Uradni list

Številka 101
Uradni list RS, št. 101/2001 z dne 13. 12. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 101/2001 z dne 13. 12. 2001

Kazalo

4949. Odlok o proračunu Občine Gornja Radgona za leto 2002, stran 10303.

Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98) in 105. člena statuta Občine Gornja Radgona (Uradni list RS, št. 44/99) je Občinski svet občine Gornja Radgona na 21. redni seji, dne 29. 11. 2001 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Gornja Radgona za leto 2002
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračunu, postopki izvrševanja proračuna Občine Gornja Radgona za leto 2002 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, občinskim premoženjem ter obseg zadolževanja na ravni občine.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakonom in odloki opravlja Občina Gornja Radgona.
II. VIŠINA PRORAČUNA
3. člen
1. Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Gornja Radgona so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
2. Proračun Občine Gornja Radgona za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih.
------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                          v tisoč tolarjev
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
Skupina/podskupina kontov                                               Proračun leta 2002
------------------------------------------------------------------------------------------
      I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                                        1,602.193
      Tekoči prihodki (70+71)                                                      848.436
70 Davčni prihodki                                                                 564.189
            700 Davki na dohodek in dobiček                                        421.532
            703 Davki na premoženje                                                 73.217
            704 Domači davki na blago in storitve                                   69.440
71 Nedavčni prihodki                                                               284.247
            710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja                       107.991
            711 Takse in pristojbine                                                 7.157
            712 Denarne kazni                                                          442
            713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                               26.740
            714 Drugi nedavčni prihodki                                            141.917
72 Kapitalski prihodki                                                              39.440
            720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                               29.000
             722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja          10.440
74 Transferni prihodki                                                             714.317
            740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij            714.317
      II. Skupaj odhodki (40+41+42+43)                                           1,685.593
40 Tekoči odhodki                                                                  457.330
            400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                                  137.298
            401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost                          23.377
            402 Izdatki za blago in storitve                                       274.287
            403 Plačila domačih obresti                                             13.800
            409 Rezerve                                                              8.568
41 Tekoči transferi                                                                446.840
            410 Subvencije                                                           7.700
            411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom                            74.000
            412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam                    79.640
            413 Drugi tekoči domači transferi                                      285.500
42 Investicijski odhodki                                                           765.423
            420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                                 765.423
43 Investicijski transferi                                                          16.000
            430 Investicijski transferi                                             16.000
      III. Proračunski presežek (I.-II.)                                           –83.400
      (proračunski primanjkljaj)
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
B) Račun finančnih terjatev in naložb
Skupina/podskupina kontov                                               Proračun leta 2002
------------------------------------------------------------------------------------------
      IV. Prejeta vračila danih posojil in
      prodaja kapitalskih deležev (750+751+752)                                     20.000
75 Prejeta vračila danih posojil                                                    20.000
            750 Prejeta vračila danih posojil                                       20.000
      V. Dana posojila in povečanje kapitalskih
      deležev (440+441+442)                                                          7.500
44 Dana posojila in povečanje kapit. deleža                                          7.500
            440 Dana posojila                                                        7.500
            441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
            442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
      VI. Prejeta minus dana posojila in 12.500
      spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.)
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
C) Račun financiranja
Skupina/podskupina kontov                                               Proračun leta 2002
------------------------------------------------------------------------------------------
      VII. Zadolževanje (500)                                                       90.000
50 Zadolževanje                                                                     90.000
            500 Domače zadolževanje                                                 90.000
      VIII. Odplačila dolga (550)                                                   19.100
55 Odplačila dolga                                                                  19.100
            550 Odplačila domačega dolga                                            19.100
      IX. Sprememba stanja sredstev na računu
      (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
      X. Neto zadolževanje                                                          70.900
      (VII.-VIII.-IX.)
      XI. Neto financiranje                                                         83.400
      (VI.+X.)
------------------------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračunu v skladu s predpisi. Prihodki, ki jih občinska uprava ustvari s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna. Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih občina prejme od domače ali tuje pravne ali fizične osebe.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so: donacije, prihodki iz naslova najemnin, prodaje premoženja, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarne takse, prispevki investitorjev, samoprispevki in drugi prihodki krajevnih skupnosti, prihodki režijskega obrata za izvajanje komunalne dejavnosti ter drugi namensko vplačani prejemki.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun tekočega leta.
6. člen
Neposredni uporabniki proračuna so občinski organi, občinska uprava in krajevne skupnosti. Ti so odgovorni za uporabo sredstev proračuna v skladu z namenom, ki je izkazan v posebnem delu proračuna.
7. člen
Prihodki in odhodki krajevnih skupnosti so zajeti v finančnih načrtih KS in so sestavni del proračuna občine. Za izvrševanje finančnih načrtov KS so odgovorni predsedniki sveta KS.
8. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačila blaga in storitev in za investicijske izdatke. Sredstva za sofinanciranje programa posrednih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja, kar se dogovori s pogodbo.
9. člen
Uporabniki proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti, do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrene v proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegala za ta namen določena proračunska sredstva.
10. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namenskost porabe proračunskih sredstev opravlja nadzorni odbor.
11. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po 49. členu zakona o javnih financah. Proračunska rezerva se v letu 2002 oblikuje v višini 2,000.000 SIT.
12. člen
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč: potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz prvega odstavka tega člena do višine 2,000.000 SIT župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeno višino odloča občinski svet s posebnim odlokom.
13. člen
Župan lahko dolžniku do višine 200.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjatve v nesorazmerju z višino terjatve.
14. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
15. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna. Za izvrševanje proračuna občine lahko župan pooblasti posamezne delavce občinske uprave ali podžupana.
16. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali zmanjšanja prihodkov proračuna ugotovi, da proračuna ne bo mogoče realizirati, lahko župan zadrži izvrševanje posameznih odhodkov proračuna, če s tem ne ogrozi plačevanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v plačilu ali prerazporedi proračunska sredstva.
O določitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
Če proračuna ni možno uravnovesiti, mora župan predlagati rebalans proračuna.
17. člen
Župan poleg z zakonom dovoljenih prerazporeditvah proračunskih sredstev lahko prerazporedi sredstva proračuna na posameznem področju oziroma pri neposrednem uporabniku med postavkami znotraj kontov skupin 40, 41, 42, 43 s sklepom:
1. če nastanejo za to utemeljeni razlogi, ker planiranih sredstev na določenih postavkah zaradi objektivnih razlogov ne bo mogoče porabiti v proračunskem letu, na drugih postavkah pa so izkazane potrebe po povečanju sredstev,
2. če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih,
3. če to narekuje dinamika izvajanja investicij in njihova realizacija.
O prerazporeditvah poroča župan občinskemu svetu ob polletnem poročilu izvrševanja proračuna oziroma zaključnem računu.
18. člen
Župan lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, če je za ta namen že odprta proračunska postavka in so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta in sicer v naslednjem največjem obsegu za posamezne namene:
1. Pri tekočih odhodkih konta-40 in tekočih transferih konta-41 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 25% teh pravic porabe v proračunu za leto 2002.
2. Pri investicijskih odhodkih konta-42 in investicijskih transferih konta-43 obveznosti za posamezne namene ne smejo presegati 75% teh pravic porabe v proračunu za leto 2002.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
19. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika ali posrednega uporabnika proračuna se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik se neporabljena sredstva prenesejo v proračunsko rezervo ali se prerazporedijo med druge uporabnike.
20. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve občine ali najame posojilo največ 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega člena odloča župan, ki mora o tem obvestiti občinski svet na prvi naslednji seji.
IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
21. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolga v računu financiranja se občina za proračun leta 2002 lahko zadolži do višine 90,000.000 SIT.
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine.
O soglasju odloča župan. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
22. člen
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijsko vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
23. člen
Pristojni občinski upravni organ lahko opravlja nadzor nad materialnim, finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Uporabniki proračuna pa so dolžni predložiti vse zahtevane podatke potrebne za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 9. členom ter prvim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa občinski svet na predlog župana. Župan o tem poroča občinskemu svetu na prvi naslednji seji.
24. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministra, pristojnega za finance.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
25. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Gornja Radgona v letu 2003, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2002 dalje.
Št. 40405-01/2001-1
Gornja Radgona, dne 30. novembra 2001.
Župan
Občine Gornja Radgona
Miha Vodenik l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti