Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/2008 z dne 9. 4. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/2008 z dne 9. 4. 2008

Kazalo

1454. Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Kuzma, stran 3514.

Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05, uradno prečiščeno besedilo, ZLS-UPB1), ter 15. člena Statuta Občine Kuzma (Uradni list RS, št. 33/07) je Občinski svet Občine Kuzma na 11. redni seji dne 31. marca 2008 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Kuzma
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija občinske uprave Občine Kuzma (v nadaljevanju: občinske uprave), delovno področje občinske uprave ter ureditev drugih vprašanj v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na delovnih področjih, ki so določena s tem odlokom.
3. člen
Občinska uprava opravlja svoje delo samostojno v okviru in na podlagi ustave, zakonov, statuta občine in drugih prepisov.
4. člen
Občinska uprava mora skrbeti za racionalno, učinkovito in kvalitetno izvajanje nalog ter strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje javnih uslužbencev občinske uprave.
Občinska uprava opravlja svoje delo po pravilih stroke. Pri opravljanju svojega dela mora biti politično nevtralna in se mora pri svojem delu ravnati nepristransko in ne sme dajati neupravičenih koristi in prednosti posameznicam oziroma posameznikom, pravnim osebam ali interesnim skupinam.
5. člen
Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojega dela tako, da bo občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način uveljavijo svoje pravice in potrebe. Občinska uprava je dolžna omogočiti strankam posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela, dela župana in občinskega sveta ter te pripombe in kritike obravnavati ter nanje odgovarjati v razumnem roku.
6. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji, družbami in drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
7. člen
Delo občinske uprave je javno. Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka dajejo predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan in direktor občinske uprave, po njunem pooblastilu pa lahko tudi drug javni uslužbenec v občinski upravi.
Občinska uprava oziroma njeni uslužbenci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
8. člen
Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Kuzma ustanovi enovit organ: Občinska uprava Občine Kuzma, s sedežem v Kuzmi 60c. Za opravljanje dejavnosti gospodarskih javnih služb je Občinski svet Občine Kuzma ustanovil režijski obrat Občine Kuzma, kot notranjo organizacijsko enoto občinske uprave. Naloge in pristojnosti režijskega obrata se opredelijo v odloku in pravilniku.
Občinska uprava zagotavlja:
– strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
– polno zaposlenost delavcev v občinski upravi in
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
III. DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI JAVNIH USLUŽBENCEV
9. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter jo usmerja in nadzira. Delo občinske uprave neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
10. člen
Direktor občinske uprave je za svoje delo in delo občinske uprave odgovoren županu.
Direktor občinske uprave:
– neposredno vodi in usklajuje delo občinske uprave,
– skrbi za zakonito, dosledno, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in vodi ter sodeluje v najzahtevnejših projektnih skupinah v občini,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z drugimi organi,
– na podlagi pooblastila župana izvršuje proračun in skrbi za izvajanje notranje kontrole,
– predlaga županu sprejem določenih odločitev,
– koordinira pripravo dokončnega načrta razvojnega programa,
– opravlja druge naloge, določene z zakoni in s predpisi občine ter po odredbah župana.
Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let. Izpolnjevati mora pogoje za imenovanje v naziv v skladu z zakonom, ki ureja položaj javnih uslužbencev.
11. člen
Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan v aktu o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mestih.
12. člen
O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan. Župan izvršuje pravice in obveznosti delodajalca v skladu z zakonom o javnih uslužbencih in zakonom o lokalni samoupravi.
13. člen
Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena s tem odlokom, opravi tisti uslužbenec občinske uprave, v katerega delovno področje spada naloga v skladu z aktom o sistemizaciji delovnih mest oziroma po svoji naravi.
Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od uslužbencev občinske uprave, jo opravi uslužbenec, ki ga določi direktor občinske uprave ali župan.
14. člen
Javni uslužbenci v občinski upravi so upravičeni do plače v skladu z zakonom, drugimi predpisi ter aktom o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
Za svoje delo so odgovorni direktorju občinske uprave in županu, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
15. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi posebne delovne in projektne skupine ter druge oblike sodelovanja.
S sklepom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne oziroma projektne skupine, vodjo delovne oziroma projektne skupine, rok za izvedbo naloge, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
16. člen
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji direktor občinske uprave, ki tudi izdaja posamične akte o upravnih stvareh iz lastne in prenesene državne pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno.
17. člen
O pritožbah zoper posamične akte o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča župan. O pritožbah zoper posamične akte o upravnih stvareh, ki jih v zadevah iz prenesene pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča ministrstvo, pristojno za ustrezno področje oziroma njen organ v sestavi.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
18. člen
O izločitvi župana in direktorja občinske uprave v upravnem postopku odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
O izločitvi zaposlenega v občinski upravi iz upravnega postopka odloča župan.
IV. DELOVNA PODROČJA OBČINSKE UPRAVE
19. člen
Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge na področju:
– splošnih zadev,
– normativno pravnih zadev,
– upravnih zadev,
– javnih financ,
– gospodarskih dejavnosti in kmetijstva,
– družbenih dejavnosti,
– varstva okolja in urejanja prostora,
– gospodarskih javnih služb in infrastrukture,
– inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči.
Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine.
20. člen
Na področju splošnih zadev opravlja občinska uprava naslednje naloge:
– opravlja strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za potrebe župana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, za člane občinskega sveta, nadzorni odbor ter druge občinske organe,
– sprejem in odprava pošte ter arhiviranje za potrebe občinskih organov,
– organizacijo pisarniškega poslovanja in hrambe dokumentarnega gradiva ter posredovanje informacij strankam,
– nabava opreme, drobnega inventarja in pisarniškega ter drugega materiala za delovanje občinske uprave,
– vzdrževanje občinskih nepremičnin in premičnin, drobnega inventarja in opreme,
– kadrovske zadeve, varstvo in zdravje pri delu in organizacijo dela v občinski upravi,
– pripravo in izvajanje s proračunom sprejetega načrta delovnih mest in kadrovskega načrta,
– naloge v zvezi z informatizacijo dela občinske uprave,
– načrtovanje, organizacijo in izvedbo protokola ter prireditev, ki so občinskega značaja,
– medobčinsko in mednarodno sodelovanje,
– s področja civilne obrambe, civilne zaščite in reševanja ter požarne varnosti,
– druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
21. člen
Na področju normativno-pravnih zadev občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– premoženjsko pravno svetovanje za potrebe občinske uprave,
– splošno pravne zadeve, svetovanje režijskemu obratu,
– priprava splošnih in drugih aktov ter mnenj in stališč, ki jih sprejemajo župan, občinski svet in drugi občinski organi,
– sestavljanje pogodb v zvezi z odtujevanjem in pridobivanjem premoženja, finančnih in drugih pogodb ter pravna presoja vseh pogodb,
– priprava gradiva, pomoč pri organizaciji sej občinskega sveta, sodelovanje na sejah občinskega sveta in delovnih teles ter skrb za realizacijo sklepov,
– sodelovanje pri postopkih pridobivanja in oddaje stavbnih zemljišč,
– izvedba prodaje občinskega premoženja, ki je s sprejetim proračunom vključena v načrt prodaje premoženja,
– priprava koncesijskih pogodb in drugih zahtevnejših aktov v zvezi s koncesijami,
– premoženjsko pravne naloge in skrb za ureditev zemljiškoknjižnega stanja,
– spremljanje in uporaba objav, predpisov in aktov na posameznih delovnih področjih,
– strokovno pravno pomoč pri izvajanju volilnih opravil,
– pravno pomoč županu, občinskemu svetu in drugim občinskim organom,
– zastopanje občine pred sodišči in drugimi upravnimi organi,
– opravlja druge upravne in strokovne naloge, ki spadajo v to področje.
22. člen
Na področju upravnih zadev občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– vodi upravni postopek in izdaja odločbe v teh postopkih na I. stopnji,
– vodi evidenco o upravnih stvareh,
– sodeluje v upravnih postopkih, ki jih vodijo drugi pristojni organi,
– opravlja druge naloge s področja upravnih zadev.
23. člen
Na področju javnih financ občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja proračun in skrbi za njegovo izvrševanje v skladu s predpisi, ki urejajo to področje,
– pripravlja finančna poročila in zaključni račun proračuna,
– zagotavlja strokovno pomoč občinskim organom pri sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in drugih aktov s področja javnih financ,
– upravlja finančno premoženje občine,
– opravlja finančno-knjigovodska in druga strokovna opravila za proračun, občinske sklade in režijski obrat,
– spremlja, analizira in oblikuje cene iz pristojnosti občine in daje mnenje k oblikovanju cen iz koncesijskih razmerij,
– spremlja in analizira dajatve iz občinske pristojnosti in v skladu z zakonom pripravlja strokovne podlage za njihovo uvedbo oziroma usklajevanje,
– pripravlja premoženjsko bilanco občine,
– koordinacija nalog s področja proračuna z ostalimi proračunskimi uporabniki,
– finančno operativne naloge za potrebe izvajanja finančnih načrtov organov občine in občinske uprave,
– strokovna opravila v zvezi s finančnim poslovanjem na področju gospodarjenja s stanovanji in poslovnimi prostori,
– sodelovanje pri pripravi razvojnih programov ter strategij občine,
– vodenje centralne evidence premoženja občine,
– obračun plač in ostalih osebnih prejemkov,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
24. člen
Na področju gospodarskih dejavnosti (kmetijstvo, obrt, drobno gospodarstvo, turizem, stanovanjsko gospodarstvo) občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja strategijo razvoja občine ter programske usmeritve in programe razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva,
– izvaja strokovne naloge za občino in njene organe, kadar je občina ustanovitelj ali soustanovitelj javnega podjetja ali zavoda na področju gospodarskih javnih služb,
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči, stanovanji in poslovnimi prostori,
– načrtovanje in izvajanje stanovanjske politike občine ter urejanje zadev v zvezi z neprofitnimi in socialnimi stanovanji,
– načrtovanje in vodenje investicij na področju stanovanjske izgradnje in poslovnih prostorov,
– vodenje postopkov za oddajo neprofitnih in socialnih stanovanj,
– ugotavljanje javnega interesa za pridobivanje zemljišč za potrebe občine,
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini,
– pripravlja projekte in investicijske programe in opravlja nadzor nad investicijami,
– opravlja druge naloge s tega področja.
25. člen
Na področju družbenih dejavnosti občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja razvojne usmeritve in razvojne programe na različnih področjih družbenih dejavnosti,
– skrbi za realizacijo programov v skladu s proračunom, koordinira delovanje različnih subjektov na področjih družbenih dejavnosti in vrši nadzor nad izvajanjem programov,
– pripravlja in izvaja programe javnih del,
– izobraževanje in predšolska vzgoja,
– priprava in realizacija programov razvoja otroškega varstva, varstva predšolskih otrok, osnovnega šolstva, kulture, zdravstva, športa in socialnega skrbstva,
– materialna skrb za vzgojnovarstveno enoto vrtca pri osnovni šoli,
– pripravljanje in uresničevanje aktov občine v zvezi z ustanoviteljstvom javnih zavodov na področju zdravstva, šolstva, otroškega varstva, kulture in socialnega varstva,
– kultura in varstvo kulturne dediščine,
– socialno varstvo in obvezno zdravstveno zavarovanje oseb, ki niso zavarovane iz drugega naslova,
– izdajanje odločb in podelitev koncesij s področja družbenih dejavnosti,
– opravlja druge naloge, ki sodijo v področje družbenih dejavnosti.
26. člen
Na področju urejanja prostora občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja predloge programskih izhodišč za sprejemanje prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravlja strokovnih podlag in organiziranje sprejemanja prostorskega plana občine in prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravo in usklajevanje strokovnih osnov celovitega urejanja prostora občine za obravnavo in odločanje na občinskem svetu,
– prostorsko planiranje,
– izdajanje dokumentov in listin v zvezi z urejanjem prostora in prometa z zemljišči,
– načrtovanje ukrepov za realizacijo prostorskih odločitev,
– skrb za ustrezno načrtovanje prostorskih ureditev na območju občine,
– analiziranje in predlaganje prostorskih ukrepov za uresničevanje občinskih prostorskih aktov,
– sodelovanje pri odmeri za nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, komunalnega prispevka in drugih komunalnih taks,
– koordinira vzdrževanje občinskih cest, zimske službe ter urejanje in vzdrževanje parkirišč, urejanje zelenih površin, vzdrževanje in urejanje pokopališč, urejanje in vzdrževanje oglasnih tabel za plakatiranje,
– nudi strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
27. člen
Na področju varstva okolja občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja predloge programov varstva okolja, operativne programe in študije ranljivosti okolja za območje občine,
– pripravlja predloge sanacijskih programov za odpravo posledic in virov obremenitve okolja in skrbi za njihovo izvedbo,
– opravlja druge upravne naloge in aktivnosti s področja varstva okolja in naravne dediščine, ki jih določajo posebni predpisi s področja varstva okolja,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
28. člen
Na področju gospodarskih javnih služb (obveznih in izbirnih) občinska uprava preko režijskega obrata kot notranje organizacijske enote sodeluje pri opravljanju naslednjih nalog:
– oskrba s pitno vodo,
– odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda,
– ravnanje s komunalnimi odpadki,
– urejanje javnih poti in javnih površin,
– zimsko in letno vzdrževanje lokalnih cest, javnih poti, zimske službe ter urejanja in vzdrževanja parkirišč in pločnikov,
– urejanje in vzdrževanje oglasnih desk za oglaševanje,
– urejanje in vzdrževanje pokopališč ter pogrebne storitve,
– plakatiranje,
– javna razsvetljava v naseljih,
– zagotavljanje pogojev za razvoj in nadzor komunalnega gospodarstva, cestnega prometa in zvez, vodnega gospodarstva ter energetike,
– predlaganje pogojev za zagotavljanje in uporabo javnega dobra in storitev gospodarskih javnih služb,
– gospodarjenje s komunalnimi in infrastrukturnimi objekti in napravami,
– načrtovanje in vodenje investicij ter projektov na področju komunalne infrastrukture,
– vodenje nadzora nad izvajanjem nalog izvajalcev gospodarskih javnih služb in prometa,
– priprava predlogov za določanje prometne ureditve v občini in spremljanje problematike na področju varnosti cestnega prometa v zvezi s preventivo in vzgojo v cestnem prometu,
– priprava in uresničevanje aktov občine v zvezi z ustanavljanjem gospodarskih javnih služb,
– gradnja in vzdrževanje in urejanje občinskih cest, rekreacijskih in drugih površin,
– podeljevanje koncesij v skladu z zakoni,
– opravlja druge naloge na tem področju.
29. člen
Za izvajanje nalog občinske inšpekcije, nalog na področju varstva okolja in urejanja prostora ter za izvajanje drugih nalog, lahko občinski svet na predlog župana z drugo občino ali z drugimi občinami ustanovi enega ali več organov skupne občinske uprave.
30. člen
Naloge in pooblastila občinske uprave na področju občinske inšpekcije in redarstva se določijo s posebnim odlokom. Občina Kuzma ima skupaj z občinami Cankova, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Moravske Toplice, Puconci, Rogašovci, Šalovci in Tišina ustanovljen organ skupne občinske uprave »Medobčinska inšpekcija in redarstvo« s sedežem v Tešanovcih 31. Medobčinska inšpekcija in redarstvo opravlja upravne, strokovne in svetovalne naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic na področjih občinske inšpekcije, občinskega redarstva in strokovne naloge na področju urejanja prostora, katerih izvajanje je po določilih zakonov, ki urejajo prostor, v pristojnosti občin in naloge občinskega urbanista, kot jih določa zakon.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
31. člen
Župan Občine Kuzma v roku enega meseca po uveljavitvi tega odloka izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Kuzma, ki je podlaga za razporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta.
32. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Kuzma (Uradni list RS, št. 38/99).
33. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 900-1/2008-5
Kuzma, dne 31. marca 2008
Župan
Občine Kuzma
Jožef Škalič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti