pravilna, če je pravočasna, popolna in pravilno označena. Pravočasnost vloge Za pravočasne vloge se štejejo prijave, ki so v roku oddane v pisni obliki. Pri odpiranju se bodo upoštevale vloge, ki bodo pravočasno priporočeno oddane po pošti do vključno dneva oddaje vlog oziroma vloge, ki jih bodo vlagatelji osebno dostavili v glavno pisarno TIA na dan oddaje vlog najkasneje do 14. ure. Roka za oddajo vlog sta: 1. odpiranje: 16. 4. 2009 do 14. ure; 2. odpiranje: 14. 9. 2009 do 14. ure; Agencija prične s sprejemom vlog takoj po objavi. Vloge, ki bodo oddane po prvem roku za oddajo, bodo odprte na naslednjem odpiranju. Vloge, ki bodo prispele kasneje kot 14. 9. 2009 do 14. ure, bodo zavržene kot prepozne. Prav tako bodo vloge neodprte vrnjene pošiljateljem v primeru, da se javni razpis zaradi porabe sredstev zapre. Označevanje vlog Vloge morajo prijavitelji dostaviti v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – Vloga RIP 09« ter s polnim naslovom prijavitelja na zadnji strani ovojnice, v glavno in splošno pisarno Javne agencije za tehnološki razvoj RS, Dunajska cesta 22, 1511 Ljubljana. Nepravilno označenih in / ali nepravočasno prispelih vlog komisija ne bo obravnavala in bodo vrnjene pošiljatelju. Popolnost vloge Za popolno se šteje vloga, ki vsebuje: – izpolnjen Obrazec 1 RIP 09; – izpolnjen Obrazec 2 RIP 09; – izpolnjen Obrazec 3 RIP 09; – izpolnjen Obrazec 4 RIP 09. – elektronsko vlogo na CD/USB mediju, ki mora biti priložena pisni vlogi. – parafirana Priloga 3 RIP 09: Vzorec pogodbe o izvajanju in sofinanciranju Natančnejše informacije glede popolnosti vloge, izpolnjevanja Obrazcev in priprave vloge so opredeljene v Prilogi 1: Navodila za pripravo vloge. Morebitni popravki razpisne dokumentacije ter informacija o sredstvih, ki so v okviru posameznega odpiranja na razpolago za sofinanciranje projektov, bodo podani na spletni strani agencije najkasneje 15 dni pred prvim rokom za oddajo vloge. 17. Odpiranje vlog Vsa odpiranja vlog bodo izvedena tretji delovni dan po roku za oddajo vlog. Odpiranje vlog bo izvedeno v sejni sobi agencije. Odpiranje vlog zaradi pričakovanega večjega števila vlog ne bo javno. Vloge, ki ne bodo skladne s predmetom in namenom razpisa in vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev za sodelovanje, ki so navedeni v razpisu v razdelkih od 7. do 7.5 bodo zavrnjene. 18. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, vključno s 37. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006. Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani komisije in ocenjevalci, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti. Podatke navedene v vlogi, ki niso del poslovne skrivnosti, lahko agencija ali ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa uporabijo za evidence oziroma sezname in analize. 19. Obveščanje o izboru O izboru in dodelitvi sredstev odloči s sklepom direktor agencije. Prijavitelji bodo o izidu razpisa obveščeni s sklepom predvidoma v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog. Morebitne pritožbe zoper sklep prijavitelji vložijo na agencijo v roku 15 dni od prejema sklepa. Za odločanje o pritožbi je pristojno ministrstvo. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji. Prijavitelj – pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo javno objavljeni na spletni strani agencije (http://www.tia.si). 20. Razpisna dokumentacija Razpisna dokumentacija (besedilo razpisa, obrazci in priloge) je z dnem objave besedila razpisa v Uradnem listu RS na voljo na spletnih straneh: – agencije: http://www.tia.si in – Ministrstva za gospodarstvo: http://www.mg.gov.si. Razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani po predhodni najavi v času uradnih ur dvignejo tudi v Glavni in splošni pisarni agencije pri Anji Drnovšek od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije do zaprtja javnega razpisa. 21. Dodatne informacije in obveščanje Uradna spletna stran agencije je: http://www.tia.si. Vprašanja v zvezi z razpisom se posredujejo: – v elektronski obliki na naslov: infoRIP@tia.si ali – na uradno spletno stran agencije (obrazec za oddajo vprašanj pod razpisno dokumentacijo RIP-09 (FAQ)). – odgovore bo agencija javno objavila na uradni spletni strani. Agencija bo na uradni spletni strani: – najavila datum odpiranja vsaj 30 dni pred posameznim rokom za oddajo vlog; – vsaj 20 dni pred vsakim rokom za oddajo vlog, v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, organizirala informativni dan. Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko uradne spletne strani.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti