Uradni list

Številka 109
Uradni list RS, št. 109/2001 z dne 28. 12. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 109/2001 z dne 28. 12. 2001

Kazalo

5367. Odlok o proračunu Občine Ljutomer za leto 2002, stran 12091.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) ter 14. in 88. člena statuta Občine Ljutomer (Uradni list RS, št. 62/99, 20/01) je Občinski svet občine Ljutomer na 32. seji dne 17. 12. 2001 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Ljutomer za leto 2002
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Ljutomer za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
v tisoč tolarjev
-----------------------------------------------------------------------
A.   Bilanca prihodkov in odhodkov
-----------------------------------------------------------------------
     Skupina/Podskupina kontov                       Proračun leta 2002
-----------------------------------------------------------------------
I.   Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                         1,572.642
     Tekoči prihodki (70+71)                                    779.465
70   Davčni prihodki                                            620.922
     700 Davki na dohodek in dobiček                            441.546
     703 Davki na premoženje                                    131.993
     704 Domači davki na blago in storitve                       47.383
     706 Drugi davki                                                  –
71   Nedavčni prihodki                                          158.543
     710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja            59.821
     711 Takse in pristojbine                                     6.428
     712 Denarne kazni                                                –
     713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                   22.560
     714 Drugi nedavčni prihodki                                 69.734
72   Kapitalski prihodki                                         23.000
720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                            –
721  Prihodki od prodaje zalog                                        –
722  Prihodki od prodaje zemljišč
     in nematerialnega premoženj                                 23.000
73   Prejete donacije                                                 –
     730 Prejete donacije iz domačih virov                            –
     731 Prejete donacije iz tujine                                   –
74   Transferni prihodki                                        770.177
     740 Transferni prihodki iz drugih 
     javnofinančnih institucij                                  770.177
II.  Skupaj odhodki (40+41+42+43)                             1,587.642
40   Tekoči odhodki                                             336.885
     400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                      109.048
     401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost              15.299
     402 Izdatki za blago in storitve                           199.531
     403 Plačila domačih obresti                                  2.857
     409 Rezerve                                                 10.150
41   Tekoči transferi                                           502.040
     410 Subvencije                                              23.870
     411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom                78.280
     412 Transferi neprofitnim organizacijam
     in ustanovam                                                52.195
     413 Drugi tekoči domači transferi                          347.695
     414 Tekoči transferi v tujino                                    –
42   Investicijski odhodki                                      534.450
     420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                     534.450
43   Investicijski transferi                                    214.267
430  Investicijski transferi                                    214.267
III. Proračunski presežek (I.-II.)
     (proračunski primanjkljaj) –                                15.000
-----------------------------------------------------------------------
B.   Račun finančnih terjatev in naložb
-----------------------------------------------------------------------
     Skupina/Podskupina kontov                       Proračun leto 2002
-----------------------------------------------------------------------
IV.  Prejeta vračila  danih posojil
     in prodaja kapitalskih deležev (750+751+752)
75   Prejeta vračila danih posojil
     750 Prejeta vračila danih posojil
     751 Prodaja kapitalskih deležev
     752 Kupnine iz naslova privatizacije
V.   Dana posojila in povečanje kapitalskih 
     deležev (440+441+442)
44   Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
     440 Dana posojila
     441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
     442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI.  Prejeta minus dana posojila
     in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.)
-----------------------------------------------------------------------
C.   Račun financiranja
-----------------------------------------------------------------------
     Skupina/Podskupina kontov                       Proračun leta 2002
-----------------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500)
50   Zadolževanje
     500 Domače zadolževanje
VIII.Odplačila dolga (550)
     550 Odplačila domačega dolga                                 8.000
IX.  Sprememba stanja sredstev na računu –                       23.000
     (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X.   Neto zadolževanje                                           15.000
     (VII.-VIII.-IX)
XI.  Neto financiranje                                           15.000
     (VI.+X.)
     Stanje sredstev na računu iz leta 2001                      23.000
-----------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna-odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe in posebni del sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna Občine Ljutomer so prihodki iz naslova stanovanjskega gospodarstva, najemnin, prodaje premoženja, odškodnine za spremembo namembnosti kmetijskih zemljišč, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, taksa za obremenjevanje vode, turistična taksa, požarna taksa, prispevki investitorjev in soinvestitorjev, samoprispevki in drugi prihodki KS, prispevki donatorjev, prihodki režijskega obrata in namenska sredstva iz državnega proračuna za investicije in tekoče programe.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika in proračun.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se namensko prenesejo v proračun tekočega leta.
4. člen
Neposredni uporabniki proračuna so občinski organi in občinska uprava in krajevne skupnosti. Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
Posredni in drugi uporabniki proračuna lahko lastne prihodke porabijo v skladu z zakonom, ustanoviteljskimi akti oziroma pogodbo o sofinanciranju dejavnosti.
5. člen
Prihodki in odhodki krajevnih skupnosti morajo biti zajeti v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del proračuna občine. Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki krajevnih skupnosti. O prerazporeditvah sredstev med postavkami finančnega načrta posamezne krajevne skupnosti med letom odločajo sveti krajevnih skupnosti, ki o tem sproti obveščajo župana.
Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati.
Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle, o katerih odloča svet krajevne skupnosti.
Krajevna skupnost si mora za sklepanje pravnih poslov, katerih vrednost presega 50% zneska, ki ga določa zakon o javnih naročilih za obvezno izvedbo javnega razpisa, predhodno pridobiti soglasje župana, ki je sopodpisnik takšnega pravnega posla.
6. člen
Za delovanje proračunskih uporabnikov se v proračunu zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke.
Sredstva za financiranje in sofinanciranje programov posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja.
Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih uporabnikov se dogovori s pogodbo. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa.
Zadnji rok za sklenitev pogodb z izvajalci za plačilo obveznosti iz naslova investicij in investicijskega vzdrževanja v tekočem proračunskem letu je 31. 10. 2002.
7. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna za namene opredeljene v bilanci prihodkov in odhodkov, in sicer le do višine sredstev, ki je za posamezne namene v tekočem letu planirana v občinskem proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena sredstva v proračunu.
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami znotraj istega sklopa postavk kontov skupin 40, 41, 42, 43 s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe za povečanje sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in realizacija.
O prerazporeditvah župan poroča občinskemu svetu šestmesečno ob polletnem poročilu izvrševanja proračuna oziroma ob zaključnem računu.
8. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če je za ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta, in sicer v naslednjem največjem obsegu za posamezne namene:
1. pri tekočih odhodkih konta-40 in tekočih transferih konta-41 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 25% pravic porabe v proračunu za leto 2002
2. pri investicijskih odhodkih konta-42 in investicijskih transferih konta-43 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 75% pravic porabe v proračunu za leto 2002.
Omejitve iz prvega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
9. člen
Če se med letom spremeni narava delovnega področja, pristojnost ali obseg dela posameznega proračunskega porabnika, s lahko na predlog župana zmanjša ali poveča obseg sredstev s soglasjem občinskega sveta, ki so za delo tega porabnika namenjena v občinskem proračunu. V proračunu je za te namene predvidena tekoča proračunska rezervacija, odkoder se v takem primeru zagotavljajo sredstva. Na podlagi predloženega programa dela se lahko vključi med letom v financiranje iz občinskega proračuna nov uporabnik na predlog župana s soglasjem občinskega sveta. V tem primeru se sredstva zagotavljajo iz tekoče proračunske rezerve. V primeru prenehanja financiranja posameznega proračunskega uporabnika, se neporabljena sredstva proračuna lahko prenesejo v tekočo proračunsko rezervacijo ali se prerazporedijo med druge uporabnike.
10. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo nabavo opreme, vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun in v skladu z zakonom o javnih naročilih. Poraba sredstev za te namene mora biti po virih in dinamiki usklajena s planiranimi finančnimi sredstvi tekočega obračunskega obdobja.
Uporabniki morajo pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, upoštevati roke plačil, ki so za posamezne namene predpisani za državni proračun. Uporabniki uporabljajo sredstva za plačevanje že opravljenih storitev in nabav.
Župan lahko izvede javno naročilo le, če so za ta namen predvidena sredstva v proračunu občine. Neposredni uporabniki lahko prevzemajo pogodbene obveznosti, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta v skladu z investicijskim programom.
11. člen
Župan lahko v okviru zakonskih določil izda soglasje za izplačilo povečanega obsega delovne uspešnosti in dodatkov po kolektivni pogodbi dejavnosti javnim zavodom oziroma pravnim osebam katerih ustanoviteljica je občina, in imajo med prihodki poleg javnih sredstev od prispevkov in dotacij tudi sredstva od prodaje storitev na trgu, v breme katerih se pokrivajo tako nastali višji stroški.
12. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namembnost porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor Občine Ljutomer v skladu z zakonom in statutom.
Občinski organ, javna podjetja in javni zavodi ter druge osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica je občina ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna, so dolžni omogočiti članom nadzornega odbora vpogled v finančno dokumentacijo in jim nuditi vse potrebne podatke v zvezi s porabo sredstev občinskega proračuna. Nadzorni odbor mora postopke nadzora opravljati v skladu s predpisi.
13. člen
Pristojni občinski upravni organ lahko opravlja nadzor nad materialnim, finančnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna so dolžni poročila o porabi proračunskih sredstev za preteklo leto do konca februarja tekočega leta.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 7. členom tega odloka in prvim odstavkom tega člena lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. O tem poroča župan občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
14. člen
Od skupno doseženih letnih prejemkov proračuna se v proračunsko rezervo za naravne nesreče izloča 0,5% sredstev. Proračunska rezerva se v letu 2002 oblikuje v višini 8,000.000 tolarjev.
O uporabi proračunske rezerve občine za namene v skladu z 49. členom zakona o javnih financah do višine 1,000.000 SIT za posamezni namen odloča župan in o uporabi sredstev obvešča občinski svet.
15. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v naprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt proračunskega uporabnika.
16. člen
V primeru neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ do višine 5% vseh prihodkov sprejetega proračuna za tekoče obračunsko obdobje, ki mora biti odplačano do zaključka proračunskega leta. O najetju posojila iz tega člena in uporabi sredstev rezerve odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
17. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O odločitvi prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
18. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan in jih lahko nalaga v Banko Slovenije, ostale banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisi Ministrstva za finance Republike Slovenije.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE TER JAVNEGA SEKTORJA
19. člen
Občina se sme zadolževati v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja. V računu financiranja, ki je sestavni del proračuna se izkaže odplačevanje dolgov in zadolževanje občine. Občina se lahko zadolžuje za financiranje investicij v infrastrukturne objekte in naprave, namenjene za opravljanje gospodarskih in drugih javnih služb.
Ne glede na prejšnji odstavek se občina lahko zadolži za financiranje stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo ter za odvajanje in čiščenje odplak v obsegu, ki presega 10% realiziranih prihodkov v letu pred letom zadolževanja, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu odplačila ne preseže 3% realiziranih prihodkov.
O zadolžitvi odloča Občinski svet občine Ljutomer. Pogodbo o zadolževanju podpiše župan le ob predhodnem soglasju Ministrstva za finance Republike Slovenije in je sestavni del pogodbe.
20. člen
Javno podjetje ali javni zavod, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju odloča občinski svet.
21. člen
Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, odloča občinski svet v skladu z zakonom. Izdana poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
22. člen
Občina pripravi do konca marca tekočega leta zaključni račun proračuna za preteklo leto do 31. 3. 2002. Pristojni občinski organ pripravi premoženjsko bilanco občine na podlagi premoženjskih bilanc vseh uporabnikov občinskega proračuna do 31. 3. 2002 in jo posreduje Ministrstvu za finance do 30. 4. 2002.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Ljutomer v letu 2003, kolikor bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
24. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Določbe, ki se nanašajo na določitev višine sredstev za financiranje in sofinanciranje nalog proračunskih uporabnikov pa se uporabljajo od 1. januarja 2002.
Št. 403-02-7/2001-4253
Ljutomer, dne 17. decembra 2001.
Župan
Občine Ljutomer
Jožef Špindler, inž. kmet. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti