Uradni list

Številka 9
Uradni list RS, št. 9/2004 z dne 2. 2. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 9/2004 z dne 2. 2. 2004

Kazalo

427. Odlok o proračunu Občine Železniki za leto 2004 , stran 1072.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00,79/01 in 30/02) in 17. člena statuta Občine Železniki (Uradni vestnik Gorenjske, št. 6/95, 18/96, 47/96, 36/9 in 21/99) je Občinski svet občine Železniki na 10. redni seji dne 28. 1. 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Železniki za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Železniki za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja občine.
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                                           Leto 2004
-----------------------------------------------------------------------------
A)     BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I.     SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                           866,270.936
       TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                    608,880.267
70     DAVČNI PRIHODKI                                            500,034.516
       700 Davki na dohodek in dobiček                            392,776.000
       703 Davki na premoženje                                     69,864.000
       704 Domači davki na blago in storitve                       37,394.516
       706 Drugi davki
71     NEDAVČNI PRIHODKI                                          108,845.751
       710 Udeležba na dobičku in dohodku
           od premoženja                                           34,628.058
       711 Takse in pristojbine                                     3,830.000
       712 Denarne kazni                                               67.000
       713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                   40,677.144
       714 Drugi nedavčni prihodki                                 29,643.549
72     KAPITALSKI PRIHODKI                                          7,200.000
       720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev
       721 Prihodki od prodaje zalog
       722 Prihodki od prodaje zemljišč
           in nem. prem.                                            7,200.000
73     PREJETE DONACIJE                                               300.000
       730 Prejete donacije iz domačih virov                          300.000
       731 Prejete donacije iz tujine
74     TRANSFERNI PRIHODKI                                        249,890.669
       740 Transferni prihodki
           iz drugih javnof. inst.                                249,890.669
II.    SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                               946,006.599
40     TEKOČI ODHODKI                                             221,602.533
       400 Plače in drugi izdatki                                  50,932.444
       401 Prispevki delodajalcev za socialno
           varnost                                                  7,904.793
       402 Izdatki za blago in storitve                           147,161.232
       403 Plačila domačih obresti                                  2,610.000
       409 Rezerve                                                 12,994.064
41     TEKOČI TRANSFERI                                           297,735.108
       410 Subvencje                                               21,125.648
       411 Transferi posameznikom
           in gospodinjstvom                                      158,341.461
       412 Transferi neprofitnim organ.
           in ustanovam                                            39,338.726
       413 Drugi tekoči domači transferi                           78,929.273
       414 Tekoči transferi v tujino
42     INVESTICIJSKI ODHODKI                                      383,358.507
       420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                     383,358.507
43     INVESTICIJSKI TRANSFERI                                     43,310.451
       430 Investicijski transferi                                 43,310.451
III.   PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-II-)                          -79,735.663
 
B)     RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN
       PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
       (750+751+752)                                               26,000.000
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE
       KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                           10,000.000
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
       SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
       (IV.-V.)                                                    16,000.000
 
C)     RAČUN FINANCIRANJA
VII.   ZADOLŽEVANJE (500)
50     ZADOLŽEVANJE
       500 Domače zadolževanje
VIII.  ODPLAČILA DOLGA (550)                                       16,571.130
55     ODPLAČILA DOLGA                                             16,571.130
       550 Odplačila domačega dolga                                16,571.130
IX.    SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
       NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VII.)                        -80,306.793
X.     STANJE SREDSTEV
       NA RAČUNIH PRETEK. LETA                                     80,306.793
-----------------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Železniki.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne možnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
4. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
– prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti,
– prihodki od donacij za opremo zdravstvenega doma v Železnikih
– obratovalni stroški Zdravstvene postaje Železniki
– obratovalni stroški Počitniškega doma Portorož.
Neporabljene pravice porabe, ki se financirajo iz donacij in so zagotovljene na posebnih postavkah, se lahko na koncu tekočega leta prenesejo v proračun naslednjega leta za iste namene. Prerazporejanje pravic porabe ni dovoljeno.
6. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo uporabljati za namene opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
8. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
9. člen
Župan je pooblaščen, da:
– v okviru področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna spremeni pravico porabe med proračunskimi postavkami, vendar največ do 15% obsega področja sprejetega proračuna,
– odloča o razporejanju sredstev splošne proračunske rezervacije,
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve,
– odloči o kratkoročni zadolžitvi proračuna in obvesti občinski svet ter predlaga ustrezne ukrepe,
– začasno zadrži izvrševanje proračuna.
10. člen
Pomočnica župana za proračun, finance in gospodarstvo:
– izvaja finančno poslovanje proračuna,
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih porabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– po pooblastilu župana razpolaga s splošno proračunsko rezervacijo do določenega zneska,
– je odredbodajalec proračuna na podlagi pooblastila župana,
– odloča v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi, največ do 5% sprejetega proračuna,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
11. člen
Neposredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 dni in največ 90 dni od dneva prejema računa, in sicer v skladu z 18. členom zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004 (Uradni list RS, št. 118/02). Plačilni rok začne teči z dnem, ko neposredni porabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo.
12. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
13. člen
Prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program del in finančni načrt za leto 2004, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije za preteklo leto.
14. člen
Za zakonito in namensko uporabo proračunskih sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
15. člen
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto. Sredstva razporejena v času začasnega financiranja do uveljavitve tega odloka so sestavni del proračuna za leto 2004.
16. člen
Občina Železnikih lahko v tekočem letu za investicijske odhodke razpiše javno naročilo in sklene pogodbo tudi za leto 2005 za vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna ta tekoče leto. Navedeno določilo velja samo za investicije v lokalne in regionalne ceste, ter z njimi povezano komunalno infrastrukturo (kanalizacija, vodovod), investicijo v izgradnjo muzeja v Železnikih in investicijo v PŠ Selca.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta na katerega se nanašajo.
17. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
18. člen
V proračunsko rezervo se izloča 1 % prihodkov proračuna, za splošno proračunsko rezervacijo pa 0,5 % prihodkov proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije na predlog za finance pristojnega organa odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
19. člen
Župan lahko na podlagi programa prodaje občinskega stvarnega premoženja izvede postopke prodaje.
20. člen
Župan lahko posameznemu dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
21.člen
Z namenom prodaje kapitalske naložbe, delnic Gorenjske banke Kranj se zagotavlja cilj zagotovitev likvidnih prejemkov proračuna. Cilj je maksimalizacija proračunskih prejemkov v pomenu čim višje prodajne cene. Kupnina od prodaje se bo v prvi vrsti namenila za odplačilo dolga v računu financiranja. V primeru, če bo kupnina presegala obseg sredstev, potrebnih za odplačilo dolga se bo kupnina uporabila za nakup novega stvarnega in finančnega premoženja.
5. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
22. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Železniki v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
23. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 080-09-453
Železniki, dne 28. januarja 2004.
Župan
Občine Železniki
Mihael Prevc l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti