Uradni list

Številka 84
Uradni list RS, št. 84/2002 z dne 3. 10. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 84/2002 z dne 3. 10. 2002

Kazalo

4142. Pravilnik o homologiranju avtobusov glede trdnosti njihove nadgradnje (št. 66.00), stran 9185.

Na podlagi 2. člena zakona o tehničnih zahtevah za proizvode in o ugotavljanju skladnosti (Uradni list RS, št. 59/99, 31/00 in 54/00) izdaja minister za promet
P R A V I L N I K
o homologiranju avtobusov glede trdnosti njihove nadgradnje (št. 66.00)
1          SPLOŠNO
1.1        Avtobusi, namenjeni za prevoz več kot 16 potnikov,
           morajo biti homologirani skladno s tem pravilnikom.
 
2          PODROČJE UPORABE
2.1        Predpisi tega pravilnika veljajo za konstruiranje in 
           izvedbo nadgradenj vozil za prevoz potnikov v javnem 
           prometu, ki imajo poleg vozniškega več kot 16 sedežev 
           ali stojišč.
 
3          ZAHTEVE
3.1        Splošne zahteve
3.1.1      Nadgradnja vozila mora imeti zadostno trdnost, da med 
           preskusom oziroma preračunom po točki 3. 2 in po 
           njem:
3.1.1.1    noben deformiran del vozila ne štrli v prostor za 
           preživetje po točki 3.3 in
3.1.1.2    noben del prostora za preživetje ne sega izven 
           deformiranega dela nadgradnje avtobusa.
3.1.2      Predpisi iz točke 3.1.1 veljajo za celotno 
           nadgradnjo, vključno z vsemi nosilnimi deli, nosilci 
           in oblogami, s trdnimi štrlečimi deli, kot so police 
           za prtljago, naprave za prezračevanje in podobno,
           vendar pa to ne velja za vmesne in ločilne stene ter 
           druge nosilce, ki ojačujejo nadgradnjo, kot tudi ne 
           za trdno vgrajene elemente, kot so kuhinjske niše ali 
           stranišča.
3.1.3      Pri zgibnih avtobusih mora vsak togi del avtobusa 
           ustrezati zahtevam iz točke 3.1.1.
3.2        Postopek preskušanja
3.2.1      Vsak tip vozila se preskusi po eni od naslednjIh 
           metod, ki jo izbere proizvajalec vozila, in sicer s:
3.2.1.1    preskusom s prevračanjem celotnega vozila po 
           postopku, kot ga določa dodatek št. 3 k Pravilniku 
           ECE R 66.00;
3.2.1.2    preskusom s prevračanjem dela nadgradnje oziroma 
           posameznih odsekov nadgradnje, ki so reprezentančni 
           za celotno nadgradnjo, po postopku, kot ga določa 
           dodatek št. 4 k Pravilniku ECE R 66.00;
3.2.1.3    udarnim preskusom z nihalom na delu nadgradnje 
           oziroma na posameznih odsekih nadgradnje po postopku, 
           kot ga določa dodatek št. 5 k Pravilniku ECE R 66.00, 
           ali
3.2.1.4    preskusom trdnosti nadgradnje z izračunom po 
           postopku, kot ga določa dodatek št. 6 k Pravilniku 
           ECE R 66.00.
3.2.2      Če s postopki po točki 3.2.1.2, 3.2.1.3 ali 3.2.1.4 
           ne moremo ugotoviti bistvenih razlik med posameznimi 
           deli nadgradnje (na primer: klimatska naprava na 
           strehi), je treba homologacijskemu organu predložiti 
           rezultate dodatnih preskusov oziroma izračunov. Če pa 
           teh dodatnih informacij ni, lahko homologacijski 
           organ zahteva izvedbo preskusa s prevračanjem 
           celotnega vozila (točka 3.2.1.1).
3.3        Prostor za preživetje
3.3.1      Prostor za preživetje v smislu točke 3.1.1 je prostor 
           znotraj potniškega prostora, ki nastane, ko prečno 
           navpično ravno ploskev, prikazano v sliki 1a točke 
           7.1 Pravilnika ECE R 66.00, premikamo v ravni smeri 
           tako, da se točka “R” iz omenjene slike premakne iz 
           točke “R” zadnjega zunanjega sedeža preko vseh “R” 
           točk vmesnih zunanjih sedežev v točko “R” prednjega 
           zunanjega sedeža, kot to kaže skica 1b točke 7.1 
           Pravilnika ECE R 66.00.
3.3.2      V skici 1b točke 7.1 Pravilnika ECE R 66.00 prikazane 
           lege točk “R” se nahajajo 500 mm nad podom vozila, 
           300 mm od notranjega roba bočne stene vozila in 100 
           mm pred naslonom sedeža v srednji vzdolžni ravnini 
           zunanjih sedežev.
 
4          PRESKUŠANJE VOZIL GLEDE TRDNOSTI  NJIHOVE NADGRADNJE
4.1        Preskušanje vozil glede trdnosti njihove nadgradnje v 
           smislu tega pravilnika lahko opravi samo pooblaščeni 
           laboratorij v skladu z določili Pravilnika ECE R 
           66.00. Ta pravilnik izhaja iz Sporazuma o prevzemu 
           enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno 
           priznavanje homologacije opreme in delov motornih 
           vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K 
           temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila 
           tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne 
           pogodbe, št. 15/92).
4.2        Pravilnik ECE R 66.00 je mogoče dobiti v izvirniku (v 
           angleškem jeziku) v Sektorju za vozila Direkcije 
           Republike Slovenije za ceste v Ljubljani.
 
5          HOMOLOGACIJA VOZIL GLEDE TRDNOSTI NJIHOVE NADGRADNJE
5.1        Homologacija vozil glede trdnosti njihove nadgradnje 
           v smislu tega pravilnika in s tem v zvezi izdani 
           dokumenti morajo biti izdelani skladno s Pravilnikom 
           ECE R 66.00. Homologacijski organ v Republiki 
           Sloveniji je Direkcija Republike Slovenije za ceste.
 
6          POSTOPEK PREVERJANJA
6.1        Ustreznost vozil v skladu s tem pravilnikom se 
           preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o 
           homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 33/98).
 
7          VELJAVNOST
7.1        Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati 
           odredba o homologiranju avtobusov glede trdnosti 
           njihove nadgradnje (št. 66.00) – (Uradni list RS, št. 
           55/96)
7.2        Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v 
           Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se:
7.2.1      od 13. februarja 2004 za nove homologacije tipa 
           vozila;
7.2.2      od 13. februarja 2005 za nova vozila in
7.2.3      od 13. februarja 2007 za vsa vozila, ko se prvič 
           registrirajo v Republiki Sloveniji.
Št. 2640-7/2002
Ljubljana, dne 9. septembra 2002.
Jakob Presečnik l. r.
Minister za promet

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti