Uradni list

Številka 13
Uradni list RS, št. 13/2002 z dne 15. 2. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 13/2002 z dne 15. 2. 2002

Kazalo

568. Odlok o proračunu Občine Gorenja vas - Poljane za leto 2002, stran 970.

Na osnovi določb zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 9/96, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00), zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01) in 99. člena statuta Občine Gorenja vas – Poljane (Uradni vestnik Gorenjske št. 22/99 in Uradni list RS, št. 80/01) je Občinski svet občine Gorenja vas – Poljane na 24. redni seji 11. 2. 2002 dne sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Gorenja vas – Poljane za leto 2002
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Gorenja vas – Poljane za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določa višina proračuna ter postopki izvrševanja proračuna.
S proračunom za leto 2002 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Gorenja vas – Poljane (v nadaljnjem besedilu: občina).
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz dohodnine, davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
2. SESTAVA IN VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
S proračunskimi postavkami je opredeljena osnovna struktura proračuna po namenih porabe. Prihodki in odhodki KS so skladno z zakonom vključeni v proračun in so izkazani kot konsolidirani izkazi.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
Skupina/podskupina kontov                                Proračun leta 2002
---------------------------------------------------------------------------
A)   BILANCA PRIHODKOV  IN ODHODKOV
     I. SKUPAJ PRIHODKI  (70+71+72+73+74)                       934.596.000
     TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                    425.863.000
70   DAVČNI PRIHODKI                                            302.079.000
     700 Davki na dohodek in dobiček                            238.674.000
     703 Davki na premoženje                                     35.234.000
     704 Domači davki na blago in storitve                       28.171.000
     706 Drugi davki                                                      0
71   NEDAVČNI PRIHODKI                                          123.784.000
     710 Udeležba na dobičku in dohodki  od premoženja           24.516.000
     711 Takse in pristojbine                                     4.069.000
     712 Denarne kazni                                              174.000
     713 Prihodki od prodaje blaga in  storitev                  42.760.000
     714 Drugi nedavčni prihodki                                 52.265.000
72   KAPITALSKI PRIHODKI                                         10.000.000
     720 Prihodki od prodaje osnovnih  sredstev                           0
     721 Prihodki od prodaje zalog                                        0
     722 Prihodki od prodaje zemljišč  in 
     nematerialnega premoženja                                   10.000.000
73   PREJETE DONACIJE                                            35.000.000
     730 Prejete donacije iz domačih virov                       35.000.000
     731 Prejete donacije iz tujine                                       0
74   TRANSFERNI PRIHODKI                                        463.733.000
     740 Transferni prihodki iz drugih  
     javnofinančnih institucij                                  463.733.000
     II. SKUPAJ ODHODKI  (40+41+42+43)                        1.078.585.485
40   TEKOČI ODHODKI                                             188.525.700
     400 Plače in drugi izdatki zaposleni                        46.130.000
     401 Prispevki delodajalcev za  socialno varnost              6.710.100
     402 Izdatki za blago in storitve                           125.565.600
     403 Plačila domačih obresti                                    774.000
     409 Rezerve                                                  9.346.000
41   TEKOČI TRANSFERI                                           301.864.292
     410 Subvencije                                              17.709.200
     411 Transferi posameznikom  in gospodinjstvom              162.687.300
     412 Transferi neprofitnim  organizacijam in ustanovam       17.954.400
     413 Drugi tekoči domači transferi                          103.513.392
     414 Tekoči transferi v tujino                                        0
42   INVESTICIJSKI ODHODKI                                      480.381.660
     420 Nakup in gradnja osnovnih  sredstev                    480.381.660
43   INVESTICIJSKI TRANSFERI                                    107.813.833
     430 Investicijski transferi                                107.813.833
     III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II) 
     (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)                              - 143.989.485
B)   RAČUN FINANČNIH TERJATEV  IN NALOŽB                                 0
     IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL  IN PRODAJA 
     KAPITALSKI DELEŽEV  (750+751+752)                                   0
     V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE  KAPITALSKIH 
     DELEŽEV  (440+441+442)                                      7.500.000
44   DANA POSOJILA IN POVEČANJE  KAPITALSKIH DELEŽEV             7.500.000
     440 Dana posojila                                           4.000.000
     441 Povečanje kapitalskih deležev  in naložb                3.500.000
     VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA  IN SPREMEMBE 
     KAPITALSKIH DELEŽEV  (IV. – V.)                            -7.500.000
     VII. SKUPNI PRESEŽEK –  PRIMANJKLJAJ                     -151.489.485
C)   RAČUN FINANCIRANJA
     VIII. ZADOLŽEVANJE (500)                                            0
50   ZADOLŽEVANJE                                                        0
     500 Domače zadolževanje                                             0
     IX. ODPLAČILA DOLGA (550)                                           0
55   ODPLAČILA DOLGA                                                     0
     X. NETO ZADOLŽEVANJE                                                0
     XI. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH  PRETEKLEGA LETA           151.489.485
     XII. ZMANJŠANJE SREDSTEV NA  RAČUNIH 
     (I.-II.+IV.-V.+VIII.-IX.+XI)                                        0
--------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov in posebni del, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne zmožnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov, za izvajanje nalog na področju družbenih dejavnosti, gospodarske infrastrukture in za druge naloge občine v skladu z zakoni.
5. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
Kot namenski prejemki se štejejo poleg prejemkov, opredeljenih z zakonom tudi: prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, požarna taksa, državna taksa za obremenjevanje voda, državna taksa za odpadke, prihodki ožjih delov lokalne skupnosti – samoprispevek in prispevki občanov, priključne takse, prihodki od donacij.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
6. člen
V proračunsko rezervo – proračunski sklad se izloča 0,5% prejemkov proračuna, v splošno proračunsko rezervacijo pa 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
7. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo porabljati za namene, opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna. Neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 in največ 90 dni od dneva prejema računa. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo. Dogovarjanje drugačnih rokov plačil je možno samo s soglasjem župana.
Če je na izstavljenem računu, situaciji ali v pogodbi, določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma na podlagi predhodnega soglasja župana in ob primernem zavarovanju predplačila.
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi investicijskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi Navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom.
Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za posamezne namene, ali pa začasno zadrži porabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v določeni višini oziroma ugotovi nenamensko porabo sredstev. O svoji odločitvi mora župan obvestiti občinski svet občine in predlagati ukrepe, oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna.
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan po zaključku polletja in poslovnega leta poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2002 in njegovi realizaciji.
9. člen
Župan je pooblaščen da:
– v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 20%;
– odloča o uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije v skladu z 42. členom zakona o javnih financah;
–odloča o višini blagajniškega maksimuma;
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 80% rezerve za namene iz 2. točke drugega odstavka 49. člena zakona o javnih financah;
– odloča o odpisu oziroma delnem odpisu plačila dolga dolžniku do 20.000,00 sit, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve;
– odloča o kratkoročnem zadolževanju proračuna za financiranje nalog javne porabe, vendar le do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
10. člen
Proračun, finance in računovodstvo:
– izvaja finančno poslovanje občine, tekoče ureja, zajema, knjigovodsko evidentira in sporoča podatke, pripravlja obvezne računovodske izkaze, izvaja računovodski nadzor in nadzor nad izpolnjevanjem terjatev in plačilom obveznosti in arhivira izvirnike knjigovodskih listin;
– pripravi konsolidirano premoženjsko bilanco občine;
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
11. člen
Prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program del in finančni načrt za leto 2002, ki je usklajen s proračunom, v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
Za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
Uporabniki so dolžni predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahtevajo župan, računovodstvo ali nadzorni odbor.
Župan občine lahko začasno zadrži porabo sredstev, če uporabniki proračuna ne izpolnijo zahtev iz določb tega člena.
12. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem proračunu, od tega:
1. v letu 2003 40% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in tekoče transfere, ne sme presegati 30% pravic porabe posamezne postavke v sprejetem proračunu.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
13. člen
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto. Sredstva, razporejena v času začasnega financiranja do uveljavitve tega odloka, so sestavni del proračuna za leto 2002.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
14. člen
Občinski svet občine odloča o dolgoročni zadolžitvi za predhodno potrjene investicije na podlagi sprejetega proračuna. Zgornja meja zadolževanja je zakonsko določena.
Kreditne pogodbe na podlagi odločitev iz prvega odstavka tega člena ter predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, sklepa župan občine.
Občinski svet odloča o dajanju soglasij k zadolževanju in izdajanju poroštev posrednim uporabnikom občinskega proračuna, javnim podjetjem in pravnim osebam, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Gorenja vas – Poljane v letu 2003, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljapa se od 1. januarja 2002 dalje.
Št. 0200-400-01/02
Gorenja vas, dne 11. februarja 2002.
Župan
Občine Gorenja Vas – Poljane
Jože Bogataj l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti