Uradni list

Številka 109
Uradni list RS, št. 109/2001 z dne 28. 12. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 109/2001 z dne 28. 12. 2001

Kazalo

5352. Odlok o proračunu Občine Cerkvenjak za leto 2002, stran 12080.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 15. člena statuta Občine Cerkvenjak (Uradni list RS, št. 26/99) je Občinski svet občine Cerkvenjak na 22. redni seji dne 19. 12. 2001 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cerkvenjak za leto 2002
1. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Cerkvenjak za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna ter občinskim premoženjem.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Cerkvenjak.
2. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Cerkvenjak so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto in je znašalo 4,8 mio SIT na rednem žiro računu in 1,9 mio SIT sredstev izločenih za rezerve.
Proračun Občine Cerkvenjak za leto 2002 se določa v višini 371,982.893,20 SIT.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
-----------------------------------------------------------------------------
Konto                Naziv                                 Znesek v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------------
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                                   261.638
         TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                       85.389
70       DAVČNI PRIHODKI                                               44.757
700      Davki na dohodek in dobiček                                   29.019
703      Davki na premoženje                                            8.428
704      Domači davki na blago in storitve                              7.310
706      Drugi davki                                                        –
71       NEDAVČNI PRIHODKI                                             40.633
710      Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja                   5.300
711      Takse in pristojbine                                           1.063
712      Denarne kazni                                                     16
713      Prihodki od prodaje blaga in storitev                          6.846
714      Drugi nedavčni prihodki                                       27.908
72       KAPITALSKI PRIHODKI                                            1.000
720      Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                          1.000
721      Prihodki od prodaje zalog                                          –
722      Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja
73       PREJETE DONACIJE                                                   –
730      Prejete donacije iz domačih virov                                  –
731      Prejete donacije iz tujine                                         –
74       TRANSFERNI PRIHODKI                                          174.749
740      Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij      174.749
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                                      371.983
40       TEKOČI ODHODKI                                                43.125
400      Plače in drugi izdatki zaposlenim                             18.939
401      Prispevki delodajalcev za socialno varnost                     2.686
402      Izdatki za blago in storitve                                  18.381
403      Plačila domačih obresti                                        1.120
409      Rezerve                                                        2.000
41       TEKOČI TRANSFERI                                              94.335
410      Subvencije                                                     6.496
411      Transferi posameznikom in gospodinjstvom                      19.712
412      Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam               8.780
413      Drugi tekoči domači transferi                                 59.347
414      Tekoči transferi v tujino                                          –
42       INVESTICIJSKI ODHODKI                                        230.390
420      Nakup in gradnja osnovnih sredstev                           230.890
43       INVESTICIJSKI TRANSFERI                                        4.133
430      Investicijski transferi                                        4.133
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)                                   –110.345
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA
KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)                                           –
75       PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                                      –
750      Prejeta vračila danih posojil                                      –
751      Prodaja kapitalskih deležev                                        –
752      Kupnine iz naslova privatizacije                                   –
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH
DELEŽEV (440+441+442)                                                       –
44       DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV
440      DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV                     –
441      Povečanje kapitalskih deležev in naložb                            –
442      Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije                    –
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE
KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)                                                –
C) RAČUN FINANCIRANJA
VII. ZADOLŽEVANJE (500)                                               –51.000
50       ZADOLŽEVANJE
500      Domače zadolževanje                                          –51.000
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550)                                                 –
55       ODPLAČILO DOLGA
550      Odplačilo domačega dolga
IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU                               -59.344
(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII)
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.)                                 –51.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.)                                              –
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo, so prihodek proračuna.
5. člen
Namenski prejemki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, prihodki za izvajanje komunalne dejavnosti ter drugi namensko vplačani prejemki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
6. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 50% pravic porabe v sprejetem finančnem računu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2003 40% navedenih pravic porabe in
– v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 20% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
7. člen
Neposrednim uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke.
8. člen
Neposredni uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
9. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
10. člen
Od prihodkov proračuna za leto 2002 izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se izloči 2,900.000 SIT v rezervo Občine Cerkvenjak.
11. člen
Rezerva se uporablja:
– za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci;
– za zagotovitev sredstev proračuna, kadar prihodki pritekajo neenakomerno;
– za kritje proračunskega primanjkljaja.
Sredstva za namene iz prve in tretje alinee prejšnjega odstavka se dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz druge alinee morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta.
O uporabi sredstev iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena odloča župan.
12. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
13. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
14. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilo ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
15. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami znotraj kontov skupin 400, 401, 402, 403, 410, 411, 412, 413, 420, 430 s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu ob polletnem poročilu izvrševanja proračuna oziroma zaključnem računu.
16. člen
Župan lahko dolžniku do višine 20.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
17. člen
Pristojni občinski organ lahko opravlja nadzor nad materialnim finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 7. členom ter prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
18. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2002 lahko zadolži do višine 25,000.000 tolarjev.
5. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
19. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 40302-003/01
Cerkvenjak, dne 19. decembra 2001.
Župan
Občine Cerkvenjak
Jože Kraner l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti