Uradni list

Številka 68
Uradni list RS, št. 68/2001 z dne 17. 8. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 68/2001 z dne 17. 8. 2001

Kazalo

3653. Navodila za izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja v skladih dela, stran 7039.

Na podlagi 51. člena zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS, št. 5/91, 17/91, 12/92, 71/93, 2/94, 38/94 in 69/98) in 3. člena zakona o organizaciji in delovnem področju ministrstev (Uradni list RS, št. 71/94, 47/97, 119/00 in 30/01) v zvezi z 18. členom zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93, 71/94, 23/96, 47/97, 119/00 in 30/01) izdaja minister za delo, družino in socialne zadeve
N A V O D I L A
za izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja v skladih dela
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet urejanja)
Ta navodila urejajo:
– aktivnosti udeležencev sklada dela (v nadaljevanju: sklad),
– financiranje sklada,
– ugotavljanje učinkovitosti sklada,
– spremljanje in nadzor nad dejavnostjo sklada ter
– veljavnost navodil.
II. AKTIVNOSTI UDELEŽENCEV SKLADA
2. člen
(udeleženci sklada)
Z namenom preprečevanja prehoda v odprto brezposelnost se v sklade vključujejo:
– delavci, katerih delo je postalo trajno nepotrebno v skladu s predpisi o delovnih razmerjih, na podlagi programa razreševanja presežkov delavcev ter
– delavci, katerih delo je postalo nepotrebno in za katere je na podlagi elaborata kadrovskih potreb in poslovnega načrta gospodarske družbe pričakovati, da jim dolgoročno ne bo mogoče zagotoviti zaposlitve (v nadaljevanju: potencialno presežni delavci).
Za potencialno presežne delavce štejejo tudi delavci, ki so zaposleni pri gospodarskih družbah, za katere je v postopku finančne reorganizacije predvideno, da bo sprožen postopek prisilne reorganizacije ali stečaja.
Udeleženci sklada so lahko tudi brezposelne osebe, ki jih na sklad napoti Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje (v nadaljevanju: zavod).
3. člen
(vključitev v sklad)
V primeru vključitve zaposlenega delavca v sklad, skleneta pogodbo delodajalec in sklad. V pogodbi se določijo zlasti: število udeležencev, namen vključitve, obveznosti sklada in delodajalca, pravice udeležencev ter nadzor nad izvajanjem pogodbe. Posamezen presežni delavec poda izjavo o vstopu v sklad. Za datum vstopa v sklad se šteje datum, ko udeleženec poda pisno izjavo o vstopu v sklad in prevzemu obveznosti aktivnega sodelovanja pri pripravi zaposlitvenega načrta.
V primeru vključitve brezposelne osebe v sklad, sklenejo zavod, sklad in brezposelna oseba tripartitno pogodbo.
Na podlagi javnih razpisov in pogodbe, sklenjene z zavodom, sklad lahko izvaja aktivnosti tudi za druge ciljne skupine udeležencev.
4. člen
(zaposlitveni načrt)
Za vsakega udeleženca sklada se izdela zaposlitveni načrt.
Zaposlitveni načrt opredeljuje aktivnosti, ki jih je potrebno opraviti v določenem časovnem obdobju s ciljem ustvarjanja možnosti za novo zaposlitev oziroma z namenom povečevanja zaposlitvenih možnosti udeleženca.
Pri pripravi zaposlitvenega načrta aktivno sodelujeta strokovni sodelavec sklada in udeleženec ter po potrebi delodajalec. Pooblaščeni predstavnik zavoda pri skladu potrdi zaposlitveni načrt s svojim podpisom.
5. člen
(delavnica razvoja poklicne kariere)
Pred izdelavo zaposlitvenega načrta se udeleženec praviloma napoti v delavnico razvoja poklicne kariere (v nadaljevanju: delavnica).
Delavnica se v skladu z metodologijo zavoda izvaja praviloma za 16 udeležencev. Najnižje možno število udeležencev delavnice je 12, najvišje možno pa 20 udeležencev hkrati. Praviloma traja delavnica 150 andragoških ur oziroma štiri tedne. Delavnica se izvaja štiri dni v tednu.
Dvotedenske delavnice se izvajajo za udeležence, za katere se pričakuje hitrejša vključitev v delo, po opravljenem izpopolnjevanju in usposabljanju. Odločitev glede izvedbe krajše delavnice ter prilagojenih vsebin delavnice posebnim skupinam udeležencev, sprejme programski svet sklada.
6. člen
(druge oblike programov)
Sklad lahko skladno s potrebami drugih ciljnih skupin, opredeljenih z javnimi razpisi, razvija ali izvaja druge oblike informativnih in izobraževalnih programov ter programe izpopolnjevanj in usposabljanj, ki jih potrdi programski svet sklada.
7. člen
(načrt tedenske aktivnosti)
Po končani delavnici udeleženec vse do svoje razrešitve iz sklada opravlja najmanj 25-urno tedensko aktivnost, v skladu z zaposlitvenim načrtom.
Udeleženec sklada v sodelovanju s sodelavcem sklada vnaprej pripravi mesečni načrt aktivnosti, ki ga potrdi vodja sklada (manager) ali od njega pooblaščena oseba.
Za 25-urno tedensko aktivnost šteje:
– aktivno iskanje zaposlitve,
– izobraževanje,
– usposabljanje in izpopolnjevanje,
– delovni preizkus ali uvajanje v delo brez delovnega razmerja.
8. člen
(čas vključenosti)
Oseba je vključena v sklad do razrešitve oziroma največ 12 mesecev.
9. člen
(razrešitev iz sklada)
Razrešitev udeleženca iz sklada je zaposlitev za nedoločen čas in zaposlitev za neprekinjeno najmanj 6 mesecev ali samozaposlitev.
V primeru prezaposlitve udeleženca na novo delovno mesto pri istem delodajalcu, se razrešitev prizna le v primeru, če traja zaposlitev na novem delovnem mestu najmanj dvakratno dobo usposabljanja za to prezaposlitev.
Načini razrešitve za posameznega udeleženca se ugotavljajo od datuma vstopa udeleženca v sklad.
Zavod lahko s pogodbo določi tudi drugo vrsto razrešitve udeleženca v skladu s programom izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja.
III. FINANCIRANJE SKLADA
10. člen
(splošni pogoji sofinanciranja sklada)
S skladom, izbranim na podlagi javnega razpisa, sklene zavod pogodbo, v kateri se opredelijo zlasti: namen dodelitve sredstev, predvideno letno število udeležencev, trajanje, obseg in financiranje programskih aktivnosti, pravice, obveznosti in odgovornosti prejemnika sredstev, vsebino in roke poročanja tako, da bo omogočeno učinkovito spremljanje izvajanja dejavnosti sklada in njihova evalvacija ter nadzor nad namensko porabo sredstev.
11. člen
(stroški sklada)
Stroški sklada so upravičeni stroški programov aktivne politike zaposlovanja, ki jih sklad izvaja ter stroški delovanja sklada.
Kot upravičeni stroški aktivne politike zaposlovanja, ki so namenjeni udeležencem sklada, štejejo stroški:
– delavnic razvoja poklicne kariere,
– izobraževalnih programov, izpopolnjevanja in usposabljanja udeležencev sklada,
– svetovanja in informiranja,
– aktivnega iskanja zaposlitve,
– prevozni stroški udeležencev, vključenih v programe aktivne politike zaposlovanja,
– ostali stroški, kot so: literatura, časopisi, delovni listi, učni pripomočki in oprema, telefon, fax, ki so namenjeni udeležencem sklada.
Stroški delovanja sklada so stroški:
– dela vodje (managerja) in strokovnega sodelavca sklada,
– administrativne podpore,
– najemnine za informacijsko pisarno in druge prostore za izvajanje programskih aktivnosti,
– materialni stroški za delovanje informacijske pisarne.
Višina sredstev za sofinanciranje stroškov sklada se določi na način, opredeljen v 12. do 15. členu teh navodil.
Skupna višina sredstev iz prejšnjega odstavka ne sme presegati 500.000 SIT letno na udeleženca sklada.
12. člen
(sofinanciranje razreševanja udeležencev)
Sredstva, namenjena udeležencu sklada, se skladu dodelijo na podlagi zaposlitvenega načrta in ne smejo presegati 400.000 SIT letno za udeleženca.
13. člen
(sofinanciranje stroškov delovanja sklada)
Zavod sofinancira delovanje sklada za vsakega udeleženca, in sicer v fiksnem delu in v variabilnem delu, glede na dolžino vključitve oziroma na razrešitev udeleženca iz sklada.
Fiksni del stroškov delovanja sklada znaša 10.000 SIT po udeležencu za vsako četrletje, v katerem udeleženec še ni bil razrešen, oziroma največ 40.000 SIT letno.
Za udeležence, ki imajo status invalida ali so invalidne osebe (v nadaljevanju: invalidi), znaša fiksni znesek za vsako četrtletje, v katerem invalid še ni bil razrešen 20.000 SIT, oziroma največ 80.000 SIT letno.
Variabilni del stroškov za delovanje pridobi sklad v četrtletju, v katerem se je udeleženec zaposlil. Ob razrešitvi delavca sklad pridobi:
– 90.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v prvem četrtletju vključenosti v sklad,
– 70.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v drugem četrtletju vključenosti v sklad,
– 50.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v tretjem četrtletju vključenosti v sklad,
– 30.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v zadnjem četrtletju vključenosti v sklad.
14. člen
(sofinanciranje stroškov delovanja sklada za druge udeležence)
V primeru, da sklad za udeležence iz tretjega odstavka 3. člena izvaja aktivnosti znotraj gospodarskih družb, fiksni del stroškov delovanja sklada znaša 5.000 SIT po udeležencu za vsako četrtletje.
Variabilni del stroškov za delovanje pridobi sklad v četrtletju, v katerem je bil udeleženec razrešen. Ob razrešitvi delavca sklad pridobi:
– 40.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v prvem četrtletju vključenosti v sklad,
– 30.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v drugem četrtletju vključenosti v sklad,
– 20.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v tretjem četrtletju vključenosti v sklad,
– 10.000 SIT za delavca, ki je bil razrešen v zadnjem četrtletju vključenosti v sklad.
15. člen
(stimulacija za doseganje izrednih rezultatov)
Sklad lahko uveljavlja stimulacijo za doseganje izrednih rezultatov, če je ob koncu koledarskega leta presegel:
– 60-odstotno razrešitev vseh v tem letu vključenih udeležencev oziroma
– 50-odstotno razrešitev vseh v tem letu vključenih udeležencev v primeru, da deluje v regiji z nadpovprečno stopnjo brezposelnosti v državi,
– 30-odstotno razrešitev vseh v tem letu vključenih invalidov in
– 30-odstotno razrešitev vseh v tem letu vključenih oseb starejših od 50 let.
Stimulacija za doseganje izrednih rezultatov znaša 20.000 SIT za vsakega udeleženca iz prve in druge alinee prejšnjega odstavka oziroma 30.000 SIT za vsakega udeleženca iz tretje alinee in četrte alinee prejšnjega odstavka.
16. člen
(obveznost normativov in standardov izobraževanja)
Pri izvedbi delavnic ter izvedbi drugih programov izobraževanja in usposabljanja udeležencev sklad upošteva navodila za izračun cene programov ter standarde in normative, ki jih sprejme zavod. V primeru, da program, ki ga izvaja sklad z udeleženci, ni opredeljen z določili zavoda, ceno programa določi programski svet sklada.
17. člen
(izplačilo zahtevkov)
Sklad dostavi prvo poročilo in zahtevek za izplačilo zavodu v roku 5 delovnih dni od vključitve novega udeleženca v sklad.
Izplačilo stroškov aktivne politike zaposlovanja, ki so namenjeni udeležencem sklada, se izvaja mesečno za pretekli mesec na osnovi poročil in zahtevkov.
Variabilni del stroškov se skladu izplača enkrat mesečno na osnovi poročila in dokazil, za vse delavce, ki so bili v preteklem mesecu razrešeni.
IV. UGOTAVLJANJE UČINKOVITOSTI SKLADA
18. člen
(ugotavljanje rezultatov)
Rezultati sklada se ugotavljajo po 12 mesecih od datuma vključitve posameznega udeleženca v sklad.
Sklad mora v obdobju 12 mesecev po vključitvi udeležencev razrešiti najmanj:
– 60% vseh vključenih udeležencev oziroma 50% udeležencev v primeru, da deluje v regiji z nadpovprečno stopnjo brezposelnosti v državi ter
– 30% vseh vključenih invalidov in oseb starejših od 50 let.
V primeru, da sklad ne doseže normiranih rezultatov, mora zavodu vrniti sorazmerni del fiksnih sredstev za delovanje sklada za tisto število vključenih udeležencev, ki niso bili razrešeni.
19. člen
(evalvacija)
Evalvacijo aktivnosti in programov sklada izvaja zavod.
Evalvacija aktivnosti in ukrepov in programov skladov vključuje oceno o njihovi:
– učinkovitosti,
– ekonomičnosti,
– kvaliteti izvedbe zlasti glede na strokovno usposobljenost izvajalca ter primernosti programov za udeležence.
Zavod lahko evalvacije aktivnosti in programov skladov s pogodbo poveri izvajalcem ali gospodarskim družbam, ki so za to strokovno usposobljene.
Sklad evalvira učinke programov v skladu z usmeritvami oziroma navodili zavoda.
V. SPREMLJANJE IN NADZOR
20. člen
(spremljanje)
Zavod spremlja dejavnost skladov zlasti tako, da mu skladi posredujejo:
– finančna in vsebinska poročila (mesečna, trimesečna in končna) skladno s pogodbo,
– druge podatke, ki bi utegnili vplivati na potek dejavnosti ali učinkovitost programov, ki jih sklad izvaja ter
– omogočijo neposreden vpogled v dokumentacijo oziroma omogočijo pridobitev informacij neposredno od udeležencev.
21. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem ter namensko porabo sredstev se izvaja v skladu z določili pravilnika o načinu in postopku izvajanja nadzora nad izpolnjevanjem obveznosti brezposelnih oseb (Uradni list RS, št. 17/99) in pravilnika o izvajanju nadzora nad delom zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje in drugih oseb na področju zaposlovanja (Uradni list RS, št. 17/99).
VI. VELJAVNOST NAVODIL
22. člen
Ta navodila veljajo za udeležence programov aktivne politike zaposlovanja v skladih, ki so bili vključeni v sklade na dan objave navodil.
23. člen
Zavod in skladi morajo obrazce in dokumentacijo uskladiti z določbami teh navodil v roku treh mesecev od njihove uveljavitve.
24. člen
Ta navodila začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 017-02-024/01
Ljubljana, dne 13. avgusta 2001.
Minister
za delo, družino
in socialne zadeve
dr. Vlado Dimovski l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti