Uradni list

Številka 45
Uradni list RS, št. 45/2004 z dne 29. 4. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 45/2004 z dne 29. 4. 2004

Kazalo

2180. Odlok o proračunu Občine Cerkno za leto 2004, stran 5849.

Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve) in 25. člena statuta Občine Cerkno (Uradni list RS, št. 48/95) je Občinski svet občine Cerkno na 10. redni seji dne 15. 4. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cerkno za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračuna Občine Cerkno za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun), postopki izvrševanja proračuna, ter obseg zadolževanja občine. S proračunom za leto 2004 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Cerkno.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb, ter račun financiranja.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
----------------------------------------------------------------
A)  BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
----------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov  Proračun leta 2004 (v tisoč tolarjev)
----------------------------------------------------------------
    I. SKUPAJ PRIHODKI
    (70+71+72+73+74)                                     833.609
    TEKOČI PRIHODKI (70 + 71)                            559.417
70  DAVČNI PRIHODKI                                      408.548
    700 Davki na dohodek in dobiček                      337.384
    703 Davki na premoženje                               34.160
    704 Domači davki na blago in storitve                 37.004
    706 Drugi davki
71  NEDAVČNI PRIHODKI                                    150.869
    710 Udeležba na dobičku in dohodki od
    premoženja                                           104.549
    711 Takse in pristojbine                               2.521
    712 Denarne kazni                                        258
    713 Prihodki od prodaje blaga in storitev             32.241
    714 Drugi nedavčni prihodki                           11.300
72  KAPITALSKI PRIHODKI                                   16.585
    720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev              9.085
    721 Prihodki od prodaje zalog
    722 Prihodki od prodaje zemljišč in
    nematerialnega premoženja                              7.500
73  PREJETE DONACIJE                                       1.530
    730 Prejete donacije iz domačih virov                  1.530
    731 Prejete donacije iz tujine
74  TRANSFERNI PRIHODKI                                  236.077
    740 Transferni prihodki iz drugih
    javnofinančnih inštitucij                            236.077
78  PREJETA SREDSTVA
    IZ EVROPSKE UNIJE                                     20.000
    782 Prejeta sredstva iz proračuna EU
    za strukturno politiko                                14.000
    786 Ostala prejeta sredstva iz proračuna
    Evropske unije                                         6.000
    II. SKUPAJ ODHODKI
    (40+41+42+43+44)                                     913.392
40  TEKOČI ODHODKI                                       268.599
    400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                 46.240
    401 Prispevki delodajalcev za socialno
    varnost                                                8.251
    402 Izdatki za blago in storitve                     205.676
    403 Plačila domačih obresti                              790
    409 Rezerve                                            7.642
41  TEKOČI TRANSFERI                                     306.440
    410 Subvencije                                         9.955
    411 Transferi posameznikom
    in gospodinjstvom                                    149.377
    412 Transferi neprofitnim organizacijam
    in ustanovam                                          35.159
    413 Drugi tekoči domači transferi                    111.949
    414 Tekoči transferi v tujino
42  INVESTICIJSKI ODHODKI                                290.031
    420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev               290.031
43  INVESTICIJSKI TRANSFERI                               48.322
    430 Investicijski transferi                           48.322
    III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK
    (PRIMANJKLJAJ) I.-II.                                -79.783
 
B)  RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
    IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                      7.000
    IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
    (750 +751 +752)
75  PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
    750 Prejeta vračila danih posojil                      7.000
    751 Prodaja kapitalskih deležev
    752 Kupnine iz naslova privatizacije
    V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
    KAPITALSKIH DELEŽEV
    (440+441+442)
44  DANA POSOJILA IN POVEČANJE
    KAPITALSKIH DELEŽEV                                    3.700
    440 Dana posojila                                      3.000
    441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb              700
    442 Poraba sredstev kupnin iz naslova
    privatizacije
    VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
    IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
    (IV.-V.)                                               4.000
    VII. SKUPNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)                  -76.483
C)  RAČUN FINANCIRANJA
    VIII. ZADOLŽEVANJE (500)                              54.600
50  ZADOLŽEVANJE
    500 Domače zadolževanje                               54.600
    IX. ODPLAČILO DOLGA (550)                              1.290
55  ODPLAČILO DOLGA
    550 Odplačilo domačega dolga                           1.290
    X. NETO ZADOLŽEVANJE                                  53.310
    XI. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
    PRETEKLEGA LETA                                       23.173
    XII. ZMANJŠANJE SREDSTEV NA RAČUNIH                  -23.173
----------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov, posebni del – bilanca prihodkov in odhodkov, ki je sestavljena po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
3. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostnih možnostih proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
4. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi naslednji prihodki: prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, odstopljena državna taksa za obremenjevanje voda, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, turistična taksa, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prihodki ožjih delov lokalne skupnosti (prispevki občanov), sredstva proračunskega stanovanjskega sklada, sredstva iz nadomestila za urejanje stavbnih zemljišč. Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto, za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
6. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo uporabljati za namene opredeljene s proračunom.
Sredstva za redno dejavnost proračunskih porabnikov se dodeljujejo v obliki mesečnih dotacij, vendar ob hkratnem upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna in zapadlosti posameznih obveznosti. Sredstva za amortizacijo se nakazujejo trimesečno.
7. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se izplačujejo iz proračuna se mora upoštevati 30-dnevni plačilni rok, za investicijske odhodke pa 60-dnevni plačilni rok. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Predplačilo je možno le v primeru, če je utemeljeno z vidika gospodarnosti in primerno zavarovano.
8. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
9. člen
V breme proračuna se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicij (za skupino postavk »42 – investicijski odhodki« in »43 – investicijski transferi« – dejavnosti) ne smejo presegati 25% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Za večletne investicije, v skladu z investicijskimi programi, ki jih je sprejel občinski svet in so predmet sofinanciranja, se ta omejitev ne nanaša.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne smejo presegati 20% pravic porabe posamezne postavke v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je pooblaščen, da:
– odloča o uporabi proračunske rezerve – stalna rezerva, ki je namenjena odpravljanju posledic naravnih nesreč,
– odloča o uporabi splošne proračunske rezervacije,
– odloča o dinamiki porabe sredstev proračuna,
– upravlja s prostimi denarnimi sredstvi proračuna, ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe,
– odloča o pridobitvi in odtujitvi nepremičnin, ter o pridobitvi in odtujitvi premičnin, če vrednost posamezne transakcije v proračunskem letu na presega 4,000.000 SIT,
– odobri prerazporeditev proračunskih sredstev med proračunskimi postavkami, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do višine 10% proračunske postavke, o čemer mora polletno poročati občinskemu svetu.
Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
11. člen
Za zakonita in namenska izplačila in uporabo sredstev iz proračuna so odgovorni odredbodajalci, ki so določeni na podlagi posebnega sklepa župana. Za zakonito in namensko uporabo proračunskih sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
12. člen
Prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2004, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
13. člen
Za leto 2004 se oblikuje stalna rezerva v višini 3,890.000 SIT, splošna proračunska rezervacija pa v višini 3,752.000 SIT.
Proračunska rezerva – stalna rezerva je namenjena za financiranje izdatkov za namene iz drugega odstavka 49. člena zakona o javnih financah.
Splošna proračunska rezervacija pa se razporeja za nepredvidene namene, opredeljene v 42. členu zakona o javnih financah, in sicer:
– za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,
– za nepredvidene namene, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Porabljena sredstva proračunskih rezerv se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, pa se zanjo odpre nova postavka.
O uporabi sredstev proračunskih rezerv v posameznem primeru do višine 700.000 SIT odloča župan na predlog za finance pristojne službe občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili.
14. člen
Župan lahko na prošnjo dolžnika odpiše plačilo dolga, če je le-ta manjši od stroškov postopka sodne izterjave.
15. člen
Sestavni del proračuna so tudi finančni načrti krajevnih skupnosti, ki jih morajo le-te predložiti v potrditev v 30 dneh po sprejemu proračuna.
Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle. Pravni posel, ki presega vrednost 1,000.000 SIT velja le ob poprejšnjem soglasju sveta krajevne skupnosti in župana.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
16. člen
Občinski svet odloča o dolgoročni zadolžitvi za financiranje investicij v infrastrukturne objekte in naprave, namenjene za opravljanje gospodarskih in drugih javnih služb, do višine, ki ne sme presegati 10% realiziranih prihodkov v letu pred zadolževanjem. Odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu ne sme preseči 5% primerne porabe.
Pogodbe o zadolževanju sklepa župan ob predhodnem soglasju Ministrstva za finance.
17. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje nalog javne porabe, vendar največ do višine 5% sprejetega proračuna. Kratkoročni kredit mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
18. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občinskega sveta. Izdana soglasja se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
19. člen
Občina lahko daje poroštvo za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, do višine 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. Izdano poroštvo se šteje v obseg možnega zadolževanja občine.
O dajanju poroštev odloča občinski svet.
5. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
20. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Cerkno v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
21. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 40302-0001/2004
Cerkno, dne 15. aprila 2004.
Župan
Občine Cerkno
Jurij Kavčič l. r.