Uradni list

Številka 52
Uradni list RS, št. 52/2009 z dne 8. 7. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 52/2009 z dne 8. 7. 2009

Kazalo

2586. Pravilnik o sofinanciranju programov za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Občini Kočevje, stran 7350.

Na podlagi 27. člena Statuta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 23/99, 53/99 – popravek, 73/02, 117/02, 43/03 in 44/05) je Občinski svet Občine Kočevje na 20. redni seji dne 20. 5. 2009 sprejel
P R A V I L N I K
o sofinanciranju programov za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Občini Kočevje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
(1) Ta pravilnik določa vrste in oblike podpore ter pogoje, merila in postopke za dodelitev podpore za kmetijska gospodarstva, v skladu z
– Uredbo Komisije (ES) št. 1857/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov in o spremembi Uredbe (ES) št. 70/2001 (UL L št. 358 z dne 16. 12. 2006, str. 3–22, v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (ES) št. 1857/2006),
– Uredbo Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL L št. 214 z dne 9. 8. 2008, str. 3–47, v nadaljnjem besedilu Uredba Komisije (ES) št. 800/2008), in
– Uredbo Komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči »de minimis« (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str. 5–10) za naložbe v dopolnilne in nekmetijske dejavnosti na kmetijah. Dopolnilne dejavnosti na kmetijah opredeljuje Uredba o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetijah.
(2) Prav tako se s tem pravilnikom določijo namen, upravičenci, pogoji in merila za dodelitev proračunskih sredstev za ukrepe, ki ne predstavljajo državno pomoč.
2. člen
(način zagotavljanja sredstev)
Sredstva za izvajanja ukrepov ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja se zagotavljajo z Odlokom o proračunu Občine Kočevje za tekoče leto.
3. člen
(oblika pomoči)
Pomoči po tem pravilniku se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v določeni višini za posamezne namene v obliki dotacij in subvencionirani obliki storitev.
4. člen
(izrazi)
Izrazi uporabljeni v tem pravilniku imajo naslednji pomen:
– »kmetijski proizvod« pomeni:
a) proizvode iz seznama v Prilogi I pogodbe ES, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva, zajetih v Uredbi Sveta (ES) št. 104/2000 z dne 17. decembra 1999 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva (UL L z dne 21.1.200, str. 22–52);
b) proizvode, ki se uvrščajo v oznake KN 4502, 4503 in 4504 (plutasti izdelki);
c) proizvode, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, kakor je navedeno v členu 3(2) Uredbe EGS št. 1898/87 z dne 2. julija 1987 o zaščiti poimenovanj, uporabljenih pri trženju mleka in mlečnih proizvodov (UL L št. 182 z dne 3. 7. 1987, str. 36–38),
– »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetijah za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo,
– »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponudbe za prodajo, dobave ali katerega koli drugega načina dajanja v promet razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu in vsake dejavnosti priprave proizvoda za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih,
– »mikropodjetje« je po tem pravilniku podjetje, ki ustrezajo definiciji iz člena 2 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 in pomeni podjetje, ki ima manj kot deset zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega dva milijona EUR,
– »bruto intenzivnost pomoči« pomeni znesek pomoči, izražen kot odstotek stroškov, za katere je projekt upravičen do pomoči. Vsi uporabljeni zneski so zneski pred odbitkom neposrednih davkov,
– »območja z omejenimi možnostmi« pomeni območja, kakor so jih države članice opredelile na podlagi člena 17 Uredbe (ES) št. 1257/1999,
– »kakovosten proizvod« je proizvod, ki izpolnjuje merila, določena v skladu s členom 32 Uredbe (ES) št. 1698/2005,
5. člen
(vrste pomoči)
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko sektorskih pravil za izvedbo naslednjih ukrepov:
1. Ukrepi, skladno z Uredbo Komisije (ES) št. 1857/2006
1.1 Naložbe v kmetijska gospodarstva
1.2 Varstvo tradicionalnih krajin in stavb
1.3 Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
1.4 Pomoč za spodbujanje kakovostnih proizvodov
1.5 Zagotavljanje tehnične podpore v kmetijstvu
2. Ukrepi, skladno z Uredbo komisije (ES) št. 1998/2006
1.6 Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah
1.7 Naložbe v opravljanje storitev in trženje proizvodov in storitev s kmetij
3. Ostali ukrepi občine
1.8 Izvajanje projektov lokalne razvojne strategije (Leader) s področja zgoraj navedenih ukrepov.
6. člen
(upravičenci do pomoči)
Upravičenci do pomoči so:
– pravne in fizične oseb, ki ustrezajo pogojem mikropodjetij, ki ustrezajo definiciji iz člena 2 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oziroma v zakupu kmetijska in gozdna zemljišča, ki ležijo na območju občine,
– člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti – na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in ima sedež in kmetijske površine na območju občine,
– organizacije, ki so registrirane za izvajanje tehnične pomoči na področju kmetijstva in gozdarstva,
– registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije.
II. NAČINI, MERILA IN KRITERIJI ZA DODELJEVANJE POMOČI
7. člen
(način dodeljevanja sredstev)
(1) Sredstva za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja se bodo dodeljevala na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, javne objave, natečaja, sklepa župana, potrjenih aktivnosti, skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih.
(2) V primeru pozitivne odločitve se v obrazložitvi sklepa opredelijo opravičljivi stroški, višina sredstev in namen za katerega so sredstva namenjena.
(3) Na podlagi sklepa (odločbe) se z upravičenci sklene pogodba, s katero se podrobneje opredeli medsebojne obveznosti.
(4) Občina podpore za ukrepe, ki so določeni v 10., 11., 12., 13. in 14. členu tega pravilnika, ne bo dodelila pred objavo identifikacijske številke vpisa zahtevka za izvzetje iz obveznosti priglasitve na spletni strani Generalnega direktorata za kmetijstvo in razvoj podeželja Komisije Evropskih skupnosti.
8. člen
(merila in kriteriji)
Merila in kriteriji za dodeljevanje sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja po tem pravilniku bodo podrobneje določena v javnem razpisu.
9. člen
(javni razpis)
(1) Razpisi, natečaji ali javna objava morajo vsebovati:
– namene, za katere se dodeljujejo sredstva,
– višino razpisanih sredstev za posamezni ukrep,
– pogoje in merila za pridobitev sredstev z navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi,
– upravičence za dodelitev sredstev,
– finančne določbe (najmanjši znesek/največji znesek),
– merila za ocenjevanje vlog,
– rok za vložitev zahtevkov,
– rok, do katerega bodo prosilci obveščeni o izidu razpisa.
(2) Vloge morajo vsebovati z razpisom, natečajem ali javno objavo zahtevane podatke, predvsem:
– osnovne podatke o prosilcu (ime, naziv, sedež), KMGMID številko, davčno številko, številko računa za nakazilo sredstev,
– namen zahtevka,
– izjavo o točnosti navedenih podatkov,
– izjavo, da upravičenec za ta namen še ni v tekočem letu prejel sredstev iz državnega, občinskega proračuna ali mednarodnih virov, če pa je, njeno višino pridobi občina od dajalca pomoči oziroma njeno višino dokaže vlagatelj z ustrezno dokumentacijo,
– druge zahtevane priloge (predračuni, računi, strokovna mnenja …).
III. UKREPI SKLADNO Z UREDBO KOMISIJE (ES) ŠT. 1857/2006
10. člen
Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo
Namen ukrepa je posodabljanje in prestrukturiranje primarne kmetijske proizvodnje, dvig dodane vrednosti in kakovosti v pridelavi, povečanje zaposlenosti v kmetijstvu in ohranjanje obdelanosti kmetijskih površin v občini.
Cilji ukrepa:
– zmanjšanje proizvodnih stroškov,
– izboljšanje in/ali preusmeritev proizvodnje,
– izboljšanje kakovosti,
– ohranjanje in izboljšanje naravnega okolja in izboljšanje higienskih razmer ali standarda za dobro počutje živali.
Podpore bodo dodeljene naložbam v lastno primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti. Med podpore v naložbe v kmetijska gospodarstva se štejejo:
– posodabljanje kmetijskih gospodarstev,
– urejanje pašnikov,
– urejanje kmetijskih ter gozdnih zemljišč ter dostopov.
Do sredstev so upravičena kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo in imajo sedež v občini.
Splošni pogoji upravičenosti:
– kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
– kmetijsko gospodarstvo mora z investicijo prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa,
– kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
– bruto intenzivnost pomoči ne sme presegati 50 odstotkov upravičenih stroškov na območjih z omejenimi dejavniki ter 40 odstotkov upravičenih stroškov za ostala območja,
– najvišji znesek dodeljene pomoči posameznemu podjetju ne sme preseči 400.000 eurov v obdobju treh proračunskih let ali 500.000 eurov, če je podjetje na območju z omejenimi dejavniki.
Predmet podpore sta naslednja sklopa naložb:
1. Posodabljanje kmetijskih gospodarstev
Sredstva se dodelijo za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih, razen za rejo toplokrvnih pasem konj, perutnine in kuncev. Za rejo drobnice se pomoči dodelijo na območjih z omejenimi dejavniki.
Upravičeni stroški:
– stroški za pripravo načrta za novogradnjo in adaptacijo hlevov,
– stroški za nakup materiala za adaptacijo hlevov in ureditev izpustov,
– nakupa in montaže nove tehnološke opreme za krmljenje, molžo in izločke,
– stroški nakupa materiala, opreme in stroški novogradnje pomožnih živinorejskih objektov (gnojne jame, gnojišča, seniki, silosi …),
– sofinanciranje adaptacije in rekonstrukcije gnojnih jam in gnojišč zaradi izpolnjevanja standarda nitratna direktiva ni mogoče,
– nakup nove in rabljene kmetijske mehanizacije,
– prva postavitev oziroma prestrukturiranje obstoječih intenzivnih in ekstenzivnih trajnih nasadov,
– stroški nakupa zemljišč v vrednosti do 10 odstotkov celotne naložbe, če je nakup kmetijskega zemljišča sestavni del celotne investicije,
– stroški nakupa in postavitve rastlinjaka s pripadajočo opremo,
– stroški nakupa in postavitve mrež proti toči,
– stroški projektne dokumentacije in stroški kot so honorarji arhitektov, inženirjev, svetovalcev, stroški za študije izvedljivosti, nakup patentov in licenc.
2. Urejanje pašnikov, kmetijskih zemljišč ter dostopov
Sredstva so namenjena urejanju pašnih površin in podpori pašnemu in kosnemu izkoriščanju travne ruše. Sredstva se dodelijo za novogradnjo pašnika ali za obnovo pašnika, starejšega od 10 let. Sredstva so namenjena izvedbi manjših zemeljskih del, ki ne pomenijo posega v prostor, z namenom izboljšanja rodovitnosti tal oziroma pogojev obdelave kmetijskih zemljišč.
Upravičeni stroški:
– stroški za nakup opreme za ograditev pašnikov z električno ograjo in pregraditev pašnika na pašne čredinke, stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino,
– stroški odstranjevanja skal, zarasti, ravnanja zemljišča, nasipanja: stroški strojnih storitev,
– stroški urejanja, obnove in izgradnje dovoznih poti: stroški strojnih storitev,
– splošni stroški (honorarji svetovalcev, stroški študij, projektne dokumentacije …).
11. člen
Varstvo tradicionalnih krajin in stavb
Z ukrepom želimo ohranjati proizvodno in neproizvodno dediščino na podeželju – objekte/tradicionalne stavbe, ki bi lahko služile skupnemu pomenu ter prispevati k privlačnosti vaškega okolja kot bivalnega prostora in potenciala za razvoj drugih dejavnosti. V okviru ukrepa se bodo izvajale podpore investicijam, ki imajo poseben pomen za ohranjanje naravne in kulturne dediščine na podeželju.
Cilji ukrepa:
– ohranitev naravne in kulturne dediščine na podeželju,
– prispevati k izboljšanju kvalitete bivanja na podeželju,
– ureditev skupnih površin in objektov za različne namene.
Predmet podpore je sofinanciranje obnove objektov na kmetijah, ki so vpisani v Register nepremične kulturne dediščine (RKD), ki ga vodi ministrstvo, pristojno za kulturo. Pomoč se odobri:
– za investicije, namenjene ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine, ki se nahajajo na kmetijskih gospodarstvih (arheološke, zgodovinske znamenitosti),
– za investicije ali prizadevanja za varstvo dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah kot so kmetijska poslopja, če naložba ne povzroči povečanja zmogljivosti kmetije.
Upravičenci do dodelitve državnih pomoči za ohranjanje tradicionalnih stavb so kmetijska gospodarstva, ki so vpisani v register kmetijskih gospodarstev, tradicionalna stavba (objekt) pa leži na območju občine.
Upravičeni stroški:
– stroški za pripravo dokumentacije za rekonstrukcijo (ponovno postavitev) ali obnovo oziroma sanacijo objekta (posnetek stanja, arhitekturni in statični načrt), projekt gradnje ali obnove, popis del, konservatorski program,
– stroški za nabavo materiala za obnovo,
– stroški za izvajanje del.
Splošni pogoji upravičenosti:
– objekt mora biti vpisan v register nepremične kulturne dediščine (RKD), ki ga vodi ministrstvo, pristojno za področje kulture,
– obnova objekta mora potekati v skladu s kulturnovarstvenimi pogoji in kulturnovarstvenim soglasjem Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije,
– kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
– kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah,
– investicija mora prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa.
Finančne določbe:
Bruto intenzivnost pomoči:
– za naložbe v neproizvodne objekte do 100 odstotkov dejanskih stroškov,
– za naložbe v proizvodna sredstva na kmetijah do 60 odstotkov dejanskih stroškov oziroma 75 odstotkov na OMD, pod pogojem, da naložbe ne povzročijo povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije,
– dodatna pomoč se lahko odobri v višini do 100 odstotkov za pokritje dodatnih stroškov, ki nastanejo zaradi porabe tradicionalnih vrst materiala, ki je potreben za ohranitev značilnosti kulturne dediščine na stavbah.
Najvišji znesek dodeljene pomoči je 5.000 eurov na kmetijsko gospodarstvo na leto.
12. člen
Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
Namen ukrepa je s povečanjem obsega zavarovanj zmanjšati posledice in tveganja, ki jih na plodovih in posevkih naredijo neugodne vremenski pojavi, ki jih lahko izenačimo z naravnimi nesrečami kot so spomladanska pozeba, toča, požar, udar strele, vihar in poplave ter zmanjšati tveganja in izgub nastale zaradi bolezni domačih živali.
Cilj ukrepa je zmanjšanje tveganja zaradi neugodnih vremenskih razmer in bolezni živali na kmetijski proizvodnji.
Predmet podpore je sofinanciranje upravičenih stroškov zavarovalnih premij za zavarovanje pridelkov in živine.
Upravičenci do sofinanciranja zavarovalne premije za zavarovanje kmetijske proizvodnje so kmetijska gospodarstva, ki imajo sedež na območju občine in sklenejo zavarovalno pogodbo za tekoče leto.
(1) Sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje izgub, ki jih povzročijo vremenske razmere, ki jih lahko izenačimo z naravnimi nesrečami in izgub, ki jih povzročijo bolezni živali ali napad škodljivcev.
(2) Upravičenci morajo izpolnjevati specifične pogoje določene v Uredbi o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijskih proizvodov za tekoče leto.
Splošni pogoji upravičenosti:
– kmetijsko gospodarstvo mora biti vpisano v evidenco kmetijskih gospodarstev, ki ga vodi pristojno ministrstvo za kmetijstvo,
– kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
– višina sofinanciranja občine je razlika med višino sofinanciranja zavarovalne premije iz nacionalnega proračun do 50 odstotkov opravičljivih stroškov zavarovalne premije za zavarovanje posevkov in plodov ter zavarovanje živali za primer bolezni.
13. člen
Pomoč za spodbujanje kakovostnih kmetijskih proizvodov
Namen ukrepa je spodbujati proizvodnjo kakovostnih kmetijskih proizvodov in s tem potrošnikom omogočiti večjo možnost dostopa do prehranskih proizvodov višje kakovosti. Prav tako je namen ukrepa promovirati območje pridelave kakovostnih kmetijskih proizvodov in s tem širjenje in uveljavljanje podjetniških iniciativ.
Cilji ukrepa:
– doseganje višje dodane vrednosti za osnovne kmetijske proizvode,
– utrjevanje tržnega položaja kmetov,
– izboljšanje dohodkovnega položaja kmetov,
– povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki proizvajajo kakovostne kmetijske proizvode in so vključena v sheme kakovosti.
(1) Predmet podpore je spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov.
(2) Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če storitve zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev.
(3) Izvajalci pomoči za spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov po tem pravilniku so organizacije, ki so registrirane za to dejavnost. Občina z izvajalci sklene pogodbo, v kateri opredeli posamezne naloge, časovne roke za izvedbo le-teh ter način izvedbe plačil.
Upravičeni stroški:
– stroški za tržne raziskave, zasnovo in oblikovanje proizvoda, vključno s pomočjo za pripravo vlog za priznavanje geografskih označb, označb porekla ali potrdil o posebni naravi proizvoda skladno z ustreznimi uredbami Skupnosti,
– stroški za uvedbo sistema zagotavljanja kakovosti, sistemov na temelju analize tveganj in kritičnih nadzornih točk, sistemov sledljivosti, sistemov za zagotavljanje upoštevanja pristnosti in tržnih normativov ali programov presoje vplivov na okolje, vključno s stroški usposabljanja osebja za uporabo programov in sistemov,
– stroški, ki jih zaračunavajo priznani certifikacijski organi za prvo potrditev sistemov zagotavljanja kakovosti in podobnih sistemov.
Upravičenci so izvajalci dejavnosti za spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov, skladno z nameni upravičenih stroškov.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev, do 100 odstotkov nastalih stroškov oziroma dejavnosti, če so v zvezi z izboljšanjem kakovosti kmetijskih proizvodov,
– pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne vključuje neposrednih plačil v denarju kmetijskim gospodarstvom,
– pomoč je dostopna vsem upravičencem, ne glede na njihovo tržno organiziranost oziroma članstvo v interesnih združenjih.
14. člen
Zagotavljanje tehnične podpore
Namen ukrepa je omogočiti tehnično pomoč primarnim kmetijskim pridelovalcem za pridobivanje novih znanj in za zagotavljanje ustrezne usposobljenosti kar je temeljni pogoj za izvajanje primarne kmetijske dejavnosti ter zagotavljanje pomoči kmetom v času bolezni in letnega dopusta.
Cilji ukrepa je povečevanje konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev skozi izobraževanje in s tem boljša učinkovitost kmetijstva ter dolgoročna sposobnost preživetja.
Predmet podpore:
Med podpore za zagotavljanje tehnične podpore štejejo:
– usposabljanje in izobraževanje kmetov v okviru društvene dejavnosti,
– izobraževanje, usposabljanje in informiranje kmetov in članov njihovih družin,
– stroški nadomeščanja kmeta, kmetovega partnerja med boleznijo in dopustom.
Upravičenci do sredstev (izvajalci tehnične podpore) so:
– registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije,
– organizacije, ki so registrirane za izvajanje tehnične pomoči na področju kmetijstva na območju občine ali regije.
Občina z izvajalci sklene pogodbo, v kateri opredeli posamezne naloge, časovne roke za izvedbo le-teh ter način izvedbe plačil.
(1) Upravičenci pod točkama prejšnjega odstavka morajo k vlogi predložiti letni program dela in dokazila, zahtevana z javnim razpisom.
(2) Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov skupine ali organizacije se omeji na stroške za zagotavljanje storitve.
Upravičeni stroški:
– Na področju izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu:
– stroški organiziranja programov usposabljanja.
– Na področju storitev nadomeščanja kmeta, kmetovega partnerja ali delavca na kmetijskem gospodarstvu med boleznijo in dopustom:
– stroški strojnih storitev,
– stroški dela nadomestne delovne sile.
– Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani:
– honorarji za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja, naprimer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje.
– Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanja na njih:
– stroški udeležbe,
– potni stroški,
– stroški izdaje publikacij,
– najemnine razstavnih prostorov,
– simboličnih nagrad, podeljenih na tekmovanjih do vrednosti 250 eurov na nagrado in zmagovalca.
– Na področju širjenja znanstvenih dognanj (prikazi in demonstracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) pod pogojem, da posamezna podjetja, znamke ali poreklo niso imenovani, z izjemo proizvodov iz Uredbe Sveta (ES) št. 510/2006, kjer so posamezna podjetja, znamke in poreklo imenovani.
– Stroški publikacij, katalogov ali spletišč, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcih danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da so predstavljeni v publikaciji (kritje stroškov priprave in tiska katalogov, kritje stroškov vzpostavitve internetne strani).
Finančne določbe:
Bruto intenzivnost pomoči:
– pomoč lahko krije do 100 odstotkov stroškov;
– pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem.
15. člen
Kumulacija (19. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006)
(1) Najvišji zneski pomoči, po posameznih ukrepih, ki so določeni v 10., 11., 12., 13. in 14. členu tega pravilnika, ne smejo preseči najvišjih zneskov pomoči določenih v členih od 4 do 16 Uredbe Komisije (ES) 1857/2006 ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz državnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Skupnosti.
(2) V zvezi z istimi stroški se pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (ES) št. 1857/2006, ne sme kumulirati z drugo državno pomočjo po členu 87(1) Pogodbe ali s finančnimi prispevki držav članic, vključno s tistimi iz drugega pod odstavka člena 88(1) Uredbe (ES) št.1698/2005 ali s finančnimi sredstvi Skupnosti v zvezi z nekaterimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči določena z Uredbo (ES) št. 1857/2006.
(3) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (ES) št. 1857/2006 se ne sme kumulirati s podporo »de minimis« v smislu Uredbe (ES) številka 1535/2007, glede na iste upravičene stroške ali naložbeni projekt, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči, določena v Uredbi Komisije (ES) št. 1857/2006 in v tem pravilniku.
IV. SPLOŠNA PRAVILA ZA GOSPODARSTVO »de minimis«
16. člen
Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijah
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je ustvariti pogoje in možnosti za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti, skozi sofinanciranje investicij.
Cilji ukrepa:
– izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskega gospodarstva,
– ustvarjanje novih delovnih mest,
– uveljavljanje podjetniških iniciativ članov kmečkega gospodinjstva.
Predmet podpore:
Sofinanciranje naložb za naslednje vrste namenov:
– predelavo kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi 1 Uredbe o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05),
– predelavo kmetijskih proizvodov, ki ni niso zajeti v Prilogi 1 Uredbe o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05),
– turizem na kmetiji,
– dejavnosti (storitve in izdelki), povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji,
– pridobivanje in prodaja energije iz obnovljivih virov,
– kompostiranje organskih snovi.
Upravičeni stroški:
– vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta,
– nakup nove opreme,
– promocija,
– splošni stroški.
K vlogi mora upravičenec priložiti še dodatno dokumentacijo:
– finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oziroma dokončanja le-te,
– pravnomočno upravno dovoljenje za gradnjo,
– račune za nakup strojev ali opreme oziroma račune o izvedenih delih (izjava),
– fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji.
Upravičenci do sredstev:
Nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmečkega gospodinjstva, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež in kmetijske površine na območju občine.
Splošni pogoji upravičenosti:
– upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05),
– dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
Finančne določbe:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
– najvišji delež pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov investicije,
– skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
17. člen
Trženje proizvodov in storitev iz dopolnilnih dejavnosti na kmetiji
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je sofinanciranje investicij v:
– neposredno prodajo kmetijskih proizvodov na kmetijah,
– neposredno prodajo kmetijskih proizvodov izven kmetije,
– storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo, opremo, orodji in živalmi ter oddajo le-teh v najem,
– izobraževanje na kmetijah, povezano s kmetijsko, gozdarsko in dopolnilno dejavnostjo na kmetiji.
Cilji ukrepa:
– utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev,
– izboljšanje dohodkovnega položaja kmetijskih gospodarstev,
– povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo storitve in trženje proizvodov in storitev s kmetij.
Upravičeni stroški ukrepa:
– vsi stroški v zvezi z izgradnjo ali obnovo objekta,
– nakup nove opreme,
– promocija,
– ostali splošni stroški.
K vlogi mora upravičenec priložiti še dodatno dokumentacijo:
– finančno konstrukcijo investicije s planom izvedbe oziroma dokončanja le-te,
– pravnomočno upravno dovoljenje za gradnjo,
– račune za nakup strojev ali opreme oziroma račune o izvedenih delih (izjava),
– fotokopijo dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le-ta še ni registrirana,
– mnenje pristojne strokovne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti.
Upravičenci do sredstev:
Nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmečkega gospodinjstva, ki se ukvarjajo ali se bodo ukvarjali z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev ter ima sedež na območju občine.
Splošni pogoji upravičenosti:
– upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji;
– dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
Finančne določbe:
– najvišji znesek dodeljene pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov. Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremukoli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
18. člen
Kumulacija (2. člen Uredbe komisije (ES) št.1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis)
Skupna pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 100.000 € oziroma 200.000 € bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let (2. člen Uredbe komisije (ES) št.1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči »de minimis«).
V. OSTALI UKREPI OBČINE
19. člen
Izvajanje projektov lokalne razvojne strategije (Leader)
Namen ukrepa:
Namen ukrepa je zagotavljanje sredstev za izvajanje projektov lokalne razvojne strategije Leader in za delovanje Lokalne akcijske skupine.
Predmet podpore:
Podpora je namenjena za naslednje namene:
– delovanje lokalne akcijske skupine, pridobivanje strokovnih znanj in animacija območja,
– izvajanja lokalne razvojne strategije, zlasti izvajanje prednostnih projektov, opredeljenih v lokalni razvojni strategiji in so skladni z cilji opredeljenimi v razvojnem programu podeželja 2007–2013,
– spodbujanje medregijskega in čezmejnega sodelovanja med posameznimi območji LAS znotraj Slovenije in čezmejnega sodelovanja z LAS območji drugih držav članic Evropske unije in tretjih držav.
Upravičenci do sredstev:
– lokalna akcijska skupina, priznana s strani ministrstva, pristojnega za kmetijstvo.
Finančne določbe: bruto intenzivnost pomoči – do 1 EUR na prebivalca.
VI. NADZOR IN SANKCIJE
20. člen
(Nadzor in sankcije)
Namensko porabo sredstev po tem pravilniku oziroma javnemu razpisu spremlja in preverja občinska uprava Občine Kočevje, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan.
Namenskost porabe ugotavlja nadzorni svet občine.
V primeru nenamenske porabe sredstev, pridobljenih po tem pravilniku, mora prejemnik sredstva vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi.
VII. KONČNI DOLOČBI
21. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik za sofinanciranje programov na področju kmetijstva na območju Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 86/02, 6/04).
22. člen
Ta pravilnik začne veljati enaindvajseti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja za programsko obdobje 2009–2013.
Št. 441-1/2009-1404
Kočevje, dne 20. junija 2009
Župan
Občine Kočevje
Janko Veber l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti