Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/2006 z dne 28. 2. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/2006 z dne 28. 2. 2006

Kazalo

869. Pravilnik o postopkih in merilih za vrednotenje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov, ki se sofinancirajo iz proračuna Občine Trebnje, stran 2363.

Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (UPB – Uradni list RS, št. 100/05), Zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture (Uradni list RS, št. 96/02) in 19. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/95, 80/98 in 119/05) je Občinski svet Občine Trebnje na 22. seji dne 7. 2. 2006 sprejel
P R A V I L N I K
o postopkih in merilih za vrednotenje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov, ki se sofinancirajo iz proračuna Občine Trebnje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom se določajo pogoji, postopki, kriteriji in merila za izvajanje, vrednotenje in razdelitev proračunskih sredstev za sofinanciranje izvedbe javnih kulturnih programov in kulturnih projektov v Občini Trebnje, ki jih za te namene določa lokalni program za kulturo ter letni program kulture in zagotavlja proračun Občine Trebnje.
2. člen
Izvajalci javnih kulturnih programov in kulturnih projektov v občini so po tem pravilniku lahko:
– društva, zveze, ustanove, skladi, zavodi, klubi, gospodarske družbe in druge organizacije, registrirane oziroma ustanovljene za izvajanje kulturne dejavnosti (izjemoma izvajalci lahko tudi niso registrirani za opravljanje kulturne dejavnosti, če so njihovi kulturni projekti v javnem interesu Občine Trebnje),
– posamezniki, ki so vpisani v razvid samozaposlenih v kulturi pri ministrstvu za kulturo,
– javni zavodi s področja vzgoje in izobraževanja za obseg dejavnosti na področju kulture, ki ne sodi v osnovno dejavnost iz ustanovitvenega akta javnega zavoda,
– lastniki ali upravljalci nepremične kulturne dediščine, ki se nahaja na območju Občine Trebnje in ima status kulturnega spomenika,
– lastniki ali upravljalci javne infrastrukture na področju kulture in objektov, ki se pretežno uporabljajo za kulturne dejavnosti.
3. člen
Izvajalci javnih kulturnih programov in kulturnih projektov v občini morajo izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
– da se prijavijo na javni razpis oziroma javni poziv na predpisanih obrazcih in v določenih rokih,
– da izkažejo na predpisanih obrazcih zaprto finančno konstrukcijo za prijavljen javni kulturni program ali kulturni projekt,
– da imajo sedež oziroma stalno prebivališče v Občini Trebnje (izjemoma se lahko sofinancira tudi kulturne projekte izvajalca, ki nima sedeža v Občini Trebnje, če so kulturni projekti v javnem interesu Občine Trebnje),
– delujejo na področju kulture najmanj eno leto,
– da imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za izvedbo javnega kulturnega programa ali kulturnega projekta,
– da so v preteklih letih redno izpolnjevali pogodbene obveznosti, če so prejeli sredstva iz proračuna Občine Trebnje,
– za posameznike, ki so vpisani v razvid samozaposlenih v kulturi pri ministrstvu za kulturo je pogoj, da imajo stalno prebivališče v Občini Trebnje,
– da izkažejo nepridobitni značaj javnega kulturnega programa ali kulturnega projekta, s katerim kandidirajo za sofinanciranje iz javnih sredstev.
Glede na vsebino razpisanih sredstev se natančneje določijo pogoji za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov v razpisni dokumentaciji.
4. člen
Opredelitev pojmov po tem pravilniku:
– Javni kulturni program po tem pravilniku je kulturna dejavnost izvajalcev, ki niso javni zavodi, je pa njihovo delovanje v javnem interesu do te mere, da ga občina financira na primerljiv način kot javne zavode. Javni kulturni program po vsebini predstavlja zaključeno celoto in traja nepretrgoma najmanj devet mesecev v letu.
– Javna kulturna dejavnost je tista dejavnost (glasbena, pevska, plesna, gledališka idr.) posameznikov, društev in sekcij društev na področju ljubiteljske kulture, ki jo v javnem interesu občina sofinancira za spodbujanje kulturne ustvarjalnosti in uresničevanje trajnega kulturnega razvoja.
– Kulturni projekt s področja kulture je posamična kulturna aktivnost izvajalca oziroma posamičen zaključen enkratni dogodek (npr. likovna razstava, glasbeni koncert, gledališka predstava idr.) na posameznem kulturnem področju, ki je namenjen širši javnosti in izkaže nek širši javni interes. Za projekt s področja kulture se šteje tudi obnova in restavriranje nepremične kulturne dediščine.
– Kulturne prireditve so praviloma zaključeni enkratni dogodki, ki so namenjeni širši javnosti in predstavitvi domačih kulturnih izvajalcev, na katerih sodelujejo različni kulturni ustvarjalci in na njih javno predstavijo svojo dejavnost.
– Nepremična kulturna dediščina so nepremičnine vpisane v register nepremične kulturne dediščine pri zavodu za varstvo kulturne dediščine.
– Javna kulturna infrastruktura so nepremičnine in oprema za izvajanje kulturne dejavnosti, razglašeni za javno kulturno infrastrukturo s sklepom občinskega sveta.
5. člen
Po tem pravilniku se upravičenim izvajalcem sofinancira javne kulturne programe in kulturne projekte, in sicer:
I. Javni kulturni programi:
Kulturna dejavnost na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti (orkestralna, pevska, plesna, lutkovna, gledališka, literarna, ljudsko petje, likovna …), ki se izvaja v okviru kulturnih društev.
II. Kulturni projekti:
A) Investicije in investicijsko vzdrževanje objektov, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture ter objektov, ki se pretežno uporabljajo za kulturne dejavnosti.
B) Varstvo kulturne dediščine (varovanje in ohranjanje kulturnih spomenikov državnega in lokalnega pomena), ki so povezani z umetniško ustvarjalnostjo ali zgodovinsko in kulturno dediščino kraja.
C) Javne kulturne prireditve: sem spadajo kulturne prireditve na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti, ki kažejo širši javni interes.
D) Založništvo (izdaja knjig, CD idr.).
E) Nakup opreme in osnovnih sredstev izvajalcev na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti za izvajanje rednih programov in kulturnih dejavnosti.
F) Izobraževanje in usposabljanje strokovnih kadrov, članov kulturnih društev za vodenje in izvedbo različnih kulturnih dejavnosti na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti.
G) Stroški delovanja društev, zvez ter ostalih izvajalcev kulturnih dejavnosti: sem spadajo stroški dela in materialni stroški administrativnih, finančnih in računovodskih del za kulturna društva, stroški upravljanja ter obratovalni stroški objektov, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture.
II. POSTOPEK DODELITVE PRORAČUNSKIH SREDSTEV
6. člen
Občina Trebnje vsako leto po sprejemu proračuna in letnega programa kulture objavi javni razpis ali javni poziv za zbiranje prijav za sofinanciranje javnih kulturnih programov in projektov, ki se financirajo iz občinskega proračuna.
7. člen
Za postopek dodelitve sredstev izvajalcem javnih kulturnih programov in kulturnih projektov ter za izvajanje morebitnih drugih nalog s področja kulture občinski svet imenuje strokovno komisijo na predlog župana za obdobje mandata župana. Strokovna komisija šteje pet članov in je sestavljena iz članov, ki s svojim večletnim delovanjem aktivno soustvarjajo kulturo na posameznih področjih v Občini Trebnje. Če so člani komisije iz vrst izvajalcev, se morajo pri odločanju o prijavljenem programu oziroma projektu izločiti iz glasovanja.
8. člen
V postopku dodelitve sredstev za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov so predvidena naslednja dejanja:
a) župan sprejme sklep o začetku postopka javnega razpisa oziroma javnega poziva,
b) občinska uprava pripravi razpisno dokumentacijo in besedilo javnega razpisa oziroma javnega poziva,
c) občinska uprava izvajalce, ki so v roku oddali nepopolne vloge, pozove k dopolnitvi le-teh v roku, ki je določen v javnem razpisu oziroma javnem pozivu,
d) župan s sklepom zavrže nepravočasno oddane vloge izvajalcev na javni razpis oziroma javni poziv in vloge, ki v pozivnem roku niso bile dopolnjene,
e) strokovna komisija izbere predloge o sofinanciranju posameznih javnih kulturnih programov in kulturnih projektov v skladu z merili in kriteriji iz tega pravilnika,
f) strokovna komisija obvesti izvajalce o predvideni višini sofinanciranja oziroma o zavrnitvi posameznih javnih kulturnih programov in kulturnih projektov,
g) izvajalci javnih kulturnih programov in kulturnih projektov se lahko v 8 dneh po prejemu obvestila o predlogu strokovne komisije izjavijo,
h) strokovna komisija ponovno prouči programe oziroma projekte, o katerih so se izvajalci izjavili,
i) na podlagi predloga strokovne komisije župan izda izvajalcem odločbo o izboru posameznih javnih kulturnih programov in kulturnih projektov z višino sofinanciranja oziroma odločbo o zavrnitvi posameznih javnih kulturnih programov in kulturnih projektov; na izdano odločbo ni pritožbe, možen pa je upravni spor,
j) župan sklene z izbranimi izvajalci pogodbe o sofinanciranju,
k) občinska uprava spremlja izvajanje ter realizacijo javnih kulturnih programov in kulturnih projektov, dogovorjenih s pogodbami.
9. člen
Javni razpis oziroma javni poziv vsebuje elemente, ki jih določa zakon, med njimi pa mora zlasti vsebovati:
– jasno navedbo, ali gre za javni razpis ali za javni poziv,
– predmet sofinanciranja javnih kulturnih programov in kulturnih projektov,
– obdobje, v katerem morajo biti dodeljena sredstva porabljena,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci in njihovi javni kulturni programi oziroma kulturni projekti,
– okvirno vrednost razpoložljivih sredstev, ki so predmet javnega razpisa oziroma poziva,
– navedbo meril za ocenjevanje prispelih vlog, s pomočjo katerih se med prijavljenimi izvajalci, ki izpolnjujejo razpisne pogoje, izberejo prejemniki proračunskih sredstev,
– razpisni rok, način pošiljanja oziroma dostave vlog,
– navedbo oseb občinske uprave, pooblaščenih za dajanje informacij,
– rok, v katerem bodo izvajalci obveščeni o izidu javnega razpisa oziroma javnega poziva.
10. člen
Župan sklene z izbranimi izvajalci za izvedbo javnih kulturnih programov in kulturnih projektov pogodbe o sofinanciranju.
V pogodbi se opredelijo zlasti naslednji elementi:
– namen, za katerega se sredstva dodelijo,
– višina dodeljenih sredstev,
– terminski plan porabe in način izplačila sredstev,
– poročilo o izvedbi in spisek dokazil, ki jih mora prejemnik oziroma izvajalec predložiti občini za nakazilo sredstev,
– določilo, da mora prejemnik ob nenamenski porabi sredstev sredstva vrniti v proračun skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi,
– dolžnost občine za preverjanje realizacije dodeljenih sredstev in način nadzora nad namensko porabo proračunskih sredstev ter druge medsebojne pravice in obveznosti.
Za sofinanciranje javnega kulturnega programa s področja posredovanja kulturnih dobrin, ki naj bi bile dostopne najširšemu krogu uporabnikov, se pogodba o sofinanciranju lahko sklepa za daljše obdobje, vendar največ za tri leta. Tovrstne javne kulturne programe določi strokovna komisija po kriterijih: število točk, ki jih izvajalec prejme za javni kulturni program; javni interes programa za Občino Trebnje; izvajanje programa nepretrgoma vsaj 3 leta. Sredstva za izvedbo javnega kulturnega programa se vsakoletno usklajujejo z aneksom k večletni pogodbi, po sprejemu proračuna za tekoče leto.
11. člen
Sofinanciranje kulturnih projektov se praviloma izvede po njihovi realizaciji, za sofinanciranje javnih kulturnih programov pa se v skladu s pogodbo opredeli, da se sofinancirajo v sorazmernih deležih periodično preko celega koledarskega leta.
Izvajalci morajo po izvedbi dejavnosti, za katero so jim bila dodeljena finančna sredstva, predložiti pristojnemu organu občinske uprave dokazila o realizaciji pogodbenih obveznosti na predpisanih obrazcih in v predpisanih rokih.
III. MERILA IN KRITERIJI ZA VREDNOTENJE JAVNIH KULTURNIH PROGRAMOV IN KULTURNIH PROJEKTOV
JAVNI KULTURNI PROGRAMI
12. člen
Predmet sofinanciranja po tem pravilniku so javni kulturni programi oziroma kulturne dejavnosti, ki potekajo redno, organizirano in ustrezno strokovno vodeno, vsaj 9 mesecev v letu, izvajalec pa v tekočem letu redno predstavlja svoj program na javnih prireditvah (pogoj za sofinanciranje: najmanj 3 nastopi) v domačem kraju ali v občini, vsako leto nastopi na ustrezni pregledni območni reviji oziroma srečanju in najmanj enkrat v koledarskem letu organizira svoj samostojni produkcijski nastop.
13. člen
Komisija pri ocenjevanju kulturnih dejavnosti posameznih izvajalcev izhaja iz okvirnih povprečnih izhodišč za posamezno vrsto dejavnosti, kakovosti izvedbe izvajalčevega programa, števila njegovih sekcij in aktivnih članov pri izvedbi programa ter od števila javnih nastopov.
a) vrednotenje kulturnih izvajalcev glede na posamezno vrsto kulturne dejavnosti:
Vrsta dejavnosti – programski stroški (brez stroškov za opremo in prostor):
    – instrumentalna skupina, orkester –
nad 20 članov                                     (500 točk)
    – mažoretna skupina                           (400 točk)
    – odrasli pevski zbori – nad 16 članov        (400 točk)
    – odrasla plesna, folklorna skupina –
nad 16 članov                                     (400 točk)
    – instrumentalna skupina – do 20 članov       (300 točk)
    – mladinski in otroški pevski zbori           (300 točk)
    – odrasla gledališka, lutkovna skupina        (300 točk)
    – vokalna, glasbena skupina – do 16 članov    (300 točk)
    – otroška in mladinska plesna,
folklorna skupina                                 (300 točk)
    – male pevske in glasbene skupine             (200 točk)
    – mladinska in otroška gledališka,
lutkovna skupina                                  (200 točk)
    – likovna, fotografska skupina                (150 točk)
    – literarna, recitatorska skupina             (150 točk)
    – posameznik – samozaposleni
na področju kulture                                (50 točk)
b) vrednotenje kakovosti izvedbe programa izvajalcev redne kulturne dejavnosti:
Predlagatelja oziroma izvajalca kulturne dejavnosti se na podlagi njegovih dosežkov uvrsti v eno izmed naslednjih kvalitetnih skupin (na podlagi mnenja ZKD Trebnje za društva, ki so vključena v zvezo ter mnenja strokovne komisije):
– I. SKUPINA … (x 1,75 programskih stroškov)
– izvajalec je eden izmed nosilcev kulturne dejavnosti v občini in širšem okolju,
– nastopa na občinskih in območnih srečanjih skupin svoje vrste, kjer dosega najvišjo kakovost,
– redno nastopa na večjih občinskih in območnih prireditvah, udeležuje se državnih srečanj in revij ter nastopa na prireditvah višjega kakovostnega razreda na državni in mednarodni ravni,
– izvaja najzahtevnejša dela iz domačega in tujega repertoarja,
– ima stalno pripravljen program oziroma repertoar za takojšnjo izvedbo oziroma samostojni celovečerni nastop.
– II. SKUPINA … (x 1,30 programskih stroškov)
– izvajalec redno nastopa na kulturnih prireditvah v svojem okolju in občini,
– redno nastopa na občinskih in območnih preglednih prireditvah, občasno tudi na medobmočnih, regijskih in državnih prireditvah,
– na občinskih ali območnih srečanjih skupin svoje zvrsti dosega nadpovprečno kakovost,
– ima stalno pripravljen programski repertoar za takojšnjo izvedbo in nastopanje na javni prireditvi.
– III. SKUPINA … (x 1,00 programskih stroškov)
V to skupino uvrščamo vse ostale izvajalci kulturnih dejavnosti, ki se redno udeležujejo javnih prireditev v domačem kraju in v občini, redno sodelujejo na preglednih območnih revijah in srečanjih in tam dosegajo povprečno kakovost izvedbe svojih programov.
– IV. SKUPINA … (x 0,50 programskih stroškov)
V to skupino uvrščamo vse tiste izvajalce, ki nastopajo samo v domačem kraju, ki se ne udeležujejo redno vsakoletnih preglednih območnih srečanj in revij ter ne dosegajo povprečne kakovosti izvedbe svojih programov v primerjavi z ostalimi izvajalci kulturnih dejavnosti;
c) vrednotenje izvajalca kulturne dejavnosti glede na število sekcij ter glede na število aktivnih članov:
– vsak posameznik – aktivni član društva (ki izvaja program ter sodeluje na javnih prireditvah) in ima urejen status člana društva in plačano članarino 1 točka (vendar maksimalno 60 točk iz tega naslova),
– vsaka sekcija društva (ki izvaja program in samostojno nastopi na pregledni območni reviji) –10 točk;
d) vrednotenje izvajalca kulturne dejavnosti glede na število njegovih nastopov na javnih prireditvah:
– vsak nastop na javni prireditvi (ustrezno evidentiran) v domačem kraju ali v občini – 2 točki,
– vsak nastop na pregledni območni, medobmočni, regijski ali državni reviji oziroma srečanju – 10 točk,
– vsak samostojni oziroma celovečerni nastop (koncert, razstava, premiera ipd.) – 20 točk,
– vsak nastop na mednarodnem srečanju ali tekmovanju kot predstavnik slovenske kulture – 30 točk.
14. člen
Pri naštetih elementih ocenjevanja se točke seštevajo, vrednost točke pa je odvisna od števila upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje in od razpoložljivih proračunskih sredstev.
KULTURNI PROJEKTI
A) Investicije in investicijsko vzdrževanja v objekte, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture, ter v objekte, ki se pretežno uporabljajo za kulturne dejavnosti
15. člen
Izvajalec kulturnega projekta je lahko lastnik ali upravljalec objekta z ustreznim uradnim dokazilom. Kulturni projekti se morajo nanašati na objekte, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture ali na objekte, ki se uporabljajo pretežno za izvajanje kulturnih dejavnosti. V primeru solastništva na objektu mora predlagatelj kulturnega projekta pridobiti pisno soglasje vseh lastnikov in izjave lastnikov o sofinanciranju, če gre za dela na skupnih delih in napravah na objektu.
16. člen
Pri vrednotenju kulturnih projektov se bodo upoštevala naslednja merila:
a) Izkoriščenost objekta za izvajanje kulturne dejavnosti (ugotavlja se na podlagi urnika izvajanja kulturnih dejavnosti v objektu):
– objekt je zaseden do 50% za izvajanje kulturnih dejavnosti (0 točk),
– objekt je zaseden nad 50% do 70% za izvajanje kulturnih dejavnosti (3 točke),
– objekt je zaseden nad 70% do 100% za izvajanje kulturnih dejavnosti (5 točk).
b) Pomembnost projekta za vlogo v javnem dogajanju na področju kulture v Občini Trebnje:
– projekt je manj pomemben (0 točk),
– projekt je pomemben (3 točke),
– projekt je ključen (5 točk).
c) Razlogi za investicijo:
– objekt se obnavlja zaradi izboljšanja funkcionalne, tehnične ali ekonomske lastnosti (3 točke),
– objekt je nujno potreben obnove zaradi ogroženosti za izvajanje kulturnih dejavnosti (5 točk).
d) Zagotovljena lastna finančna sredstva:
– izvajalec ima zagotovljenih do 40% sredstev za izvedbo kulturnega projekta (0 točk),
– izvajalec ima zagotovljenih nad 40 do 70% sredstev za izvedbo kulturnega projekta (3 točke),
– izvajalec ima zagotovljenih nad 70% sredstev za izvedbo kulturnega projekta (5 točk).
e) Pridobljena sredstva iz državnih in evropskih javnih virov:
– izvajalec nima zagotovljenih finančnih sredstev iz državnih in evropskih javnih virov (0 točk),
– izvajalec ima zagotovljena finančna sredstva iz državnih in evropskih javnih virov (3 točke).
17. člen
Znotraj vsake skupine je posamezen projekt razvrščen samo v eno kategorijo. Najvišje možno število zbranih točk za posamezni projekt je 23. Na razpisu bodo izbrani tisti, ki bodo v postopku izbire ocenjeni oziroma ovrednoteni višje. Kulturni projekti, ki se nanašajo na objekte, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture se obravnavajo prioritetno in bodo sofinancirani do višine 100% vrednosti realno ocenjenih upravičenih stroškov. Projekti za objekte, ki se pretežno uporabljajo za kulturne dejavnosti bodo sofinancirani maksimalno do višine 40% realno ocenjenih upravičenih stroškov oziroma bo mogoče za sofinanciranje posameznega kulturnega projekta zagotoviti maksimalno višino sredstev, določeno z letnim programom kulture. Kot upravičeni stroški bodo upoštevani:
– stroški gradbeno-obrtniških posegov v objekt (stroški sanacije temeljev, stroški sanacije sten – zidov, stroški sanacije stropov, stroški sanacije stopnišč, stroški sanacije strešnih konstrukcij in streh – kritin, stroški sanacije stavbnega pohištva-okna, vrata, stroški sanacije stavbno-kleparskih del, stroški sanacije tlakov) in investicijsko vzdrževalna dela.
Davek na dodano vrednost se šteje kot upravičen strošek. Lastno delo oziroma lastni material brez računov niso upravičeni stroški. Iz vloge izvajalca mora biti razvidno, da vodi investicijo v skladu s področno zakonodajo.
V primeru, da se izvajalec s svojim projektom uvrsti v izbor za dodelitev sredstev in ta odpove v obdobju po zaključenem razpisu, se sredstva namenijo prvemu naslednjemu projektu iz vrstnega reda, ki sredstev še ni prejel.
B) Varstvo kulturne dediščine
18. člen
Izvajalec kulturnega projekta je lahko le lastnik ali upravljalec kulturnega spomenika z ustreznim uradnim dokazilom. V primeru solastništva na objektu mora izvajalec kulturnega projekta pridobiti pisno soglasje vseh lastnikov in izjave lastnikov o sofinanciranju, če gre za dela na skupnih delih in napravah na objektu. Objekt oziroma območje, na katerem bo izveden kulturni projekt, mora biti z aktom razglašen za kulturni spomenik.
19. člen
Pri vrednotenju kulturnih projektov se bodo upoštevala naslednja merila:
a) Ovrednotenje kulturnega spomenika:
– kulturni spomenik je lokalnega pomena (2 točki),
– kulturni spomenik je državnega pomena (3 točke).
b) Stopnja ogroženosti spomenika zaradi človekovih ali drugih zunanjih vplivov:
– kulturni spomenik je brez poškodb (1 točka),
– kulturni spomenik ima manjše poškodbe, ki ne ogrožajo spomenika (2 točki),
– kulturni spomenik ima poškodbe, ki ogrožajo posamezne varovane lastnosti spomenika (3 točke),
– kulturnemu spomeniku zaradi poškodb grozi izguba spomeniških lastnosti (4 točke),
– kulturnemu spomeniku zaradi poškodb grozi porušitev (5 točk).
c) Izdelana izvedbena dokumentacija:
– projektna dokumentacija oziroma konservatorsko-restavratorski program/projekt ni izdelan (0 točk),
– projektna dokumentacija oziroma konservatorsko-restavratorski program/projekt je v izdelavi (1 točka),
– projektna dokumentacija oziroma konservatorsko-restavratorski program/projekt je v celoti izdelan (4 točke).
d) Pomembnost projekta za vlogo v javnem dogajanju in za popularizacijo spomenika:
– projekt je manj pomemben (0 točk),
– projekt je pomemben (3 točke),
– projekt je ključen (5 točk).
e) Zagotovljena lastna finančna sredstva:
– izvajalec ima zagotovljenih do 40% sredstev za izvedbo kulturnega projekta (0 točk),
– izvajalec ima zagotovljenih nad 40 do 70% sredstev za izvedbo kulturnega projekta (3 točke),
– izvajalec ima zagotovljenih nad 70% sredstev za izvedbo kulturnega projekta (5 točk).
f) Projekt je sofinanciran iz državnih in evropskih javnih virov:
– izvajalec nima zagotovljenih finančnih sredstev iz državnih in evropskih javnih virov (0 točk),
– izvajalec ima zagotovljena finančna sredstva iz državnih in evropskih javnih virov (3 točke).
20. člen
Znotraj vsake točke iz prejšnjega člena je posamezen projekt razvrščen samo v eno kategorijo. Najvišje možno število zbranih točk za posamezni projekt je 25. Na javnem razpisu bodo izbrani tisti, ki bodo v postopku izbire ocenjeni oziroma ovrednoteni višje. Občina bo sofinancirala posamezen projekt do maksimalne višine 40% vrednosti realno ocenjenih upravičenih stroškov oziroma bo mogoče za sofinanciranje posameznega kulturnega projekta zagotoviti maksimalno višino sredstev, določeno z letnim programom kulture. Kot upravičeni stroški bodo upoštevani:
– stroški konservatorsko-restavratorskih posegov na kulturnih spomenikih,
– stroški gradbeno-obrtniških posegov, kakor jih zahtevajo kulturnovarstveni pogoji (stroški sanacije temeljev, stroški sanacije sten – zidov, stroški sanacije stropov, stroški sanacije stopnišč, stroški sanacije strešnih konstrukcij in streh – kritin, stroški sanacije stavbnega pohištva-okna, vrata, stroški sanacije stavbno-kleparskih del, stroški sanacije tlakov).
Davek na dodano vrednost se šteje kot upravičen strošek. Lastno delo oziroma lastni material brez računov niso upravičeni stroški. Iz vloge izvajalca mora biti razvidno, da vodi investicijo v skladu s področno zakonodajo.
V primeru, da se izvajalec s svojim projektom uvrsti v izbor za dodelitev sredstev in ta odpove v obdobju po zaključenem razpisu, se sredstva namenijo prvemu naslednjemu projektu iz vrstnega reda, ki sredstev še ni prejel.
C) Javne kulturne prireditve
21. člen
Izvajalec prijavi, organizira in izvede javno prireditev sam ali pa v sodelovanju z ZKD Trebnje. Sredstva se namenjajo predvsem za sofinanciranje materialnih stroškov izvedbe prireditve, za pripravo in uporabo prostora, za tehnično izvedbo, obveščanje in organizacijo prireditve ter tudi za nastopajoče. Pri naštetih elementih ocenjevanja se točke seštevajo, vrednost točke pa je odvisna od števila upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje in razpoložljivih proračunskih sredstev.
22. člen
Elementi točkovanja javnih kulturnih prireditev so:
– raven prireditve: maksimalno 20 točk (krajevna – 3 točke, občinska – 5 točk, medobčinska – 10 točk, državna – 20 točk);
– število nastopajočih izvajalcev, število različnih kulturnih izvajalcev oziroma kulturnih zvrsti: maksimalno 20 točk (po 2 točki na vsakega različnega izvajalca oziroma kulturno zvrst);
– delež zagotovljenih lastnih sredstev izvajalca za izvedbo prireditve: maksimalno 20 točk (51% do 60% lastnih sredstev – 5 točk, 61% do 70% lastnih sredstev– 10 točk, 71% do 80% lastnih sredstev – 15 točk, nad 81% lastnih sredstev – 20 točk);
– število obiskovalcev na prireditvi: maksimalno 10 točk (po 1 točka za vsakih 25 obiskovalcev prireditve);
– tradicionalnost: maksimalno 10 točk (po 1 točka za vsako leto uspešne izvedbe prireditve v preteklosti)
– pomen prireditve za širši kulturni prostor: maksimalno 10 točk (prireditev je pomembna – 3 točke, prireditev je zelo pomembna – 5 točk, prireditev je ključna – 10 točk),
– vzpostavitev vzvodov za partnerstvo: maksimalno 10 točk (pri prireditvi sodelujejo gospodarske družbe, šole, športna društva, turistična društva – po 1 točka za vsakega partnerja).
23. člen
Prireditve, ki po točkovanju ne dosežejo najmanj 30% vseh možnih točk, se ne sofinancirajo ostale pa v sorazmernem deležu pridobljenih točk in v skladu z razpoložljivimi sredstvi za ta namen. Ne glede na višino dodeljenih točk, se izvajalcu sofinancira maksimalno do 50% upravičenih stroškov prireditve oziroma bo mogoče za sofinanciranje posameznega kulturnega projekta zagotoviti maksimalno višino sredstev, določeno z letnim programom kulture.
Kot upravičeni stroški bodo predvsem upoštevani:
– stroški uporabe objekta oziroma prostora za izvedbo prireditve, stroški za tehnično izvedbo projekta, stroški za obveščanje in organizacijo.
D) Založništvo
24. člen
V založniško dejavnost štejemo avtorske knjige, kronike, pesniške zbirke, video filme, fotografske, likovne in druge umetniške izdelke, kasete, CD idr. zapise zvoka in slike. Sredstva se namenjajo predvsem za sofinanciranje materialnih stroškov izdaje projekta.
Prednost pri izbiri imajo tisti projekti, ki dosežejo večje število točk po naslednjih elementih točkovanja (podrobnejše notranje točkovanje je v pristojnosti strokovne komisije):
– vsebinska tematika – povezanost umetniškega dela z zgodovinsko in kulturno dediščino kraja ali društva – do 10 točk,
– število izvodov, naklada projekta – do 10 točk,
– obseg edicije oziroma projekta – do 10 točk,
– delež zagotovljenih lastnih sredstev izvajalca za izvedbo projekta (51% do 70% lastnih sredstev – 3 točke, 71% do 90% lastnih sredstev – 5 točk, nad 91% lastnih sredstev – 10 točk) – do 10 točk,
– izvirnost avtorskega dela – do 20 točk,
– umetniška in kakovostna vrednost edicije oziroma projekta – do 30 točk.
25. člen
Projekti, ki po točkovanju ne dosežejo najmanj 30% vseh možnih točk, se ne sofinancirajo, ostali pa v sorazmernem deležu pridobljenih točk v skladu z razpoložljivimi sredstvi za ta namen. Ne glede na višino dodeljenih točk, se izvajalcu sofinancira maksimalno do 50% upravičenih stroškov projekta oziroma bo mogoče za sofinanciranje posameznega projekta zagotoviti maksimalno višino sredstev, določeno z letnim programom kulture.
Kot upravičeni stroški bodo predvsem upoštevani:
– stroški avtorskih honorarjev, stroški priprave na tisk, stroški tiska.
E) Nakup opreme in osnovnih sredstev
26. člen
Upravičenci za sofinanciranje nove opreme in osnovnih sredstev za delovanje kulturnih društev so izvajalci, ki redno vsakoletno in trajno izvajajo javne kulturne programe in redno vsakoletno organizirajo javne kulturne prireditve v domačem kraju in občini ter na njih s svojo dejavnostjo tudi aktivno sodelujejo.
Prednost pri izbiri imajo tisti projekti, ki dosežejo večje število točk po naslednjih elementih točkovanja (podrobnejše notranje točkovanje je v pristojnosti strokovna komisije):
– delež zagotovljenih lastnih sredstev izvajalca za izvedbo projekta (51% do 60% lastnih sredstev – 5 točk, 61% do 70% lastnih sredstev – 10 točk, 71% do 80% lastnih sredstev – 15 točk, nad 81% lasnih sredstev – 20 točk) – do 20 točk,
– kvalitetni oziroma kakovostni nivo produkcije oziroma izvedbe programov predlagatelja – do 20 točk,
– število uporabnikov, ki jim je projekt namenjen – do 20 točk,
– vrsta kulturne dejavnosti in namen opreme – do 10 točk,
– število članov, število sekcij oziroma velikost izvajalca – do 10 točk.
27. člen
Projekti, ki po točkovanju ne dosežejo najmanj 30% vseh možnih točk, se ne sofinancirajo, ostali pa v sorazmernem deležu pridobljenih točk v skladu z razpoložljivimi sredstvi za ta namen. Ne glede na višino dodeljenih točk, se izvajalcu sofinancira maksimalno do 50% upravičenih stroškov projekta oziroma bo mogoče za sofinanciranje posameznega kulturnega projekta zagotoviti maksimalno višino sredstev, določeno z letnim programom kulture.
F) Izobraževanje
28. člen
Sofinancira se izobraževanje in usposabljanje strokovnih kadrov, članov kulturnih društev za vodenje in izvedbo različnih kulturnih dejavnosti na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti.
29. člen
Izvajalcu se sofinancira maksimalno do 80% upravičenih stroškov projekta (stroški kotizacije – udeležbe) oziroma bo za sofinanciranje posameznega kulturnega projekta mogoče zagotoviti maksimalno višino sredstev, določeno z letnim programom kulture.
G) Stroški delovanja društev, zvez ter ostalih izvajalcev kulturnih dejavnosti
30. člen
Del sredstev iz proračuna občine se zagotavlja za usklajeno in koordinirano delovanje posameznih izvajalcev, zagotavljanje prostorskih pogojev in njihovega dela, za povezovanje in skupno opravljanje nalog, ki so v interesu vseh izvajalcev oziroma v javnem interesu.
Višina sredstev se določi z letnim proračunom, in sicer na podlagi realizacije izvajalcev v preteklem letu in finančnih načrtov za tekoče leto.
Iz teh sredstev občina financira oziroma sofinancira:
– stroške dela in materialne stroške administrativnih, finančnih in računovodskih del za kulturna društva,
– stroške upravljanja in obratovalne stroške za objekte, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture oziroma so v lasti Občine Trebnje ali ožjega dela občine,
– druge naloge, ki so v posebnem interesu občine in jih določi župan.
Občina za sofinanciranje zgoraj navedenih kulturnih vsebin in dejavnosti izvede postopek javnega razpisa oziroma javnega poziva ali dodeli sredstva na način, določen s proračunom ali letnim programom kulture.
IV. KONČNE DOLOČBE
31. člen
Spremembe in dopolnitve tega pravilnika se uveljavljajo po enakem postopku, kot velja za njegov sprejem.
32. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o postopku za izbiro kulturnih projektov in oblikovanju kulturnih programov, ki se financirajo in sofinancirajo iz javnih sredstev (Uradn list RS, št. 109/99).
Št. 610-00002/2006
Trebnje, dne 7. februarja 2006
Župan
Občine Trebnje
Ciril Metod Pungartnik l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti