Uradni list

Številka 100
Uradni list RS, št. 100/2006 z dne 29. 9. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 100/2006 z dne 29. 9. 2006

Kazalo

4289. Odlok o uskladitvi delovanja javnega zavoda Mestni muzej Idrija, Muzej za Idrijsko in Cerkljansko z Zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo, stran 10269.

Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, Uradni list RS, št. 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96 in 36/00), 26. in 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02) in 23. člena Statuta Občine Idrija (Uradni list RS, št. 1/01, 33/01, 135/04, 52/06) je Občinski svet Občine Idrija na 28. redni seji dne 21. 9. 2006 sprejel
O D L O K
o uskladitvi delovanja javnega zavoda Mestni muzej Idrija, Muzej za Idrijsko in Cerkljansko z Zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Idrija (v nadaljevanju besedila: ustanoviteljica) uskladi delovanje javnega zavoda Mestni muzej Idrija, Muzej za Idrijsko in Cerkljansko (v nadaljnjem besedilu: zavod) z določbami Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02), ureja njegov status, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
Ustanoviteljica zavoda je Občina Idrija. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Občinski svet Občine Idrija.
2. člen
Zavod je pravni naslednik Mestnega muzeja Idrija, Muzeja za Idrijsko in Cerkljansko s sedežem v Idriji, Prelovčeva 9, katerega sta ustanoviteljici Občina Idrija in Občina Cerkno ustanovili z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Mestni muzej Idrija, Muzej za Idrijsko in Cerkljansko (Uradni list RS, št. 15/99).
3. člen
Poslanstvo zavoda je trajno in nemoteno izvajanje muzejske dejavnosti kot javne službe na področju zgodovine, etnologije, umetnostne zgodovine in tehniške kulture na območju občin Idrija in Cerkno, to je na območju Idrijskega in Cerkljanskega.
Poslanstvo zavoda se izraža skozi skrb za spoznavanje in razumevanje materialne kulturne dediščine, načina življenja in dela ter neoprijemljive kulturne dediščine, znanj, vrednotenj, tehnik in ustvarjalnosti ljudi v določenem času in prostoru. S svojo strokovnostjo zavod na primeren način ohranja, varuje in prezentira kulturno dediščino s stalnimi in občasnimi razstavami ter z založniško in pedagoško dejavnostjo, jo popularizira in opozarja na njen pomen in vlogo v preteklosti, kar je pomembno za prepoznavanje in utrjevanje identitete. Z galerijsko dejavnostjo zavod širi zanimanje ljudi za preteklo in sodobno likovno ustvarjalnost, oblikuje estetski odnos do te ustvarjalnosti in jo spodbuja. Pomembno vlogo ima v izobraževalnih procesih, še posebej pri domoznanstvu, kjer s svojimi zbirkami in razstavami predstavlja vez med zgodovino v učbenikih in dejanskimi ostanki preteklosti.
II. IME, SEDEŽ IN DEJAVNOST ZAVODA
4. člen
Ime zavoda: Mestni muzej Idrija, Muzej za Idrijsko in Cerkljansko
Skrajšano ime: Mestni muzej Idrija
Sedež javnega zavoda: Idrija, Prelovčeva 9
Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih določa zakon in ta odlok.
Zavod je vpisan v sodni register: pri Okrožnem sodišču v Novi Gorici pod registrsko številko 1-70-00.
5. člen
Muzej ima žig pravokotne oblike, v katerem je znak MM v obliki prekrižanih rudarskih kladiv, z napisom MESTNI MUZEJ IDRIJA MUZEJ ZA IDRIJSKO IN CERKLJANSKO v velikosti 45 mm x 22 mm.
Število, pooblastila za uporabo in način varovanja žigov določi direktor zavoda z organizacijskim predpisom.
6. člen
Glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen ter v skladu s poslanstvom in zbiralno politiko, zavod opravlja naslednje naloge:
– evidentira, pridobiva, dokumentira, raziskuje, inventarizira, varuje in hrani gradivo in opravlja druge strokovne naloge varstva premične kulturne dediščine na območju, za katerega je ustanovljen in pogodbeno za druge lokalne skupnosti,
– varuje in hrani zbirke ter jih dopolnjuje v skladu s poslanstvom zavoda,
– posreduje podatke o dediščini v register kulturne dediščine,
– pripravlja razstave in druge oblike predstavljanja izsledkov muzejskega dela doma in v tujini ter organizira gostovanja domačih in tujih razstav,
– izdaja strokovne in znanstvene publikacije o gradivu iz svojih zbirk, monografske študije, razstavne kataloge in poljudne publikacije s svojega področja dela,
– pripravlja in izvaja pedagoške in andragoške programe ter programe za težje prilagodljive družbene skupine,
– pripravlja predavanja, strokovne in znanstvene pogovore ter srečanja, predstavlja javnosti gradiva s področja svojega dela,
– izvaja razne oblike vzgojno-izobraževalnih programov, sodeluje z vzgojno-izobraževalnimi organizacijami in skrbi za popularizacijo svoje dejavnosti,
– strokovno sodeluje s fizičnimi in pravnimi osebami zasebnega prava, ki imajo zbirke premične dediščine (zasebne muzejske zbirke), pri urejanju in predstavljanju zbirk,
– sodeluje z domačimi in tujimi kulturnimi institucijami, združenji in strokovnjaki s svojega delovnega področja,
– vodi interno strokovno knjižnico,
– opravlja druge naloge, ki jih določa zakon.
7. člen
Poleg nalog iz prejšnjega člena opravlja zavod tudi naslednje naloge:
– v razstavišču Nikolaja Pirnata pripravlja likovne razstave, ki ne sodijo v okvir javne službe iz predhodnega člena,
– oddaja v najem prostore za razstave, kulturne in druge prireditve,
– nudi strokovne usluge pravnim in fizičnim osebam,
– izvaja založniško dejavnost,
– prodaja publikacije, spominke, razglednice, reprodukcije vseh vrst ter umetniške izdelke, izvedene iz svojega gradiva,
– opravlja dejavnost upravljanja z objekti kulturne, tehniške in naravne dediščine na podlagi pogodb z lastniki,
– opravlja gostinske storitve za lastne potrebe in potrebe udeležencev in obiskovalcev,
– proizvaja električno energijo za lastne potrebe.
Opravljanje dejavnosti iz prejšnjega odstavka ne sme ogroziti izvajanja javne službe.
8. člen
Naloge iz 6. in 7. člena, ki jih zavod opravlja, so v skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 2/02) razvrščene:
– O/92.521     Dejavnost muzejev
– O/92.522     Varstvo kulturne dediščine
– O/92.320     Obratovanje objektov za kulturne prireditve
– O/92.511     Dejavnost knjižnic
– O/92512      Dejavnost arhivov
– M/80.422     Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n.
– K/74.400     Oglaševanje
– K/74.871     Prirejanje razstav, sejmov in kongresov
– K/74.873     Druge poslovne dejavnosti, d.n.
– K/73.101     Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
               naravoslovja
– K/73.201     Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
               družboslovja
– K/72.300     Obdelovanje podatkov
– K/70.320     Upravljanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
– G/52.471     Dejavnost knjigarn
– G/52.472     Trgovina na drobno s časopisi, revijami
– G/52.488     Trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah, d.n.
– G/52.610     Trgovina na drobno po pošti
– G/52.620     Trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah
– G/52.630     Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln
– G/52.486     Trgovina na drobno z umetniškimi izdelki
– DE/22.110    Izdajanje knjig
– DE/22.130    Izdajanje revij in periodike
– DE/22.140    Izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa
– DE/22.310    Razmnoževanje zvočnih zapisov
– D/22.320     Razmnoževanje video zapisov
– D/22.330     Razmnoževanje računalniških zapisov
– DE/22.150    Drugo založništvo
– K/72.400     Omrežne podatkovne storitve
– K/74.810     Fotografska dejavnost
– K/74.852     Fotokopiranje in drugo razmnoževanje
– O/92.110     Snemanje filmov in videofilmov
– O/92.120     Distribucija filmov in videofilmov
– DE/22.210    Drugo tiskarstvo.
III. ORGANI ZAVODA
9. člen
Organa zavoda sta:
– direktor in
– svet zavoda.
Direktor
10. člen
Direktor je poslovodni organ in hkrati strokovni vodja zavoda.
Direktor zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
Direktorja imenuje na podlagi javnega razpisa ter po predhodnem mnenju sveta zavoda ustanoviteljica Razpis opravi ustanoviteljica.
Poleg javnega razpisa lahko ustanoviteljica povabi posamezne kandidate tudi neposredno.
Mandat direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan.
Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, čas trajanja mandata. Delavca, ki je bil pred imenovanjem zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje.
Javni razpis za imenovanje direktorja mora biti objavljen najmanj 6 mesecev pred potekom mandatne dobe direktorja, imenovanje pa se opravi najmanj dva meseca pred potekom mandatne dobe direktorja.
11. člen
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje pogoje:
– univerzitetna izobrazba smeri ene od muzejskih strok, ki so zastopane v dejavnosti muzeja,
– najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega tri leta na področju dela zavoda,
– organizacijske in vodstvene sposobnosti,
– aktivno znanje slovenskega jezika,
– aktivno znanje enega svetovnega jezika.
Prijavi na javni razpis je kandidat za direktorja dolžan priložiti:
– življenjepis,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev iz prejšnjega odstavka
– program dela zavoda za mandatno obdobje.
12. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je imenovan, zaradi razlogov, ki jih določata Zakon o zavodih in ZUJIK.
Ustanoviteljica mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi direktorja:
– slednjega seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi,
– pridobiti predhodno mnenje sveta zavoda.
Če svet zavoda ne da mnenja v roku 30 dni, se šteje, da se z razrešitvijo strinja.
13. člen
Naloge direktorja:
– načrtuje, organizira in vodi delo in poslovanje zavoda,
– sprejema akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela s finančnim načrtom,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema splošne akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
– poroča ustanovitelju in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
– uresničuje sklepe, ki jih v okviru svojih pristojnosti sprejmeta ustanoviteljica in svet zavoda,
– odloča o sklepanju in prenehanju delovnega razmerja in izvaja druge pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavno zakonodajo,
– zagotavlja javnost dela,
– zagotavlja informiranje delavcev,
– opravlja druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi, tem odlokom in splošnimi akti zavoda.
K strateškemu načrtu, programu dela, ki vsebuje finančni načrt, aktu o organizaciji del, aktu o sistemizaciji delovnih mest, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja ter k zavodski pogodbi daje soglasje svet zavoda.
14. člen
Pooblastila direktorja:
– v pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta (letnega izvedbenega načrta), razen pri razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima v upravljanju, kjer je potrebno upoštevati določbe pogodb o upravljanju,
– direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu z aktom o organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
Svet zavoda
15. člen
Svet sestavlja devet članov, in sicer:
– 5 predstavnikov ustanoviteljice, ki jih izmed strokovnjakov s področja dela zavoda, financ in pravnih zadev imenuje ustanoviteljica v skladu s svojimi pravili,
– 2 predstavnika delavcev zavoda, ki sta imenovana v skladu z določbami statuta zavoda in
– 2 predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti, od katerih enega imenuje Občina Cerkno, drugega pa Muzejsko društvo Idrija skladno s svojimi pravili.
Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom.
16. člen
Konstitutivno sejo sveta zavoda skliče direktor najkasneje v roku 30 dni od imenovanja članov sveta zavoda.
Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika.
Mandat članov sveta zavoda prične teči z dnem konstituiranja sveta in traja pet let. Člani sveta zavoda so po preteku mandata lahko ponovno imenovani. Direktor je dolžan obvestiti ustanoviteljico 90 dni pred potekom mandata članom sveta zavoda.
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se ne udeležuje sej,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno,
– če nastopi delo ali funkcijo, ki je nezdružljiva s članstvom v svetu.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
17. člen
Naloge sveta zavoda:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, ocenjuje in analizira delovanje zavoda,
– predlaga ustanoviteljici revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanoviteljice,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela s finančnim načrtom, aktu o sistemizaciji delovnih mest, kadrovskemu načrtu, aktu o organizaciji del, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzira njihovo izvajanje,
– daje soglasje k letnemu poročilu zavoda,
– daje soglasje k načrtu investicijsko-vzdrževalnih del,
– sprejema poslovnik sveta zavoda,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju in ustanoviteljici mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem zavoda,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje k imenovanju direktorja,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– izvaja druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi in tem odlokom.
IV. SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
18. člen
Zavod za opravljanje svoje dejavnosti, za katero je ustanovljen, upravlja z nepremičninami, ki so last ustanovitelja, kot delom javne infrastrukture na področju kulture, z opremo in z inventariziranimi muzejskimi predmeti.
Zavod upravlja z naslednjimi nepremičninami v lasti Občine Idrija:
– Grad Gewerkenegg, parc. št. 1403,
– Rudarska hiša, parc. št. 376,
– Kamšt, parc. št. 974, vse vložek št. 148, k.o. Idrija mesto,
– Partizanska tiskarna Slovenija, parc. št. 544/2, vložek št. 74, k.o. Gor. Kanomlja.
Zavod za Občino Idrija na podlagi pogodbe upravlja s premoženjem v njeni lasti, ki je del javne infrastrukture na področju kulture in opravlja druge dejavnosti v skladu z registrirano dejavnostjo.
Dejavnosti iz tretjega odstavka tega člena lahko zavod s soglasjem ustanoviteljice na podlagi pogodbe opravlja tudi za Občino Cerkno in Republiko Slovenijo.
19. člen
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti:
– iz državnega proračuna,
– iz proračuna ustanoviteljice,
– na podlagi pogodb o upravljanju z nepremičninami.
Zavod lahko pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti tudi iz naslednjih virov:
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z vstopninami,
– na javnih razpisih,
– z donacijami, darili in iz drugih zakonitih virov.
20. člen
Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki oziroma o načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanoviteljica na predlog direktorja in na podlagi sprejetega poslovnega poročila s strani sveta zavoda.
V. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
21. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, brez omejitev, razen v primerih, ki so določeni z zakonom in s tem odlokom.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
22. člen
Zavod prevzema odgovornost za dobro gospodarjenje s sredstvi, namenjenimi za svojo dejavnost ter odgovornost dobrega gospodarja za upravljanje s sredstvi, ki so last ustanoviteljice.
23. člen
S premičnim premoženjem upravlja zavod samostojno, z nepremičninami pa skladno s pogodbami o upravljanju.
VI. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
24. člen
Za obveznosti zavoda ustanoviteljica odgovarja do višine sredstev, ki so v tekočem letu zagotovljena iz občinskega proračuna za delovanje zavoda.
Ustanoviteljica ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Svet zavoda se konstituira najkasneje v treh mesecih od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravljajo nujne naloge obstoječi organi. Obstoječemu strokovnemu svetu preneha mandat s konstituiranjem novoimenovanega sveta zavoda.
Do imenovanja direktorja opravlja to funkcijo dosedanji v.d. direktorja.
26. člen
Akt o sistemizaciji delovnih mest in kadrovski načrt, ki morata upoštevati, da za zaposlene v zavodu veljajo določila Zakona o javnih uslužbencih, morata biti sprejeta najkasneje v roku šest mesecev po uveljavitvi tega odloka. Do sprejema novega akta o sistemizaciji velja obstoječi akt v vseh določbah, ki niso v nasprotju z zakoni in s tem odlokom.
Z dnem uveljavitve tega odloka se preneha uporabljati Statut Mestnega muzeja Idrija, z dne 22. 11. 2000, razen v določbah, ki urejajo volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda, ki se smiselno uporabljajo za prve volitve predstavnikov delavcev, če niso v nasprotju s predpisi in tem odlokom.
27. člen
Ustanoviteljica prevzema financiranje javnega zavoda pod pogojem, da ji Republika Slovenija v celoti zagotovi nadomestna dodatna sredstva na podlagi zakona, ki ureja financiranje občin.
28. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka in na podlagi sklepa Občinskega sveta Občine Cerkno z dne 9. 12. 2004, s katerim se je Občina Cerkno odpovedala soustanoviteljstvu Mestnega muzeja Idrija, preneha veljati odlok o ustanovitvi javnega zavoda Mestni muzej Idrija Muzej za Idrijsko in Cerkljansko (Uradni list RS, št. 15/99).
Direktor poskrbi za vpis uskladitve sprememb ustanovitvenega akta zavoda v sodni register na podlagi tega odloka.
29. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 007-0006/2006
Idrija, dne 21. septembra 2006
Župan
Občine Idrija
Damjan Krapš l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti