Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1. Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Vlada) naj v
okviru strategijeprotidiskriminacijske politike, glede na veliko
družbeno razslojevanje, vodi odločnejšo politiko skupnega razvoja
celotne družbe, katere cilj bo predvsem aktivno vključevanje vseh
skupin ljudi v razvoj.
2. Državni zbor Republike Slovenije podpira pobudo Varuha človekovih
pravic, da se znotraj obstoječe institucije varuha oblikuje
notranja organizacijska enota, ki se bo specializirala za
spremljanje diskriminacije in nestrpnosti.
3. Vlada in pristojna ministrstva naj glede na dejstvo, da še vedno
ne prihaja do pravočasne izvršitve odločb Ustavnega sodišča, s
katerimi je ugotovljena neustavnost zakonov in podzakonskih aktov,
vložijo vse potrebne napore v sprotno reševanje tovrstnih zadev.
Kadar pa o že vloženih predlogih odloča državni zbor – kot je
primer izbrisanih, mora uporabiti vsa pravna sredstva in
predvidene postopke, da se izvršitev odločb ustavnega sodišča
zagotovi.
4. Vlada naj predlaga sistemsko ureditev za priznanje sedaj ustavno
neimenovanih narodnih manjšin in za njihovo enakopravnejšo obravnavo.
5. Vlada in pristojni državni organi naj vodijo bolj usklajeno politiko
za reševanje romske problematike. V zvezi s tem je potrebna celovita
zakonska ureditev tega vprašanja, predvsem v področni zakonodaji, ki
ureja področja socialnega varstva in zavarovanja, zdravstvenega
varstva in zavarovanja, zaposlovanja in brezposelnosti, vzgoje in
izobraževanja kot jo predvideva že Ustava RS, še bolj pa je potrebno
povesti ustrezne aktivnosti za integracijo romske skupnosti v
delovno, socialno in politično življenje.
6. Vlada naj v zvezi z zakonom o varstvu osebnih podatkov še posebej
vztraja na oblikovanju enotne neodvisne institucije za varovanje
osebnih podatkov oziroma za nadzor nad vzpostavljanjem zbirk in
uporabo teh podatkov, ki mora biti strokovno močna institucija, ker
bo le na ta način sposobna tehtati med javnim in zasebnim interesom
na področju varstva osebnih podatkov. Ta institucija bi morala tudi
poskrbeti za uresničevanje tako zakona o varstvu osebnih podatkov kot
tudi zakona o dostopu do informacij javnega značaja.
7. Vlada naj v zvezi z zakonom o dostopu do informacij javnega značaja v
čim večji meri prenese spodbujevalne in svetovalne naloge na
izvajalce v nevladnem sektorju, saj mora te naloge izvajati od
izvršilne veje neodvisen organ.
8. Vlada in pristojni državni organi naj zagotovijo večjo odprtost,
preglednost in javnost njihovega dela, kar je možno uresničevati s
pravilnim dostopom do podatkov javnega značaja, kar vse so pomembni
elementi sodobne, demokratične in pravne države.
9. Vlada in pristojni organi, ki sodelujejo pri kazenskem postopku, naj
delujejo še posebej hitro, če je obdolženec v priporu.
10. Vlada in pristojni organi naj oblikujejo takšno kriminalitetno
politiko, ki bo poleg zatiranja kriminalitete z represijo,
zagotavljala tudi sistem primernih ukrepov za njeno preprečevanje. V
zvezi s tem je dobrodošla vsebina Priporočila odbora ministrov Sveta
Evrope Rec (2003)22 o pogojnem odpustu z dne 24. 9. 2003, ki
vzpodbuja uporabo pogojnega odpusta kot enega najučinkovitejših
ukrepov za preprečevanje povratništva, ko obsojenčev predčasni odpust
s prestajanjem zaporne kazni spremljajo ukrepi pomoči in nadzora med
trajanjem pogojnega odpusta.
11. Vlada in pristojno ministrstvo ter drugi državni organi so zavezani
zagotoviti varnost zaprtim osebam, zato naj sprejmejo vse razumne
ukrepe, da se obsojencem zagotovi varnost tudi v razmerju do
soobsojencev.
12. Pristojni državni organi in institucije naj zagotovijo spoštovanje
zakonskih določb o sodnem nadzoru neprostovoljnega pridržanja na
zaprtih oddelkih zdravstvenih in socialno-varstvenih zavodov.
13. Vlada oziroma pristojno ministrstvo, sodstvo, državno tožilstvo,
državno pravobranilstvo in odvetništvo naj si vsak v okviru svojih
pristojnosti prizadevajo za redno in učinkovito odločanje v vseh
sodnih postopkih, saj so še vedno prisotni sodni zaostanki na
posameznih področjih.
14. Vlada in sodišča naj si prizadevajo za zakonito, učinkovito in hitro
delo izvršiteljev pri opravljanju neposrednih dejanj izvršbe in
zavarovanja.
15. Odvetniška zbornica Slovenije naj v skladu s pomenom odvetništva in
njegovo vlogo pri delovanju celotnega pravosodnega sistema, preveri
učinkovit pristop organov zbornice, zlasti disciplinskih komisij, da
se zagotovi hitro in objektivno odločanje v primerih kršitev
dolžnosti pri opravljanju odvetniškega poklica ter kršitev vestnega
opravljanja dela in prakse v odvetniški pisarni in ga po potrebi
dogradi.
16. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj v sodelovanju z Notarsko
zbornico Slovenije (na podlagi novele zakona o notariatu) čimprej
odpravijo nepravilnosti pri opravljanju notariata ter z zaostrovanjem
odgovornosti notarjev, celovitejšo zakonsko ureditvijo disciplinskih
postopkov, vključno z daljšimi zastaralnimi roki za disciplinske
kršitve ter učinkovitejšim nadzorom nad delom notarjev in notarske
zbornice, zagotovijo večjo pravno varnost in zaupanje v delovanje
notariata kot javne službe.
17. Vlada in pristojno ministrstvo naj zagotovita pravočasno in dosledno
uvedbo disciplinskega postopka zoper policista vedno, kadar so podane
okoliščine, ki utemeljujejo uvedbo takšnega postopka, saj bo z
odločnim ravnanjem na tem področju dano policistom jasno sporočilo,
da nobeno protipravno ali samovoljno ravnanje pri opravljanju nalog
in zlasti pri izvajanju policijskih pooblastil ne bo ostalo
nekaznovano.
18. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj uveljavita zakonsko ureditev
policijskih pooblastil, ki bo zagotavljala predvidljivost primerov, v
katerih je posamezno pooblastilo mogoče uporabiti, hkrati pa mora
biti zagotovljen tudi učinkovit pravni nadzor skupaj z ustreznimi in
učinkovitimi sredstvi zoper zlorabo policijskih pooblastil.
19. Policija naj zagotovi pravico pridržane osebe do dostopa do zdravnika
po lastni izbiri in izvedbo zdravniškega pregleda v skladu z
zdravniškimi pravili.
20. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj sprejmeta ukrepe za
pospešitev postopkov pri popravljanju krivic po zakonu o popravi
krivic, vplivata na skrajšanje zamikov pri zaključevanju
denacionalizacije ter pospešita oblikovanje in sprejem dokončnih
stališč o povračilu materialne in nematerialne škode materialnim
oškodovancem, vojnim ujetnikom in prisilno mobiliziranim v nemško
vojsko.
21. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj razrešita pereč problem
nerazčiščenih pristojnosti različnih inšpektorjev v primerih, ko neka
aktivnost krši predpise z več področij, saj se večkrat določena
inšpekcija poskuša izogniti odgovornosti in ukrepanje prevaliti na
drugo inšpekcijo.
22. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj poskrbita, da bodo predpisi
za področje vzgoje in izobraževanja, ki je specifično upravno
področje, v svojih določbah jasnejši, popolnejši in bolj prilagojeni
posebnostim tega področja.
23. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj zagotovita zakonsko ureditev
uresničevanja bolnikovih pravic.
24. Vlada oziroma pristojno ministrstvo naj zagotovita možnosti za
aktivno učenje o otrokovih pravicah na vseh nivojih izobraževanja.
Prav tako je treba usposobiti za izobraževanje o otrokovih pravicah
tudi učitelje in tudi druge strokovne delavce.
25. Vlada naj s pripravo ustreznih predpisov zagotovi, da bodo otroci
imeli pravico do svojega zastopnika v vseh postopkih, kadar jih
starši ali njihovi skrbniki ne znajo ali ne zmorejo ustrezno
zastopati.
26. Vlada naj sistemsko uredi področje nasilja v družini tako, da bo
omogočeno učinkovito ukrepanje pristojnih državnih organov in da
bosta natančno opredeljena tudi vloga in način dela nevladnih
organizacij, tako z žrtvami nasilja, kakor tudi s storilci. Sočasno s
pripravo posebnega zakona o preprečevanju nasilja v družini naj vlada
pripravi analizo in oceno stanja na vseh področjih, ki jih že urejajo
posebni zakoni v zvezi s postopki in pooblastili državnih organov ter
na tej podlagi pripravi ustrezne spremembe in dopolnitve zakona. V
tem okviru naj vlada prouči tudi možnosti ustanovitve
specializiranega sodišča ali oddelkov sodišč za celovito obravnavo
mladoletniške, družinske in spolne kriminalitete.