Uradni list

Številka 84
Uradni list RS, št. 84/2009 z dne 27. 10. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 84/2009 z dne 27. 10. 2009

Kazalo

3779. Pravilnik o kriterijih in načinu sprejemanja otrok v Vrtec Sonček Sveti Jurij ob Ščavnici, stran 11324.

Na podlagi 48. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 36/08), 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 25/08) in 13. člena Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno izobraževalnega zavoda OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 105/07) ter na predlog Sveta zavoda OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici je Občinski svet Občine Sv. Jurij ob Ščavnici na 26. redni seji občinskega sveta dne 30. 9. 2009 sprejel
P R A V I L N I K
o kriterijih in načinu sprejemanja otrok v Vrtec Sonček Sveti Jurij ob Ščavnici
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Svet Javnega vzgojno izobraževalnega zavoda s tem pravilnikom določa postopke in aktivnosti ob vključevanju otrok v vrtec.
2. člen
Ta pravilnik določa:
– Vpis in sprejem otrok v vrtec.
– Dokumentacijo ob vpisu.
– Sestavo komisije za sprejem otrok in način dela komisije.
– Prednostne kriterije za sprejem otrok v vrtec.
– Postopke pri uvajanju otrok v vrtec.
– Pogodbene obveznosti staršev.
– Izpis otroka iz vrtca.
– Končne določbe.
3. člen
Zavod je dolžan upoštevati ta pravilnik, ustanovitelj pa je ob večjem številu odklonjenih otrok (6–12 otrok glede na starostno obdobje otrok) dolžan zagotavljati prostorske kapacitete in zagotavljati dodatne oddelke, kot je opredeljeno v Zakonu ZOFVI in kot določa Zakon o lokalni samoupravi.
II. VPIS IN SPREJEM OTROK V VRTEC
4. člen
Vrtec vpisuje in sprejema otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest skozi vse leto.
V vrtec se praviloma sprejemajo predšolski otroci od dopolnjenega 11 meseca starosti do vključitve v osnovno šolo.
Izjemoma se lahko vpišejo in vključijo mlajši otroci od 11 mesecev (mati študentka, prva zaposlitev …), če normativi v oddelku niso zasedeni, in na podlagi sklepa komisije za sprejem otrok v vrtec.
5. člen
Redni vpis otrok v programe vrtca se izvede na podlagi razpisa za vpis otrok v vrtec, praviloma v mesecu aprilu za naslednje šolsko leto.
Razpis za vpis otrok v vrtec se objavi v sredstvih javnega obveščanja in na spletni strani vrtca.
6. člen
O sprejemu otrok v vrtec odloča ravnatelj (ali od njega pooblaščeni delavec) v primeru, da je v vrtcu več prostih mest, kot je vlog za vpis.
V primeru, da je vlog več kot razpoložljivih mest, pa odloča komisija za sprejem otrok v vrtec na podlagi kriterijev iz tega pravilnika.
Če obstaja dvom o resničnosti posameznih dejstev in okoliščin, navedenih v vlogi oziroma prijavi za sprejem otrok, sta ravnatelj ali komisija za sprejem otrok dolžna preveriti njihovo resničnost.
III. DOKUMENTACIJA OB VPISU
7. člen
Starši ob vpisu izpolnijo obrazec »Vloga za vpis otroka v vrtec«, ki je v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov, in je na voljo na sedežu vrtca.
Starši so v vlogi dolžni opozoriti na morebitne zdravstvene posebnosti pri otroku, katerih poznavanje je nujno potrebno za otrokovo zdravje in varnost.
Vpis otrok v vrtec opravi vodja vrtca ali s strani ravnatelja pooblaščena oseba, ki pripravi tudi pripravljalni postopek za delo komisije.
Sprejete prijave se vpišejo v evidenco prijav in označijo z zaporedno številko.
IV. SESTAVA KOMISIJE ZA SPREJEM OTROK V VRTEC IN NAČIN DELA KOMISIJE
8. člen
Komisijo za sprejem otrok (v nadaljevanju; komisija) imenuje ravnatelj s posebnim sklepom.
Komisija je sestavljena iz treh članov:
– en predstavnik občine ustanoviteljice (predstavnik občinske uprave, ki ga predlaga župan)
– en predstavnik vrtca, ki ga imenuje ravnatelj
– en predstavnik staršev, ki ga imenuje svet staršev.
Člani komisije se imenujejo za štiri leta in so lahko imenovani največ dvakrat zaporedoma. Mandat predstavnika staršev je vezan na vključenost otrok v vrtec.
Delo komisije vodi predsednik, ki ga člani komisije izvolijo iz med sebe na prvi seji.
Administrativno tehnična opravila za strokovno komisijo opravlja administrativna služba Osnovne šole Sv. Jurij ob Ščavnici.
9. člen
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec na seji.
Na seji komisije je lahko prisoten ravnatelj, vodja vrtca, in poslovni sekretar vrtca, ki pa nimajo pravice glasovanja.
Komisija lahko povabi na sejo tudi predstavnika pristojne institucije, ki lahko poda mnenje za posamezno vlogo ki je pomembno za odločitev pri sprejemu otrok (npr. center za socialno delo, pediatrična služba, patronažna služba …).
Komisija odloča o sprejemu s sklepi, ki jih sprejme z večino glasov vseh članov. Sklep mora komisija obrazložiti.
Na seji komisije se piše zapisnik, iz katerega mora biti razvidno:
– poimenska prisotnost članov komisije in vabljenih, ki so se udeležili seje
– ugotovitev števila prostih mest po oddelkih
– število prijavljenih, sprejetih in odklonjenih otrok
– prioritetni vrstni red za sprejem otrok med šolskim letom za primer novo nastalih prostih mest
– opis okoliščin, ki so bistveno vplivale na sprejem
– sprejete sklepe komisije.
Zapisnik podpiše predsednik komisije in je sestavni del dokumentacije vrtca. En izvod zapisnika se posreduje občinski upravi Občine Sv. Jurij ob Ščavnici.
V. PREDNOSTNI KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
10. člen
Komisija odloča o sprejemu otrok praviloma enkrat letno, najkasneje do 31. maja koledarskega leta na osnovi prijav, ki so bile vložene do 30. aprila koledarskega leta.
V skladu z Zakonom o vrtcih imajo prednost pri obravnavi in vključitvi otroci, katerih starši predložijo potrdilo Centra za socialno delo o ogroženosti družine, otroci s posebnimi potrebami, otroci katerih starši dokazujejo mnenja strokovnjakov iz področja zdravstva, pa še ni usmeritve.
Komisija odloča o sprejemu otroka v vrtec na podlagi naslednjih kriterijev:
+------------+-------------------------------------+-----------+
| Zap. štev. |Kriterij                             |Štev. točk |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     1.     |Otroci, ki jih opredeljuje 20. člen  |    20     |
|            |Zakona o vrtcih                      |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     2.     |Otrok zaposlenih obeh staršev        |    25     |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     3.     |Otrok, ki mu je bil odložen vpis v   |    10     |
|            |osnovno šolo                         |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     4.     |Otrok, ki ima skupaj s starši stalno |    20     |
|            |prebivališče v občini                |           |
|            |ustanoviteljici vrtca                |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     5.     |Otrok, ki je bil uvrščen v           |    10     |
|            |prednostni vrstni red v preteklem    |           |
|            |letu in ni bil sprejet v vrtec       |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     6.     |Otrok, kjer sta starša študenta      |    10     |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     7.     |Otrok, ki živi v enoroditeljski      |    10     |
|            |družini                              |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     8.     |Družina ima več vzdrževanih otrok    |     5     |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|     9.     |Otrok iz druge občine                |     5     |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|    10.     |Otrok vključen v celodnevni program  |     5     |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|    11.     |Vključenih je že več otrok v vrtec   |           |
|            |(za vsakega 2 točki)                 |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
|    12.     |Starost otroka (od 1–5 let) za vsako |           |
|            |leto se doda eno točko               |           |
+------------+-------------------------------------+-----------+
V primeru, ko so starši že vključenega otroka v vrtec neredni plačniki mesečne oskrbnine, se naslednjemu kandidatu, otroku iz iste družine iz skupnega števila zbranih točk, odšteje 10 točk.
11. člen
Komisija sprejeme sklep o tem, kateri otroci so na podlagi doseženega števila točk sprejeti v vrtec in kateri otroci zaradi premajhnega števila točk niso sprejeti, ter se jih uvrsti na čakalno listo po prednostnem vrstnem redu glede na doseženo število točk, od najvišjega do najnižjega.
Sklep podpiše predsednik komisije.
Če otrok do konca šolskega leta ni bil sprejet, ali ne bo mogel biti sprejet v vrtec zaradi pomanjkanja prostih mest, starši lahko podaljšajo vlogo za naslednje šolsko leto. Za datum oddaje vloge se upošteva oddaja prve vloge.
12. člen
Komisija najkasneje v 8 dneh po seji vsem staršem izda odločbo o sprejemu oziroma zavrnitvi sprejema otroka v vrtec. Za otroke, ki so bili sprejeti v vrtec, odločba določa datum vključitve otroka v vrtec in rok za sklenitev medsebojne pogodbe med vrtcem in starši.
Za otroke, ki so bili zavrnjeni, mora odločba vsebovati tudi obrazložitev, iz katere so razvidni podatki o številu razpoložljivih prostih mest v vrtcu za naslednje šolsko leto, podatke o številu vseh vpisanih otrok, navedba kriterijev, podatke o številu prejetih vlog, podatke o številu doseženih točk za zavrnjenega otroka, ter informacije na katero mesto je otrok uvrščen na čakalni listi.
13. člen
Zoper odločitev komisije za sprejem otroka v vrtec lahko starši v 15 dneh vložijo pritožbo na Svet zavoda. Svet zavoda mora o pritožbi odločati v 30 dneh po prejemu pritožbe.
VI. POSTOPKI PRI UVAJANJU OTROK V VRTEC
14. člen
Zavod je v skladu z veljavno zakonodajo dolžan obvestiti starše z možnostjo postopnega uvajanja otroka v vrtec pred rednim sprejetjem oziroma vpisom.
Zavod se zavezuje, da bo starše preko vročitve Publikacije vrtca seznanil z vso organiziranostjo vrtca.
Uvajalno obdobje naj traja do 10 dni. Starši so dolžni upoštevati priporočila zavoda v korist boljše adaptacije otroka in njegovega počutja v novem okolju.
Starši so ob začetku uvajanja dolžni predložiti potrdilo pediatra o otrokovem zdravstvenem stanju.
Hkrati so starši najkasneje z dnem uvajanja dolžni tudi vložiti vlogo za znižano plačilo na sedežu svoje občine.
VII. POGODBENE OBVEZNOSTI STARŠEV
15. člen
Po prejetem pisnem obvestilu o sprejetju otroka v vrtec, starši prejmejo na sedežu vrtca dva izvoda »POGODBE O DOLOČITVI MEDSEBOJNIH PRAVIC IN OBVEZNOSTI STARŠEV IN VRTCA«, ki so jo dolžni podpisati v roku 15 dni.
Če starši ne podpišejo pogodbe z vrtcem v določenem roku, oziroma ne zaprosijo za razumno podaljšanje roka vključitve otroka v vrtec iz utemeljenih razlogov oziroma otroka ne vključijo v vrtec s predvidenim datumom se šteje, da so straši umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec.
V tem primeru vrtec izda sklep o ustavitvi postopka vpisa otroka v vrtec in se lahko vključi drugi otrok po prioritetnem seznamu.
VIII. IZPIS OTROKA IZ VRTCA
16. člen
Starši so dolžni, tako kot vpisati, tudi otroka izpisati iz vrtca na ustreznem obrazcu, ki ga predpiše vrtec.
Starši izpišejo otroka iz vrtca en mesec pred odhodom (zaradi vstopa v OŠ, preselitve, iz drugih razlogov …) na sedežu vrtca.
Kolikor starši otroka ne izpišejo en mesec prej, se jim zaračuna oskrbnina vrtca še za en mesec z odbitkom prehrane.
Izpisani otrok nima prednosti pri morebitnem ponovnem sprejemu v vrtec in se lahko uvrsti le na čakalno listo.
IX. KONČNE DOLOČBE
17. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o kriterijih in načinu sprejemanja otrok v vrtec, ki ga je sprejel Svet zavoda dne 5. oktobra 1999.
Ta pravilnik predlaga Svet zavoda Osnovne šole Sv. Jurij ob Ščavnici, sprejme pa ga ustanovitelj vrtca Občina Sv. Jurij Sv. Jurij ob Ščavnici. Pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 602-7/2009
Sv. Jurij ob Ščavnici, dne 30. septembra 2009
Župan
Občine Sv. Jurij ob Ščavnici
Anton Slana l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti