Uradni list

Številka 49
Uradni list RS, št. 49/2005 z dne 18. 5. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 49/2005 z dne 18. 5. 2005

Kazalo

1974. Letni plan razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2005, stran 4873.

Na podlagi 3.a člena Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo) je Vlada Republike Slovenije sprejela
L E T N I P L A N
razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2005
Letni plan razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2005 temelji na:
– Resoluciji o nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 50/04),
– Zakonu o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo),
– Zakonu o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02, v nadaljnjem besedilu: ZZNSGC) in
– Proračunu Republike Slovenije za leto 2005 (Uradni list RS, št. 130/03) in Zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2004 in 2005 (Uradni list RS, št. 130/03).
1. RAZVOJ AVTOCEST

1.1. Priprava projektno-tehnične dokumentacije in druge dokumentacije ter izvajanje aktivnosti pred gradnjo za avtocestne odseke, katerih gradnja je predvidena po letu 2005
V letu 2005 bo potekala priprava projektno-tehnične dokumentacije in druge dokumentacije za vse avtocestne odseke iz nacionalnega programa, za katere še niso sprejete uredbe o državnih lokacijskih načrtih in za vse odseke, za katere je začetek gradnje predviden po letu 2005.
 
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije obsega:
– tehnično in strokovno preverjanje različnih variant poteka tras v prostoru in njihovo usklajevanje med posameznimi ministrstvi, lokalnimi skupnostmi in lastniki naprav, objektov in zemljišč,
– izdelavo idejnih študij, idejnih projektov in ostalih strokovnih podlag za izdelavo primerjalnih študij variant in lokacijskih načrtov,
– pripravo primerjalnih študij variant in lokacijskih načrtov,
– izvedbo razpisov za pridobitev izvajalcev zgoraj navedenih del, kjer je to potrebno.
 
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije bo v letu 2005 potekala za naslednje avtocestne odseke (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
– (I.A2.2) Spodnja Senarska – Cogetinci
– (I.A3.1) Beltinci – Lendava
– (I.C11) Jagodje – Lucija
– (I.E4) Naklo – Kranj (prometno – ekonomska preveritev priključka Kranj – sever)
– (I.E5.2) Stanežiče – Brod
– (I.F3.3) Pluska – Ponikve
– (I.F3.4) Ponikve – Hrastje
– (I.G1.1) Slivnica – Draženci
– (I.G3.2) Ptuj (Videm) – Markovci
– (I.2.1) priključek Brezovica
 
Projektno-tehnična in prostorska dokumentacija iz drugega odstavka točke 1.1 se bo pripravljala:
– za nove avtocestne in cestne odseke, vključene v Dodatni program Resolucije o NPIA,:
· (II.C1) Postojna/Divača – Jelšane
· (II.C2) Koper – Šmarje – Dragonja (načrtovanje hitre ceste in uskladitev poteka trase hitre ceste na področju MMP Dragonja, katerega investitor je v skladu s Schengenskim sporazumom Servis skupnih služb Vlade RS)
· (II.E1.1) Koseze – Kozarje (načrtovanje razširitve v 6-pasovnico)
· (II.F1.1) Šmarje Sap – Višnja gora (načrtovanje rekonstrukcije)
· (II.G1.1) Draženci – Gruškovje
· (II.2.1) Povodje – Jeprca
· (II.2.2) Jeprca – Stanežiče
− za odseke, za katere je že bila oziroma bo v letu 2005 s strani pristojnega ministra podana pobuda za začetek postopka priprave državnega lokacijskega načrta.
Poleg odsekov, za katere uredba o državnem lokacijskem načrtu še ni sprejeta, bodo v letu 2005 potekale aktivnosti pred gradnjo tudi na vseh odsekih, za katere je uredba o državnem lokacijskem načrtu že sprejeta, vendar začetek gradnje na teh odsekih v letu 2005 še ni predviden.
V letu 2005 je predvidena tudi izdelava študije za proučitev možnosti zagotovitve dodatnih virov (koncesijska izgradnja).
V letu 2005 je tako predvideno skupaj 1.192 mio SIT za pripravo projektno-tehnične, prostorske in druge dokumentacije na navedenih odsekih.
1.2. Odkupi zemljišč in nepremičnin za odseke, ki se bodo začeli graditi po letu 2005
V letu 2005 bo možno pridobivati zemljišča in nepremičnine na trasah avtocestnih in cestnih odsekov, kjer je že sprejeta uredba o državnem lokacijskem načrtu ali pa je v letu 2005 predviden sprejem uredbe o državnem lokacijskem načrtu in je s tem podan formalno pravni pogoj za začetek premoženjsko pravnih opravil, sama gradnja pa v letu 2005 še ni predvidena. Dinamika odkupov nepremičnin bo prilagojena predvideni dinamiki gradnje avtocest v naslednjih letih.
 
V letu 2005 je tako predvideno skupaj 300 mio SIT za izvajanje pravno – premoženjskih del na navedenih odsekih.
1.3. Gradnja avtocest in drugih cest
V spodnji preglednici so prikazane osnovne skupine odsekov in vrednosti del, ki se izvedejo v letu 2005. Podrobneje so posamezna dela prikazana v opisih, ki sledijo.
* Opomba: Kolikor tehnične možnosti in vremenski pogoji ne bodo dopuščali predvidene pospešene dinamike del na odseku AC Hrastje – Lešnica v dolžini 7,8 km, bo ta odsek predan v promet skladno z Re NPIA v letu 2006
1.3.1. Odseki, ki bodo v letu 2005 predani v promet
V letu 2005 bo dokončana gradnja naslednjih odsekov in pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, Razpredelnica 11).
(I.B6) VRANSKO – BLAGOVICA, dolžina 16,8 km

(I.B6.2) Trojane – Blagovica (8,2 km)
predvidena predaja v promet: sredina leta 2005
V letu 2005 bo v predoru Trojane potekala izvedba voziščne konstrukcije in portalov ter finalizacija predora z montažo elektro-strojne opreme. V predoru Podmilj bo potekala finalizacija predora z montažo elektro-strojne opreme.
Na trasi od predora Trojane do viadukta Vranke se bodo nadaljevala in dokončala dela na deviacijah, gozdnih poteh in odvodnjavanju avtoceste, na trasi avtoceste bodo dokončana dela na voziščni konstrukciji, prometni opremi in protihrupnih ograjah, opornih in podpornih zidovih ter kamnitih zložbah. Dokončana bodo dela na viaduktih Šentožbolt, Log in Petelinjek.
Na trasi od viadukta Vranke do Blagovice se bodo nadaljevala in dokončala dela na voziščni konstrukciji, prometni opremi in protihrupnih ograjah, premostitvenih objektih, opornih in podpornih zidov ter kamnitih zložbah. Dokončana bodo dela na viaduktih Blagovica in Vranke ter dela na vodnogospodarskih ureditvah.
(I.C8) SRMIN – ŠKOFIJE, dolžina 2,4 km

(I.C8.1) Srmin – Škofije od km 0,00 do km 1,66 (1,66 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2005
 
V letu 2005 se bodo izvajali še posamezni odkupi zemljišč. Dokončana bodo vsa dela na trasi avtoceste in premostitvenih objektih, ki so potrebna za predajo avtocestnega odseka v promet.
(I.F1) ŠMARJE SAP – VIŠNJA GORA

(I.F1.1) Ploščad za bencinski servis Cikava
predvideni rok dokončanja: druga polovica leta 2005
 
V letu 2005 se bo po pridobitvi potrebnih zemljišč pričela in dokončala gradnja ploščadi za bencinski servis.
(I.F4) HRASTJE – KRONOVO, dolžina 13,3 km
(I.F4.1) Hrastje – Lešnica (7,8 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2005*
V letu 2005 se bodo nadaljevala gradbena dela na trasi avtoceste in premostitvenih objektih. Za avtocestno bazo Novo mesto je predvidena izdelava projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR, izvedba postopka javnega naročila za še neoddana gradbena dela, pričetek gradnje in izvedba postopka javnega naročila za nabavo opreme. Izvedena bodo vsa ostala dela, ki so potrebna za predajo odseka v promet.
*Opomba: Kolikor tehnične možnosti in vremenski pogoji ne bodo dopuščali predvidene pospešene dinamike del na odseku AC Hrastje – Lešnica v dolžini 7,8 km, bo ta odsek predan v promet skladno z Re NPIA v letu 2006.
 
Skupno bo v letu 2005 predanih prometu 17,7 km štiripasovnih avtocest. Dokončana bo ploščad za bencinski servis Cikava.
1.3.2. Odseki, na katerih se gradnja v letu 2005
nadaljuje
V letu 2005 bo potekalo nadaljevanje gradnje naslednjih odsekov in pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, Razpredelnica 11).
(I.A2) LENART – BELTINCI, dolžina 43,3 km

(I.A2.3) Cogetinci – Vučja vas (11,6 km)
predvidena predaja v promet: v letu 2008
 
V letu 2005 se bo na pododseku Sv. Jurij – Vučja vas nadaljevala izdelava projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR, izveden bo postopek javnega naročila za izvedbo vodnogospodarskih ureditev in gradnjo vodovoda. Izvajala se bodo pripravljalna in glavna gradbena dela na trasi avtoceste in premostitvenih objektih po posameznih sklopih.
 
Gradnja pododseka Cogetinci – Sv. Jurij je pogojena z gradnjo odseka Sp. Senarska – Cogetinci. Na njem se bo v letu 2005 nadaljevala izdelava projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR. Izvajali se bodo odkupi zemljišč.
(I.B2) PESNICA – SLIVNICA, dolžina 20,8 km

(I.B2.1) AC Zrkovska – priključek Pesnica (6,3 km)
predvidena predaja v promet: po letu 2008*
 
V letu 2005 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč ter pridobivanje enotnih dovoljenj za gradnjo celotne trase avtoceste oziroma posameznih pododsekov in objektov. Pričela se bo gradnja 1. sklopa: zemeljska dela in temeljenje mostu čez Dravo 10-3, 6-1, 5. sklopa: gradnja nadvoza Pekel 10-3, 4-7, 8. sklopa: gradnja viadukta Dragučova 10-3, 6-7 ter 9. sklopa: gradnja železniškega nadvoza 10-3, 4-8. Nadaljevala se bo gradnja 3. sklopa: Deviacija Vodole – Dragučova I. Zaključena bo gradnja 4. sklopa rondojskega križišča Pesnica – II. faza ter prestavitve VN daljnovodov v trasi.
 
*Opomba: Del odseka od krožišča Pesnica do razcepa Dragučova v dolžini 1 km bo predvidoma predan prometu v letu 2007.
(I.D1) RAZDRTO – VIPAVA, dolžina 15,8 km

(I.D1.2) Rebernice (10,7 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2007
 
V letu 2005 bo za pododsek trase avtoceste od km 6,200 do km 10,100 vključno s premostitvenimi objekti ter predoroma Barnice in Tabor izdelana projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR. Izvajali se bodo odkupi zemljišč, pridobivala gradbena dovoljenja ter pričeli postopki za oddajo del. Gradnja se bo pričela na tistih delih, kjer bodo pravnomočno zaključeni postopki javnega naročanja gradbenih del.
Na trasi avtoceste od km 1,075 do km 6,200 se bo nadaljevala izdelava projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR, kjer še ni v celoti zaključena. Izvedeni bodo preostali postopki javnega naročanja. Nadaljevala se bodo gradbena dela na trasi avtoceste in premostitvenih objektih.
(I.E2) PERAČICA – PODTABOR, dolžina 2,4 km
predvidena predaja v promet: prva polovica leta 2007
V letu 2005 se bodo nadaljevala dela na prvih 900 m trase avtoceste in na viaduktu Lešnica. Na preostalem delu trase avtoceste bo izdelana manjkajoča projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR, pričela pa se bo gradnja viaduktov Ljubno in Peračica ter predora Ljubno.
(I.E5) ŠENTVID – KOSEZE, dolžina 5,7 km

(I.E5.1) Šentvid – Koseze (3,7 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2006
 
V letu 2005 se bo dopolnjevala uredba o državnem lokacijskem načrtu za izvedbo polnega priključka Celovške ceste. V primeru izkaza tehnično-tehnološke možnosti in izvedljivosti razširitve projekta (gradnja dvojnega tripasovnega predora z dvema priključnima predoroma in polnim priključkom na Celovško cesto), ki je v fazi strokovne preveritve, bodo izvedeni potrebni popravki projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR ter zagotovljena dodatna finančna sredstva za njegovo gradnjo. Do končne strokovne odločitve se bodo izvajala samo gradbena dela na tistem delu trase avtoceste in premostitvenih objektih, ki so sestavni del osnovne projektne rešitve in sedaj veljavne uredbe o državnem lokacijskem načrtu. Izvedeni bodo postopki oddaje del za tista gradbena dela, ki še niso oddana.
Pridobivala se bodo zemljišča, nadaljevali se bodo postopki za oddajo glavnih gradbenih del na trasi. Potekala bo gradnja trase avtoceste, premostitvenih ukrepov, komunalnih naprav, deviacij in regulacij ter gradnja predora.
 
Skupno se bo v letu 2005 nadaljevala gradnja 24,0 km štiripasovih avtocest in 10,7 km hitre ceste.
1.3.3. Odseki, na katerih se gradnja v letu 2005
začne

(I.A1) MARIBOR – LENART, dolžina 7,8 km
predvidena predaja v promet: konec leta 2007
 
V letu 2005 je predvideno dokončanje izdelave projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR ter investicijskega programa. Izveden bo javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del 1. in 2. etape avtoceste. Izvedena bo parcelacija, pričeli se bodo odkupi zemljišč in nepremičnin. Pričela se bodo pripravljalna gradbena dela na trasi avtoceste. Na 3. etapi avtoceste je predvideno dokončanje izdelave projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR.
(I.A2) LENART – BELTINCI, dolžina 43,4 km

(I.A2.1) Lenart – Spodnja Senarska (7,2 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2008
 
V letu 2005 je predvideno dokončanje izdelave projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR ter investicijskega programa. Izveden bo javni razpis za izbor izvajalca pripravljalnih gradbenih del na trasi. Izvedena bo parcelacija, pričeli se bodo odkupi zemljišč in nepremičnin.
(I.A3) BELTINCI – PINCE, dolžina 40,9 km

(I.A3.4) Lendava – Pince: faza A (9,1 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2006
 
V letu 2005 je predvideno dokončanje izdelave projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR, investicijskega programa ter odkupov zemljišč in nepremičnin. Za gradnjo 1. etape avtoceste bo izveden javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del, pričela se bodo pripravljalna gradbena dela na trasi avtoceste in gradnja premostitvenih objektov.
(I.B2) PESNICA – SLIVNICA, dolžina 20,8 km

(I.B2.5) Nova Zrkovska od km 0,87 do km 3,80
(2,9 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2006 v dolžini 1,4 km
 
V letu 2005 je predvideno dokončanje investicijskega programa ter odkupov zemljišč in nepremičnin. Za gradnjo tega dela priključka bo izveden javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del, pričela se bodo izvajati pripravljalna gradbena dela na trasi priključka.
(I.B4) HOČE – ARJA VAS, dolžina 47 km

(I.B3.2) Priključek Ljubečna (2,0 km)
predvidena predaja v promet: v letu 2006
 
V letu 2005 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč in nepremičnin. Izvajala se bodo arheološka izkopavanja. Izveden bo javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del, pričela se bodo pripravljalna gradbena dela na trasi priključka.
(I.C7) KLANEC – ANKARAN, dolžina 19,9 km

(I.C7.3) Navezava na Luko Koper, I. faza (3,1km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2007
 
V letu 2005 bo izdelan in potrjen investicijski program ter dokončana parcelacija. Izvajati se bodo pričeli odkupi zemljišč in nepremičnin. Za začetna gradbena dela in vpadnice bo izdelana projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR. Izvršen bo javni razpis za izbor izvajalca pripravljalnih gradbenih del na trasi ceste, vpadnice in viadukta Bonifika. Pričela se bodo izvajati pripravljalna gradbena dela na viaduktu Bonifika.
(I.C7.5) Ploščad za bencinski servis Bertoki
predvidena predaja v promet: september 2006
 
V letu 2005 bo izdelan in potrjen investicijski program, pridobivala se bodo zemljišča in gradbeno dovoljenje za gradnjo. Izveden bo javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del. Pričela se bodo izvajati pripravljalna gradbena dela.
(I.C9) KOPER – IZOLA, dolžina 5,1 km
predvidena predaja v promet: v letu 2009
 
V letu 2005 bo izdelan in potrjen investicijski program ter projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR za traso hitre ceste, izdelava projektno-tehnične dokumentacije faze PGD, PZI in PZR za gradbena in elektro-strojna dela predora Markovec ter projektno-tehnična dokumentacija faze IP za premostitvene objekte. Dokončana bo parcelacija in vršili se bodo odkupi zemljišč in nepremičnin. Za pripravljalna gradbena dela na trasi, premostitvene objekte in predor Markovec bo izveden javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del.
(I.E1) VRBA – PERAČICA, dolžina 10,0 km
predvidena predaja v promet: konec leta 2008
 
V letu 2005 bo izdelan in potrjen investicijski program ter projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR, izvajali se bodo odkupi zemljišč in nepremičnin, izveden bo javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del. Pričela se bodo izvajati pripravljalna gradbena dela na trasi avtoceste.
(I.F4) HRASTJE – KRONOVO, dolžina 13,3 km

(I.F4.2) Lešnica – Kronovo (5,5 km)
predvidena predaja v promet: konec leta 2007
 
V letu 2005 bo izdelan in potrjen investicijski program ter projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR. Izvajala se bo parcelacija ter odkupi zemljišč in nepremičnin. Pričeli se bodo postopki za pridobitev dovoljenj za gradnjo, izveden bo javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del. Pričela se bodo izvajati pripravljalna gradbena dela na trasi avtoceste.
(I.G3) HAJDINA – ORMOŽ, dolžina 27,6 km

(I.G3.1) Hajdina – Ptuj (2,3 km)
predvidena predaja v promet: v letu 2006
 
V letu 2005 bo izdelan in potrjen investicijski program ter projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI in PZR. Izvajala se bo parcelacija ter odkupi zemljišč in nepremičnin. Pričeli se bodo postopki za pridobitev dovoljenj za gradnjo, pripravljen bo sporazum o sofinanciranju gradnje, izveden bo javni razpis za izbor izvajalca gradbenih del. Pričela se bodo izvajati pripravljalna gradbena dela na trasi avtoceste.
Skupno se bo v letu 2005 gradnja začela na:
–  44,7 km  štiripasovnih avtocest,
–   2,3 km  dvopasovnih cest,
–   2,0 km  priključnih cest,
–   6,0 km  navezovalnih cest,
– ploščadi za bencinski servis Bertoki.
Tabela 1:
VREDNOST DEL V LETU 2005 PRI GRADNJI AVTOCEST, KI BODO V LETU 2005 PREDANE V PROMET IN NA KATERIH SE GRADNJA V LETU 2005 NADALJUJE ALI ZAČENJA
1.3.4. Odseki, ki so bili predani prometu v letu 2004, na katerih se v letu 2005 izvajajo zaključna dela
V letu 2005 se izvede zaključna dela na naslednjih odsekih in pododsekih avtocest in cest iz nacionalnega programa, ki so bili predani prometu v letu 2004 (imenovanja in oznake so v skladu z Resolucijo o NPIA, razpredelnica 11):
(I.B4) HOČE – ARJA VAS, dolžina 47 km
(I.B4.1) priključek Lopata ( 4,4 km)
V letu 2005 se bodo izvajala vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije (izvedba nadomestnega vodnega vira skladno z uredbo o državnem lokacijskem načrtu in razširitev prehoda preko železniške proge), odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri.
(I.C7) KLANEC – ANKARAN, dolžina 19,9 km

(I.C7.1) Klanec – Socerb (4,4 km)
V letu 2005 se bodo na celotni trasi avtoceste, premostitvenih objektih, predoru Kastelec in na sistemu za nadzor in vodenje prometa, vršila zaključna gradbena in montažna dela ter dokončni obračuni. Prav tako se bodo izvajala vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije, odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri.
(I.C7) KLANEC – ANKARAN, dolžina 19,9 km

(I.C7.2) Socerb – Srmin (10,5 km)
V letu 2005 se bodo na celotni trasi avtoceste, premostitvenih objektih, predoru Dekani in na sistemu za nadzor in vodenje prometa, vršila zaključna gradbena in montažna dela ter dokončni obračuni. Prav tako se bodo izvajala vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije, odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri. Dokončana in predana v uporabo bo tudi AC baza Kozina.
(I.F3) BIČ – HRASTJE, dolžina 12,5 km

(I.F3.2) Korenitka – Pluska (2,8 km)
V letu 2005 se bodo izvajala zaključna gradbena dela ter ureditev okolice in izvedba dokončne odmere zemljišč.
(I.F5) KRONOVO – SMEDNIK, dolžina 9,5 km
V letu 2005 se bodo izvajala in dokončala vsa gradbena dela na deviacijah in priključku Dobruška vas, na krožišču na priključku Dobruška vas ter vzporedni cesti. Prav tako se bodo izvajala vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije, odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri.
(I.F6) SMEDNIK – KRŠKA VAS, dolžina 17,6 km
V letu 2005 bo dograjena in predana prometu še druga polovica dela avtoceste v dolžini 4,5 km, ki je zaradi neupravičene pritožbe enega od ponudnikov ni bilo možno zgraditi do konca leta 2004. Poleg tega se bodo v letu 2005 dela nadaljevala na deviacijah in priključku Smednik, AC bazi, cestninskih postajah, počivališču Zaloke, protihrupni zaščiti in vodnogospodarskih ureditvah. Prav tako se bodo izvajala vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije, odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri.
(I.F7) KRŠKA VAS – OBREŽJE, dolžina 12,3 km
V letu 2005 se bodo izvajala vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije, odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri.
(I.G2) SLOVENSKA BISTRICA – HAJDINA,
dolžina 9,6 km

(I.G2.3) Obvoznica Pragersko (5,3 km)
V letu 2005 se bodo izvajala in dokončala vsa gradbena dela na melioracijah in hortikulturni ureditvi krajine. Izvajala se bodo vsa zaključna dela, potrebna za dokončanje investicije, odprava napak po tehničnem pregledu, izvedba monitoringov ter ter pridobitev uporabnega dovoljenja, izvedba dokončne odmere in pričetek odkupov zemljišč po dokončni odmeri.
Tabela 2:

VREDNOST DEL V LETU 2005 PRI GRADNJI AVTOCEST, KI SO BILE PREDANE PROMETU V LETU 2004 IN SE V LETU 2005 IZVAJAJO ZAKLJUČNA DELA
1.3.5. Odseki, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2004, na katerih se v letu 2005 izvajajo zaključna dela
V letu 2005 se izvede zaključna dela na naslednjih odsekih in pododsekih avtocest in cest iz nacionalnega programa (zaključna dela na odsekih, ki so bili predani prometu pred letom 1994, to je pred začetkom izvajanja nacionalnega programa izgradnje avtocest so prikazani v poglavju 1.3.5.) (imenovanja in oznake so v skladu z Resolucijo o NPIA, razpredelnica 11):
– (I.A2.4) Vučja vas – Beltinci z R353
– (I.A3.3) Obvoznica Lendava
– (I.B1) Šentilj – Pesnica
– (I.B2.3) Ptujska cesta – Slivnica
– (I.B2.6) HC 2B Etapa
– (I.B3) Fram – Slivnica – BDC
– (I.B4) Hoče – Arja vas
– (I.B6.1) Vransko – Trojane
– (I.B7.1) Blagovica – Lukovica
– (I.B7.2) Lukovica – Krtina
– (I.B7.3) Krtina – Šentjakob
– (I.B8) Zadobrova – Tomačevo
– (I.B9) Šentjakob – Malence
– (I.C2) Čebulovica – Divača
– (I.C3) Divača – Dane
– (I.C4) Dane – Fernetiči
– (I.C5) Divača – Kozina
– (I.C6.1) Kozina – Klanec od km 6,7 do km 7,5
– (I.C6.2) Kozina – Klanec od km 7,5 do km 11,5
– (I.D1.3) Vipava – Podnanos
– (I.D2) Vipava – Selo
– (I.D3) Selo – Šempeter
– (I.E3) Podtabor – Naklo
– (I.E4) Naklo – Kranj
– (I.F2) Višnja gora – Bič
– (I.F3.1) Bič- Korenitka
– (I.G2.2) Rekonstrukcija G1-2 Slovenska Bistrica – Pragersko
– (I.G3.5) Obvoznica Ormož
 
Na zgornjih odsekih se v letu 2005 skladno z možnostmi izvede dokončne zemljiško knjižne ureditve, monitoringe, odprava pomanjkljivosti ter druga zaključna dela, potrebna za dokončanje odsekov. V okviru dokončanja odsekov Blagovica – Lukovica, Lukovica – Krtina in Krtina – Šentjakob je predvideno tudi dokončanje SCP Krtina in SCP Lukovica.
 
Skupno se bodo v letu 2005 izvajala zaključna dela na novih avtocestah
in cestah (zgrajenih po letu 1994) na:
–  129,0 km   štiripasovnih avtocest,
–   29,5 km   hitrih cest,
–   55,7 km   dograjenih dvopasovnih avtocest v štiripasovnice,
–   10,6 km   obvoznic in
–    3,5 km   rekonstrukcij.
1.3.6. Odseki, zgrajeni pred letom 1994, na katerih se v letu 2005 izvajajo zaključna dela
V letu 2005 se bodo na določenih avtocestnih odsekih, ki so bili predani prometu pred letom 1994 (oziroma pred ustanovitvijo DARS d.d.), izvedla zaključna in dodatna dela, ki so bila predvidena in zahtevana ob izdaji lokacijskih odločb in se nanašajo predvsem na varovanje pred prekomernim hrupom ali pa so pogojena z naknadno sprejetimi predpisi (npr. povečanje največjih dovoljenih osnih obremenitev vozil), ki jih je upravljalec avtocest dolžan spoštovati.
1.3.7. Gradnja SCP
V letu 2005 je predvideno nadaljevanje gradnje stranskih cestninskih postaj, za kar je predvideno skupaj 1.472 mio SIT.
1.3.8. Razširitev obstoječih ČCP
V letu 2005 je predvideno nadaljevanje razširitve obstoječih čelnih cestninskih postaj, zakar je predvideno skupaj 1.300 mio SIT.
1.3.9. Kontrola in potrjevanje kvalitete
V letu 2005 se bo izvajala zunanja kontrola kvalitete del na navezovalnih in priključnih cestah ter s tem povezane strokovno-tehnične storitve ter tudi različna načrtovana manjša naročila, ki so vezana na reševanje problematike zagotavljanja kvalitete na avtocestnih projektih.
 
V letu 2005 je tako predvideno skupaj 25 mio SIT za kontrolo in potrjevanje kvalitete.
1.3.10. Izvajanje revizij projektno –
tehnične dokumentacije
Skladno s 53. členom Zakona o graditvi objektov ZGO-1 (Uradni list RS, št. 110/02) so se z letom 2004 uvedle revizije projektno-tehnične dokumentacije zahtevnih objektov. Obsegajo naslednja preverjanja:
– zanesljivost objekta in skladnost s prostorskimi akti,
– ali je z načrti tehničnih rešitev dokazano izpolnjevanje bistvenih zahtev,
– ali je vplivno območje objekta določeno na predpisan način,
– ali je izvedena kontrola brezhibnosti tehničnih rešitev in računske pravilnosti gradbenih konstrukcij.
 
Izvedba revizije projektne dokumentacije je v neposredni povezavi s pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja, ki jih določa 66. člen omenjenega zakona ZGO-1.
 
V letu 2005 je tako predvideno skupaj 80 mio SIT za izvajanje revizij projektno-tehnične dokumentacije.
1.3.11. Koordinacija zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu
Uredba o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih (Uradni list RS, št. 3/02) zavezuje Naročnika, da imenuje enega ali več koordinatorjev za varnost in zdravje pri delu v primeru, če dela na gradbišču izvaja več Izvajalcev del. Skladno z uredbo bodo v letu 2005 koordinatorji izvajali naloge zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu na vseh odsekih v fazi izvedbe glavnih gradbenih del in za odseke v fazi pripravljalnih gradbenih del. Koordinatorji bodo v fazi priprave skrbeli za izdelavo varnostnega načrta ter med izvajanjem gradnje predvsem usklajevali varnostne načrte s spremembami na gradbiščih ter preverjali varno izvajanje delovnih postopkov.
 
V letu 2005 je tako predvideno skupaj 74 mio SIT za koordinacijo zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu.
1.3.12. Odstopanje investicijskih vrednosti
Investicijske vrednosti odsekov, na katerih je ugotovljena sprememba investicijskih vrednosti, so podane v Tabeli 3 (primerjava investicijskih vrednosti LP ROAC 2005 z investicijskimi vrednostmi, ki so bile potrjene v predhodnih LP RVAC: nivo cen: 12/02) in v Tabeli 3a (primerjava investicijskih vrednosti LP ROAC 2005 z investicijskimi vrednostmi v potrejnih investicijskih programih in z investicijskimi vrednostmi v Resoluciji o NPIA RS: nivo cen: 12/02). S kratkim opisom so podani tudi pomembnejši razlogi za spremembe investicijskih vrednosti. V tabeli 3b so podani odseki, na katerih se investicijska vrednost ni spremenila, spremenila pa se je struktura virov.
Tabela 3:
 
NOVE INVESTICIJSKE VREDNOSTI ODSEKOV, KI SO BILI ŽE NAVEDENI V PREDHODNIH LETNIH PLANIH RAZVOJA IN OBNAVLJANJA
(nivo cen 12/2002, vrednosti v 000 SIT)
Tabela 3a:
 
SPREMEMBE INVESTICIJSKIH VREDNOSTI ODSEKOV GLEDE NA VREDNOST PO INVESTICIJSKEM PROGRAMU IN GLEDE NA Re NPIA RS
(nivo cen 12/2002, vrednosti v 000 SIT, brez stroškov financiranja)
Tabela 3b:
 
SPREMEMBE STRUKTURE VIROV
(nivo cen 12/2002, vrednosti v 000 SIT)
1.3.13. Investicijske vrednosti novih odsekov
Investicijske vrednosti avtocestnih odsekov, za katere je v letu 2005 določen začetek gradnje in doslej niso bili navedeni v letnih planih, so podane v Tabeli 4. V njih so podane ocene investicijskih vrednosti odsekov po stalnih cenah (nivo cen: 31. 12. 2002, brez stroškov financiranja), in predvideni viri sredstev.
 
Posebej so v tabeli 5 prikazani odseki, na katerih se bo gradnja financirala s sredstvi kredita EIB VII. V njih so podane ocene investicijskih vrednosti odsekov po stalnih cenah (nivo cen: 31. 12. 2002, brez stroškov financiranja) in predvideni viri sredstev.
Tabela 4:
 
INVESTICIJSKE VREDNOSTI AVTOCESTNIH ODSEKOV, NA KATERIH JE V LETU 2005 PREDVIDEN ZAČETEK GRADNJE IN DOSLEJ NISO BILI NAVEDENI V LP ROAC
(nivo cen 12/2002, vrednosti v 000 SIT)
Tabela 5:
 
INVESTICIJSKE VREDNOSTI AVTOCESTNIH ODSEKOV, ZA KATERE SO PREDVIDENA SREDSTVA KREDITA EIB VII
(nivo cen 12/2002, vrednosti v 000 SIT)
2. RAZVOJ NAVEZOVALNIH CEST V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA
V okviru Nacionalnega programa izgradnje avtocest se nadaljuje izgradnja nekaterih državnih – navezovalnih cest, ki omogočajo boljše navezovanje širših urbanih območij na V. in X. koridor.
 
V letu 2005 se bo izvajalo dela na sledečih odsekih državnih cest (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11).
(I.1.1) Zahodna obvoznica Maribor – Levi breg: Fontana – Turnerjeva ulica
Dokončani bodo odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo.
(I.1.2) Zahodna obvoznica Maribor – Desni breg: Koroški most – Erjavčeva ulica
Dokončani bodo odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo.
(I.1.3) Zahodna obvoznica Maribor – Desni breg: Erjavčeva ulica – Proletarskih brigad
Dokončani bodo odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo, izpolnitev zahtev iz tehničnega pregleda ter končni obračun izvedenih del.
(I.1.4) Zahodna obvoznica Maribor – Desni breg: Proletarskih brigad – Streliška
Izdelovala se bo projektno-tehnična dokumentacija faze PGD, PZI, PZR in investicijske dokumentacije ter izvedba odkupov zemljišč in objektov.
(I.2.1) Severna magistrala Celje: rekonstrukcija Mariborske ceste (III. in IV. etapa)
Na III. etapi bodo dokončani odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo, izpolnitev zahtev iz tehničnega pregleda ter končni obračun izvedenih del.
Na IV. etapi je predvideno nadaljevanje odkupov zemljišč, pridobitev enotnega dovoljenja za gradnjo ter izvedba postopka javnega razpisa za izbor izvajalca gradbenih del, izvedba gradbenih del, predaja odseka prometu.
(I.4.1) Šmarje – Dragonja: dograditev III. pasu
Dokončani bodo odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo.
(I.4.2) Križišče Slavček – križišče Tomos
Izvajali se bodo posamezni odkupi zemljišč, dokončana bodo vsa gradbena dela v sklopu rekonstrukcije ceste, predaja odseka prometu.
(I.5.1) Muhaber – Bučna vas
Dokončani bodo odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo.
(I.5.2) Bučna vas – Ločna
Dokončani bodo odkupi zemljišč po dokončni odmeri in vpis v zemljiško knjigo.
Vrednost gornjih del po posameznih cestnih odsekih prikazuje Tabela 6.
Tabela 6:
 
VREDNOST DEL NA NAVEZOVALNIH CESTAH V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA V LETU 2005
PREDHODNI PROJEKTI IN ODKUPI:
V letu 2005 se bo izdelovala projektno-tehnična dokumentacija ter odkupovala zemljišča za obvoznico Mengša na odseku državne ceste (I.3.1.) Želodnik – Mengeš z obvoznico. Prav tako se bo izdelovala projektno-tehnična in prostorska dokumentacija za odseka državnih cest (I.3.2.) Mengeš – Žeje in (I.3.3.) Žeje – Vodice. Skupna vrednost teh del v letu 2005 znaša 120 mio SIT.
3. OBNAVLJANJE AVTOCEST

3.1. Investicijsko obnavljanje vozišč
V letu 2005 bo investicijsko obnavljanje avtocestnih vozišč potekalo na starejših odsekih slovenskega avtocestnega omrežja, in sicer tam, kjer so bili v postopku sezonskih pregledov in prioritetne ocene stanja vozišč po metodi MSI označeni s kriterijalno oceno »zelo slabo« in »slabo« in so torej najbolj dotrajani.
 
Izvedba investicijskega obnavljanja avtocestnih vozišč zahteva delne in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo zahtevano izvajanje del v vseh dnevih v tednu, v celotnem svetlem delu dneva, posamezne delovne faze, ki bodo to omogočale, pa se bodo izvajale tudi ponoči.
 
Predvidena je priprava projektno-tehnične dokumentacije in obnavljanja vozišč na vseh krakih avtocestnega omrežja, in sicer:
– Štajerski krak: na območju avtocestnih
odsekov Pesnica – Tezno in Hoče – Arja vas:      660 mio SIT
    – Ljubljanski avtocestni obroč: na območju
avtocestnega razcepa Kozarje:                    282 mio SIT
    – Dolenjski krak: na območju avtocestnega
odseka od razcepa Malence – Grosuplje in na
desni – stari polovici odseka AC Grosuplje –
Ivančna Gorica:                                  450 mio SIT
    – Primorski krak: na območju odseka
Vrhnika – Logatec, na območju avtocestnega
odseka Razdrto – Čebulovica in na območju
mejnega prehoda Vrtojba:                         840 mio SIT
    – Gorenjski krak: na območju avtocestnega
odseka med izvozom Kranj – zahod in Kranj –
vzhod ter na območju mejnega platoja
Karavanke:                                        60 mio SIT
------------------------------------------------------------
    SKUPAJ:                                    2.292 mio SIT
V letu 2005 je tako skupna planirana vrednost investicijskega obnavljanja avtocestnih vozišč ter izdelave projektno-tehnične dokumentacije ocenjena na 2.292 mio SIT.
 
Stroški ne vključujejo novih sanacijskih ukrepov, povzročenih zaradi elementarja, ki so bili odrejeni z odločbami pristojnih organov ali iz drugih razlogov.
3.2. Investicijsko obnavljanje objektov
V letu 2005 bo investicijsko obnavljanje vozišč avtocestnih objektov potekalo na starejših odsekih slovenskega avtocestnega omrežja, in sicer tam, kjer so bile v postopku rednih in glavnih pregledov ugotovljene poškodbe, ki bodisi že ogrožajo varnost konstrukcije in s tem ne zagotavljajo varnega odvijanja prometa, bodisi je popravilo posameznih delov nujno (popravilo dilatacij, odvodnjavanja, asfaltov, izolacije) zaradi preprečitve nadaljnjega pospešenega propadanja objektov. Za določitev prioritete obnavljanja je na podlagi rednih in glavnih pregledov izdelan kriterij poškodovanosti objektov. V okviru obnove avtocestnih objektov se izvajajo tudi obnovitvena dela v predorih.
Izvedba investicijskega obnavljanja avtocestnih objektov zahteva delne in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo zahtevano izvajanje del v vseh dnevih v tednu, v celotnem svetlem delu dneva, posamezne delovne faze, ki bodo to omogočale, pa se bodo izvajale tudi ponoči. Samo obnova največjih objektov se bo izvajala tudi v času turistične sezone. Obnova predorov se izvaja 24 ur na dan.
 
Predvidena je priprava projektno-tehnične dokumentacije in obnavljanja objektov na vseh krakih avtocestnega omrežja, in sicer:
    – Štajerski krak: popravilo dilatacij na
dvoetažnem mostu v Mariboru, obnova mostu
čez Dravinjo in manjša popravila hidroizolacij:    120 mio SIT
    – Ljubljanski avtocestni obroč:                 50 mio SIT
    – Dolenjski krak: predvidena je obnova
vozišča v predorih Debeli hrib in Mali vrh,
popravilo dilatacije in asfalta na viaduktu
Reber in obnova objektov na desni – stari
polovici odseka AC Grosuplje – Ivančna Gorica:     363 mio SIT
    – Primorski krak: izdelava projektno –
tehnične dokumentacije za sanacijo viadukta
Verd, manjša popravila dilatacij, obnova objekta
Slavček v Kopru, obnova nadvoza na priključku
Vrhnika in prva faza obnove in ojačitve stebrov
viadukta Ravbarkomanda:                            210 mio SIT
    – Gorenjski krak: predor Karavanke:
priprava projektno-tehnične dokumetacije in
obnova talnega oboka:                               45 mio SIT
--------------------------------------------------------------
    SKUPAJ:                                        788 mio SIT
V letu 2005 je tako skupna planirana vrednost investicijskega obnavljanja avtocestnih objektov ter izdelave projektno-tehnične dokumentacije ocenjena na 788 mio SIT.
 
