Uradni list

Številka 10
Uradni list RS, št. 10/2005 z dne 4. 2. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 10/2005 z dne 4. 2. 2005

Kazalo

321. Odlok o proračunu Občine Metlika za leto 2005, stran 824.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 18. člena Statuta Občine Metlika (Uradni list RS, št. 34/99, 71/01 in 62/02) je Občinski svet občine Metlika na 16. redni seji, dne 27. 1. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Metlika za leto 2005
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Metlika za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Proračun sestavljajo splošni del, to so bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja, posebni del, ki vsebuje podrobnejši pregled prihodkov in odhodkov po namenih z obrazložitvami.
Splošni del proračuna Občine Metlika na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
---------------------------------------------------------------------
Konto
podkonto   Opis postavke                                    v 000 SIT
---------------------------------------------------------------------
A)    Bilanca prihodkov in odhodkov
I.    Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                      1,175.208
      Tekoči prihodki (70+71)                                 585.952
70    Davčni prihodki                                         499.718
      700  Davki na dohodek in dobiček                        388.434
      703  Davki na premoženje                                 58.808
      704  Domači davki na blago in storitve                   52.476
71    Nedavčni prihodki                                        86.234
      710  Udeležba na dobičku
           in doh. od premoženja                               30.110
      711  Takse in pristojbine                                22.224
      712  Denarne kazni                                          400
      713  Prihodki od prodaje blaga in storitev                    –
      714  Drugi nedavčni prihodki                             33.500
72    KAPITALSKI PRIHODKI                                      33.720
      720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                2.720
      722  Prihodki od prodaje zemljišč
           in nematerialnega premoženja                        31.000
73    Prejete donacije                                            200
      730  Prejete donacije iz domačih virov                      200
74    Transferni prihodki                                     555.336
      740  Transferni prihodki
           drugih javnofinančnih institucij                   555.336
II.   Skupaj odhodki (40+41+42+43)                          1,251.895
40    Tekoči odhodki                                          259.870
      400  Plače in drugi izdatki zaposlenim                   63.200
      401  Prispevki delodajalcev za socialno varnost          10.600
      402  Izdatki za blago in storitve                       173.570
      403  Plačila domačih obresti                              4.500
      409  Sredstva, izločena v rezerve                         8.000
41    Tekoči transferi                                        444.025
      410  Subvencije                                           1.220
      411  Transferi posameznikom
           in gospodinjstvom                                   59.130
      412  Transferi neprofitnim organizacijam
           in ustanovam                                        59.451
      413  Drugi tekoči domači transferi                      324.224
42    Investicijski odhodki                                   526.100
      420  Nakup in gradnja osnovnih sredstev                 526.100
43    Investicijski transferi                                  21.900
      430  Investicijski transferi                             21.900
 
III.  Proračunski presežek ali primanjkljaj (I.–II.)          -76.687
 
B)    Račun finančnih terjatev in naložb
IV.   Prejeta vračila danih posojil
      in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752)                  –
V.    Dana posojila in povečanje
      kapitalskih deležev (440+441+442+443)                         –
      440  Povečanje kapitalskih deležev in naložb                  –
VI.   Prejeta minus dana posojila
      in spremembe kapitalskih deležev (IV. – V.)
 
C)    Račun financiranja
VII.  Zadolževanje (500)
      500  Domače zadolževanje                                      –
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)                                    22.300
      550  Odplačila domačega dolga                            22.300
IX.   Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih
      (I.+IV.+VII-II.-V.-VIII.)                               -98.987
X.    Neto zadolževanje                                       -22.300
      (VII.-VIII)
XI.   Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX.=-III)              76.687
XII.  Sredstva na računih iz preteklih let                     99.164
---------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so, poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena zakona o javnih financah, tudi prihodki požarne takse, prihodki takse za obremenjevanje okolja in prihodki takse za obremenjevanje voda.
4. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom enakomerno med neposredne in posredne uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni v zakonu, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom določeno drugače, upoštevajoč likvidnostni položaj proračuna.
Sredstva za plače, prispevke delodajalca in osebne prejemke delavcev občinske uprave in delavcev v javnih zavodih se zagotavljajo po merilih in na način, kot je določeno v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v skladu s kolektivno pogodbo in v skladu z zakonom.
Sredstva, ki jih proračunski uporabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, se porabijo za pokrivanje materialnih stroškov, investicijskega vzdrževanja in investicij, če ni z zakonom ali odlokom drugače določeno.
5. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev prejemajo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa in na osnovi pravilnika o malih naročilih ali odločbe, oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana.
6. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabiti le za namene, ki so določeni s proračunom.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvideni za posamezne namene. Javno podjetje in javni zavodi, katerih je ustanoviteljica občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
Posredni uporabniki morajo, na zahtevo župana, prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijskega dela, vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo z zakonom o javnih naročilih.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Metlika. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Če župan ugotovi nenamensko uporabo sredstev, mora zahtevati, da se sredstva z zakonitimi zamudnimi obrestmi vrnejo v občinski proračun in o tem obvesti občinski svet.
8. člen
Župan lahko začasno zadrži uporabo srestev, ki so v posebnem delu razporejena za posamezne namene, če prihodki med letom niso doseženi v predvideni višini. Vrstni red prioritete plačil je:
– plače in drugi osebni prejemki ter prispevki delodajalca,
– socialni izdatki,
– izdatki, za katere je v proračunu predviden izvirni prihodek,
– obveznosti občine iz preteklih let.
O odločitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
9. člen
V breme proračuna se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2005 za odhodke za investicije in investicijske transfere sklene pogodbo iz prejšnjega odstavka in s tem predobremeni proračun do 100 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na proračunski postavki proračuna 2005.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2005 za odhodke za blago in storitve ali za tekoče transfere sklene pogodbe iz prvega odstavka in s tem predobremeni proračun do 80 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na proračunski postavki za leto 2005.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
10. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve likvidnosti proračuna.
Župan je pooblaščen, da lahko v primeru, ko zaradi neusklajene dinamike prihodkov z dinamiko obveznosti proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, uporabi sredstva rezerv občine, ki morajo biti vrnjena do konca leta. Lahko tudi najame kratkoročni kredit do 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
11. člen
Župan je pooblaščen za dajanje soglasja k zadolževanju javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina oziroma za dajanje garancij in poroštev in o tem obvesti občinski svet.
12. člen
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom v okviru sprejetega proračuna spremeni namen in višino sredstev, če s tem ni ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena.
13. člen
O pridobitvi in odtujitvi nepremičnin in premičnin do višine 1,000.000 SIT odloča župan.
14. člen
Proračunska poraba sme prekoračiti planirano v tem proračunu le za namene, ki jih opredeljuje zakon ali sklep Vlade Republike Slovenije, kar se uredi z rebalansom proračuna.
15. člen
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 5,000.000 SIT. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo v skladu z drugo točko 49. člena zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 500.000 SIT odloča župan, o uporabi polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev nad višino, opredeljeno v drugem odstavku tega člena, odloča občinski svet s posebnim odlokom.
16. člen
V proračunu občine se za leto 2005 zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije v višini 3,000.000 SIT.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso bila zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o uporabi polletno obvešča občinski svet.
17. člen
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga največ do višine 100.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatev ni mogoče izterjati.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Metlika v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
19. člen
Odlok o proračunu Občine Metlika za leto 2005 se objavi v Uradnem listu RS. Prilogi k odloku o proračunu (posebni del in načrt razvojnih programov) sta objavljeni na spletnih straneh občine.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-4/2004
Metlika, dne 27. januarja 2005.
Župan
Občine Metlika
Slavko Dragovan l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti