Uradni list

Številka 23
Uradni list RS, št. 23/2004 z dne 12. 3. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 23/2004 z dne 12. 3. 2004

Kazalo

984. Odlok o proračunu Občine Gorenja vas-Poljane za leto 2004, stran 2622.

Na podlagi določb zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 9/96, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00), zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 99. člena statuta Občine Gorenja vas-Poljane (Uradni vestnik Gorenjske, št. 22/99 in Uradni list RS, št. 80/01) je Občinski svet občine Gorenja vas-Poljane na seji dne 26. 2. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Gorenja vas-Poljane za leto 2004
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Gorenja vas-Poljane za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določa višina proračuna ter postopki izvrševanja proračuna.
S proračunom za leto 2004 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Gorenja vas-Poljane (v nadaljnjem besedilu: občina).
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz dohodnine, davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
2. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
S proračunskimi postavkami je opredeljena osnovna struktura proračuna po namenih porabe. Prihodki in odhodki KS so skladno z zakonom vključeni v proračun in so izkazani kot konsolidirani izkazi.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------
A)   BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov                            Proračun leta 2004
-----------------------------------------------------------------------
     I. SKUPAJ PRIHODKI
     (70+71+72+73+74)                                     1.208,857.000
     TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                513,098.000
70   DAVČNI PRIHODKI                                        362,148.000
     700 Davki na dohodek in dobiček                        281,551.000
     703 Davki na premoženje                                 50,750.000
     704 Domači davki na blago in storitve                   29,847.000
     706 Drugi davki                                                  –
71   NEDAVČNI PRIHODKI                                      162,950.000
     710 Udeležba na dobičku in dohodki
     od premoženja                                           46,700.000
     711 Takse in pristojbine                                 3,600.000
     712 Denarne kazni                                          150.000
     713 Prihodki od prodaje blaga in storitev               43,000.000
     714 Drugi nedavčni prihodki                             69,500.000
72   KAPITALSKI PRIHODKI                                     40,200.000
     720 Prihodki od prodaje osnovnih
     sredstev                                                   200.000
     721 Prihodki od prodaje zalog                                    –
     722 Prihodki od prodaje zemljišč
     in nematerialnega premoženja                            40,000.000
73   PREJETE DONACIJE                                       147,880.000
     730 Prejete donacije iz domačih virov                  147,880.000
     731 Prejete donacije iz tujine                                   –
74   TRANSFERNI PRIHODKI                                    495,679.000
     740 Transferni prihodki iz drugih
     javnofinančnih institucij                              495,679.000
     II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                     1.300,757.000
40   TEKOČI ODHODKI                                         230,875.000
     400 Plače in drugi izdatki zaposleni                    57,100.000
     401 Prispevki delodajalcev za socialno
     varnost                                                  8,600.000
     402 Izdatki za blago in storitve                       152,075.000
     403 Plačila domačih obresti                                800.000
     409 Rezerve                                             12,300.000
41   TEKOČI TRANSFERI                                       352,431.600
     410 Subvencije                                          14,499.000
     411 Transferi posameznikom in
     gospodinjstvom                                         201,345.000
     412 Transferi neprofitnim organizacijam
     in ustanovam                                            23,418.640
     413 Drugi tekoči domači transferi                      113,168.960
     414 Tekoči transferi v tujino                                    –
42   INVESTICIJSKI ODHODKI                                  589,410.000
     420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                 589,410.000
43   INVESTICIJSKI TRANSFERI                                128,040.400
     430 Investicijski transferi                            128,040.400
     III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)
     (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)                             -91,900.000
 
B)   RAČUN FINANČNIH TERJATEV
     IN NALOŽB
     IV.PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
     IN PRODAJA KAPITALSKI DELEŽEV
     (750+751+752)                                            4,000.000
75   Prejeta vračila danih posojil in prodaja
     kapitalskih deležev                                      4,000.000
     750 Prejeta vračila danih posojil                        4,000.000
     V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
     KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                       19,500.000
44   DANA POSOJILA IN POVEČANJE
     KAPITALSKIH DELEŽEV                                      3,000.000
     440 Dana posojila                                        3,000.000
     441 Povečanje kapitalskih deležev in
     naložb                                                  16,500.000
     VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA
     IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
     (IV. – V.)                                             -15,500.000
     VII. SKUPNI PRESEŽEK –
     PRIMANJKLJAJ                                          -107,400.000
 
C)   RAČUN FINANCIRANJA
     VIII. ZADOLŽEVANJE (500)                                70,000.000
50   ZADOLŽEVANJE                                            70,000.000
     500 Domače zadolževanje                                 70,000.000
     IX. ODPLAČILA DOLGA (550)                                        –
55   ODPLAČILA DOLGA                                                  –
     X. NETO ZADOLŽEVANJE                                    70,000.000
     XI. STANJE SREDSTEV NA
     RAČUNIH PRETEKLEGA LETA                                 37,400.000
     XII. ZMANJŠANJE SREDSTEV
     NA RAČUNIH (I.-II.+IV.-V.+VIII.-IX.+XI.)                         –
-----------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov in posebni del, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku in se objavijo na spletni strani Občine Gorenja vas-Poljane.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne zmožnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov, za izvajanje nalog na področju družbenih dejavnosti, gospodarske infrastrukture in za druge naloge občine v skladu z zakoni.
5. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
Kot namenski prejemki se štejejo poleg prejemkov, opredeljenih z zakonom tudi: prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, požarna taksa, državna taksa za obremenjevanje voda, državna taksa za odpadke, prihodki ožjih delov lokalne skupnosti – samoprispevek in prispevki občanov, priključne takse, prihodki od donacij.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
6. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po zakonu o javnih financah.
V proračunsko rezervo – proračunski sklad se izloča 0,5% prejemkov proračuna, v splošno proračunsko rezervacijo pa 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
7. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo porabljati za namene, opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna.
Neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 60 dni od dneva prejema računa, in sicer v skladu s 23. členom zakona o izvrševanju proračuna RS za leti 2004 in 2005 (Uradni list RS, št. 130/03). Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo. Dogovarjanje drugačnih rokov plačil je možno samo s soglasjem župana.
Če je na izstavljenem računu, situaciji ali v pogodbi, določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja župana in ob primernem zavarovanju predplačila.
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi investicijskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom.
Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za posamezne namene, ali pa začasno zadrži porabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v določeni višini oziroma ugotovi nenamensko porabo sredstev. O svoji odločitvi mora župan obvestiti občinski svet občine in predlagati ukrepe, oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan po zaključku polletja in poslovnega leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji.
9. člen
Župan je pooblaščen, da:
– v okviru področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna spremeni pravico porabe za posamezne namene med proračunskimi postavkami, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 15% obsega področja sprejetega proračuna;
– odloča o uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije v skladu z 42. členom zakona o javnih financah;
– odloča o višini blagajniškega maksimuma;
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 80% rezerve za namene iz 2. točke drugega odstavka 49. člena zakona o javnih financah;
– odloča o odpisu oziroma delnem odpisu plačila dolga dolžniku do 50.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve;
– odloča o kratkoročnem zadolževanju proračuna za financiranje nalog javne porabe, vendar le do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta;
– lahko na podlagi programa prodaje občinskega stvarnega premoženja izvede postopke prodaje.
10. člen
Proračun, finance in računovodstvo:
– izvaja finančno poslovanje občine, tekoče ureja, zajema, knjigovodsko evidentira in sporoča podatke, pripravlja obvezne računovodske izkaze, izvaja računovodski nadzor in nadzor nad izpolnjevanjem terjatev in plačilom obveznosti in arhivira izvirnike knjigovodskih listin;
– pripravi konsolidirano premoženjsko bilanco občine;
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
11. člen
Prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program del in finančni načrt za leto 2004, ki je usklajen s proračunom, v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
Za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
Uporabniki so dolžni predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahtevajo župan, računovodstvo ali nadzorni odbor.
Župan občine lahko začasno zadrži porabo sredstev, če uporabniki proračuna ne izpolnijo zahtev iz določb tega člena.
12. člen
Občina Gorenja vas-Poljane lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so vključeni v načrt razvojnih programov ter prevzame obveznosti v breme proračuna, ki bodo zapadle v plačilo v naslednjih letih, če so že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto.
Skupni obseg prevzetih obveznosti Občine Gorenja vas-Poljane, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 80% pravic porabe, zagotovljenih na postavkah v sprejetem proračunu, razen investicij v lokalne ceste, komunalno infrastrukturo (kanalizacija, vodovod) in OŠ Poljane.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 50% pravic porabe posamezne postavke v sprejetem proračunu.
Omejitve iz prvega, drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
13. člen
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto. Sredstva, razporejena v času začasnega financiranja do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2004.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
Občina Gorenja vas-Poljane se v proračunskem letu 2004 zadolži v višini 70,000.000 SIT za investicijo v Osnovno šolo Poljane.
Kreditne pogodbe na podlagi prvega odstavka tega člena ter predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, sklepa župan občine.
Občinski svet odloča o dajanju soglasij k zadolževanju in izdajanju poroštev posrednim uporabnikom občinskega proračuna, javnim podjetjem in pravnim osebam, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Gorenja vas-Poljane v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2004 dalje.
Št. 0200-40-5/04
Gorenja vas, dne 26. februarja 2004.
Župan
Občine Gorenja vas-Poljane
Jože Bogataj l. r.

AAA Zlata odličnost