Uradni list

Številka 5
Uradni list RS, št. 5/2008 z dne 18. 1. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 5/2008 z dne 18. 1. 2008

Kazalo

Št. 423-23/2007-3 Ob-36582/07 , Stran 177
I. Namen razpisa: namen javnega razpisa je izbira programov varovanja in krepitve zdravja, ki jih bo v letih 2008 sofinanciralo Ministrstvo za zdravje. Ministrstvo bo programe vlagateljev, ki bodo izpolnjevali razpisne pogoje, ocenilo v skladu z merili in razpoložljivimi sredstvi in odločilo o načinu in višini sredstev, s katerimi bo izbrane programe sofinanciralo. II. Predmet razpisa so: A. Programi spodbujanja zdravega življenjskega sloga, A1 – Programi zmanjševanja škodljive rabe alkohola, A2 – Programi zmanjševanja rabe tobaka, A3 – Programi varovanja in krepitve zdravja z zdravo in uravnoteženo prehrano ter telesno dejavnostjo za zdravje A4 – Programi zmanjševanja zlorabe drog B. Programi primarne in sekundarne preventive na področju tveganega spolnega vedenja za okužbo s HIV pri populaciji moških, ki imajo spolne stike z moškimi III. Skupna okvirna višina sredstev razpisa Skupna okvirna višina sredstev razpisa je 430.000 EUR. Okvirna višina sredstev po posameznem predmetu razpisa je: A1 – 100.000,00 EUR, A2 – 100.000,00 EUR, A3 – 100.000,00 EUR, A4 – 100.000,00 EUR, B – 30.000,00 EUR. IV. Letna zagotovitev in poraba sredstev: sredstva morajo izbrani vlagatelji porabiti do 15. novembra 2008 razen v primerih, ko ministrstvo soglaša s kasnejšo porabo sredstev. V. Splošni pogoji za vse vlagatelje, ki se prijavljajo na razpis Razpis je namenjen izključno neprofitnim organizacijam. Na razpis se lahko prijavijo: društva, ustanove, javni zavodi in zasebni zavodi. Vsi vlagatelji morajo: 1. prijaviti program, ki je predmet razpisa, kar je razvidno iz razpisne dokumentacije, 2. program izvajati v Republiki Sloveniji, 3. biti registrirani in predložiti potrdilo o registraciji, 4. predložiti zadnje letno finančno in vsebinsko poročilo o delu vlagatelja programa, ki ga je potrdil ustrezen organ javnega zavoda, zasebnega zavoda, društva ali ustanove, 5. imeti izdelano finančno konstrukcijo za program, ki ga prijavljajo, iz katerega so razvidni prihodki in odhodki, delež lastnih sredstev, delež javnih sredstev, delež sredstev uporabnikov in delež sredstev iz drugih virov. VI. Splošna izhodišča za pripravo in izvedbo predloženih programov Program, s katerim vlagatelji kandidirajo na javni razpis mora: – biti nacionalnega pomena, – biti interdisciplinaren, – biti strokovno utemeljen, – vključevati različne partnerje na različnih ravneh v okolju, kjer se program izvaja, – spodbujati zdrav življenjski slog oziroma motivirati k spremembi zdravju škodljivega vedenja, – vsebovati načrt evalvacije programa. VII. Posebna izhodišča za pripravo in izvedbo, pogoji ter merila za izbor programov, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji po posameznem predmetu razpisa: A. Programi spodbujanja zdravega življenjskega sloga, A1 – programi zmanjševanja škodljive rabe alkohola. Izhodišča za pripravo in izvedbo programa: Namen razpisa je podpreti programe in projekte, ki sledijo ciljem in prioritetam Strategije EU za podporo državam članicam pri zmanjševanju škode zaradi uživanja alkohola, sprejete oktobra 2006. Ocene kažejo, da so škodljive posledice rabe alkohola za celotno populacijo EU hudo breme, in to tako za zdravstvene finance, kot tudi za druge sektorje (npr. gospodarstvo) ter družine in posameznike. Alkohol je v svetu šesti najpomembnejši vzrok za prezgodnjo umrljivost in obolevnost, v Evropi pa celo tretji oziroma prvi med mladimi. Kar 4% bremena bolezni v svetu lahko pripišemo alkoholu, v Evropi celo 8%. Kljub številnim prizadevanjem za omejitev problemov, povezanih z rabo in zlorabo alkohola, ki potekajo zlasti na ravni Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) in Evropske unije (EU), so še vedno prisotne velike potrebe po učinkovitejših ukrepih. Programi zmanjševanja škodljive rabe alkohola morajo slediti naslednjim prednostnim temam, ki so opredeljene v omenjeni strategiji Evropske komisije: – zaščita mladih ljudi, otrok in še nerojenega otroka; – zmanjšanje poškodb in števila smrti zaradi prometnih nesreč, povezanih z uživanjem alkohola; – preprečevanje škode zaradi uživanja alkohola pri odraslih in zmanjševanje negativnega vpliva na delovna mesta; – obveščanje, izobraževanje in dvigovanje ravni ozaveščenosti o vplivu škodljivega in nevarnega uživanja alkohola ter o primernih vzorcih uživanja alkohola. Strategija Evropske unije za podporo državam članicam pri zmanjševanju škode zaradi uživanja alkohola je v slovenskem jeziku dostopna na spletnem naslovu: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/sl/com/2006/com2006_0625sl01.pdf Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji: 1. v primeru, da gre za društvo ali ustanovo, vlagatelj deluje na nacionalni ravni, 2. v primeru, da gre za društvo ali ustanovo, namen delovanja vlagatelja presega interese članstva, 3. nosilec dejavnosti in/ali programa je že izvajal programe na področju zmanjševanja škodljive rabe alkohola. Merila za izbor: 1. Program spodbuja zmanjšano rabo alkohola in je prilagojen ciljni populaciji: – program na nerestriktiven način spodbuja ciljno populacijo k preživljanju delovnega in prostega časa brez alkohola, – program upošteva socialni kontekst, način življenja ciljne populacije in se izvaja neposredno v njenem okolju. 2. Medijska pokritost programa: – medijske vsebine informirajo, ozaveščajo in vzpodbujajo ciljno populacijo k zdravemu načinu življenja, – uporabljena komunikacijska sredstva zagotavljajo široko pokritost ciljne populacije (tiskani mediji, radio, TV, internet). 3. Utemeljenost programa: – program je osnovan na podlagi podatkov analiz stanja in znanstvenih raziskav na področju alkoholne politike, – program upošteva primere dobrih praks. 4. Učinkovitost programa: – metode dela v programu zagotavljajo doseganje zastavljenih ciljev, – aktivnosti v programu so dokazano učinkovite. 5. Izvirnost in dolgoročna naravnanost predloženega programa: – program ponuja izvirnost v pristopih, – program je dolgoročno naravnan – zagotavlja kontinuiteto in omogoča nadgradnjo. 6. Reference izvajalca: – poročila o predhodno izvedenih programih, – izkazana uspešnost predhodno izvedenih programov (npr. evalvacije, izjave posameznikov in ustanov, priporočila itd.). 7. Vključenost ciljne populacije: – uporabniki so vključeni v načrtovanje programa, – uporabniki so vključeni v izvedbo programa. 8. Multidisciplinarnost in partnerstvo v programu: – program ima ustrezno multidisciplinarno kadrovsko zasedbo, – program zagotavlja povezovanje ali projektno mreženje z drugimi ustanovami in organizacijami, ki so neposredno ali posredno povezane s ciljno populacijo (npr. industrijo zabave, gostinskimi lokali, občinami, bolnišnicami, zdravstvenimi domovi, centri za socialno delo, šolami, podjetji idr.), – med izvajalce programa so vključeni tudi prostovoljci. 9. Vrednotenje programa: – program ima opredeljen ustrezen način spremljanja in vrednotenja, – partnerji so vključeni v proces vrednotenja programa (ankete med uporabniki itd.). 10. Usklajenost načrta financiranja z vrsto dela, ki ga bodo opravljali posamezni izvajalci programa: – program ima pregledno in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov, – višina stroškov storitev se giblje v okviru realno primerljivih postavk, – stroški programa glede na število uporabnikov niso bistveno višji od stroškov v istovrstnih programih, razen v primerih, ko je odstopanje utemeljeno glede na cilje in druge posebnosti programa. Programi bodo ocenjeni v skladu z zgoraj navedenimi merili. Vsako posamezno merilo je ovrednoteno največ z 10 točkami, kar pomeni, da je program lahko ovrednoten z največ 100 točkami. A2 – programi zmanjševanja rabe tobaka Izhodišča za pripravo in izvedbo programa: Tobak je drugi največji vzrok smrti na svetu. Polovica ljudi, ki danes redno kadi, bo umrla zaradi tobaka (po podatkih SZO okoli 650 milijonov). Poleg velike umrljivosti kadilcev zaradi posledic kajenja, se je potrebno ozreti predvsem na zaskrbljujoče dejstvo, da na sto tisoče ljudi, ki niso nikoli prižgali cigarete, vsako leto umre za posledicami bolezni, ki jih povzroča pasivno kajenje. Prepoved kajenja v vseh zaprtih delovnih prostorih je zato eno od prioritetnih področij zagotavljanja zdravja v EU. V Sloveniji je 5. 8. 2007 stopila v veljavo novela Zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov, katere cilj je popolna zaščita zaposlenih iz vseh poklicnih skupin pred izpostavljenostjo za zdravje škodljivim vplivom tobačnega dima v delovnih prostorih ter zmanjšanje dostopnosti do tobačnih izdelkov mladoletnim osebam. K spremembam na tem področju nas je zavezovala tudi Okvirna konvencija svetovne zdravstvene organizacije za nadzor nad tobakom, hkrati pa se z novimi ukrepi za zaščito prebivalcev Slovenije pred posledicami s tobačnim dimom onesnaženega zraka, uvrščamo tudi med države EU, ki že uresničujejo sklepe Konference ministrov EU »Evropa brez tobaka« iz junija 2005. Slovenija z novimi ukrepi sledi tudi ciljem Zelene knjige: K Evropi brez tobačnega dima: politične možnosti na ravni EU, ki jo je predložila Komisija Evropskih skupnosti z namenom poiskati najboljši način za obravnavo pasivnega kajenja v EU. Namen razpisa je podpreti programe in projekte, ki bodo sledili ciljem in prioritetam dokumentov Svetovne zdravstvene organizacije in EU ter spremembam nacionalne zakonodaje v smislu zmanjševanja škodljivih posledic uporabe tobačnih izdelkov. Prednostne teme, ki pomenijo prioriteto v tem razpisu so: – podpora izvajanju spremenjene nacionalne zakonodaje in zakonodaje EU na področju omejevanja uporabe tobačnih izdelkov; – preprečevanje začetka kajenja pri mladih in spodbujanje k prenehanju kajenja vseh, ki kadijo. Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji: 1. nosilec dejavnosti in/ali programa je že izvajal programe na področju preprečevanja kajenja in posledic, ki jih za zdravje predstavlja uporaba tobačnih izdelkov, 2. dejavnost in/ali program se izvaja v sodelovanju več nevladnih organizacij, ki so povezane v koalicijo, zvezo ali podobno obliko združevanja. Merila za izbor: 1. Izhodišča za pripravo programa: – program je osnovan na podlagi rezultatov analiz stanja in znanstvenih raziskav na področju preprečevanje kajenja med mladimi, – program pri izvajanju aktivnosti upošteva družbeni kontekst, – usklajenost vsebine programa s trendi na področju tobačne politike v EU in v svetu. 2. Celovitost predloženega programa: – informiranje mladih o vseh vidikih kajenja in pasivnega kajenja kot javno zdravstvenega in družbeno ekonomskega problema, – promocija nekajenja v okoljih, kjer se mladi družijo in zadržujejo s poudarkom na preprečevanju pasivnega kajenja, – vzpodbujanje življenjskega sloga brez tobaka, – motiviranje za opuščanje kajenja. 3. Dejavnost zagotavlja boljše povezovanje med partnerji na vseh ravneh: – omogoča vključevanje in sodelovanje različnih partnerjev z regionalne in lokalne ravni, – zagotavlja promocijo različnih programov in pobud za vzpodbujanje nekajenja (internetna stran, zloženke, oglaševanje v medijih), – zagotavlja izmenjavo znanj, izkušenj in dobrih praks med partnerji (bilten, delavnice, konference, internet). 4. Razširitev programa med ciljno populacijo: – ciljna populacija programa je opredeljena, – prostovoljci so vključeni med izvajalce dejavnosti. 5. Ustreznost posredovanih sporočil: – jasno izražen cilj: preprečevanje kajenja in pasivnega kajenja med mladimi, – uporaba pozitivnega pristopa, ki spodbuja k nekajenju in zdravemu življenjskemu slogu nasploh. 6. Celovitost sporočil: – oblikovana sporočila celostno zajemajo predmet (program), – sporočilo vsebuje elemente informiranja, prepričevanja, vzgoje in motiviranja. 7. Ustreznost komunikacijskih orodij: – uporabljena komunikacijska orodja zagotavljajo široko pokritost ciljne populacije (tiskani mediji, radio/TV, internet), – spekter uporabljenih komunikacijskih orodij predstavlja smiselno celoto, – komunikacijska orodja omogočajo ustrezno nadgrajevanje sporočilnosti (npr. za doseganje ožjih ciljnih javnosti ...). 8. Dodana vrednost in izvirnost programa: – program se navezuje na obstoječe dosežke na tem področju in predstavlja dodano vrednost, – ponuja izvirnost v pristopih. 9. Program vključuje elemente vrednotenja učinkov: – program/dejavnost ima opredeljen ustrezen način spremljanja in vrednotenja, – učinek medijske podpore ima opredeljen ustrezen način spremljanja (javno mnenje, ankete ...), – partnerji so vključeni v proces ovrednotenja učinkov programa/dejavnosti (ankete med partnerji itd.). 10. Usklajenost načrta financiranja z vrsto dela, ki ga bodo opravljali posamezni izvajalci programa: – program ima pregledno in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov, – višina stroškov storitev se giblje v okviru realno primerljivih postavk. Programi bodo ocenjeni v skladu z zgoraj navedenimi merili. Vsako posamezno merilo je ovrednoteno največ z 10 točkami, kar pomeni, da je program lahko ovrednoten z največ 100 točkami. A3 – programi varovanja in krepitve zdravja z zdravo in uravnoteženo prehrano ter telesno dejavnostjo za zdravje Izhodišča za pripravo in izvedbo programa: Namen razpisa je podpreti programe in aktivnosti, ki sledijo usmeritvam Resolucije o nacionalnem programu prehranske politike (Uradni list RS, št. 39/05) in Strategije Vlade Republike Slovenije za spodbujanje telesne (gibalne) dejavnosti za zdravje, s poudarkom na: – zmanjševanju problema vnosa soli v dnevni prehrani pri vseh populacijskih skupinah; – povezovanju vsebin prehrane in telesne (gibalne) dejavnosti z namenom zmanjševanja prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih in mladostnikih; – izboljševanju kakovosti ponudbe organizirane prehrane za odrasle, ogrožene skupine prebivalcev. Ocene kažejo, da v Sloveniji presegamo dnevno priporočilo za vnos soli kar za 120%, kar predstavlja pomemben dejavnik za porast nekaterih kroničnih bolezni. Problem visokega vnosa soli ne predstavlja le vnos nekaterih živilskih izdelkov bogatih s soljo ter uporaba povečanih količin soli pri pripravi hrane, temveč tudi dosoljevanje že soljene hrane pri mizi. Namen razpisa je izbira programov in modelov za ozaveščanje in zmanjševanje vnosa soli prebivalcev, zaužite količino soli v dnevni prehrani in s tem vplivati na zniževanje porasta nekaterih kroničnih nenalezljivih bolezni. Prekomerna telesna teža in debelost je tako v Evropi kot v naši državi v trendu porasta. Podatki raziskav kažejo, da porast debelosti ne zaznavamo le pri odrasli populaciji, temveč tudi pri otrocih in mladih. Namen razpisa je izbrati programe in modele, ki so usmerjeni v osveščanje mladih o pomenu vzdrževanja zdrave telesne teže z zdravim načinom prehranjevanja in redno, dnevno telesno dejavnostjo. Organizirana in dobro načrtovana prehrana je ključnega pomena za zagotavljanje zdravja ogroženih skupin prebivalcev Slovenije. Namen razpisa je izbrati programe in modele za izboljšanje kakovosti prehrane skladno z Resolucijo ResAP (2003)3 Sveta Evrope o prehrani in prehranski oskrbi v bolnišnicah. Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji: 1. strokovne izkušnje in primeri dobrih praks na področju ozaveščanja in informiranja o zdravem prehranjevanju in zniževanju kroničnih bolezni 2. medijska podprtost. Merila za izbor: 1. Program naj bo osnovan na: – podlagi rezultatov analiz stanja in znanstvenih raziskav na področju vnosa soli in njenem vplivu na zdravje ljudi, – metodah dela, ki omogočajo učinkovito doseganje ciljev, – upoštevanju kulturnega konteksta, načina življenja in regionalne raznolikosti v prehranjevalnih navadah prebivalcev Slovenije. 2. Program mora vsebovati naslednja orodja: – preizkušene in učinkovite metode, – izvedbo javnih razprav, okroglih miz, srečanj, prireditev, – priprava, tisk in distribucija informativnih in izobraževalnih gradiv (publikacije, spletna stran) in oddaj (radio, TV ...). 3. Celovitost predloženega programa: – promocija zdravju koristne hrane, – promocija zdravega načina prehranjevanja s poudarkom na zniževanju vnosa soli. 4. Dodana vrednost in izvirnost programa: – program se navezuje na obstoječe dosežke na tem področju in predstavlja dodano vrednost, – ponuja izvirnost v pristopih. 5. Reference izvajalca projekta: – uspešno izkazani že izvedeni programi, – ustanove, ki podpirajo izvajanje programa. 6. Razširitev programa med ciljno populacijo: – uporabniki programa so opredeljeni, – prostovoljci so vključeni med izvajalce programa. 7. Multidisciplinarnost in multinstitucionalnost programa: – program povezuje različne ustanove, ki se ukvarjajo z zdravim prehranjevanjem, – program povezuje strokovnjake različnih strok na področju zdravega prehranjevanja, – program mora biti dolgoročno naravnan. 8. Mreženje in partnerstvo v programu: – program omogoča vključevanje partnerjev z regionalnih in lokalnih ravni, – program vključuje mreženje partnerjev na področju Slovenije. 9. Ovrednotenje programa: – program ima opredeljen ustrezen način ovrednotenja (informacijske in izobraževalne vsebine, število javnih razprav, okroglih miz, srečanj, prireditev itd.), – partnerji so vključeni v proces ovrednotenja učinkov programa (ankete med uporabniki itd.). 10. Usklajenost načrta financiranja z oziroma na vrsto dela, ki ga bodo opravljali posamezni izvajalci programa: – program ima pregledno in jasno konstrukcijo prihodkov, – višina stroškov storitev se giblje v okviru realnih primerljivih postavk, – stroški programa glede na število uporabnikov niso bistveno višji od stroškov v istovrstnih programih, razen v primerih, ko je odstopanje utemeljeno glede na cilje in druge posebnosti programa. Programi bodo ocenjeni v skladu z zgoraj navedenimi merili. Vsako posamezno merilo je ovrednoteno največ z 10 točkami, kar pomeni, da je program lahko ovrednoten z največ 100 točkami. A4 – programi varovanja in krepitve zdravja s preprečevanjem zlorabe drog Izhodišča za pripravo in izvedbo programa: Namen razpisa je podpreti programe in projekte, ki sledijo ciljem in prioritetam Resolucije o nacionalnem programu na področju drog 2004–2009. Pri pripravi programa je potrebno upoštevati tudi Zeleno knjigo o vlogi civilne družbe pri oblikovanju politike na področju drog v Evropski skupnosti. Problematika prepovedanih drog je pomembno vprašanje v domačem in mednarodnem prostoru. Z ustreznimi ukrepi in programi želimo prispevati k zmanjševanju povpraševanja po drogah, ki vključujejo primarno preventivne dejavnosti, programe zmanjševanje škode, zdravstvene obravnave in koordinacije med programi z različnimi koncepti delovanja. Problematika drog se obravnava v različnih mednarodnih vladnih in nevladnih organizacijah. Z razpisom želimo krepiti tovrstno mednarodno sodelovanje. Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji: 1. nosilec dejavnosti in/ali programa je že izvajal programe na področju prepovedanih drog; 2. dejavnost in/ali program se izvaja v sodelovanju več nevladnih organizacij, ki so povezane v koalicijo, zvezo ali podobno obliko združevanja; 3. vključevanje in povezovanje z mednarodnimi organizacijami in združenji. Merila za izbor: 1. Konsistentnost predloženega programa z analizo delovne obremenjenosti: – program ima dovolj zaposlenih za nemoteno izvajanje dela, – program ima pregledno in jasno konstrukcijo prihodkov in odhodkov, – program je dolgoročno naravnan – zagotavlja kontinuiteto in omogoča nadgradnjo. 2. Reference izvajalca: – poročila o predhodno izvedenih programih, – izkazana uspešnost predhodno izvedenih programov (evalvacije, izjave posameznikov in ustanov, priporočila ...). 3. Celovitost predloženega programa: – uporabniki (ciljna skupina) programa so ustrezno opredeljeni – starost, ocena potreb, – uporabniki so vključeni v načrtovanje in izvedbo programa, – prostovoljci so vključeni med izvajalce programa. 4. Dodana vrednost in izvirnost programa: – omogoča vključevanje in sodelovanje različnih partnerjev z regionalne in lokalne ravni, – zagotavlja izmenjavo znanj, izkušenj in dobrih praks med partnerji (bilten, delavnice, konference, javne razprave, okrogle mize, srečanja, prireditve, medijska promocija, publicistika, internet). 5. Utemeljenost programa: – temelji na oceni stanja na podlagi podatkov študij in raziskav, – strokovno in teoretično utemeljen, – vključuje zdravstvene, socialne, ekonomske, vedenjske dejavnike, življenjski slog, neenakost v dostopnosti programov. 6. Razširitev vsebin programa med različne ciljne skupne in organizacije: prepoznavnost dejavnosti zveze, društva ali ustanove med ciljno populacijo, laično in strokovno ter politično javnostjo (ustrezna dokazila). 7. Multidisciplinarnost in multinstitucionalnost programa: – program povezuje različne ustanove, ki se ukvarjajo s problematiko drog, – program povezuje strokovnjake različnih strok na področju drog, – program mora biti dolgoročno naravnan. 8. Mreženje in partnerstvo v programu: – program ima za cilj zmanjševanje razlik med spoloma in obrobnimi skupinami prebivalstva, – program ima pregledno in utemeljeno strategijo izvajanja programa v različnih kupnostih – izjave ministrstev, lokalnih skupnosti in drugih (sponzorji, donatorji) o podpori. 9. Vrednotenje programa: – program ima opredeljen ustrezen način vrednotenja (informacijske in izobraževalne vsebine, število javnih razprav, okroglih miz, srečanj, prireditev, publikacij itd.), – partnerji so vključeni v proces vrednotenja učinkov programa (ankete med uporabniki itd.). 10. Mednarodna dejavnost: – sodelovanje v mednarodnih vladnih in nevladnih organizacijah ter združenjih. Programi bodo ocenjeni v skladu z zgoraj navedenimi merili. Vsako posamezno merilo je ovrednoteno največ z 10 točkami, kar pomeni, da je program lahko ovrednoten z največ 100 točkami. B – Programi primarne in sekundarne preventive na področju tveganega spolnega vedenja za okužbo s HIV pri populaciji moških, ki imajo spolne stike z moškimi. Izhodišča za pripravo in izvedbo programa: Namen razpisa Ministrstva za zdravje je podpreti programe in projekte, ki vzpodbujajo izvajanje aktivnosti ozaveščanja za varnejšo spolnost ciljne populacije moških, ki imajo spolne stike z moškimi in so v skladu z vsebino akcijskega načrta za obvladovanje HIV/AIDS, ki ga je predlagala Evropska komisija ter z Bremensko deklaracijo »Odgovornost in partnerstvo – skupaj proti HIV/AIDS« sprejeto na ministrski konferenci marca 2007. Predlagani programi naj bodo prilagojeni specifičnim potrebam te populacije. Obsega naj informiranje, motiviranje za spremembo vedenja in prevzemanje preventivnega vedenja, vključno s promocijo uporabe kondomov in lubrikantov ter promocijo prostovoljnega zaupnega testiranja s svetovanjem. Osredotoča naj se na: – individualne dejavnike spreminjanja tveganega spolnega vedenja za okužbo s HIV, – izpostavlja naj vedenjske in socialne vidike širjenja HIV. Pogoj, ki ga morajo izpolnjevati vlagatelji: 1. imajo izkušnje z izvajanjem programov na področju izvajanja aktivnosti promocije varnejše spolnosti za moške, ki imajo spolne stike z moškimi in pri preprečevanju in obvladovanju okužbe s HIV med to populacijo. Merila za izbor: 1. Program je usmerjen na populacijo moških, ki imajo spolne stike z moškimi ter: – temelji na oceni stanja na podlagi podatkov študij, raziskav in izkušenj preteklih programov, – uporablja metode dela, ki zagotavljajo doseganje ciljev, – upošteva kulturni kontekst, način življenja ciljne populacije in se izvaja neposredno v njenem okolju. 2. Celovitost predloženega programa – izobraževanje: – informiranje in izvedba izobraževanj za uporabnike, – informiranje in izvedba izobraževanj za prostovoljce, – priprava in tisk informacijskih in izobraževalnih gradiv za distribucijo na mestih zbiranja (klubi, lokali). 3. Celovitost predloženega programa – promocija: – motiviranje za spremembo vedenja in prevzemanje preventivnega vedenja, – promocija uporabe in razdeljevanje kondomov in lubrikantov na mestih zbiranja, – promocija prostovoljnega zaupnega testiranja s svetovanjem. 4. Ravni intervencije: – skupinske oblike dela (delavnice, diskusijske skupine itd), – izvedba vrstniških individualnih svetovanj, – vrstniško anonimno svetovanje po telefonu, – oblikovanje samopomočnih skupin HIV seropozitivnih oseb. 5. Raznolikost pristopov glede na ciljno skupino (mlajša, starejša generacija): – program segmentira heterogeno ciljno populacijo v manjše homogene skupine in izhaja iz njihovih specifičnih potreb, – program obsega aktivnosti za vključevanje težje dostopnih ciljnih skupin (starejši itd), – prostovoljci in uporabniki so vključeni v načrtovanje in izvedbo programa. 6. Geografska razširitev programa: – posodobitev posnetka stanja mest, kjer se zbirajo MSM in nevladnih organizacij, ki delajo z MSM v Sloveniji, – mreženje nevladnih organizacij s poudarkom na čim boljšem pokrivanju mest, kjer se zbirajo MSM. 7. Mreženje in partnerstvo v programu: – sodelovanje pri spremljanju spreminjanja kazalnikov tveganih vedenj za okužbo s HIV med MSM v okviru epidemiološkega spremljanja okužbe s HIV, – sodelovanje pri spremljanju deleža s HIV okuženih MSM z nevezanim anonimnim testiranjem v okviru epidemiološkega spremljanja okužbe s HIV, – partnerstvo med organizacijami, ki delajo z moškimi, ki imajo spolne stike z moškimi, na področju Slovenije in z mednarodnimi organizacijami. 8. Multidisciplinarnost in multinstitucionalnost programa: – program ima ustrezno multidisciplinarno kadrovsko zasedbo, – program ima ustrezno multinstitucionalno kadrovsko zasedbo. 9. Evalvacija programa: – program ima opredeljen ustrezen način evalvacije vključno s procesnimi kazalniki (število delavnic, število vključenih v delavnice itd), – uporabniki so vključeni v evalvacijo učinkov programa (ankete med uporabniki itd). 10. Usklajenost načrta financiranja z oziroma na vrsto dela, ki ga bodo opravljali posamezni izvajalci programa: – program ima pregledno in jasno konstrukcijo prihodkov, – višina stroškov storitev se giblje v okviru realnih primerljivih postavk, – stroški programa glede na število uporabnikov niso bistveno višji od stroškov v istovrstnih programih, razen v primerih, ko je odstopanje utemeljeno glede na cilje in druge posebnosti programa. Programi bodo ocenjeni v skladu z zgoraj navedenimi merili. Vsako posamezno merilo je ovrednoteno največ z 10 točkami, kar pomeni, da je program lahko ovrednoten z največ 100 točkami. VIII. Pogoji za dodelitev sredstev 1. Izločeni bodo: – programi profitnih organizacij, – programi, ki niso predmet razpisa, – programi, ki se ne izvajajo po vsej Sloveniji in torej niso nacionalnega pomena, – programi in aktivnosti, ki so sestavni del letnega programa izvajalca in so v celoti financirani iz proračunskih sredstev in drugih javnih sredstev, – strokovna srečanja, strokovni založniški projekti, programi/projekti, ki jih izvajalci v celoti tržijo in investicijski projekti, – vloge, ki ne bodo oddane na predpisanem obrazcu v zahtevani obliki, – vlagatelji, ki so bili pogodbena stranka ministrstva v preteklih letih in niso redno in v celoti izpolnjevali svojih obveznosti do ministrstva. 2. Vlagatelj se lahko z istim programom prijavi le na en predmet razpisa (A ali B). 3. Program, ki bo maksimalno ocenjen lahko prejme sredstva v višini največ 70% vrednosti prijavljenega programa. Program, ki bo maksimalno ocenjen po posameznem predmetu razpisa, lahko prejme sredstva predvidoma največ v višini do: A1 – 100.000,00 EUR, A2 – 100.000,00 EUR, A3 – 100.000,00 EUR, A4 – 100.000,00 EUR, B – 30.000,00 EUR. Ministrstvo bo na podlagi ocene programov glede na pogoje in merila za izbor sofinanciralo najbolje ocenjene programe po točkovnem vrstnem redu v okviru posameznega predmeta razpisa. V primeru, da po ocenjevanju prispelih programov ostane določen del sredstev pri posameznem predmetu razpisa nerazdeljen, se lahko komisija odloči prerazporediti ta nerazdeljena sredstva na tiste predmete razpisa, kjer bodo ocenjeni programi prejeli najvišje število točk. 4. Ministrstvo za zdravje bo sofinanciralo le stroške, specificirane pod točko 4.2. (struktura cene programa) v obrazcu PZ 2008, ki je del razpisne dokumentacije. IX. Obvezna oblika in vsebina vloge: 1. Vlagatelji morajo vlogo oddati na razpisnem obrazcu PZ 2008 »Prijava na javni razpis za sofinanciranje programov varovanja in krepitve zdravja v letih 2008«. Razpisna dokumentacija (obrazec PZ 2008, vzorec pogodbe s priloženo disketo ali CD-jem) je vlagateljem na voljo v glavni pisarni Ministrstva za zdravje, Štefanova 5, Ljubljana, I. nadstropje, soba št. 22, vsak delavnik med 8. in 12. uro oziroma na spletnem naslovu http://www.gov.si/mz v rubriki Javni razpisi. 2. Popolna vloga vsebuje naslednje dokumente: a) prijavo na pravilno izpolnjenem obrazcu PZ 2008 z vsemi zahtevanimi podatki in s prilogami, b) podroben opis programa, c) potrdilo o registraciji, d) zadnje letno finančno in vsebinsko poročilo, ki ga je potrdil ustrezni organ društva, ustanove, javnega zavoda ali zasebnega zavoda, e) vzorec pogodbe, izpolnjen z vsemi podatki vlagatelja, podpisan in opremljen z žigom. 3. Obrazec PZ 2008 in izpolnjen vzorec pogodbe morata biti izpolnjena v Wordovem urejevalniku besedil (`97 ali novejši) in priložena v papirni in elektronski obliki (CD ali 3.5« HD disketa DOS formata) k prijavi na razpis. Iz nadaljnjega postopka ocenjevanja bodo izločene vse vloge, ki ne bodo oddane na predpisanem obrazcu v zahtevani obliki. 4. Za informacije v zvezi z razpisom so prijaviteljem med 10. in 11. uro vsak dan na voljo tel. 01/478-60-38 in elektronski naslov: leopoldina.peternel@gov.si. X. Predložitev vlog 1. Vloge z vso potrebno dokumentacijo pošljite v zaprti kuverti na naslov: Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, označeno z oznako »Ne odpiraj – javni razpis PZ 2008«. Na hrbtni strani mora biti napisan naslov vlagatelja! Vsak posamezni program je potrebno skupaj z zahtevano dokumentacijo predložiti v posebni kuverti, označeni na način, ki je predpisan v tej točki. 2. Rok za oddajo vlog je 11. februar 2008. Šteje se, da je vloga prispela pravočasno, če je prispela najkasneje do 12. ure dne, 11. 2. 2008, v glavno pisarno Ministrstva za zdravje, Štefanova 5, Ljubljana. Nepravočasno prispelih ali nepravilno označenih vlog strokovna komisija ne bo obravnavala in jih bo neodprte vrnila vlagateljem. XI. Odpiranje vlog: odpiranje prejetih vlog se bo pričelo 12. 2. 2008 in ne bo javno. XII. Izid razpisa Vlagatelji bodo o izboru programov obveščeni najkasneje v 60. dneh od dneva, ko bo končano odpiranje vlog. Na podlagi predloga komisije o vlogah odloči minister s sklepom. Vlagatelj lahko na ministrstvo v roku 8 dni od prejema sklepa vloži zoper ta sklep pritožbo, o kateri bo odločal minister.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti