Uradni list

Številka 107
Uradni list RS, št. 107/2007 z dne 23. 11. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 107/2007 z dne 23. 11. 2007

Kazalo

5349. Koncesijski akt za podelitev koncesije gradnje kanalizacijskega omrežja in vzpostavitev druge potrebne komunalne infrastrukture v Občini Šentjernej ter za podelitev koncesije za opravljanje javne gospodarske službe zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda, stran 14824.

Na podlagi 32. in 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, ZGJS), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo ZLS), 22. člena Statuta Občine Šentjernej (Uradni list RS, št. 4/01, Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 2/2003, 11/2007) in na podlagi tretjega odstavka 36. in 40. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06 – ZJZP) je Občinski svet Občine Šentjernej na 12. redni seji dne 14. 11. 2007 sprejel
K O N C E S I J S K I A K T
za podelitev koncesije gradnje kanalizacijskega omrežja in vzpostavitev druge potrebne komunalne infrastrukture v Občini Šentjernej ter za podelitev koncesije za opravljanje javne gospodarske službe zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda
1. člen
(vsebina akta)
Ta odlok vsebuje odločitev o ugotovitvi javnega interesa za sklenitev javno-zasebnega partnerstva in izbor optimalne oblike javno-zasebnega partnerstva.
S tem aktom občina Šentjernej, kot koncedent, določa predmet in pogoje za sklenitev javno-zasebnega partnerstva za izgradnjo objektov in naprav ter pogoje za opravljanje javne gospodarske službe zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda.
2. člen
(javni interes)
Občina Šentjernej skladno z določilom drugega odstavka pete alineje 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07; ZLS-UPB2) v povezavi z drugo točko prvega odstavka 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06; ZVO-1-UPB1, 49/06, 66/06, 112/06, 33/07) in skladno z določbami 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Šentjernej (Uradni list RS, št. 26/00, Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 5/2001, 3/2004), določbami Odloka o javni kanalizaciji, odvajanju in čiščenju odpadnih voda (Uradni list RS, št. 117/00) in določbami Odloka o izvajanju gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda v Občini Šentjernej (Uradni list RS, št. 71/00, 23/01, Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 5/01, 3/04) s tem aktom sprejema odločitev, da obstaja javni interes za opravljanje javne gospodarske službe zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda ter za vzpostavitev komunalne infrastrukture, potrebne za izvajanje predmetne gospodarske javne službe.
3. člen
(model javno-zasebnega partnerstva)
Najučinkovitejši in najgospodarnejši način za zadovoljitev javnega interesa je sklenitev javno-zasebnega partnerstva v obliki koncesije gradnje po modelu zgradi-prenesi v last-upravljaj (BTO) in podelitev koncesije za izvajanje javne gospodarske službe zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda.
4. člen
(predmet koncesijskega razmerja)
Predmet koncesijskega razmerja je:
– izgradnja fekalne kanalizacije za odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda v ožjem in širšem območju Občine Šentjernej;
– dobava in izvedba strojne opreme za Centralno čistilno napravo Šentjernej;
– izvajanje gospodarske javne službe zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda.
Koncesija gradnje se v delu, ki se nanaša na dobavo in izvedbo strojne opreme za Centralno čistilno napravo Šentjernej, izvede na podlagi prostorsko izvedbene in projektne dokumentacije koncedenta, ki bo določeno s koncesijsko pogodbo.
V preostalih delih se koncesija gradnje izvede na podlagi prostorsko izvedbene in projektne dokumentacije koncesionarja, ki jo predhodno potrdi koncedent.
Koncesija gradnje ne vključuje gradbenih del, ki bodo zajet s »Pilotnim projektom porečja reke Krke« in bodo vključevala gradnjo kanalizacijskega omrežja v delu Občine Šentjernej.
5. člen
(vsebina gospodarske javne službe)
Gospodarska javna služba zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda obsega upravljanje in vzdrževanje Centralne čistilne naprave Šentjernej, vzdrževanje in čiščenje objektov javne kanalizacije, čiščenje komunalne odpadne vode ter tehnološke odpadne oziroma industrijske odpadne vode in padavinske vode, ki se odvaja v javno kanalizacijo, skladno s predpisi o komunalnih čistilnih napravah, čiščenje peskolovov, lovilcev olj in maščob na javnih površinah, prevzem blata komunalnih čistilnih naprav ter obdelavo blata, prevzem in obdelavo gošč iz premičnih suhih stranišč in obratovalni monitoring za male komunalne čistilne naprave ter ostale storitve, ki sodijo skladno z zakoni, odlokom, ki ureja izvajanje navedene javne službe, in drugimi predpisi v okvir javne službe.
Splošni pogoji izvajanja gospodarske javne službe, ki je predmet te koncesije so opredeljeni s tem aktom, z Odlokom o izvajanju gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda v Občini Šentjernej, z Odlokom o javni kanalizaciji, odvajanju in čiščenju odpadnih voda in Pravilnikom z navodili, normativi in standardi o javni kanalizaciji, odvajanju in čiščenju odpadnih voda ter bodo priloga koncesijske pogodbe.
6. člen
(definicije)
Pojmi uporabljeni v tem odloku imajo zraven pomena iz Zakona o javno-zasebnem partnerstvu in Zakona o gospodarskih javnihslužbah še naslednji pomen:
– koncedent: je Občina Šentjernej;
– koncesionar: je fizična ali pravna oseba, ki izvaja gospodarsko javno službo iz tretje alineje prvega odstavka 4. člena tega odloka na podlagi podeljene koncesije;
– uporabnik: je pravna, fizična ali druga oseba, ki je priključena in/ali uporablja koncesioniran sistem zbiranja, odvajanja in čiščenja odpadnih, komunalnih ali padavinskih voda v Občini Šentjernej;
– gospodarska javna služba: je lokalna gospodarska javna služba iz tretje alineje prvega odstavka 4. člena tega odloka;
7. člen
(območje izvajanja)
Javna gospodarska služba zbiranja, odvajanja in čiščenja komunalnih, odpadnih in padavinskih voda se izvaja na celotnem območju Občine Šentjernej, na območju sosednjih občin pa le izjemoma – po dogovoru in z dovoljenjem teh občin.
Na območju, kjer se zgradi javna kanalizacija, je obvezna priključitev na javno kanalizacijsko omrežje v treh mesecih po tem, ko je javna kanalizacija zgrajena. Izjemoma priključitev na javno kanalizacijsko omrežje ni obvezna, ko bi tehnične rešitve, ki bi le-to omogočale povzročile nesorazmerno visoke stroške. V tem primeru je uporabnik odvajanje komunalne in padavinske odpadne vode dolžan urediti z izgradnjo nepretočne greznice oziroma male čistilne naprave, skladno z veljavnimi predpisi. Koncesionar je dolžan dopustiti priključitev na javno kanalizacijo, če uporabnik vloži zahtevo in to dopuščajo zmogljivosti ter tehnična izvedba priključitve na javno kanalizacijo.
8. člen
(izključne pravice koncesionarja)
Koncesionar ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju Občine Šentjernej:
– izključno pravico opravljati gospodarsko javno službo iz tretje alineje prvega odstavka 4. člena tega odloka,
– dolžnost zagotavljati uporabnikom kontinuirano oskrbo z javnimi dobrinami in kvalitetno opravljati gospodarsko javno službo, v skladu s predpisi in v javnem interesu.
V izjemnih primerih lahko koncesionar, ob soglasju koncedenta, sklene z drugim usposobljenim izvajalcem pogodbo o začasni pomoči, v okviru katere lahko druga oseba opravlja posamezne storitve gospodarske javne službe na območju Občine Šentjernej pod istimi pogoji kot koncesionar.
9. člen
(pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar)
Koncesionar mora, poleg z javnim razpisom določenih pogojev, izpolnjevati naslednje pogoje:
– da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije;
– da koncesionar in vsak njegov zakoniti zastopnik, kolikor gre za pravno osebo, ni bil pravnomočno obsojen zaradi kaznivih dejanj, določenih v prvem odstavku 42. člena ZJN-2;
– da v zadnjih 12 mesecih ni imel blokiranih poslovnih računov;
– da ima poravnane vse davke in prispevke;
– da ima ustrezne reference, ki se nanašajo na gradnjo in upravljanje objektov in naprav za zbiranje, odvajanje in čiščenje komunalnih, odpadnih in padavinskih voda in čistilnih naprav;
– da predloži finančen načrt, iz katerega so razvidni stroški projektiranja, gradnje, vzdrževanja, obratovanja in upravljanja objektov in naprav za zbiranje, odvajanje in čiščenje komunalnih, odpadnih in padavinskih voda in čistilne naprave ter da navede vire financiranja za pokritje predvidenih stroškov;
– da bo pripravil in predložil končno ceno in strukturo cene ter projekcijo finančnih obremenitev uporabnikov za ves čas trajanja koncesijskega razmerja, pri tem pa bo kot izhodišče upošteval veljavno zakonodajo na področju politike in kontrole cen komunalnih storitev, ki velja v Republiki Sloveniji;
– da bo podal izjavo, s katero se bo zavezal, da bo ves čas koncesijskega razmerja upošteval prednost zagotavljanja javnega interesa pri izvajanja javne gospodarske službe na dolgi rok pred pridobivanjem dobička na vložena sredstva;
– da bo podal pisno izjavo, s katero se bo zavezal, da bo sklenil zavarovanje proti odgovornosti za škodo, ki jo pri opravljanju ali/in v zvezi z izvajanjem koncesije povzročijo pri koncesionarju zaposleni tretjim osebam, občini ali državi;
– da bo podal pisno izjavo, s katero bo potrdil, da sprejema vse obveznosti, določene s tem aktom, razpisno dokumentacijo in vzorcem koncesijske pogodbe;
– da bo izdelal celovit projekt izgradnje komunalnega sistema za zbiranje, odvajanje in čiščenje komunalnih, odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Šentjernej;
– da bo podal pisno izjavo, s katero se bo zavezal vzdrževati objekte in naprave za zbiranje, odvajanje in čiščenje komunalnih, odpadnih in padavinskih voda in čistilno napravo skozi celotno koncesijsko obdobje;
– da bo podal pisno izjavo, s katero bo potrdil, da je sposoben zagotavljati izvajanje gospodarske javne službe na kontinuiran in kakovosten način, ob upoštevanju tega akta, predpisov, normativov in standardov ter ob upoštevanju krajevnih običajev;
– da razpolaga z zadostnim številom delavcev z ustreznimi kvalifikacijami, usposobljenostjo in izkušnjami na področju gospodarske javne službe za njeno izvajanje na celotnem območju Občine Šentjernej;
– da bo predložil elaborat o opravljanju dejavnosti z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, finančno – operativnega vidika in razvojnega vidika, s katerim dokaže izpolnjevanje pogojev iz tega člena;
– da predloži program oskrbe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne in padavinske vode, skladen s 19. členom Pravilnika o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne in padavinske vode (Uradni list RS, št. 105/02 in 50/04).
10. člen
(Dolžnosti koncesionarja)
Dolžnosti koncesionarja so predvsem:
– izvajati koncesijo s skrbnostjo strokovnjaka, v skladu z zakoni, drugimi predpisi in koncesijsko pogodbo in zagotavljati uporabnikom enakopravno kontinuirano oskrbo z javnimi dobrinami ter kvalitetno opravljanje gospodarskih javnih služb, v skladu s predpisi in v javnem interesu;
– upoštevati tehnične, zdravstvene in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem gospodarskih javnih služb;
– zagotavljati dežurno službo 24 ur na dan vse dni v letu;
– kot dober gospodarstvenik uporabljati, upravljati in/oziroma vzdrževati objekte, naprave in druga sredstva, namenjena izvajanju dejavnosti;
– vzdrževati objekte in naprave koncesije tako, da se, ob upoštevanju časovnega obdobja trajanja koncesije, ohranja njihova vrednost;
– po izgradnji prenesti v last koncedenta objekte komunalne infrastrukture, če ni vnaprej skladno s predpisi drugače določeno;
– sklepati pogodbe za uporabo javnih dobrin oziroma opravljanje storitev, ki so predmet koncesije ali v povezavi z njo;
– skrbeti za tekoče obveščanje javnosti o dogodkih v zvezi z izvajanjem gospodarske javne službe;
– oblikovati predloge cen oziroma sprememb tarife storitev;
– obračunavati pristojbine in druge prispevke, če so le-ti uvedeni s predpisom;
– pripravljati projekte za pridobivanje finančnih sredstev iz drugih virov;
– vodenje evidenc v zvezi z gospodarskimi javnimi službami, usklajenih z občinskimi evidencami;
– ažurno in strokovno vodenje poslovnih knjig;
– priprava ustreznih poslovnih načrtov, letnih programov in dolgoročnega plana izvajanja gospodarske javne službe, letna poročila, kakor tudi druge kalkulacije stroškov in prihodkov dejavnosti;
– poročati koncedentu o izvajanju koncesije;
– v prvotno stanje povrniti nepremičnine, na katerih so se izvajala vzdrževalna in druga dela;
– omogočati koncedentu nemoten nadzor nad izvajanjem gospodarskih javnih služb in
– obveščati druge pristojne organe (inšpekcije …) o kršitvah.
11. člen
(Dolžnosti koncedenta)
Dolžnosti koncedenta so zlasti:
– da zagotavlja izvajanje vseh storitev predpisanih z zakonom, predpisi o načinu izvajanja gospodarskih javnih služb in s tem odlokom ter v skladu s pogoji, ki so navedeni v tem odloku;
– da zagotavlja takšno višino plačil in ceno storitev, da je ob normalnem poslovanju možno zagotoviti ustrezen obseg in kakovost storitev ter vzdrževanje objektov in naprav koncesije, da se lahko, ob upoštevanju časovnega obdobja trajanja koncesije, ohranja njihova vrednost;
– da zagotovi sankcioniranje uporabnikov zaradi onemogočanja izvajanja storitve koncesionirane gospodarske javne službe;
– da zagotovi sankcioniranje morebitnih drugih nepooblaščenih izvajalcev, ki bi med dobo trajanja koncesije izvajali storitve koncesionirane gospodarske javne službe na področju Občine Šentjernej;
– pisno obveščanje koncesionarja o morebitnih ugovorih oziroma pritožbah uporabnikov.
12. člen
(Pravice uporabnikov)
Uporabniki imajo od koncesionarja zlasti pravico:
– do trajnega, rednega in nemotenega zagotavljanja storitev koncesionarja;
– pravico do enake obravnave glede kakovosti in dostopnosti storitev;
– pravico do v koncesijski pogodbi zagotovljenih cen storitev;
– uporabljati storitve gospodarskih javnih služb pod pogoji, določenimi z zakonom, s tem odlokom in z drugimi predpisi;
– zahtevati vse obvezne in neobvezne storitve gospodarskih javnih služb;
– vpogleda v evidence oziroma v zbirke podatkov, ki jih vodi koncesionar in se nanašajo nanje.
Uporabnik storitev gospodarske javne službe se lahko v zvezi z izvajanjem gospodarske javne službe pritoži koncesionarju in koncedentu, če meni, da je bila storitev javne službe opravljena v nasprotju s tem aktom.
13. člen
(Dolžnosti uporabnikov)
Uporabniki imajo do koncesionarja zlasti dolžnost:
– upoštevati navodila koncesionarja in mu omogočiti neovirano opravljanje storitev gospodarskih javnih služb;
– omogočiti neoviran dostop do vseh prostorov in naprav, kjer se opravljajo storitve gospodarskih javnih služb;
– redno plačevati storitve v skladu z veljavnimi tarifami;
– prijaviti vsa dejstva, pomembna za izvajanje gospodarskih javnih služb oziroma sporočiti koncesionarju vsako spremembo;
– nuditi koncesionarju potrebne podatke za vodenje obveznih zbirk podatkov.
Če uporabnik storitev koncesionarju, ki ima namen opraviti dela v okviru zagotavljanja izvajanja storitev gospodarske javne službe, ne dovoli ali ne omogoči vstopa v svoje prostore ali mu ne omogoči neoviranega dostopa do naprav, ali mu drugače onemogoči izvajanje gospodarske javne službe, je koncesionar o tem dolžan obvestiti pristojno inšpekcijo ali drug nadzorni organ.
Inšpektor iz prejšnjega odstavka lahko na pobudo koncesionarja odredi uporabniku dolžnost, da zagotovi vse, kar je potrebno za izvedbo storitev gospodarske javne službe.
14. člen
(javna pooblastila)
Koncedent daje koncesionarju naslednja javna pooblastila:
– da upravlja (izkorišča) in vzdržuje objekte in naprave kanalizacijskega omrežja v občini Šentjernej;
– da prevzema vodenje vseh evidenc, ki so za opravljanje predmetne gospodarske javne službe potrebne, skladno z veljavnimi predpisi;
– da vodi vsa dela za vse investicijske posege v javni kanalizacijski sistem, ki ga upravlja, vključno s čistilno napravo Šentjernej;
– v okviru veljavne zakonodaje ima koncesionar javno pooblastilo tudi za predpisovanje projektnih pogojev in dajanje soglasij, in sicer: k lokacijskim načrtom oziroma drugim prostorskih aktom, k projektnim rešitvam oziroma drugim aktom v postopku izdaje gradbenega dovoljenja, za priključitev na javno kanalizacijsko omrežje, za posege v prostor, kjer poteka javno kanalizacijsko omrežje, za povečanje oziroma zmanjšanje priključne moči ter v drugih primerih, določenih z zakonom. Koncesionar je dolžan na vlogo stranke izdelati tudi predhodne strokovne pogoje ali mnenje. Koncesionar sodeluje pri tehničnih pregledih objektov in naprav javne kanalizacije, če je tako določeno s predpisi.
15. člen
(trajanje koncesije)
Koncesijsko obdobje začne teči z dnem sklenitve koncesijske pogodbe. Obveznosti, ki izhajajo iz koncesije gradnje, se izvedejo skladno s terminskim planom, ki je opredeljen v koncesijski pogodbi.
Koncesija se podeli za obdobje do 25 let. Trajanje koncesijskega razmerja je opredeljeno s koncesijsko pogodbo.
Koncesijsko razmerje preneha iz razlogov, navedenih v tem aktu in iz razlogov, navedenih v 41. in 42. členu Zakona o gospodarskih javnih službah.
Trajanje koncesijske pogodbe se lahko podaljša zgolj iz razlogov določenih z zakonom.
16. člen
(viri financiranja)
Izvajanje gospodarske javne službe se financira iz plačil uporabnikov za storitve javne službe, plačila stroškov za priključitev na javno kanalizacijsko omrežje, drugih plačil uporabnikov za storitve javne službe in izvajanje javnih pooblastil (stroški projektnih pogojev, soglasij …). Plačila uporabnikov za storitve javne službe so izražena v evrih za porabljeni kubični meter vode. Plačila uporabnikov za storitve javne službe so lahko različna za različne kategorije uporabnikov ali za različne namene uporabe (gospodinjstvo, ostali izvengospodinjski nameni, posebne kategorije gospodarskih subjektov).
Vire financiranja za izgradnjo fekalne kanalizacije za odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda v ožjem in širšem območju Občine Šentjernej ter za dobavo in izvedbo strojne opreme za Centralno čistilno napravo Šentjernej zagotovi koncesionar.
Koncedent bo sofinanciral izgradnjo fekalne kanalizacije za odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda v ožjem in širšem območju Občine Šentjernej ter za dobavo in izvedbo strojne opreme za Centralno čistilno napravo Šentjernej v višini sredstev, ki jih bo zagotovil iz naslova nepovratnih sredstev evropskih skladov ali državnega proračuna in subvencij države ter pobranih taks in prispevkov.
17. člen
(Izhodiščne tarife in njihovo spreminjanje)
V izhodiščni tarifi morajo biti definirana vsa plačila, ki jih uporabniki plačujejo koncesionarju.
Izhodiščna tarifa in pogoji za njeno spreminjanje se določijo s koncesijsko pogodbo, pri čemer pa morajo biti upoštevani morebitni predpisani okviri oziroma ukrepi cenovne politike, določene na državni ravni.
O spreminjanju tarif odloča občinski svet na predlog župana in na osnovi obrazložitve, ki jo pripravi koncesionar in je utemeljena na objektivni podlagi (spreminjanje cen na drobno, spreminjanje cen energentov, realno bistveno povečanje stroškov izvajanja javne službe …) in skladno z morebitnimi ukrepi kontrole cen na državni ravni, kolikor ni s predpisom o načinu izvajanja gospodarske javne službe določeno drugače. Cene izvajanja javne službe se lahko spremenijo tudi zaradi izboljšanja tehničnih storitev, vlaganja, sprememb standardov in tehnologije.
Koncesionar je dolžan pripravljeni predlog tarife uskladiti z občinsko upravo, dolžan pa je tudi sodelovati pri njegovi obravnavi na občinskem svetu. Koncesionar mora dati koncedentu na njegovo zahtevo vse podatke, ki so potrebni za določitev in izračun tarife.
18. člen
(zavarovanje odgovornosti)
Za izvajanje gospodarske javne službe je odgovoren koncesionar. Koncesionar je v skladu z zakonom odgovoren tudi za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z upravljanjem gospodarske javne službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje ali pogodbeni (pod)izvajalci Občini Šentjernej, uporabnikom ali tretjim osebam.
Koncesionar je pred sklenitvijo koncesijske pogodbe dolžan iz naslova splošne civilne odgovornosti (vključno z razširitvijo na druge nevarnostne vire), z zavarovalnico skleniti zavarovalno pogodbo za škodo z najnižjo višino enotne zavarovalne vsote, določeno s koncesijsko pogodbo – zavarovanje dejavnosti (za škodo, ki jo povzroči občini z nerednim ali nevestnim opravljanjem gospodarske javne službe, za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem gospodarske javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe uporabnikom ali drugim osebam.). Pogodba o zavarovanju mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist občine.
19. člen
(ločeno računovodstvo)
Koncesionar mora za izvajanje gospodarske javne službe voditi ločeno računovodstvo skladno z veljavno zakonodajo. Smiselno enako tudi v primeru, ko koncesionar opravlja posamezno gospodarsko javno službo na območju drugih lokalnih skupnosti.
Koncesionar lahko izvaja tudi druge dejavnosti, za katere je registriran, vendar pa njihovo izvajanje ne sme vplivati na opravljanje gospodarske javne službe in zanje mora koncesionar voditi ločeno računovodstvo.
20. člen
(način podelitve koncesije)
Koncedent za podelitev koncesije iz 4. člena tega akta in za izvajanje gospodarske javne službe izvede postopek javnega razpisa. Sklep o javnem razpisu sprejme župan.
Javni razpis se izvede skladno z določili:
– Zakona o javno-zasebnem partnerstvu,
– Zakona o gospodarskih javnih službah,
– Zakona o javnem naročanju.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in v Uradnem glasilu ES, lahko pa tudi v dnevnem časopisju.
V postopku izbire mora koncedent zagotoviti transparentno in enakopravno obravnavanje kandidatov.
21. člen
(merila za izbor koncesionarja)
Koncedent mora v javnem razpisu oblikovati jasna in transparentna merila za izbor koncesionarja, ki bodo omogočila izbor ekonomsko najugodnejšega kandidata.
22. člen
(pooblastilo)
Za objavo javnega razpisa, izvedbo postopka izbire koncesionarja in izbiro koncesionarja se pooblasti občinsko upravo.
Za podpis koncesijske pogodbe ter ostala dejanja v postopku sklenitve in izvajanja koncesijskega razmerja se pooblasti župana.
23. člen
(strokovna komisija)
Za pripravo in izvedbo javnega razpisa, pregled in oceno prispelih vlog oziroma prijav ter za pripravo strokovnega poročila župan imenuje strokovno komisijo.
Strokovna komisija ima predsednika in štiri člane. Predsednik in ostali člani strokovne komisije morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo in najmanj 2 leti delovnih izkušenj z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo vlog oziroma prijav.
Predsednik in vsi člani strokovne komisije morajo izpolnjevati pogoj iz drugega odstavka 52. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu, kar potrdijo s podpisom izjave o izpolnjevanju tega pogoja. Člana strokovne komisije, za katerega se ugotovi, da ne izpolnjuje postavljenega pogoja iz prejšnjega stavka, se nemudoma izloči iz strokovne komisije in se imenuje nadomestnega člana.
Za izvedbo posameznih dejanj v postopku izvedbe javnega razpisa morajo biti navzoči najmanj trije člani strokovne komisije (npr. javno odpiranje prijav). Poročilo o ocenjevanju prispelih prijav oziroma ponudb pripravijo in podpišejo vsi člani strokovne komisije.
Za strokovno-tehnično pomoč in svetovanje v postopku priprave in izvedbe javnega razpisa lahko strokovna komisija uporabi strokovne službe koncedenta ali zunanje strokovnjake. Člani strokovne komisije so lahko tudi neodvisni zunanji strokovnjaki, ki razpolagajo s specifičnim znanjem, potrebnim za uspešno izbiro koncesionarja.
Na podlagi poročila strokovne komisije odloči, v imenu koncedenta o izboru koncesionarja z upravno odločbo, občinska uprava. Poročilo se posreduje v vednost občinskemu svetu.
24. člen
(sklenitev koncesijske pogodbe)
Koncesionar pridobi pravice in dolžnosti iz koncesijskega razmerja s sklenitvijo koncesijske pogodbe. Koncesijska pogodba je sklenjena, ko jo podpišeta koncesionar in koncedent
Odločba o izboru koncesionarja preneha veljati, če v roku 28 dni od njene dokončnosti ne pride do sklenitve koncesijske pogodbe iz razlogov, ki so na strani koncesionarja.
Koncesijska pogodba, ki je v bistvenem nasprotju s koncesijskim aktom, kot je veljal ob sklenitvi pogodbe, je neveljavna. Če gre za manjša ali nebistvena neskladja, se uporablja koncesijski akt.
25. člen
(nadzor nad izvajanjem koncesije)
Nadzor nad izvajanjem koncesijske pogodbe izvaja koncedent.
Koncedent lahko za posamezna strokovna in druga opravila nadzora pooblasti pristojno strokovno službo ali drugo institucijo.
Koncesionar mora koncedentu omogočiti nadzor, vstop v svoje poslovne prostore, pregled objektov in naprav koncesije ter omogočiti vpogled v dokumentacijo (letne računovodske izkaze …), v vodene zbirke podatkov, ki se nanašajo nanjo, ter nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v poslovnem času koncesionarja. Izvajalec nadzora se izkaže s pooblastilom koncedenta.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnik koncesionarja in koncedenta oziroma koncedentov pooblaščenec.
26. člen
(dolžnost poročanja)
Koncesionar mora na zahtevo koncedenta predložiti poročila o stanju, opravljenih in potrebnih delih, potrebnih investicijah in organizacijskih ukrepih in kvaliteti izvajanja koncesije.
Koncesionar je dolžan vsako leto pripraviti predlog letnega programa za nemoteno izvajanje javne službe za prihodnje leto in ga skupaj s poročilom o poslovanju in izvajanju gospodarske javne službe, najkasneje do 15. 11. vsakega tekočega leta predložiti pristojnemu organu. Letni program potrdi občinski svet.
Koncesionar je dolžan najkasneje do 28. 2. (vsakega naslednjega leta) pristojnemu organu predložiti poročilo o poslovanju in izvajanju gospodarske javne službe za preteklo leto in z vsebino seznaniti občinski svet. Letno poročilo mora, poleg vsebine določene z odloki o načinu izvajanja javne službe in drugimi predpisi, vsebovati zlasti podatke o:
– izpolnjevanju obveznosti, ki jih ima koncesionar po koncesijski pogodbi,
– pritožbah uporabnikov storitev koncesionarja in o reševanju le-teh,
– zavrnitvah uporabnikov storitev,
– oddaji poslov podizvajalcem,
– spremembah v podjetju koncesionarja,
– škodnih dogodkih,
– spremenjenih pogojih izvajanja koncesijske pogodbe,
– koriščenju zavarovanj,
– zadolževanju koncesionarja za potrebe izvajanja javne gospodarske službe in
– vseh ostalih okoliščinah, ki lahko neposredno ali bistveno vplivajo na izvajanje koncesijske pogodbe.
Podrobnejša vsebina programov in poročil iz tega člena se lahko določi v koncesijski pogodbi.
27. člen
(nadzorni ukrepi)
Če pristojni organ koncedenta ugotovi, da koncesionar ne izpolnjuje pravilno obveznosti iz koncesijskega razmerja, mu lahko z upravno odločbo naloži izpolnitev teh obveznosti oziroma drugo ravnanje, ki izhaja iz koncesijskega akta ali koncesijske pogodbe.
28. člen
(načini prenehanja koncesijskega razmerja)
Koncesijska pogodba preneha s pretekom časa, za katerega je bila koncesijska pogodba sklenjena ali iz zakonskih razlogov.
29. člen
(odpoved/razdrtje koncesijske pogodbe)
Koncesijska pogodba lahko z (enostransko) koncedentovo odpovedjo/razdrtjem preneha:
– če je proti koncesionarju uveden postopek prisilne poravnave, stečaja ali likvidacijski postopek,
– če je bila koncesionarju izdana sodna ali upravna odločba zaradi kršitve predpisov, koncesijske pogodbe ali upravnih aktov, izdanih za izvajanje koncesije, na podlagi katere utemeljeno ni mogoče pričakovati nadaljnje pravilno izvajanje koncesije,
– če je po sklenitvi koncesijske pogodbe ugotovljeno, da je koncesionar dal zavajajoče in neresnične podatke, ki so vplivali na podelitev koncesije,
– če koncesionar koncesijsko pogodbo krši tako, da nastaja večja škoda uporabnikom njegovih storitev ali tretjim osebam,
– če obstaja utemeljen dvom, da koncesionar v bistvenem delu ne bo izpolnil svoje obveznosti,
– če koncesionar kljub pisnemu opozorilu koncedenta ne izpolnjuje prevzetih obveznosti na način, določen s tem aktom in koncesijsko pogodbo.
V primeru izpolnitve katerega izmed pogojev iz prve alinee prvega odstavka lahko začne koncedent s postopkom za enostransko razdrtje koncesijske pogodbe. Koncesijska pogodba se enostransko razdre po sodni poti. Postopek za razdrtje koncesijske pogodbe koncedent ustavi (umik tožbe), če je predlog za začetek stečajnega postopka, postopka prisilne poravnave ali likvidacijskega postopka zavrnjen, če je prisilna poravnava sklenjena ali potrjena, v primeru prodaje ponudnika kot pravne osebe (v stečaju) ali vsake druge, z vidika izvajanja koncesijskega razmerja sorodne posledice. Pogoji iz druge oziroma tretje alinee prejšnjega odstavka, na podlagi katerih lahko začne koncedent postopek za enostransko razdrtje koncesijske pogodbe, so izpolnjeni v trenutku, ko postane sodna ali upravna odločba, s katero je bila koncesionarju izrečena kazenska ali upravna sankcija, pravnomočna. Obstoj razlogov iz četrte, pete in šeste alinee prejšnjega odstavka se podrobneje določi v koncesijski pogodbi.
Enostransko razdrtje koncesijske pogodbe ni dopustno v primeru, če je do okoliščin, ki bi takšno prenehanja utemeljevale, prišlo zaradi višje sile ali drugih nepredvidljivih in nepremagljivih okoliščin.
Ob razdoru koncesijske pogodbe je koncedent dolžan koncesionarju v enem letu zagotoviti povrnitev morebitnih revaloriziranih neamortiziranih vlaganj, ki jih ni mogoče ali ni upravičeno brez posledic vrniti koncesionarju v naravi, razen v primeru razdrtja pogodbe iz tretje in četrte alineje prvega odstavka tega člena.
30. člen
(sporazumna razveza koncesijske pogodbe)
Pogodbeni stranki lahko med trajanjem koncesije tudi sporazumno razvežeta koncesijsko pogodbo.
Stranki se sporazumeta za razvezo koncesijske pogodbe v primeru, da ugotovita, da je zaradi bistveno spremenjenih okoliščin, ekonomskega ali sistemskega značaja oziroma drugih enakovredno ocenjenih okoliščin oziroma nadaljnje opravljanje dejavnosti iz koncesijske pogodbe nesmotrno ali nemogoče.
31. člen
(odvzem koncesije)
Koncesijsko razmerje preneha, če koncedent v skladu s koncesijskim aktom koncesionarju koncesijo odvzame.
Koncedent lahko odvzame koncesijo koncesionarju:
– če ne začne z opravljanjem koncesioniranih gospodarskih javnih služb v za to, s koncesijsko pogodbo, določenem roku,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba,
– če dejavnosti ne izvaja redno, strokovno, pravočasno ter zato povzroča motnje v izvajanju javne službe,
– zaradi ponavljajočih kršitev predpisov ali koncesijske pogodbe.
Pogoji odvzema koncesije se določijo v koncesijski pogodbi. Koncedent mora koncesionarju o odvzemu koncesije izdati odločbo. Koncesijsko razmerje preneha z dnem pravnomočnosti odločbe o odvzemu koncesije.
V primeru odvzema iz druge alinee drugega odstavka je koncesionarju upravičen do odškodnine po splošnih pravilih odškodninskega prava.
32. člen
(odkup koncesije)
Koncedent si pridržuje pravico predčasnega odkupa koncesije. Pogoji odkupa se določijo s koncesijsko pogodbo.
33. člen
(prenos koncesije)
Koncesionar ne sme brez dovoljenja koncedenta prenesti koncesije na tretjo osebo.
V primeru prenosa koncesije na koncesionarjeve univerzalne pravne naslednike (pripojitev, spojitev, prenos premoženja, preoblikovanje …) mora koncesionar obvestiti koncedenta.
34. člen
(višja sila in spremenjene okoliščine)
Koncesionar je dolžan v okviru objektivnih možnosti opravljati koncesijske dejavnosti tudi ob spremenjenih okoliščinah ter v primeru višje sile.
Za višjo silo se poleg okoliščin višje sile obligacijskega prava štejejo tudi spremembe pogojev izvajanja koncesijskih dejavnosti, ki nastanejo na podlagi spremembe zakonov in drugih predpisov Evropske skupnosti ali Republike Slovenije, če izpolnjujejo siceršnje pogoje višje sile po pravilih obligacijskega prava.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, mora koncesionar nemudoma obvestiti koncedenta in se dogovoriti o izvajanju gospodarskih javnih služb v takih pogojih.
V primeru iz prejšnjega odstavka ima koncesionar pravico zahtevati od koncedenta povračilo stroškov, ki so nastali zaradi opravljanja koncesioniranih gospodarskih javnih služb v nepredvidljivih okoliščinah.
Če nastanejo po sklenitvi koncesijske pogodbe okoliščine, ki bistveno otežujejo izpolnjevanje obveznosti koncesionarja in to v takšni meri, da bi bilo kljub posebni naravi koncesijske pogodbe nepravično pogodbena tveganja prevaliti pretežno ali izključno le na koncesionarja, ima koncesionar pravico zahtevati spremembo koncesijske pogodbe.
Spremenjene okoliščine iz prejšnjega odstavka niso razlog za enostransko prenehanje koncesijske pogodbe. O nastopu spremenjenih okoliščin se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju koncesijske pogodbe v takih pogojih. Kljub spremenjenim okoliščinam je koncesionar dolžan izpolnjevati obveznosti iz koncesijske pogodbe.
35. člen
(uporaba prava)
Za vse spore, ki izhajajo iz sklenjenega koncesijskega razmerja, se uporabi izključno pravo Republike Slovenije.
36. člen
(arbitražna klavzula)
S koncesijsko pogodbe se lahko dogovori, da je za odločanje o sporih med koncedentom in koncesionarjem pristojna arbitraža.
37. člen
(derogacijska klavzula)
Z uveljavitvijo tega odloka prenehajo veljati:
– Odlok za podelitev koncesije za izgradnjo čistilne naprave in izvajanje gospodarske javne službe čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih odpadnih voda v Občini Šentjernej (Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 6/2001, 3/2004),
– tretji odstavek 12. člena Odloka o ustanovitvi javnega podjetja EDŠ – Ekološka družba, d.o.o. Šentjernej, uradno prečiščeno besedilo (Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 1/2007),
– 24. člen Odloka o izvajanju gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda v Občini Šentjernej (Uradni list RS, št. 71/00, 23/01, Uradni vestnik Občine Šentjernej, št. 5/01, 3/04),
– 72. člen Odloka o javni kanalizaciji, odvajanju in čiščenju odpadnih voda (Uradni list RS, št. 117/00).
38. člen
(Pričetek veljavnosti odloka)
Ta odlok vstopi v veljavi naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-139/2007-OS
Šentjernej, dne 15. novembra 2007
Župan
Občine Šentjernej
Franc Hudoklin l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti