Na podlagi določil statuta Občine Beltinci (Uradni list RS, št.46/00,118/00) je Nadzorni odbor občine Beltinci na seji dne 20. 4. 2001 sprejel
P O S L O V N I K
Nadzornega odbora občine Beltinci
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta poslovnik določa konstituiranje nadzornega odbora (NO), pripravo in vodenje sej, odločanje na sejah, pristojnost nadzornega odbora in njegovih članov, organizacijo dela nadzornega odbora, postopek pri izvajanju nalog nadzora, angažiranje zunanjega strokovnega svetovalca, financiranje nadzornega odbora, postopek za spremembe poslovnika ter prehodne ter končne določbe.
2. člen
Nadzorni odbor je organ občine, ki nadzira razpolaganje s premoženjem občine, namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev in finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev, kot določa statut občine.
3. člen
Nadzorni odbor je pri svojem delu neodvisen. Svoje delo opravlja v skladu z določbami zakona o lokalni samoupravi, statuta občine, tega poslovnika in drugimi predpisi.
Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava.
II. PRIPRAVA IN VODENJE SEJ
4. člen
Predsednik nadzornega odbora sklicuje in vodi seje NO. Glavne točke dnevnega reda za sejo predlaga predsednik ali katerikoli član NO. Točka dnevnega reda je sprejeta, če jo potrdi večina navzočih članov NO.
Pri sestavi dnevnega reda je potrebno upoštevati, da so predvsem naslednje točke uvrščene na dnevni red:
– ugotavljanje sklepčnosti NO;
– potrditev zapisnika prejšnje seje;
– pregled realizacije sklepov s predhodne seje;
– poročanje nosilcev nalog nadzora o bistvenih ugotovitvah;
– pobude članov NO.
Praviloma je potrebno za vsako točko dnevnega reda pripraviti pisno gradivo.
5. člen
Predsednik NO ali član, ki poda ustrezno obrazložitev lahko predlaga sklic izredne seje NO.
Izredno sejo se skliče za obravnavanje in odločanje o nujnih zadevah, ki ne morejo čakati na naslednjo redno sejo.
6. člen
Vabila na sejo NO dostavi predsednik oziroma druga pooblaščena oseba, najkasneje 5 dni pred sejo članom nadzornega odbora, županu, predsedniku občinskega sveta in tajniku občinske uprave.
Gradivo za seje pripravijo strokovne službe občine, vabljeni poročevalci, člani NO, ki vsebino točke dnevnega reda najbolj poznajo in zunanji svetovalci. Gradivo se dostavlja vabljenim praviloma z vabilom, lahko pa tudi na sami seji.
Vabljenim k posamezni točki dnevnega reda se pošlje z vabilom gradivo k tej točki.
7. člen
Seje sklicuje predsednik NO vsaj dvakrat letno, v njegovi odsotnosti pa oseba, ki ima predsednikovo pooblastilo.
Na začetku seje ugotovi predsednik sklepčnost NO. Nadzorni odbor je sklepčen, če so na seji navzoči vsaj trije njegovi člani.
8. člen
Po sprejemu dnevnega reda z večino navzočih članov poteka seja po posameznih točkah dnevnega reda. Uvodno obrazložitev posamezne točke poda poročevalec. Čas poročanja je omenjen na največ 5 minut.
Razpravljalec razpravlja le o predmetu obravnavane točke dnevnega reda. Če se od predmeta oddalji, ga predsedujoči opozori, nato pa odvzame besedo.
V primeru, da razprava ne vodi k uspešnemu zaključku, predsednik NO lahko odloči, da se razprava prekine, neuspešno obravnavano točko dnevnega reda po ponovni proučitvi pa uvrsti na naslednjo sejo.
9. člen
Poročevalci in razpravljalci so dolžni v primeru zaupnih podatkov opozoriti prisotne na seji na varovanje takšnih podatkov in ustrezne posledice. Člani NO in drugi prisotni ne smejo drugim posredovati podatkov iz dokumentov in gradiv, ki so zaupne narave
III. ODLOČANJE NA SEJAH NADZORNEGA ODBORA
10. člen
Razpravo o posamezni točki dnevnega reda sklene predsedujoči nadzornega odbora.
11. člen
Po vsaki točki dnevnega reda oblikuje NO po potrebi ustrezen predlog sklepa. Dokončno formulacijo sklepa oblikuje predsedujoči, člani NO glasujejo o predlaganem sklepu, rezultat glasovanje se navede v zapisniku pri čemer se navede število glasov ZA in število glasov PROTI. Imen zapisnik ne navaja, razen če kateri član to izrecno zahteva.
12. člen
Nadzorni odbor sprejema odločitve z večino glasov navzočih članov.
13. člen
Glasuje se javno, razen če se nadzorni odbor z večino članov odloči za tajno glasovanje. Tajno se glasuje z glasovnicami.
Če član NO poteku glasovanja ugovarja, se glasovanje brez razprave izvede ponovno.
IV. PRISTOJNOST NADZORNEGA ODBORA IN NJEGOVIH ČLANOV
14. člen
Nadzorni odbor ima naslednje pristojnosti:
– nadzirati razpolaganje s premoženjem občine;
– nadzirati namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev;
– nadzirati finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev;
– ima pravico do vpogleda v finančno stanje in poslovanje uporabnikov proračuna in upravljalcev premoženja občine – uporabnikov proračuna;
– podati na občinski svet obrazložen predlog za začasno ustavitev financiranja iz proračuna, v primeru, da uporabnik proračuna občine nadzornemu odboru ne zagotovi zahtevanih informacij in dostopa do podatkov;
– na prvi seji občinskega sveta po izdelavi zaključnega računa občine podati poročilo o poslovanju organov občine v preteklem letu;
– obvestiti občinski svet, župana in kršitelja o svojih ugotovitvah ter občinskemu svetu predložiti v sprejem potrebne sklepe, ko NO ugotovi nepravilnosti pri razpolaganju s premoženjem, nenamenskosti ali nesmotrnosti proračunskih sredstev ali nepravilnosti pri finančnem poslovanju uporabnikov proračunskih sredstev;
– povabiti k sodelovanju zunanje strokovne sodelavce;
– sprejeti poslovnik za svoje delo;
– odločati o prioriteti nalog nadzora.
15. člen
Predsednik NO ima naslednje pristojnosti:
– predstavljati nadzorni odbor, sklicevati in voditi njegove seje;
– ima pravico biti navzoč na sejah občinskega sveta in njegovih delovnih teles;
– na zahtevo predsedujočega dajati pojasnila na sejah občinskega sveta in njegovih delovnih teles;
– dajati pooblastila za njegovo nadomeščanje v času odsotnosti;
– predlagati dodelitev nalog nadzora članom nadzornega odbora;
– pripraviti in predlagati dnevni red za seje NO;
– izvajati naloge nadzora v skladu s sklepi nadzornega odbora.
16. člen
Član nadzornega odbora ima naslednje pristojnosti:
– udeležavati se sej NO;
– udeleževati se seje občinskega sveta in njegovih delovnih teles v skladu z pooblastilom NO;
– izvajati naloge nadzora v skladu s sklepi NO.
V. ORGANIZACIJA DELA NO
17. člen
V organizacijskem smislu poteka delo NO:
– na sejah NO,
– pri uporabnikih proračunskih sredstev in pri strokovnih službah občine.
18. člen
Na sejah člani NO planirajo in koordinirajo svoje delo. Določajo prioriteto nalog nadzora in njihove nosilce.
19. člen
Nosilec naloge je odgovoren za racionalno organizacijo izvedbe naloge nadzora po fazah in mora upoštevati postavljene roke za izvedbo naloge kot celote in njenih posameznih faz.
Nosilec naloge odgovarja za pravočasno pripravo ustnih oziroma pisnih poročil in za pravočasno poročanje na sejah NO.
20. člen
Nosilec naloge je odgovoren za pravočasno izdelavo končnega pisnega poročila, ki mora vsebovati najpomenbnejše ugotovitve in potrebne sklepe v skladu z tem pravilnikom.
21. člen
Nadzorni odbor, z namenom čimbolj strokovne izvedbe nalog nadzora, določi nosilce oziroma izvajalce nalog nadzora. K sodelovanju lahko povabi zunanjega strokovnega svetovalca. Pogodbeno razmerje z zunanjim strokovnim svetovalcem skupaj uredita predsednik NO in župan.
Zunanji strokovni svetovalec opravi lahko nalogo samostojno ali pri izvedbi naloge v najbolj problematičnih primerih le svetuje.
Nosilec naloge izdela za kompleksne in dolgotrajnejše naloge nadzora terminski plan, iz katerega morajo biti razvidni:
– naziv naloge in njen nosilec;
– število izvajalcev;
– predvideno trajanje izvedbe naloge po fazah in naloge kot celote;
– rok izdelave;
– predvideni stroški;
– potrebni pripomočki za izvedbo naloge.
22. člen
Predvideni stroški za izdelavo naloge nadzora morajo upoštevati:
– stroške analize že razpoložljivih podatkov oziroma dokumentacije;
– stroške zbiranja in analize podatkov oziroma dokumentacije posnetka v strokovnih službah in pri uporabniku proračuna občine;
– eventualne stroške zunanjega strokovnega svetovalca;
– stroške izdelave delnih poročil ter končnega pisnega poročila.
23. člen
Nosilec naloge poroča o poteku naloge in ugotovitvah na sejah NO.
Po opravljeni nalog izdela nosilec končno pisno poročilo z predlogi potrebnih ukrepov v skladu s tem poslovnikom.
VI. POSTOPEK PRI IZVAJANJU NALOG NADZORA
24. člen
Aktivnosti pri izvajanju nalog nadzora so:
– celovito zbiranje podatkov in razpoložljive dokumentacije obravnavanega primera;
– študij in analiza obravnavanega primera z namenom odkrivanja morebitne finančne nediscipline oziroma nezakonitih transakcij;
– celoviti posnetek stanja obravnavanega primera v strokovnih službah občine in pri uporabniku proračunskih sredstev v primeru, da razpoložljivi podatki iz 1.alinee tega člena ne zadostujejo;
– izbor in vključevanje zunanjega strokovnega svetovalca po potrebi;
– izdelava poročil in poročanje na sejah NO o poteku naloge, problemih pri izvedbi in o eventualnih ugotovitvah glede nezakonitega finančnega poslovanja;
– izdelava končnega poročila in poročanje o ugotovitvah ter predlogih potrebnih ukrepov.
Po opravljenem pregledu pripravi predsednik nadzornega odbora predlog poročila, v katerem je navedena nadzorovana oseba, odgovorne osebe, predmet pregleda, ugotovitve, ocene in mnenja ter morebitna priporočila in predlogi ukrepov. Predlog poročila sprejme nadzorni odbor in ga pošlje nadzorovani osebi, ki ima pravico v roku osem dni od sprejema predloga poročila vložiti pri nadzornem odboru ugovor. Nadzorni odbor mora o ugovoru odločiti v osmih dneh od sprejema ugovora.
VII. ANGAŽIRANJE ZUNANJEGA STROKOVNEGA SVETOVALCA
25. člen
V primeru specifičnih in zahtevnih nalog nadzora lahko NO angažira za svetovanje oziroma za izvedbo naloge nadzora zunanjega strokovnega svetovalca.
26. člen
Če je nadzorni odbor ugotovil hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju občine, mora o teh kršitvah v petnajstih dneh od dokončnosti poročila obvestiti pristojno ministrstvo in Računsko sodišče. O tem ali gre za hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti ugotavlja nadzorni odbor v vsakem konkretnem primeru posebej, glede na težo in posledice kršitev.
V primeru, da nadzorni odbor ugotovi, da obstaja utemeljen sum, da je nadzorovana oseba ali odgovorna oseba storila prekršek ali kaznivo dejanje, je dolžan svoje ugotovitve posredovati pristojnemu organu pregona.
Nadzorovane osebe so dolžne spoštovati mnenja, priporočila in predloge nadzornega odbora. Občinski svet, župan in organi porabnikov občinskih proračunskih sredstev so dolžni obravnavati dokončna poročila nadzornega odbora in v skladu s svojimi pristojnimi upoštevati priporočila in predloge nadzornega odbora.
27. člen
Pogodbeno razmerje z zunanjim strokovnim svetovalcem skupaj uredita predsednik NO in župan. V pogodbi mora biti določeni predmet pogodbe, rok izvedbe in cena.
VIII. FINANCIRANJE NADZORNEGA ODBORA
28. člen
Vir financiranje NO je proračun občine. S finančnimi sredstvi iz proračuna občine se financirajo dejavnosti NO v skladu z akti občine.
IX. POSTOPEK ZA SPREJEM IN SPREMEMBE POSLOVNIKA
29. člen
NO sprejema poslovnik s soglasjem najmanj štirih članov NO.
30. člen
Obrazloženo pobudo za spremembo tega poslovnika da lahko vsak član NO, če pobudo podpre večina njegovih članov.
NO sprejme spremembe poslovnika na enak način kot sam poslovnik.
X. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
31. člen
Kolikor bi prišlo pri delu NO do primera, ki ga ta poslovnik ne obravnava, se za razlago smiselno uporabljajo zakon o lokalni samoupravi, statut občine Beltinci, poslovnik Občinskega sveta občine Beltinci, in drugi ustrezni predpisi.
32. člen
Ta poslovnik je usklajen z določbami zakona o lokalni samoupravi in z določili statuta občine Beltinci.
Veljati začne naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Beltinci, dne 20. aprila 2001.
Predsednik
Nadzornega odbora
občine Beltinci
Andrej Virag l. r.