Stroški ne vključujejo novih sanacijskih ukrepov, povzročenih zaradi elementarja, ki so bili odrejeni z odločbami pristojnih organov ali iz drugih razlogov.
3.3. Investicijsko obnavljanje drugih objektov
V letu 2005 bo investicijsko obnavljanje drugih objektov na avtocestah potekalo na celotnem avtocestnem omrežju. Med obnavljanje drugih objektov štejemo vsa obnovitvena dela in monitoringe na objektih, ki so sestavni del avtocest, predvsem:
– obnove odvodnjevalnega in drenažnega
sistema:                                          40 mio SIT
    – obnove protihrupnih ograj, varnostnih
ograj in varovalnih ograj:                       180 mio SIT
    – obnove nasipov, brežin, usekov:             56 mio SIT
    – obnove avtocestnih baz in cestninskih
postaj:                                          230 mio SIT
    – pregledi objektov, geotehnično opazovanje,
ekološki monitoringi:                             50 mio SIT
------------------------------------------------------------
    SKUPAJ:                                      556 mio SIT
V letu 2005 je tako skupna planirana vrednost investicijskega obnavljanja drugih objektov na avtocestah ter izdelave projektno-tehnične dokumentacije ocenjena na 556 mio SIT.
 
Stroški ne vključujejo novih sanacijskih ukrepov, povzročenih zaradi elementarja, ki so bili odrejeni z odločbami pristojnih organov ali iz drugih razlogov.
3.4. Investicijske naložbe v vozišča in objekte
V letu 2005 se bodo izvajale naslednje investicijske naložbe v vozišča in objekte:
– 1. faza razširitve AC baze v Slovenskih
Konjicah na odseku AC Ptujska cesta – Arja
vas:                                               220 mio SIT
    – priprava projektno-tehnične dokumentacije
za razširitve CP Logatec in CP Ljubljana –
zahod na odseku AC Ljubljana – Koper:               20 mio SIT
    – priprava projektno-tehnične dokumentacije
za vzpostavitev Centra za vodenje prometa
in upravljanje avtocest:                            40 mio SIT
    – odstranitev starih CP na odseku AC Ptujska
cesta – Arja vas:                                   75 mio SIT
--------------------------------------------------------------
    SKUPAJ:                                        355 mio SIT
V letu 2005 je tako skupna planirana vrednost investicijskih naložb v vozišča in objekte ter izdelave projektno-tehnične dokumentacije ocenjena na 355 mio SIT.
 
Stroški ne vključujejo novih sanacijskih ukrepov, povzročenih zaradi elementarja, ki so bili odrejeni z odločbami pristojnih organov ali iz drugih razlogov.
3.5. Investicijske naložbe v opremo obstoječega avtocestnega omrežja
V letu 2005 bo zaradi posodobitve opreme obstoječega avtocestnega omrežja, zagotavljanja večje prometne varnosti in zagotavljanja varstva okolja pred vplivi avtocest, stare avtocestne odseke potrebno opremiti s sodobno elektro – strojno in drugo opremo ter zagotoviti zaščito pred hrupom z izgradnjo potrebne protihrupne zaščite. Izvajale se bodo naslednje investicijske naložbe v opremo obstoječega avtocestnega omrežja:
– izgradnja protihrupne zaščite na območju
Brezovice in Maribora:                               400 mio SIT
    – postopna zamenjava varnostne ograje
glede na višji nivo varnosti, ki je usklajen z
evropskimi standardi:                                 85 mio SIT
    – postavitve cestnovremenskih postaj:            340 mio SIT
    – nadgradnja signalno – varnostnih naprav
v predorih Karavanke, Pletovarje, Golo rebro,
Golovec, Mali hrib in Debeli vrh:                    310 mio SIT
    – razsvetljava avtocestnih razcepov:             250 mio SIT
    – zapiranje avtocestnih prehodov:                 30 mio SIT
    – nadgradnja infrastrukture za zagotavljanje
neprekinjenega elektroenergetskega napajanja
objektov:                                            150 mio SIT
    – zamenjava in posodobitev kažipotne
signalizacije:                                       238 mio SIT
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ:                                            1.803 mio SIT
V letu 2005 je tako skupna planirana vrednost investicijskih naložb v opremo obstoječega avtocestnega omrežja ter izdelave projektno-tehnične dokumentacije ocenjena na 1.803 mio SIT.
 
Stroški ne vključujejo novih sanacijskih ukrepov, povzročenih zaradi elementarja, ki so bili odrejeni z odločbami pristojnih organov ali iz drugih razlogov.
 
Že v letu 2005 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v prihodnjem letu iz sredstev leta 2006, in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2005. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v 1. kvartalu leta 2006. S tem bo zagotovljen pravočasen začetek in izvedba dela vseh potrebnih del na investicijskem obnavljanju in naložbah v spomladanskem obdobju oziroma da zaradi dolgotrajnosti postopkov oddaje del njihovo izvajanje ne bo poseglo v obdobje turistične sezone.
4. NOV ELEKTRONSKI CESTNINSKI SISTEM
V letu 2005 je predvidena sprememba obstoječega sistema elektronskega pobiranja cestnine (ABC), ki je sedaj v uporabi samo za prvi cestninski razred, to je za osebna vozila.
V sistemu bo potrebno nadomestiti sedanjo frekvenco mikrovalovne komunikacije 2,45 GHz z novo frekvenco 5,8 GHz, ki bo ustrezala standardizaciji po CEN TC 278 in bo usklajena z direktivo Evropske unije z oznako 2004/52/EC. V naslednji fazi, prav tako še v letu 2005, je predvidena razširitev uporabe sistema elektronskega pobiranja cestnine (ABC) na vse kategorije vozil. Oboje, nova frekvenca in razširitev sistema ABC na vse kategorije vozil, je predpogoj za uvedbo interoperabilnosti našega sistema elektronskega pobiranja cestnine z drugimi evropskimi državami, ki imajo mikrovalovno tehnologijo pobiranja cestnine, prav tako pa bosta obe spremembi osnova za postopno uvedbo elektronskega pobiranja cestnine v prostem prometnem toku.
Na podlagi zaključkov študije o možnostih vzpostavitve elektronskega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku (naročnika študije sta bila Ministrstvo za promet in Ministrstvo za informacijsko družbo) je v letu 2005 predvidena izvedba pilotnega projekta pobiranja cestnine v prostem prometnem toku.
V letu 2005 je tako skupna planirana vrednost investicijskih naložb v posodobitev cestninskega sistema, prehod na frekvenco 5,8 GHz in pilotni projekt pobiranja cestnin v prostem prometnem toku ter izdelave projektno-tehnične dokumentacije ocenjena na 1.980 mio SIT.
5. FINANČNI ODBITKI ZARADI INVESTICIJSKIH KREDITOV (PLAČILO GLAVNICE IN OBRESTI)
Obveznosti iz investicijskih kreditov (plačilo rednih obresti in odplačilo glavnice) bodo v letu 2005 dosegle vrednost 20.322 mio SIT, od tega bo:
– 9.896 mio SIT namenjeno za plačilo rednih obresti (za kredite za avtocestne odseke, ki so že predani v promet),
– 10.426 mio SIT namenjeno za odplačilo glavnice.
6. FINANCIRANJE PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST TER PLANA RAZVOJA NAVEZOVALNIH CEST

6.1. Sredstva na osnovi zakona o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji
Osnovni vir za financiranje nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji so sredstva, ki se zagotavljajo na osnovi Zakona o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (ZZSNGC Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02).
 
Dinamika financiranja po ReNPIA v RS za leto 2005 predvideva iz tega naslova priliv v višini 39,1 milijard tolarjev (po tečaju 1 EUR = 239,64 SIT). V Proračunu RS za leto 2005 je priliv iz tega vira določen v višini 27,1 milijarde tolarjev. Razlika se delno zagotovi v višini 4,5 milijarde tolarjev iz sredstev kohezijskega sklada EU, delno pa v višini 6,2 milijarde tolarjev iz izdaje obveznic DRS III. Dodatno se v leto 2005 prenese neporabljena kvota kohezijskega sklada EU iz leta 2004 v višini 6,4 milijarde SIT.
6.2. Sredstva koncesijske dajatve
Skladno z Zakonom o spremembah in dopolnitvah zakona o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 126/03) so vir za financiranje obveznosti v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen, tudi sredstva koncesijske dajatve, ki se zagotovijo iz dela cestnine in drugih prihodkov družbe. V letu 2005 je iz tega vira predvidenih 17.300 mio SIT.
6.3. Krediti in izdaja dolžniških vrednostnih papirjev
V letu 2005 bodo črpani krediti in izdane obveznice za financiranje izgradnje avtocest v skupnem znesku 56.200.447.000 SIT.
 
V letu 2005 bo črpano 30.000.447.000 SIT kreditov po že sklenjenih kreditnih pogodbah, in sicer:
A. KREDITI MEDNARODNIH FINANČNIH INSTITUCIJ IN TUJI KREDITI
kredit Evropske investicijske banke –
EIB V                                 16.564.204.000 SIT
kredit Evropske investicijske banke –
EIB VI                                10.036.961.000 SIT
kredit Autovie Venete S.p.A.- AVV       3.399.282.000 SIT
 
SKUPAJ (A)                             30.000.447.000 SIT
---------------------------------------------------------
Pri vseh izračunih črpanj je upoštevan tečaj 1 EUR = 239,64 SIT.
 
V letu 2005 bo koriščen kredit Evropske investicijske Banke (EIB V) v okvirni višini 16.564 mio SIT, ki je namenjen financiranju odsekov AC Smednik – Krška vas in Šentvid – Koseze.
V letu 2005 je predvideno črpanje kredita pri Evropski investicijski banki (EIB VI) v višini 10.036 mio SIT za financiranje odsekov Hrastje – Lešnica, Korenitka – Pluska in Podtabor – Peračica. Predpogoj za črpanje kredita je ratifikacija poroštvene pogodbe, sklenjene med RS in EIB.
Za financiranje gradnje AC Razdrto – Vipava – Rebernice se v letu 2005 predvideva črpanje kredita Autovie Venete S.p.A. v okvirni višini 3.399 mio SIT.
B) OBVEZNICE/NOVI KREDITI
V letu 2005 se bo začel postopek za izdajo obveznic na domačem trgu oziroma najem finančnih kreditov, ki je namenjen financiranju odsekov AC Hrastje – Lešnica, Korenitka – Pluska in Šentvid – Koseze, in sicer v višini 14.800 mio SIT.
 
Prav tako bo v letu 2005 začet postopek za izdajo obveznic na domačem trgu oziroma najem finančnih kreditov, ki je namenjen financiranju odsekov AC Lendava – Pince, Klanec – Ankaran: navezava na Luko Koper I. faza in Pesnica – Slivnica: Nova Zrkovska cesta: od km 0,87 do km 3,80 v predvideni višini 5.200 mio SIT. Predpogoj za predlagano zadolžitev je sprejem zakona o soglasju in zakona o poroštvu.
Oblika zadolžitve bo odvisna od pogojev na finančnih trgih.
Obveznice II/krediti             14.800.000.000 SIT
Obveznice III/krediti            11.400.000.000 SIT
 
SKUPAJ (B)                       26.200.000.000 SIT
---------------------------------------------------
 
SKUPAJ (A+B)                     56.200.447.000 SIT
---------------------------------------------------
6.4. Drugi viri
V letu 2005 je kot vir v višini 500 mio SIT za financiranje gradnje predvideno sofinanciranje Mestne občine Ljubljana.
6.5. Vračilo davka na dodano vrednost
V letu 2005 je iz naslova vračila davka na dodano vrednost planiran vir v višini 12.100 mio SIT.
7. PRIMERJAVA OBSEGA LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2005 Z OBSEGOM PREDVIDENIM V RESOLUCIJI O NACIONALNEM PROGRAMU IZGRADNJE AVTOCEST V REPUBLIKI SLOVENIJI ZA LETO 2005
Tabela 7 v nadaljevanju prikazuje primerjavo obsega virov in porabe, predvidenega v Resoluciji o NPIA v letu 2005 z obsegom, predvidenim v Letnem planu razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2005.
Tabela 7:
PRIMERJAVA PLANA 2005 Z RESOLUCIJO O NACIONALNEM PROGRAMU IZGRADNJE AVTOCEST ZA LETO 2005
Opombe:
(*1) V skladu z Zakonom o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v RS (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02)

(*2)Prikazani znesek predstavlja samo del cestnine in povračil za financiranje obveznosti v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen. Celotni predvideni znesek prilivov in povračil v letu 2005 znaša po resoluciji o NPIA 144,5 mio EUR.
 
 
Z Resolucijo o NPIA je določena poraba za razvoj in obnavljanje avtocest v letu 2005 v višini 130.292 mio SIT. Po LP ROAC 2005 predvidena realizacija v višini 124.140 mio SIT predstavlja 95 % realizacije, predvidene z Resolucijo o NPIA. Na strani virov bo zato zagotovljenih 124.148 mio SIT ali 95 % predvidenih z Resolucijo o NPIA.
Št. 37100-1/2005/9
Ljubljana, dne 24. februarja 2005.
EVA 2004-2411-0061
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l. r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti