Uradni list

Številka 34
Uradni list RS, št. 34/2007 z dne 17. 4. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 34/2007 z dne 17. 4. 2007

Kazalo

1867. Odlok o ustanovitvi zavoda Lokalna energetska agencija Dolenjska – Posavje – Bela Krajina (lead), stran 4972.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – ZLS-UPB-1, 21/06 – odločba US RS in 14/07 – ZSPDPO), 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP) ter 16. in 79. člena Statuta Občine Krško (Uradni list RS, št. 98/00 – prečiščeno besedilo, 5/03 in 57/06) je Občinski svet Občine Krško na 6. seji dne 5. 4. 2007 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi zavoda Lokalna energetska agencija Dolenjska – Posavje – Bela Krajina (LEAD)
I. SPLOŠNE DOLOČBE IN DOLOČBE O USTANOVITELJU
1. člen
S tem odlokom Občina Krško ustanavlja zavod z nazivom Lokalna energetska agencija Dolenjska – Posavje – Bela Krajina (v nadaljevanju: LEAD) in določa razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
2. člen
Ustanovitelj zavoda je:
1. Občina Krško, Cesta krških žrtev 14, 8270 Krško, mat. št. 5874572, ki jo zastopa župan Franc Bogovič.
Kot soustanovitelji lahko kasneje pristopijo tudi druge osebe, katerih medsebojne obveznosti in pravice se določijo s pogodbo.
3. člen
Zavod ima naslednje naloge:
– pripravlja in izvaja projekte s področja učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije,
– izvaja promocijo in ozaveščanje javnosti,
– izvaja razvojne in raziskovalne naloge,
– povezuje institucije pri pripravi in izvajanju skupnih projektov,
– izvaja prenos dobrih praks in znanj,
– pripravlja energetske strategije lokalnih skupnosti,
– skrbi za trajnostni energetski razvoj in izobraževanje strokovne javnosti, občanov, javne uprave in gospodarskih subjektov,
– spodbuja učinkovito rabo energije in rabo obnovljivih virov energije s svetovanjem za dosego pozitivnih ekonomskih in okoljskih učinkov v malih in srednjih podjetjih,
– izdeluje načrte za zmanjšanje porabe električne in toplotne energije v zgradbah, ki so v javni rabi,
– pripravlja načrt zmanjšanja porabe električne energije javne razsvetljave ter skrbi za trajnostni energetski razvoj,
– sodeluje z lokalnimi skupnostmi, podjetji, ostalimi energetskimi agencijami, raziskovalnimi in razvojnimi institucijami, nacionalnimi in mednarodnimi zvezami agencij, prebivalci lokalnih skupnosti, nevladnimi organizacijami, potrošniki in ostalimi zainteresiranimi strankami.
4. člen
Ime zavoda glasi: LOKALNA ENERGETSKA AGENCIJA DOLENJSKA – POSAVJE – BELA KRAJINA.
Skrajšano ime zavoda je: LEAD
Zavod ima sedež v Krškem, CKŽ 30.
Zavod ima lahko tudi organizacijsko enoto.
II. DEJAVNOST ZAVODA
5. člen
Zavod opravlja naslednje dejavnosti v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti:
DE/22.110  Izdajanje knjig,
DE/22.120  Izdajanje časopisov,
DE/22.130  Izdajanje revij in periodike,
DE/22.150  Drugo založništvo,
K/72.300   Obdelava podatkov,
K/72.400   Omrežne podatkovne storitve,
K/72.600   Druge računalniške dejavnosti,
K/73.101   Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
           naravoslovja,
K/73.102   Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
           tehnologije,
K/73.103   Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
           kmetijstva in sorodnih dejavnosti,
K/73.201   Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
           družboslovja,
K/73.202   Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
           humanistike,
K/74.130   Raziskovanje trga in javnega mnenja,
K/74.140   Podjetniško in poslovno svetovanje, razen arbitraže,
K/74.204   Drugo projektiranje in tehnično svetovanje,
K/74.300   Tehnično preizkušanje in analiziranje,
K/74.400   Oglaševanje,
K/74.851   Prevajanje,
K/74.852   Fotokopiranje in drugo razmnoževanje,
K/74.853   Druga splošna tajniška dela,
K/74.871   Prirejanje razstav, sejmov in kongresov,
K/74.873   Druge poslovne dejavnosti, d.n. od tega:
           – odčitavanje števcev porabe vode, elektrike,
           plina, ipd.,
L/75.120   Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulture in drugih
           socialnih storitev, razen obveznega socialnega
           zavarovanja,
L/75.130   Urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše
           poslovanje,
M/80.422   Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in
           usposabljanje, d.n.,
O/91.110   Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj,
O/91.120   Dejavnost strokovnih združenj,
O/92.522   Varstvo kulturne dediščine.
Dejavnost zavoda se lahko spremeni ali razširi le s soglasjem ustanovitelja.
III. VIRI FINANCIRANJA ZAVODA
6. člen
50% sredstev za delovanje zavoda za obdobje prvih treh let zagotovijo Občina Krško v proračunu, ter občine in podjetja, podpisnice pisma o nameri. Ostalih 50% sredstev zagotovi Evropska komisija na podlagi sklenjene pogodbe o sofinanciranju št. EIE/TYPE2/06/159/SI2.442669.
Zavod pridobiva sredstva za svoje delo:
– iz drugih virov v Sloveniji, EU in v svetu,
– kot nepovratna sredstva, ki jih za dejavnost zavoda namenja država, mednarodne organizacije in drugi subjekti,
– na podlagi mednarodnih in državnih razpisov za razvojne, svetovalne, publicistične in izobraževalne naloge,
– z delom na projektih,
– od ustanovitelja,
– s sofinanciranjem partnerskih institucij,
– za izvršene storitve svetovanja, izobraževanja in razvoja,
– na podlagi pogodb, ki jih sklepa s posameznimi naročniki,
– iz sredstev, ki jih investirajo predlagatelji projektov,
– z opravljanjem dejavnosti za potrebe uporabnikov in drugih subjektov na trgu,
– z opravljanjem dejavnosti na podlagi javnih pooblastil,
– s subvencijami,
– s sponzorstvom,
– z dotacijami, donacijami in
– iz drugih virov na način in pod pogoji, ki jih določa zakon.
Zavod pridobiva sredstva tudi v okviru razpisov ministrstev, strukturnih skladov, skladov Evropske unije ter drugih skladov. V okviru razpisnih programov se sredstva razpisa namenjajo za delovanje agencije oziroma zavoda, za plače zaposlenih, opremo in programe, ki jih izvaja zavod.
Za zagon poslovanja se za nabavo materialnih sredstev koristijo ustanovitvena sredstva.
7. člen
Sredstva, ki so povezana z registracijo zavoda so planirana v proračunu (NRP) ustanovitelja Občine Krško.
8. člen
Presežek prihodkov nad odhodki sme zavod v soglasju z ustanoviteljem uporabiti za opravljanje in razvoj dejavnosti, izobraževanje in štipendiranje kadrov.
IV. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
9. člen
Zavod nastopa v pravnem prometu in sklepa pravne posle v okviru svoje dejavnosti.
10. člen
Zavod zastopa direktor zavoda neomejeno v okviru pooblastil, določenih v aktih zavoda oziroma sklepih pristojnih organov zavoda.
11. člen
Zavod je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga. Delavci zavoda morajo ravnati s sredstvi zavoda kot dobri gospodarji. Direktor mora uvesti postopek za ugotavljanje in povrnitev škode, ki nastane zavodu.
12. člen
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda.
V. ORGANI ZAVODA
13. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– strokovni svet zavoda,
– direktor zavoda.
14. člen
Svet zavoda
Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavljajo:
– 2 predstavnika občinske uprave (ustanovitelja),
– 1 predstavnik občinskega sveta (ustanovitelja),
– 1 predstavnik delavcev zavoda,
– 1 predstavnik uporabnikov.
Način imenovanja izvolitve članov in pristojnosti sveta se določijo s statutom zavoda.
15. člen
Predstavnike občinske uprave (ustanovitelja) imenuje občinski svet na predlog župana. Mandat traja 4 leta.
Predstavnika občinskega sveta (ustanovitelja) imenuje občinski svet izmed članov občinskega sveta. Mandat predstavniku občinskega sveta traja do konstituiranja naslednjega novega občinskega sveta.
Predstavnik uporabnikov zastopa občine, oziroma podjetja, podpisnice pisma o nameri. Predstavnika uporabnikov imenuje občinski svet na predlog župana. Mandat traja 4 leta.
Delavci zavoda izvolijo izmed zaposlenih enega predstavnika na tajnem glasovanju s pooblastilom zastopanja njihovih interesov v svetu zavoda. Mandat traja 4 leta.
16. člen
Svet zavoda sprejema svoje odločitve na sejah z glasovanjem.
Svet zavoda ima predsednika in sprejema svoje odločitve z večino glasov prisotnih članov.
Svet zavoda je konstituiran, ko je imenovanih večina članov sveta zavoda. Člani sveta na prvi konstituivni seji izmed sebe izvolijo predsednika in podpredsednika.
17. člen
Naloge sveta zavoda so:
– sprejema statut s soglasjem ustanovitelja,
– imenuje in razrešuje direktorja s soglasjem ustanovitelja,
– sprejema program dela in razvoja zavoda s soglasjem ustanovitelja,
– sprejema finančni načrt in zaključni račun zavoda,
– imenuje strokovni svet,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– sprejema poslovnik o delu sveta zavoda in strokovnega sveta zavoda,
– opravlja druge, z zakonom ali splošnimi akti zavoda določene zadeve.
18. člen
Strokovni svet zavoda
Za obravnavanje vprašanj s področja strokovnega dela ima zavod strokovni svet kot strokovni organ.
Strokovni svet predlaga svetu zavoda strokovne odločitve.
Strokovni svet sestavljajo člani, ki jih imenuje svet zavoda izmed predstavnikov zainteresiranih partnerskih institucij ter priznanih strokovnjakov s področja dejavnosti zavoda.
Predsednika, ki zastopa strokovni svet in vodi njegovo delo, imenuje svet zavoda, na predlog direktorja zavoda.
Naloge strokovnega sveta:
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda,
– daje svetu zavoda in direktorju smernice za sprejemanje strokovnih odločitev,
– daje svetu in direktorju zavoda predloge za razvoj dejavnosti,
– določa strokovne podlage za program dela in razvoj zavoda,
– daje strokovno oceno o izvedenih aktivnostih,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom in odlokom o ustanovitvi zavoda.
19. člen
Direktor zavoda
Poslovodni organ zavoda je direktor, ki organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja zavod ter je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Direktor zastopa zavod neomejeno v okviru pooblastil, določenih s statutom in drugimi akti zavoda.
Direktorja zavoda imenuje in razrešuje svet zavoda z večino glasov vseh članov sveta in s soglasjem ustanovitelja. Mandat direktorja traja 4 leta. Po preteku mandata je lahko ista oseba ponovno imenovana za direktorja.
20. člen
Pogoji in postopek za imenovanje direktorja:
Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev, določenih z zakonom, izpolnjuje še naslednje pogoje:
– univerzitetna izobrazba ekonomske ali naravoslovno-tehnične smeri,
– najmanj 8 (osem) let delovnih izkušenj,
– poznavanje strategij, programskih dokumentov in programov Republike Slovenije in Evropske unije na področju trajnostnega razvoja,
– slovensko državljanstvo,
– znanje slovenskega jezika,
– aktivno znanje angleškega jezika in vsaj še enega dodatnega EU jezika pasivno,
– poznavanje dela z računalnikom,
– smisel za timsko delo in poznavanje projektnega managementa.
21. člen
Naloge direktorja:
– pripravi predlog programa dela,
– odloča o uporabi sredstev v skladu s programom dela,
– določa poslovno politiko zavoda,
– organizira in vodi delovni proces,
– sodeluje pri delu sveta zavoda in strokovnega sveta zavoda brez pravice odločanja,
– izvršuje sklepe sveta zavoda,
– pripravlja in svetu zavoda predlaga v sprejem splošne akte zavoda,
– izvaja naloge s področja delovno pravnih razmerij,
– obvešča svet zavoda o morebitnih odstopanjih ali prekoračitvah planskih aktov,
– daje poročila o izvedenih aktivnostih in rezultatih dela,
– opravlja druge zadeve v skladu z veljavnimi predpisi in tem statutom.
22. člen
Vršilca dolžnosti direktorja imenuje občinski svet za čas do imenovanja direktorja na predlog župana, vendar največ za dobo enega leta. V tem času ima vršilec dolžnosti direktorja pravico zastopati zavod skladno z določbami 19. člena.
VI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
23. člen
Zavod ima statut in druge akte, s katerimi se podrobno ureja organizacija zavoda, organi, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi zavoda.
VII. PRENEHANJE ZAVODA
24. člen
Zavod preneha v naslednjih primerih:
– če se s pravnomočno odločbo ugotovi ničnost vpisa zavoda v sodni register,
– če je zavodu izrečen ukrep prepovedi opravljanja dejavnosti, ker ne izpolnjuje pogojev za opravljanje dejavnosti, pa v roku, določenem z izrečenim ukrepom, ne izpolni pogojev za opravljanje te dejavnosti,
– če ustanovitelj sprejme sklep o prenehanju zavoda, ker so prenehale potrebe oziroma pogoji za opravljanje dejavnosti, za katero je bil zavod ustanovljen,
– če se pripoji drugemu zavodu ali spoji z drugim zavodom ali razdeli v dvoje ali več zavodov,
– če se preoblikuje v gospodarsko družbo in
– v drugih primerih, določenih z zakonom.
V primerih iz prve, druge in tretje alinee prejšnjega odstavka se opravi postopek likvidacije zavoda v skladu z zakonom.
VIII. KONČNE DOLOČBE
25. člen
Ustanovitelj Občina Krško zagotovi poslovne prostore za začetek delovanja zavoda.
26. člen
Spremembe in tolmačenje odloka o ustanovitvi LEAD sprejema in tolmači ustanovitelj zavoda Občina Krško oziroma občinski svet Občine Krško, tudi v primeru pristopa drugih soustanoviteljev (drugi odstavek, 2. člen odloka).
27. člen
Ta odlok začne veljati in se uporabljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 360-1/2006-O604
Krško, dne 5. aprila 2007
Župan
Občine Krško
Franc Bogovič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti