Uradni list

Številka 62
Uradni list RS, št. 62/2008 z dne 20. 6. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 62/2008 z dne 20. 6. 2008

Kazalo

2666. Odlok o notranji organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Lendava, stran 8368.

Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07) in v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji delovnih mest in nazivih v organih javne uprave v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 43/04, 58/04 – popr., 138/04, 35/05, 60/05, 112/05, 49/06, 140/06, 9/07, 101/07, 33/08) ter 17. člena Statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 26/99, 119/00, 69/02 in 69/06) je Občinski svet Občine Lendava na 18. redni seji dne 2. 6. 2008 sprejel
O D L O K
o notranji organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Lendava
1. Splošna določba
1. člen
S tem odlokom se ustanavlja Občinska uprava Občine Lendava.
Sedež Občinske uprave Občine Lendava je v Lendavi, Glavna ulica 20.
Ta odlok določa:
– delovno področje in naloge Občinske uprave Občine Lendava (v nadaljevanju: občinska uprava)
– način in organizacijo občinske uprave
– način vodenja občinske uprave.
2. Delovno področje in naloge občinske uprave
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz pristojnosti Občine Lendava zlasti na naslednjih področjih:
– področje javne uprave,
– splošne in kadrovske zadev,
– javne finance,
– gospodarske javne službe,
– področje civilne zaščite,
– javni red in varnost,
– varstvo okolja,
– stanovanjsko dejavnost in prostorski razvoj,
– zdravstvo, socialo, kulturo in ostale družbene dejavnosti,
– nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
Občinska uprava po potrebi opravlja tudi naloge za nemoteno delovanje krajevnih skupnosti.
Občinska uprava opravlja svoje naloge na podlagi in v skladu z zakonom, podzakonskimi predpisi in predpisi občine.
3. člen
Na podlagi Odloka o ustanovitvi skupnega organa občinske uprave »Medobčinski inšpektorat« (Uradni list RS, št. 141/04) je ustanovljen Medobčinski inšpektorat občin Lendava, Kobilje in Dobrovnik, ki deluje kot skupni organ občinske uprave za izvrševanje upravnih nalog na področju inšpekcijskega nadzora ter občinskega redarstva. Delo inšpekcijskih služb je usmerjeno predvsem v varstvo občanov, varstvo potrošnikov in nadzor nad izvajanjem sprejetih odlokov posameznih občin ustanoviteljic.
Naloge in pooblastila delavcev občinske uprave na področju medobčinske inšpekcije in redarstva so določene s posebnim odlokom.
4. člen
Delo občinske uprave je javno. Javnost dela občinske uprave se zagotavlja:
– z objavljanjem splošnih aktov občine,
– z uradnimi sporočili za javnost,
– s posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z zakonom, ki ureja to področje oziroma
– na drug način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
O delu občinske uprave obveščata javnost župan in tajnik občine.
Pri poslovanju s strankami mora občinska uprava zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti in osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim hitreje in čim lažje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi.
Občinska uprava je dolžna omogočiti strankam posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela, le-te obravnavati in nanje odgovoriti v razumnem roku.
5. člen
Občinska uprava zagotavlja dvojezično poslovanje v skladu s posebnimi pravicami avtohtone narodne skupnosti.
3. Organizacija občinske uprave
6. člen
Občinska uprava je organizirana po notranjih organizacijskih enotah. Podrobnejšo notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan.
7. člen
Organizacija občinske uprave je prilagojena njenemu poslanstvu in nalogam ter upravnim in delovnim procesom in zagotavlja:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje upravnih in drugih nalog,
– učinkoviti notranji nadzor nad opravljanjem upravnih in drugih nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev in
– učinkovito sodelovanje z organi občine in zunanjimi institucijami.
8. člen
Za izvajanje nalog v občinski upravi se ustanovijo naslednje notranje organizacijske enote:
– Urad župana,
– Urad za prostorsko in projektno načrtovanje,
– Oddelek za lokalno samoupravo in družbene dejavnosti,
– Oddelek za pravne, upravne in premoženjske zadeve,
– Oddelek za okolje, inšpekcije in režijski obrat.
9. člen
Urad župana opravlja naslednje naloge:
– organizacijska, informacijska, logistična in strokovna podpora pri delu urada župana in podžupanov,
– vsebinsko in terminsko usklajevanje programov dela ter aktivnosti župana in občinske uprave,
– priprava in koordinacija poslovnih sestankov, prireditev in protokolarnih srečanj,
– informiranje občanov in stiki z javnostmi,
– daje smernice in navodila za pripravo gradiv in sej občinskega sveta ter delovnih teles občinskega sveta,
– nadzor nad izvajanjem proračuna in koordinacija zahtevnejših nalog,
– spremljanje učinkov gospodarskih javnih služb, občinske uprave in krajevnih skupnosti,
– koordiniranje uresničevanja razvojnega programa,
– vodi upravni postopek in izdaja odločbe na II. stopnji,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
10. člen
Urad za prostorsko in projektno načrtovanje opravlja naslednje naloge:
– vodi prostorsko planiranje in spremlja njegovo uresničevanje,
– sodeluje pri pripravi investicij ter njihovo umeščanje v prostor,
– načrtuje in spremlja aktivnosti posega v prostor,
– izvaja aktivnosti ustvarjanja pogojev za gradnjo in posodabljanja komunalne infrastrukture,
– skrbi za trajnostni razvoj in načrtno varovanje okolja,
– skrbi za izgled okolja in prostorski informacijski sistem,
– pripravlja strokovne podlage za izvajanje lokacijskih dovoljenj,
– vodi postopke priprave investicijskih in razvojnih projektov,
– spremlja in nadzoruje izvajanje investicijskih in razvojnih projektov,
– organizira informacijske podatkovne baze s področja prostorskih zadev,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
11. člen
Oddelek za lokalno samoupravo in družbene dejavnosti
a) Delovno področje za lokalno samoupravo:
– organizira ter izvaja strokovna opravila s področja lokalne samouprave,
– skrbi za zakonito funkcioniranje lokalne samouprave,
– organizira informacijski sistem s področja lokalne samouprave in oblik odločanja občanov,
– pripravlja, organizira in sodeluje pri izvedbi sej občinskega sveta, odborov, delovnih skupin in komisij občinskega sveta,
– skrbi za izvajanje sklepov občinskega sveta,
– organizacijsko in administrativno skrbi za delo nadzornega odbora občine in sosveta predsednikov krajevnih skupnosti,
– sodeluje pri pripravi vsebinskega in finančnega programa občinskega sveta in krajevnih skupnosti ter spremlja njihovo izvajanje ter učinke,
– spremlja delo krajevnih skupnosti in organizira zahtevnejša strokovna opravila za krajevne skupnosti v okviru občinske uprave,
– skrbi za organizacijo in izvedbo postopkov lokalnih volitev ter za pomožna opravila pri izvedbi drugih volitev na podlagi zakona,
– spremlja spremembo zakonodaje in delo državnega zbora RS,
– opravlja prevajalske naloge ter naloge s področja dvojezičnega poslovanja,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
b) Delovno področje za družbene dejavnosti:
– organizira ter izvaja strokovna opravila s področja družbenih dejavnosti in društev,
– skrbi za uresničevanje ustanoviteljskih pravic in obveznosti občine na področju družbenih dejavnosti,
– pripravlja letne programe financiranja institucij s področja družbenih dejavnosti, organizacij in društev ter spremlja učinke financiranja,
– izvaja upravne postopke s področja družbenih dejavnosti,
– vodi aktivnosti pri razvoju družbenih dejavnosti,
– sodeluje pri delu svetov javnih zavodov in skladov, kjer je občina ustanovitelj,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
12. člen
Oddelek za pravne, upravne in premoženjske zadeve
a) Delovno področje za pravne in upravne zadeve:
– rešuje pravne in upravne zadeve,
– pripravlja splošne in druge akte,
– sprejema vloge in pritožbe občanov in inštitucij,
– organizira ter izvaja strokovna opravila s področja pravnih in upravnih zadev,
– izvaja upravni postopek s področja premoženjskih, stanovanjskih in finančnih zadev na I. stopnji,
– skrbi za strokovna opravila v zvezi z izvajanjem načrta nabave in prodaje stvarnega premoženja občine,
– organizira informacijski sistem s področja premoženjskih zadev in ekonomsko-socialnega položaja občine,
– skrbi za kadrovsko poslovanje,
– nudi pretok strokovnih informacij občanom,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
b) Delovno področje za finance in računovodstvo:
– organizira ter izvaja strokovna opravila s področja premoženjskih, finančnih in računovodskih zadev,
– izvaja finančno in računovodsko načrtovanje ter analize s področja dejavnosti in razvoja občine,
– izvaja strokovna opravila s področja knjigovodstva, predpisanih evidenc in izvajanja proračuna,
– načrtuje in spremlja ekonomiko gospodarskih javnih služb,
– izvaja računovodske in finančne storitve za krajevne skupnosti,
– sodeluje s proračunskimi uporabniki,
– pripravlja strokovne podlage za odločanje s področja finančnih premoženjskih zadev,
– skrbi za finančno vodenje razvojnih projektov in poročanje o realizaciji,
– organizira popise premoženja in skrbi za realizacijo načrtovane prihodkovne strani proračuna,
– skrbi za strokovna opravila v zvezi z javnimi naročili,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
c) Sprejemna pisarna:
– organizira in izvaja dela v sprejemni pisarni in arhivu,
– skrbi za transparenten pretok dokumentacije,
– organizira delo s strankami in jim daje splošne informacije,
– skrbi za evidenco prisotnosti zaposlenih,
– izvaja administrativna dela,
– skrbi za hišni red,
– organizira dela v zvezi z vzdrževanjem mestne hiše in okolice,
– upravlja z dokumentarnim gradivom,
– izvaja dela in naloge glavne pisarne,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
13. člen
Oddelek za okolje, inšpekcije in režijski obrat
a) Delovno področje za inšpekcije in redarstvo:
– skrbi za organizacijo in nadzor nad izvajanjem gospodarskih javnih služb, zadovoljstvo občanov, varstvo potrošnikov in reševanje urgentnih komunalnih zadev,
– nadzira izvajanje občinskih odlokov ter pogodb s področja okoljskih in komunalnih zadev,
– organizira varstvo in zaščito občanov pred elementarnimi in drugimi nesrečami,
– izvaja gospodarsko javno službo pomoč, oskrba in namestitev zapuščene živali,
– skrbi za področje požarne varnosti,
– skrbi za področje civilne obrambe,
– opravlja naloge občinske redarske službe,
– nudi pretok strokovnih informacij občanom,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
b) Režijski obrat:
– upravlja z občinskim kanalizacijskim sistemom in nadzira delo izvajalcev gospodarskih javnih služb s področja komunalnih zadev,
– izvaja javno gospodarsko službo odvajanja komunalne in padavinske vode,
– spremlja izvajanje odloka s področja gospodarskih javnih služb,
– vodi podatkovne baze in skrbi za njihovo ažuriranje na podlagi svoje pristojnosti,
– organizira vzdrževanje objektov v lasti občine,
– organizira čiščenje objektov v lasti občine,
– organizira ureditev okolice (zelene površine),
– skrbi za prometno varnost,
– nudi pretok strokovnih informacij občanom,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
c) Delovno področje za okolje:
– analizira stanje na področju komunalne infrastrukture in pripravlja strokovne podlage za odločanje,
– organizira in izvaja strokovna opravila ter vodi upravne postopke na področju okoljskih in komunalnih zadev,
– nudi pretok strokovnih informacij občanom,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
Inšpekcija opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, sprejetih v Občini Lendava in republiških predpisov, če je v njih tako določeno.
Oddelek je določen kot prekrškovni organ občine na I. stopnji.
Naloge in pooblastila delavcev občinske uprave na področju medobčinskega inšpektorata pa so določene s posebnim odlokom.
14. člen
Javni uslužbenci morajo opravljati delo v skladu s predpisi, kolektivno pogodbo, pogodbo o zaposlitvi, splošnimi akti organa in kodeksom ravnanja javnih uslužbencev.
4. Vodenje občinske uprave
15. člen
Občinsko upravo usmerja in nadzira župan, delo občinske uprave pa vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Mandat tajnika občine traja 5 let.
Tajnik občine je odgovoren za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov ter programov dela, ki se nanašajo na izvajanja nalog občinske uprave županu.
Tajnik občine:
– vodi in organizira delo občinske uprave,
– koordinira delo občinske uprave z delom urada župana,
– skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– koordinira delo notranjih organizacijskih enot ter v sodelovanju z vodji oddelkov skrbi za delovno disciplino,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na I. stopnji,
– organizira poslovanje občinske uprave,
– spremlja izvrševanje nalog občinske uprave,
– vodi in koordinira kadrovsko poslovanje,
– zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne notranjim organizacijskim enotam,
– pripravlja programe dela občinske uprave in spremlja njihovo izvajanje,
– županu poroča o delu občinske uprave,
– opravlja druge naloge po odredbi župana.
Tajnik občine in vodja urada župana sta pooblaščenca za dostop do informacij javnega značaja.
16. člen
O upravnih zadevah in občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča pristojni državni organ, ki ga določa zakon.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
17. člen
O izločitvi zaposlenega v upravnem postopku odloča tajnik občine, ki v primeru izločitve o zadevi tudi odloči, če je zaposleni pooblaščen za odločanje v upravnih zadevah.
O izločitvi župana ali tajnika občine odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o zadevi tudi odloči.
18. člen
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo določi župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mestih.
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom, ki ureja inšpekcijski nadzor.
Vodenje postopkov in odločanje o prekrških opravljajo delavci, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom, ki ureja prekrške.
19. člen
Vodje notranjih organizacijskih enot načrtujejo in neposredno organizirajo, vodijo, usmerjajo ter nadzorujejo delo enote, skrbijo za zakonito in pravočasno delo enote, odločajo o zadevah z delovnega področja enote za katere jih je pooblastil tajnik občine in opravljajo najzahtevnejše naloge v notranjih organizacijskih enotah.
20. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih delavci občinske uprave ne morajo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog izven občinske uprave. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
5. Prehodne in končne določbe
21. člen
Župan mora v skladu s tem odlokom sprejeti ustrezni akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
22. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o notranji organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Lendava (Uradni list RS, št. 118/05, 42/06).
23. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Sloveniji.
Št. 032-0044/2008
Lendava, dne 2. junija 2008
Župan
Občine Lendava
mag. Anton Balažek l.r.

AAA Zlata odličnost