Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1 SPLOŠNO
1.1 Avtobusi, namenjeni za prevoz več kot 16 potnikov,
morajo biti homologirani skladno s tem pravilnikom.
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Predpisi tega pravilnika veljajo za konstruiranje in
izvedbo nadgradenj vozil za prevoz potnikov v javnem
prometu, ki imajo poleg vozniškega več kot 16 sedežev
ali stojišč.
3 ZAHTEVE
3.1 Splošne zahteve
3.1.1 Nadgradnja vozila mora imeti zadostno trdnost, da med
preskusom oziroma preračunom po točki 3. 2 in po
njem:
3.1.1.1 noben deformiran del vozila ne štrli v prostor za
preživetje po točki 3.3 in
3.1.1.2 noben del prostora za preživetje ne sega izven
deformiranega dela nadgradnje avtobusa.
3.1.2 Predpisi iz točke 3.1.1 veljajo za celotno
nadgradnjo, vključno z vsemi nosilnimi deli, nosilci
in oblogami, s trdnimi štrlečimi deli, kot so police
za prtljago, naprave za prezračevanje in podobno,
vendar pa to ne velja za vmesne in ločilne stene ter
druge nosilce, ki ojačujejo nadgradnjo, kot tudi ne
za trdno vgrajene elemente, kot so kuhinjske niše ali
stranišča.
3.1.3 Pri zgibnih avtobusih mora vsak togi del avtobusa
ustrezati zahtevam iz točke 3.1.1.
3.2 Postopek preskušanja
3.2.1 Vsak tip vozila se preskusi po eni od naslednjIh
metod, ki jo izbere proizvajalec vozila, in sicer s:
3.2.1.1 preskusom s prevračanjem celotnega vozila po
postopku, kot ga določa dodatek št. 3 k Pravilniku
ECE R 66.00;
3.2.1.2 preskusom s prevračanjem dela nadgradnje oziroma
posameznih odsekov nadgradnje, ki so reprezentančni
za celotno nadgradnjo, po postopku, kot ga določa
dodatek št. 4 k Pravilniku ECE R 66.00;
3.2.1.3 udarnim preskusom z nihalom na delu nadgradnje
oziroma na posameznih odsekih nadgradnje po postopku,
kot ga določa dodatek št. 5 k Pravilniku ECE R 66.00,
ali
3.2.1.4 preskusom trdnosti nadgradnje z izračunom po
postopku, kot ga določa dodatek št. 6 k Pravilniku
ECE R 66.00.
3.2.2 Če s postopki po točki 3.2.1.2, 3.2.1.3 ali 3.2.1.4
ne moremo ugotoviti bistvenih razlik med posameznimi
deli nadgradnje (na primer: klimatska naprava na
strehi), je treba homologacijskemu organu predložiti
rezultate dodatnih preskusov oziroma izračunov. Če pa
teh dodatnih informacij ni, lahko homologacijski
organ zahteva izvedbo preskusa s prevračanjem
celotnega vozila (točka 3.2.1.1).
3.3 Prostor za preživetje
3.3.1 Prostor za preživetje v smislu točke 3.1.1 je prostor
znotraj potniškega prostora, ki nastane, ko prečno
navpično ravno ploskev, prikazano v sliki 1a točke
7.1 Pravilnika ECE R 66.00, premikamo v ravni smeri
tako, da se točka “R” iz omenjene slike premakne iz
točke “R” zadnjega zunanjega sedeža preko vseh “R”
točk vmesnih zunanjih sedežev v točko “R” prednjega
zunanjega sedeža, kot to kaže skica 1b točke 7.1
Pravilnika ECE R 66.00.
3.3.2 V skici 1b točke 7.1 Pravilnika ECE R 66.00 prikazane
lege točk “R” se nahajajo 500 mm nad podom vozila,
300 mm od notranjega roba bočne stene vozila in 100
mm pred naslonom sedeža v srednji vzdolžni ravnini
zunanjih sedežev.
4 PRESKUŠANJE VOZIL GLEDE TRDNOSTI NJIHOVE NADGRADNJE
4.1 Preskušanje vozil glede trdnosti njihove nadgradnje v
smislu tega pravilnika lahko opravi samo pooblaščeni
laboratorij v skladu z določili Pravilnika ECE R
66.00. Ta pravilnik izhaja iz Sporazuma o prevzemu
enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno
priznavanje homologacije opreme in delov motornih
vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K
temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila
tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne
pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 66.00 je mogoče dobiti v izvirniku (v
angleškem jeziku) v Sektorju za vozila Direkcije
Republike Slovenije za ceste v Ljubljani.
5 HOMOLOGACIJA VOZIL GLEDE TRDNOSTI NJIHOVE NADGRADNJE
5.1 Homologacija vozil glede trdnosti njihove nadgradnje
v smislu tega pravilnika in s tem v zvezi izdani
dokumenti morajo biti izdelani skladno s Pravilnikom
ECE R 66.00. Homologacijski organ v Republiki
Sloveniji je Direkcija Republike Slovenije za ceste.
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil v skladu s tem pravilnikom se
preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o
homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 33/98).
7 VELJAVNOST
7.1 Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati
odredba o homologiranju avtobusov glede trdnosti
njihove nadgradnje (št. 66.00) – (Uradni list RS, št.
55/96)
7.2 Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se:
7.2.1 od 13. februarja 2004 za nove homologacije tipa
vozila;
7.2.2 od 13. februarja 2005 za nova vozila in
7.2.3 od 13. februarja 2007 za vsa vozila, ko se prvič
registrirajo v Republiki Sloveniji.