Uradni list

Številka 112
Uradni list RS, št. 112/2004 z dne 15. 10. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 112/2004 z dne 15. 10. 2004

Kazalo

4684. Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Črnomelj, stran 13501.

Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00, in 51/02), Zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 56/02), 16. in 47. člena Statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 35/03 – uradno prečiščeno besedilo) in v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 43/04, 58/04) je Občinski svet občine Črnomelj na 17. redni seji, dne 30. 9. 2004 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Črnomelj
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija Občinske uprave občine Črnomelj (v nadaljevanju: občinske uprave), delovno področje, notranje organizacijskih enot občinske uprave ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
V odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, se uporabljajo kot nevtralni za moške in ženske.
3. člen
Občinska uprava opravlja na delovnih področjih, določenih s tem odlokom, upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine.
Zadeve iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti opravlja občinska uprava pod pogoji in na način, ki je določen z zakonom, statutom občine in s tem odlokom.
4. člen
Občinska uprava kot upravne in strokovne naloge v okviru pravic in dolžnosti občine izvršuje zakone, podzakonske akte, odloke ter druge splošne in posamične akte, odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, pripravlja predloge splošnih in posamičnih aktov občine ter drugih gradiv, spremlja stanja na področjih, ki so v pristojnosti občine in skrbi za njihov razvoj v skladu s sprejeto politiko občine, spremlja stanje in daje pobude za reševanje vprašanj na področjih, za katera je ustanovljena, odgovarja za stanje na teh področjih in opravlja druga strokovna in administrativna dela za občinski svet, župana, nadzorni odbor, komisije in odbore občinskega sveta ter druga delovna telesa.
Občinska uprava odgovarja županu za stanje na področjih, za katera je bila ustanovljena, spremlja stanje in razvoj na teh področjih, pravočasno opozarja na pojave, ki jih ugotovi pri izvajanju zakonov in drugih predpisov, daje pobude in predloge reševanja vprašanj na svojih področjih in opravlja druge strokovne zadeve.
Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena s krajevnimi skupnostmi, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami in drugimi organizacijami ter zagotavlja uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava lahko sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj, določenih podatkov ter obvestil in preko skupnih delovnih teles ter nudi potrebno strokovno pomoč krajevnim skupnostim.
5. člen
Občinska uprava lahko v soglasju z županom naroči izvajanje nekaterih strokovnih nalog v skladu z zakoni pri zunanjih organizacijah in posameznikih.
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih delavci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi njena sestava, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
6. člen
Za izvedbo nalog v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje večih javnih uslužbencev oziroma sodelovanje delavcev različnih strok in stopenj znanja in iz različnih notranje organizacijskih enot občinske uprave, lahko župan s sklepom ustanovi delovne in projektne skupine ali druge oblike sodelovanja.
Z aktom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne ali projektne skupine, vodjo delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roke za izvedbo nalog, sredstva in druge pogoje za njeno delo, razbremenitve članov projektne skupine oziroma način plačila dodatnih obremenitev v skladu z zakonom, ki ureja sistem javnih uslužbencev.
V projektni skupini lahko sodelujejo tudi javni uslužbenci iz drugih organov, pri čemer je potrebno soglasje predstojnika tega organa, razbremenitev dela oziroma financiranje, pa se uredi sporazumno med predstojnikoma.
Član projektne skupine je za svoje delo odgovoren vodji projektne skupine in predstojniku organa, v katerem dela.
7. člen
Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojega dela tako, da bo občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način uveljavljajo svoje pravice in potrebe.
8. člen
Delo občinske uprave je javno.
O delu občinske uprave obveščata javnost župan in direktor občinske uprave, po njunem pooblastilu pa lahko tudi vodje notranjih organizacijskih enot ali drugi delavci občinske uprave iz svojega delovnega področja.
Javnost dela se zagotavlja s pošiljanjem gradiv za seje občinskega sveta predstavnikom sredstev javnega obveščanja, predstavnikom političnih strank in zainteresiranim predsednikom svetov krajevnih skupnosti, z uradnimi sporočili za javnost, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, okroglimi mizami in z drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja in na druge ustrezne načine, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Občinska uprava oziroma njeni delavci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
9. člen
Občinska uprava je organizirana tako, da zagotavlja:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
– koordinirano opravljanje nalog in učinkovito opravljanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
10. člen
Občinska uprava je organizirana kot enoten organ, ki ima notranje organizacijske enote:
– oddelek za splošne in pravne zadeve,
– oddelek za gospodarske dejavnosti in razvoj podeželja,
– oddelek za družbene dejavnosti in javne finance,
– oddelek za varstvo okolja in urejanje prostora, v okviru katerega je organiziran nesamostojni režijski obrat za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči,
– kabinet župana.
Notranje organizacijske enote vodijo vodje oddelkov, in vodja kabineta, ki jih imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
Kabinet župana deluje neposredno pri županu in je za svoje delo odgovoren županu.
Delovna mesta vodij notranjih organizacijskih enot so uradniški položaji.
Kabinet lahko neposredno vodi tudi župan in se v tem primeru posebej ne sistemizira delovno mesto vodje kabineta. V kabinetu se lahko določijo delovna mesta za določen čas (vezana na funkcijo župana) in delovna mesta za nedoločen čas.
Delavci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni, statutom in drugimi predpisi občine in po navodilih predstojnika.
11. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja in daje navodila za vodenje občinske uprave.
V času odsotnosti ali zadržanosti župana ga nadomešča tisti podžupan, ki ga določi župan.
V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.
12. člen
Občinsko upravo vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Delovno mesto direktorja občinske uprave je uradniški položaj II. stopnje.
Direktor občinske uprave:
– izdaja odločbe v upravnem postopku na 1. stopnji,
– skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in vodi ter sodeluje v najzahtevnejših projektnih skupinah v občini,
– organizira in koordinira delo delavcev v občinski upravi in jim nudi strokovno pomoč,
– razporeja delo med delavci v občinski upravi,
– skrbi za delovno disciplino.
Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let. Izpolnjevati mora pogoje za imenovanje v naziv po Zakonu o javnih uslužbencih.
Župan lahko pooblasti direktorja občinske uprave za podpisovanje določenih aktov poslovanja.
Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
13. člen
Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi na predlog direktorja občinske uprave določi župan v aktu o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem pooblastilu direktor občinske uprave.
Delovno mesto se sistemizira v eni od organizacijskih enot.
Delovno mesto se lahko sistemizira na ravni organa ali organizacijske enote, ne da bi bilo umeščeno v nižjo organizacijsko enoto.
Javni uslužbenci na delovnih mestih iz prejšnjega odstavka pomagajo pri vodenju organizacijske enote, po potrebi opravljajo naloge na področjih posameznih organizacijskih enot, vodijo projektne skupine oziroma sodelujejo v njih. Program dela in naloge jim določi neposredno nadrejeni skladno z določitvijo nalog v sistemizaciji.
14. člen
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo določi župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno tehničnih delovnih mestih.
15. člen
Javni uslužbenec opravlja naloge določene z zakoni in drugimi predpisi v skladu s pristojnostmi, navodili in pooblastili, ki jih ima.
Javni uslužbenec mora svoje naloge opravljati strokovno, vestno, hitro, nepristransko ter kvalitetno in pri tem upoštevati le javni interes in konkretne okoliščine primera. Pri svojem delu ravna po pravilih stroke in se v ta namen stalno usposablja ter izpopolnjuje, pri čemer pogoje za stalno izpopolnjevanje in usposabljanje zagotavlja delodajalec.
Javni uslužbenec mora ravnati politično nevtralno in nepristransko. Mora bit lojalen do delodajalca, spoštljiv tako v odnosih z uporabniki storitev občinske uprave, kot v odnosih z nadrejenimi, sodelavci in podrejenimi. Pri opravljanju javnih nalog ne sme ravnati samovoljno ali v škodo katerekoli osebe, skupine, osebe javnega prava ali zasebnega prava, primerno mora upoštevati pravice dolžnosti in ustrezne interese le teh. Svoje pravice do odločanja po prosti presoji mora uresničevati nepristransko in ob upoštevanju meril, določenih v predpisih.
Javni uslužbenec ne sme dovoliti, da je pri opravljanju javnih nalog njegov zasebni interes v nasprotju z njegovimi pooblastili. Odgovoren je, da se izogiba vsakemu nasprotovanju interesov, bodisi da je to nasprotje resnično ali možno. Svojega položaja ne sme izkoriščati za svoj zasebni interes.
Javni uslužbenec mora gospodarno in učinkovito uporabljati javna sredstva, s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob enakih stroških oziroma enakih rezultatih ob najnižjih stroških.
Javni uslužbenec mora vselej ravnati tako, da ohranja in krepi ugled občinske uprave ter zaupanje javnosti v poštenost, nepristranskost in učinkovitost opravljanja javnih nalog.
S primernim upoštevanjem pravic do dostopa do uradnih informacij je javni uslužbenec dolžan, da ustrezno in z vso potrebno zaupnostjo obravnava vse informacije in dokumente, ki jih je pridobil med zaposlitvijo.
16. člen
Javni uslužbenci v občinski upravi so upravičeni do plače v skladu z zakonom, drugimi predpisi ter aktom o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
III. DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
17. člen
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava.
18. člen
Posamične akte o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti občine izdaja direktor občinske uprave, ki lahko pooblasti delavce uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj v postopku ali za vodenje celotnega postopka in za odločanje v upravnih stvareh.
Osebe iz prejšnjega odstavka odločajo tudi o upravnih stvareh iz prenesene državne pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno.
19. člen
V upravnem postopku o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti in prenesene državne pristojnosti odločajo uradne osebe po zakonu o splošnem upravnem postopku in po posebnih postopkih določenih z zakonom.
20. člen
Direktor občinske uprave skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona o splošnem upravnem postopku in drugih predpisov o upravnem postopku ter zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh v skladu s predpisi.
21. člen
O upravnih stvareh lahko odloča samo uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh zadev, ima predpisano strokovno izobrazbo in opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku, v skladu s posebnim zakonom.
22. člen
O pritožbah zoper posamične akte v upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča župan.
O pritožbah zoper posamične akte v upravnih stvareh, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča ministrstvo, pristojno za ustrezno področje, oziroma njegov organ v sestavi.
23. člen
O izločitvi vodje notranje organizacijske enote občinske uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve vodje ali delavca o stvari tudi odloči.
O izločitvi direktorja občinske uprave odloča župan, o izločitvi župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
24. člen
Oddelek za splošne in pravne zadeve opravlja upravne in strokovne naloge, ki se nanašajo na naslednja področja:
– normativno pravne akte za organe občine,
– kadrovske zadeve občinske uprave in občinskega sveta,
– lokalne volitve,
– strokovne, administrativne, pomožne in tehnične dejavnosti za občinsko upravo in organe občine,
– premoženjsko pravne zadeve,
– pravne zadeve,
– pravno pomoč in svetovanje občinski upravi in organom občine pri delu ter sestavi splošnih in posamičnih aktov ter pri izvajanju materialnih in procesnih predpisov,
– upravni postopek na drugi stopnji,
– dostop od informacij javnega značaja,
– gospodarjenje z občinskim premoženjem, s katerim razpolagajo organi občine in občinska uprava,
– naloge glavne pisarne (sprejemna pisarna, vložišče in arhiv)
– naloge v zvezi z vzdrževanjem prostorov in opreme občinske uprave,
– splošne zadeve.
25. člen
Oddelek družbene dejavnosti in javne finance opravlja upravne in strokovne naloge, ki se nanašajo na naslednja področja:
– osnovna in glasbena šola,
– predšolska vzgoja,
– izobraževanje odraslih,
– šport,
– socialno varstvo,
– kultura in knjižničarstvo,
– zdravstvena in lekarniška dejavnost,
– proračun in zaključni račun občine,
– premoženjsko bilanco občine,
– računovodske naloge za občinski proračun in druge proračunske uporabnike,
– občinske davke, takse in druge prihodke občine.
26. člen
Oddelek za gospodarske dejavnosti in razvoj podeželja opravlja upravne in strokovne naloge, ki se nanašajo na naslednja področja:
– pospeševanje gospodarskih dejavnosti, podjetništva in obrti,
– kmetijstvo,
– turizem,
– trgovina,
– razvoj podeželja in demografsko ogroženih območij,
– ohranjanje, varovanje in promocija naravnih vrednot in premične kulturne dediščine,
– skladen regionalni razvoj,
– sredstva strukturnih skladov EU,
– sofinanciranje in kreditiranje lokalnih projektov iz državnega proračuna in skladov EU,
– občinsko redarstvo, inšpekcijski nadzor,
– informatika občinskih organov in organov občine.
27. člen
Oddelek za varstvo okolja in urejanje prostora ter znotraj njega organiziran režijski obrat stavbnih zemljišč opravlja upravne in strokovne naloge na naslednjih področjih:
– urejanje prostora,
– prostorski razvoj in načrtovanje,
– prostorski ukrepi,
– zbirke prostorskih podatkov,
– prostorski akti,
– posegi v prostor,
– opremljanje zemljišč za gradnjo, odmera komunalnega prispevka in odmera nadomestila za stavbna zemljišča,
– varovanje okolja, sanacijo posledic obremenitve okolja, sanacijo posledic naravnih nesreč,
– gospodarske javne službe (oskrba s pito vodo in vzdrževanje vodovodnih sistemov, odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda, ravnanje s komunalnimi odpadki, javna snaga in čiščenje javnih površin, urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin, vzdrževanje občinskih cest, urejanje pokopališč, urejanje in vzdrževanje javnih tržnic, urejanje javnih parkirišč, javna razsvetljava, preskrba s plinom),
– urejanje prometa in varnost v prometu,
– ohranjanje in varovanje stavbne (nepremične) kulturne dediščine,
– stanovanjsko gospodarstvo in poslovni prostori,
– zaščita in reševanje, varstvo pred naravnimi nesrečami, varstvo pred požarom, gasilstvo in obrambni dokumenti,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči, ki se izvaja v okviru režijskega obrata znotraj oddelka.
28. člen
Kabinet župana opravlja strokovne, upravne in administrativne naloge na naslednjih področjih:
– strokovna, organizacijska, koordinativna in administrativno-tehnična opravila za potrebe župana, podžupanov in direktorja občinske uprave,
– informiranje javnosti,
– krajevne skupnosti,
– organizacija in skrb za izvajanje opravil v zvezi s poslovnimi dogodki občine,
– mednarodno in medobčinsko sodelovanje,
– protokol.
29. člen
Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena z zakonom, statutom in s tem odlokom, opravi tisti delavec, v katerega delovno področje naloga spada po vsebini ali po pravilniku o sistemizaciji.
Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od delavcev občinske uprave, jo opravi delavec, ki ga določi direktor občinske uprave.
Za svoje delo so delavci občinske uprave odgovorni županu in direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
Oddelki in službe občinske uprave so dolžni s premičnim in nepremičnim premoženjem občine ravnati kot dobri gospodarji.
30. člen
O disciplinski odgovornosti delavcev občinske uprave odloča na prvi stopnji župan, na drugi stopnji pa pristojna komisija za pritožbe pri reprezentativnih združenjih lokalnih skupnosti ali pri Vladi RS.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko župan za vodenje disciplinskega postopka in za odločanje o disciplinski odgovornosti na prvi stopnji imenuje disciplinsko komisijo.
Disciplinska komisija iz drugega odstavka tega člena ima tri člane, ki morajo imeti najmanj visoko strokovno izobrazbo in najmanj pet let delovnih izkušenj, vsaj eden izmed članov pa mora biti univerzitetni diplomirani pravnik.
31. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana in direktorja oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Sestavo kolegija določi glede na obravnavano problematiko župan. Kolegij sklicuje župan ali direktor občinske uprave, po potrebi.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
32. člen
Župan Občine Črnomelj v roku 30 dni po uveljavitvi tega odloka izda pravilnik o sistematizaciji delovnih mest v Občinski upravi občine Črnomelj v skladu s tem odlokom in uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03), ki je podlaga za razporeditev javnih uslužbencev občinske uprave na ustrezna delovna mesta oziroma za drugo odločitev o pravicah in obveznostih delavcev v občinski upravi.
33. člen
Za direktorja občinske uprave, ki je ob uveljavitvi tega odloka na položaju, teče štiriletna doba imenovanja na položaj od 28. 6. 2003 dalje.
Ne glede na določbo četrtega odstavka 12. člena tega odloka, nadaljuje direktor občinske uprave z opravljanjem dela na položaju direktorja občinske uprave v nazivu, v katerega je bil preveden v skladu s 194. členom Zakona o javnih uslužbencih, do izteka mandata iz prvega odstavka tega člena.
Potek dobe imenovanja za direktorja občinske uprave ne vpliva na delovno razmerje, sklenjeno za nedoločen čas.
34. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 16/99 in 5/03).
35. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-03-1/2004
Črnomelj, dne 30. septembra 2004.
Župan
Občine Črnomelj
Andrej Fabjan l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti